abonnement Unibet Coolblue
pi_128571154


Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!

Een paar handige web sites en adressen:

Hoe herken je AD(H)D en ADD?
Voorlichtingsfilmpjes.
Overzichtelijke website geheel gericht op ADD..

Behandelaars:

PsyQ is een landelijk opererend samenwerkingsverband van de GGZ-instellingen. Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
Virenze een instelling die ambulante zorg biedt aan kinderen en jeugdigen (K&J) en volwassenen (VWZ). Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
Lijst met behandelaars

Patiëntenverenigingen, lotgenoten en ervaringsdeskundigen:

Balans digitaal, de patiëntenvereniging voor ADHD. Hier vindt u veel verwijzingen en recente publicaties over ADHD.
Stichting ADD, een stichting voor het overwegend onoplettend type (ADD).
Levente, een website met informatie en lotgenotencontact over ADD.
ADD Online, Alles over Medicatie, Omschrijvingen en tips voor het overwegend onoplettend type (ADD).
Vereniging Impuls, voor volwassenen met AD(H)D en aanverwante stoornissen.
Centrum Zit stil is de Belgische organisatie voor kinderen en volwassenen met ADHD.
• Het doel van De ADHD Stichting is de situatie van kinderen en volwassenen met ADHD te bevorderen i.s.m. andere organisaties op het gebied van ADHD.
Prikpagina ADHD. Op deze site kan men boodschappen van andere volwassenen met ADHD lezen en achterlaten.
• Het ADHD Netwerk is een netwerk voor hulpverleners die lid zijn van het netwerk om met elkaar te kunnen communiceren.
ADHD Xtra staat voor onafhankelijk interactief lotgenotencontact voor ADHD, ADD en/of aanverwante stoornissen zoals Borderline, PDD-NOS, ODD etc.

Medicatie bij ADHD en ADD:

Stimulantia:

• Ritalin: Methylfenidaat kort werkend.
• Concerta: Methylfenidaat lang werkend.
• Dextro-amfetamine: - Het verschil tussen Methylfenidaat en Dextro-amfetamine

Niet stimulantia:

• Strattera: Atomoxetine.
• Wellbutrin XR: Langwerkend Bupropion.

Vorige topics.

Changelog:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Religie is een mentale ziekte.
  donderdag 4 juli 2013 @ 11:31:28 #2
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_128573788
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_128575929
quote:
Eigenlijk niet, die omschrijving klinkt alsof AHDH'ers compleet ongeschikt zijn voor welke relatie dan ook terwijl ik er juist heel veel baat bij heb samen te wonen en zo een dagelijks ritme te hebben. Ik hoef nu 's morgen niet te bedenken dat ik mijn spullen moet pakken, het vuilnis weg moet, het konijn nog eten moet, de lichten nog uit moeten, de deur nog op slot zit (goh, waar heb ik die sleutels ook alweer kwijtgemaakt) en dat de bus over 2 minuten al gaat. Dat doen we nu samen :P.

Mijn vriend heeft vooral last van mijn chaotische gedrag tijdens boodschappen doen (waardoor hij veel op mij moet wachten en het rustig 3x te lang duurt omdat ik aan het dwalen ben), snel wisselende buien (van blij naar boos in 3 tellen), drang naar verandering (want anders vind ik alles saai, dus we moeten minstens een paar avonden per week vrienden uitnodigen of zelf wat ondernemen) en lage concentratie ('schat, ben je er wel bij met je hoofd?'). Gek genoeg vindt hij de impulsieve en spontane buien juist heel erg leuk. Hij ziet dus ook de positieve kanten :). Met mijn ex daarentegen ... vooral die sleur is vreselijk.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_128576157
Ik ben aan het daten met een jongen die ik heb leren kennen sinds ik medicatie heb.. Nu had ik het dus een paar dagen niet en het viel hem op dat ik idd 3x zo lang over een rondje supermarkt deed :P
Worry is a misuse of imagination
  donderdag 4 juli 2013 @ 13:18:07 #5
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_128577272
Het is ook meer een handreiking voor mensen die een ADD-er als partner hebben, maar alle punten zijn universeel.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 12:36 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Eigenlijk niet, die omschrijving klinkt alsof AHDH'ers compleet ongeschikt zijn voor welke relatie dan ook terwijl ik er juist heel veel baat bij heb samen te wonen en zo een dagelijks ritme te hebben. Ik hoef nu 's morgen niet te bedenken dat ik mijn spullen moet pakken, het vuilnis weg moet, het konijn nog eten moet, de lichten nog uit moeten, de deur nog op slot zit (goh, waar heb ik die sleutels ook alweer kwijtgemaakt) en dat de bus over 2 minuten al gaat. Dat doen we nu samen :P.
Samenleven en vooral samen dingen doen is belangrijk denk ik. Ik doe bij mijn vriendin dingen automatisch waar ik thuis een hekel aan heb en dus verslons, mijn doel ligt ook meer in het vlak dit door te zetten en vol te houden.
quote:
Mijn vriend heeft vooral last van mijn chaotische gedrag tijdens boodschappen doen (waardoor hij veel op mij moet wachten en het rustig 3x te lang duurt omdat ik aan het dwalen ben), snel wisselende buien (van blij naar boos in 3 tellen), drang naar verandering (want anders vind ik alles saai, dus we moeten minstens een paar avonden per week vrienden uitnodigen of zelf wat ondernemen) en lage concentratie ('schat, ben je er wel bij met je hoofd?'). Gek genoeg vindt hij de impulsieve en spontane buien juist heel erg leuk. Hij ziet dus ook de positieve kanten :). Met mijn ex daarentegen ... vooral die sleur is vreselijk.
Deels herkenbaar. Ik heb het hyperactieve helemaal niet, voel die drive ook niet, maar vooral inwendig onrustig en rusteloos chaotisch. Ik haak bij gesprekken niet altijd even lekker aan (vooral whatsapp etc) en lees cue's niet altijd even snel(stel dan gewoon een vraag of geef aan wat er dwars zit). Scheelt ook dat ik op mijn werk eigenlijk non-stop gesprekken heb en dan thuis waarschijnlijk gewoon op ben.

Wat mijn relaties soms lastig maakt is dat ik heel vaak denk dat ik het wel kan binnen tijd X en dus alles uitstel met als gevolg dat ik overal gehaast naartoe moet, al dan niet met flinke vertraging. Dit komt natuurlijk goed kut over.

Daarnaast ben ik nogal goed in toegeven als ik voor mezelf moet opkomen, door schade en schande geleerd af en toe maar flink in de confrontatie te gaan om daarna te kijken hoe je verder wil en hoe je dat kunt afstemmen.

quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 12:43 schreef Probability het volgende:
Ik ben aan het daten met een jongen die ik heb leren kennen sinds ik medicatie heb.. Nu had ik het dus een paar dagen niet en het viel hem op dat ik idd 3x zo lang over een rondje supermarkt deed :P
Dat soort toverervaringen heb ik helemaal niet met medicatie... Jammer genoeg.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_128579663
Ook misschien handig de ebook: 73 ADHD-Friendly Ways to Organize Your Life Now!
Religie is een mentale ziekte.
  donderdag 4 juli 2013 @ 14:38:38 #7
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_128580330
Even opgeslagen :)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_128583340
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:27 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja ze luistert wel hoor (die coach) maar ik zie het nut er gewoon niet zo van in. Ik moet uiteindelijk toch alles zelf beslissen dus dan zie ik ook niet zo in waarom ik een coach nodig heb.
Dat is ook de bedoeling. Ze moeten jou helpen om beslissingen te maken en niet beslissingen voor jou maken, dan wordt je alleen maar afhankelijk van ze terwijl je juist moet leren om dingen zelf te doen.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 12:36 schreef Chicolate het volgende:

[..]
.

Mijn vriend heeft vooral last van mijn chaotische gedrag tijdens boodschappen doen (waardoor hij veel op mij moet wachten en het rustig 3x te lang duurt omdat ik aan het dwalen ben)
Wij doen hier één keer in de week boodschappen. Ik maak een lijstje en die schrijf ik dan in de volgorde van de route die ik loop in de supermarkt.
Het maken van een boodschappenlijstje duurt hierdoor wel iets langer, maar ik loop dan tenminste niet in de supermarkt te dwalen en ik vergeet ook zelden iets mee te nemen! :)
tenzij ik het niet op het lijstje zet natuurlijk :P
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_128584190
Ja ik doe ook 1x per week boodschappen en maak netjes een lijstje en geef mn vriend opdrachten als 'kan jij een pak melk pakken?'. Maar toch, als iets er dan onverwacht niet is (omdat het uit het assortiment is, het vak tijdelijk leeg is of ik op de verkeerde plek zoek) dan duurt het zonder medicatie allemaal een heel stuk langer :P. Of als ik een aanbieding tegenkom en twijfel of we echt wel nog 3 pakken koekjes nodig hebben.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_128584803
Effe tussen neus en lippen door: er is geen bewijs dat ADHDers baat hebben bij regelmaat.
pi_128585059
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:23 schreef NomanIW het volgende:
Effe tussen neus en lippen door: er is geen bewijs dat ADHDers baat hebben bij regelmaat.
Moet er bewijs zijn dan?

Feit is dat ADHDers vaak chaotisch zijn en daardoor taken vaak links laten liggen, niet omdat ze het niet willen maar vaak ook omdat ze er gewoon niet aan denken. Als er regelmaat in bepaalde taken zit, lukt het vaker om deze wel te doen. Maakt het dan uit of er wetenschappelijke studies aan zijn geweid of dat het misschien placebo is? Voor velen werkt het gewoon.
  donderdag 4 juli 2013 @ 17:10:39 #12
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_128586777
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:23 schreef NomanIW het volgende:
Effe tussen neus en lippen door: er is geen bewijs dat ADHDers baat hebben bij regelmaat.
Nee, maar structuur en regelmaat zorgen voor gewenning/gewoonte wat zorgt voor minder wrijving/symptomen.

Beste werkt gewoon aangesproken worden en zorgen dat je plannen en taken bij meerdere mensen in beeld blijven.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 5 juli 2013 @ 03:14:03 #13
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_128608639
ebook opgeslagen..

Zucht... ik kom mezelf weer tegen.. (ADD'er op en top) tijd niets in huis gedaan, ik krijg weinig bezoek, dus zie ook geen reden waarom ik het dan zou doen.
Gek genoeg, doe ik het niet voor mezelf, maar heb ik wel schaamte als er wel iemand langs komt. Visite wimpel ik vaak af.. en ik ga wel op visite.. Scheelt mij weer die k.t klussen doen. afwas van een half jaar staan, wat ik nodig heb, was ik af.. *staat wel voor gespoeld in de keuken* en een deel in de huiskamer en een deel in de slaapkamer..
Administratie is een puinhoop en mijn huis begint nu toch echt op het vieze af te zijn.

Nou krijg ik morgen bezoek... wil me niet schamen, andere kant, het hoeft niet spik en span.. dus ik geloof dat ik nachtwerk heb, anders red ik het niet eens.

Ik hoop zo dat ik het ooit nog eens leer of een steuntje in de rug vind, waardoor ik het BIJ ga houden!!
Aan de ene kant vind ik het heerlijk om alleen te zijn, doen en laten wat ik wil, andere kant wil ik best een avondje bezoek hebben, maar vaak ben ik ook weer blij dat ik alleen ben..

Nu krijg ik voor een paar dagen, of een week bezoek, die weet hoe ik ben, die heeft me allang door.. chaoot, slordevos, maar als ik heel eerlijk naar mezelf kijk... een ransbak..
Dit zeg ik niet snel, maar bah... ik baal van mezelf..
Overdag heb ik andere dingen te doen, dan dit.. huishouden.. leukere dingen... maar de nacht voor er iemand komt... zweet me kapot...

Ik wou dat... ik weet niet eens wat ik wil :D
Ja... kabouters die mijn huis kwamen doen.. als ik lig te slapen..
gekke is ook.. als mijn huis "te" opgeruimd is, voel ik me niet eens op mijn gemak in mijn eigen huis.. is mijn huis een "te" grote puinhoop dan ben ik ook onrustig!
Pfff waar ligt de middenweg??

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:10 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Nee, maar structuur en regelmaat zorgen voor gewenning/gewoonte wat zorgt voor minder wrijving/symptomen.

Beste werkt gewoon aangesproken worden en zorgen dat je plannen en taken bij meerdere mensen in beeld blijven.
Maar ja.. hoe wen je jezelf een structuur en regelmaat aan?

En iedereen die me aanspreekt.. kan dat een paar keer doen, dan vind ik ze niet zo aardig meer... we zijn vrienden.. het is geen begeleider.. (ik maak daarin nogal onderscheid in)
Zucht... ik word moe van mezelf als ik er zo over denk..

ik ga maar verder met puinruimen!!!
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_128612106
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:10 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Nee, maar structuur en regelmaat zorgen voor gewenning/gewoonte wat zorgt voor minder wrijving/symptomen.

Beste werkt gewoon aangesproken worden en zorgen dat je plannen en taken bij meerdere mensen in beeld blijven.
Jawel, maar structuur en regelmaat gaat tegelijk ook heel erg tegen de natuur van een aanzienlijke hoeveelheid ADHDers in.

Ik vind het ethisch gezien niet helemaal correct dat de standaard aanname is dat je gewoon orde en structuur nodig hebt.

Want daarmee zeg je feitelijk dat iemands natuur niet zou deugen. Maar het is wel de weg van de minste weerstand, dat wel.
pi_128613125
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:23 schreef NomanIW het volgende:
Effe tussen neus en lippen door: er is geen bewijs dat ADHDers baat hebben bij regelmaat.
Dat snap ik niet. Ieder mens heeft baat bij regelmaat en omdat iemand toevallig ADHD heeft ben je daar geen uitzondering op. Als je zulke dingen roept moet je ook wel het een en ander uitleggen.
pi_128619375
Zo gisteren dan uiteindelijk medicatie kunnen ophalen, standaard methylfenidaat 10mg 3x daags of naar behoefte. Ik merk er op zich niet gek veel van maar ben wel een stukje productiever, de onrust in mijn hoofd is heel ietsjes meer naar mijn lichaam verplaatst. :P
Is nog kort dag maar van verdere bijwerkingen merk ik niet gek veel, wel erg lome/vermoeide benen bij het uitwerken maar buiten een wat gejaagd gevoel en hoofdpijn verder niets. :)

Ik zal vanmiddag eens een dubbele dosering proberen, is het teveel weet ik dat, wordt het positieve effect versterkt weet ik dat ook. Ik mag er overigens binnen deze kaders gewoon mee 'spelen'. :s)
Ik hou het nu op 2 maal daags 's ochtends en 's middags zodat ik het verschil goed kan merken.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 17:40:01 #17
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_128628150
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:20 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Jawel, maar structuur en regelmaat gaat tegelijk ook heel erg tegen de natuur van een aanzienlijke hoeveelheid ADHDers in.

Ik vind het ethisch gezien niet helemaal correct dat de standaard aanname is dat je gewoon orde en structuur nodig hebt.

Want daarmee zeg je feitelijk dat iemands natuur niet zou deugen. Maar het is wel de weg van de minste weerstand, dat wel.
Je verwart structuur met saaiheid. Ik snap je insteek maar een structuur die slechts als leidraad dient (dus niet alles vastlegt) helpt ieder mens. Onze maatschappij is ook een structuur waarbinnen afspraken gelden.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_128653840
quote:
12s.gif Op donderdag 4 juli 2013 15:46 schreef Selyn het volgende:

[..]

Dat is ook de bedoeling. Ze moeten jou helpen om beslissingen te maken en niet beslissingen voor jou maken, dan wordt je alleen maar afhankelijk van ze terwijl je juist moet leren om dingen zelf te doen.

[..]

Wij doen hier één keer in de week boodschappen. Ik maak een lijstje en die schrijf ik dan in de volgorde van de route die ik loop in de supermarkt.
Het maken van een boodschappenlijstje duurt hierdoor wel iets langer, maar ik loop dan tenminste niet in de supermarkt te dwalen en ik vergeet ook zelden iets mee te nemen! :)
tenzij ik het niet op het lijstje zet natuurlijk :P
Dan zie ik de toegevoegde waarde van een coach niet
Worry is a misuse of imagination
pi_128687331
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 12:24 schreef Probability het volgende:

[..]

Dan zie ik de toegevoegde waarde van een coach niet
Het leren van manieren om dingen gedaan te krijgen. Dat was in ieder geval zoals het bij mij ging.
Ik leerde trucs en manieren om orde in de chaos te krijgen en hoe ik dat (op den duur) zelf zou kunnen blijven doen zonder dat iemand me erbij hielp.
Hoe ik bijvoorbeeld mijn agenda efficiënter kon gebruiken. Ik had er altijd wel één, maar die was vaak grotendeels leeg omdat ik niks opschreef.
Hoe ik dingen in het huishouden gedaan kreeg. Mezelf beter motiveren om aan de gang te gaan en de dingen te doen die ik moest doen.
Dat soort dingetjes.

Ik denk dat dat ook het gene is wat je mag verwachten van een coach: Dat hij/zij jou dingen leert.

Bedenk ook dat een coach, psycholoog, psychiater of wat dan ook, je niet altijd zal begrijpen. Dat kun je ook niet verwachten. De manier waarop jij dingen ervaart staat niet in tekstboeken.
Ze zijn er om jou te helpen jezelf te begrijpen zodat je iets kan doen aan je problematiek (en bla bla bla).
Ze begeleiden je erbij en halen je uit je eigen gedachten spiraal, om het zo maar even te zeggen. Zodat je de dingen ook eens anders ziet.
Slaat dat een beetje ergens op?
Heb het geloof ik niet op z'n duidelijkst geschreven. :P
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
  zondag 7 juli 2013 @ 21:15:36 #20
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_128698959
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 17:40 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Je verwart structuur met saaiheid. Ik snap je insteek maar een structuur die slechts als leidraad dient (dus niet alles vastlegt) helpt ieder mens. Onze maatschappij is ook een structuur waarbinnen afspraken gelden.
Dat onderscheid vond ik ook altijd moeilijk.
Maar iets van structuur is wel fijn ja. Niet teveel dan hihi
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_128699260
quote:
12s.gif Op zondag 7 juli 2013 15:13 schreef Selyn het volgende:

[..]

Het leren van manieren om dingen gedaan te krijgen. Dat was in ieder geval zoals het bij mij ging.
Ik leerde trucs en manieren om orde in de chaos te krijgen en hoe ik dat (op den duur) zelf zou kunnen blijven doen zonder dat iemand me erbij hielp.
Hoe ik bijvoorbeeld mijn agenda efficiënter kon gebruiken. Ik had er altijd wel één, maar die was vaak grotendeels leeg omdat ik niks opschreef.
Hoe ik dingen in het huishouden gedaan kreeg. Mezelf beter motiveren om aan de gang te gaan en de dingen te doen die ik moest doen.
Dat soort dingetjes.

Ik denk dat dat ook het gene is wat je mag verwachten van een coach: Dat hij/zij jou dingen leert.

Bedenk ook dat een coach, psycholoog, psychiater of wat dan ook, je niet altijd zal begrijpen. Dat kun je ook niet verwachten. De manier waarop jij dingen ervaart staat niet in tekstboeken.
Ze zijn er om jou te helpen jezelf te begrijpen zodat je iets kan doen aan je problematiek (en bla bla bla).
Ze begeleiden je erbij en halen je uit je eigen gedachten spiraal, om het zo maar even te zeggen. Zodat je de dingen ook eens anders ziet.
Slaat dat een beetje ergens op?
Heb het geloof ik niet op z'n duidelijkst geschreven. :P
Ja ik snap wat je zegt hoor. Maar kan dingen ook wel goed van meerdere kanten bekijken.. Maar ik moet zelf steeds aangeven waar ik iets aan/mee wil doen en ze gaat heel erg mee in mijn dingen en verhaal.

Terwijl ik juist hoop van: nee vorige week zei je dit dus we blijven het niet steeds 180 graden omdraaien.
Worry is a misuse of imagination
pi_128760402
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:22 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja ik snap wat je zegt hoor. Maar kan dingen ook wel goed van meerdere kanten bekijken.. Maar ik moet zelf steeds aangeven waar ik iets aan/mee wil doen en ze gaat heel erg mee in mijn dingen en verhaal.

Terwijl ik juist hoop van: nee vorige week zei je dit dus we blijven het niet steeds 180 graden omdraaien.
Als zij teveel in dingen bij jou mee gaat en je niet af en toe op de vingers tikt wanneer het nodig is, dan heb je gewoon een slechte coach ;)
In principe is het wel een klein beetje de bedoeling dat je zelf beslist hoe je bepaalde dingen zou willen zien in je eigen leven, maar je moet samen met manieren komen hoe je dat zou kunnen bereiken. Met name in het begin zou vooral zij met meer ideeën moeten komen en later in het proces zou je steeds zelfstandiger moeten worden en dus zelf met die ideeën op de proppen moeten komen. Zelfde geldt voor probleemoplossing e.d.
Als je het gevoel krijgt dat ze je te veel zelf alles laat doen (vooral als je er nog niet zo lang loopt) dan kun je net zo goed geen coach hebben lijkt me.
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_128941261
Bureaucratie :X. Ik ga op vakantie buiten Europa, dus moet je een medische verklaring hebben en die moet vervolgens gecontroleerd worden door het ministerie van gezondheid, ministerie van buitenlandse zaken en de ambassade. In de beschrijving stond dat dit totaal 6 weken zou duren. Veel eerder had ik het ook niet kunnen opsturen, omdat mijn dosis toen stomweg nog niet bekend was.

Over 2,5 week vertrek ik en de verklaring ligt nu pas bij Buitenlandse Zaken, die ook nog eens 2-3 weken extra nodig zeggen te hebben (en even 17,70 willen vangen, alsof ik erop zit te wachten dat zij dat ding moeten controleren?), en daarná moet ie nog langs de ambassade en ik heb geen idee hoe lang zij erover denken te doen. Doordat al die ambtenaren het nodig vinden om er zo lang over te doen, zit ik straks zonder medicijnen in een ver land met heel veel prikkels en indrukken. En ik snap uberhaupt niet waarom ze hem allemaal apart willen bekijken en stempelen, waarom kan dat niet centraal? *insert scheldwoord* ;( :{ </rant>
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_128952532
quote:
13s.gif Op zondag 14 juli 2013 17:28 schreef Chicolate het volgende:
Bureaucratie :X. Ik ga op vakantie buiten Europa, dus moet je een medische verklaring hebben en die moet vervolgens gecontroleerd worden door het ministerie van gezondheid, ministerie van buitenlandse zaken en de ambassade. In de beschrijving stond dat dit totaal 6 weken zou duren. Veel eerder had ik het ook niet kunnen opsturen, omdat mijn dosis toen stomweg nog niet bekend was.

Over 2,5 week vertrek ik en de verklaring ligt nu pas bij Buitenlandse Zaken, die ook nog eens 2-3 weken extra nodig zeggen te hebben (en even 17,70 willen vangen, alsof ik erop zit te wachten dat zij dat ding moeten controleren?), en daarná moet ie nog langs de ambassade en ik heb geen idee hoe lang zij erover denken te doen. Doordat al die ambtenaren het nodig vinden om er zo lang over te doen, zit ik straks zonder medicijnen in een ver land met heel veel prikkels en indrukken. En ik snap uberhaupt niet waarom ze hem allemaal apart willen bekijken en stempelen, waarom kan dat niet centraal? *insert scheldwoord* ;( :{ </rant>
Om die rompslomp te vermijden is het net zo handig ff twee weekjes niet te slikken.
Ik zou het spelletje van die instellingen niet meespelen. En als je binnen de EU blijft is het helemaal onzin.
Religie is een mentale ziekte.
pi_128952851
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2013 22:17 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Om die rompslomp te vermijden is het net zo handig ff twee weekjes niet te slikken.
Ik zou het spelletje van die instellingen niet meespelen. En als je binnen de EU blijft is het helemaal onzin.
Spelletje van instellingen niet meespelen? Hoe erg ik ook een hekel heb aan bureaucratie, ik laat die aversie niet tussen mij en een rustige vakantie staan. Zonder medicatie kan ik vast ook prima een maand weg, maar mét kan ik alle prikkels op de dag zelf verwerken en ervan genieten, in plaats van dit allemaal thuis pas te beseffen. Ik wil niet dat ik na een paar dagen weer een dag binnen moet blijven omdat alles op me afkomt en ik mentaal alweer gesloopt ben. Dan liever de stress en frustratie tevoren.

En meteen goed nieuws van de ambassade: dag 1 brengen, dag 2 kan je hem alweer ophalen. Dat is lekker snel.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')