als hij niet computert, is hij redelijk aanspreekbaar. goed aanspreekbaar is hij eigenlijk zelden of nooit. maar in de buurt van de computer krijg je niet of nauwelijks reaktie, dan is hij volledig gefocust op dat rotding.quote:Op woensdag 24 juli 2013 00:07 schreef trui het volgende:
zit er niks tussen 'geplak aan het scherm' en 'op sleeptouw nemen'? als je alleen afspreekt dat op bepaalde tijden niet gecomputerd mag worden, zou hij misschien in die tijd ook zelf op zoek kunnen gaan naar een alternatieve bezigheid, bijv. een boek lezen oid?
verder vind ik 'erg onbereikbaar' en 'goed in z'n vel' ook niet helemaal matchen. het klinkt nl alsof hij meer 'onbereikbaar' is dan anders, of vat ik dat verkeerd op?
oh, selene kan zelf papa's compu aanzetten; kiezen of ze winsop of linux wil en vervolgens (zowel onder linux als onder winsop) spelletje of tuuptuup starten hoorquote:Op woensdag 24 juli 2013 09:08 schreef Ticootje het volgende:
Ik zit met grote verbazing te kijken hoe leyla de Ipad bedient... Ze groeien ermee op..
Das toch geniaal! Ze herkennen de icoontje waar ze moeten klikken, ik vind het echt geweldig...quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:03 schreef simmu het volgende:
[..]
oh, selene kan zelf papa's compu aanzetten; kiezen of ze winsop of linux wil en vervolgens (zowel onder linux als onder winsop) spelletje of tuuptuup starten hoor
Fijn dat hij nu niet meer bij opa en oma hoeft te wonen. Hoop dat het dan ook beter gaat tussen K en T.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:42 schreef -mandy- het volgende:
Wat goed lady-wrb! Mooi dat je een oplossing hebt gevonden waar beiden tevreden mee zijn.
Vraagje, vanaf welke leeftijd laten jullie kinderen achter de pc, stiefzoon van 4,5 komt vanaf het nieuwe schooljaar bij ons wonen. Is het handig hem stilaan te laten wennen met een pc of dat zolang mogelijk niet te doen en wachten tot ze er op school mee beginnen? Met een paar weken start hij in groep 1.
Heb een beetje een dubbel gevoel bij jonge kinderen achter de pc nl,
Jawel, dat klopt ook. Ik heb het woord 'luchtig' niet goed gekozen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:38 schreef trui het volgende:
[..]
zo luchtig wordt er toch niet over gedaan? volgens mij zijn er heel wat vragen gesteld en suggesties gedaan om wat meer grenzen te stellen aan het computergedrag van L.
Oi! Dat is een verandering.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:42 schreef -mandy- het volgende:
stiefzoon van 4,5 komt vanaf het nieuwe schooljaar bij ons wonen.
Wat liehief!quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:34 schreef Moonah het volgende:
Even iets anders trouwens.
Vandaag is Thies de hele dag de baas.![]()
Dat wilde hij al zo lang zo graag een keertje zijn. Dus in de vakantie mag dat voor één dagje. Vanochtend werden we begroet met een bruut: "Wakker worden!!!". Gevolgd door: "Hup! Op het tablet!!". Nu zijn we al een groot deel van de ochtend met zijn drieën aan het Lego'en, dat wilde hij echt heel graag.
Mijn man wordt er zo dadelijk op uit gestuurd om ingrediënten voor cake te halen. Dat (cake bakken) gaan we dus vanmiddag doen. Ik mag nog wel tussendoor de was ophangen. En toen ik zei dat ik ook moest stofzuigen, bood hij zelf aan dat hij dan wel zou dweilen. "Want dat vind ik ook écht leuk om te doen!". Vanavond gaan we pizza halen, en meneer wil in ons bed slapen.
Vooralsnog doet hij het best goed als baas...
Ook leuk!quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:52 schreef Gaoxing het volgende:
Wij hadden gisteren no way dat mama gaat koken-dag. Of beter gezegd: dat hebben we nu iedere dinsdag. Oudste had de dag ervoor een recept uitgekozen (wat ze een paar dagen geleden in een supermarkt had gekregen, waar ze het had mogen proeven) en het ging lang niet slecht. Oudste dan. Jongste was meer van bijstaan en naar kijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |