Ah ja op die fiets dan idd "bastards" die van die bank. Maar ja dat was bij mij ook zo, je geeft alles door en dan moet er nog dit papiertje en dat papiertje en zus papiertje na ondertekenen van de offerte. Alhoewel ging het bij mij wel wat minder dreigend elk mailtje dat ik kreeg was steeds wat minder streng.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:52 schreef MaLo het volgende:
[..]
Wij snappen heel goed dat ons maximale leenbedrag inkomsten maal X minus schulden is. Het was me ook bekend dat een relatief klein doorlopend krediet, toch behoorlijk drukt op het maximale leenbedrag.
Wij hadden doorgegeven aan de adviseur wat de roodstanden op onze betaalrekeningen waren en wat het benodigd doorlopend krediet was. Dus onze totale (te maken) schulden waren bekend, al voor het uitbrengen van de offerte. Dit zou zowel volgens de adviseur als in eerste instantie ook de hypotheekverstrekker geen probleem moeten opleveren.
Totdat de offerte door ons ondertekend was en er getoetst werd. De hypotheekverstrekker toetste (in onze beleving opeens) strenger dan de NHG-norm.
Edit: dit past misschien beter in het hypotheken-topic
Hoe zit dat dan eigenlijk met creditcards die niet bij het BKR geregistreerd staan (omdat je maandelijks alles terugbetaald)? Daar hebben we er namelijk meerdere van in huis, als je dat maximumbedrag plus de mogelijke roodstand op alle rekeningen maal 3 of 4 moet doen, gaat het hard!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:43 schreef Tikbalang het volgende:
Geeft wel een heel erg hoog zucht gehalte dat je eigenlijk niet helemaal snapt dat je maximale leenbedrag is inkomsten maal X minus alle schulden en potentiële schulden.
Een en ander zal afhangen van het inkomen wat er tegenoverstaat, zie mijn vorige post.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan eigenlijk met creditcards die niet bij het BKR geregistreerd staan (omdat je maandelijks alles terugbetaald)? Daar hebben we er namelijk meerdere van in huis, als je dat maximumbedrag plus de mogelijke roodstand op alle rekeningen maal 3 of 4 moet doen, gaat het hard!
Creditcard limieten staan geregistreerd bij het BKR. Dus als jij ongelimiteerd hebt zal je leen capaciteit wel 0 zijn dan, maar pin mij daar niet op vast.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan eigenlijk met creditcards die niet bij het BKR geregistreerd staan (omdat je maandelijks alles terugbetaald)? Daar hebben we er namelijk meerdere van in huis, als je dat maximumbedrag plus de mogelijke roodstand op alle rekeningen maal 3 of 4 moet doen, gaat het hard!
*Edit*: en wat te denken van een AMEX die volgens http://www.creditcard-ver(...)ress/?sorteren=limit niet eens een limiet heeft?
Tot ze gaan samenwonen, dan krijgen ze minder of niets meer....quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:40 schreef ComplexConjugate het volgende:
Eigenlijk zouden banken alleen nog maar krediet willen verstrekken aan mensen met een bijstandsuitkering, hun inkomen is namelijk gegarandeerd door de staat
Je krijgt het van de staat, wil nog niet zeggen dat het gegarandeerd is natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:40 schreef ComplexConjugate het volgende:
Eigenlijk zouden banken alleen nog maar krediet willen verstrekken aan mensen met een bijstandsuitkering, hun inkomen is namelijk gegarandeerd door de staat
Collega's onderling dus..quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:40 schreef ComplexConjugate het volgende:
Eigenlijk zouden banken gewoon al hun dure mensen op straat moeten zetten en de klaplopers met hun bijstand daar verplicht laten werken.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:40 schreef ComplexConjugate het volgende:
Dat inkomen staat de komende jaren meer onder druk dan dat van de gemiddelde werkende hier.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:40 schreef ComplexConjugate het volgende:
Daar kijken ze niet naar, wij hadden een visacard via de ANWB die je maandelijks terugbetaalt. Dezequote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
*Edit*: en wat te denken van een AMEX die volgens http://www.creditcard-ver(...)ress/?sorteren=limit niet eens een limiet heeft?
Bij ons werd het ook steeds wat minder dreigend, maar het eerste bericht was echt heel, heel klantonvriendelijk.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:31 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Ah ja op die fiets dan idd "bastards" die van die bank. Maar ja dat was bij mij ook zo, je geeft alles door en dan moet er nog dit papiertje en dat papiertje en zus papiertje na ondertekenen van de offerte. Alhoewel ging het bij mij wel wat minder dreigend elk mailtje dat ik kreeg was steeds wat minder streng.
Nee hoor - uit de ANWB VISA CARD voorwaarden.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:57 schreef MaLo het volgende:
[..]
Daar kijken ze niet naar, wij hadden een visacard via de ANWB die je maandelijks terugbetaalt. Deze
Dit is alleen als je dus een creditcard hebt met Gespreid betalen faciliteitquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:05 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Nee hoor - uit de ANWB VISA CARD voorwaarden.
Artikel 23. Aanmelding bij BKR en de gevolgen van late betaling
23.1. Wij melden de Overeenkomst aan bij BKR.
23.2. Een ongeoorloofde betalingsachterstand moeten wij verplicht melden bij BKR. Een dergelijke achterstandsmelding kan voor u nadelige gevolgen hebben bij het verkrijgen van een hypotheek of een
andere lening
Jouw quote komt uit deel 2 van de voorwaardenquote:Uw ANWB Visa Card is standaard voorzien van de Gespreid Betalen Faciliteit. Deel 1 en deel 2 van deze algemene voorwaarden zijn hierop van toepassing. Als in afwijking van de standaard de Gespreid Betalen Faciliteit niet is afgesloten, zijn voor u alleen deel 1 en deel 3 van deze algemene voorwaarden van toepassing.
En dat riep ik een tijd geleden al, dat het nadeel van die box1 (en box 3) kapitaalverzekeringen (eigen woning) of bankspaarrekeningen/beleggingsrecht (eigen woning, box 1 ding)) als groot nadeel hebben, dat je je hypotheek niet tijdens "bedrijfstijd" aflost en dus met en "zwaard van Damocles" boven je dak woont. En je mag "kijken" naar je kapitaalopbouw (of: -afbraak). Dat alles met dank aan de hypotheekadviseur die je dat heeft geadviseerd en verkocht.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:49 schreef Leandra het volgende:
Dat, en de arrogantie van sommige hypotheekverstrekkers helpt ook niet.
Huis verkocht, met een behoorlijk verlies, maar dat verlies kunnen we dekken met eigen middelen plus de waarde van de beleggingsverzekering, de beleggingsverzekering die aan het beleggingshypotheek gekoppeld is, bij dezelfde verzekeraar als waar de hypotheek loopt dus.
Willen ze het beleggingsdeel pas uitkeren als de hypotheek volledig is afgelostHet hele principe is dus kennelijk gebaseerd op een stijgende huizenmarkt, want als je het beleggingsdeel van je hypotheek nodig hebt om je huis voor het eind van de looptijd af te lossen dan kan dat niet...................
Niet van mij, want dat roep ik ook al een paar jaar, het is mijn hypotheek dan ook niet, en die hypotheek was er ook niet gekomen als ik destijds in beeld was geweest.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:49 schreef blomke het volgende:
Alleen toen ik stelde dat een annuïtare hypotheek beter zou zijn kreeg ik de kous op de kop.
Ede zelf is niet refo, dat zijn de omliggende dorpen in de gemeente Ede, en daar hebben ze amper appartementen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:49 schreef blomke het volgende:
[..]
En dat riep ik een tijd geleden al, dat het nadeel van die box1 (en box 3) kapitaalverzekeringen (eigen woning) of spaarrekeningen (eigen woning )) als groot nadeel hebben, dat je je hypotheek niet tijdens "bedrijfstijd" aflost en dus met en "zwaard van Damocles" boven je dak woont. En je mag "kijken" naar je kapitaalopbouw (of: -afbraak). Dat alles met dank aan de hypotheekadviseur die je dat heeft geadviseerd en verkocht.
Alleen toen ik stelde dat een annuïtare hypotheek beter zou zijn kreeg ik de kous op de kop.
Btw vandaag een kop in de VK: "zakken met de prijs, bloeden moet je toch eens". Met diverse ervaringsdeskundigen: Ede, waar ze de appartementen aan de straatstenen niet eer kwijt kunnen. Ede he, dat refodorp.
Top dan, geen last. Maar wel weer andere voorwaarden die op andere momenten vervelend kunnen zijn. Maar dat is niet heel vaak zal ik maar zeggen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:39 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dit is alleen als je dus een creditcard hebt met Gespreid betalen faciliteiten die hadden wij niet.
Staat helemaal bovenin de overeenkomst:
[..]
Jouw quote komt uit deel 2 van de voorwaarden.
Dit vraag ik mij ook af.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_kerken_in_Edequote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:55 schreef Leandra het volgende:
Ede zelf is niet refo, dat zijn ...............
Yep.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit vraag ik mij ook af.
Ik heb ook de optie tot roodstand op mijn betaalrekening. Maar heb die alleen wanneer een (hoge) creditcard afrekening (vakantie) eerder wordt afgeboekt dan mijn loon gestort wordt. Zo kan ik altijd daaraan voldoen en sta ik zelden meer dan een halve dag rood.
Het dus verstandig die dingen op te zeggen en opnieuw aan te vragen nadat je je hypotheek hebt?
Ik heb dat hier wel al eens vaker gezegd. Stel je wilt een hypotheek van 200k je hebt een creditcard 5k limit (telt mee als laten we zeggen 15k). Je inkomen zegt max 200k dus minus creditcard 185k dus bank zegt nee nee eerst credit card weg. Laten we dan stellen je zit aan je limiet van 5k en kunt dat niet afbetalen in 1 keer. Wat moet zo'n bank dan denken "oh die heeft zijn zaakjes goed voor elkaar" of "pffft wat een shitzooit laten we dat eerst maar even niet doen".quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Yep.
De knul bij de bank zei dat ook gewoon tegen me: als je straks wel weer rood wilt kunnen staan dan kun je dat zo weer regelen
Wat een farce dan. Kijken ze niet naar je krediet verleden.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Yep.
De knul bij de bank zei dat ook gewoon tegen me: als je straks wel weer rood wilt kunnen staan dan kun je dat zo weer regelen
Je kunt je creditcard echt heel erg lang in credit laten staan zonder dat je een negatieve BKR notering krijgt. Zelfde geldt voor rood staan als je maar 1 keer in de 3 maand in de plus staat is er ook niks in de weg. Derhalve kunnen ze bij dat soort dingen niet je krediet verleden checken.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wat een farce dan. Kijken ze niet naar je krediet verleden.
Dat dus. Al heb je 12 creditcards, zolang er geen schuld openstaat kun je ze onmiddelijk cancellen. Staat er wel een schuld op open, dan los je die even af. Lukt dat niet, dan moet je sowieso al geen woning willen kopen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:41 schreef Tikbalang het volgende:
Je kunt je creditcard echt heel erg lang in credit laten staan zonder dat je een negatieve BKR notering krijgt. Zelfde geldt voor rood staan als je maar 1 keer in de 3 maand in de plus staat is er ook niks in de weg. Derhalve kunnen ze bij dat soort dingen niet je krediet verleden checken.
MAW hou eens op met dat boehoe huilie huilie boze bank gebeuren want dat heeft een zeer duidelijke reden. Die je eigenlijk niet wilt zien als je zelf geen echt schulden hebt die je niet kunt afbetalen.
Oh, dat vast ook wel, maar als daar iets niet goed zit heb je sowieso al een probleem.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wat een farce dan. Kijken ze niet naar je krediet verleden.
Ik heb geen negatieve BKR, het feit dat ik de mogelijkheid tot roodstaan had vond de hypotheekverstrekker een probleem, dat moest opgeheven worden.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:41 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Je kunt je creditcard echt heel erg lang in credit laten staan zonder dat je een negatieve BKR notering krijgt. Zelfde geldt voor rood staan als je maar 1 keer in de 3 maand in de plus staat is er ook niks in de weg. Derhalve kunnen ze bij dat soort dingen niet je krediet verleden checken.
MAW hou eens op met dat boehoe huilie huilie boze bank gebeuren want dat heeft een zeer duidelijke reden. Die je eigenlijk niet wilt zien als je zelf geen echt schulden hebt die je niet kunt afbetalen.
Dat is in zoverre boeiend dat je dus blijkbaar een vrijwel max-hypotheek hebt afgesloten. (Anders had je immers die kredietmogelijkheden niet moeten cancellen)quote:Op vrijdag 12 juli 2013 23:56 schreef Leandra het volgende:
Verder had ik nog een krediet wat ik moest opzeggen, en dat stond nota bene al sinds 2008 op 0 en had ik nooit meer gebruikt
Boeien dus, kon gelijk opgezegd worden.
Dat kan die bank toch niet zien dat je niet rood staat, dat het krediet op nul staat. Alleen maar dat je kredieten hebt en verder wat BvZ zegt.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 23:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb geen negatieve BKR, het feit dat ik de mogelijkheid tot roodstaan had vond de hypotheekverstrekker een probleem, dat moest opgeheven worden.
Verder had ik nog een krediet wat ik moest opzeggen, en dat stond nota bene al sinds 2008 op 0 en had ik nooit meer gebruikt
Boeien dus, kon gelijk opgezegd worden.
Nee, het gaat ze er alleen om dat het mijn kredieten zijn, en mijn inkomen hadden we om "dat kunnen we niet meetellen" gezeur te voorkomen niet opgegeven.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 00:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is in zoverre boeiend dat je dus blijkbaar een vrijwel max-hypotheek hebt afgesloten. (Anders had je immers die kredietmogelijkheden niet moeten cancellen)
En ja, die kun je daarna weer opnieuw aanvragen. De vraag is of je dat zou moeten willen.
In dat geval heeft je partner het alleen gekocht? Anders werkt je 'ik geef mijn inkomen niet op' niet natuurlijk.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 00:15 schreef Leandra het volgende:
Nee, het gaat ze er alleen om dat het mijn kredieten zijn, en mijn inkomen hadden we om "dat kunnen we niet meetellen" gezeur te voorkomen niet opgegeven.
Juist ja.quote:Zijn kredieten zijn geen enkel probleem en de hypotheek is alleen op zijn inkomen.
Alleen als je in gemeenschap van goederen samenwoont of getrouwd bent, hebben jouw financiën er iets mee te maken. Zoniet, dan zou hij dat dus alleen moeten kunnen redden. (Wat wel een goede insteek is, een hypotheek op 1 salaris, heb ik zelf ook)quote:En dan is de hypotheek ook nog eens voor minder dan 90% van de prijs van de woning, dus we brengen sowieso al >10% van de woning plus de aankoopkosten zelf mee.
Klinkt heel mooi, maar als jij aan de inkomen kant mee wilt tellen als 0, dan moet het aan de andere kant ook 0 zijn natuurlijk.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 00:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, het gaat ze er alleen om dat het mijn kredieten zijn, en mijn inkomen hadden we om "dat kunnen we niet meetellen" gezeur te voorkomen niet opgegeven.
Zijn kredieten zijn geen enkel probleem en de hypotheek is alleen op zijn inkomen.
En dan is de hypotheek ook nog eens voor minder dan 90% van de prijs van de woning, dus we brengen sowieso al >10% van de woning plus de aankoopkosten zelf mee.
Ben wel benieuwd hoe jullie dit uiteindelijk hebben opgelost? Konden jullie het huis wel met verlies verkopen en de verzekering opnemen?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:49 schreef Leandra het volgende:
Huis verkocht, met een behoorlijk verlies, maar dat verlies kunnen we dekken met eigen middelen plus de waarde van de beleggingsverzekering, de beleggingsverzekering die aan het beleggingshypotheek gekoppeld is, bij dezelfde verzekeraar als waar de hypotheek loopt dus.
Willen ze het beleggingsdeel pas uitkeren als de hypotheek volledig is afgelost![]()
Het hele principe is dus kennelijk gebaseerd op een stijgende huizenmarkt, want als je het beleggingsdeel van je hypotheek nodig hebt om je huis voor het eind van de looptijd af te lossen dan kan dat niet.
Het is gewoon een achterlijke eis waarbij ze zichzelf voor de gek houden. Als ze willen uitsluiten dat je al maanden 15k rood staat op al je creditcards en bankrekeningen, kunnen ze daar heel eenvoudig bewijs van vragen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:41 schreef Tikbalang het volgende:
Het enige beetje zekere bewijs van dat je geen schulden hebt in NL is dat het iet geregistreerd is bij het BKR. Ik kan zo een papiertje in elkaar knutselen van ICS, ING, Rabobank dat ik daar geen schulden heb, als het BKR wat anders zegt gaat men toch daar vanuit. Dus meteen maar daar naartoe en dan is het klaar.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 09:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het is gewoon een achterlijke eis waarbij ze zichzelf voor de gek houden. Als ze willen uitsluiten dat je al maanden 15k rood staat op al je creditcards en bankrekeningen, kunnen ze daar heel eenvoudig bewijs van vragen.
Eisen dat je roodstanden en creditcards opzegt, een hypotheek afsluit, en vervolgens kan je de hele rotzooi weer aanvragen, dat slaat nergens op. Het geeft extra werk/kosten/irritatie voor de klant. Dus ja: dit zie ik gewoon als een bank die wil laten zien dat-ie macht heeft.
Ja, ik snap het ook wel, ik doe er ook niet moeilijk over, maar ik moest er wel om lachen, en dan helemaal in combinatie met de opmerking van de meneer van de bank: als je wilt kun je straks gewoon die mogelijkheid tot roodstaan nemen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 08:20 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Klinkt heel mooi, maar als jij aan de inkomen kant mee wilt tellen als 0, dan moet het aan de andere kant ook 0 zijn natuurlijk.
Dat is zeker zo, al helemaal als het bij dezelfde bank is. Maar goed dat is dan weer "niet mijn afdeling" of maw pure bureaucratie, we moeten het er maar mee doen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 10:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik snap het ook wel, ik doe er ook niet moeilijk over, maar ik moest er wel om lachen, en dan helemaal in combinatie met de opmerking van de meneer van de bank: als je wilt kun je straks gewoon die mogelijkheid tot roodstaan nemen.
Nog niet, het speelt as we speak.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 09:11 schreef blomke het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoe jullie dit uiteindelijk hebben opgelost? Konden jullie het huis wel met verlies verkopen en de verzekering opnemen?
Nee, de hypotheek op het nieuwe huis is bij een andere hypotheekverstrekker dan mijn (of zijn) bank, dus zo erg is het nog niet, dat de eigen bank die eis neerlegtquote:Op zaterdag 13 juli 2013 10:05 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Dat is zeker zo, al helemaal als het bij dezelfde bank is. Maar goed dat is dan weer "niet mijn afdeling" of maw pure bureaucratie, we moeten het er maar mee doen.
Natuurlijk de goeden moeten weer lijden onder de kwaden. Maar als je wil hoeft dat niet natuurlijk en dan neemt de bank meer risico en mag de hypotheek rente ook weer wat omhoog.
En daarbij waarom al dat moeilijk gebeuren erover alsof er geen andere dingen zijn die meer moeite kosten bij het kopen van een huis.
Dit belletje:quote:Op zaterdag 13 juli 2013 10:20 schreef Leandra het volgende:
Daarop heeft onze (nieuwe) hypotheekadviseur gebeld met de hypotheekverstrekker, om te vragen naar de actuele afkoopwaarde van de beleggingsverzekering van de beleggingshypotheek, en om zeker te weten dat de beleggingsverzekering gebruikt kon worden om de belggingshypotheek af te lossen.
Dat was geen probleem, het moest alleen door de afdeling bijzonder beheer geregeld worden.
quote:Op zaterdag 13 juli 2013 10:20 schreef Leandra het volgende:
Naar aanleiding van dat antwoord zijn we dus met de wens van de kopers meegegaan om de overdracht te verschuiven naar het begin van de vakantie, en dus voor we het nieuwe huis kopen.
En nu belt bijzonder beheer ineens dat dat niet kan, moeilijk moeilijk moeilijk, en als de overdracht "morgen" zou zijn dat het dan afgeblazen zou worden.Nou is de overdracht niet morgen,
https://pbs.twimg.com/media/BPCWqreCQAEi6mN.jpg:largequote:Op zaterdag 13 juli 2013 09:05 schreef blomke het volgende:
Vandaag in de VK: woningmarkt is definitief veranderd. Niet het gebrek aan starters, maar te weinig doorstromers is het probleem. Die laatste blijft hangen vanwege de restschuld. Circa 1 miljoen huishoudens hebben een hypotheek >> woningwaarde.
Zowel het aantal als de hoogte van de ppotentiële restschuld nemen toe.
logisch allemaal. Er is overigens helemaal niets mis mee als iedereen in de woning blijft zitten, zoalg de maandelijkse lasten maar betaald kunnen worden. Die onderwaarde kun je uitsmeren over de duur van je hypotheek, zodat je quitte kunt spelen zodra je met pensioen gaat (en dus je schuld kunt aflossen aan het eind van de 30 jaarsperiode)en je naar een bejaardenflat kunt. Geld overhouden voor je oude dag is niet slim in Nederland, omdat de overheid steeds meer geneigd is het van je af te pakken. Je kunt maar beter niets hebben als je oud bent.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 11:34 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
https://pbs.twimg.com/media/BPCWqreCQAEi6mN.jpg:large
Dank voor het delen!quote:Op zaterdag 13 juli 2013 11:34 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
https://pbs.twimg.com/media/BPCWqreCQAEi6mN.jpg:large
Dat doen we in Nederland we steunen mensen of banken die slechte keuzes maken. Zo moeten mensen die mensen die wel een huis hebben gekocht dat ze konden betalen meebetalen met mensen die huizen kopen die ze niet kunnen betalen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 11:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
we moeten verder helemaal af van die nationale hypotheekgarantie, deze zorgt voor een oneerlijke risicoverdeling en een tweedeling van huizen die net onder , of boven deze grens vallen. (
Wat een onzin, het zorgt vooral dat de risico's beperkt blijven. Zonder NHG waren veel meer mensen in topfinanciering getrapt.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 11:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
we moeten verder helemaal af van die nationale hypotheekgarantie, deze zorgt voor een oneerlijke risicoverdeling en een tweedeling van huizen die net onder , of boven deze grens vallen. (
Je hoeft geen gebruik te maken van de NHG. Mensen kiezen daar zelf bewust voor, en dat is verstandig.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 11:54 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Dat doen we in Nederland we steunen mensen of banken die slechte keuzes maken. Zo moeten mensen die mensen die wel een huis hebben gekocht dat ze konden betalen meebetalen aan mensen die huizen kopen die ze niet kunnen betalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |