Dat zou wel verklaren waarom ze al twee dagen amper wakker isquote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:01 schreef kaatjejannie het volgende:
Handjes zijn geen goede graadmeter. Ik zou een laagje uitdoen. Zou een rompertje lange mouw doen en een leggingkje oid. Warmte kan ook zorgen voor veel slapen. Als een baby het te koud heeft meldt hij/zij dat wel. Te warm niet echt geloof ik.
Ik zou het gewoon proberen. Je merkt vanzelf of het werkt.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat zou wel verklaren waarom ze al twee dagen amper wakker is. Ga het eens proberen. Overdag durf ik wel iets met korte mouw
.
Nouuuuu F kan best hard krijsen als hij het heet heeft. Maar dan is hij ook doorweekt, en wordt er ondanks zijn gemor en gezweet maar niks aan gedaan (in de mc dus bijvoorbeeld).quote:
Dat had ik ook 2.5 jaar geleden. Het komt wel goed. Echtquote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik voel me echt zo'n n00b he... Vreselijk! Geen broertjes of zusjes en ook nog nooit opgepast. M'n eerste luier ooit verving ik pakweg vijf weken geleden.
+1!quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:24 schreef laziness het volgende:
En al doende leert men. Ik ben heel blij geweest altijd met dit forum en tips en adviezen.
En merk ook dat ik er veel meer opgepikt heb dan dat ik uit puur mijn omgeving gehaald zou hebben. Schat aan informatie hier
Eens!quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:24 schreef laziness het volgende:
En al doende leert men. Ik ben heel blij geweest altijd met dit forum en tips en adviezen.
En merk ook dat ik er veel meer opgepikt heb dan dat ik uit puur mijn omgeving gehaald zou hebben. Schat aan informatie hier
+1quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:24 schreef laziness het volgende:
Kou kan veel minder kwaad dan warmte dus beter later nog een laagje er bij dan die warmte stuwing
Had ik ook hoor, hence het n00b topic. (En soms nog). Wat lazi zegt!quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik voel me echt zo'n n00b he... Vreselijk! Geen broertjes of zusjes en ook nog nooit opgepast. M'n eerste luier ooit verving ik pakweg vijf weken geleden.
quote:Op zondag 7 juli 2013 00:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
En toen blerkte ze de halve voeding eroverheen
Tuinbroekjesquote:Op zondag 7 juli 2013 00:10 schreef Sonnetje85 het volgende:
Hier ligt ze in een spaghettibandjes romper met zomerslaapzak en voor de vorm een lakentje eroverheen.
Maar goed ze had al natte haartjes toen ik haar naar bed deed. En toen had ze alleen haar romper aan.
Verder had ze een spaghettibandjesromper met tuinbroekje erover(was alweer vergeten dat ik die had
)
Kind had genoeg met 1 borst. Voor de andere was hij te moe. Nu net weer wakker en aangelegd. Heerlijk zo. Mijn hemdje was alweer nat.quote:Op zondag 7 juli 2013 05:11 schreef LadyBlack het volgende:
En, inmiddels opgeluchte borsten venco?
Ik ging gisteravond toch een beetje ongerust slapen; of ik E niet te warm kleed uit gewoonte, maar dat blijkt aardig mee te vallen36,7
Ik ook hoor. Wat dat betreft hebben we ook flik staan te klunzen met M in het begin. Als ik filmpjes zie van die 1e weken en dan dat nekje zie knakken wegens onhandig vasthoudenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Idd, iedereen heeft wat andersquote:Op zondag 7 juli 2013 09:35 schreef Suikertante het volgende:
Grappig ook dat iedereen zich zorgen maakt over andere dingen. Ik blijf maar twijfelen aan eten/ritme, de ander weet niet hoe ze de baby moet kleden, weer een ander twijfelt sneller of vlekjes misschien eczeem zouden kunnen zijn, of dat de luiers wel vol of vaak genoeg zijn.
36,7 meestal, maar dan is hij wel al een half uurtje wakker (als ik hem direct verschoon is het keihard huilen, hij heeft even de tijd nodig om wakker te wordenquote:Op zondag 7 juli 2013 09:36 schreef Troeta het volgende:
Kan ej fijn snel weer weg danic!![]()
Heb ej zijn temp wel eens gecheckt L4cs4p? Die mouwen kunnen er toch wel vanaf bijv? Denk niet dat het veel verschil maakt.
Hier geen gegil (hij had denk ik alles er al uitgegild 's middagsquote:Op zondag 7 juli 2013 10:01 schreef becky27 het volgende:
Ik doe maar wat eigenlijk. Ik temperatuur Isabel zelden. Geef r liever ook geen pcm maar ze gilde het vannacht weer uit. Dadelijk toch dat mondje maar weer eens checken.
Ze kan ook geen seconde stil liggen ook niet in dr bedje. Ik denk dat ik r vannacht wel 15 keer heb terug gelegd. Dan zit ze op handen en knieën te wiebelen. Gek kind
Hier moest ik nog zo om lachenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:01 schreef L-E het volgende:
Het gaat echt van 'oooh wat mooooiwat is het?' naar 'omfg, het komt op me af KILL IT NOW!
'
En weer terug. En dan 36 keer.
Ja hier nog 1!quote:
Op je knie zetten met de onderbeentjes tussen jouw beentjes, borst/kin ondersteunen en voorover laten hangen, met andere hand over rug wrijven/kloppen.quote:Op zondag 7 juli 2013 10:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou een oermoeder ben ik zeker niet. Ik kluns nog heel wat af en twijfel over van alles. Maar ben redelijk perfectionistisch en dat helpt niet mee. Ik wil het graag zo goed doen.
Ben blij dat het temp goed was. Slaapzakje met lange mouw romper en broekje is dus prima voor haar. Dank voor de tip nog kj.
En als jullie nog tips hebben voor een kind dat lastig boert, dan hoor ik het graag.
Daar zijn het slabben voor toch?quote:Op zondag 7 juli 2013 10:10 schreef Fieder het volgende:
Even een vraagje, sinds L groente en fruit eet hebben al mn slabben en doekjes donkere vlekken. Herkent iemand dit en wat kan ik eraan doen?
Ja dat is zoquote:Op zondag 7 juli 2013 10:38 schreef Troeta het volgende:
[..]
Daar zijn het slabben voor toch?![]()
Maar vooral banaan vlekt! En niet te dure slabbers kopen, dan geeft het niks.
Aan mijn man geven, die hoeft maar naar haar te kijken of ze begint al te boeren. Laatst kwam hij thuis, ik geef hem zijn kind, hij zegt "doe maar boeren"en BUURRRPPP!!quote:Op zondag 7 juli 2013 10:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
En als jullie nog tips hebben voor een kind dat lastig boert, dan hoor ik het graag.
Saartje kon vanaf haar geboorte haar hoofd al wat optillen enzo, heeft nooit zo'n knakkerig nekje gehad. Daar was ik zó blij mee, want dat vond ik altijd heel eng bij baby's. Bang dat ik iets stuk zou maken. Ben/was ook zo'n n00b mommy namelijkquote:Op zondag 7 juli 2013 09:18 schreef Kyara het volgende:
Ik ook hoor. Wat dat betreft hebben we ook flik staan te klunzen met M in het begin. Als ik filmpjes zie van die 1e weken en dan dat nekje zie knakken wegens onhandig vasthouden
Meisjes hebben een romper met spaghettibandjes en pijpjes aan. Erg schattig, maak straks wel even een foto. Kinderen zijn sowieso geen koukleumen, ze waren ook al heel snel van de kruik af in bed.
Weet je, bij baby's is het eigenlijk zo dat er geen 'echt' goed is. Je moet het vooral niet fout willen doen, dat is al goed genoegquote:Op zondag 7 juli 2013 10:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou een oermoeder ben ik zeker niet. Ik kluns nog heel wat af en twijfel over van alles. Maar ben redelijk perfectionistisch en dat helpt niet mee. Ik wil het graag zo goed doen.
M ook idd, dat knakken is ook wat overdreven maar zijn hoofdje was niet lekker ondersteund zeg maar.quote:Op zondag 7 juli 2013 11:55 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Saartje kon vanaf haar geboorte haar hoofd al wat optillen enzo, heeft nooit zo'n knakkerig nekje gehad. Daar was ik zó blij mee, want dat vond ik altijd heel eng bij baby's. Bang dat ik iets stuk zou maken. Ben/was ook zo'n n00b mommy namelijk
Amen!quote:Op zondag 7 juli 2013 12:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Weet je, bij baby's is het eigenlijk zo dat er geen 'echt' goed is. Je moet het vooral niet fout willen doen, dat is al goed genoeg
Bedoel, dat ideaalbeeld van 'zo moet het' --> gewoon loslaten, dat is er imo niet. Als je kind kleding, voedsel, drinken, luiers, en liefde krijgt, dan doe je het prima![]()
Ik vind die slabbers ook fijn! Toevallig gisteren nog 2 van gekochtquote:Op zondag 7 juli 2013 10:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Slabben mogen vlekken hebben toch?. Zeeman heeft leuke trouwens! Die trek je over het hoofd en sluiten goed aan.
Noor zit volgens de Oei ik groei-app in de laatste dagen van haar eerste sprong, maar ik merk niet zoveel aan haar eigenlijk.
quote:Op zondag 7 juli 2013 11:24 schreef Spirit82 het volgende:
Egopost: Isa lag net op haar rug in de box, trekt ineens beentjes en armen in en rolt hoepla zo op haar zij om naar een boekje te kunnen kijkenalsof het de normaalste zaak van de wereld is
Oh, ik ging er wel vanuit dat je zoiets bedoelde. Maar vond gewoon wiebelnekjes altijd eng. Net zoals ik minibaby'tjes sowieso eng vond (wat als ik ze laat vallen?!?!). En door jouw post moest ik daar weer aan denken, dat ik daar echt tegenop zag: de wiebelnek van een pasgeboren babyquote:Op zondag 7 juli 2013 12:04 schreef Kyara het volgende:
[..]
M ook idd, dat knakken is ook wat overdreven maar zijn hoofdje was niet lekker ondersteund zeg maar.
Die had ze toevallig net omquote:
Ik weet dat saar op een gegeven moment gewoon steeds werd afgeleid door alles om haar heen. Dat was echt enorm interessantquote:Op zondag 7 juli 2013 12:53 schreef Fieder het volgende:
L drinkt al een week zo onrustig, steeds wurmen en zn hoofd wegdraaien. Ook laat hij steeds een beetje staan. Ben ik niet gewend van mn hongerlap.
Was er niet een fase dat ze zo onrustig gingen drinken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |