verder over Monsanto.
Zo als een paar van jullie al weten is sinds kort een dat er groen licht is geven voor het consumeren van Geneties gemodificeerde aardappelen.dat betekent dat waarschijnlijk in Nederland ook GM aardappelen mogen gekweekt worden.
meest recente nieuws bericht over Monsanto :
quote:
BRUSSEL – Een genetisch gemodificeerde aardappel op het bord. Binnenkort wellicht werkelijkheid. De Europese Commissie heeft toestemming gegeven voor de teelt van de eerste commercieel geteelde gentech-aardappel.
Met groen licht vanuit Brussel gaat chemieconcern BASF beginnen met de teelt van de Amflora. Een aardappel die zo is aangepast, dat hij een specifieke zetmeelsoort bevat voor industriële toepassingen. De producent wil het knolgewas nog dit jaar gaan verbouwen in Tsjechië, Oos-Duitsland en Zweden. “Binnen enkele jaren gaan we de aardappel ook in Nederland poten”, vertelt woordvoerder Mette Johansson vanuit het BASF-hoofdkantoor in Duitsland. “Een samenwerking met zetmeelproducent Avebe heeft hierbij prioriteit.”
bron :
http://www.levensmiddelen(...)or-gentech-aardappeleen ex werknemer van Monsanto had een geprek met een van de wetenschappers van Monsanto.
die vertelde dat hij nieuwe eiwitten had ontdekt in katoen planten. toen ze 't gingen vergelijken met 't geneties gewijzigde product, zagen we meer en andere eiwitten, en ook andere spectrum aan verschillende eiwit verbindingen. Dat maakte hem zorgen zij de ex-monsanto medewerker. Hij vertelde dat hij Prion-ziektes had gebestudeerd.Prion is een ziekte (o.a gekkenkoeienziekte) die verspreid wordt door eiwitten.
Zijn reactie tegen Monsanto was : Dat we onmiddellijk alle 't zaad uit de proeven moeten vernietigen.
Monsanto reactie : nee, we gaan het als voer gebruiken zoals we altijd al doen. dat zat hem dwars vertelde hij want, nu komen er nieuwe eiwitten waarover je niks weet dat in het voedsel komt.
Monsanto reactie : we doen het overal en we doen het hier ook!
meer info over prion ziektes :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Prionvoorbeelden van prion ziektes zijn bij de mens zijn :
Kuru
Ziekte van Creutzfeldt-Jakob
vCJD (variant van de ziekte van Creutzfeldt-Jakob)
Gerstmann Straussler Schenker Syndroom (GSS)
FFI (Fatale Familiale Insomnia)
Bron : belgiese tv zender :Canvas(terzake) video : monsanto patenteerd varkens.
Link :Terzake Monsanto patenteerd varkens.
Mijn doel is om meer te weten te komen over Monsanto en ik benieuwd wat jullie denken over de nieuwe regeling van de EU over GM. Ik probeer niet te zeggen dat door het consumeren van GM aardappelen in de toekomst dat je nu ziek gaat worden maar, In sommigen staten zijn er steeds meer varkens("dieren") die vruchtbaarheids problemen krijgen door het alleen eten van GMO voedsel. ze wisten eerst niet waar het aanlag tot dat ze de bonnen gingen vergelijken wanneer ze GMO voedsel gingen kweken en de jaar wanneer de problemen bij varkens kwamen op treden toen zagen ze de vergelijking. verder wil ik er niks mee zeggen laten we het houden op "toeval"
zouden bij mensen dit soort ziektes kunnen komen als wij GMO voedsel eten? dat weten we niet, en als ze het weten zouden de "grote" bedrijven het toch niet vertellen aan ons.
wie is de proefkonijn nou?
ik hoop dat ik voldoende info geven hebt aan jullie om jullie te overtuigen wat Monsanto voor bedrijf is. hier onder is een filmpje wat duidelijk laat zien wat Monsanto in staat is te doen.
Filmpje