Niet echt, ze roepen al 4 jaar dat nú de beste tijd is om een huis te kopen en dat het allemaal toch zo betaalbaar is. Dat is echter iets anders dan roepen dat de verkopen aantrekken.quote:
Die gaan lekker gratis in het buitenland wonen in de buurt van zon en zee, zoals ikquote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Je hebt momenteel ook het effect van de huurders die uit hun huurhuis gejaagd worden. Dat werkt natuurlijk ook maar eventjes.
Zoals jou zijn er gelukkig voor dit topic op fok en voor NL niet zoveel.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:37 schreef HD9 het volgende:
[..]
Die gaan lekker gratis in het buitenland wonen in de buurt van zon en zee, zoals ik
ff aangepastquote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zoals jou zijn er gelukkig voor dit topic op fok en voor NL niet zoveel.
Of hebben we nu wel al ooit een keer bewijzen van jou gezien dat er steeds meer -- oudere --- Nederlanders een huis in het buitenland kopen
Dat komt omdat de optimisten steeds blijven roepen dat kopen uiteindelijk altijd goedkoper is.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:30 schreef Sparqq het volgende:
Wat een droeftoeter topic is dit met die eeuwige herhaling van posts
Oh ja ik ga er zeker vanuit dat als ik 15 jaar geleden in een huurwoning was gaan zitten van 350 per maand ofzo dat ik nu een hee goed gevulde beurs zou hebben gehad. Geld alleen maakt niet gelukkig en heb heel even in een huurkrot gezeten vorig jaar wat was ik blij dat ik daar weer uit was en gewoon lekker een muurtje kan slopen in mijn nieuwe koopwoning.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:11 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat komt omdat de optimisten steeds blijven roepen dat kopen uiteindelijk altijd goedkoper is.
Is natuurlijk niet waar als je blijkt de rekening te moeten betalen voor de immense huizenmarkt zeepbel.
Kijk anders even naar dit filmpje waarbij zo'n Rabo oekoenoem ervoor pleit om scheefleners 20 tot 30 jaar de tijd te geven om de rekening te betalen![]()
Nu wel ja.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:47 schreef Tikbalang het volgende:
Naar mijn weten spaart hij er wel bij maar of ie boven de VRH heffing uitkomt ja dan wel nee weet ik niet. Maar laten we het hem vragen, joehoe BVZ ben je er ????
Waarom zou dat niet weggestreept worden?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Overigens... Je zult maar een 100% spaarhypotheek hebben, waar 230K inzit, en de bank valt 1 maand voor je huis ermee afgelost zou worden om. Dag 130K, en hallo hypotheekschuld.
Zoals ik het begrepen heb, is je spaardeel gewoon een spaartegoed die tot 100K gegarandeerd is, en je openstaande hypotheek gewoon een vordering(schuld) die uiteraard niet weggestreept wordt.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:39 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom zou dat niet weggestreept worden?
Zodra je geld binnen is moet je dat uiteraard onmiddellijk splitsen en verdelen over meerdere banken. Zou wel erg toevallig zijn als net in die paar uur de bank omvalt. In de laatste 10 jaar van je hypotheek, is die kans uiteraard wat groter. (Wellicht kun je de notaris ook het geld in delen naar verschillende rekeningen laten overmaken?)quote:'t Is veel meer feest als je net je huis verkocht hebt, je hebt een half miljoen euro op de bank staan, en op dat moment valt je bank om! Icesave bijvoorbeeld, of DNB.
Geen idee, maar die hebben een 'derdenrekening', ik neem aan dat dat geld erbuiten valt.quote:Hoe zit dat eigenlijk met die notaris? Op het moment dat jouw geld op zijn rekening staat, je zou maar net de pech hebben dat zijn bank dan omvalt...
Link? Die cijfers zien we al jaren elke maand namelijk...quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:08 schreef sig000 het volgende:
De bodem is alweer achter de rug volgens de laatste cijfers.
Ik zag gisteren een stuk op TV dat nieuwbouw in Assen voor 67.700 eutro per huis gedaan kan, excl grondstuk van 100 M2quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:08 schreef sig000 het volgende:
De bodem is alweer achter de rug volgens de laatste cijfers.
Mini huisje op een mini kaveltje en ex BTW en alles. Lijkt mooier dan het isquote:Op woensdag 10 juli 2013 08:25 schreef HD9 het volgende:
[..]
Ik zag gisteren een stuk op TV dat nieuwbouw in Assen voor 67.700 eutro per huis gedaan kan, excl grondstuk van 100 M2
En natuurlijk compleet casco, dus zonder badkamer en keuken.quote:Op woensdag 10 juli 2013 08:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Mini huisje op een mini kaveltje en ex BTW en alles. Lijkt mooier dan het is.
nee huurwoningen dus dat is compleet met gammakeuken en witte badkamerquote:Op woensdag 10 juli 2013 09:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En natuurlijk compleet casco, dus zonder badkamer en keuken.
nee incl BTW over de bouwkosten maar exckusief kavel van 100M2quote:Op woensdag 10 juli 2013 08:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Mini huisje op een mini kaveltje en ex BTW en alles. Lijkt mooier dan het is.
En die dingen worden nog steeds niet verkocht? We gaan langzamerhand toe naar normale prijzen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 09:28 schreef HD9 het volgende:
[..]
nee incl BTW over de bouwkosten maar exckusief kavel van 100M2
Maar laat er nu eens 40.000 euro bij komen, dan zit je rond een ton voor een echt wel flinke huurwoning , nieuw en energiezuinig
Het is beter dan een ex-corporatiegalerijflat
ze zijn ook niet voor de verkoop maar voor de verhuur.quote:Op woensdag 10 juli 2013 10:12 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
En die dingen worden nog steeds niet verkocht? We gaan langzamerhand toe naar normale prijzen.
Redelijk optimistische schatting. Grondprijs voor rijwoningen tot ¤140.000 VON in Assen hebben volgens het grondprijsbeleid al een prijs van ¤22.700,-/kavel (excl. BTW). En je denkt voor ¤12.500,- een woning tot een fatsoenlijk afwerkniveau te hebben gebracht? En energiezuinig = hoge bouwprijs, dus ik laat dat deel maar even buiten beschouwing.quote:Op woensdag 10 juli 2013 09:28 schreef HD9 het volgende:
[..]
nee incl BTW over de bouwkosten maar exckusief kavel van 100M2
Maar laat er nu eens 40.000 euro bij komen, dan zit je rond een ton voor een echt wel flinke huurwoning , nieuw en energiezuinig
Het is beter dan een ex-corporatiegalerijflat
nou ze bouwen altijd met glaswol in de spouw dus dat kost niets extraquote:Op woensdag 10 juli 2013 11:59 schreef krapula het volgende:
[..]
Redelijk optimistische schatting. Grondprijs voor rijwoningen tot ¤140.000 VON in Assen hebben volgens het grondprijsbeleid al een prijs van ¤22.700,-/kavel (excl. BTW). En je denkt voor ¤12.500,- een woning tot een fatsoenlijk afwerkniveau te hebben gebracht? En energiezuinig = hoge bouwprijs, dus ik laat dat deel maar even buiten beschouwing.
Ow, energiezuinig genoeg. Ik dacht energiezuinig.quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:53 schreef HD9 het volgende:
[..]
nou ze bouwen altijd met glaswol in de spouw dus dat kost niets extra
en dubbel glas is ook standaard, als ook piepschuim in de standaardvloeren en iedere CV ketel is HR tegenwoordig
Dat is energiezuinig genoeg , kost niets extra
En enig afwerkniveau hebben huurwoningen toch al niet, dus dat maakt niet uit
Best kans dat meer gemeentes dit gaan doen, goed voor de werkgelegenheid en grondposities
ze zijn zeker veel beter dan oude huurwoningen uit de jaren 60quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:15 schreef krapula het volgende:
[..]
Ow, energiezuinig genoeg. Ik dacht energiezuinig.
En die dingen die je aandraagt zeggen heel weinig over de energiezuinigheid van een huis, daar iedere woning hierover beschikt. Ik neem aan dat je begrijpt dat glaswol op zichzelf nog heel weinig zegt, dat het gaat om de rc-waarde ervan, de dikte, de bevestigingsmethode, etc. Dáár gaan de kosten in zitten, dáár zit de energiezuinigheid in. Kortom; een goedkoop huis is niet voor niets goedkoop.
Het lijkt mij dat gemeentes iets meer op een langere termijn zouden moeten kijken. Hondenhokken zijn er al voldoende gebouwd.
2017 misschien, hangt van de maatregelen van het kabinet af. Als ze nu gelijk de hypotheekrente aftrek afschaffen waarschijnlijk sneller.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:33 schreef k3vil het volgende:
Wanneer denken jullie nou dat de daling van de huizenprijs tot zijn eind is gekomen
Kunnen zijn, maar als we bouwvakkers niet voldoende betalen en polen alles laten stapelen, geen toezicht erop houden, dan zal het niet energieneutraal worden.quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:12 schreef Revolution-NL het volgende:
Met de huidige techniek zouden woningen gewoon energieneutraal moeten zijn
Met dezelfde natte vinger kan het net zo goed 2014 zijn.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:52 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
2017 misschien, hangt van de maatregelen van het kabinet af. Als ze nu gelijk de hypotheekrente aftrek afschaffen waarschijnlijk sneller.
Nieuwbouw moet simpelweg aan de laatste eisen qua isolatie voldoen. Dat is zuiniger dan zeker 95% van de huizen in Nederland...quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:15 schreef krapula het volgende:
Ow, energiezuinig genoeg. Ik dacht energiezuinig.
En die dingen die je aandraagt zeggen heel weinig over de energiezuinigheid van een huis, daar iedere woning hierover beschikt. Ik neem aan dat je begrijpt dat glaswol op zichzelf nog heel weinig zegt, dat het gaat om de rc-waarde ervan, de dikte, de bevestigingsmethode, etc. Dáár gaan de kosten in zitten, dáár zit de energiezuinigheid in. Kortom; een goedkoop huis is niet voor niets goedkoop.
In dat geval zou de overheid hierop moeten toezien en handhaven. Lijkt me een vrij eenvoudige eis.quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:12 schreef Revolution-NL het volgende:
EPC zegt helemaal niks. Een energiezuinige woning valt of staat namelijk met hoe netjes er door bouwvakkers gewerkt wordt. Dat is dus alle kieren en naden dicht maken en isolatie kiervrij aanbrengen.
als een flatje 35.000 euro kost, een rijtjeshuis 50.000 euro en een vrijstaande woning 80.000quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:33 schreef k3vil het volgende:
Wanneer denken jullie nou dat de daling van de huizenprijs tot zijn eind is gekomen
Overheden die niet eens in staat zijn om normale dingen te regelen zie ik echt niet in staat om eenduidige meetmethodieken over EPC normen op te stellen en te handhaven.quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:19 schreef RemcoDelft het volgende:
In dat geval zou de overheid hierop moeten toezien en handhaven. Lijkt me een vrij eenvoudige eis.
En het modaal salaris dan gedaald is naar 10.000 euro.quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:22 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
als een flatje 35.000 euro kost, een rijtjeshuis 50.000 euro en een vrijstaande woning 80.000
Eigenlijk moet de EPC waarde bij oplevering in de praktijk getest worden. Zoals eerder gezegd valt of staat een energiezuinige woning bij de bouwkwaliteit. Bij grote projecten moet alles snel tegen lage kosten waardoor de woning in de praktijk lang niet zo zuinig is als op papier.quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nieuwbouw moet simpelweg aan de laatste eisen qua isolatie voldoen. Dat is zuiniger dan zeker 95% van de huizen in Nederland...
[..]
In dat geval zou de overheid hierop moeten toezien en handhaven. Lijkt me een vrij eenvoudige eis.
De HRA wordt sowieso compleet afgeschaft alleen willen ze het nu uitstrijken over veel jaren zodat de pijn niet in een keer genomen hoeft te worden. En de starters van nu zullen dan denken dat huizenprijzen alleen maar dalen en er zullen weinig happig zijn om te kopen waardoor de bodem waarschijnlijk dieper komt te liggen dan nodig.quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Met dezelfde natte vinger kan het net zo goed 2014 zijn.
Juist met compleet afschaffen van de hra zal de daling heftiger worden en langer duren...
De natte vinger dus.quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:29 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
De HRA wordt sowieso compleet afgeschaft alleen willen ze het nu uitstrijken over veel jaren zodat de pijn niet in een keer genomen hoeft te worden. En de starters van nu zullen dan denken dat huizenprijzen alleen maar dalen en er zullen weinig happig zijn om te kopen waardoor de bodem waarschijnlijk dieper komt te liggen dan nodig.
Als je nu de huizenmarkt op wilt maar de prijs elk jaar ziet dalen dan ben je wel gek als je gaat kopen.quote:
Ook nogal subjectief, als je nu een huis vind wat je met 2 vingers in je neus kan betalen in 30 jaar compleet vrij, of lekker een zelfde object gaat huren waarbij je het dubbele van je geld per maand kwijt bent.quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:49 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Als je nu de huizenmarkt op wilt maar de prijs elk jaar ziet dalen dan ben je wel gek als je gaat kopen.
Je kunt beter voor 1100 euro in de maand huren dan voor 600 in de maand kopen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ook nogal subjectief, als je nu een huis vind wat je met 2 vingers in je neus kan betalen in 30 jaar compleet vrij, of lekker een zelfde object gaat huren waarbij je het dubbele van je geld per maand kwijt bent.
Wat een bullshit berekening ik stelde 30 jaar. 30 jaar een annuitaire hypotheek dan heb je het huis afbetaald en is er nooit een restschuld zoals men dat op jou totaal niet realistische link wel presenteert.quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:03 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Je kunt beter voor 1100 euro in de maand huren dan voor 600 in de maand kopen.
http://woningmarktcijfers(...)3/06/24/maandlasten/
Natte vinger.quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een bullshit berekening ik stelde 30 jaar. 30 jaar een annuitaire hypotheek dan heb je het huis afbetaald en is er nooit een restschuld zoals men dat op jou totaal niet realistische link wel presenteert.
Eeuwig bij mama blijven wonen gaat hem ook niet worden...quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:49 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Als je nu de huizenmarkt op wilt maar de prijs elk jaar ziet dalen dan ben je wel gek als je gaat kopen.
Goed dat je er zelf ook achter bent dat die berekening nergens op gebaseerd is. Ja op een heel speciale selectie waardoor toevallige deze uitkomst die er uit moet komen er uit komt.quote:
lekker huren.quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Eeuwig bij mama blijven wonen gaat hem ook niet worden...
Restschuldpraatjes.quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Goed dat je er zelf ook achter bent dat die berekening nergens op gebaseerd is. Ja op een heel speciale selectie waardoor toevallige deze uitkomst die er uit moet komen er uit komt.
Sociale huur zijn dikke wachtlijsten voor, particuliere huur is ook vrij schaars en daarmee duur. Daarnaast groeit het aantal huishoudens dus de vraag naar woonruimte voorlopig nog wel even dus neemt de druk op de huursector alleen maar toe.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |