abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 juli 2013 @ 12:05:38 #201
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_129149825
hele mooie onderzetters, angel! en die kat is ook leuk! :)
in de haak.
pi_129150043
Wat een geweldige dingen komen er weer voorbij! Ik ben nu bezig met de South Bay Shawlette. Het duurde ff voor ik doorhad hoe hij moest, maar na 5x uithalen denk ik dat ik het nu goed doe. Binnenkort wil ik ook proberen tunisch te gaan haken, heb al wat filmpjes bekeken en het ziet er erg leuk uit! Alleen valt me op dat tunische haaknaalden niet echt makkelijk te krijgen zijn? Staat er ook ergens hoe je zo'n plaatje moet vertalen naar een patroon? Lijkt me namelijk wel erg lastig..
  zaterdag 20 juli 2013 @ 12:18:34 #203
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_129150090
haha miii, wat een gepuzzel vaak in het begin he, zo'n shawl. ik heb nu na een paar rijen blue jeans shawl ook pas door hoe het zit. de beschrijving daarvan is ook wat omslachtig, je moet 't eerst helemaal doorwerken om te zien wat je doet. een plaatje erbij zou al schelen denk ik.

van tunisch haken heb ik nog geen kaas gegeten.
in de haak.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 12:20:51 #204
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_129150137
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 12:16 schreef Miii3 het volgende:
Wat een geweldige dingen komen er weer voorbij! Ik ben nu bezig met de South Bay Shawlette. Het duurde ff voor ik doorhad hoe hij moest, maar na 5x uithalen denk ik dat ik het nu goed doe. Binnenkort wil ik ook proberen tunisch te gaan haken, heb al wat filmpjes bekeken en het ziet er erg leuk uit! Alleen valt me op dat tunische haaknaalden niet echt makkelijk te krijgen zijn? Staat er ook ergens hoe je zo'n plaatje moet vertalen naar een patroon? Lijkt me namelijk wel erg lastig..
Ik heb er 1 op de kop getikt bij de kringloop :9 Het loont wel daar af en toe in de bak met breinaalden te graaien, soms heb je geluk :Y
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_129150424
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 12:20 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Ik heb er 1 op de kop getikt bij de kringloop :9 Het loont wel daar af en toe in de bak met breinaalden te graaien, soms heb je geluk :Y
ik heb er daar ook 1 gevonden! En er zit hier in eindhoven en klein winkeltje die ze ook verkoopt. Quiltpuzzel geloof ik dat het heet
pi_129150755
Op Marktplaats had ik ook een paar advertenties gezien van mensen die ze per set aanboden. Ik heb zelf wel een tunische haaknaald, maar dan voor zpagetti. Hier in de buurt is ook een kringloopwinkel, daar zal ik binnenkort eens kijken :-) En het was inderdaad een gepuzzel Trui! Ik ben op zich ook nog een beginnend haker denk ik, maar ik vind de uitdaging dan ook wel erg leuk! (Al was ik wel in staat met de sjaal te stoppen na de 3e en 4e keer uithalen haha)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 20 juli 2013 @ 12:52:43 #207
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_129150848
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 12:47 schreef Miii3 het volgende:
Op Marktplaats had ik ook een paar advertenties gezien van mensen die ze per set aanboden. Ik heb zelf wel een tunische haaknaald, maar dan voor zpagetti. Hier in de buurt is ook een kringloopwinkel, daar zal ik binnenkort eens kijken :-) En het was inderdaad een gepuzzel Trui! Ik ben op zich ook nog een beginnend haker denk ik, maar ik vind de uitdaging dan ook wel erg leuk! (Al was ik wel in staat met de sjaal te stoppen na de 3e en 4e keer uithalen haha)
Wibra had er laatst ook liggen bij mij
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_129151283
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 10:19 schreef Ynske het volgende:

[..]

gevonden :D

[..]

[..]

oh wow! Heel gaaf. Was het op een frame van een oude plu of hoe doe je dit. Helemaal gaaf. _O_
By DMB
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 20 juli 2013 @ 13:10:42 #209
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_129151315
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 13:09 schreef CREADO het volgende:

[..]

oh wow! Heel gaaf. Was het op een frame van een oude plu of hoe doe je dit. Helemaal gaaf. _O_
ik had zo'n kinder paraplu wat met plastic was, en van die dopjes op de uiteindes had, die heb ik er af gehaald en bekleed met het haakwerk
Today is life -

Dale Carnegie
pi_129151389
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 13:10 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik had zo'n kinder paraplu wat met plastic was, en van die dopjes op de uiteindes had, die heb ik er af gehaald en bekleed met het haakwerk
supergaaf! En dan uit je hoofd? Heb je hem nog of cadeau weggegeven. Heel origineel.
By DMB
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 20 juli 2013 @ 13:15:14 #211
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_129151396
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 13:14 schreef CREADO het volgende:

[..]

supergaaf! En dan uit je hoofd? Heb je hem nog of cadeau weggegeven. Heel origineel.
ja uit mn hoofd :Y
ik heb m nog, en gebruik m in de zomerzon ook wel vaker :Y
Today is life -

Dale Carnegie
pi_129151433
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 13:15 schreef Ynske het volgende:

[..]

ja uit mn hoofd :Y
ik heb m nog, en gebruik m in de zomerzon ook wel vaker :Y
echt heel knap. Ik denk niet dat ik het geduld zou hebben hahahah.
Ik heb neteen schilpad klaar. Nu nog in elkaar :'(
By DMB
  zaterdag 20 juli 2013 @ 20:38:56 #213
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_129164956
Voor de mensen die wel eens tunisch haken, hoe tel je het aantal toeren dat je gehad hebt?
Is dat een kwestie van de steekjes helemaal aan het uiteinde van je werk tellen? Of is daar een andere techniek voor?

Ikweet dus niet hoeveel toeren ik sl gehad heb en weet niet hoe ik dat goed moet tellen :')
  zaterdag 20 juli 2013 @ 21:36:37 #214
397430 HarrrrieH
Alias "het Haaknaaldje&qu
pi_129167433
Hier hebben ze tunische haaknaalden gewoon bij de wolwinkel. Maar het zal bij de kringloop of de Wibra wel een stuk goedkoper zijn....

Hier mijn hoesje voor de telefoon. Ben nu op zoek naar een leuk bloemetje voor erop.

PS hij past er helemaal in hoor. Mocht er alleen een stukje uit voor de foto ;)
  zaterdag 20 juli 2013 @ 21:40:40 #215
397430 HarrrrieH
Alias "het Haaknaaldje&qu
pi_129167589
DonnaRush: Hoe heb je die schattige mutsjes gemaakt? Is er een patroon van en welke wol heb je gebruikt? Ik wil er voor komende week eentje maken. (Als dat op tijd lukt)
pi_129168686
Leuke kat Angel!
Ik heb op Ravelry gezocht naar het patroon. Klopt het dat je er een tijdschrift van 17 dollar voor moet kopen? :D
pi_129169042
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 20:38 schreef Mirjam het volgende:
Voor de mensen die wel eens tunisch haken, hoe tel je het aantal toeren dat je gehad hebt?
Is dat een kwestie van de steekjes helemaal aan het uiteinde van je werk tellen? Of is daar een andere techniek voor?

Ikweet dus niet hoeveel toeren ik sl gehad heb en weet niet hoe ik dat goed moet tellen :')
Als je goed kijkt naar je gehaakte toeren, zie je steeds van die verticale streepjes in je werk, waar je ook je haaknaald onder doorsteekt bij het opnemen van de steken.
Één zo'n streepje is één steek, dus als je het aantal streepjes boven elkaar telt, heb je het aantal toeren :)

Hier zie je die streepjes goed:
Smile, tomorrow will be worse...
pi_129169115
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 12:16 schreef Miii3 het volgende:
Ik heb bij mijn plaatselijke wolwinkeltje een tunische haaknaald gescoord.

Zo'n plaatje vertalen naar een patroon is inderdaad niet gemakkelijk, maar er is wel een handig online programmaatje voor:
http://www.microrevolt.org/knitPro/

En dan kiezen voor 'Knit portrait', dat komt het meest overeen met echte steken,
Smile, tomorrow will be worse...
pi_129169676
BT, geweldig hoor!
Ik heb mijn tunisce naald geloof ik bij mijn "oude" vaste in de buurt winkeltje gekocht. De winkel die nu in het dorp zit hier, heeft het ook wel geloof ik. Heb toen een 3.5 gekocht voor de catania.

Wat vinden jullie toch veel leuke hobbyspullen bij de kringloop. Ik kijk regelmatig effe, maar vind echt nooit iets hobby.wol-gerelateerds. Waar kijken jullie???
  zaterdag 20 juli 2013 @ 23:22:38 #220
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_129172055
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 22:17 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Als je goed kijkt naar je gehaakte toeren, zie je steeds van die verticale streepjes in je werk, waar je ook je haaknaald onder doorsteekt bij het opnemen van de steken.
Één zo'n streepje is één steek, dus als je het aantal streepjes boven elkaar telt, heb je het aantal toeren :)

Hier zie je die streepjes goed:
[ afbeelding ]
ah, ok, duidelijk thanks :D
  zaterdag 20 juli 2013 @ 23:30:31 #221
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_129172408
quote:
11s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 22:34 schreef Lijnloos het volgende:
BT, geweldig hoor!
Ik heb mijn tunisce naald geloof ik bij mijn "oude" vaste in de buurt winkeltje gekocht. De winkel die nu in het dorp zit hier, heeft het ook wel geloof ik. Heb toen een 3.5 gekocht voor de catania.

Wat vinden jullie toch veel leuke hobbyspullen bij de kringloop. Ik kijk regelmatig effe, maar vind echt nooit iets hobby.wol-gerelateerds. Waar kijken jullie???
ik in Leiden, maar daar vind ik zelden wat hoor, dit was écht een toevalstreffer. Mijn ervaring is wel hoe crappier de kringloop qua spullen, hoe groter de kans dat ze haakgerelateerde dingen hebben
  zondag 21 juli 2013 @ 01:28:12 #222
211083 Angelof9
I must go first
pi_129177011
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 22:08 schreef blabbel6 het volgende:
Leuke kat Angel!
Ik heb op Ravelry gezocht naar het patroon. Klopt het dat je er een tijdschrift van 17 dollar voor moet kopen? :D
dat klopt ja, tenzij je een paar uur flink zoekt op het internet en de pdf vind. Jij kan ook gewoon een pm naar mij sturen met je email adres en dan komt de poes zo je inbox ingevlogen.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  Moderator / Colorchick zondag 21 juli 2013 @ 08:00:40 #223
382129 crew  Donna
pi_129179833
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 21:40 schreef HarrrrieH het volgende:
DonnaRush: Hoe heb je die schattige mutsjes gemaakt? Is er een patroon van en welke wol heb je gebruikt? Ik wil er voor komende week eentje maken. (Als dat op tijd lukt)
Newborn hat op Ravelry, zo ben ik bij het patroon gekomen :)

Die witte heb ik als variant zelf verzonnen. .
pi_129181508
Thans voor alle tips m.b.t. De haaknaald! Thnx BrainTeaser, binnenkort zal ik er eens naar gaan kijken.
  zondag 21 juli 2013 @ 12:51:26 #225
211083 Angelof9
I must go first
pi_129183494
Ik heb een simpel armbandje gehaakt. Was wel leuk, ik denk dat ik er nog een paar maak.

You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')