El_jefe07 | zaterdag 6 juli 2013 @ 20:53 |
Nadere info volgt. | |
El_jefe07 | zaterdag 6 juli 2013 @ 20:54 |
| |
epicbeardman | zaterdag 6 juli 2013 @ 20:55 |
The plane on fire at #SFO is a Boeing 777 operated by Asiana Airlines in from Taipei. Oef weer problemen met de 777? | |
Lord Katundro | zaterdag 6 juli 2013 @ 20:55 |
Wel een hele summiere OP... ![]() | |
HulkHeld | zaterdag 6 juli 2013 @ 20:55 |
Ziet er leuk uit. | |
rene90 | zaterdag 6 juli 2013 @ 20:58 |
Wel dan weer vaag dat het bij het vliegveld gebeurd. | |
Opa2012 | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:00 |
Ja, want de meeste vliegtuigongelukken gebeuren in tunnels. | |
rene90 | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:00 |
Op de video is wel te zien dat de glijbanen eruit hangen. | |
Pino112 | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:01 |
| |
mouzzer | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:02 |
![]() | |
Studiotje | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:04 |
![]() | |
tongytongylickylicky | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:04 |
![]() | |
Copycat | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:05 |
False flag ![]() /BNW-modus | |
Ajacied422 | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:05 |
Da's niet mis. | |
ajacied4lf | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:06 |
Je bent sneller dan Tingo. | |
zeebeschuit | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:06 |
http://www.heavy.com/news(...)crash-asiana-flight/ http://www.nujij.nl/algem(...)rport.23955391.lynkx belachelijk dat geen enkel officieel medium het weet te melden terwijl het al 25m geleden is ![]() | |
tongytongylickylicky | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:09 |
Website CNN ook nog niets ![]() | |
Copycat | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:09 |
Die is nu de eerste rode pijlen en gele rondjes op een Photoshop-foto aan te zetten. | |
Studiotje | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:09 |
Ze moeten facts verzamelen he, we hebben een neergestort vliegtuig maar hoe en wat, weten we niet. Dus we zeggen het maar niet ![]() ![]() | |
mouzzer | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:10 |
Wel live beelden op CNN | |
superniger | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:10 |
Snowden zat ook in die vliegtuig | |
El_jefe07 | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:10 |
Aankomst van Snowden in de VS ![]() HEE ![]() | |
ajacied4lf | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:11 |
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)haven-san-francisco/ Gisteren: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)cisco-zet-geiten-in/ ![]() | |
Pino112 | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:12 |
Geit in de motor ipv een vogel. | |
zeebeschuit | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:14 |
Live: http://www.ktvu.com/videos/news/ktvu-live-news/vtSfR/?updated | |
zeebeschuit | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:14 |
Staart van vliegtuig raakte dus eerst de grond en raakte los van vliegtuig | |
mouzzer | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:18 |
Foto genomen door een passagier: https://path.com/p/1lwrZb I just crash landed at SFO. Tail ripped off. Most everyone seems fine. I'm ok. Surreal... ![]() | |
zeebeschuit | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:19 |
Die gast ernaast ook! 'ff foto maken voor in mn fotoboek!' | |
Pino112 | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:19 |
NOS wordt wakker. | |
tongytongylickylicky | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:19 |
Wow! | |
Zorro | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:21 |
En hoe denk je dat deze foto tot stand is gekomen? | |
zeebeschuit | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:21 |
JOH! | |
Pino112 | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:22 |
4000 retweets in 8 minuten. | |
Zorro | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:22 |
Ik heb zo mijn momenten ![]() | |
Kola | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:25 |
Jup. Vandaag werd ik ook weer bijna doodgereden door zo'n loempia op een kinderfiets. | |
mouzzer | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:25 |
Foto van de crash:![]() https://twitter.com/stefa(...)123958173696/photo/1 | |
Lucifer_Doosje | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:27 |
Want het eerste wat je doet als je een vliegtuigcrash overleefd hebt, is een foto op twitter/facebook/whatever posten ![]() | |
Pino112 | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:28 |
Wow ![]() | |
Pino112 | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:31 |
![]() | |
Pino112 | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:32 |
![]() ![]() | |
Papierversnipperaar | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:39 |
http://www.volkskrant.nl/(...)-San-Francisco.dhtml
![]() | |
El_jefe07 | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:40 |
Deze dus: http://www.flightradar24.com/data/airplanes/hl7742 First flight date 25/02/2006 | |
Nieuwschierig | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:40 |
Officieel wordt ie nog verwacht http://nl.flightaware.com/live/flight/AAR214 | |
Papierversnipperaar | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:40 |
"het was net als in de film" ![]() | |
New_Pope | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:41 |
Mja, dat maak je ook niet iedere dag mee ![]() | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:43 |
Weet iemand al iets over gewonden en/of doden? Ik hoop dat iedereen er levend uit is gekomen ![]() | |
rene90 | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:44 |
Als ik die live feed zie denk ik dat er wel een aantal doden zijn helaas. | |
Nieuwschierig | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:44 |
Die laatste radartracks zijn niet pluis, dit lijkt precies op de polderbaan-crash http://nl.flightaware.com(...)Z/RKSI/KSFO/tracklog | |
mouzzer | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:45 |
Brokstukken van de staart liggen nog voor het begin van de landingsbaan alsof hij met de staart de kade voor het begin van de landingsbaan raakte waarna deze afbrak en vliegtuig crashte. | |
New_Pope | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:46 |
Het ziet er beroerd uit. Dit doet me een beetje denken aan de crash bij Toronto in 2005. Daar wist iedereen net op tijd te ontsnappen. | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:46 |
Wat weten we nu precies over de crash? | |
Tinos85 | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:47 |
Passagiers lijken er dus net op tijd uitgekomen als je die andere foto ziet van die passagier. | |
Nieuwschierig | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:47 |
109 knots is veel te langzaam voor een 777, die is uit de lucht gevallen door te lage snelheid | |
mouzzer | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:48 |
Kan mogelijk meevallen, aan foto van passagier te zien stond het vliegtuig nog niet in brand toen passagiers uit het vliegtuig kwamen. | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:49 |
Ja, hij ging toch landen? | |
#ANONIEM | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:50 |
Slecht weer misschien? Van die luchtzakken ofzoiets? | |
Quyxz_ | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:51 |
Dan is dat nog met 130 a 140 knopen minimaal schat ik. | |
mouzzer | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:51 |
#SFO update: Many injuries with burns but no fatalities, according to accounts. All flights at #SFO canceled. | |
rene90 | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:51 |
Die komen wel vaker voor dus daar moeten die piloten wel op zijn ingesteld hoop ik toch. | |
Drassss | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:52 |
Te vroege landing als je zo de schade ziet op de landingsbaan. Heeft net de kade "gekust". | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:52 |
Dat is goed nieuws ![]() | |
Nieuwschierig | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:53 |
Dan is 109 veel te langzaam als je 30 meter boven de grond bent ![]() | |
New_Pope | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:53 |
![]() | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:57 |
Ok, als jij het zegt. Ik heb er geen verstand van ![]() En die tabel snap ik ook niet ![]() | |
TLC | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:00 |
![]() | |
Nieuwschierig | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:01 |
Uit die tabel blijkt dat ie in de laatste minuut te langzaam vloog en daardoor gestalled is. Waarschijnlijk hebben ze nog even vol gas gegeven want hij is op het laatste moment nog even gestegen. Maar toen was de staart al afgebroken toen deze de grond raakte. | |
hexje | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:03 |
Nu maar wachten op Air Crash Investigation. | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:04 |
Ok, dank. | |
Captain_Ghost | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:05 |
Mochte een technische fout is, dan is grote blamage voor Boeing met hun gloednieuw vliegtuig. Anders krijg de piloot de schuld. | |
Pino112 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:05 |
Gloednieuw vliegtuig? | |
MK84 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:06 |
777 is al een paar jaar oud. De 787 Dreamliner is het nieuwe toestel. | |
rene90 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:06 |
Gaat zo'n landing al bijna volledig op automatische piloot, of is het kiezen hoeveel gas terug je neemt een menselijke handeling? | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:06 |
Is een 777 gloednieuw ja? | |
Nieuwschierig | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:07 |
Falende autopilot of trottle in de verkeerde mode Hij is short geland zegt CNN, dit is een kopie van de poldercrash bij Schiphol | |
MK84 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:07 |
Ongeveer 20 jaar oud. | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:07 |
Ik dacht dat stijgen en landen manueel ging, maar ik ben (overduidelijk) geen expert. | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:08 |
Van die Turkse airliner? Hoe zat dat dan precies (in lekentaal graag ![]() | |
Nieuwschierig | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:08 |
Volledig automatisch op de laatste 10 tellen na, als alles goed werkt. | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:09 |
Het was sarcastisch bedoeld ![]() Maar dank ![]() | |
Nieuwschierig | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:10 |
Voor de baan neergekomen, geen motorvermogen genoeg om in de lucht te blijven Piloten valt het te laat op dat de snelheid te laag is, geven nog vol gas. De neus gaat omhoog maar de staart raakt de grond en breekt af | |
rene90 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:12 |
Jouw voorlopige conclusie is dus een fout van de piloot? ![]() (ben je zelf piloot of iets dergelijks?) | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:13 |
Dank ![]() Ik weet dan ze in een weiland "geland" zijn, ik heb er zelfs een reconstructie van gezien, maar ik wist niet meer hoe het zat. | |
Nieuwschierig | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:14 |
Nee wacht ff, er kan ook een motor zijn uitgevallen of iets anders defekt | |
Captain_Ghost | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:15 |
Het viel bij piloot zo laat op omdat een van twee hoogtemeter kapot was en student piloot voor de stuur zat. Door combinatie van dat, is ie neergestort. Uiteindelijk rekende ze piloot als de schuldige aan, maar ook gedeelte aan Boeing. Dacht ik. zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Turkish_Airlines-vlucht_1951 | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:16 |
Inderdaad defecte hoogtemeter (al is het wiki) http://nl.wikipedia.org/wiki/Turkish_Airlines-vlucht_1951 | |
chufi | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:18 |
![]() | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:18 |
| |
Nieuwschierig | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:20 |
De 'fout' van Boeing van de werking van de hoogtemeters maar het stond duidelijk in de handleiding dat het zo werkte. De fout van Turkish airlines was dat ze wisten dat de hoogtemeter al een week defekt was maar dat ze de reparatie uitstelden De fout van de piloten was dat ze niet opletten, ook al omdat ze konden weten dat de hoogtemeter defekt was en dat ze aanvankelijk te hoog zaten zodat de motoren (door de autopilot gestuurd) op idle draaiden. Toen de motoren moesten optoeren deden ze dat niet en toen hadden de piloten moeten ingrijpen | |
marcb1974 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:21 |
Dat zou toch heel erg meevallen dan. | |
mouzzer | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:21 |
De piloot van het vliegtuig zou getweet hebben dat alle passagiers de crash hebben overleefd. | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:22 |
Er wordt nu inderdaad gespeculeerd dat de staart tegen de kade (embankment) is geslagen, waarna de staart afbrak. Dan vloog hij idd te laag. Ook schijnt het vliegtuig te ver naar rechts gezeten hebben op de baan. De reden van het te laag vliegen kan vanalles zijn. | |
Xan21 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:23 |
Hij was zeker aan het tweeten tijdens het landen | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:23 |
Volgens deze tweet ook:
| |
Ferry_76 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:23 |
Dat blijkt wel uit de beelden op CNN, de staart ligt in het water. | |
starla | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:24 |
![]() Final approach is manueel grapjas. | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:26 |
Nu weer op de livestream volgens getuigen: Vliegtuig zou in 45 graden met staart tegen kade geslagen zijn, staart afgebroken, rest doorgeschoven op landingsbaan 2 harde klappen gehoord Geen harde wind Slechts licht gewonden, geen zwaargewonden EDIT: toch 2 doden | |
Nieuwschierig | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:27 |
Final, inderdaad. Maar het traject ervoor niet. | |
YazooW | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:28 |
Lijkt wel alsof het vliegtuig NET de landingsbaan heeft gehaald. | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:28 |
Net niet volledig. Daarom geen staart meer ![]() | |
Nieuwschierig | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:29 |
Ooggetuigen melden dat de neus ver omhoog stak. Dan is de snelheid te laag. Dat blijkt ook uit de flighttracker | |
Drassss | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:29 |
Alleen wel iets langer dan 10 seconde ![]() | |
YazooW | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:30 |
Ja ok, maar als het vliegtuig 100 meter eerder was neergekomen hadden ze denk wel een groter probleem gehad. | |
starla | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:30 |
En dat is dus veel langer dan 10 seconden. | |
Nieuwschierig | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:30 |
Jaja, laat het 20 zijn | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:30 |
45 graden omhoog hoorde ik.. Maar als een vliegtuig gaat landen hoort de neus omhoog, maar dan kennelijk geen 45 graden. | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:31 |
Anyway, dan had ik dus toch gelijk dat het manueel is ![]() | |
starla | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:31 |
![]() | |
Nieuwschierig | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:32 |
We wachten het rapport wel af ![]() | |
Drassss | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:33 |
Vanaf 1000 feet ongeveer. Dat is nog steeds langer dan 20 seconde. Zelfs veel langer ![]() | |
Nieuwschierig | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:33 |
hoeveel dan? | |
Ferry_76 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:35 |
777 heeft Cat. IIIC autoland capability, waarbij het vliegtuig zelf landt en afremt na de landing. | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:35 |
| |
Drassss | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:35 |
Dat bepaalt vaak de piloot zelf. Moeilijke te zeggen in deze case. Wat ik vaak gezien heb is 1/2 min. | |
gebrokenglas | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:35 |
Wel mooi dat 'ie nu naast de baan ligt. Kan na het wegvegen van de rommel baan 28L snel weer in gebruik genomen worden. | |
gebrokenglas | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:36 |
In de praktiijk wordt autoland zelden gebruikt, ze doen dat zoveel mogelijk manueel. | |
Nieuwschierig | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:36 |
Ik schat dat het vliegveld vandaag en morgen dicht blijft | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:37 |
Maar wordt het ook gebruikt? Ik denk dat piloten liever zelf de controle hebben bij het stijgen en landen. | |
gebrokenglas | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:37 |
Nee, 28R is er natuurlijk ook nog maar anders krijgen ze een enorme backlog van delayed flights. Dus het vliegveld kan niet dicht. | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:38 |
| |
El_jefe07 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:38 |
ATC courtesy of LiveATC.net http://wandr.me/Audio/AAR214-KSFO-Crash.mp3 | |
OEM | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:39 |
Er liggen er nog wel meer | |
gebrokenglas | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:39 |
In Everett zitten ze ook af te vragen hoe dat nou kan natuurlijk. De 777 heeft een uitstekend safety record. | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:40 |
Iemand die eea kan "vertalen"? | |
gebrokenglas | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:40 |
Andere vliegvelden. Ja, San Jose zou ook nog kunnen. | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:41 |
Ik hoor wel iets over "emergency vehicles are responding and on their way" Maar de rest vind ik lastig te verstaan.. Ook omdat het "vaktaal" is | |
Ferry_76 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:42 |
Aangezien ze tien uur op de 'otto' vliegen is dat vaak het enige leuke wat ze te doen hebben, maar de 777 kàn volledig automatisch landen. | |
kawotski | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:42 |
Gevalletje hoogtemeter? | |
Nieuwschierig | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:42 |
Alle vluchten SF worden omgeleid naar LA | |
OEM | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:42 |
Andere runways, SFO heeft er 4. | |
gebrokenglas | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:43 |
Zat ik ook aan te denken. Maar als ze op de ILS landen - wat ze doorgaans doen - doet die er op dat laatste stuk weinig meer toe dacht ik. | |
gebrokenglas | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:43 |
Owja, ik dacht twee. Ben in de war met Heathrow. | |
Ole | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:43 |
Schiphol ging toch ook geen dagen dicht toen Turkish Airlines crashte? | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:43 |
Iemand die iets kan met dat geluidsfragment aub? | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:44 |
Dat wrak lag dan ook niet op het vliegveld. | |
gebrokenglas | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:44 |
't is lastig te verstaan, maar er wordt volgens mij niet over de crash gesproken. 't is standaard ATC communicatie. | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:45 |
En die emergency vehicles dan? | |
Ferry_76 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:45 |
Meeste wat je hoort na de crash (Net voor 0:40) zijn opdrachten aan vliegtuigen die omgeleid moeten worden. | |
Nieuwschierig | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:45 |
Daar lag geen vliegtuig vlak langs de baan. Ze gaan echt NIKS opruimen voordat het gefotografeerd en gedocumenteerd is. Geen splinter | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:46 |
Dank! | |
YazooW | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:46 |
Voor de BNW'ers. Sheryl Sandberg = COO van Facebook https://m.facebook.com/sheryl/posts/10152997724435177 | |
Nieuwschierig | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:46 |
Alleen al het bergen van de staart uit het water kan dagen duren | |
Xan21 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:48 |
Als het een 9/11 truther was geweest, was ik meer onder de indruk, maarja die plegen alleen zelfmoord of rijden tegen bomen ;-) | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:52 |
Slechts 2 minuten om een 777 te ontruimen, maar er zijn mensen gezien die met bagage sjouwden dus waarschijnlijk langer.. In slechts 30 sec kan de rook zo dik zijn dat je niet meer uit een vliegtuig komt. Altijd onmiddellijk (!!) gecrasht vliegtuig verlaten wordt gezegd. | |
kawotski | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:52 |
Er gaan geruchten over een noodlanding, dus wellicht dat ze op de hand vlogen.. Alhoewel dat hier weer ontkracht wordt http://avherald.com/h?article=464ef64f&opt=0 | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:53 |
Confirmed: 2 deaths 61 injured | |
Ferry_76 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:53 |
Zonder melding aan ATC? | |
Pino112 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:53 |
![]() | |
kawotski | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:54 |
http://avherald.com/h?article=464ef64f&opt=0 Updates | |
YazooW | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:55 |
![]() Rare foto, lijkt net alsof de rook van achter het vliegtuig vandaan komt. | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:56 |
Ik heb vernomen dat het een afgerukte motor was die in brand vloog | |
kawotski | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:56 |
Ja, achter waar die rechtermotor ligt | |
Studiotje | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:56 |
Goeien reclame hebben ze wel!![]() | |
Tinos85 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:57 |
En alsnog is de Polderbaan een paar dagen dicht geweest. | |
kawotski | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:57 |
Richard Quest CNN zal ons wel even vertellen hoe het allemaal zit... Pfffff | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:58 |
Ik kijk/luister http://www.ktvu.com/videos/news/ktvu-live-news/vtSfR/?updated | |
YazooW | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:59 |
Op zich wel een betrouwbare man die Richard Quest
| |
kawotski | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:02 |
Nog nieuws ergens over dat lichaam dat ze hebben gevonden in het water? Beetje tegenstrijdig met berichten dat iedereen veilig is | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:03 |
Vooralsnog dus 2 doden en 61 gewonden. ![]() | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:04 |
KTVU zegt dat het bevestigd is dat er 2 doden zijn en 61 gewonden. | |
Travel. | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:07 |
![]() ''Ff een weekendje SF'' | |
Nobu | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:07 |
Hoezo? Zodra de hulpdiensten klaar zijn kunnen de andere banen gewoon weer open. | |
Nieuwschierig | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:08 |
Vooralsnog is het hele luchtruim in de regio S-F afgesloten | |
Ole | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:09 |
![]() | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:10 |
Nee, alle "puin" moet verzameld worden voor de NTSB | |
Ferry_76 | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:10 |
Deze is interessant: Dat zou betekenen dat autoland niet beschikbaar was. De crash lijkt verder wel op de crash van een BA 777 op Heathrow een paar jaar terug. | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:11 |
Even "bewijs" voor mijn stelling:
| |
OEM | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:13 |
Dit is nog interessanter, via pprune:
| |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:13 |
| |
Travel. | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:14 |
Is Regilio Tuur | |
Specularium | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:14 |
![]() | |
gebrokenglas | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:14 |
Verbazend dat de Amerikaen het nog niet hebben gehad over een mogelijk terroristische aanslag. Kan nog komen natuurlijk. | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:14 |
Zeggen ze nu ook op KTVU, dat allerlei systemen het niet deden op SFO | |
Ole | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:14 |
Ach zo ![]() | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:14 |
Omdat dat duidelijk NIET aan de orde is misschien?? | |
gebrokenglas | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:15 |
Die Glideslope is juist wat dit had moeten voorkomen. | |
Specularium | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:15 |
Maakt voor Amerikanen niet uit natuurlijk. | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:16 |
Wind tijdens crash: ZZW, 7 mijl per uur. Dus weer waarschijnlijk geen oorzaak Bron KTVU | |
OEM | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:16 |
Zijn allemaal glideslope-systemen (en allemaal niet beschikbaar dus, behalve wat er in je FMS staat). | |
gebrokenglas | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:16 |
Amerikanen hebben een gekke kijk op de wereld. | |
gebrokenglas | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:18 |
Ok, dus dit was blijkbaar toch een manual approach zonder ILS, en ging dit keer helaas mis. | |
arjan1212 | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:20 |
Boeing 777 ? das toch dat nieuwe vliegtuig? | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:21 |
Nee. De 777 bestaat sinds '94. Jij doelt op de 787 Dreamliner. | |
gebrokenglas | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:23 |
't is een heel betrouwbaar vliegtuig. Als je dit zo hoort over die systemen die uitgeschakeld waren op SFO en dat landen dit keer niet via ILS ging, lijkt het toch op een pilot error. Maar goed, de black boxes zullen uitsluitsel geven. | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:24 |
| |
Nieuwschierig | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:27 |
Het wordt een drukke boel nu op LAX![]() | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:28 |
Ik hoorde dat er omgeleid werd naar San Jose, maar ook naar LAX dus? | |
Nieuwschierig | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:32 |
Alleen maar naar LAX Enige airport met genoeg gates en douane-faciliteiten voor internationale vluchten | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:33 |
Dat klopt niet. Ik heb een interview gehoord met iemand van het vliegveld van San Jose die uitlegde hoe ze eea aanpakten. | |
Nieuwschierig | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:33 |
Ik heb t ook maar van CNN, dus zal dan wel meerdere zijn | |
Nieuwschierig | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:35 |
291 passagies en 16 crew waren aan boord | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:35 |
Ik ben echt uitermate tevreden over http://www.ktvu.com/videos/news/ktvu-live-news/vtSfR/?updated Nog niets gehoord wat (achteraf) niet klopt, interviews, met (ex)piloten, verslaggers ter plaatste etc. | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:36 |
2 runways will open shortly at SFO Bron: KTVU | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:37 |
Omleidingen (ivm gesloten vliegveld SFO) zo ver als naar Salt Lake City Gewonden niet alleen naar ziekenhuizen in San Francisco, maar ook naar omliggende gebieden. | |
OEM | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:37 |
Er staat nu een A380 van Lufthansa op Oakland | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:38 |
Ja, kennelijk wordt omgeleid naar bijna alle vliegvelden in de wijde omtrek. Al is Oakland niet zo ver. | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:43 |
Bevestiging:
| |
chufi | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:45 |
closing | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2013 @ 23:51 |
Wisten we al, maar toch:
| |
Pino112 | zondag 7 juli 2013 @ 00:00 |
http://nos.nl/artikel/526(...)iegtuigcrash-vs.html Zeker één dode vliegtuigcrash VS Bij de vliegtuigcrash op de luchthaven van San Francisco is zeker één passagier om het leven gekomen en mogelijk twee. Ook zouden zo'n 20 tot 30 mensen gewond zijn geraakt. Dat meldt persbureau Reuters. Het toestel verongelukte tijdens de landing. De Boeing 777 van Asiana Airlines maakte een vlucht van Seoul in Zuid-Korea naar San Francisco. Aan boord waren 291 passagiers en 16 medewerkers. Het lijkt erop dat het toestel te snel daalde. Het vliegtuig verloor eerst zijn staart, daarna wielen en een deel van de vleugel. Het ligt naast de landingsbaan en is uitgebrand. Waarschijnlijk waren de meeste mensen toen al uit het vliegtuig. Het vliegverkeer op het internationale vliegveld van San Francisco is helemaal stilgelegd. Er vertrekken en landen geen vliegtuigen meer. Het is nog niet duidelijk hoe lang het gesloten blijft. Het Witte Huis meldt dat president Obama is ingelicht over de vliegtuigcrash. Hij heeft nog niet officieel gereageerd. De Amerikaanse onderzoeksraad voor transport (NTSB) geeft straks een persconferentie over het ongeluk. | |
Whiskers2009 | zondag 7 juli 2013 @ 00:01 |
Nee, 2 doden en 61 gewonden so far.. Je loopt wat achter ![]() | |
Pino112 | zondag 7 juli 2013 @ 00:02 |
![]() ![]() Ik niet, de NOS. Ik post gewoon een nieuwsbericht. | |
Whiskers2009 | zondag 7 juli 2013 @ 00:03 |
Heeft lekker veel zin als dat achterhaalde info is ![]() | |
Pino112 | zondag 7 juli 2013 @ 00:04 |
![]() | |
Whiskers2009 | zondag 7 juli 2013 @ 00:04 |
Vreemd:
| |
Fred0w | zondag 7 juli 2013 @ 00:05 |
Twee doden en al 9 pagina's vol. ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 7 juli 2013 @ 00:06 |
10 kritiek gewonden in ziekenhuis San Francisco | |
Blue_Panther_Ninja | zondag 7 juli 2013 @ 00:10 |
Best wel een wonder dat er maar 2 doden zijn!! ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 07-07-2013 00:19:06 ] | |
Whiskers2009 | zondag 7 juli 2013 @ 00:14 |
| |
Ferry_76 | zondag 7 juli 2013 @ 00:16 |
Dus met uitzondering van terrorisme worden alle opties nog open gehouden. | |
Whiskers2009 | zondag 7 juli 2013 @ 00:17 |
Lijkt me ook terecht vooralsnog ![]() | |
Arcee | zondag 7 juli 2013 @ 00:17 |
Bij mij nog maar 1. | |
Whiskers2009 | zondag 7 juli 2013 @ 00:19 |
Er zijn er al 2 bevestigd | |
Arcee | zondag 7 juli 2013 @ 00:19 |
Ik doelde op de pagina's. ![]() | |
TLC | zondag 7 juli 2013 @ 00:20 |
![]() ![]() | |
Ferry_76 | zondag 7 juli 2013 @ 00:21 |
Iemand Benno Baksteen al voorbij zien komen...? | |
Nieuwschierig | zondag 7 juli 2013 @ 00:22 |
Mensen die aannemen dat iedereen de pagina-instellingen hetzelfde heeft staan als zij. ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 7 juli 2013 @ 00:23 |
Owh ![]() Ik heb er ook maar 1 ja ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 7 juli 2013 @ 00:23 |
Nee, ik kijk een VS-zender | |
Whiskers2009 | zondag 7 juli 2013 @ 00:25 |
230 victims not critical injured Die 10 kritieke: 6 mannen 4 vrouwen, 8 volwassenen 2 kinderen, volwassenen tussen de 20 en 50 (laat 40). Allemaal waarschijnlijk (Zuid-?)Koreaans. Van de niet kritieke 75 naar ziekenhuizen in de wijde omgeving Ziekenhuis SanFran (SF General Hospital) verwachtte er 20-30 in totaal (nu dus maar 15-20) | |
Ferry_76 | zondag 7 juli 2013 @ 00:26 |
Ik heb de beste man al jaren niet meer op tv gezien, maar ik lees net op zijn wiki pagina dat hij ook 777 piloot is geweest, dus het had gekund. | |
Whiskers2009 | zondag 7 juli 2013 @ 00:27 |
Kan zeker, maar niet op een VS-zender | |
Whiskers2009 | zondag 7 juli 2013 @ 00:30 |
Nationaliteiten en totale aantal passagiers bekend gemaakt: Nationaliteiten: Chinees, (Zuid?)Koreaans, Amerikaans, en 1 Japanner (aantal andere nationaliteiten gemist). Totaal 280 passagiers. | |
Whiskers2009 | zondag 7 juli 2013 @ 00:34 |
| |
superniger | zondag 7 juli 2013 @ 00:51 |
ziet eruit als een terroristische aanslag | |
ajacied4lf | zondag 7 juli 2013 @ 00:52 |
Ohja? Waarom? | |
Whiskers2009 | zondag 7 juli 2013 @ 00:53 |
Niet dus. | |
Whiskers2009 | zondag 7 juli 2013 @ 00:57 |
| |
Whiskers2009 | zondag 7 juli 2013 @ 01:13 |
| |
Whiskers2009 | zondag 7 juli 2013 @ 01:17 |
| |
Whiskers2009 | zondag 7 juli 2013 @ 01:20 |
60 mensen "unaccounted for" op dit moment bron: persco Extra: 291 passagiers 16 crew 307 total | |
Whiskers2009 | zondag 7 juli 2013 @ 01:21 |
NTSB én FBI gaan onderzoek doen. | |
Blue_Panther_Ninja | zondag 7 juli 2013 @ 01:21 |
![]() | |
Whiskers2009 | zondag 7 juli 2013 @ 01:23 |
GEEN terrorisme (wisten we al) | |
tostitomaatkaas | zondag 7 juli 2013 @ 02:12 |
Beelden van de crash? | |
Whiskers2009 | zondag 7 juli 2013 @ 02:14 |
Die zijn er vooralsnog niet. Alleen van NA de crash.. | |
tostitomaatkaas | zondag 7 juli 2013 @ 02:15 |
Toch teleurstellend. Zouden inmiddels toch wel boven water gekomen moeten zijn. | |
Whiskers2009 | zondag 7 juli 2013 @ 02:17 |
De staart nog niet ![]() | |
gebrokenglas | zondag 7 juli 2013 @ 08:09 |
In verband met het onderzoek worden de beelden niet vrijgegeven. Het lijkt me trouwens onzinnig voor Obama om hierop publiekelijk te reageren. Dan kun je overal wel een White House statement over maken. | |
Parzival | zondag 7 juli 2013 @ 08:19 |
er is meestal wel een camera op de landingsbaan toch? dus wellicht houden ze die beelden nog even achter de hand.. er wordt gesproken over de laatste 5 seconden.. en het radio verkeer laat ook niets geks horen... wellicht net even te weinig power beschikbaar.. te sterke daling.. landingsgestel achter de kade blijven haken.. (er lag er 1 in de sloot).. ... rand geef staart een tik en breekt af.. volle gewicht op 1 landingsgestel zakt door, vleugel pakt de grond en 360 graden terwijl de onderkant afgeschuurd wordt..(en heel heet) nu alleen nog de vraag waar die 2e motor is.. Maar back to the story.. raar dat de verwondingen nog niet duidelijk zijn.. want kritieke toestand en toch zelf het vliegtuig uitwandelen rijmt bij mij niet helemaal.. zou het rookinademing zijn? | |
Specularium | zondag 7 juli 2013 @ 08:24 |
| |
Parzival | zondag 7 juli 2013 @ 08:51 |
De pressure bulkhead ziet er nog "redelijk" uit.. en die zit achter de keuken waar de stewardessen zitten.. | |
Red_85 | zondag 7 juli 2013 @ 11:10 |
Nasty klap zeg... 18 jaar een clean sheet qua doden met dit type en duizenden vluchten uitgevoerd. Best knap. Any landing you can walk away from is a good one.... Dus het eerste wat ik doe is fb posten.. Wat een volk ![]() | |
#ANONIEM | zondag 7 juli 2013 @ 11:14 |
Wat mij het meest verbaast is dat ik daar mensen met hun handbagage op de foto zie. Naar mijn weten is het zelfs verboden om je bagage mee te nemen maar moet je zo snel mogelijk het vliegtuig evacueren omdat je anders je eigen en andermans leven in gevaar kan brengen. | |
rene90 | zondag 7 juli 2013 @ 11:18 |
Als je je handbagage onder je stoel hebt snap ik wel dat je het meeneemt op zich. | |
Parzival | zondag 7 juli 2013 @ 11:27 |
sommige mensen hebben een 1:1 verbinding met hun bagage.. kijk maar eens bij het boarden.. iedereen wil precies onder zijn bagage zitten.. terwijl 99% niet eens naar hun bagage kijkt tot ze de luikjes weer openmaken.. bij het offboarden is het altijd even wachten tot het gangpad vrij is.. (nood of geen nood).. ze hebben zelfs simulaties gedaan met evacuaties omdat ze een paar jaar geleden zo verbaasd waren dat het leeghalen van een vliegtuig bij echte nood zoveel langer duurde als bij trainingen.. dit had te maken met dat mensen in nood over de stoelen gaan, mensen opzij duwen, hun bagage willen pakken en hun familie en vrienden willen ondersteunen.. ipv zo snel mogelijk het vliegtuig uitrennen op een ordelijke manier.. | |
gebrokenglas | zondag 7 juli 2013 @ 11:29 |
Op zich de mensen ook niet kwalijk te nemen. t Is ook een gewoonte om je tas met spullen mee te nemen. Alles zit erin: geld, sleutels, mobieltje, en je bankpasjes. Zonder dat ben je vreselijk onthand. | |
sp3c | zondag 7 juli 2013 @ 11:34 |
ik zou het ook gewoon meesnaaien hoor, mijn handbagage (laptop enzo) is vandaag de dag meer geld waard dan wat er in mijn koffer koffer zit ![]() ![]() en kleren zijn een stuk gemakkelijker te vervangen | |
Parzival | zondag 7 juli 2013 @ 11:37 |
3x P in je binnenzak en je zit okay.. Portomonee, Phone, Paspoort.. die laptop mag wmb gewoon doodgaan hoor.. die betaalt de baas wel.. of anders een verzekering.. | |
littledrummergirl | zondag 7 juli 2013 @ 11:40 |
je zal daar maar staan en een half uurtje later zelf moeten vliegen ![]() ![]() | |
rene90 | zondag 7 juli 2013 @ 11:41 |
Vind ik maar kut op een lange vlucht, dan zoveel mogelijk uit mijn zakken en in een tas ofzo. | |
starla | zondag 7 juli 2013 @ 11:41 |
Waarom? | |
littledrummergirl | zondag 7 juli 2013 @ 11:44 |
omdat ik emotionele dweil ben ![]() ![]() | |
Nieuwschierig | zondag 7 juli 2013 @ 11:44 |
Phone, schei toch uit. Net alsof het legitiem is om voor een telefoon het leven van een ander er aan te wagen. In je zak, OK, maar nog geen seconde extra als ie net gevallen is of zo. En die ontruimingstijden zijn allemaal theorieën die getest zijn met jonge getrainde medewerkers van Boeing. In de praktijk gaat Pa midden in het gangpad staan om ma en de kinderen voor te laten terwijl 7 meter achter hem bij anderen de vlammen al om de oren slaan. | |
OEM | zondag 7 juli 2013 @ 11:44 |
Hoeft ook alleen maar bij het opstijgen en landen he. Als het misgaat als je op 10 km hoogte vliegt, hoef je je nergens meer druk om te maken. | |
Nieuwschierig | zondag 7 juli 2013 @ 13:50 |
Twee Chinesinnen zijn de dodelijke slachtoffers | |
Injetta | zondag 7 juli 2013 @ 15:38 |
Het lijkt wel alsof de ernst van de situatie bij de mensen niet zo was doorgedrongen. Je spullen pakken en dan rustig het vliegtuig uit glijden en wandelen.... Als je denkt dat er nog tijd is, tja dan is een tas met je paspoort, je telefoon, sleutels en je pasjes en geld toch iets dat je mee wilt nemen. Ik zou zonder telefoon niet eens iemand kunnen bellen, ik weet geen enkel telefoonnummer meer van wie dan ook. Of emailadressen.... Ik denk dat ik er alles aan zou doen om in ieder geval mijn telefoon mee te nemen. | |
Nieuwschierig | zondag 7 juli 2013 @ 22:42 |
Het is supereenvoudig om een lijstje met telefoonnumers ergens op internet (gmail/google drive bijvoorbeeld) op te slaan. Dus geen reden om anderen levend te laten verbranden. | |
barthol | zondag 7 juli 2013 @ 22:51 |
Op CNN een video van de crash terwijl het gebeurde [ Bericht 59% gewijzigd door barthol op 07-07-2013 23:12:04 ] | |
starla | zondag 7 juli 2013 @ 22:53 |
Of een nog gekker idee! De telefoon gewoon in je zak hebben (zoals de meesten). | |
Felixa | zondag 7 juli 2013 @ 23:30 |
Als je dat zo ziet, is het haast niet te geloven dat er maar twee dodelijke slachtoffers zijn. | |
barthol | zondag 7 juli 2013 @ 23:33 |
En dat de romp van het toestel zo intact is gebleven na die 360 graden spin. | |
Felixa | zondag 7 juli 2013 @ 23:35 |
Dat ook ja. Ik dacht steeds dat ie op de grond rondgedraaid was, maar hij komt echt helemaal los van de grond en klapt dan hard weer terug. | |
Nieuwschierig | zondag 7 juli 2013 @ 23:44 |
Dit filmpje is van onschatbare waarde voor het onderzoek naar wat er gebeurt is. | |
Nieuwschierig | zondag 7 juli 2013 @ 23:52 |
Het betreft 2 studentes. Ye Mengyuan en Wang Linjia. Ze zijn beide 16 jaar geworden. [ Bericht 0% gewijzigd door Nieuwschierig op 08-07-2013 00:25:40 ] | |
Felixa | zondag 7 juli 2013 @ 23:53 |
Persconferentie van NTSB: -aanvliegsnelheid was veel te laag -7sec voor impact verzocht een crewmember om de snelheid te verhogen -4sec voor impact was er een waarschuwing voor een "stall" -1.5sec voor impact wilden ze nog een doorstart maken | |
sp3c | maandag 8 juli 2013 @ 01:07 |
nee als de rest dan levend verbranden levend zou verbranden dan zou ik mijn handbagage ook lekker laten liggen ja maar daar lijkt hier geen sprake van geweest te zijn | |
niels0 | maandag 8 juli 2013 @ 01:20 |
Toch vreemd als je bedenkt dat een vliegtuig behoorlijk wat reserve power heeft tijdens landen. | |
barthol | maandag 8 juli 2013 @ 02:29 |
Ik zet hem ook nog maar even neer als een youtube link | |
barthol | maandag 8 juli 2013 @ 05:02 |
Asiana airlines zegt dat de piloot die de landing uitvoerde in training was. Hoewel hij een ervaren piloot was met andere toestellen, en met die andere types toestellen (waaronder de B747) eerder naar San Francisco gevlogen was, was dit zijn "maiden-flight" met de B777 op dit traject. Met andere vliegtuigtypes al 9793 vlieguren ervaring, maar nog maar 43 vlieguren met de B777. Hij werd geassisteerd door een copiloot met wel veel ervaring/vlieguren op de B777. | |
SanAnt | maandag 8 juli 2013 @ 05:09 |
![]() ![]() | |
Tinos85 | maandag 8 juli 2013 @ 06:50 |
https://mobile.twitter.com/NTSB/status/354002389096886272/photo/1 Een beste puinhoop, dat interieur. Trouwens: Tijdens de persconferentie van de NTSB werd ook duidelijk dat een van de twee 16-jarige Chinese meisjes die bij de crash het leven verloren, tijdens de reddingsactie mogelijk is overreden door een brandweerauto. De NTSB onderzoekt de toedracht van het ongeval. http://www.volkskrant.nl/(...)s-in-opleiding.dhtml | |
starla | maandag 8 juli 2013 @ 06:57 |
Huh? Er was geen captain, maar alleen een first officer en een trainee? Is dat toegestaan? | |
niels0 | maandag 8 juli 2013 @ 07:29 |
Zou kunnen gaan om een non-rated captain. Die dienen wel flink wat vlieguren te hebben als pilot in command op een relevant type toestel. Ik weet er het fijne niet van. | |
starla | maandag 8 juli 2013 @ 07:40 |
Ben ook geen expert, maar vind het een beetje gek. Ook dat ze een doorstart wilden maken...Als leek zou ik zeggen: ga je langzaam, geef wat gas bij zodat je de landingsbaan haalt. Nu moesten ze dus weer de neus omhoog trekken vóór de landingsbaan waarop de staart de grond raakte. | |
niels0 | maandag 8 juli 2013 @ 07:55 |
Ja ik vind het ook vreemd. De flying pilot heeft z'n hand aan de gashendel tijdens de landing. Als ze inderdaad 7 seconden voor touchdown te langzaam gingen lijkt me dat ze daarmee tijd genoeg hadden om de snelheid naar het juiste niveau te brengen vooral omdat tijdens een landing normaal gesproken maar 25% van het beschikbare vermogen wordt gebruikt en er dus voldoende reserve is. Misschien zijn er nog onbekende factoren in het spel geweest. Landingssnelheid is in ieder geval iets wat ik zelf (vliegsimulator) ontzettend in de gaten houd. | |
Re | maandag 8 juli 2013 @ 07:58 |
stevig vliegtuigje, heeft aardig wat levens gered denk ik... | |
starla | maandag 8 juli 2013 @ 08:05 |
Hehe. Ook een flightsimmer? ![]() Landingssnelheid is idd gewoon fixed. In combinatie met je ILS kan dat haast niet fout gaan zou je zeggen. Misschien toch een mechanische fout? | |
niels0 | maandag 8 juli 2013 @ 09:25 |
ILS was niet beschikbaar. | |
speknek | maandag 8 juli 2013 @ 09:34 |
Noemt men dit niet gewoon afvangen? | |
niels0 | maandag 8 juli 2013 @ 09:41 |
Nee, overtrek. | |
speknek | maandag 8 juli 2013 @ 09:51 |
Sherlock. | |
Nieuwschierig | maandag 8 juli 2013 @ 09:58 |
1 Dat kun je niet beoordelen, er kan ergens brand zijn (in de remschijven) dat je nog helemaal niet ziet. 2 Het is simpelweg tegen de regels dus houd je daar ook aan. 3 Ook bij dit ongeval zijn er 50 (zwaar)gewonden terwijl anderen de tijd namen om hun handbagage uit de rekken te halen. | |
Nieuwschierig | maandag 8 juli 2013 @ 10:10 |
7 sec voor de landing is helemaal niets als je al te laag zit. De motoren hebben al 6 seconden nodig om op toeren te komen terwijl het rendement bij 109 knots (want dat was het) misschien 50% is. En ondertussen daal je gewoon door. 7 sec is genoeg als je nog hoog genoeg zit, op het glijpad of er boven. De staat van energie van een vliegtuig zit in de snelheid en in de hoogte. Door het vliegtuig te laten dalen kun je 'knopen kopen' maar dan moet je die hoogte wel hebben. Hier zaten ze al zo laag (blijkt ook uit het filmpje) dat ze uit alle macht aan de stick trokken om 'm in de lucht te houden. Met als gevolg een stall en een nog lagere snelheid (85 knopen) De vraag is dus waarom ze zo laag zaten, inschattingsfout van de piloot of gebrek aan stuwkracht. | |
niels0 | maandag 8 juli 2013 @ 10:15 |
Is duidelijk Nieuwschierig. ![]() | |
starla | maandag 8 juli 2013 @ 11:41 |
Oh? | |
Me_Wesley | maandag 8 juli 2013 @ 11:44 |
Daarbij, of ILS nou wel of niet beschikbaar is zegt niks over het feit of die wel of niet gebruikt is. Ziet er uit als goed weer voor een visual. | |
niels0 | maandag 8 juli 2013 @ 12:06 |
Als ILS niet beschikbaar is kun je het ook niet gebruiken heh? ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door niels0 op 08-07-2013 12:20:01 ] | |
Me_Wesley | maandag 8 juli 2013 @ 12:19 |
No shit | |
Phone | maandag 8 juli 2013 @ 13:21 |
Was dit filmpje van de crash al ergens gepost ? http://v.youku.com/v_show/id_XNTgwMjYxMzI4.html | |
barthol | maandag 8 juli 2013 @ 14:45 |
Ja, meteen nadat CNN ermee kwam | |
niels0 | maandag 8 juli 2013 @ 16:06 |
HetKlusKonijn | maandag 8 juli 2013 @ 18:42 |
Prachtige kist, jammer dat het nu toch helaas einde oefening is met dat 'clean sheet'... Tsja, volgens mij is het er ook niet veiliger op geworden sinds mensen hele hutkoffers mee de cabine in mogen sjouwen (okee, officieel mag het niet, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand z'n koffer werd geweigerd, terwijl die dingen vaak zo'n drie keer zo groot zijn als mijn rugzakje). Als je dan als passagier de neiging krijgt om je spulletjes mee te nemen in een noodsituatie (NB: ik keur dit dus heel erg af!), dan is het wel zo makkelijk als die spulletjes gewoon in een klein rugzakje onder de stoel van de passagier voor je liggen, ipv zo'n hutkoffer die je maar met moeite uit het kastje gesjouwd krijgt.... En ook niet te vergeten: is het niet eigenlijk van de gekke dat al die liters taks-free aangeschafte alcohol en parfum - super brandbaar spul! - zomaar bovenin in die kastjes verdwijnt? Heel wat gevaarlijker dan de nagelschaartjes en flesjes water die ingepikt worden... [ Bericht 8% gewijzigd door HetKlusKonijn op 09-07-2013 00:19:40 ] | |
starla | maandag 8 juli 2013 @ 18:55 |
Ik ga binnenkort ook met de 777 vliegen ![]() ![]() | |
HetKlusKonijn | maandag 8 juli 2013 @ 19:04 |
Ik heb er zo'n 10 jaar geleden eens ingezeten. Vluchtje Heathrow - San Francisco met BA. Een van de fijnste kisten ooit. | |
starla | maandag 8 juli 2013 @ 19:15 |
![]() | |
niels0 | maandag 8 juli 2013 @ 19:16 |
De crew rest area is the best part dames. ![]() | |
HetKlusKonijn | maandag 8 juli 2013 @ 19:22 |
Haha. Het mooiste is nog wel die mededeling van "one crew member per bunk" helemaal aan het einde van het filmpje. ![]() | |
niels0 | maandag 8 juli 2013 @ 20:36 |
1 crewmember en een passenger mag dus. ![]() | |
Nieuwschierig | maandag 8 juli 2013 @ 21:12 |
Ook een A380 moet binnen 1,5 minuut leeg zijn. Maar of dat met echte passagiers ook zo ordelijk verloopt? | |
Ferry_76 | maandag 8 juli 2013 @ 22:48 |
De PIC (Pilot in Command; de piloot in de linker stoel) kan idd. in opleiding zijn, maar dan heeft er wel een ervaren piloot als #2 naast gezeten. Overigens nog een overeenkomst met de Turkish crash bij Schiphol.. | |
RAVW | dinsdag 9 juli 2013 @ 18:34 |
maar ik snap het dan toch niet er wordt gezegd dat die piloot te langzaam gevlogen heeft ? Maar dan heb je toch de Checklist niet goed door genomen. Want die wordt vaak ook nog eens dubbel gecheckt maar om nu 1 piloot er de schuld er van te geven vind ik raar |