abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128539299
Als groot visfan kwam dit evenement tot mij, en het bleek ook zowaar live uitgezonden te worden op de Nederlandse tv. Ik kijk er naar uit, en zal dan ook 5 uur lang aan de buis gekluisterd zitten :)

Dan nu een korte introductie.

Uitzending RTL 7: zondag 14 juli tussen 13.00 uur en 18.00 uur

En dan nu iets compleet nieuws! Live sportvissen op de Nederlandse televisie. Het is nog nooit eerder vertoond, maar RTL 7 heeft op zondag 14 juli de primeur met Fish ‘O’ Mania International.

In een vijf uur durende wedstrijd nemen zestien topvissers uit acht landen – waaronder Arjan Klop en Jurgen Spierings namens Nederland – het tegen elkaar op. De kijker kan de wedstrijd van de eerste tot de laatste seconde volgen. De registratie wordt in beeld gebracht door vijftien camera’s en is in High Definition kwaliteit te zien op RTL7. Live verslag gebeurt door Ed Stoop bekend van Vis TV.

Een gigantische visvijver, zestien topvissers en vijf uur lang hengelsport bedrijven met maar één doel: zoveel mogelijk zware vissen ‘op het droge’ krijgen. Dat is de essentie van het prestigieuze Britse Fish ‘O’ Mania.

Dit evenement onderscheidt zich ten opzichte van andere ‘traditionele’ viswedstrijden door elk half uur het gewicht van de gevangen vissen te wegen, in plaats van eenmaal op het eind. Zo is het wedstrijdverloop goed te volgen en kan er ieder half uur weer iemand anders aan kop staan.

Degene die na vijf uur vissen als eerste eindigt, wint daarmee een geldprijs van 30.000 pond. Fish ‘O’ Mania is een jaarlijks evenement (in twee verschijningsvormen: een wedstrijd voor internationale teams en een 16-delige wedstrijdreeks waar recreanten zich voor de amateurfinale kunnen plaatsen) en dit jaar voor het eerst in Nederland op televisie te zien.

Op zondag 14 juli kunnen vis-geïnteresseerden tussen 13.00 uur en 18.00 uur bij RTL 7 terecht voor de live uitzending van Fish ‘O’ Mania International.

Dan zijn er ook nog enkele leuke feitjes, en deelnemers welke extra aandacht verdienen

Tevens moeten de winnaars een duik nemen in het water

De Nederlandse deelnemers
pi_128539389
Ben benieuwd, sportevenement van het jaar.
pi_128539395
Hier ga ik eens lekker voor zitten!
AFCA!
  woensdag 3 juli 2013 @ 14:47:13 #4
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_128539405
Dit moet ik zien. Geweldig.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 3 juli 2013 @ 14:49:56 #5
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_128539536
Doet Victor Kros ook mee?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_128539544
Dit belooft spanning en sensatie.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_128539580
Nogmaals wat een briljant concept! Dit gaat miljoenen kijkers opleveren waar de troonopvolging en de WK finale niets bij zijn!
AFCA!
pi_128539679
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:49 schreef Caland het volgende:
Victor Kros
Het risico was te groot met een snelweg achter het visterrein. Ze waren bang dat mocht hij winnen hij over de vijver was heen gesprongen.
pi_128539962
Matt Hearn moeten wij bedanken dat dit op de Nederlandse tv uitgezonden kan worden. Het is natuurlijk vrij uitzonderlijk maar ik vind het echt fijn dat RTL7 dit durft uit te zenden. Hoop wel dat wij als visfanaten een beetje serieus genomen worden, en dus niet met allemaal feitjes komen die wij allang weten. ;(
Groot fan van User Wotte
pi_128540173
quote:
99s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:59 schreef Tjacka het volgende:
Matt Hearn moeten wij bedanken dat dit op de Nederlandse tv uitgezonden kan worden. Het is natuurlijk vrij uitzonderlijk maar ik vind het echt fijn dat RTL7 dit durft uit te zenden. Hoop wel dat wij als visfanaten een beetje serieus genomen worden, en dus niet met allemaal feitjes komen die wij allang weten. ;(
In 5 uur heb je tijd genoeg om ook de achtergronden een beetje door te nemen :). Het commentaar moet je gewoon met een korrelzout nemen, en mogelijk in dit topic verbeteren.

Het kan best wat leuke discussies opgang brengen. Iedereen heeft immers wel een iets andere visie op vistechnieken.
pi_128540403
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:50 schreef RensAjacied het volgende:
Nogmaals wat een briljant concept! Dit gaat miljoenen kijkers opleveren waar de troonopvolging en de WK finale niets bij zijn!
Dat betwijfel ik moet ik eerlijk zeggen. De vismarkt in Nederland is echt nog redelijk klein. Ik hoop dat dit een succes wordt. Maar als jouw passie in deze sport ligt, raad ik je aan om ook http://www.tangrammedia-vistv.nl te gaan kijken het zal je verbazen hoe tof het programma daadwerkelijk is.
Groot fan van User Wotte
pi_128540440
Geweldig! Klinkt zeer sensationeel en zal dan ook zeker kijken.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_128540708
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:04 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]

In 5 uur heb je tijd genoeg om ook de achtergronden een beetje door te nemen :). Het commentaar moet je gewoon met een korrelzout nemen, en mogelijk in dit topic verbeteren.

Het kan best wat leuke discussies opgang brengen. Iedereen heeft immers wel een iets andere visie op vistechnieken.
Ik kijk het eerste uurtje aan. Maar als ze uit gaan leggen wat ''verticaal vissen'' en het ''vissen met de pen'' is dan haak ik af. Ik snap dat de meeste kijkers dit nog niet snappen. Maar ik erger mij daar dan wel echt enorm aan. Wij gaan het zien, en ik hoop dat de verslaggeving niet tegenvalt.

Het kan wel echt een nieuwe inslag geven op de vis-wereld. Daarom ben ik ook super blij dat RTL7 het heeft binnen gehengeld. (sorry foutwoordgrapje.)
Groot fan van User Wotte
pi_128540735
foutje
Groot fan van User Wotte
pi_128540740
ha foutje
Groot fan van User Wotte
pi_128541747
Hoe kun je topvisser zijn :?

is toch gewoon aas aan je haak en geluk hebben?
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_128543496
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:37 schreef AldoTheApache het volgende:

Neeeee joh ben je gek.
Je moet verticaal kunnen vissen en ook vissen met de pen is een belangrijke skill.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_128545291
:') Doping sport.

Ik sla dit over.
pi_128547251
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 16:52 schreef j0rdiiii het volgende:

Ik sla dit over.
:')

Er is anders nog geen enkel dopinggeval bekent hoor bij mijn sport? Of kan jij elke voorbeelden noemen?
Groot fan van User Wotte
pi_128555405
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:37 schreef AldoTheApache het volgende:

Wat een onzin. Zelfs in een continent als Afrika weten ze dat je louter onzin uitkraamt.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 16:52 schreef j0rdiiii het volgende:

Ik sla dit over.
Kom met voorbeelden dan? Als je dag in, dag uit een hengel meesjouwt krijg je gewoon veel spiermassa.
  Moderator woensdag 3 juli 2013 @ 21:24:27 #21
9859 crew  Karina
Woman
pi_128556308
Topshow, ik ga kijken :7
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Redactie Sport woensdag 3 juli 2013 @ 21:25:04 #22
274204 crew  Mexicanobakker
pi_128556335
Dit moet een topshow worden
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:35:47 #23
391874 Pascalus
-geroyeerd-
pi_128556852
Ik heb het in mijn agenda gezet.
Ik ben inmiddels overleden.
pi_128775452
Hier doen ze het overigens allemaal voor, buiten de roem en het geweldig gezellige evenement.

quote:
30.000 pond hoofdprijs

Sinds 1994 vindt ‘Fish ‘O’ Mania’ plaats met als ultieme geldprijs 30.000 pond. Zestien topvissers uit acht landen bedrijven vijf uur lang hengelsport in één gigantische visvijver met maar één doel: zoveel mogelijk zware vissen ‘op het droge krijgen’. De wedstrijd onderscheidt zich ten opzichte van andere ‘traditionele’ viswedstrijden door elk half uur het gewicht van de gevangen vissen te wegen in plaats van eenmaal op het eind.
Tevens is inmiddels bekend dat Ed Stoop, welke wij uiteraard allemaal al kennen van Vis TV de presentatie in handen zal krijgen

Maar dan heb ik ook nog een vraag aan mijn mede visfanaten !

Ik heb nog even gezocht naar een interview met beide Nederlandse deelnemers of de bondscoach Van Schendel, maar dat wil nog niet zo goed lukken vreemd genoeg.

Ik overweeg om de deelnemers nu zelf maar aan te schrijven. Dus als jullie vragen hebben welke gesteld MOETEN worden dan hoor ik het graag :)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:14:33 #25
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_128775488
Het is bijna zover! SPANNEND!
AFCA!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')