Ik vind het commentaar van de SP voldoende onderbouwing. Een politieke vereniging zal zich niet snel schuldig maken aan sensatieschrijverij en smaad, zeker niet als ze een imago van integriteit nastreven, lijkt me. Als dat niet voldoende voor je is, het zij zo.quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:07 schreef .SP. het volgende:
[..]
Wat een flauwekul, kom eens met een bron.
en SP kan voor vele dingen staan.
Hij vraagt om een bron. Hoe moeten wij nou weten wat de SP hierover gezegd heeft. Misschien heb je je informatie wel van een SP lid maar dat hoeft dan geen partijstandpunt te zijn o.i.d..quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik vind het commentaar van de SP voldoende onderbouwing. Een politieke vereniging zal zich niet snel schuldig maken aan sensatieschrijverij en smaad, zeker niet als ze een imago van integriteit nastreven, lijkt me. Als dat niet voldoende voor je is, het zij zo.
rot godverdomme op met je spruitjes die dingen zijn lekker, daar moet monsanto koste wat kost van af blijven, iig bedankt voor de info lambiekje, eet dus geen broccoli meer vanaf vandaag.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:02 schreef 2dope het volgende:
[..]
Nee man, spruitjes!
Verder: handen af van onze broccoli!!1
Gast, dat was vroeger stoer om als enige in groep 3 te beweren dat spruitjes wèl lekker zijn. Inmiddels weten we beide de waarheid over deze zurige balletjes smakeloze ellende.quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:41 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
rot godverdomme op met je spruitjes die dingen zijn lekker, daar moet monsanto koste wat kost van af blijven, iig bedankt voor de info lambiekje, eet dus geen broccoli meer vanaf vandaag.
De enige groenten die ze met bakken tegelijk in een vuur moeten laten desintegreren zijn witlof en zuurkool.quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:45 schreef 2dope het volgende:
[..]
Gast, dat was vroeger stoer om als enige in groep 3 te beweren dat spruitjes wèl lekker zijn. Inmiddels weten we beide de waarheid over deze zurige balletjes smakeloze ellende.
Inb4 'lekkere' recepten met spruitjes.
Oh zo!quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:40 schreef -jos- het volgende:
[..]
Hij vraagt om een bron. Hoe moeten wij nou weten wat de SP hierover gezegd heeft. Misschien heb je je informatie wel van een SP lid maar dat hoeft dan geen partijstandpunt te zijn o.i.d..
Bedankt. Gelezen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh zo!
http://www.sp.nl/europa/o(...)ient_faire_kans.html
http://www.sp.nl/opinies/(...)ing_voor_Raalte.html
http://www.sp.nl/henkvang(...)ehouden_blijven.html
Dit vind ik toch wel een zorgelijke ontwikkeling.
quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:48 schreef Barcaconia het volgende:
Wel grappig dat de uitvinder van de gepatenteerde broccoli dhr. Boon is, zeker jaloers aangelegd
De SP is iig. voor keuzevrijheid van de consument en voor de rechten van boeren en kwekers. Volgens hen is het octrooirecht op transgene gewassen eerder een machtsmiddel dan een manier om de honger in de wereld te bestrijden.quote:Op woensdag 10 juli 2013 19:50 schreef -jos- het volgende:
[..]
Bedankt. Gelezen.
Wat ik eruit begrijp is dat de SP sowieso tegen genetische gemanipuleerde gewassen zijn.
Uit de laatste opinie begrijp ik dat de SP wel voor het (oude) kwekersrecht is, ofwel je kunt je eigen gekweekte planten patenteren. Maar ze zijn tegen het Europese octrooirecht, wat inhoudt dat andere mensen niet verder kunnen kweken met de gepatenteerde plant.
Daar ben ik het op zich wel mee eens.
Het verhaal dat genetische planten met octrooirecht zich via bestuiving op andere velden kunnen ontstaan is echter wel een probleem. Dat de eigenaar van zo'n veld dan moet gaan betalen voor de ongewenste plant is van de zotte natuurlijk.
Mits goed gekookt (kan o.a. mijn schoonmoeder heel goed) goed te nassenquote:Op woensdag 10 juli 2013 18:45 schreef 2dope het volgende:
Gast, dat was vroeger stoer om als enige in groep 3 te beweren dat spruitjes wèl lekker zijn. Inmiddels weten we beide de waarheid over deze zurige balletjes smakeloze ellende.
Ik heb het patent op spruiten inmiddels en ga ze uitroeien.quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:45 schreef 2dope het volgende:
[..]
Inb4 'lekkere' recepten met spruitjes.
Volkomen onzin, als een bedrijf een pimpelpaars spruitje maakt met behulp van klassieke veredeling of genetische manipulatie dan moeten ze dat gewoon kunnen patenteren! Machtsmiddel, wat een kolder, alsof innovatie in de voedingsindustrie iets heel anders is dan b.v. in de electronicaindustrie.quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
De SP is iig. voor keuzevrijheid van de consument en voor de rechten van boeren en kwekers. Volgens hen is het octrooirecht op transgene gewassen eerder een machtsmiddel dan een manier om de honger in de wereld te bestrijden.
De SP is ook niet tegen het oude kweekrecht, alleen tegen het Europese octrooirecht. Dat is een potentieel machtmiddel voor grote multinationals.quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:17 schreef .SP. het volgende:
[..]
Volkomen onzin, als een bedrijf een pimpelpaars spruitje maakt met behulp van klassieke veredeling of genetische manipulatie dan moeten ze dat gewoon kunnen patenteren! Machtsmiddel, wat een kolder, alsof innovatie in de voedingsindustrie iets heel anders is dan b.v. in de electronicaindustrie.
Het is altijd fijn als iemand zich ook even verdiept in een bron waar NB. om gevraagd werd.quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:39 schreef -jos- het volgende:
[..]
De SP is ook niet tegen het oude kweekrecht, alleen tegen het Europese octrooirecht. Dat is een potentieel machtmiddel voor grote multinationals.
Een topic uit 2010, BNW / Monsanto en BNW / Monsanto #2. Maar het kan ook hier besproken worden, deze is iets actiever BNW / GM foodquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:39 schreef cerebella het volgende:
Is er geen centraal Monsanto-topic? Dagelijks leuke weetjes over dit bedrijfje dat slechts de wereld wil voeden!
http://foodfreedomgroup.c(...)ls-remaining-queens/
Thanks!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:58 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Een topic uit 2010, BNW / Monsanto en BNW / Monsanto #2. Maar het kan ook hier besproken worden, deze is iets actiever BNW / GM food
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |