Ik liet mijn verjaardag altijd geruisloos voorbij gaan. Totaal geen zin in die aandacht.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:40 schreef RensAjacied het volgende:
[..]![]()
Zo blijf je Koos Vriendloos![]()
Niet dat je anderen moet omkopen en zelf ben ik ook niet zo van het eindeloos rondjes geven maar trakteren met je verjaardag ofzo kan toch wel?
Het is gewoon fatsoenlijk en attent.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:41 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ik eet het ook liever zelf op, maar je krijgt er op zijn tijd ook weer eten voor terug hé.
Thuis op mijn verjaardag heeft mijn moeder genoeg in huis gehaald. Voor de rest trakteer ik niet iets van mijn eigen geld nee.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:41 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Geef je wel iets op een verjaardag of gaat dat ook al te ver?
Wowquote:Op woensdag 3 juli 2013 16:42 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Thuis op mijn verjaardag heeft mijn moeder genoeg in huis gehaald. Voor de rest trakteer ik niet iets van mijn eigen geld nee.
quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:42 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Thuis op mijn verjaardag heeft mijn moeder genoeg in huis gehaald. Voor de rest trakteer ik niet iets van mijn eigen geld nee.
En als je naar iemand anders zijn verjaardag gaat ook geen cadeau of geld?quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:42 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ga alleen naar familie. En dan heeft mijn ma meestal cadeau gekocht.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:42 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
En als je naar iemand anders zijn verjaardag gaat ook geen cadeau of geld?
Dat is fatsoenlijk en attent, net zoals fooi geven als je ergens iets gegeten hebt of een biertje halen als je een bekende spreekt in de kroeg.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:42 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Waarom zou ik trakteren. Nergens voor nodig.
Nee ben sowieso niet zo'n fan van jarig zijn. Al dat gedoe. Ga later denk ik nooit meer vieren.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:42 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Lekker goedkope verjaardag wel dan.
Jij maakt er zeker nog winst op ook?
Ik kom nooit in de kroeg. En als je uit eten gaat betaal je toch al voor het eten. Moeten ze nog meer hebben danquote:Op woensdag 3 juli 2013 16:43 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Dat is fatsoenlijk en attent, net zoals fooi geven als je ergens iets gegeten hebt of een biertje halen als je een bekende spreekt in de kroeg.
Jij snapt hetquote:Op woensdag 3 juli 2013 16:43 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Dat is fatsoenlijk en attent, net zoals fooi geven als je ergens iets gegeten hebt of een biertje halen als je een bekende spreekt in de kroeg.
Ach die 5 euro extra.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:44 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik kom nooit in de kroeg. En als je uit eten gaat betaal je toch al voor het eten. Moeten ze nog meer hebben dan
Fooi geven doe ik ook nooit. Ja oké, die laatste 5 cent mogen ze houden.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:43 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Ik trouwens ook niet, maar goed ik ga op deze leeftijd ook nooit op eigen kosten uit eten.quote:
Ik wel, al vind ik het vrij normaal en dat komt denk ik mede doordat ik lang in de horeca heb gewerkt.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:44 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Fooi geven doe ik ook nooit. Ja oké, die laatste 5 cent mogen ze houden.
Ach dat sociale moet in je aard liggen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:45 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Ik wel, al vind ik het vrij normaal en dat komt denk ik mede doordat ik lang in de horeca heb gewerkt.
Fooi vind ik altijd wel een bullshit iets. Als je niet genoeg verdient dan moet je je prijzen omhoog gooien. Bij de fietsenmaker ga ik ook niet 10% fooi gevenquote:Op woensdag 3 juli 2013 16:43 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:45 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Ik wel, al vind ik het vrij normaal en dat komt denk ik mede doordat ik lang in de horeca heb gewerkt.
Dat het fatsoenlijk is na een goede service heb je helemaal gelijk in, maar het moet NIET normaal worden. Het is een extra en geen verplichting. Dus als medewerker moet je er niet op rekenen en is het mooi mee genomen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:45 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Vind het ook wannabe Amerika zooi, waar de fooi ook echt nodig is voor het personeel om rond te komen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:46 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Fooi vind ik altijd wel een bullshit iets. Als je niet genoeg verdient dan moet je je prijzen omhoog gooien. Bij de fietsenmaker ga ik ook niet 10% fooi gevenhet is je fucking werk, vind je dat het te weinig oplevert dan zoek je een andere baan.
Ik vind het een geste wanneer ik goed gegeten of goed bediend ben in een gelegenheid. Maar dat moet iedereen voor zichzelf weten. Ik doe het bijvoorbeeld ook als ik een taxi neem en het 18 euro is, dan geef ik hem ook 20.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:46 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Fooi vind ik altijd wel een bullshit iets. Als je niet genoeg verdient dan moet je je prijzen omhoog gooien. Bij de fietsenmaker ga ik ook niet 10% fooi gevenhet is je fucking werk, vind je dat het te weinig oplevert dan zoek je een andere baan.
In Amerika is het helemaal triest daar is fooi 'verplicht', fooi moet je verdienen omdat je aardig bent en goed je werk doet..quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:47 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Vind het ook wannabe Amerika zooi, waar de fooi ook echt nodig is voor het personeel om rond te komen.
Geen idee. Ik heb daar eerder ook al voor een duurzamere wereld gepleit.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:38 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Waarom zit je in het tour topic eigenlijk?
Jij wil graag van je geld af?quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:48 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Ik vind het een geste wanneer ik goed gegeten of goed bediend ben in een gelegenheid. Maar dat moet iedereen voor zichzelf weten. Ik doe het bijvoorbeeld ook als ik een taxi neem en het 18 euro is, dan geef ik hem ook 20.
Dat zeker niet, als ik het niet naar mijn zin heb gehad hoeven ze niks te verwachten. Maar als ik zie dat een werknemer zijn werk erg serieus neemt om het mij extra naar mijn zin te maken kunnen ze zeker fooi verwachten. Ook al is het maar iets.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:47 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Dat het fatsoenlijk is na een goede service heb je helemaal gelijk in, maar het moet NIET normaal worden. Het is een extra en geen verplichting. Dus als medewerker moet je er niet op rekenen en is het mooi mee genomen.
In een restaurant bij goede bediening/lekker eten niet, maar bij pizzakoeriers heb ik er altijd wel erg veel moeite mee. Ze rekenen je al een ontiegelijk hoog bedrag af voor niks.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:46 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Ik doe het ook wel hoor, bij Taxi en in restaurants, vaak gewoon afronden om het wat makkelijker te maken met betalen. Maar het idee vind ik altijd krom.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:48 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Ik vind het een geste wanneer ik goed gegeten of goed bediend ben in een gelegenheid. Maar dat moet iedereen voor zichzelf weten. Ik doe het bijvoorbeeld ook als ik een taxi neem en het 18 euro is, dan geef ik hem ook 20.
Heeft het niet mee te maken, ik vind het een teken van respect en fatsoen. Al zul jij dat niet weten omdat enige sociale bindingen je vreemd zijn.quote:
In Griekenland trekken ze je al zowat die restaurants naar binnen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:50 schreef RensAjacied het volgende:
Als je in landen als Griekenland en Turkije fooi geeft onthouden ze dat altijd. Dus wil je daar vrienden maken geef die 5 euro extra en je wordt als een koning behandeld
True. In NY had ik eens 20$ fooi gegeven, wilden ze ons niet laten gaan, omdat ze eigenlijk 30$ verwachtten. Heb ik toch maar vriendelijk voor bedanktquote:Op woensdag 3 juli 2013 16:47 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Vind het ook wannabe Amerika zooi, waar de fooi ook echt nodig is voor het personeel om rond te komen.
Ik heb daar wat meer moeite mee ja.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:50 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Heeft het niet mee te maken, ik vind het een teken van respect en fatsoen. Al zul jij dat niet weten omdat enige sociale bindingen je vreemd zijn.
Ja omdat je ze zojuist een maand salaris cadeau hebt gedaan.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:50 schreef RensAjacied het volgende:
Als je in landen als Griekenland en Turkije fooi geeft onthouden ze dat altijd. Dus wil je daar vrienden maken geef die 5 euro extra en je wordt als een koning behandeld
In Turkije is het niet anders. Op Kreta nog iets extremer inderdaad. Maar ik geniet altijd wel van die spelletjesquote:Op woensdag 3 juli 2013 16:51 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
In Griekenland trekken ze je al zowat die restaurants naar binnen.
Dat vind ik dus echt erg.. gewoon dat je al VERWACHT dat je meer krijgt. Het is een extra/bonus voor je goede werk of het lekkere eten. En 30$ fooiquote:Op woensdag 3 juli 2013 16:51 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
True. In NY had ik eens 20$ fooi gegeven, wilden ze ons niet laten gaan, omdat ze eigenlijk 30$ verwachtten. Heb ik toch maar vriendelijk voor bedankt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |