abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 juli 2013 @ 11:40:00 #226
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128790512
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:32 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Dom wellicht, maar als jij allemaal mensen binnenlaat in je huis moet je ook niet gaan zeiken dat er vlekken in het bankstel zitten wanneer je er zelf geen beschermhoes overheen hebt gedaan.
Vrouwen moeten gewoon eens wat meer verantwoording nemen voor wat ze met hun eigen lichaam uitspoken, je weet dat je geen pil slikt je weet dat een abortus niet altijd zonder bijwerkingen is dan neem je toch gewoon de verantwoording om een condoom te gebruiken, om vervolgens met de vinger naar de man te gaan wijzen met de melding "je had een condoom moeten gebruiken" is gewoon :') in het kwadraat.
Nee beiden zijn verantwoordelijk.
De vrouw moet een condoom gebruiken als ze geen kind wil
De man moet een condoom gebruiken als hij geen kind wil

Simple as that.
pi_128790796
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:40 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nee beiden zijn verantwoordelijk.
De vrouw moet een condoom gebruiken als ze geen kind wil
De man moet een condoom gebruiken als hij geen kind wil

Simple as that.
Maar vervolgens wel als vrouw zijnde je eigen keuze doordrukken en dan maar stellen dat de man verantwoording voor het kind moet nemen. Als je de verantwoording evenredig wil verdelen dan zou de man net zoveel zeggenschap moeten hebben bij abortus maar dan is het opeens een ander verhaal.

Dus ik zeg nogmaals, jouw lichaam jouw verantwoording.
  woensdag 10 juli 2013 @ 11:54:43 #228
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128790985
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:49 schreef BorusBulldog het volgende:

Maar vervolgens wel als vrouw zijnde je eigen keuze doordrukken en dan maar stellen dat de man verantwoording voor het kind moet nemen. Als je de verantwoording evenredig wil verdelen dan zou de man net zoveel zeggenschap moeten hebben bij abortus maar dan is het opeens een ander verhaal.

Dat heb ik niet gezegd, heb uberhaupt niets over verantwoordelijkheid voor het kind gezegd.

Als de vrouw het kind wil houden, de man niet en de vrouw beslist het te houden is zij verantwoordelijk ervoor. En zal ze moeten accepteren dat hij er niets mee te maken wil hebben.
pi_128791125
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:54 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat heb ik niet gezegd, heb uberhaupt niets over verantwoordelijkheid voor het kind gezegd.

Als de vrouw het kind wil houden, de man niet en de vrouw beslist het te houden is zij verantwoordelijk ervoor. En zal ze moeten accepteren dat hij er niets mee te maken wil hebben.
Dan hebben we de hele tijd langs elkaar heen gepraat want dat is dus wat ik de hele tijd al probeer te zeggen :)
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:11:02 #230
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128791609
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:58 schreef BorusBulldog het volgende:
Dan hebben we de hele tijd langs elkaar heen gepraat want dat is dus wat ik de hele tijd al probeer te zeggen :)
Er is een verschil tussen verantwoordelijk zijn voor het creeren van de baby en de verantwoordelijkheid als de baby er eenmaal is ;)

En het is natuurlijk logisch dat het gezeik mbt het laatste erger is dan het eerste ;)
pi_128792676
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:09 schreef Sway- het volgende:
Hoezo staan haar ouders achter haar keuze ;(
Die ouders lijken mij sowieso niet slim.
pi_128793075
De beste oplossing is dat ze opgevangen wordt door iemand of een instantie die wel de verantwoording op zich wil nemen, want het gaat niet werken als je ongewild ouder bent geworden en van te voren al ziet dat je het niet aankunt.

Ik zou het dus in goed overleg uitmaken om die reden, en helpen zoeken naar zo´n plek of instantie, of haar proberen over te halen het kind af te staan.

Het lijkt me ook niet onverstandig om bv eens met een maatschappelijk werker te gaan praten over jullie opties.
  woensdag 10 juli 2013 @ 20:05:31 #233
37769 erodome
Zweefteef
pi_128808848
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:08 schreef BorusBulldog het volgende:

Sterker nog, als je weet dat jij uiteindelijk de benadeelde partij kan zijn draag je toch juist extra zorg om te voorkomen dat dit gebeurt
Hmzzzzz, wie is de benadeelde partij als de vrouw in kwestie wel een kind wil en de man niet?

En nogmaals de man is verantwoordelijk voor zijn eigen deel, wil hij enige zekerheid dan is het gebruik van een rubber nogal belangerijk. Maar ga jij maar vertrouwen op een of andere labiele 16 jarige troela die abortus moord vindt en ga dan vooral huilen als ze zwanger blijkt te zijn omdat jij vond dat het haar verantwoordelijkheid was om te zorgen dat ze niet zwanger werd.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 10 juli 2013 @ 20:08:17 #234
37769 erodome
Zweefteef
pi_128808954
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:49 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Als jij als man zijnde zo dom bent om te neuken zonder condoom terwijl je niet weet of die vrouw beschermt is tegen zwangerschap en niet weet hoe ze over abortus denkt dan heb je je billen gebrand en moet je op de blaren zitten.

Volgens jou is echt alleen de vrouw verantwoordelijk, een man moet maar gewoon kunnen doen wat hij wil, hoeft niet na te denken over de consequentie's, zo werkt het gewoon niet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_128809006
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:05 schreef erodome het volgende:

[..]

Hmzzzzz, wie is de benadeelde partij als de vrouw in kwestie wel een kind wil en de man niet?

En nogmaals de man is verantwoordelijk voor zijn eigen deel, wil hij enige zekerheid dat is het gebruik van een rubber nogal belangerijk. Maar ga jij maar vertrouwen op een of andere labiele 16 jarige troela die abortus moord vindt en ga dan vooral huilen als ze zwanger blijkt te zijn omdat jij vond dat het haar verantwoordelijkheid was om te zorgen dat ze niet zwanger werd.
Als de vrouw het kind wil maar niet alleen ervoor wil zorgen is zij toch echt degene die aan het kortste eind trekt dan.

Ik zou er niet om huilen, ik zou hebben duidelijk gemaakt dat ik er geen interesse in heb en dat ze er alleen voor staat.
  woensdag 10 juli 2013 @ 20:13:07 #236
37769 erodome
Zweefteef
pi_128809131
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:09 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Als de vrouw het kind wil maar niet alleen ervoor wil zorgen is zij toch echt degene die aan het kortste eind trekt dan.

Ik zou er niet om huilen, ik zou hebben duidelijk gemaakt dat ik er geen interesse in heb en dat ze er alleen voor staat.
En dan gaat ze naar de rechter, moet jij een dna test doen en mag je alsnog dokken. Dat terwijl je hebt gezegd dat je niets met het kind te maken wil hebben, dus geen enkel recht krijgt, dat heb je afgestaan.
Ook loopt er dan een kind rond van je, als die dan later een tiener is komt hij/zij je opzoeken omdat hij/zij wil weten wie de vader is, zit je daar lekker met je eigen partner/gezin later en mag je even uitleggen waar die tiener van jou vandaan komt en waarom je partner daar niets van wist(als je al geen gezeik krijgt dat je je kind hebt laten stikken).
pi_128809140
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Als jij als man zijnde zo dom bent om te neuken zonder condoom terwijl je niet weet of die vrouw beschermt is tegen zwangerschap en niet weet hoe ze over abortus denkt dan heb je je billen gebrand en moet je op de blaren zitten.

Volgens jou is echt alleen de vrouw verantwoordelijk, een man moet maar gewoon kunnen doen wat hij wil, hoeft niet na te denken over de consequentie's, zo werkt het gewoon niet.
Onzin, jij wil evenredige verantwoordelijkheid, dat is best, maar als een man dan aangeeft het kind niet te willen zal ze er toch echt mooi alleen voor op mogen dragen als ze het wel neemt. Want schijnbaar is het dan opeens haar keuze. Ik heb eerder al aangegeven, jouw lichaam jouw verantwoordelijkheid, als jij willens en weten toch het kind neemt terwijl de ander dat niet wil dan mag je er gewoon lekker zelf voor opdraaien.

Jij legt nu het beslissingsrecht bij de vrouw en als zij het beslissingsrecht heeft mag ze zelf de gevolgen van die beslissing dragen.
pi_128809225
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:13 schreef erodome het volgende:

[..]

En dan gaat ze naar de rechter, moet jij een dna test doen en mag je alsnog dokken. Dat terwijl je hebt gezegd dat je niets met het kind te maken wil hebben, dus geen enkel recht krijgt, dat heb je afgestaan.
Ook loopt er dan een kind rond van je, als die dan later een tiener is komt hij/zij je opzoeken omdat hij/zij wil weten wie de vader is, zit je daar lekker met je eigen partner/gezin later en mag je even uitleggen waar die tiener van jou vandaan komt en waarom je partner daar niets van wist(als je al geen gezeik krijgt dat je je kind hebt laten stikken).
Ik kan gewoon vertrekken en nooit iets betalen. Ik zou er niet wakker van liggen als dat kind mij later op zou komen zoeken, kan hij / zij lekker een bakje koffie komen drinken maar daar blijft het dan wel bij.
Ik heb helemaal niemand laten stikken als ik vooraf heb aangegeven dat ik het kind niet wil voordat het uberhaupt iets was.
  woensdag 10 juli 2013 @ 20:15:59 #239
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_128809237
Er bestaat ook nog afstaan voor adoptie.
Niet volledige topic gelezen, maar zoiets kan ook een optie zijn.

Overigens is abortus iets heel heftigs wat je nooit vergeet. Ik zou zelf zoiets een hele zware keus vinden.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  woensdag 10 juli 2013 @ 20:16:02 #240
37769 erodome
Zweefteef
pi_128809239
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:13 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Onzin, jij wil evenredige verantwoordelijkheid, dat is best, maar als een man dan aangeeft het kind niet te willen zal ze er toch echt mooi alleen voor op mogen dragen als ze het wel neemt. Want schijnbaar is het dan opeens haar keuze. Ik heb eerder al aangegeven, jouw lichaam jouw verantwoordelijkheid, als jij willens en weten toch het kind neemt terwijl de ander dat niet wil dan mag je er gewoon lekker zelf voor opdraaien.

Jij legt nu het beslissingsrecht bij de vrouw en als zij het beslissingsrecht heeft mag ze zelf de gevolgen van die beslissing dragen.
Of iemand zwanger wordt of niet heb je keuze in als man, als zo'n vrucht eenmaal in die buik zit dan mag je alleen maar hopen dat de vrouw er hetzelfde over denkt als jij. Daarom, zorg dat je daar niet komt.

Abortus is niet de normaalste zaak van de wereld, het beste ga je ervan uit dat als iemand zwanger raakt er dus een kind komt.
Dat beslissingsrecht heeft de vrouw en dat is misschien wel ongelijk, maar daar valt niets aan te doen omdat je anders tornt aan de beschikking over het eigen lichaam, een gedwongen abortus kan nu eenmaal niet zonder naar barbaarse middelen te moeten grijpen.
  woensdag 10 juli 2013 @ 20:18:43 #241
37769 erodome
Zweefteef
pi_128809345
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:15 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Ik kan gewoon vertrekken en nooit iets betalen. Ik zou er niet wakker van liggen als dat kind mij later op zou komen zoeken, kan hij / zij lekker een bakje koffie komen drinken maar daar blijft het dan wel bij.
Ik heb helemaal niemand laten stikken als ik vooraf heb aangegeven dat ik het kind niet wil voordat het uberhaupt iets was.
Vertrekken en niet betalen, dan moet je al het land uit en dat kost je ook bakken met geld. Hoe dan ook, je bent fucked in zo'n situatie, zeker nu europa steeds meer 1 wordt en je straks ook niet meer zomaar ergens heen kan waar nederland banden mee heeft.

En leg maar uit aan je partner later dat je dat kind niet hebt laten stikken, leg het maar uit aan dat kind.
Het is zo simpel te voorkomen, gebruik gewoon dat rubber en laat dat niet van die vrouw die je amper kent afhangen.
pi_128809513
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:16 schreef erodome het volgende:

[..]

Of iemand zwanger wordt of niet heb je keuze in als man, als zo'n vrucht eenmaal in die buik zit dan mag je alleen maar hopen dat de vrouw er hetzelfde over denkt als jij. Daarom, zorg dat je daar niet komt.

Abortus is niet de normaalste zaak van de wereld, het beste ga je ervan uit dat als iemand zwanger raakt er dus een kind komt.
Dat beslissingsrecht heeft de vrouw en dat is misschien wel ongelijk, maar daar valt niets aan te doen omdat je anders tornt aan de beschikking over het eigen lichaam, een gedwongen abortus kan nu eenmaal niet zonder naar barbaarse middelen te moeten grijpen.
Een gedwongen abortus kan inderdaad niet, dat je vervolgens de gevolgen van een domme beslissing het kind toch te houden moet dragen is een probleem voor die persoon zelf. Niets houdt je tegen om gewoon weg te lopen zoals ik al zei weet die vrouw van tevoren dat ze pil niet gebruikt en de ander geen condoom gebruikt vervolgens als argument aandragen dat een abortus een klote ervaring is is mijn inszien dan ook een non-argument daar je dit van tevoren al wist.

Ik praat overigens het zonder condoom doen nergens goed, ik ben absoluut van mening dat als je niet zeker weet dat de vrouw aan de pil zit je gewoon een condoom zou moeten gebruiken, echter vind ik dat de beslissing die erna volgt te makkelijk in het voordeel van de vrouw wordt verdedigd en vervolgens mannen maar de "verantwoordelijkheid moeten dragen" terwijl de vrouw dit eigenlijk ontspringt.
pi_128809612
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:18 schreef erodome het volgende:

[..]

Vertrekken en niet betalen, dan moet je al het land uit en dat kost je ook bakken met geld. Hoe dan ook, je bent fucked in zo'n situatie, zeker nu europa steeds meer 1 wordt en je straks ook niet meer zomaar ergens heen kan waar nederland banden mee heeft.

En leg maar uit aan je partner later dat je dat kind niet hebt laten stikken, leg het maar uit aan dat kind.
Het is zo simpel te voorkomen, gebruik gewoon dat rubber en laat dat niet van die vrouw die je amper kent afhangen.
Als ik geen behoefte heb om voor een kind te zorgen en mij dit vervolgens door de strot wordt geduwd dan heb ik er geen moeite mee om te emigreren nee.
Hoe ik dat aan mijn partner uitleg zie ik dan wel weer, zal niet zo'n probleem zijn, dat kind tjah hoef ik niks aan uit te leggen, ik vertel de situatie zoals die toen was en daar zal hij/zij maar mee moeten leven, was de keus van het kind om mij op te zoeken.
pi_128809700
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:36 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Het meisje in dit geval lijkt het niet zo erg te vinden dat ze zwanger is :')
Dus als TS dat niet had gewild had hij een condoom moeten gebruiken.
Niets houdt hem tegen om gewoon weg te gaan, denk dat als hij weggaat dat die abortus er zo doorheen gegooid is.
pi_128810080
Ik kan me als vrouw zeker wel in BorusBulldog zijn beredenering vinden. Je hebt beiden een verantwoordelijkheid voor anticonceptie, dus ook als vrouw zijnde moet je van tevoren aangeven dat je anticonceptie wil gebruiken. Je kan een man niet verplicht stellen om voor een kind te zorgen als hij dit niet wil, zeker niet als dit van tevoren aangegeven wordt. Dat is dan verantwoordelijk van de vrouw, als zij het kind besluit te houden. Het is immers haar lichaam en haar beslissing en aangezien de man volgens jullie wel zijn zegje mag doen, maar niets mag beslissen, valt zijn verantwoordelijkheid met die ongelijkheid weg in dezen.
  woensdag 10 juli 2013 @ 23:04:52 #246
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_128818210
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 09:42 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Loop jij dan maar lekker weg voor je acties en daarbij horende verantwoordelijkheden.
Kom op man..gelijk je hele leven verneukt omdat je het zonder condoom doet? Niet samen wat beslissen :'). Geemancipeerde kut.
pi_128818610
We leven in Nederland in een verzogingsstaat. Er zijn tal van instanties die zich bekommeren om het kind. Je krijgt behoorlijk wat geld en misschien wel een huisje van de gemeente. Opa en Oma kunnen voor het kindje zorgen en na vier jaar gaat het naar school.
pi_128818708
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:35 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik kan me als vrouw zeker wel in BorusBulldog zijn beredenering vinden. Je hebt beiden een verantwoordelijkheid voor anticonceptie, dus ook als vrouw zijnde moet je van tevoren aangeven dat je anticonceptie wil gebruiken. Je kan een man niet verplicht stellen om voor een kind te zorgen als hij dit niet wil, zeker niet als dit van tevoren aangegeven wordt. Dat is dan verantwoordelijk van de vrouw, als zij het kind besluit te houden. Het is immers haar lichaam en haar beslissing en aangezien de man volgens jullie wel zijn zegje mag doen, maar niets mag beslissen, valt zijn verantwoordelijkheid met die ongelijkheid weg in dezen.
Een belangrijke reden waarom sex met minderjarigen illegaal is in Nederland. Ze kunnen niet met de verantwoordelijkheid omgaan. En dat blijkt uit dit verhaal maar weer. Maar goed. Mijn bovenstaande post is van toepassing. Nu je met de neus op de feiten wordt gedrukt moet je wel volwassen worden.
pi_128818814
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:14 schreef jaha het volgende:

[..]

Een belangrijke reden waarom sex met minderjarigen illegaal is in Nederland. Ze kunnen niet met de verantwoordelijkheid omgaan. En dat blijkt uit dit verhaal maar weer. Maar goed. Mijn bovenstaande post is van toepassing. Nu je met de neus op de feiten wordt gedrukt moet je wel volwassen worden.
Ondanks je vorige post vind ik niet dat je iemand die begeleid heeft gewoond en dus blijkbaar niet redelijk voor zichzelf kan zorgen, kan opzadelen met het kind. Ja, je hebt instanties en ja, je hebt oma en opa, maar dan neem je zelf niet de verantwoordelijkheid en je had wel de verantwoordelijkheid om onbeschermd te neuken. Wie zijn billen verbrandt, moet op de blaren zitten.
pi_128818906
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:12 schreef jaha het volgende:
We leven in Nederland in een verzogingsstaat. Er zijn tal van instanties die zich bekommeren om het kind. Je krijgt behoorlijk wat geld en misschien wel een huisje van de gemeente. Opa en Oma kunnen voor het kindje zorgen en na vier jaar gaat het naar school.
gezien de bekwaamheid en staat van deze twee personen en de toekomstige Nederlandse jeugd zou ik het kind een pleeggezin gunnen.
:]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')