Waarom verbuig je de woorden naar dat ze niet lief doen? Daar had ik het niet over.quote:Op zondag 7 juli 2013 14:17 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Als je geen sociale vaardigheden hebt om het gezellig te hebben.. logisch dat ze dan niet zo lief doen tegen je. Een beetje sociaal kunnen zijn is het minste wat vrouwen van een man mogen verwachten, en die vaardigheden train je niet door thuis te zitten mekkeren :/
Sommigennnzquote:Op zondag 7 juli 2013 13:33 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Jij moet niet zo zuur doen. Vrouwen zijn gewoon toffe wezens.
Je haat vrouwen terwijl ze lief tegen je doen? Makes sensequote:Op zondag 7 juli 2013 23:58 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Waarom verbuig je de woorden naar dat ze niet lief doen? Daar had ik het niet over.
Je vergeet een dag, we wachten eerst nog op het verslag van de zondagquote:
Oh jaquote:Op maandag 8 juli 2013 09:23 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Je vergeet een dag, we wachten eerst nog op het verslag van de zondag
Ik zeg niet dat ik vrouwen haat (was meer hypothetisch bedoelt)quote:Op maandag 8 juli 2013 07:53 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je haat vrouwen terwijl ze lief tegen je doen? Makes sense
Teveel geouwehoer, te weinig actie en zelfontwikkeling :p je hebt alles zelf in de hand.quote:Op maandag 8 juli 2013 10:54 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik vrouwen haat (was meer hypothetisch bedoelt)
Maargoed, je kunt wel met je ''ik haat vrouwen'' modus vrouwen gaan aanspreken, dan gaan ze nog niet lief tegen je doen lijkt mij.
Sowieso, hoe definieer jij ''lief doen'' dan?
Nee dat heb ik niet.quote:Op maandag 8 juli 2013 17:32 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Teveel geouwehoer, te weinig actie en zelfontwikkeling :p je hebt alles zelf in de hand.
Dat is verder een semi filosofisch vraagstuk, wat eigenlijk gewoon aan de definitie vasthangt die jij aan ''vrije wil'' hecht. Daarom ook semi filosofisch, het gaat niet zozeer om de vraagstelling maar meer om de subjectieve definitie van ''vrije wil''quote:Op maandag 8 juli 2013 23:47 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Nou ja, vrije wil bestaat niet, dus eigenlijk heb je nog gelijk ook
Nou ja, als je hersenen een black box met verbindingen zijn die zijn bepaald door genen en omgevingsfactoren (ervaringen etc) ligt de uitslag van elk dilemma toch al vast voor de beslissing genomen is.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:49 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dat is verder een semi filosofisch vraagstuk, wat eigenlijk gewoon aan de definitie vasthangt die jij aan ''vrije wil'' hecht. Daarom ook semi filosofisch, het gaat niet zozeer om de vraagstelling maar meer om de subjectieve definitie van ''vrije wil''
Zie jij vrije wil als zelf iets kunnen bepalen? Dan heb je vrije wil.
Zie jij vrije wil als dat je iets doet zonder dat dat komt door allerlei biomedische factoren? Dan bestaat het niet.
Jep maar dat een uitslag vastligt betekent nog niet dat je er niet voor gekozen hebt?quote:Op maandag 8 juli 2013 23:53 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Nou ja, als je hersenen een black box met verbindingen zijn die zijn bepaald door genen en omgevingsfactoren (ervaringen etc) ligt de uitslag van elk dilemma toch al vast voor de beslissing genomen is.
Ja, maar van vrijheid is dan geen sprake natuurlijk. Dus vrije wil zou een verkeerde naam zijn voor zo'n besluit.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:55 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Jep maar dat een uitslag vastligt betekent nog niet dat je er niet voor gekozen hebt?
Dat is jouw mening dan, stel dat het allemaal puur variabel zou zijn, dan heb je geen persoonlijkheid en ben je dus geen persoon.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:01 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ja, maar van vrijheid is dan geen sprake natuurlijk. Dus vrije wil zou een verkeerde naam zijn voor zo'n besluit.
Jupquote:Op maandag 8 juli 2013 23:14 schreef magnetronkoffie het volgende:
Is dit een uitdaging die je jezelf gesteld hebt ofzo?
Wel dus en als er zich een situatie voor doet waar je geen invloed op hebt moet jij je zelf aanpassen en zorgen dat je zo goed als mogelijk die situatie in jou voordeel kan laten werken.quote:
Moet je wel weten wat je wilt...quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:09 schreef ook_gek het volgende:
Wel dus en als er zich een situatie voor doet waar je geen invloed op hebt moet jij je zelf aanpassen en zorgen dat je zo goed als mogelijk die situatie in jou voordeel kan laten werken.
Ik versier helemaal niet de laatste tijd.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:15 schreef ook_gek het volgende:
Juist ja... Kap jij komende tijd maar eens met versieren enz. Ga jij eerst maar eens zelf alles op de rails krijgen. Daar zal jij het al zwaar genoeg mee krijgen.
Er is maar 1 iemand trouwens sie dat in de hand heeft! En dat ben jij en niemand anders.
Houden zo. In deze staat zal het alleen maar teleurstellingen opleveren.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:19 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik versier helemaal niet de laatste tijd.
En ja ja daar is het weer! Een excuus om iets niet te doen. Trouwens wel een zwak kut excuus.quote:En mezelf op de rails zetten heb ik geen invloed op, dat is toch echt afhankelijk van de biochemie in mijn hersenen. Die kun je allicht de goede kant op werken dmv bepaalde denkpatronen (mindfullnes bijvoorbeeld)
Maar geen garanties, vechten heeft geen zin.
Stop met je zelf voor de gek houden en slappe excuses verzinnen. Ga beginnen met doelen opstellen en ga er voor vechten. Indien nodig met hulp.quote:Maargoed, anderszijds denk ik juist dat wel versieren goed voor mij zou zijn, is toch een teken van herstel en plezier willen maken.
Tis geen excuus om iets niet te doen, tis een feitelijke constatering dat het te complex is om te stellen dat je er door A en B te doen er vanaf komt.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:25 schreef ook_gek het volgende:
[..]
En ja ja daar is het weer! Een excuus om iets niet te doen. Trouwens wel een zwak kut excuus.
Zwak excuus noemt hij hetquote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:29 schreef ook_gek het volgende:
Daar heb ik respect voor. Voor miepende users met een zwak excuus zal ik nooit respect hebben of krijgen.
Prima toch, blijf er lekker in hangen. Heeft je al zoveel gebracht.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:33 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tis geen excuus om iets niet te doen, tis een feitelijke constatering dat het te complex is om te stellen dat je er door A en B te doen er vanaf komt.
En anders mag jij voor mij wel A en B definieren voor zover je dat kunt natuurlijk.
Nogmaals, dit alles is geen excuus om niks te doen, alleen de constatering dat ik mijn god niet weet wat zou helpen.
Je doet alsof dat de oplossing is voor een depressie.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:38 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Prima toch, blijf er lekker in hangen. Heeft je al zoveel gebracht.
Echt wees een vent, ga doelen stellen en kap met excuus over hersenen dit geen invloed hebben dat. Ga er voor ipv zitten te miepen. Ga naar buiten, ga dingen doen ipv thuis zitten.
En kan je dat niet alleen, zoek daar dan hulp bij. Niks ergs aan.
Nee dit wat jij nu doet, dat is de oplossing!quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:39 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Je doet alsof dat de oplossing is voor een depressie.
Er bestaat geen randje, het overvalt je, sorry om je uit je illusie te helpen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:45 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Nee dit wat jij nu doet, dat is de oplossing!
Weet je wat het verschil is tussen ons.
Ik zal het nooit zo ver laten komen. En als ik op dat randje sta zal ik er alles aan doen en geen middel onbenut laten om weer de oude te worden en er sterker uit te komen dan ooit tevoren. Niemand en niks krijgt mij klein. Dat gun ik niks en niemand niet.
Ik heb genoeg gezeik enz al mee gemaakt. Maar het is mijn leven, en ik wil daar het maximale uit halen! Zoveel mogelijk leuke dingen. En dat is precies wat ik doe. En als iets tegen zit gebruik ik dat als extra motivatie. En het duurt som langer dan de bedoeling is, maar gaat het niet links om? Dan gaat het wel rechts om. Maar mijn doel behaal ik altijd. Ik krijg alles wat ik wil!
Pff, psychiaters etc helpen geen reet.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:14 schreef formerjellybean het volgende:
Do not go gentle into that good night,
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Zag net wat je typte en ik denk meer dat je moet leren niet te laten leiden door de depressie en er tegenin te gaan . Je weet wat je hebt, nu moet je proberen eruit te komen en dat kost tijd maar ook hulp want ik denk wel dat juist door geen hulp te zoeken je het beginpunt van hoe je eruit moet niet kan vinden omdat je er geen overzicht op hebt.
Zij kunnen je helpen dat inzicht weer terug te geven door juist gesprekken en over je valkuilen te leren zodat je juist beter kan leren met je valkuilen om te gaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |