abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:06:27 #126
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_129321523
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:01 schreef IntensiveGary het volgende:
Hehehe... die fles vodka is misschien wel een goed idee, ja.

Balen dat KLM tegenwoordig zo duur is geworden. Onze eerste keer, vier jaar geleden, betaalden we 540 euro voor een directe vlucht naar Narita. Nu is dat 980 euro. Waar je met aeroflot 580 kwijt bent. Scheelt voor twee personen dus even 800 euro 'of ik wel wist hoeveel ze daarvoor kan kopen'. "Ja schatje, goederen ter waarde van zo'n 800 euro'... En toen kreeg ik een mep :+
Begin ook altijd KLM. Kan me herinneren dat ik voor 700-800 euro rechtstreeks vloog. Nu altijd via Parijs voor honderden euro’s meer. Daaaaag! Met Austrian was ik afgelopen mei iets van 650 euro kwijt met een relaxte overstap in Wenen!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_129321540
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:01 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Wij komen nu vooral in Ueno en Ometesando om te winkelen. Ueno is echt fantastisch, al die eetstalletjes en discount kledingwinkeltjes. En dan heb je nog die straat vol kookspullen vlakbij.

Harakuju is meer om mensen te kijken. Al die meisjes dat zich uitbundig kleden in de hoop ontdekt te worden door een modehuis. Geweldig. Nog grappiger zijn westerse meiden die een (mislukte) poging doen om zich als Japanse te kleden.

Shinjuku en Shibuya zijn me te druk, en teveel kledingwinkels. Akihabara en Nakano Broadway doe ik mijn vriendin geen plezier mee. Te otaku!

Laatst wel naar Korea-town geweest om te eten. Ook veel leuke winkels. Volgende keer verder verkennen.
Het zijn helaas vaak net wat te oude en te mollige westerse meisjes die dat proberen. Krijg altijd een beetje last van plaatsvervangende schaamte als je een chick van 1.80 en 90 kilo, geperst in een kittig roze jurkje met ruches en een parasolletje, zich door Takeshita-dori ziet worstelen :+

Ueno en Asakusa zijn inderdaad ook te gek. Wat goedkoper dan Shibuya en Shinjuku. Echter, in de tijd dat wij gaan is vooral Asakusa heel druk en zijn Shinjuku en Shibuya wat rustiger, op de 109 na, dat is een hel tijdens de Fukubukuro...

Teveel kledingzaken is niet zo'n probleem. Dat is juist de (één van de) reden(en) dat mijn meisje naar Japan wil...
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:10:41 #128
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_129321634
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:07 schreef IntensiveGary het volgende:
Het zijn helaas vaak net wat te oude en te mollige westerse meisjes die dat proberen. Krijg altijd een beetje last van plaatsvervangende schaamte als je een chick van 1.80 en 90 kilo, geperst in een kittig roze jurkje met ruches en een parasolletje, zich door Takeshita-dori ziet worstelen :+
Herkenbaar. Ik krijg ook altijd last van plaatsvervangende (Gaijin) schaamte. Gevoel alsof iedereen jou erop aankijkt.

quote:
Teveel kledingzaken is niet zo'n probleem. Dat is juist de (één van de) reden(en) dat mijn meisje naar Japan wil...
Wij hebben ook altijd een paar shoppingdagen, vooral voor haar. Ik sla meestal in bij Uniqlo, en dan kan ik weer een jaar vooruit met t-shirts, polo's en hemden. :D Wij gaan nu vooral naar Tokyo om vrienden en mijn schoonouders te bezoeken, en heel vaak heerlijk te eten! :D
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_129321768
quote:
6s.gif Op maandag 22 juli 2013 04:08 schreef star_gazer het volgende:
Deze sushi tent is trouwens baas. In Shibuya, achter shibuya 109:


Goedkoop en super high-tech :D
Lachen :D
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:11:27 #130
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_129323243
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 09:45 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Heb je al eens bij Finnair, Ana, Lufthansa of Austrian gekeken? Daar heb ik een paar maanden geleden goede deals gevonden.

Ik zou persoonlijk nooit met Aeroflot gaan. Naast de belaberde reputatie zie ik dat vliegveld van Moscow ook niet zitten. Daar heeft een terrorist een paar jaar geleden toch met handgrenaten lopen gooien?

Dan maar een paar euro extra betalen!
Emirates was heel cheap, ben er zeer tevreden over. Alleen aeroflop was goedkoper maar scheelde ook niet veel.
:')
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:15:47 #131
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_129323380
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:01 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Harakuju is meer om mensen te kijken. Al die meisjes dat zich uitbundig kleden in de hoop ontdekt te worden door een modehuis. Geweldig. Nog grappiger zijn westerse meiden die een (mislukte) poging doen om zich als Japanse te kleden.

Oooooh god ja wat erg is dat. En dat terwijl de japanners moeite doen om westers te lijken...

Harajuku was wel tof maar niet heeeel bijzonder. Tenzij je heel graag kledig wil winkelen, er is een hele toffe enorme tweede hands kleding zaak. Die hebben hun kleding enorm goed geordend op kleur en type. Aanrader, al weet ik de naam niet meer
:')
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:31:42 #132
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_129323937
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:15 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Harajuku was wel tof maar niet heeeel bijzonder. Tenzij je heel graag kledig wil winkelen, er is een hele toffe enorme tweede hands kleding zaak. Die hebben hun kleding enorm goed geordend op kleur en type. Aanrader, al weet ik de naam niet meer
Harakuju loop ik altijd even doorheen op weg naar Ometesando. Als is er een geweldig mooie Figurine winkel van Hot Toys. Echt Amerikaans. Terminator schaal 1:1 midden in de zaak en een boel mooi Star Wars spul. Daar moet ik me echt inhouden.

Ometesando blijft een van de favorieten. Mooie onbetaalbare winkels om te shoppen, het altijd prachtige Nezu museum en goed eten (hamburgertent uit Hawai, italiaanse koffiezaak Sol Levante).

Naast Sol Levante zit trouwens een prachtige glaswinkel, en (tip) een klein groenteboertje die de heerlijkste tomaten verkoopt die ik ooit gegeten heb. Een of ander speciale Japanse soort die normaal alleen aan high-end restaurants geleverd worden.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  Eindredactie Games donderdag 25 juli 2013 @ 18:58:29 #133
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_129339508
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 09:45 schreef Strolie75 het volgende:

Ik zou persoonlijk nooit met Aeroflot gaan. Naast de belaberde reputatie zie ik dat vliegveld van Moscow ook niet zitten. Daar heeft een terrorist een paar jaar geleden toch met handgrenaten lopen gooien?

Aeroflot is prima! Duidelijk, goedkoop en prima te doen. Moscow is een non-nonses airport. Redelijk als je in dezelfde terminal moet blijven, je mag voordringen als je je aansluiting mist. Kan Heathrow en GCD nog een puntje aan zuigen. Overal kunnen aanslagen worden gepleegd. Zie laatst nog Bejing, en daar is de security best wel naar Westerse maatstaven te noemen. Ja, het is goedkoop, ze serveren geen drank buiten de hoofdmaaltijd en spreken slecht Engels, maar ik kan zo 10 andere airlines opnoemen (China Southern/Eastern, Iberia, Air France, Swiss air etc) waar dat ook zo is.

Op mijn Aeroflot vlucht richting Hanoi wist KLM die de vlucht richting Moscow regelde nog ervoor te zorgen dat ik bijna mijn overstap miste, een vliegtuig te mollen zodat hij niet mocht vliegen en als kers op de taart nog mijn bagage te vertragen waardoor ik 2 dagen zonder koffer zat :P en dat was de 3de keer dat KLM mijn vlucht verklote :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games donderdag 25 juli 2013 @ 19:05:39 #134
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_129339732
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:35 schreef Strolie75 het volgende:
Qua pretparken lijkt het me wel leuk om een keer naar Toei Uzumasa Eigamura in Kyoto te gaan.

Soort Universal Studio, maar dan voor oude Japanse samurai-films en drama's.

http://www.japan-guide.com/e/e3934.html
Daar is geen reet aan, of je moet into samuari films zijn. Dat ben ik, maar mijn vriendin niet, die wilde liever shoppen :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_129341896
f*ck, sunroute plaza heeft z'n prijzen omhoog gegooid :( afgelopen jaar zaten ze ramvol rond oud en nieuw. zat toen helemaal vol met dat K1 tuig... nu begint het bij 16000 yen per nacht voor de kleinste tweepersoonskamer. meh.
pi_129359359
Gelukkig zijn er nog zat andere hotels.. ;)
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_129359481
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 10:03 schreef wormtrein het volgende:
Gelukkig zijn er nog zat andere hotels.. ;)
Oh, dat zeker. :)

Maar afgelopen jaar hebben we - onder andere door de vele, vele goede commentaren in dit topic - daar voor het eerst geboekt en dat is uitstekend bevallen. Vandaar dat we daar nu graag weer heen willen ;)

Wordt trouwens een jubileumpje; vijfde opeenvolgende keer oud en nieuw in Tokio :)
  vrijdag 26 juli 2013 @ 10:22:43 #138
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_129359757
Vond Best Western Astina ook wel goed, in Shinjuku.
Wil volgend jaar maart weer, dan een week in BW en een week in Sunroute :)
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 13:57:41 #139
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_129367320
Kyotogangers die cheap willen slapen, ik raad jullie Kyoto Guesthouse Roujiya
aan, dorm rooms met heel veel privacy, heel leuk personeel en knus en gezellig en japanse stijl huiskamer. Ik vond het fijner slapen dan privékamers in andere hostels. En overal internet.

Khaosan guest house was decent, geen echte goeie meetingplek voor reizigers maar wel een grote huiskamer. Kamer bestond eigenlijk uit een stapelbed en niet veel ruimte meer over. Goeie airco en heel goed gelegen. Overal internet!

In tokyo waren we in sakura hostel. Het was echt een ongezellige meetingruimte omdat het ook een internetcafé was. We sliepen in een twin room en een dorm room maar eigenlijk maakte het niet zo heel veel uit vond ik, op de prijs na. Je kan alleen pech hebben met medeslapers die snurken of 's ochtends herrie maken. Het is wel in een leuke buurt (asakusa). Internet alleen op de eerste verdieping...

[ Bericht 64% gewijzigd door sinterklaaskapoentje op 26-07-2013 14:03:34 ]
:')
  vrijdag 26 juli 2013 @ 14:44:55 #140
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_129368958
Ik zweer zelf bij Dormy Inn keten, fijne moderne business hotels.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 26 juli 2013 @ 14:48:44 #141
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_129369107
Die aanraders van mij zijn voor de budgetreiziger, mensen die max 30 euro per nacht willen uitgeven. :P
Hotels begin ik wel aan als ik geen student meer ben en een vast inkomen heb..
:')
pi_129378419
Ik heb voor +/- 40 euro per nacht in hotels geslapen, o.a. Toyoko Inn. Is me erg bevallen, en hoewel ík alleen reisde had je voor eenzelfde prijs makkelijk voor 2 personen kunnen boeken. Met name vanwege mijn lengte had ik niet zo'n zin in korte stapelbedjes, dus goede nachtrust was wel een prioriteit :Y)
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  vrijdag 26 juli 2013 @ 20:02:55 #143
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_129378977
Stapelbedjes zijn altijd wel lang genoeg geweest hoor!! In tegenstelling tot pantoffels en wcschoentjes...
:')
pi_129380407
Lijkt me een geweldig land. Ga het zeker nog eens bezoeken.
pi_129440036
Hi allemaal,

Ik ga oktober/november met mijn vriend naar japan. We vliegen naar osaka, zijn daar een kleine week en gaan dan door naar tokyo. Naast die twee steden hebben we al heel veel plaatsjes en bezienswaardigheden in de buurt die we allemaal willen gaan bekijken.
Ik vroeg me alleen af wat jullie ervaring is met Ryokans? Volgens mij is dat allemaal prima te doen toch? Heeft iemand aanraders in Osaka, Kyoto of Tokyo? Enige pré is eigen toilet/douche.
pi_129440285
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 19:04 schreef tesca het volgende:
Hi allemaal,

Ik ga oktober/november met mijn vriend naar japan. We vliegen naar osaka, zijn daar een kleine week en gaan dan door naar tokyo. Naast die twee steden hebben we al heel veel plaatsjes en bezienswaardigheden in de buurt die we allemaal willen gaan bekijken.
Ik vroeg me alleen af wat jullie ervaring is met Ryokans? Volgens mij is dat allemaal prima te doen toch? Heeft iemand aanraders in Osaka, Kyoto of Tokyo? Enige pré is eigen toilet/douche.
Ryokans zijn over het algemeen juist extreem luxe. Tenminste, dat is de ervaring die wij hadden in de ryokan die we bezochten, maar geloof wel dat dat het idee is. Minshuku is de eenvoudigere variant.

Het was voor ons een geweldige ervaring, maar bij een volgend bezoek (helaas) geen ryokan voor ons.. :'( Het is simpelweg te duur vind ik. Japan is al een duur land, dan slaap ik liever bij eenvoudige guesthouses die vergeleken met de rest van de wereld sowieso al extreem schoon en comfortabel zijn.
pi_129440386
@knutdeIJsbeer Weet jij de naam nog waar jij was? Ik had een hele mooie gevonden (Nanten-En in osaka) maar die hebben dan weer gedeelde badkamers en dat vind ik weer wat minder.. (luxeprobleem ;-))
pi_129440760
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 19:15 schreef tesca het volgende:
@knutdeIJsbeer Weet jij de naam nog waar jij was? Ik had een hele mooie gevonden (Nanten-En in osaka) maar die hebben dan weer gedeelde badkamers en dat vind ik weer wat minder.. (luxeprobleem ;-))
Ja, dat was ohanabo in Kyoto.

Als het gaat om hygiëne zou ik me niet teveel zorgen maken. In Tokyo sliepen wij in 1 van de goedkoopste hostels met gedeelde badkamers en die waren net zo schoon als niet schoner dan het gemiddelde 3 tot 4 sterrenhotel in Nederland.
pi_129441062
Gisteren trouwens in een geweldig sushi restaurant gegeten in Bangkok; Tsu Restaurant. Was weer van het niveau dat we verder alleen in Japan hebben gevonden.

Na afloop kwam de Japanse chef nog even buurten die na het aanhoren van onze volgende plannen (Tokyo, Osaka en dan deze keer door richting Hiroshima en Kyushu) vond dat we ECHT naar Hokaido moesten, vooral voor het eten daar.

Begint wel weer te kriebelen.
pi_129442987
Na 2 topics doorlezen ben ik beter op de hoogte van de ryokans haha. Gaat een (prachtige) wereld voor me open!
Ik heb nog een paar vragen, ik hoop dat mensen me er mee kunnen helpen..
Ik heb al veel gelezen over wel of geen JR pass maar ben nog steeds niet echt wijzer.. Zoals ik het begrijp is JR pass alleen voor trein en bus, niet voor metro e.d.?
Kan je dan op al die openbaar vervoervormen zomaar instappen zonder een reservering oid te doen? Geldt dat ook voor de shinkansen?
Ik vlieg naar osaka, en vlieg terug vanaf tokyo. Daarnaast willen we de 2 weken dat we in japan zijn natuurlijk veel plekken bezoeken (kyoto, narro, etc) wat dus met OV bereikt. Kan dat dan allemaal met de JR Pass? Veel vragen, alle losse stukjes informatie vallen nog niet echt samen...
En heeft iemand nog een bepaald boekje met alle bezienswaardigheden gebundeld in japan? Eventueel vooral gericht op tokyo en osaka (en omliggende plaatsen natuurlijk :-)

Alvast hartelijk dank voor alle extra informatie :) Ben vandaag sowieso alweer veel wijzer, maar er is nog veel te leren haha.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')