abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 juli 2013 @ 22:04:01 #126
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_128814615
quote:
5s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:58 schreef 99.999 het volgende:
En je denkt niet dat de vraag van mensen die niet kunnen kopen of sociaal mogen huren ook toe zal nemen? De particuliere huursector is immers vrij bescheiden van omvang.
De vraag neemt toe, het aanbod ook. Ik verwacht echter dat bij toenemende vraag de prijs niet zal toenemen, m.a.w. meer concurrentie tussen verhuurders en huurders die gemiddeld minder kunnen/willen betalen. Want de mensen die nu geen koophuis kunnen/willen kopen en in particuliere huur eindigen willen ook niet 2 keer zo veel betalen als hun hypotheek zou kosten.
censuur :O
pi_128815205
In het huuraanbod gaan steeds meer goede huurwoningen van woningstichtingen boven de grens van sociale huur.
Huurprijzen zo rond de 700 Euro en dan heb je een jaren 80 huis met aardige tuin in redelijke buurt in het midden van Nederland.
  woensdag 10 juli 2013 @ 22:18:10 #128
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_128815377
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 22:14 schreef sig000 het volgende:
In het huuraanbod gaan steeds meer goede huurwoningen van woningstichtingen boven de grens van sociale huur.
Huurprijzen zo rond de 700 Euro en dan heb je een jaren 80 huis met aardige tuin in redelijke buurt in het midden van Nederland.
Binnen de particuliere sector zit dat aan de onderkant qua prijs.
pi_128815708
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 22:18 schreef RemcoDelft het volgende:
Binnen de particuliere sector zit dat aan de onderkant qua prijs.
Binnen de particuliere (vrije) sector vind je echt geen fatsoenlijke woning voor 700,- per maand in een redelijke buurt (Drenthe en de rest van meuk erbuiten gelaten)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_128816364
Is de woningmarkt (huur&koop) niet gewoon verkloot door de sociale woningcorporaties en de hypotheekrenteaftrek? En nu mogen de burgers de puinhopen ruimen: restschulden op hypotheken, huurverhoging voor scheefhuurders (gewoon slimme mensen) en nog wat geklooi.........
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_128816849
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 22:36 schreef blomke het volgende:
Is de woningmarkt (huur&koop) niet gewoon verkloot door de sociale woningcorporaties en de hypotheekrenteaftrek?
De HRA bestaat al ff, dus dat kan de oorzaak niet zijn. Wellicht constructies om de HRA te misbruiken wel, maar dat kun je moeilijk de HRA aanrekenen.

En om nou te zeggen dat de sociale woningbouw de meuk verkloot door te goedkoop te verhuren is ook weer zowat.
pi_128817180
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 22:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
De HRA bestaat al ff, dus dat kan de oorzaak niet zijn. Wellicht constructies om de HRA te misbruiken wel, maar dat kun je moeilijk de HRA aanrekenen.
Waarom niet? Hoe hoger de inkomens, des te meer HRA je geniet. Dat betekent dat het grootstet deel van de HRA, bij een kleine groep topinkomens terecht komt. Volslaagen onredelijk.

quote:
En om nou te zeggen dat de sociale woningbouw de meuk verkloot door te goedkoop te verhuren is ook weer zowat.
Ik bedoelde : Vestia en topinkomens voor de bestuurders. En in Drenthe kunnen ze voor de helft van de prijs een sociale woning neerzetten t.o.v. de prijs waarvoor de corporaties laten bouwen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_128817525
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 22:48 schreef blomke het volgende:
Waarom niet? Hoe hoger de inkomens, des te meer HRA je geniet. Dat betekent dat het grootstet deel van de HRA, bij een kleine groep topinkomens terecht komt. Volslaagen onredelijk.
De grootste korting komt terecht bij de grootste belastingbetalers bedoel je? Zoiets als staffelprijzen? Hoe meer je afneemt (en dus bijdraagt aan de omzet zeg maar), hoe meer korting je krijgt?

Ja, zeer onredelijk. Hoe durven ze.

quote:
Ik bedoelde : Vestia en topinkomens voor de bestuurders. En in Drenthe kunnen ze voor de helft van de prijs een sociale woning neerzetten t.o.v. de prijs waarvoor de corporaties laten bouwen.
Bron?

[ Bericht 1% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 10-07-2013 23:00:46 ]
pi_128818230
De bron is een vergelijking van appels met peren.
pi_128819130
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:05 schreef 99.999 het volgende:
De bron is een vergelijking van appels met peren.
Dat zou nog prettig zijn. Maar waarschijnlijk is het een vergelijking van aardappels met peren. Het is niet eens allebei fruit...
  woensdag 10 juli 2013 @ 23:44:01 #136
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_128820103
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juli 2013 21:49 schreef krapula het volgende:

[..]

Ik moet bij iedere post die je plaatst denken aan Wilders en zijn retoriek. "Blablabalbalab Islam. Blablablabalba cordon sanitaire. Blablabalabla linkse kerk." In jou geval komt het op hetzelfde neer, produceer je dezelfde gebakken lucht met termen als scheefleners, banksters, tot de oogkassen gefinancieerd, etc.

Denk je dat mensen je daar serieuzer door nemen? Je komt op mij over als iemand met de diepgang van een petrischaaltje.
Als je niet anders kan, mijn excuses. Ik hoop alleen dat je, als je daartoe wel in staat bent, op een fatsoenlijkere manier je punt kan proberen te maken. Als je die hebt.
Heb je wel eens de behandeling van de huizenmarkt zeepbel in de media bekeken?

Zelfs vanavond nog op het staatsjournaal... stukje huizenmarkt propaganda, werkelijk geen enkele kritische noot werd er geplaatst bij het kopen van een huis. Het zou binnenkort weer 'goed nieuws' zijn voor de huizenmarkt, daarmee doelende op de eeuwig stijgende prijzen. Het dogma dat onze stervende economie weer leven moet inblazen.

Nee... verwijt mij maar weer het gebrek aan diepgang, slave on people :Y
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 10 juli 2013 @ 23:47:27 #137
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_128820236
quote:

[..]

De HRA is gewoon een ziek systeem bedoelt om inkomensbeleid mee te voeren. Gewoon afschaffen in ruil voor een belastingverlaging is de oplossing. Helaas gaat de overheid daar niet voor kiezen want dat is het afstaan van macht over het volk en de economische beslissingen die zijn neemt.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 10 juli 2013 @ 23:50:20 #138
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_128820356
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 22:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

De grootste korting komt terecht bij de grootste belastingbetalers bedoel je? Zoiets als staffelprijzen? Hoe meer je afneemt (en dus bijdraagt aan de omzet zeg maar), hoe meer korting je krijgt?

Staffelkorting? Krijg je dan ook een lagere rente als je meer leent van de bank?

En vergeet ook niet dat diezelfde grootverdieners altijd zo lopen te klagen over het zogenaamde 'progressieve' belastingsysteem. Zielug hoor dat je dan meer kan aftrekken :')

Ooh en vergeet ook niet dat de HRA vooral een subsidie is aan de financiele sector, jeweetz... die grote parasiet van de samenleving die geen enkele waarde creert voor ons allen.
pi_128820382
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
slave on people :Y
Vriend.... ^O^

Volgens mij ben jij degene die na al die jaren nog slaaf is van zijn WBV, of huisbaas. (Het maakt niet zo gek veel uit van wie van die twee jij vrijwillig de hypotheek afbetaald he...)

Evengoed, ik heb een huis gekocht. En niet gerekend op 'eeuwig stijgende prijzen' (Wel op vaste woonlasten, dus noem mij maar gek ofzo). Maareh, zag jij 3 jaar geleden je 6,5% huurverhoging al aankomen?
pi_128820554
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:50 schreef ComplexConjugate het volgende:
Staffelkorting? Krijg je dan ook een lagere rente als je meer leent van de bank?
Geen idee wat dat met de HRA van doen heeft, die is gekoppeld aan je belastingafdracht, niet aan de hoeveelheid die je leent. Je kunt 1 miljoen aan hypotheek hebben openstaan, en toch geen recht hebben op HRA...
  donderdag 11 juli 2013 @ 05:30:31 #141
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_128824452
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:49 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Als je nu de huizenmarkt op wilt maar de prijs elk jaar ziet dalen dan ben je wel gek als je gaat kopen.
Noem mij gek. Ik heb een prachtige leefbare omgeving waar ik hoop de rest van mn leven gelukkig onze kinderen kan opvoeren. Als jij dat gek vindt, ben ik graag gek.
pi_128824891
quote:
17s.gif Op donderdag 11 juli 2013 05:30 schreef pfaf het volgende:

[..]

Noem mij gek. Ik heb een prachtige leefbare omgeving waar ik hoop de rest van mn leven gelukkig onze kinderen kan opvoeren. Als jij dat gek vindt, ben ik graag gek.
Daarvoor heb je dan ook een (t)huis. Zo'n paulie ziet het puur als beleggingsobject niet als plek om te wonen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2013 07:57:02 ]
  donderdag 11 juli 2013 @ 07:52:17 #143
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_128824947
quote:
17s.gif Op donderdag 11 juli 2013 05:30 schreef pfaf het volgende:

[..]

Jij bent gek. En dan over 30 jaar je woonlasten ook nog kwijt zijn zeker. Lekker op je 60e met pensioen ipv op je 75e. Gek ben je.
If you can't beat them, join them.
pi_128825234
quote:
7s.gif Op donderdag 11 juli 2013 07:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daarvoor heb je dan ook een (t)huis. Zo'n paulie ziet het puur als beleggingsobject niet als plek om te wonen.
Waarom denk je dat economen en politici inflatie van een paar procent paar jaar willen? Omdat consumenten dan geld uitgeven. Als je deflatie op de huizenmarkt hebt kiezen de meeste kopers ervoor om te wachten.
pi_128825284
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 08:29 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Waarom denk je dat economen en politici inflatie van een paar procent paar jaar willen? Omdat consumenten dan geld uitgeven. Als je deflatie op de huizenmarkt hebt kiezen de meeste kopers ervoor om te wachten.
Wat kan mij die inflatie schelen? Ik wil gewoon ergens prima wonen, dat is voor mij belangrijk. Dat ik dan aan het einde van de rit leuk wat kapitaal heb opgebouwd is mooi meegenomen maar echt niet meer dan bijzaak. Evenals het niet of nauwelijks stijgen van de maandlasten over die periode overigens.
pi_128825304
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 08:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat kan mij die inflatie schelen? Ik wil gewoon ergens prima wonen, dat is voor mij belangrijk. Dat ik dan aan het einde van de rit leuk wat kapitaal heb opgebouwd is mooi meegenomen maar echt niet meer dan bijzaak. Evenals het niet of nauwelijks stijgen van de maandlasten over die periode overigens.
Maar de meeste mensen wel daarom willen politici er ook voor zorgen dat er inflatie is van een paar procent.
pi_128825419
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 08:35 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Maar de meeste mensen wel daarom willen politici er ook voor zorgen dat er inflatie is van een paar procent.
Hoe kom je hier precies bij? Zit er een andere bron of onderbouwing achter dan je dikke duim?
  donderdag 11 juli 2013 @ 08:57:11 #148
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_128825642
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juli 2013 08:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe kom je hier precies bij? Zit er een andere bron of onderbouwing achter dan je dikke duim?
http://www.ecb.int/mopo/strategy/pricestab/html/index.en.html :
quote:
The Governing Council has also clarified that, in the pursuit of price stability, it aims to maintain inflation rates below, but close to, 2% over the medium term.
pi_128825711
quote:
Het ging mij om dat 'de meeste mensen' waar het draait om wonen.
pi_128825892
quote:
Tienduizenden maken bezwaar tegen huurverhoging

Zo'n zestigduizend mensen hebben in de afgelopen twee maanden bezwaar gemaakt tegen de inkomensafhankelijke huurverhoging.

Dat schrijft de Volkskrant donderdag op basis van eigen onderzoek. Vorig jaar kwamen er slechts enkele duizenden protesten binnen. Toen was de hoogte van huren nog niet op het inkomen van de bewoners gebaseerd.

Verreweg de meeste klachten komen van huurders die hun inkomen zagen dalen sinds 2011. Het gaat bijvoorbeeld om mensen die hun baan verloren, zzp'ers die minder verdienen of gepensioneerden.

Ook is in sommige gevallen de gezinssamenstelling door scheiding of overlijden veranderd. Ten slotte maken ook veel chronisch zieken bezwaar. Andere klagers hebben principiėle bezwaren tegen het feit dat de huur afhankelijk wordt van het inkomen.

Als het inkomen nu inderdaad lager is dan in 2011, kunnen mensen met succes bezwaar maken tegen de huurverhoging, zei het ministerie van Wonen in maart.

Zestig woningcorporaties

De krant vroeg in totaal zestig woningcorporaties naar het aantal bezwaren dat zij in mei en juni kregen. Samen bezitten de corporaties ruim een kwart van alle sociale huurwoningen.

De inkomensafhankelijke huurverhoging werd dit voorjaar ingevoerd. Wie tot 33.614 euro verdient, gaat maximaal 4 procent extra huur betalen voor een sociale huurwoning. Huishoudens met een jaarinkomen boven de 43.000 euro kunnen een huurverhoging van 6,5 procent krijgen.

Mensen met een lager inkomen kunnen een stijging van maximaal vier tot 4,5 procent verwachten. De corporaties kunnen de inkomensgegevens van hun huurders opvragen bij de Belastingdienst.
En beste huurders in dit topic is iemand van jullie ook een van de bezwaarmakers?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')