abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128651767
Laiv en Wizzy, geniet van jullie verlof!

Urla, welkom!

Haha Momo, hoe 'weten' moeders dat toch hè, voor je ook maar iets hebt gezegd. De mijne had op de dag dat wij langs zouden komen 's ochtends tegen mijn vader gezegd: Ik denk dat RFR en T (mijn vriend) straks komen vertellen dat ze zwanger zijn.' En ja hoor!

FR, vervelend nieuws! Luister maar naar de dokter en houd je zo rustig mogelijk!

Oei Hillie! Dat heb ik nog allemaal in het verschiet, moet je nagaan :') .
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_128651790
Kiwi, Gefeliciteerd met jullie dochter! *O* Zoals door meerdere gezegd, mooie namen O+.

Leuk om te zien hoe de kleine zich in de baarmoeder kan bewegen...

"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_128651828
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 10:28 schreef RunForrestRun het volgende:
Laiv en Wizzy, geniet van jullie verlof!
Ik werk nog 2 weken halve dagen ipv hele dagen voordat mijn verlof begint. Veel collega's zijn al met vakantie gegaan daarom kreeg ik nu de bloemen. ;)
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_128652306
Hilz shop ze. En vanmiddag nog even slapen? Had je vanmorgen niet zoiets van waarom heb ik ja gezegd?
L'tiekje geniet van je verlof.
Wizzy ook al bijna verlof.
pi_128652600
Rfr, door de miskraam weet ze natuurlijk dat we bezig zijn. Dat maakt t al minder toeval. Het is idd we lief dat ze meedenkt. Helaas gaat dat zoals altijd bij haar gepaard met een hoop onjuiste informatie en daardoor nodeloos paniek zaaiierij.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128653336
Mooi filmpje wizzy

En mawaba 20 wkn *O*
pi_128654972
Nou en ineens moesten mijn hormonen de babykamer verven. Dus dat is gedaan.
Maar nu wil ik een andere kleur }) 8)7 |:( :X }:|
pi_128655116
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 13:04 schreef Mabawa. het volgende:
Nou en ineens moesten mijn hormonen de babykamer verven. Dus dat is gedaan.
Maar nu wil ik een andere kleur }) 8)7 |:( :X }:|
Haha haha lekker bezig. Laat het nog even misschien vinden je hormonen het morgen wel mooi ;)
pi_128655329
Ja ik hoop het zo martine, anders moet het eerst weer wit vrees ik. Ben zo blij dat het eindelijk gedaan is.
Originele plan was beige, toen wilde ik de dag dat we verf gingen kopen ineens zilvergrijs (beide icm donkerblauwe accenten), maar uiteindelijk toch voor beige gegaan. Alleen op de kleurstaaltjes echt beige vinden zoals het in mijn hoofd moest zijn was best lastig. Nou uiteindelijk een soort van gelukt. Maar het lijkt erop dat ik de beige ook te donker vind, het lijkt richting taupe te gaan en en en....
Pffff

Ik word zo moe van mezelf!
  zaterdag 6 juli 2013 @ 13:28:19 #110
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128655435
Klote is dat Mabawa! Je zou als zwangere geen beslissingen moeten hoeven nemen! Scheelt een hoop stress!

Tripje Schiphol en rondleiding cruise schip met HEERLIJKE lunch zitten weer op. Voel me nog verbazingwekkend AAN! Dus even een rondje zeekoe plonzen in mn badderbad in de tuin.
pi_128656515
Klinkt goed hillz. Ik zou ook wel willen plonzen maar ben nog steeds moed aan het verzamelen om de strijd met het stof aan te gaan.
pi_128656529
Mabawa even dagje laten drogen wie weet droogt t lichter op.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zaterdag 6 juli 2013 @ 14:41:05 #113
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128657232
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 14:14 schreef martine1984 het volgende:
Klinkt goed hillz. Ik zou ook wel willen plonzen maar ben nog steeds moed aan het verzamelen om de strijd met het stof aan te gaan.
Jij hebt natuurlijk een heel huis wat overeind staat qua verbouwingen... Stof, tuinslang = binnen badderen :D

Cwen, jij wilde toch zo'n bevalbad in huis of heb ik dat zelf verzonnen? :@
pi_128657464
Dankjullie wel, wat overweldigend veel felicitaties! En ook bedankt voor alle naam-lieve woorden!
Prompt is de ks na ons ook een Fenne Sophie geboren. Ze wisten op de OK niet wat ze overkwam. Zo vaak zie je Fenne niet voorbij komen.
Verder gaat het goed, voel je je superwoman zodra je je baby hebt! Dacht alleen net wel te kunnen douchen maar van zitten op de bedrand werd ik al zo beroerd dat de katheter tot morgen blijft zitten. Verder ben ik sinds vanmiddag van de magnesium af en nu aan de pilvorm bloeddruk verlagers. Borstvoeding lijkt goed op gang te komen alleen is Fenne misselijk nu. Zielig hoor.
Zo, ik ga weer ff mn roze wolk op!
pi_128659287
Wat geniaal zeg, nog een fenne Sophie! Mooi verhaal voor later. Rustig aan genieten verder.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128659489
Kiwi, wat fijn! Rustig aan, hoop dat jullie je allebei snel goed voelen!

Mabawa, uh oh... Laat het even drogen, waarschijnlijk is het morgen een stuk beter. Ik had het hier bij de muur in de woonkamer, die is lime groen. Maar toen we voor het eerst die pot opendeden en het op de muur smeerden... Het huis was te klein :). Een dag later vond ik het prachtig, en ik was niet eens zwanger!

Hilz, ja, dat ben ik! Helaas komt het bad pas tegen 37 weken, dus ik heb er nog niks aan. Heb wel een babybadje waar ik met m'n voeten in zit :D. Je dag klinkt trouwens heerlijk!
Home is where the O+ is...
pi_128660661
Ik moest hier ook wennen aan de donkerroze kleur..geef het een paar dagen mawaba :)

Zeekoe plonzen hihi :D wij zijn nu ook het zwembad aan het opzetten en manlief is nog even een trapje aan het halen..morgen is het hopelijk vol :)

Kiwi, klinkt allemaal goed..behalve je misselijke meisje natuurlijk..dat is wel zielig. Duurt meestal niet zolang, dus hopen dat ze er snel vanaf is
pi_128664620
Nou het is zeker een zielig gezicht maar kon ook zo weer over zijn gelukkig (is mij wijsgemaakt).
O en hoeveel verliefder ik zwanger was, wacht maar tot je je lover met je baby ziet... Mijn kanjers. (Whaha vergat de voorste k van kanjers, giechel giechel hier).
Net eindelijk ff gehuild om hoe gauw het is gegaan en hoe onverwachts. Ik was van de morfine af omdat het zo goed ging vwb de pijn, maar net weer spuitje gekregen. Nooit gedacht dat ik ook zo blij zou zijn dat een zuster even in je verbandje kijkt. Voelt alsof je hele golven bloed verliest, terwijl dat enorme maandverband hooguit 1/3e rood ziet haha.
Nu ff relaxen dus, ff teveel geworden net, liefs voor allemaal van een superverliefde mamma...
pi_128664661
O en nog effe... Die katheter en mijn hoeveelheid drinken zorgdn er samen voor dat ik nna vandaag zeker kilo of wat aan vocht kwijt ben, wauw
pi_128664683
Ah dat herken ik nog wel van dat het voelt alsof het eruit stroomt.
En even lekker uithuilen is niks mis mee
  zaterdag 6 juli 2013 @ 19:19:59 #121
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128664897
Waauw Kiwi! Dat is wel heel heel heel toevallig! "Once in a lifetime" toevallig! :D En je klinkt ook heerlijk roze wolkerig O+

Ben wel reuze benieuwd naar dat bevalbad Cwen. of het groot/diep is enzo.

Het zwembad is kog rete koud bla, heeft helemaal nog niet de kans gehad om op te warmen.. Maar het is heerlijk om af te koelen.
pi_128668039
Morgen is het zwembad weer een beetje warmer hilz. Lekker afkoelen. Ik kan morgen met mijn voeten in de schelp van Ean.

Urla welkom

Kiwi wat klink je heerlijk verliefd en van de magnesium af helemaal top. Enig zicht op wanneer jullie naar huis mogen?
pi_128671242
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128672304
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 19:19 schreef Hilzillah het volgende:
Waauw Kiwi! Dat is wel heel heel heel toevallig! "Once in a lifetime" toevallig! :D En je klinkt ook heerlijk roze wolkerig O+

Ben wel reuze benieuwd naar dat bevalbad Cwen. of het groot/diep is enzo.

Het zwembad is kog rete koud bla, heeft helemaal nog niet de kans gehad om op te warmen.. Maar het is heerlijk om af te koelen.
Die stats heb ik voor je! Het bad is ovaal, 180 x 130 cm en 65 cm diep, zodat ik kan zitten zonder het al te koud te krijgen. Ook heeft het een warmtepomp zodat de temperatuur constant blijft. Ik ben ook heel benieuwd, heb het nog nooit live bij iemand gezien maar altijd al gewild!
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:40:28 #125
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128673091
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:16 schreef Cwen het volgende:

[..]

Die stats heb ik voor je! Het bad is ovaal, 180 x 130 cm en 65 cm diep, zodat ik kan zitten zonder het al te koud te krijgen. Ook heeft het een warmtepomp zodat de temperatuur constant blijft. Ik ben ook heel benieuwd, heb het nog nooit live bij iemand gezien maar altijd al gewild!
Ik heb een filmpje online gezien. lijkt me heel fijn. Heb een beetje twijfel over ziekenhuis. Thuis is toch ook wel fijn! Maar het is al wel een beetje ver in het 'proces' om te wisselen van locatie zegmaar. En zeker met de datum twijfel.
  zondag 7 juli 2013 @ 00:40:39 #126
298849 mignonne
mignonne
pi_128674724
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:40 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Ik heb een filmpje online gezien. lijkt me heel fijn. Heb een beetje twijfel over ziekenhuis. Thuis is toch ook wel fijn! Maar het is al wel een beetje ver in het 'proces' om te wisselen van locatie zegmaar. En zeker met de datum twijfel.
welnee! :D

al beslis je op het moment dat je je schoenen aan het aantrekken bent dat je toch liever thuis bent dan is dat ook nog op tijd zat. Je bent pas te ver in je proces als je al 8/9 cm hebt en dan nog wilt verplaatsen ;) niets zo veranderlijk als een vrouw zeggen ze toch? voor een bevallende vrouw kun je dat keer 10 doen :+ geen verloskundige die daar raar van op kijkt of die dat vervelend vindt hoor.

Weet je, ik ben heel erg pro-doe je eigen ding en doe waar je je goed bij voelt. Dat bevalt letterlijk het beste, niet per se thuis maar de omgeving waar jij je op je gemak voelt en maximaal kunt ontspannen, vaak is dat thuis, voor sommigen is dat juist het ziekenhuis.
Er zijn twee dingen die ik je zou willen meegeven in je keus, ze wegen ietwat tegen elkaar op maar wellicht helpt t bij beslissen ;)

1) ongeveer 50% van de vrouwen die hun eerste kindje thuis krijgen worden toch naar het ziekenhuis verplaatst . Hetzij voor dingen als een spoedkeizersnede, maar ook voor dingen als pijnstilling of niet vorderen van de bevalling. met andere woorden, het hoeft geen drama te zijn, je hoeft niet gelijk te denken aan gillende ambulances en dergelijk ;) pijnstilling en niet vorderen komt t meest voor

2) denk ook een stapje vooruit, mocht je in de toekomst ooit nog een kind willen dan kan de uitkomst van deze bevalling consequenties hebben. Mocht je nu een keizersnede krijgen, mocht je flink bloedverlies krijgen enzovoorts dan kun je daarna in principe niet meer thuis bevallen.

Voor sommige vrouwen weegt punt 1 het zwaarst en die willen gewoon het liefst al in het ziekenhuis zijn. Voor anderen weegt punt 2 zwaarder en die willen gewoon heel graag ooit een keer thuis bevallen. Als je zou overwegen om ooit wél thuis te gaan zou ik eerder zeggen doe het nu.
:)
  zondag 7 juli 2013 @ 08:00:08 #127
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128677562
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 00:40 schreef mignonne het volgende:

[..]

welnee! :D

al beslis je op het moment dat je je schoenen aan het aantrekken bent dat je toch liever thuis bent dan is dat ook nog op tijd zat. Je bent pas te ver in je proces als je al 8/9 cm hebt en dan nog wilt verplaatsen ;) niets zo veranderlijk als een vrouw zeggen ze toch? voor een bevallende vrouw kun je dat keer 10 doen :+ geen verloskundige die daar raar van op kijkt of die dat vervelend vindt hoor.

Weet je, ik ben heel erg pro-doe je eigen ding en doe waar je je goed bij voelt. Dat bevalt letterlijk het beste, niet per se thuis maar de omgeving waar jij je op je gemak voelt en maximaal kunt ontspannen, vaak is dat thuis, voor sommigen is dat juist het ziekenhuis.
Er zijn twee dingen die ik je zou willen meegeven in je keus, ze wegen ietwat tegen elkaar op maar wellicht helpt t bij beslissen ;)

1) ongeveer 50% van de vrouwen die hun eerste kindje thuis krijgen worden toch naar het ziekenhuis verplaatst . Hetzij voor dingen als een spoedkeizersnede, maar ook voor dingen als pijnstilling of niet vorderen van de bevalling. met andere woorden, het hoeft geen drama te zijn, je hoeft niet gelijk te denken aan gillende ambulances en dergelijk ;) pijnstilling en niet vorderen komt t meest voor

2) denk ook een stapje vooruit, mocht je in de toekomst ooit nog een kind willen dan kan de uitkomst van deze bevalling consequenties hebben. Mocht je nu een keizersnede krijgen, mocht je flink bloedverlies krijgen enzovoorts dan kun je daarna in principe niet meer thuis bevallen.

Voor sommige vrouwen weegt punt 1 het zwaarst en die willen gewoon het liefst al in het ziekenhuis zijn. Voor anderen weegt punt 2 zwaarder en die willen gewoon heel graag ooit een keer thuis bevallen. Als je zou overwegen om ooit wél thuis te gaan zou ik eerder zeggen doe het nu.
DANK! :D Het is dus helemaal niet gek om op het laatst nog te veranderen. Ik vond mezelf al een beetje stom dat ik zo aan het twijfelen was. Ik ga er nog eens lang en diep over na denken wat ik nou precies wil... :*
pi_128677589
Ik zou ook willen zeggen: kijk hoe je je op dat moment voelt. Ik wilde in eerste instantie in het zh, maar had al VO bij eerste contact met vk. Dat zou dus toch thuis worden. Vond het allemaal prima. Belangrijkste was dat Sjaak er aan kwam. Uiteindelijk werd t een gevalletje 1) incl ambulance (geen gillende sirenes gelukkig) en een ziekenhuis bevalling. Nu bij deze zie ik wel. Ga er maar van uit dat ik het zh in principe niet ga redden.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zondag 7 juli 2013 @ 08:30:48 #129
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128677671
VK gaf bij ons ook aan dat ik zelfs ter plekke nog mocht zeggen dat ik toch liever thuis beval. Mijn zorgen dat ik dan waarschijnlijk niet alle spullen heb die je hoort te hebben bij een thuisbevalling wuifde ze weg: dat komt wel goed.

Wel een fijn idee :) Maar het eerste punt dat mignonne aanhaalt is voor mij idd de reden om liever gelijk naar het ziekenhuis te willen, zeker ook omdat wij zelf geen vervoer hebben.

Kiwi, hoe is het met je vandaag? :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_128677693
ik vindt het stiekem wel prettig dat ik gene keus heb geloof ik..hoef ik ook niet te twijfelen :)

En het bad was inderdaad steenkoud, hier ook..heb met wat pannen en en bakken kokend water gesleept..maar dat maakt op zoveel liter echt geen verschil :')
hopen dat het afdek zijl iets opgewarmd heeft tegen vanmiddag (omdat het zo donker is)

djmomo, jammer dat het in leiden is
  zondag 7 juli 2013 @ 09:02:15 #131
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128677875
quote:
Nu via computer kan ik er op klikken... Dat is best een leuke prijs. Al ben ik bang dat ik al 'te ver' ben... Jammer!
pi_128677958
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 08:00 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

DANK! :D Het is dus helemaal niet gek om op het laatst nog te veranderen. Ik vond mezelf al een beetje stom dat ik zo aan het twijfelen was. Ik ga er nog eens lang en diep over na denken wat ik nou precies wil... :*
Dat wilde ik net zeggen, je mag altijd van gedachten veranderen! Mocht je idd een badbevalling willen, even overleggen met je vk, op zich kun je dat nog prima regelen als je zou willen. En zet het anders op een rijtje, de voor- en nadelen die je ziet, en overleg samen met je vriend/man wat jullie het fijnste lijkt.

Ik ben zelf uitgegaan van 'bevallen is een natuurlijk proces, dat kan mijn lichaam prima' en 'ik kan namelijk altijd van huis naar zh, maar andersom niet!'
  zondag 7 juli 2013 @ 11:00:29 #133
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128679266
Ik ben de eerste keer ook thuis begonnen met mijn bevalling, van 03.30 uur tot 08.30 uur ben ik thuis geweest. Ik ging met 6/7 cm ontsluiting naar het ziekenhuis. Daar bleek anderhalf uur later dat DL een sterrenkijker was en toen kreeg ik een KS. Achteraf waren we blij dat we hadden bedacht om in het ziekenhuis te gaan bevallen.

De tweede keer had ik dus geen keuze in waar te bevallen, maar ik weet wel dat ik het persoonlijk veel prettiger vind om thuis te zijn, het eerste deel in ieder geval. Je moet je goed kunnen ontspannen, dat is toch wel een vd belangrijkste dingen en dat lukt mij thuis het allerbeste. Zonder dat er telkens mensen je kamer binnenkomen om weer eens wat te checken en je in de gaten houden. Om het nog maar niet te hebben over het verschil van bed. ;)
pi_128681191
Dames, ik heb een vraagje.. Ik kan niet goed plassen! Ik heb echt soms dat ik het idee heb op knappen te staan en als ik dan naar het toilet ga wel 10 min moet zitten voordat er iets komt. Heb dan echt flinke pijn aan m'n blaas. Ik adem dan rustig in en uit, kraan aan en dan nog gaat het met moeite. En als ik dan eindelijke plas is het een rot beetje!

Het is lastig uit te leggen maar herkennen jullie dit? Hoort dit bij een zwangerschap?
Ik heb niet het idee dat het een blaasontsteking is het plassen zelf doet geen pijn maar is wel onprettig omdat het dus niet 'lukt'. Ook na het plassen heb ik dan nog een min of 5 pijn aan m'n blaas en dan is het weer voorbij.

[ Bericht 1% gewijzigd door klaprooss op 07-07-2013 12:26:48 ]
♥ J & S
pi_128681363
Klaproos, dat klinkt niet als een normaal zwangerschapskwaaltje. Ik zou een potje urine inleveren bij de ha.
pi_128681432
Oke! Dank sull
♥ J & S
  zondag 7 juli 2013 @ 12:29:34 #137
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128681435
Klinkt toch als een blaasontsteking, klaproos
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_128681504
Hmm.. Dan toch idd even naar de huisarts morgen!

Ik dacht ik check het eerst hier misschien het het wel normaal haha!
♥ J & S
  zondag 7 juli 2013 @ 12:35:17 #139
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128681655
Ik kreeg gisteren m'n kraampakket met een nijlpaard erop }:| binnen! *O* Met als cadeautjes een voedingskussen, wikkeldoek, boek 'Veilig opgroeien voor baby's, peuters en kleuters' en een thermometer. Leuk! :)
Oh en gisteren bevestiging gekregen dat m'n zwangerschapsyoga 22 juli gaat beginnen *O*

En! 27 weken vandaag *O*

Ik ben blij man. 8-)

Mabawa, ben je inmiddels wat meer tevreden over de kleur? ;)
Klaprooss, klinkt als een blaasontsteking idd. Iig geen normaal kwaaltje volgens mij.
FR, goed dat ze je nu wekelijks in de gaten gaan houden :)
Kiwi wat klink je gelukkig O+ Bizar toeval wb de naam trouwens! Mooi verhaal om te vertellen.
pi_128681712
Oh ik heb trouwens een app gedownload die misschien leuk is voor de 'prille' zwangere dames!
Misschien kennen jullie hem al maar met de app maak je zwangerschaps foto's en aan het einde van je zwangerschap maakt die app er een filmpje van. CineMama heet het :)
♥ J & S
pi_128681793
Wow GotC dat kli nt als een volledig kraampakket! Waar ben je verzekerd ;)?
27 weken *O*
♥ J & S
pi_128681843
GotC, dat klinkt als een leuk pakket! Welke verzekering heb jij! Ik kreeg een veiligheidspakket (voor de stopcontacten en keukenkastjes etc), een knuffel, en een (simpele) schoudertas met verschoningsmatje
  zondag 7 juli 2013 @ 12:48:17 #143
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128682078
Agis, comfort polis :)!
  zondag 7 juli 2013 @ 13:02:20 #144
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_128682598
Gotc 27 Weken *O*

Het thema van het Menzis kraampakket was aapjes :P
De leuke dingen heb ik vandaag uit de doos gehaald de rest mag op zolder blijven.

Kamertje is nu ver klaar *O*
Eerste pakje ook besteld vandaag O+
pi_128683823
Bubseltje, foto's *O*
pi_128683857
Wat een goede berichten (muv klaproos dan ;)) *O*

Klaproos, ja klinkt idd als blaasonsteking of de boel is intern aan het verschuiven en dan duwt er iets tegn je urinebuis. Dat kan ook weer overgaan, heb het zelf deze zwangerschap al 2x gehad en ik vond het ook echt bizar! Maar goed, laat even checken, dan weet je het zeker!

Vraagje voor de andere dames rond 34-35 weken: lijkt jullie kind ook alleen nog maar uit harde hoekige delen te bestaan? Ik heb continue voeten of knieen in m'n zij, vlak onder de oppervlakte en het doet soms bijna zeer als ze flink beweegt (en dat doet ze!). Het voelt echt zo bijzonder O+

En ik ben snipverkouden, da's minder. Bah :(
pi_128685182
Ik zit bij FBTO. Met module gezinsplanning ( :r ) en kreeg / krijg de eerste drie boekjes van Pauline Oud (zwangerschapsdagboek, kraambezoek boek en baby's eerste jaar). En verder zitten de artikelen in een hele leuke witte mand verpakt. Volgens mij dit keer met ook een of andere knuffel voor baby. Had van mij niet gehoeven.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128685334
Oh en rooss, al gezegd: morgen even HA contacten.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zondag 7 juli 2013 @ 15:52:29 #149
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128688848
ik kreeg helemaal niks ;(
Ik ben hevig bedroefd!
pi_128690527
Zelfs geen kraampakket?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo