abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 20 juli 2013 @ 03:33:43 #101
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_129146398
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 18:33 schreef Karina het volgende:

[..]

Is dat nou gewoon hetzelfde als overal dat park? Of toch wel Japanserig?
Ik ben nooit naar een ander Disney. Park geweest. Dus geen idee!
:')
pi_129147445
Heb gelukkig Japanse maten hier, dus zij hebben voor mij gepind en maak het naar hen over. Verder heeft ING al toegezegd dat zij de transactie kosten zullen betalen voor mijn creditcard, dus uiteindelijk is alles goed gekomen!
pi_129147748
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 18:33 schreef Karina het volgende:

[..]

Is dat nou gewoon hetzelfde als overal dat park? Of toch wel Japanserig?
Thema? Ja. Attracties? Ja.
Mensen? Nee, alleen maar niet voordringende schone mensen die rustig uren wachten om de parade te zien, achtbaan af te gaan, etcetera. Eten was ook goede kwaliteit en keuze genoeg.
Het enige mindere aan mijn ritje erheen (2 jaar terug) was dat de 'space mountain' achtbaan toen gesloten was.
  Eindredactie Games zaterdag 20 juli 2013 @ 11:57:11 #104
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_129149681
2 dagen Disneyland terwijl je in Tokio zit is best wel zonde :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_129151334
tja ik zou wel wat beters kunnen verzinnen, maar als je ervan houdt, is het vast te gek.
  † In Memoriam † zondag 21 juli 2013 @ 23:19:44 #106
pi_129203639
Tis gewoon mooi om te zien hoe ze uitpakken bij de attracties en shows. Tis echt een en al 'vermaak' natuurlijk. Maar leuk als afsluiter. Ben ondertussen terug. Mis het nu al :'(
  maandag 22 juli 2013 @ 02:54:55 #107
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_129209883
ja das balen.
  maandag 22 juli 2013 @ 04:07:00 #108
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_129210429
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 11:57 schreef donald_dick het volgende:
2 dagen Disneyland terwijl je in Tokio zit is best wel zonde :P
Tokyo is één groot disneyland :D

Ik vind het wel grappig hoe overweldigend het voor ons buitenlanders is. Overigens snappen veel Japanners er zelf ook geen reet van met al die metrolijnen, wijken en honderdmiljoen uitgangen per metrostation. Mijn vriendin (Japanse, uit Hokkaido) raakte minstens even makkelijk verdwaald als ik _O-

[ Bericht 22% gewijzigd door star_gazer op 22-07-2013 04:18:14 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 22 juli 2013 @ 04:08:17 #109
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_129210431
Deze sushi tent is trouwens baas. In Shibuya, achter shibuya 109:

Goedkoop en super high-tech :D
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 24 juli 2013 @ 10:32:37 #110
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_129282802
quote:
6s.gif Op maandag 22 juli 2013 04:08 schreef star_gazer het volgende:

Kennis van me is er geweest. Schijnt heel leuk te zijn, al ga ik zelf liever naar een wat traditionelere tent. Rond de vismarkt kun je geweldig sushi eten!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 24 juli 2013 @ 10:35:31 #111
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_129282872
Qua pretparken lijkt het me wel leuk om een keer naar Toei Uzumasa Eigamura in Kyoto te gaan.

Soort Universal Studio, maar dan voor oude Japanse samurai-films en drama's.

http://www.japan-guide.com/e/e3934.html
pi_129302873
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:32 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Kennis van me is er geweest. Schijnt heel leuk te zijn, al ga ik zelf liever naar een wat traditionelere tent. Rond de vismarkt kun je geweldig sushi eten!
Aan het einde van Nakano Broadway zit eenzelfde, maar dan met Shinkhansen treintjes die je bestelling komen brengen! :P
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  donderdag 25 juli 2013 @ 07:29:10 #113
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_129319383
  donderdag 25 juli 2013 @ 07:30:46 #114
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_129319391
Iemand trouwens al aan het begin van Ginza naar die gadget-winkel geweest? Helemaal boven zit een enorme racebaan waar je voor 200 yen met een RC autotje kunt racen. Geweldig!
pi_129320418
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 07:30 schreef Strolie75 het volgende:
Iemand trouwens al aan het begin van Ginza naar die gadget-winkel geweest? Helemaal boven zit een enorme racebaan waar je voor 200 yen met een RC autotje kunt racen. Geweldig!
Oeh, toch eens kijken dan :) Waar moet ik aan denken als je zegt 'begin van Ginza'? Omgeving metrostation oid?

Hier dus? Of juist de andere kant, bij die speelgoedwinkel?
pi_129320766
Wij gaan deze week weer boeken voor de oud-en-nieuwperiode. Tickets lijken dit jaar wat prijziger dan voorgaande jaren en daarom heeft mijn meisje het plan opgevat om Aeroflot eens te proberen :{

Moet ik mijn levensverzekering even goed nakijken, of zijn mijn vooroordelen een tikje achterhaald?
  donderdag 25 juli 2013 @ 09:42:33 #117
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_129321014
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 09:11 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Oeh, toch eens kijken dan :) Waar moet ik aan denken als je zegt 'begin van Ginza'? Omgeving metrostation oid?

[ afbeelding ]

Hier dus? Of juist de andere kant, bij die speelgoedwinkel?
Nee, als je van Shinbashi afkomt. Zo'n beetje tegenover de Swarowsky zit sinds een paar jaar Hakuhinkan Toy Park. Ze verkopen gadgets, figures, etc. Naar mijn mening een leukere winkel dan Kiddyland.

http://www.hakuhinkan.co.jp/eng/info.htm

Als je die zijstraat (Chuo-ku) verder inloopt zit ook een goede Mos Café. Soort chique Mos Burger. :)
  donderdag 25 juli 2013 @ 09:45:16 #118
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_129321077
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 09:29 schreef IntensiveGary het volgende:
Wij gaan deze week weer boeken voor de oud-en-nieuwperiode. Tickets lijken dit jaar wat prijziger dan voorgaande jaren en daarom heeft mijn meisje het plan opgevat om Aeroflot eens te proberen :{

Moet ik mijn levensverzekering even goed nakijken, of zijn mijn vooroordelen een tikje achterhaald?
Heb je al eens bij Finnair, Ana, Lufthansa of Austrian gekeken? Daar heb ik een paar maanden geleden goede deals gevonden.

Ik zou persoonlijk nooit met Aeroflot gaan. Naast de belaberde reputatie zie ik dat vliegveld van Moscow ook niet zitten. Daar heeft een terrorist een paar jaar geleden toch met handgrenaten lopen gooien?

Dan maar een paar euro extra betalen!
pi_129321126
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 09:42 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Nee, als je van Shinbashi afkomt. Zo'n beetje tegenover de Swarowsky zit sinds een paar jaar Hakuhinkan Toy Park. Ze verkopen gadgets, figures, etc. Naar mijn mening een leukere winkel dan Kiddyland.

[ afbeelding ]

http://www.hakuhinkan.co.jp/eng/info.htm

Als je die zijstraat (Chuo-ku) verder inloopt zit ook een goede Mos Café. Soort chique Mos Burger. :)
Ah, tegenover Swarovski, da's inderdaad de winkel die ik bedoel :-) Dank voor de tip :)
  donderdag 25 juli 2013 @ 09:52:43 #120
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_129321254
Ginza is echt mijn #1 shopping place geworden. Akihabara en Nakano Broadway maak ik mijn vriendin niet blij mee, teveel otaku! Maar Ginza heeft van alles wat. Ik doe zelf altijd een rondje Hakuhinkan, Apple Store, Sony Building met een bierstop bij de Lion Hall.
pi_129321260
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 09:45 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Heb je al eens bij Finnair, Ana, Lufthansa of Austrian gekeken? Daar heb ik een paar maanden geleden goede deals gevonden.

Ik zou persoonlijk nooit met Aeroflot gaan. Naast de belaberde reputatie zie ik dat vliegveld van Moscow ook niet zitten. Daar heeft een terrorist een paar jaar geleden toch met handgrenaten lopen gooien?

Ik zal eens kijken. Ik zie aeroflot ook niet echt zitten. Maar wat de dame in haar hoofd heeft... ;) Misschien moeten we het maar gewoon doen en dan volgend jaar weer met een respectabele maatschappij vliegen ;-)
  donderdag 25 juli 2013 @ 09:56:49 #122
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_129321346
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 09:53 schreef IntensiveGary het volgende:
Ik zal eens kijken. Ik zie aeroflot ook niet echt zitten. Maar wat de dame in haar hoofd heeft... ;) Misschien moeten we het maar gewoon doen en dan volgend jaar weer met een respectabele maatschappij vliegen ;-)
Je zou het allicht kunnen proberen. Op zijn minst een fotoverslag voor ons maken. ;) Ze vliegen al jaren, dus bedrijfseconomisch gezien moet het de moeite waard zijn. Je kunt altijd goedkoop een vles vodka inslaan op het vliegveld om je onderweg moed in te drinken.
pi_129321354
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 09:52 schreef Strolie75 het volgende:
Ginza is echt mijn #1 shopping place geworden. Akihabara en Nakano Broadway maak ik mijn vriendin niet blij mee, teveel otaku! Maar Ginza heeft van alles wat. Ik doe zelf altijd een rondje Hakuhinkan, Apple Store, Sony Building met een bierstop bij de Lion Hall.
Wij shoppen het meest in Shibuya en Shinjuku. Ginza zijn we niet zo heel wild van. Al gaan we er wel altijd even kijken. Harajuku komen we graag om te kijken, maar we zijn inmiddels te oud om er te kopen. Niets tragischer dan westerse 30+ 'meisjes' in popperige roze kleding ;) Akihabara vinden we niet zo leuk meer. Nakano wel. Moet ik sowieso heen, daar ik een doos Dinky Toys en ander verzamelspeelgoed moet afleveren bij één van de speelgoedwinkels daar, waar ik een handeltje mee drijf :)
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:01:35 #124
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_129321438
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 09:57 schreef IntensiveGary het volgende:
Wij shoppen het meest in Shibuya en Shinjuku. Ginza zijn we niet zo heel wild van. Al gaan we er wel altijd even kijken. Harajuku komen we graag om te kijken, maar we zijn inmiddels te oud om er te kopen. Niets tragischer dan westerse 30+ 'meisjes' in popperige roze kleding ;) Akihabara vinden we niet zo leuk meer. Nakano wel. Moet ik sowieso heen, daar ik een doos Dinky Toys en ander verzamelspeelgoed moet afleveren bij één van de speelgoedwinkels daar, waar ik een handeltje mee drijf :)
Wij komen nu vooral in Ueno en Ometesando om te winkelen. Ueno is echt fantastisch, al die eetstalletjes en discount kledingwinkeltjes. En dan heb je nog die straat vol kookspullen vlakbij.

Harakuju is meer om mensen te kijken. Al die meisjes dat zich uitbundig kleden in de hoop ontdekt te worden door een modehuis. Geweldig. Nog grappiger zijn westerse meiden die een (mislukte) poging doen om zich als Japanse te kleden.

Shinjuku en Shibuya zijn me te druk, en teveel kledingwinkels. Akihabara en Nakano Broadway doe ik mijn vriendin geen plezier mee. Te otaku!

Laatst wel naar Korea-town geweest om te eten. Ook veel leuke winkels. Volgende keer verder verkennen.
pi_129321446
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 09:56 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Je zou het allicht kunnen proberen. Op zijn minst een fotoverslag voor ons maken. ;) Ze vliegen al jaren, dus bedrijfseconomisch gezien moet het de moeite waard zijn. Je kunt altijd goedkoop een vles vodka inslaan op het vliegveld om je onderweg moed in te drinken.
Hehehe... die fles vodka is misschien wel een goed idee, ja.

Balen dat KLM tegenwoordig zo duur is geworden. Onze eerste keer, vier jaar geleden, betaalden we 540 euro voor een directe vlucht naar Narita. Nu is dat 980 euro. Waar je met aeroflot 580 kwijt bent. Scheelt voor twee personen dus even 800 euro 'of ik wel wist hoeveel ze daarvoor kan kopen'. "Ja schatje, goederen ter waarde van zo'n 800 euro'... En toen kreeg ik een mep :+
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:06:27 #126
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_129321523
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:01 schreef IntensiveGary het volgende:
Hehehe... die fles vodka is misschien wel een goed idee, ja.

Balen dat KLM tegenwoordig zo duur is geworden. Onze eerste keer, vier jaar geleden, betaalden we 540 euro voor een directe vlucht naar Narita. Nu is dat 980 euro. Waar je met aeroflot 580 kwijt bent. Scheelt voor twee personen dus even 800 euro 'of ik wel wist hoeveel ze daarvoor kan kopen'. "Ja schatje, goederen ter waarde van zo'n 800 euro'... En toen kreeg ik een mep :+
Begin ook altijd KLM. Kan me herinneren dat ik voor 700-800 euro rechtstreeks vloog. Nu altijd via Parijs voor honderden euro’s meer. Daaaaag! Met Austrian was ik afgelopen mei iets van 650 euro kwijt met een relaxte overstap in Wenen!
pi_129321540
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:01 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Wij komen nu vooral in Ueno en Ometesando om te winkelen. Ueno is echt fantastisch, al die eetstalletjes en discount kledingwinkeltjes. En dan heb je nog die straat vol kookspullen vlakbij.

Harakuju is meer om mensen te kijken. Al die meisjes dat zich uitbundig kleden in de hoop ontdekt te worden door een modehuis. Geweldig. Nog grappiger zijn westerse meiden die een (mislukte) poging doen om zich als Japanse te kleden.

Shinjuku en Shibuya zijn me te druk, en teveel kledingwinkels. Akihabara en Nakano Broadway doe ik mijn vriendin geen plezier mee. Te otaku!

Laatst wel naar Korea-town geweest om te eten. Ook veel leuke winkels. Volgende keer verder verkennen.
Het zijn helaas vaak net wat te oude en te mollige westerse meisjes die dat proberen. Krijg altijd een beetje last van plaatsvervangende schaamte als je een chick van 1.80 en 90 kilo, geperst in een kittig roze jurkje met ruches en een parasolletje, zich door Takeshita-dori ziet worstelen :+

Ueno en Asakusa zijn inderdaad ook te gek. Wat goedkoper dan Shibuya en Shinjuku. Echter, in de tijd dat wij gaan is vooral Asakusa heel druk en zijn Shinjuku en Shibuya wat rustiger, op de 109 na, dat is een hel tijdens de Fukubukuro...

Teveel kledingzaken is niet zo'n probleem. Dat is juist de (één van de) reden(en) dat mijn meisje naar Japan wil...
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:10:41 #128
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_129321634
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:07 schreef IntensiveGary het volgende:
Het zijn helaas vaak net wat te oude en te mollige westerse meisjes die dat proberen. Krijg altijd een beetje last van plaatsvervangende schaamte als je een chick van 1.80 en 90 kilo, geperst in een kittig roze jurkje met ruches en een parasolletje, zich door Takeshita-dori ziet worstelen :+
Herkenbaar. Ik krijg ook altijd last van plaatsvervangende (Gaijin) schaamte. Gevoel alsof iedereen jou erop aankijkt.

quote:
Teveel kledingzaken is niet zo'n probleem. Dat is juist de (één van de) reden(en) dat mijn meisje naar Japan wil...
Wij hebben ook altijd een paar shoppingdagen, vooral voor haar. Ik sla meestal in bij Uniqlo, en dan kan ik weer een jaar vooruit met t-shirts, polo's en hemden. :D Wij gaan nu vooral naar Tokyo om vrienden en mijn schoonouders te bezoeken, en heel vaak heerlijk te eten! :D
pi_129321768
quote:
6s.gif Op maandag 22 juli 2013 04:08 schreef star_gazer het volgende:

Lachen :D
  † In Memoriam † donderdag 25 juli 2013 @ 11:11:27 #130
pi_129323243
quote:

[..]

Emirates was heel cheap, ben er zeer tevreden over. Alleen aeroflop was goedkoper maar scheelde ook niet veel.
  † In Memoriam † donderdag 25 juli 2013 @ 11:15:47 #131
pi_129323380
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:01 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Oooooh god ja wat erg is dat. En dat terwijl de japanners moeite doen om westers te lijken...

Harajuku was wel tof maar niet heeeel bijzonder. Tenzij je heel graag kledig wil winkelen, er is een hele toffe enorme tweede hands kleding zaak. Die hebben hun kleding enorm goed geordend op kleur en type. Aanrader, al weet ik de naam niet meer
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:31:42 #132
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_129323937
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:15 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Harajuku was wel tof maar niet heeeel bijzonder. Tenzij je heel graag kledig wil winkelen, er is een hele toffe enorme tweede hands kleding zaak. Die hebben hun kleding enorm goed geordend op kleur en type. Aanrader, al weet ik de naam niet meer
Harakuju loop ik altijd even doorheen op weg naar Ometesando. Als is er een geweldig mooie Figurine winkel van Hot Toys. Echt Amerikaans. Terminator schaal 1:1 midden in de zaak en een boel mooi Star Wars spul. Daar moet ik me echt inhouden.

Ometesando blijft een van de favorieten. Mooie onbetaalbare winkels om te shoppen, het altijd prachtige Nezu museum en goed eten (hamburgertent uit Hawai, italiaanse koffiezaak Sol Levante).

Naast Sol Levante zit trouwens een prachtige glaswinkel, en (tip) een klein groenteboertje die de heerlijkste tomaten verkoopt die ik ooit gegeten heb. Een of ander speciale Japanse soort die normaal alleen aan high-end restaurants geleverd worden.
  Eindredactie Games donderdag 25 juli 2013 @ 18:58:29 #133
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_129339508
quote:

Aeroflot is prima! Duidelijk, goedkoop en prima te doen. Moscow is een non-nonses airport. Redelijk als je in dezelfde terminal moet blijven, je mag voordringen als je je aansluiting mist. Kan Heathrow en GCD nog een puntje aan zuigen. Overal kunnen aanslagen worden gepleegd. Zie laatst nog Bejing, en daar is de security best wel naar Westerse maatstaven te noemen. Ja, het is goedkoop, ze serveren geen drank buiten de hoofdmaaltijd en spreken slecht Engels, maar ik kan zo 10 andere airlines opnoemen (China Southern/Eastern, Iberia, Air France, Swiss air etc) waar dat ook zo is.

Op mijn Aeroflot vlucht richting Hanoi wist KLM die de vlucht richting Moscow regelde nog ervoor te zorgen dat ik bijna mijn overstap miste, een vliegtuig te mollen zodat hij niet mocht vliegen en als kers op de taart nog mijn bagage te vertragen waardoor ik 2 dagen zonder koffer zat :P en dat was de 3de keer dat KLM mijn vlucht verklote :P
  Eindredactie Games donderdag 25 juli 2013 @ 19:05:39 #134
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_129339732
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:35 schreef Strolie75 het volgende:
Qua pretparken lijkt het me wel leuk om een keer naar Toei Uzumasa Eigamura in Kyoto te gaan.

Soort Universal Studio, maar dan voor oude Japanse samurai-films en drama's.

http://www.japan-guide.com/e/e3934.html
Daar is geen reet aan, of je moet into samuari films zijn. Dat ben ik, maar mijn vriendin niet, die wilde liever shoppen :)
pi_129341896
f*ck, sunroute plaza heeft z'n prijzen omhoog gegooid :( afgelopen jaar zaten ze ramvol rond oud en nieuw. zat toen helemaal vol met dat K1 tuig... nu begint het bij 16000 yen per nacht voor de kleinste tweepersoonskamer. meh.
pi_129359359
Gelukkig zijn er nog zat andere hotels.. ;)
pi_129359481
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 10:03 schreef wormtrein het volgende:
Gelukkig zijn er nog zat andere hotels.. ;)
Oh, dat zeker. :)

Maar afgelopen jaar hebben we - onder andere door de vele, vele goede commentaren in dit topic - daar voor het eerst geboekt en dat is uitstekend bevallen. Vandaar dat we daar nu graag weer heen willen ;)

Wordt trouwens een jubileumpje; vijfde opeenvolgende keer oud en nieuw in Tokio :)
  vrijdag 26 juli 2013 @ 10:22:43 #138
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_129359757
Vond Best Western Astina ook wel goed, in Shinjuku.
Wil volgend jaar maart weer, dan een week in BW en een week in Sunroute :)
Haters everywhere but I don't really care.
  † In Memoriam † vrijdag 26 juli 2013 @ 13:57:41 #139
pi_129367320
Kyotogangers die cheap willen slapen, ik raad jullie Kyoto Guesthouse Roujiya
aan, dorm rooms met heel veel privacy, heel leuk personeel en knus en gezellig en japanse stijl huiskamer. Ik vond het fijner slapen dan privékamers in andere hostels. En overal internet.

Khaosan guest house was decent, geen echte goeie meetingplek voor reizigers maar wel een grote huiskamer. Kamer bestond eigenlijk uit een stapelbed en niet veel ruimte meer over. Goeie airco en heel goed gelegen. Overal internet!

In tokyo waren we in sakura hostel. Het was echt een ongezellige meetingruimte omdat het ook een internetcafé was. We sliepen in een twin room en een dorm room maar eigenlijk maakte het niet zo heel veel uit vond ik, op de prijs na. Je kan alleen pech hebben met medeslapers die snurken of 's ochtends herrie maken. Het is wel in een leuke buurt (asakusa). Internet alleen op de eerste verdieping...

[ Bericht 64% gewijzigd door sinterklaaskapoentje op 26-07-2013 14:03:34 ]
  vrijdag 26 juli 2013 @ 14:44:55 #140
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_129368958
Ik zweer zelf bij Dormy Inn keten, fijne moderne business hotels.
  † In Memoriam † vrijdag 26 juli 2013 @ 14:48:44 #141
pi_129369107
Die aanraders van mij zijn voor de budgetreiziger, mensen die max 30 euro per nacht willen uitgeven. :P
Hotels begin ik wel aan als ik geen student meer ben en een vast inkomen heb..
pi_129378419
Ik heb voor +/- 40 euro per nacht in hotels geslapen, o.a. Toyoko Inn. Is me erg bevallen, en hoewel ík alleen reisde had je voor eenzelfde prijs makkelijk voor 2 personen kunnen boeken. Met name vanwege mijn lengte had ik niet zo'n zin in korte stapelbedjes, dus goede nachtrust was wel een prioriteit :Y)
  † In Memoriam † vrijdag 26 juli 2013 @ 20:02:55 #143
pi_129378977
Stapelbedjes zijn altijd wel lang genoeg geweest hoor!! In tegenstelling tot pantoffels en wcschoentjes...
pi_129380407
Lijkt me een geweldig land. Ga het zeker nog eens bezoeken.
pi_129440036
Hi allemaal,

Ik ga oktober/november met mijn vriend naar japan. We vliegen naar osaka, zijn daar een kleine week en gaan dan door naar tokyo. Naast die twee steden hebben we al heel veel plaatsjes en bezienswaardigheden in de buurt die we allemaal willen gaan bekijken.
Ik vroeg me alleen af wat jullie ervaring is met Ryokans? Volgens mij is dat allemaal prima te doen toch? Heeft iemand aanraders in Osaka, Kyoto of Tokyo? Enige pré is eigen toilet/douche.
pi_129440285
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 19:04 schreef tesca het volgende:
Hi allemaal,

Ik ga oktober/november met mijn vriend naar japan. We vliegen naar osaka, zijn daar een kleine week en gaan dan door naar tokyo. Naast die twee steden hebben we al heel veel plaatsjes en bezienswaardigheden in de buurt die we allemaal willen gaan bekijken.
Ik vroeg me alleen af wat jullie ervaring is met Ryokans? Volgens mij is dat allemaal prima te doen toch? Heeft iemand aanraders in Osaka, Kyoto of Tokyo? Enige pré is eigen toilet/douche.
Ryokans zijn over het algemeen juist extreem luxe. Tenminste, dat is de ervaring die wij hadden in de ryokan die we bezochten, maar geloof wel dat dat het idee is. Minshuku is de eenvoudigere variant.

Het was voor ons een geweldige ervaring, maar bij een volgend bezoek (helaas) geen ryokan voor ons.. :'( Het is simpelweg te duur vind ik. Japan is al een duur land, dan slaap ik liever bij eenvoudige guesthouses die vergeleken met de rest van de wereld sowieso al extreem schoon en comfortabel zijn.
pi_129440386
@knutdeIJsbeer Weet jij de naam nog waar jij was? Ik had een hele mooie gevonden (Nanten-En in osaka) maar die hebben dan weer gedeelde badkamers en dat vind ik weer wat minder.. (luxeprobleem ;-))
pi_129440760
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 19:15 schreef tesca het volgende:
@knutdeIJsbeer Weet jij de naam nog waar jij was? Ik had een hele mooie gevonden (Nanten-En in osaka) maar die hebben dan weer gedeelde badkamers en dat vind ik weer wat minder.. (luxeprobleem ;-))
Ja, dat was ohanabo in Kyoto.

Als het gaat om hygiëne zou ik me niet teveel zorgen maken. In Tokyo sliepen wij in 1 van de goedkoopste hostels met gedeelde badkamers en die waren net zo schoon als niet schoner dan het gemiddelde 3 tot 4 sterrenhotel in Nederland.
pi_129441062
Gisteren trouwens in een geweldig sushi restaurant gegeten in Bangkok; Tsu Restaurant. Was weer van het niveau dat we verder alleen in Japan hebben gevonden.

Na afloop kwam de Japanse chef nog even buurten die na het aanhoren van onze volgende plannen (Tokyo, Osaka en dan deze keer door richting Hiroshima en Kyushu) vond dat we ECHT naar Hokaido moesten, vooral voor het eten daar.

Begint wel weer te kriebelen.
pi_129442987
Na 2 topics doorlezen ben ik beter op de hoogte van de ryokans haha. Gaat een (prachtige) wereld voor me open!
Ik heb nog een paar vragen, ik hoop dat mensen me er mee kunnen helpen..
Ik heb al veel gelezen over wel of geen JR pass maar ben nog steeds niet echt wijzer.. Zoals ik het begrijp is JR pass alleen voor trein en bus, niet voor metro e.d.?
Kan je dan op al die openbaar vervoervormen zomaar instappen zonder een reservering oid te doen? Geldt dat ook voor de shinkansen?
Ik vlieg naar osaka, en vlieg terug vanaf tokyo. Daarnaast willen we de 2 weken dat we in japan zijn natuurlijk veel plekken bezoeken (kyoto, narro, etc) wat dus met OV bereikt. Kan dat dan allemaal met de JR Pass? Veel vragen, alle losse stukjes informatie vallen nog niet echt samen...
En heeft iemand nog een bepaald boekje met alle bezienswaardigheden gebundeld in japan? Eventueel vooral gericht op tokyo en osaka (en omliggende plaatsen natuurlijk :-)

Alvast hartelijk dank voor alle extra informatie :) Ben vandaag sowieso alweer veel wijzer, maar er is nog veel te leren haha.
pi_129443966
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 20:21 schreef tesca het volgende:
Na 2 topics doorlezen ben ik beter op de hoogte van de ryokans haha. Gaat een (prachtige) wereld voor me open!
Ik heb nog een paar vragen, ik hoop dat mensen me er mee kunnen helpen..
Ik heb al veel gelezen over wel of geen JR pass maar ben nog steeds niet echt wijzer.. Zoals ik het begrijp is JR pass alleen voor trein en bus, niet voor metro e.d.?
Kan je dan op al die openbaar vervoervormen zomaar instappen zonder een reservering oid te doen? Geldt dat ook voor de shinkansen?
Ik vlieg naar osaka, en vlieg terug vanaf tokyo. Daarnaast willen we de 2 weken dat we in japan zijn natuurlijk veel plekken bezoeken (kyoto, narro, etc) wat dus met OV bereikt. Kan dat dan allemaal met de JR Pass? Veel vragen, alle losse stukjes informatie vallen nog niet echt samen...
En heeft iemand nog een bepaald boekje met alle bezienswaardigheden gebundeld in japan? Eventueel vooral gericht op tokyo en osaka (en omliggende plaatsen natuurlijk :-)

Alvast hartelijk dank voor alle extra informatie :) Ben vandaag sowieso alweer veel wijzer, maar er is nog veel te leren haha.
Voor boekje lonely planet of rough guide.

Shinkansen sowieso reserveren. In metro's idd zo goed als niet bruikbaar.ik zou t af laten hangen van de grotere reizen, met alleen Osaka - Tokyo haal je t er niet uit.
  zondag 28 juli 2013 @ 22:19:51 #152
28167 matthijst
pi_129448931
In tokyo is JR pass natuurlijk wel enorm bruikbaar. Tis ff de vraag hoe lang je gaat :)

JRP is ook te gebruiken op de N'EX.
  Eindredactie Games zondag 28 juli 2013 @ 22:23:01 #153
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_129449122
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 22:19 schreef matthijst het volgende:
In tokyo is JR pass natuurlijk wel enorm bruikbaar. Tis ff de vraag hoe lang je gaat :)

en waar je hotel slaapt, want anders moet je alsnog met de metro waar de pas niet bruikbaar is :P
  zondag 28 juli 2013 @ 23:03:17 #154
28167 matthijst
pi_129451285
Da's waar :D
Zit altijd in Shinjuku, dus gebruik hem best veel dan...
pi_129536308
Wij zitten ook in shinjuku, vlak naast het JR station.. Dus dan kan je denk ik vaker de JR pakken en is de JR pass wel handig misschien...
  woensdag 31 juli 2013 @ 10:49:19 #156
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_129536837
Ryokans kan ik zeker aanraden, vooral in Kyoto en Hakone heb je werkelijk prachtige. Mijn inziens een unieke (Japanse) ervaring. Je komt echt even een andere relaxe wereld in. Yukata aan, en dan is het alleen maar ontspannen, baderen en lekker eten.

Wij gaan meestal een aantal nachten in een ryokan, en de rest van de trip goedkope minshiku's en business hotels. Aanrader in Kyoto is Seikoro Inn. Deze staat er al een paar honderd jaar. :)
  woensdag 31 juli 2013 @ 10:58:17 #157
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_129537103
JR Pass is gemakkelijk. Maar als je alleen in Tokyo en omgeving blijft een Sucai misschien makkelijker. Dat is een soort ov-kaart wat je voor alle bussen, treinen en metro’s in Tokyo kunt gebruiken (alleen niet shinkansen). Op het vliegveld kun je een mooie combinatie sucai + NEX kopen. Hakone en Nikko (populaire dagtrips) zijn sowieso lastig of niet te bereiken met JR, daar moet je aparte kaartjes bij een andere maatschappij voor kopen. JR pass is het geld mijn inziens alleen maar waard als je verder dan Kyoto wilt reizen.
pi_129537198
Tnx voor de informatie! Ons plan was niet verder dan kyoto en nikko e.d. Alleen nu zie ik toch wel weer heel mooie dingen die wel verder zijn, maar we hebben maar 16 dagen.. Lastig hoor.. Genoeg voor te bereiden en dus voorpret haha.
  woensdag 31 juli 2013 @ 11:14:01 #159
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_129537672
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:01 schreef tesca het volgende:
Tnx voor de informatie! Ons plan was niet verder dan kyoto en nikko e.d. Alleen nu zie ik toch wel weer heel mooie dingen die wel verder zijn, maar we hebben maar 16 dagen.. Lastig hoor.. Genoeg voor te bereiden en dus voorpret haha.
Hier kun je treinreizen mee plannen, kun je een beetje zien of je de kosten van een JR pass eruit haalt.

http://www.hyperdia.com/en/

Voor 16 dagen zou mijn advies Tokyo (met dagtrips naar Kamakura, Hakone, Nikko en Yokohama zijn) en een paar dagen Kyoto (met dagtrip naar Nara) zijn. Niet teveel willen doen, dat doe je wel als je teruggaat. Wat onheroepelijk gebeurt na een trip naar Japan. :P
pi_129537889
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:14 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Hier kun je treinreizen mee plannen, kun je een beetje zien of je de kosten van een JR pass eruit haalt.

http://www.hyperdia.com/en/

Voor 16 dagen zou mijn advies Tokyo (met dagtrips naar Kamakura, Hakone, Nikko en Yokohama zijn) en een paar dagen Kyoto (met dagtrip naar Nara) zijn. Niet teveel willen doen, dat doe je wel als je teruggaat. Wat onheroepelijk gebeurt na een trip naar Japan. :P
Eens. Wel ook naar Osaka of mijn favoriet slapen in Osaka en dagtrips naar Kyoto.
  FOK!fotograaf woensdag 31 juli 2013 @ 11:29:40 #161
145146 Andyy
pi_129538244
Weer in Tokyo, gister bij een Japanse familie uitgenodigd voor diner, toffe ervaring :Y
pi_129538688
Weer thuis na 3 weken Japan. Geweldige vakantie gehad. Zoveel indrukken opgedaan, straks nog maar eens de foto's rustig bekijken.

De vluchten met Aeroflot verliepen prima, overstap op de heenweg was misschien een beetje krap. Verder niks te klagen, zeker niet voor die prijs.
Stop rockin' the boat.
pi_129539979
quote:
14s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:45 schreef bassieVL het volgende:

De vluchten met Aeroflot verliepen prima, overstap op de heenweg was misschien een beetje krap. Verder niks te klagen, zeker niet voor die prijs.
Da's fijn om te horen, daar m'n lief doorgedrukt heeft dat we ook met aeroflot gaan :D

Overigens toch maar weer sunroute plaza geboekt. was toch wel een fijne plek. Nu wachten tot het december is :+
pi_129540014
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:28 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Da's fijn om te horen, daar m'n lief doorgedrukt heeft dat we ook met aeroflot gaan :D

Overigens toch maar weer sunroute plaza geboekt. was toch wel een fijne plek. Nu wachten tot het december is :+
Ik vond het echt klote :+ Vooral vliegveld van Moskou en het voedsel.

Maar als het weer zoveel geld scheelt stap ik ook volgende keer in Aeroflot :')
  woensdag 31 juli 2013 @ 12:30:49 #165
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_129540076
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:28 schreef IntensiveGary het volgende:

Hier volgend jaar september-oktober waarschijnlijk pas weer. -O-
  woensdag 31 juli 2013 @ 12:54:34 #166
28167 matthijst
pi_129540769
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 11:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Eens. Wel ook naar Osaka of mijn favoriet slapen in Osaka en dagtrips naar Kyoto.
^O^ ^O^
  woensdag 31 juli 2013 @ 13:38:31 #167
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_129541976
Osaka is wel leuk voor 2 dagen - 1 nacht. Maar ik vind Kyoto toch wel iets sfeervoller.
pi_129542508
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 13:38 schreef Strolie75 het volgende:
Osaka is wel leuk voor 2 dagen - 1 nacht. Maar ik vind Kyoto toch wel iets sfeervoller.
Is denk ik een kwestie van smaak. Ik heb het om uit te leggen aan iemand wel eens vergeleken met Parijs en Berlijn, maar dan haast aan elkaar vast. Kyoto als Parijs, iets romantischer misschien, veel sights-sights, veel meer historie die een stuk verder terug gaat. Osaka als Berlijn, wat rauwer, internationaler, (voor mij) meer gericht op eten, shoppen, uitgaan.

Smaken verschillen, maar voor mij hoef ik Kyoto volgende keer niet te zijn terwijl ik graag weer wat tijd door zou brengen in Osaka (en Kobe ook dit keer).
pi_129544577
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 13:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Smaken verschillen, maar voor mij hoef ik Kyoto volgende keer niet te zijn terwijl ik graag weer wat tijd door zou brengen in Osaka (en Kobe ook dit keer).
Volledig mee eens. Kyoto vond ik niet veel aan, Osaka was erg indrukwekkend.

Als je met de bus naar het vliegveld gaat, dan gaat dat over de snelweg door het centrum van Osaka. Wij deden dat rond een uur of 8 's avonds, en je kijkt vanaf de snelweg zo alle kantoortuinen binnen, waar heeeeeel veel mensen nog aan het werken zijn. Dat werkt en woont allemaal maar, op elkaar's lip, en daar kan ik me erg over verbazen. Of gewoon omdat het kan een paar uur door het treinstation van Osaka wandelen, en je verbazen over de mensenmassa.

Als je liever dertien in een dozijn tempels gaat kijken, of leuke pittoreske cafeetjes/restaurants bezoekt, dan is Kyoto waarschijnlijk een betere keus.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_129544614
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Vliegveld van Moskou vind ik best ok, overzichtelijk en je kunt er wat eten tijdens het wachten.
Het eten van Aeroflot is inderdaad een beetje suf van smaak.

Zo, nu de foto's eens uitzoeken.
Stop rockin' the boat.
pi_129544801
Kyoto en Osaka vond ik allebei leuk op hun eigen manier. Vanuit Osaka zijn we nog naar Nagoya (sumo worstelen), Kobe en Nara geweest.

Voordat we naar Tokio zijn gegaan hebben we nog een tussenstop in Ito gemaakt in een ryokan (K's house). Mooie ryokan, verder erg rustig dorp. Lekker even relaxen in een onsen.
Stop rockin' the boat.
pi_129545185
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 14:55 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Volledig mee eens. Kyoto vond ik niet veel aan, Osaka was erg indrukwekkend.

Als je met de bus naar het vliegveld gaat, dan gaat dat over de snelweg door het centrum van Osaka. Wij deden dat rond een uur of 8 's avonds, en je kijkt vanaf de snelweg zo alle kantoortuinen binnen, waar heeeeeel veel mensen nog aan het werken zijn. Dat werkt en woont allemaal maar, op elkaar's lip, en daar kan ik me erg over verbazen. Of gewoon omdat het kan een paar uur door het treinstation van Osaka wandelen, en je verbazen over de mensenmassa.

Als je liever dertien in een dozijn tempels gaat kijken, of leuke pittoreske cafeetjes/restaurants bezoekt, dan is Kyoto waarschijnlijk een betere keus.
Klopt. Je hebt daar ook een hoge toren waar je nog tot 's avonds laat op mag. Weet nog dat ik dat indrukwekkender vond dan de skytree in Tokyo. Verhoogde metro's die dwars door gebouwen gaan. Enorme lichtenzee. En het was voor de plaastelijke jeugd ook een uitstapje dus qua bizarre kledingcombi's was er ook genoeg te spotten :D

quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 14:56 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Vliegveld van Moskou vind ik best ok, overzichtelijk en je kunt er wat eten tijdens het wachten.
Het eten van Aeroflot is inderdaad een beetje suf van smaak.

Zo, nu de foto's eens uitzoeken.
Je kan bijna overal wel wat eten natuurlijk ;) Vond t zelf niet overzichtelijk en de Russen echt onbeschoft. Dit jaar met Royal Jordanian gevlogen en dat was zowel qua service in t vliegveld en op t vliegveld een verademing.

Maar volgens mij vliegen die niet op Tokyo.
  woensdag 31 juli 2013 @ 15:37:01 #173
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_129546006
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 14:55 schreef Lyrebird het volgende:
Ik vind het heerlijk om langs tempels, tuinen en de Kamogawa rivier te wandelen. Daarnaast is de stad prima per fiets te verkennen.En qua (traditioneel) eten is Kyoto onovertroffen. Zoveel kleine restaurantjes die locale specialiteiten en Kaizeki serveren.

Osaka is gewoon een grote stad, die zich alleen onderscheid door iets vulgairder en luidruchtiger te zijn dan Tokyo. Leuk voor een paar dagen.

Maar goed, ik hou van traditioneel en rustig. Naast Kyoto erg genoten van Hiraizumi, Kanazawa, Hagi en Kagoshima.
  FOK!fotograaf woensdag 31 juli 2013 @ 15:51:24 #174
145146 Andyy
pi_129546504
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 12:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Wij hadden moeten rennen door Moskou voor onze aansluiting heen (bagage kwam niet op tijd) en terugweg was 12 uur op de harde vloeren van Moskou omdat er geen ligplaatsen waren :')
pi_129546892
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 15:37 schreef Strolie75 het volgende:
Maar goed, ik hou van traditioneel en rustig. Naast Kyoto erg genoten van Hiraizumi, Kanazawa, Hagi en Kagoshima.
Het rare is dat ik ook van heeeeel erg rustig houd, ben absoluut geen fan van drukte. Mijn favoriete vakanties waren in Arizona en Wyoming, waar we maar een paar mensen zijn tegengekomen.

In Japan geniet ik het meest van de ongebaande paden. Afgelopen week nog tijdens een daglange hike slechts vier mensen tegengekomen, en dat in het hoogseizoen!

Maar toch vind ik Osaka geweldig. Tokyo ook trouwens. Georganiseerde drukte.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 31 juli 2013 @ 19:20:45 #176
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_129553154
In Kyoto al eens van Kibune naar Kurama gewandeld?

Geweldige wandeling langs een rivier en over een heuvelrug. Halverwege kom je nog een prachtige tempel tegen.
pi_129602489
Iemand hier wel eens op oud & nieuw in Japan (Tokyo) geweest?
pi_129602876
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 08:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nope. Al schijnt er niet veel aan te zijn. Meeste Japanners gaan in die periode op familliebezoek.
Al hebben ze wel een leuke traditie om om middernacht een tempel te bezoeken.
pi_129602932
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 08:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
De afgelopen vier jaar (maar niet in Tokyo). :)

Het is heel erg leuk om met Nederlanders in Japan Oud en Nieuw te vieren. Die zitten dan te wachten op het vuurwerk, terwijl er helemaal geen vuurwerk wordt afgestoken.

Een keer oud en nieuw in Kyoto gevierd. Met z'n allen zo'n tempel binnengaan, om daar aan een bel te gaan hangen. Ik heb daar geen filmpje van (was niet zo veel aan), maar wel van de meisjes die me toen een Happy New Year toewenste!

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyrebird op 02-08-2013 09:59:03 ]
pi_129602977
Ik moet wel toegeven dat ik ooit een nieuwjaar heb doorgebracht op een eilandje in Thailand, en dat was echt vreselijk. Op TV konden we toen het Japanse nieuwjaar volgen op NHK International, en dat zag er toch iets leuker en sfeervoller uit. :D

Maar nieuwjaarsfeesten in Tokyo is volgens mij meer voor expats.
pi_129603067
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 08:34 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Nope. Al schijnt er niet veel aan te zijn. Meeste Japanners gaan in die periode op familliebezoek.
Al hebben ze wel een leuke traditie om om middernacht een tempel te bezoeken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 08:40 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De afgelopen vier jaar. :)

Het is heel erg leuk om met Nederlanders in Japan Oud en Nieuw te vieren. Die zitten dan te wachten op het vuurwerk, terwijl er helemaal geen vuurwerk wordt afgestoken.

Een keer oud en nieuw in Kyoto gevierd. Met z'n allen zo'n tempel binnengaan, om daar aan een bel te gaan hangen. Ik heb daar geen filmpje van (was niet zo veel aan), maar wel van de meisjes die me toen een Happy New Year toewenste!

Hmm, dat klinkt niet heel enthousiast? :D

Hoe ziet jouw oud en nieuw in Tokyo eruit Lyrebird? Ik begrijp dat je echt mensen moet kennen, of zijn er wel plekken waar je ook als toerist een beetje sfeer mee kan pakken?

En klopt het dat de dagen na oud en nieuw veel gesloten is? Kom je nog wel een beetje musea enzo in? Niet kunnen shoppen is jammer maar daar kom ik nog wel overheen :)
pi_129604496
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 08:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hoe ziet jouw oud en nieuw in Tokyo eruit Lyrebird? Ik begrijp dat je echt mensen moet kennen, of zijn er wel plekken waar je ook als toerist een beetje sfeer mee kan pakken?
Wij wonen op een uurtje treinen van Tokyo, en komen ons huis niet uit. Meestal nodigen we studenten uit om O&N met ons te vieren. Soms lukt het om daar Japanse studenten bij te betrekken, maar die gaan meestal naar huis, dus meestal vieren we dan met de Nederlanders, Koreanen, Maleisiërs en een verdwaalde Fin of Pool. We hebben sinds kort ook Mexicanen in het lab werken, en die zijn wel te porren voor een feestje.

In Tokyo kun je waarschijnlijk het beste naar een tempel gaan. De plaatselijke middenstand heeft daar dan van die tentjes met warme chocolademelk, vis en sake staan, en dat is best gezellig.

Geen idee of er veel gesloten is. De supermarkt is idd even dicht, maar op de 2e moet alles toch weer open zijn, denk ik zo.
pi_129604612
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 09:58 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wij wonen op een uurtje treinen van Tokyo, en komen ons huis niet uit. Meestal nodigen we studenten uit om O&N met ons te vieren. Soms lukt het om daar Japanse studenten bij te betrekken, maar die gaan meestal naar huis, dus meestal vieren we dan met de Nederlanders, Koreanen, Maleisiërs en een verdwaalde Fin of Pool. We hebben sinds kort ook Mexicanen in het lab werken, en die zijn wel te porren voor een feestje.

In Tokyo kun je waarschijnlijk het beste naar een tempel gaan. De plaatselijke middenstand heeft daar dan van die tentjes met warme chocolademelk, vis en sake staan, en dat is best gezellig.

Geen idee of er veel gesloten is. De supermarkt is idd even dicht, maar op de 2e moet alles toch weer open zijn, denk ik zo.
Oh, dat klinkt best leuk eigenlijk :) Ik neem aan dat je daarna nog gewoon kan gaan stappen, of zou dat ook gesloten zijn op de 1e?

Is het qua hotelprijzen een ding (a la golden week) of valt dat ook wel mee?
pi_129604712
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 09:58 schreef Lyrebird het volgende:
Mijn schoonouders wonen in Saitama. Dus ooit moet ik eraan geloven. Op zich verheug ik me er wel op, maar dat komt wel een keer als we kinderen hebben. Zelfde reden dat we nu (nog) de zomer kunnen vermijden. :)

quote:
Ook al is iedereen vrij, de (grotere) winkels zijn op nieuwjaarsdag gewoon open hoor. Dat is zelfs een van de drukste dagen van het jaar! Na nieuwjaar doen alle warenhuizen en grote ketens aan "Lucky bags". Een goed gevulde tas met onbekende inhoud, maar wel met de zekerheid dat de waarde van de inhoud groter is dan het aankoopbedrag. Bij Apple in Ginza is het altijd een gekkenhuis.

Vriendin van ons werkt op de cosmetica-afdeling van een warenhuis, en die begint in november al te stressen voor nieuwjaarsdag. :X
  zondag 4 augustus 2013 @ 09:03:49 #185
17979 MissMSX
Knightmare
pi_129672152
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 16:01 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het rare is dat ik ook van heeeeel erg rustig houd, ben absoluut geen fan van drukte. Mijn favoriete vakanties waren in Arizona en Wyoming, waar we maar een paar mensen zijn tegengekomen.

In Japan geniet ik het meest van de ongebaande paden. Afgelopen week nog tijdens een daglange hike slechts vier mensen tegengekomen, en dat in het hoogseizoen!

[ afbeelding ]

Maar toch vind ik Osaka geweldig. Tokyo ook trouwens. Georganiseerde drukte.
Wat gaaf!

Wij zijn destijds op Miyajima naar boven gewandeld i.p.v. met de kabelbaan. En we hebben de vrij toeristische wandeling tussen Magamo en Tsumago gedaan. Op beide stukken zijn we desonadanks maar weinig mensen tegengekomen en de mooie natuur smaakte naar meer. Volgend jaar willen we gaan rondreizen door het noorden van Honshu en dan staat natuur hoger op het verlanglijstje dan steden O+
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  zondag 4 augustus 2013 @ 14:52:26 #186
28167 matthijst
pi_129678827
Wil in maart weer. Finnair lijkt het meest gunstig. Als je niet met Russen wilt vliegen. Iemand nog hoop dat KLM rond de 750 rechtstreeks gaat met de werelddealweken?
Was 4 jaar terugdenk ik voor het laatst zo goedkoop, of heb ik t mis?
Via Parijs schiet niet op, dan liever Helsinki :)
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:20:36 #187
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_129810699
Ga in september een week naar Tokyo. _O_

Vliegen met KLM zonder overstap. En we gaan slapen in zo'n capsule-hostel.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:21:55 #188
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_129810777
Maar meerdere mensen zeiden dat het kut is met je pinpas en nu ik de TT zie wordt dat wel wat bevestigd.

Kan ik ook nergens pinnen met mijn Rabo pinpas? Ik krijg als ik daar ben nog zo'n 200-250 euro aan Yen van iemand maar weet niet of ik daar genoeg aan heb.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_129811287
Pinnen kan bij de postkantoren en Citybank.
Stop rockin' the boat.
pi_129814723
wel je pas al thuis op worldwide laten zetten...
  FOK!fotograaf donderdag 8 augustus 2013 @ 07:24:46 #191
145146 Andyy
pi_129820616
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:21 schreef boem-dikkie het volgende:
Maar meerdere mensen zeiden dat het kut is met je pinpas en nu ik de TT zie wordt dat wel wat bevestigd.

Kan ik ook nergens pinnen met mijn Rabo pinpas? Ik krijg als ik daar ben nog zo'n 200-250 euro aan Yen van iemand maar weet niet of ik daar genoeg aan heb.
Citibank wel. Maar dan moet je die maar net vinden..
pi_129821694
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 07:24 schreef Andyy het volgende:
Citibank wel. Maar dan moet je die maar net vinden..
Vliegveld zit een pinautomaat van hun, in Tokyo zitten ze op diverse plekken (o.a. Shinjuku en Ginza),

Kleinere plaatsen is altijd wel een postkantoor te vinden. Er wel op letten dat de pinautomaten binnen staan, en je dus afhankelijk bent van de openingstijden van de postkantoren. In Kyoto zit links naast het station een postkantoor met een enorme rij van wel 20 ATM's. :)
pi_129822399
Het postkantoor in Kyoto is ook 24/7 open bij het station, erg handig.
Soms stonden we voor een dichte deur van een pinautomaat inderdaad, omdat het postkantoor dan om 16 uur sloot of op zondag dicht was.
Stop rockin' the boat.
pi_129822472
M'n meisje wil naar het AKB48 theater... optredentje meepikken. Sta ik dan straks met m'n 38 jaar tussen de bakvissen :D Gelukkig vind ik de 'muziek' wel leuk, dat scheelt.

Iemand enig idee wat de kaartjes kosten? Kom er online niet uit...
pi_129822671
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:01 schreef IntensiveGary het volgende:
M'n meisje wil naar het AKB48 theater... optredentje meepikken. Sta ik dan straks met m'n 38 jaar tussen de bakvissen :D Gelukkig vind ik de 'muziek' wel leuk, dat scheelt.

Iemand enig idee wat de kaartjes kosten? Kom er online niet uit...
hehe lijkt me ook wel lachen..

dit?
http://www.akb48.co.jp/english/overseas/index.html

http://stage48.net/forum/viewtopic.php?f=17&t=2765
pi_129822744
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:21 schreef boem-dikkie het volgende:

Neuh, daar heb je niet genoeg aan :) Maar je kunt - zoals je in de posts boven de mijne kunt lezen - op diverse plekken pinnen. Citibank is makkelijk te vinden. Grote vestiging vlakbij Shinjuku Station en wat kleinere zo her en der. Wij pinnen meestal meteen op Narita een fors bedrag. Wel zo handig :)
pi_129822786
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:10 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

hehe lijkt me ook wel lachen..

dit?
http://www.akb48.co.jp/english/overseas/index.html
Ja, die had ik al gevonden. Kaartjes krijgen is dus niet zo'n probleem. Nu nog uitvinden wat ze kosten. Zal zo'n 5000 a 6000 yen zijn, vermoed ik...
pi_129822810
Ah, bedankt voor de edit..daar staan wel prijzen :)
pi_129822845
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:16 schreef IntensiveGary het volgende:
Ah, bedankt voor de edit..daar staan wel prijzen :)
ja valt mee. wel een heel gedoe, die kaartjes.. en het is een loterij geloof ik dus geen garanties. ze zijn nogal populair..
pi_129822898
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:17 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ja valt mee. wel een heel gedoe, die kaartjes.. en het is een loterij geloof ik dus geen garanties. ze zijn nogal populair..
Daar is de 'super enpou' voor..kaartjes voor gasten van overzee. Kun je een maand vantevoren regelen. En daar wij in de oud en nieuwperiode gaan, is het wat rustiger :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')