Tuurlijk jongen. Als ze jouw vertellen dat soep van kernafval gezond is geloof je het ook.quote:Op donderdag 5 februari 2015 21:09 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Doe het dan, want het is goed spul
Dat zei je vroeger zeker ook toen ze je spruitjes voerden, toen IS nog ISsie was.quote:Op donderdag 5 februari 2015 21:17 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Tuurlijk jongen. Als ze jouw vertellen dat soep van kernafval gezond is geloof je het ook.
Als het geen beter product is, kan je patenteren wat je wil, maar niemand gaat het kopen. Als het wel beter is, waarom heb je er dan een probleem mee dat iemand er meer geld voor vraagt (via dat patent)? Je kan toch altijd het inferieure oude product kopen?quote:Op donderdag 5 februari 2015 20:06 schreef Izzy73 het volgende:
It's all about the money, GMO gemodificeerd voedsel kan een patent op aangevraagd worden.
Mensen die denken dat ze de natuur kunnen verbeterenquote:Op donderdag 5 februari 2015 22:38 schreef kets70 het volgende:
[..]
Als het geen beter product is, kan je patenteren wat je wil, maar niemand gaat het kopen. Als het wel beter is, waarom heb je er dan een probleem mee dat iemand er meer geld voor vraagt (via dat patent)? Je kan toch altijd het inferieure oude product kopen?
A) Boerenland is geen natuur, per definitie.quote:Op donderdag 5 februari 2015 22:45 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Mensen die denken dat ze de natuur kunnen verbeterenDe natuur zonder inmenging van mensen is al perfect.
De mens maakt de natuur kapot, en wil er nog geld aan verdienen ook![]()
En welke keuze, GMO wordt bijna overal in verwerkt. Er is bijna geen keuze meer.
Boeren in arme landen worden gedwongen het te kweken en wij importeren die producten vervolgens.
Recent nog mais, spruitjes, bloemkool of broccoli gegeten? Allemaal in stand gekomen door inmenging van de mens.quote:Op donderdag 5 februari 2015 22:45 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Mensen die denken dat ze de natuur kunnen verbeterenDe natuur zonder inmenging van mensen is al perfect.
De mens maakt de natuur kapot, en wil er nog geld aan verdienen ook![]()
En welke keuze, GMO wordt bijna overal in verwerkt. Er is bijna geen keuze meer.
Boeren in arme landen worden gedwongen het te kweken en wij importeren die producten vervolgens.
Weet je wat het grappige hiervan is? De GMO kant heeft de wetenschap aan zijn kant, daar gaat het niet om geloof maar om bewijs. De anti-GMOers geloven blind wat al hun goeroes en helden zeggen, en wat ze bij elkaar kunnen googlen. Die kan je dus wijsmaken dat kernafval gezond is, zolang je er maar een "natuurlijk" lulverhaaltje bij kan verzinnen.quote:Op donderdag 5 februari 2015 21:17 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Tuurlijk jongen. Als ze jouw vertellen dat soep van kernafval gezond is geloof je het ook.
a. eensquote:Op donderdag 5 februari 2015 22:57 schreef kets70 het volgende:
[..]
A) Boerenland is geen natuur, per definitie.
B) De natuur is verre van perfect. Verdiep je eens in de genetica, dan zie je dat wel.
C) Organische landbouw maakt (verhoudingsgewijs) waarschijnlijk meer natuur kapot dan GMOs, vanwege lagere opbrengsten.
We veranderen de natuur al duizenden jaren. Broccoli en mais lijken absoluut niet op de wilde voorvader. Sommige hondensoorten zijn ook zeer sterk veranderd (alhoewel dat niet altijd een verbetering is). Alleen wild, vis, en misschien was paddestoelen of bessen zijn niet veranderd.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 05:44 schreef BertV het volgende:
[..]
a. eens
b. eens, maar dat is niet voor niks,uiteindelijk bestaat deze manier van imperfectie al 1 miljard jaar. We verzinnen nu niks zelf, wij zijn een kind dat met de tong uit de mond aan het knutselen is.
Laten we kijken hoe lang deze knutselwerkjes blijven bestaan.
Wil je mensen laten doogaan van de honger? Hoe los je dat op?quote:c. oneens, meer opbrengst door GMO is het wat rekken van tijd. We zijn met te veel mensen, we eten teveel vlees en verbruiken te veel grondstoffen.
Ik weet zeker dat men dat van die hondensoorten als argument tegen neemt. Maar met de hondensoorten fokten mensen iets met 'karakter' of hoe de liefhebbers van pitbulls 't ook zien.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:38 schreef kets70 het volgende:
[..]
We veranderen de natuur al duizenden jaren. Broccoli en mais lijken absoluut niet op de wilde voorvader. Sommige hondensoorten zijn ook zeer sterk veranderd (alhoewel dat niet altijd een verbetering is). Alleen wild, vis, en misschien was paddestoelen of bessen zijn niet veranderd.
Dat broddelwerk slaat meer op de oude methodes, genetic engineering is veel slimmer.
[..]
Wil je mensen laten doogaan van de honger? Hoe los je dat op?
Dat we teveel vlees eten heeft verder niet zo veel met GMOs en organisch te maken.
Er zijn een hoop nuttige honden - herders, jachthonden, waakhonden. Dat kan allemaal niet met wolven. Maar ja, die rare gezelschapshonden soms - kennelijk voor de liefhebber.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat men dat van die hondensoorten als argument tegen neemt. Maar met de hondensoorten fokten mensen iets met 'karakter' of hoe de liefhebbers van pitbulls 't ook zien.
Persoonlijke voorkeur. Met groentes kan dat net zo. Enkele liefhebbers van spaanse pepers / daredevils willen weleens 't heetste pepertje ooit proberen. Die eigenschap is voor de grootste gemene deler niet nodig.
Monsanto zal toch voornamelijk "gezelschapsdieren" produceren.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 17:11 schreef kets70 het volgende:
[..]
Er zijn een hoop nuttige honden - herders, jachthonden, waakhonden. Dat kan allemaal niet met wolven. Maar ja, die rare gezelschapshonden soms - kennelijk voor de liefhebber.
A. Kletspraat, eerst een bos of regenwoud vernietigen en er dan het stempel landbouwgrond op plakken, Waanzin, de hele aarde is natuur.quote:Op donderdag 5 februari 2015 22:57 schreef kets70 het volgende:
[..]
A) Boerenland is geen natuur, per definitie.
B) De natuur is verre van perfect. Verdiep je eens in de genetica, dan zie je dat wel.
C) Organische landbouw maakt (verhoudingsgewijs) waarschijnlijk meer natuur kapot dan GMOs, vanwege lagere opbrengsten.
Daar zit geen "glyphosate" in.quote:Op donderdag 5 februari 2015 23:36 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Recent nog mais, spruitjes, bloemkool of broccoli gegeten? Allemaal in stand gekomen door inmenging van de mens.
Geweldig voorbeeld die honden, enig idee hoeveel van die doorgefokte honden chronische gezondheidsproblemen hebben?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:38 schreef kets70 het volgende:
[..]
We veranderen de natuur al duizenden jaren. Broccoli en mais lijken absoluut niet op de wilde voorvader. Sommige hondensoorten zijn ook zeer sterk veranderd (alhoewel dat niet altijd een verbetering is).
Dat zou ik niet weten. Wat ik wel weet is dat deze gewassen door inmenging van de mens gemaakt zijn.quote:
Ik heb wel een banaan gegeten die volgens mij nog vrij authentiek is . Kleiner, mierzoet en rot al binnen korte tijd weg. Passen er twee van in een chiquitaquote:Op vrijdag 6 februari 2015 19:57 schreef theguyver het volgende:
Iemand hier ooit een banaan met pitjes gehad?
nou de banaan die je in de winkel vind is zonder pitjes de echte banaan ziet er eigenlijk zo uit..quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:49 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik heb wel een banaan gegeten die volgens mij nog vrij authentiek is . Kleiner, mierzoet en rot al binnen korte tijd weg. Passen er twee van in een chiquita
Ik zit te wachten op de Monsanto banaan, die knal je door de deur als een nieuwe TV.
A: Je vindt een stad dus natuur? Dit lijkt me een betere definitie:quote:Op vrijdag 6 februari 2015 18:29 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
A. Kletspraat, eerst een bos of regenwoud vernietigen en er dan het stempel landbouwgrond op plakken, Waanzin, de hele aarde is natuur.
B Wat nou? Ik dacht dat zelfbenoemde wetenschappers allemaal in het wonder van de "evolutietheorie" geloofden.
C. Wederom onzin, lagere opbrengsten als argument gebruiken.![]()
De meeste landbouwgrond is volledig uitgeput door de buitenproportionele opbrengsten en het eenzijdige verbouwen van gewassen. Er zit bijna geen voeding meer in de grond.
Daar is weinig eetbaars aan idd.. ziet er ook wel smerig uit. Dan had ik de tussenversie, op zich wel een mooi onderwerp voor een topic die oorspronkelijke versies.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 21:02 schreef theguyver het volgende:
[..]
nou de banaan die je in de winkel vind is zonder pitjes de echte banaan ziet er eigenlijk zo uit..
[ afbeelding ]
maar vind die niet te vreten
Het verbaasd me dat je niet weet dat er "glyphosate" zit in GMO van Monsanto.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 19:40 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat zou ik niet weten. Wat ik wel weet is dat deze gewassen door inmenging van de mens gemaakt zijn.
.quote:A review that is claimed by pro-GMO lobbyists to show that 1,700 studies show GM foods are as safe in fact shows nothing of the sort. Instead many of the 1,700 studies cited show evidence of risk. The review also excludes or glosses over important scientific controversies over GMO safety issues
Als je zo graag Monsanto voedsel wil, hoef je in ieder geval nooit tabak te roken.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 22:11 schreef Beathoven het volgende:
Ik heb een verzoek aan Monsanto om deze vrucht eens stevig aan te pakken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |