abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 juli 2013 @ 14:23:06 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_128538347
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FOK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers Hieronder de deelnemers en de tickers!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
  woensdag 3 juli 2013 @ 14:24:17 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128538402
:D Clums! Die fout maak ik ook elke keer, en toch al de dag van thuiskomst gaan staan en vet teleurgesteld zijn. :')

De reis verder goed gegaan?
pi_128538493
Ik weet niet hoe ik zitten moet... schuine buikspieren
ik wist niet dat ik ze had... auw
  woensdag 3 juli 2013 @ 14:26:33 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_128538514
Zeg BE, welk forum mod jij nou eigenlijk nog?
disclaimer
pi_128539294
Aankomende zaterdag werk ik van 21:45, tot 7:00. Nee. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_128539710
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:24 schreef Brighteyes het volgende:
:D Clums! Die fout maak ik ook elke keer, en toch al de dag van thuiskomst gaan staan en vet teleurgesteld zijn. :')

De reis verder goed gegaan?
Ja op zich prima gegaan. Alleen op :r Düsseldorf :r veel langer rond moeten zoeken dan nodig was. Lig nu in m'n hotelbed. Het is hier bijna 2100 uur en das prima, want zo voelt het ook. Ik crash zo in slaap, en dan morgenmiddag ofzo maar eens de stad in. Eerst even bijkomen van de afgelopen dagen.
  woensdag 3 juli 2013 @ 15:22:04 #7
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_128540978
Ik wil fietsen ;(

Maar bagger moe en alles dut zeer :( Ik ben gestopt met de sportschool tijdelijk. Is ff niet meer te doen... maar toen ik vanmorgen 200gr aangekomen was (ja ik weet weinig en boeie) baalde ik van de stop _O-
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 3 juli 2013 @ 15:34:29 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128541591
quote:
99s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:26 schreef Stormqueen het volgende:
Zeg BE, welk forum mod jij nou eigenlijk nog?
Niks op dit moment.
Shhhh. ;) Ik ben TF aan het inwerken. ;)
  woensdag 3 juli 2013 @ 15:37:36 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_128541762
Ik ben altijd verward bij tf omdat ik dr altijd taart noem :')
disclaimer
pi_128546485
vandaag een " goede " dag
O: 1 bth pindakaas
t: appeltaart met slagroom van kobus kuch :9~ een warme chocolademelk en een munt thee
l: portugese salade ( met ham, olijven, koriander, kikkererwten, etc.. nom nom!! )
D: een of andere diepvries zak maaltijd.. en een fles witte wijn :6

onder omstandigheden best prima :@

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_128546709
ohja lijstje:

O: 250 ml magere yoghurt, 40 gr all bran en een banaan, koffie
S: kwartiertje cardio, en verder ruim half uurtje oefeningen
T: eiwitshake
L: 2 roggebrood met kaas, halve komkommer en 150 gr rauwkost, glas optimel
T: koffie
T: muntthee, 2 nectarines
D: Spinazie, pasta en kipfilet, glas optimel
T: misschien nog een bakje kwark (als ik trek heb)

Verder aan vocht: anderhalve liter water.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2013 17:27:19 ]
pi_128549488
Oh verkeerde topic :D
pi_128551134
Hè, 4 ons erbij en dit is echt voor het eerst dat ik echt niet zo goed snap waarom. Ben vrijdag wel gaan drinken, maar verder heb ik het wel keurig gedaan (en dat heb ik er weer uitgegooid 's avonds!). Nou ja, volgende week beter!
  woensdag 3 juli 2013 @ 19:26:52 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_128551206
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:24 schreef Zeester het volgende:
Hè, 4 ons erbij en dit is echt voor het eerst dat ik echt niet zo goed snap waarom. Ben vrijdag wel gaan drinken, maar verder heb ik het wel keurig gedaan (en dat heb ik er weer uitgegooid 's avonds!). Nou ja, volgende week beter!
Dan heb je gewoon vocht vastgehouden. Wel irritant, maar de volgende keer ben je een kilo lichter!
disclaimer
pi_128551342
Ik hoop het. Bedenk me dat ik gisteren ook wel behoorlijk zout heb gedineerd dus dat zal dan wel! Op dit soort momenten zou thuis een weegschaal wel fijn zijn!
pi_128551508
Ik vrees dat dat er een beetje bij hoort. Ik ben sinds ik ging sporten eerst gelijk gebleven, daarna een paar ons afgevallen, en daarna een kilo zwaarder geworden. Ik ben nu dus een paar weken bezig en merk alleen dat ik maar niet lichter word terwijl ik wel gezond eet. Dat kán natuurlijk gewoon niet, dus er zal vast wel een of andere voor mij duistere reden zijn die eraan ten grondslag ligt. Ik ben maar gestopt erover na te denken. Maar goed, echt motiverend is het niet!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 3 juli 2013 @ 19:38:49 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_128551630
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:35 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vrees dat dat er een beetje bij hoort. Ik ben sinds ik ging sporten eerst gelijk gebleven, daarna een paar ons afgevallen, en daarna een kilo zwaarder geworden. Ik ben nu dus een paar weken bezig en merk alleen dat ik maar niet lichter word terwijl ik wel gezond eet. Dat kán natuurlijk gewoon niet, dus er zal vast wel een of andere voor mij duistere reden zijn die eraan ten grondslag ligt. Ik ben maar gestopt erover na te denken. Maar goed, echt motiverend is het niet!
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:35 schreef Claudia_x het volgende:
Maar gezond eten en laag-calorisch eten zijn natuurlijk niet hetzelfde. Als je net zo veel binnen krijgt als je verbrandt zul je onder de streep niet afvallen. Wat eet je gemiddeld?
disclaimer
  woensdag 3 juli 2013 @ 19:45:26 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128551880
Wanneer leer ik nou eens echt goed voor mezelf te zorgen als ik me rot voel of supermoe ben (of een combinatie van die twee :') )

O: Brinta
T: kapje pindakaas, stuk geitenkaas 30+, 4 dubbelwafels, 5 snoepjes
L: 2 boterhammen
T: biscuitjes, 1,5 magnum
D: chili

-O-
Vanavond ouderavond en daarna meteen naar bed. Hoop er om 21.15 in te liggen.
En ik ga op zolder liggen zodat ik niet weer 4 keer wakker wordt van een van de heren. :')
pi_128551925
quote:
99s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:38 schreef Stormqueen het volgende:

Maar gezond eten en laag-calorisch eten zijn natuurlijk niet hetzelfde. Als je net zo veel binnen krijgt als je verbrandt zul je onder de streep niet afvallen. Wat eet je gemiddeld?
Ik eet heel regelmatig:

O: 2x volkoren beschuit met filet americain
T: smoothie met banaan, magere yoghurt en aardbei/mango/ananas/bosvruchten
L: 2x volkoren brood met 2 gekookte eieren
T: 2 stukjes pure chocola
T: 2x volkoren beschuit met geitenkaas/filet americain/kipfilet/rosbief/fricandeau/gerookte ham
D: verschillend
T: als ik heb gesport, een bak magere yoghurt met appel

M'n avondeten varieert wel enorm: de ene keer een flinke salade met gegrilde zalm, de andere keer pasta met kaas of risotto met room. Maar het is allemaal vers en puur, zelf gemaakt, met zo weinig mogelijk rood vlees, geen overbodige sausjes. Nou ja, you get the drift. Ik let erop dat het niet te gek wordt met kcal (tussen 500-750 kcal, maar dat doe ik op gevoel, dus tja :Y) ).

Omdat ik zo'n enorme autist ben met eten en elke dag hetzelfde eet, valt het nogal op dat het sporten niks uitmaakt. Maar ik ga de boel toch eens door een calorieënteller halen.
pi_128552594
Even via FatSecret gekeken en ik zit op 936 kcal zonder avondeten:

O: 133 kcal
T: 239 kcal
L: 271 kcal
T:161 kcal
T: 132 kcal

Op hoeveel kcal proberen jullie te zitten?
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:17:02 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_128553143
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:02 schreef Claudia_x het volgende:
Even via FatSecret gekeken en ik zit op 936 kcal zonder avondeten:

O: 133 kcal
T: 239 kcal
L: 271 kcal
T:161 kcal
T: 132 kcal

Op hoeveel kcal proberen jullie te zitten?
Mmm, dan is het niet zo dat je te veel eet in ieder geval.
Ik probeer zelf rond de 1500 te blijven, sommigen vinden dat een crashdieet geloof ik, maar voor mij werkt het prima. Kan genoeg en gevarieerd eten en heb weinig honger.
Wel trek, maar dat heb ik ook als ik 7000 kcals op een dag zou eten :')
disclaimer
pi_128553227
Och trekschmek. Dat kun je prima negeren.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:19:46 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_128553248
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Och trekschmek. Dat kun je prima negeren.
Tuurlijk, negen van de tien keer wel :P Gelukkig maar.
disclaimer
pi_128553285
quote:
99s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Tuurlijk, negen van de tien keer wel :P Gelukkig maar.
Anders at ik echt all day every day :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:20:38 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_128553293
ik ga ook geen lijstjes meer posten ook, ik vreet toch nagenoeg elke dag hetzelfde en als ik mezelf een keer te buiten ga durf ik dat toch niet te posten :D *O* :')
disclaimer
pi_128553370
Ik post ook nooit lijstjes, omdat ik alleen met absurde lijstjes afval. Respect voor iedereen die langzaam en verantwoord afvalt maar

Alhoewel, velen blijkbaar wel, maar dat past echt zo niet in mijn leven ATM.
pi_128553385
hier staat de wijn fles gewoon op tafel..
schijt! :6

A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:23:10 #28
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128553386
LL dat lijkt wel goed, misschien qua kcal wat te weinig maar geeft eens een keer niks

Barretje, dat lijstje zit er natuurlijk niet uit. Ik hoop dat je het zelf ook weet want dit is ECHT niet goed. Wat de oorzaak ook is.

Qua kilogrammen....
Ik schommel zo'n 2 kg, dat kan gewoon. Niet zo focussen daarop hoor, nergens voor nodig.
1 dag sporten resulteert niet in een kg lichaamsverlies.. jammer dan.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_128553400
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:23 schreef Barretje80 het volgende:
hier staat de wijn fles gewoon op tafel..
schijt! :6
Jij hebt je borrel verdiend! Sterkte!
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:25:53 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_128553499
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:23 schreef uniekhoorn het volgende:
LL dat lijkt wel goed, misschien qua kcal wat te weinig maar geeft eens een keer niks

Barretje, dat lijstje zit er natuurlijk niet uit. Ik hoop dat je het zelf ook weet want dit is ECHT niet goed. Wat de oorzaak ook is.

Qua kilogrammen....
Ik schommel zo'n 2 kg, dat kan gewoon. Niet zo focussen daarop hoor, nergens voor nodig.
Denk dat iedereen dat wel weet hoor. Claudia had het er over dat je drie weken stil staat, dat vind ik wat anders.
disclaimer
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:26:44 #31
149959 SQ
snelle trees
pi_128553544
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik post ook nooit lijstjes, omdat ik alleen met absurde lijstjes afval. Respect voor iedereen die langzaam en verantwoord afvalt maar

[ afbeelding ]

Alhoewel, velen blijkbaar wel, maar dat past echt zo niet in mijn leven ATM.
heeft niets met tijd hebben te maken natuurlijk. Maar jij bent gewoon nogal een emotionele wervelwind met vrij grote extremen _O-
disclaimer
pi_128553637
quote:
99s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:26 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

heeft niets met tijd hebben te maken natuurlijk. Maar jij bent gewoon nogal een emotionele wervelwind met vrij grote extremen _O-
:D

Dat valt an sich wel mee hoor, maar ik eet gewoon te vaak met mensen en drink gewoon veel te vaak om daar een verstandig dieet om heen te bouwen :D Soms ga ik dus even een paar weken in extreemmodus, zodat ik verder lekker kan blijven doen wat ik wil doen.
pi_128553667
quote:
99s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:25 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Denk dat iedereen dat wel weet hoor. Claudia had het er over dat je drie weken stil staat, dat vind ik wat anders.
Gewoon fucking 4 ons zwaar ook nog. :( Ik val het beste af als ik zo weinig mogelijk beweeg en heel weinig eet. Het zal best wel zo zijn dat ik aan m'n spieren werk nu, maar daar zie ik ookal niks van terug. :(
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:29:38 #34
149959 SQ
snelle trees
pi_128553676
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:28 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Dat valt an sich wel mee hoor, maar ik eet gewoon te vaak met mensen en drink gewoon veel te vaak om daar een verstandig dieet om heen te bouwen :D Soms ga ik dus even een paar weken in extreemmodus, zodat ik verder lekker kan blijven doen wat ik wil doen.
Dat zijn keuzes ;)
disclaimer
pi_128553736
quote:
99s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:29 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dat zijn keuzes ;)
Uhu. En (voor nu) keuzes waar ik achter sta en me prima bij voel :Y En stukken minder dik bij weet te blijven dan ik was ook nog eens dus (again voor nu) *O*

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Gewoon fucking 4 ons zwaar ook nog. :( Ik val het beste af als ik zo weinig mogelijk beweeg en heel weinig eet. Het zal best wel zo zijn dat ik aan m'n spieren werk nu, maar daar zie ik ookal niks van terug. :(
Spierballetjes maken en die aaien. Dat werkte voor mij heel motiverend :D
pi_128553763
.

[ Bericht 99% gewijzigd door DancingPhoebe op 03-07-2013 20:31:44 ]
pi_128553933
over eten gesproken.. weet er nog iemand een leuk lunch-tentje in bos en lommer?? :@

pi_128554100
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:23 schreef uniekhoorn het volgende:

Qua kilogrammen....
Nog te weinig. ....? Whut :?
Ik zit echt propvol :')

Laat die kwark van vanavond ook zitten. Laat gegeten dus dat prop ik er niet meer bij.
pi_128554127
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:30 schreef DancingPhoebe het volgende:

Spierballetjes maken en die aaien. Dat werkte voor mij heel motiverend :D
Ik zit m'n armen al de hele dag te bewonderen, maar wie houd ik voor de gek? ;(

Ik weet dat het een kwestie van lange adem hebben is. En ach, ik voel me allang heel stoer dat ik 's avonds naar de sportschool ga. Een tijdje geleden was het nog ondenkbaar voor me dat ik 's avonds ging sporten, want ik ben echt een ochtendmens.
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:39:33 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_128554167
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:38 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Nog te weinig. ....? Whut :?
Ik zit echt propvol :')

Laat die kwark van vanavond ook zitten. Laat gegeten dus dat prop ik er niet meer bij.
ik vind 't ook niet weinig hoor :)
disclaimer
pi_128554189
En een absolute overwinning op mezelf was dat ik afgelopen dinsdag, na 10 uur onafgebroken in m'n ochtendjas achter de computer te hebben gezeten, naar de sportschool ging!
pi_128554224
Maar waarom dan niet in de ochtend gaan Claudia?
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:41:30 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_128554259
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
ik gok op werk :7
disclaimer
pi_128554291
quote:
99s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:41 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik wil ook werk waar ik 10 uur in een ochtendjas mag zitten! :o
pi_128554311
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
quote:
99s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:41 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Jep. Maar ik doe het mezelf aan, want ik zou nu juist wel 's ochtends kunnen sporten.

Ik ben m'n proefschrift aan het afschrijven en als ik daar 's ochtends niet meteen mee begin, dan wordt het niks meer.

LL, ik vind het ook een net lijstje!
pi_128554320
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:40 schreef Claudia_x het volgende:
En een absolute overwinning op mezelf was dat ik afgelopen dinsdag, na 10 uur onafgebroken in m'n ochtendjas achter de computer te hebben gezeten, naar de sportschool ging!
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:44:06 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_128554386
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:42 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik wil ook werk waar ik 10 uur in een ochtendjas mag zitten! :o
Doe ik vaak zat als ik thuis werk.
disclaimer
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:45:47 #48
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128554460
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heb je de gewichten nog van de afgelopen tijd?
Zet ze in een grafiek, zal je zien dat het wel goed komt :Y

Hou mijn mond over alcohol want dat is VEEEEEEEEEEEL te lekker ja.
Over een paar week all inclusief.. dat wordt cola-light met veel wodka of rum :9
Maar ook veel salade, groente, vis..
Pfffffffffffffff keuzes :D
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_128554505
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:45 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Heb je de gewichten nog van de afgelopen tijd?
Zet ze in een grafiek, zal je zien dat het wel goed komt :Y
Ik heb een weegschaal die m'n gewicht automatisch in een grafiek zet. En m'n vetpercentage ook. Ik houd van statistieken, maar dan vooral als ze doen wat ik wil.
pi_128554618
Ik denk dat ik vorige week gewoon 'vals' was afgevallen, want heb de week ervoor wel stoute dingen gedaan (want ongesteld). Nu zit ik aan een heerlijke salade als diner, en het komt uiteindelijk allemaal goed.

Ik ga toch ook maar eens een weegschaal kopen...
pi_128555096
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juli 2013 17:20 schreef Barretje80 het volgende:
vandaag een " goede " dag
O: 1 bth pindakaas
t: appeltaart met slagroom van kobus kuch :9~ een warme chocolademelk en een munt thee
l: portugese salade ( met ham, olijven, koriander, kikkererwten, etc.. nom nom!! )
D: een of andere diepvries zak maaltijd.. en een fles witte wijn :6

onder omstandigheden best prima :@
* Isabeau geeft barretje een knuffel

Beetje voorzichtig met de drank huh ;) been there, etc het helpt tijdelijk, maar lost niets op. Helaas.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:09:40 #52
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128555584
LL, het ziet er wat karig uit maar het kan slechter inderdaad.

Barretje, been there... goed voor jezelf zorgen want met bagger en alcohol voel je lichaamlijk ook niet lekkerder.
Geestelijk helpt het ook niet. :)
pi_128556008
Barretje :*

O: snee speltbrood met appelstroop
T: peer
L: 2 spelt met sandwichspread, komkommer, tomaatjes.
T: rijstwafel
D: Tomatensoep met nog wat speltbrood...
T: zo nog maar eens wat yoghurt met muesli eten :)

Ow en wat was die regel ook alweer, alleen traktaties op werk nemen als het zelfgebakken is toch? :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 26% gewijzigd door douche-eendje op 03-07-2013 21:31:10 ]
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:37:48 #54
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128556957
Zo, ik weet niet meer wat ik ook alweer vanochtend als lijstje voor vandaag opgaf maar alleen mij L en D zijn gebleven wat op de planning stond. Ik ben voor mijn doen vroeg opgestaan omdat we om 9 uur bij de huisarts moesten zijn en ik lig nu 10 minuten op de bank, ben afgedraaid! Maar goed, wel een heel fijne dag gehad en superveel gedaan.

O muesli, yoghurt, lijnzaad
T halve fles AH sap, 2 wasa met oude kaas
L 2 rozijnbrood met geitenbrei
T snelle jelle, 2 beschuit met jam, 2 beschuit roomboter/kaas, 50 gram pikante zoutjes
A spazle, gorgonzolaspinazie, vegaburger
T kersen

Oh, bij nader inzien zijn alleen mijn L en middag T's anders dan gepland. Geen idee hoe dit optelt, kan nooit extreem zijn.
Spoilers!
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:41:43 #55
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128557154
En ik ga echt een bombrief sturen naar J's klant hoor. Hij is de afgelopen weken al thuisgekomen met 2 x weesper moppen, brownies en weet ik wat nog meer en nou geven ze m weer chocolademuffins mee. En oma gaf zondag ook koekjes, truffels en een reep chocola mee. Mijn keukenkastje begint uit te puilen.

Gelukkig ben ik te moe om de moeite te willen doen om het te eten. En doen de fantastische baksels van d-e me ook niets. Heb ik besloten ;)
Spoilers!
pi_128557215
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
En ik ga echt een bombrief sturen naar J's klant hoor. Hij is de afgelopen weken al thuisgekomen met 2 x weesper moppen, brownies en weet ik wat nog meer en nou geven ze m weer chocolademuffins mee. En oma gaf zondag ook koekjes, truffels en een reep chocola mee. Mijn keukenkastje begint uit te puilen.

Gelukkig ben ik te moe om de moeite te willen doen om het te eten. En doen de fantastische baksels van d-e me ook niets. Heb ik besloten ;)
Hier ruikt het huis er inmiddels zo sterk naar dat ik er ook geen zin meer in heb. Bij het bakken zelfs kcals verbrand... en ik moet nu echt even mn yoghurtje gaan pakken. Dáár heb ik wel zin in :P
pi_128563277
Ow DE, dat ziet er echt fantastisch uit!
pi_128569183
Omnomnom DE! Zien er goed uit! Ik kan de moeite om voor mijn collega's te bakken niet meer opbrengen. Ik krijg er altijd een te overweldigend paarlen voor de zwijnen gevoel bij :D

Hoera, hier voorbij de helft van de social marathon van deze week en ik had mezelf opgedragen niet meer dan een kilo aan te komen (as maandag tov afgelopen maandag) en het is nu donderdag en ik zit op -0,5 *O* Dus als ik vanavond rustig hou, zaterdag geniet en zondag een beetje maat hou lukt het misschien wel om gelijk te blijven en dan volgende week weer keurig in de pas *O*
pi_128569500
Mijn collega's zullen ook niet super blij zijn met gebak. Ze vinden het wel lekker, maar er zijn er ook een paar op dieet en die willen echt geen gebak :+ Neemt niet weg dat het er heerlijk uitziet :9
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_128569656
Sugarsnap, als je nog meeleest: hoe bevalt je nieuwe baan? *O*
pi_128570113
Nieuwe weegschaal is gearriveerd!

En ik durf er niet op. :')
pi_128570151
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juli 2013 08:58 schreef Lonaa het volgende:
Nieuwe weegschaal is gearriveerd!

En ik durf er niet op. :')
Misschien geeft ie wel veel minder aan dan de oude *O*
pi_128570169
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Misschien geeft ie wel veel minder aan dan de oude *O*
Ik denk het niet. ;(

En ik heb me niet heul goed gedragen eergisteren. Gisteren wel weer wat beter.

Motivatie van de weegschaal helpt me altijd best wel in het gareel te blijven, hoe slecht dat ook klinkt misschien.
pi_128570193
Hup, uitproberen :* En anders morgen ochtend.
pi_128570209
Als ik zo mijn koffie op heb en ben wezen poepen ga ik op de weegschaal staan. :)
pi_128570257
Gisteren kwam mijn pakketjesregen binnen trouwens. O+

1 jurkje was verkeerd geleverd, 1 paste mijn tieten niet fatsoenlijk in en 1 was prima en die blijft.
Verder was er ook 1 broek die paste. O+
  donderdag 4 juli 2013 @ 09:10:38 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_128570302
het is altijd zo klote om met een nieuwe weegschaal verder te gaan. Ze geven altijd iets anders aan :')
disclaimer
pi_128570337
Ja, precies. ;(
pi_128570391
Net maar ff mijn 2 magnums van gister eraf gefietst :@
Vandaag maar weer streng.

Lonaa ben je al gaan staan? Mijne gaf na nieuwe batterijen 2 kg meer aan :(
Ik hoop dat deze batterijen eeuwig meegaan, ze zitten er alweer een tijdje in.
Screw them.
We're going home.
pi_128570406
Nieuwe weegschaal misschien ook een dagje laten staan. Sommige weegschalen gaan ook maf doen door vervoer, op de kop liggen (als je batterij vervangt) etc. Mijn weegschaal gaf na een nieuwe batterij ook direct 2 kilo meer aan, maar de volgende dag was dat weer normaal.
pi_128570409
quote:
17s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:18 schreef douche-eendje het volgende:
Barretje :*

O: snee speltbrood met appelstroop
T: peer
L: 2 spelt met sandwichspread, komkommer, tomaatjes.
T: rijstwafel
D: Tomatensoep met nog wat speltbrood...
T: zo nog maar eens wat yoghurt met muesli eten :)

Ow en wat was die regel ook alweer, alleen traktaties op werk nemen als het zelfgebakken is toch? :9

SPOILER
Oh die met die roze stippen, wat is dat?
Ziet er goed uit! :9
Screw them.
We're going home.
pi_128570421
WHOOP WHOOP! *O*

Halve kilo eraf sinds vrijdag, de laatste keer dat ik op de weegschaal stond. En dat met in het weekend en deze week iets van 2 liter wijn, nootjes en chips. :@
pi_128570423
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:17 schreef Isabeau het volgende:
Nieuwe weegschaal misschien ook een dagje laten staan. Sommige weegschalen gaan ook maf doen door vervoer, op de kop liggen (als je batterij vervangt) etc. Mijn weegschaal gaf na een nieuwe batterij ook direct 2 kilo meer aan, maar de volgende dag was dat weer normaal.
Oh das beter, mijne hield voet bij stuk! :D :(

Nou, dat valt alweer mee dan Lonaa!
Screw them.
We're going home.
  donderdag 4 juli 2013 @ 09:20:44 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_128570465
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:18 schreef Lonaa het volgende:
WHOOP WHOOP! *O*

Halve kilo eraf sinds vrijdag, de laatste keer dat ik op de weegschaal stond. En dat met in het weekend en deze week iets van 2 liter wijn, nootjes en chips. :@
je weet dat je daar niks van kan zeggen he _O- maar het voelt wel fijner dan in de plus :)
disclaimer
pi_128570487
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:20 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

je weet dat je daar niks van kan zeggen he _O- maar het voelt wel fijner dan in de plus :)
Laat me nou. :6

De algehele lijn is wel dalend, dus dat is fijn.
pi_128570602
Ik ga vandaag weer een rare dag hebben. Ik ga weer een rondje mysteryshoppen bij fastfoodketens en auditeren dus het wordt weer ingewikkeld. Vanavond vieren we in ons favoriete restaurant 4th of July met uiteraard Amerikaans eten. En dan klaargemaakt door onze favoriete chef die dingen met voedsel doet waar hij gewoon een standbeeld voor moet krijgen. Ik lust bij hem ineens spareribs enzo. Hij maakt altijd veel te veel en blijft eten op tafel zetten. Alles wat over is, krijgen de gasten in een doggy bag mee naar huis. Dus dat wordt vast een dieetverantdoord avondje :7

Overdag:
O: smoothie
S: 1 mile met Leslie en gewichtjes
T: 2 crackers met oude kaas
L/T: in de auto tussen klussen door: 4 bruin met komijnenkaas, komkommer, paprika.
T: thuis, bakje kwark met aardbeien
A: euh, vreetfestijn dus
T: hell no, ik zit morgenochtend nog vol.
Spoilers!
pi_128570639
Lijstje:
O: Koffie. 2 brood. 1 rosbief met sla, 1 met smeerkaas.
S: Sportzen.
T: Roggebrood met kaas
L: Salade met garnalen, groen asperges en spitskool. Anders brood.
D: Biefstuk, Aardappels, Broccoli
T: Ananas. En misschien snij ik mijn dragonfruit wel open. (Wat ik spannend vind, heb nog nooit dragonfruit gehad.)
pi_128570667
Eindelijk kop uit zand gehaald afgelopen week en op weegschaal gaan staan. 9 kilo aangekomen afgelopen jaar en daarmee dus 8-9 kilo boven 'goed' gewicht en 10 boven 'streef voor het mooi'. Dus. Aan de slag.

Daarnaast ook besloten aspartaam in het geheel de deur uit de gooien en dus tegelijkertijd afscheid nemen van mijn zo geliefde coca-cola light. Cold turkey. Ik kan dat. :P
pi_128570680
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:30 schreef Lonaa het volgende:
Lijstje:
O: Koffie. 2 brood. 1 rosbief met sla, 1 met smeerkaas.
S: Sportzen.
T: Roggebrood met kaas
L: Salade met garnalen, groen asperges en spitskool. Anders brood.
D: Biefstuk, Aardappels, Broccoli
T: Ananas. En misschien snij ik mijn dragonfruit wel open. (Wat ik spannend vind, heb nog nooit dragonfruit gehad.)
Heb je ook nieuwe fruit en groentesoorten ontdekken op je day zero lijst staan?
Spoilers!
pi_128570736
quote:
12s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Heb je ook nieuwe fruit en groentesoorten ontdekken op je day zero lijst staan?
Ja. :P

Sowieso hou ik er wel van om nieuwe dingen te proberen/kopen/eten.

Heb nu wel een vreemd allegaartje in/op de koelkast. :')

Op dit moment aan verse dingen liggen hier:
Bananen, mandarijnen, groene appels, nectarines, bosperzikken, dragonfruit, mango, ananas, aardbei, grapefruit, groene asperges, komkommer, tomaat, gember, bietjes, spitskool.

Zoiets, geloof ik. :')
pi_128570778
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:31 schreef fluster het volgende:
Eindelijk kop uit zand gehaald afgelopen week en op weegschaal gaan staan. 9 kilo aangekomen afgelopen jaar en daarmee dus 8-9 kilo boven 'goed' gewicht en 10 boven 'streef voor het mooi'. Dus. Aan de slag.

Daarnaast ook besloten aspartaam in het geheel de deur uit de gooien en dus tegelijkertijd afscheid nemen van mijn zo geliefde coca-cola light. Cold turkey. Ik kan dat. :P
Maar dat roep je al maanden... waarom lukt het steeds niet?
pi_128570797
Aspartaam. :r
  donderdag 4 juli 2013 @ 09:39:43 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_128570844
Ik drink altijd een zoetje in m'n koffie.
disclaimer
pi_128570868
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:35 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja. :P

Sowieso hou ik er wel van om nieuwe dingen te proberen/kopen/eten.

Heb nu wel een vreemd allegaartje in/op de koelkast. :')

Op dit moment aan verse dingen liggen hier:
Bananen, mandarijnen, groene appels, nectarines, bosperzikken, dragonfruit, mango, ananas, aardbei, grapefruit, groene asperges, komkommer, tomaat, gember, bietjes, spitskool.

Zoiets, geloof ik. :')
Good busy!
Ik heb mijn day zero granaatappel gisteren weggegooid. Hij was helemaal zacht geworden. Ik kwam er telkens niet aan toe om hem te slachten. Van de pitjes wist ik al dat ze geweldig zijn maar die koop ik altijd in een bakje bij AH. Bij voorkeur met 35% korting, die dingen zijn nog dagen na de houdbaarheidsdatum prima te eten. Maar goed, ik wilde dus zo'n ding slachten en heb gefaald :')
Spoilers!
pi_128570906
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:31 schreef fluster het volgende:

Ik wens je alle succes toe uiteraard en het is heerlijk als die knop eindelijk om gaat maar je complete levensstijl omgooien is helaas geen recipe for succes over het algemeen. hoe zeg je dat in het Nederlands :?
Spoilers!
pi_128570917
Zoete koffie :r

Ik heb ook nog nooit granaatappel gehad, geloof ik. :@
  donderdag 4 juli 2013 @ 09:45:02 #87
149959 SQ
snelle trees
pi_128570956
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:42 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik wens je alle succes toe uiteraard en het is heerlijk als die knop eindelijk om gaat maar je complete levensstijl omgooien is helaas geen recipe for succes over het algemeen. hoe zeg je dat in het Nederlands :?
nah, cola de deur uit doen is toch niet "je complete levensstijl omgooien" ? ;)
disclaimer
  donderdag 4 juli 2013 @ 09:45:28 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_128570965
een granaatappel wil ik ook nog wel eens slachten :D
disclaimer
pi_128570995
quote:
99s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nah, cola de deur uit doen is toch niet "je complete levensstijl omgooien" ? ;)
Ja, da's ook weer zo. Ligt een beetje aan hoe groot de cola-verslaving is.
Je alles wat je normaal lekker vindt ontzeggen is geen goed idee, je moet nog wel kunnen genieten van je eten omdat het anders lastig vol te houden is voor de meeste mensen. Dan zeg ik het zo ;)
Spoilers!
pi_128571022
Bij de C1000 waren gisteren alle Monatoetjes 2 voor 1 euro. En dus ook de chocolademousse :9
Het was zó aantrekkelijk! Maar niet meegenomen :{ En nu heb ik nog steeds trek in Monatoetjes :D
  donderdag 4 juli 2013 @ 09:49:42 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_128571056
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:46 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja, da's ook weer zo. Ligt een beetje aan hoe groot de cola-verslaving is.
Je alles wat je normaal lekker vindt ontzeggen is geen goed idee, je moet nog wel kunnen genieten van je eten omdat het anders lastig vol te houden is voor de meeste mensen. Dan zeg ik het zo ;)
True!
Dus om de dag een glas cola is geen drama, elke dag een fles is minder handig.
(voor mij kosten dingen sowieso minder moeite, ik vind bijna alles lekker :'))
disclaimer
pi_128571093
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar dat roep je al maanden... waarom lukt het steeds niet?
Nee, ik ben ook al goed bezig. Ik had alleen nooit op de weegschaal gestaan. Dus waarschijnlijk was het nog iets meer. ;)
pi_128571115
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:48 schreef Isabeau het volgende:
Bij de C1000 waren gisteren alle Monatoetjes 2 voor 1 euro. En dus ook de chocolademousse :9
Het was zó aantrekkelijk! Maar niet meegenomen :{ En nu heb ik nog steeds trek in Monatoetjes :D
Ik heb afgelopen week ook al meerdere keren met toetjes als chocoladepudding, mouse oid in de handen gestaan. Maar hier ook nog niet gezwicht. Vriendlief wel. :')
pi_128571120
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:51 schreef fluster het volgende:

Nee, ik ben ook al goed bezig. Ik had alleen nooit op de weegschaal gestaan. Dus waarschijnlijk was het nog iets meer. ;)
ok, want je kwam hier ook binnen met 10 kg gewicht te verliezen :P En nu blijkbaar dus nog steeds.
pi_128571137
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

ok, want je kwam hier ook binnen met 10 kg gewicht te verliezen :P En nu blijkbaar dus nog steeds.
Maar toen was het een schatting. Stiekem hoopte ik eigenlijk serieus dat het dus minder was. :(
pi_128571151
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:53 schreef fluster het volgende:

Maar toen was het een schatting. Stiekem hoopte ik eigenlijk serieus dat het dus minder was. :(
Wat ga je nu anders doen? Want van stoppen met cola light drinken val je niet af.
pi_128571153
Wij eten weer aardbeienijs dit weekend, Lidl heeft vandaag tot en met zaterdag 500 gram voor 99 cent. Arme boeren... Maar ik koop ze wel 8-)
Spoilers!
  donderdag 4 juli 2013 @ 09:54:22 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_128571163
mijn man ( ;( ) eet ook altijd van die toetjes. Aan de ene kant erg kwijlwaardig, maar dan zie ik de verpakking en dan denk ik: is me de 250 kcals niet waard. Dan giet ik 60ml Yogho in mijn Zoku ijsjesmaker en dan heb ik ook een lekker toetje, maar dan met 30 kcals O+
disclaimer
pi_128571167
O+ 2 dagen geleden mijn haar weer geverfd met henna. Nu heb ik zo een fijne, dikke, weelderige, gezonde, oranje bos haar. O+
pi_128571175
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij eten weer aardbeienijs dit weekend, Lidl heeft vandaag tot en met zaterdag 500 gram voor 99 cent. Arme boeren... Maar ik koop ze wel 8-)
500 gram aardbeien voor 99 cent?
pi_128571182
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:52 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik heb afgelopen week ook al meerdere keren met toetjes als chocoladepudding, mouse oid in de handen gestaan. Maar hier ook nog niet gezwicht. Vriendlief wel. :')
Gisteren stond ik voor het schap toetjes, en zag zoveel lekkers, maar hé ik heb niets meegenomen!

Nu moet ik gaan sporten maar geen zin.. Moet heel de week alleen en dan vind ik best lastig en ben bang voor de spierpijn die ik na de laatste keer had.

Sowieso de motivatie voor alles is ver te zoeken, ik weet niet wat het is.

Trouwens als ik sochtends wakker word heb ik me toch een partij honger, al om 5 uur snachts, en dan kan ik bijna niet in slaap komen. Daar heb ik werkelijk waar nog nooit gehad. En ik moet zeggen erg prettig vind ik het ook niet. Zou daar een verklaring voor kunnen zijn?
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  donderdag 4 juli 2013 @ 09:55:15 #102
149959 SQ
snelle trees
pi_128571185
quote:
ohhh, maak je dan aardbeiensorbetijs?
Dat is wel een strak idee, ik zet straks mijn ijsmachine ook ff koud :D
disclaimer
pi_128571187
quote:
99s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:54 schreef Stormqueen het volgende:
mijn man ( ;( ) eet ook altijd van die toetjes. Aan de ene kant erg kwijlwaardig, maar dan zie ik de verpakking en dan denk ik: is me de 250 kcals niet waard. Dan giet ik 60ml Yogho in mijn Zoku ijsjesmaker en dan heb ik ook een lekker toetje, maar dan met 30 kcals O+
De griesmeelpudding met aardbeiensaus (ja, dat vind ik lekker :P ) is 600 kcal O-) Verpakkingen lezen helpt bij mij ook om er ver vandaan te blijven.
pi_128571190
quote:
99s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:54 schreef Stormqueen het volgende:
Dit.

Vriend wil dan ook altijd van de ultra chemische troep van 19 cent. :')
pi_128571207
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De griesmeelpudding met aardbeiensaus (ja, dat vind ik lekker :P ) is 600 kcal O-) Verpakkingen lezen helpt bij mij ook om er ver vandaan te blijven.
600 kcal? :'(
pi_128571214
quote:
Ok, naar de lidl dus op de terugweg na het sporten..
  donderdag 4 juli 2013 @ 09:56:50 #107
149959 SQ
snelle trees
pi_128571222
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:55 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Gisteren stond ik voor het schap toetjes, en zag zoveel lekkers, maar hé ik heb niets meegenomen!

Nu moet ik gaan sporten maar geen zin.. Moet heel de week alleen en dan vind ik best lastig en ben bang voor de spierpijn die ik na de laatste keer had.

Trouwens als ik sochtends wakker word heb ik me toch een partij honger, al om 5 uur snachts, en dan kan ik bijna niet in slaap komen. Daar heb ik werkelijk waar nog nooit gehad. En ik moet zeggen erg prettig vind ik het ook niet. Zou daar een verklaring voor kunnen zijn?
Ik denk echt dat dat tussen je oren zit. Dan ben je er te geobsedeerd mee bezig.
Dat, of je eet te weinig :P
disclaimer
pi_128571231
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:55 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Goed zo van die toetjes!

Als je 's nachts wakker wordt van de honger, lijkt me dat je iets meer moet eten?

Ik ga ook zo sporten, om 11 uur. Zullen we virtueel samen gaan? O+
pi_128571233
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:56 schreef Lonaa het volgende:

http://www.mona.nl/onze-toetjes/puddingen/griesmeelpudding

Exact 600 kcal.
  donderdag 4 juli 2013 @ 09:57:23 #110
149959 SQ
snelle trees
pi_128571240
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:56 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Voor zo'n gezinspudding he, niet voor zo'n 100 ml eenpersoonsbakje :D
disclaimer
pi_128571242
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat ga je nu anders doen? Want van stoppen met cola light drinken val je niet af.
Niets ten opzichte van de afgelopen weken. Minus de uit de band spring weekenden met reisjes en etentjes etc. Ik eet doordeweeks heel gezond, alleen dus misschien iets te weinig soms. En dan weer te gek doen in de weekenden. Ik weet heel goed hoe 't moet, jarenlang gewoon netjes op die 68 gezeten. Dus maar gewoon weer even de regelmaat opzoeken en de weegschaal niet meer mijden. Merk dat het gewoon netjes bijhouden van gewicht me ook al enorm helpt. :)
pi_128571260
Oh voor zo'n hele bak. Ja, nee, oke.

Daar eet ik toch maar de helft van op. Per keer.
:')
pi_128571265
quote:
99s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:57 schreef Stormqueen het volgende:

Voor zo'n gezinspudding he, niet voor zo'n 100 ml eenpersoonsbakje :D
Maar dat eerste formaat was altijd mijn eenpersoonsbakje :')
pi_128571291
quote:
99s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:56 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik denk echt dat dat tussen je oren zit. Dan ben je er te geobsedeerd mee bezig.
Dat, of je eet te weinig :P
Eigenlijk ben ik helemaal niet met mijn eten bezig, ja ik doe en poging en daarna doe ik die weer te niet. Waardoor ik niet echt regelmatig eet. Misschien dat het daar aan ligt. Of dat mijn verbranding toch aan het veranderen is door het sporten.. Naja ik geen er geen gehoor aan, ja soms met een glaasje water!
pi_128571297
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:57 schreef fluster het volgende:
Niets ten opzichte van de afgelopen weken. Minus de uit de band spring weekenden met reisjes en etentjes etc. Ik eet doordeweeks heel gezond, alleen dus misschien iets te weinig soms. En dan weer te gek doen in de weekenden. Ik weet heel goed hoe 't moet, jarenlang gewoon netjes op die 68 gezeten. Dus maar gewoon weer even de regelmaat opzoeken en de weegschaal niet meer mijden. Merk dat het gewoon netjes bijhouden van gewicht me ook al enorm helpt. :)
:Y mijn ervaring is dat braaf op de weegschaal gaan staan idd helpt. Ik heb dat ding ook wel eens maanden lang ontweken :D
  donderdag 4 juli 2013 @ 09:59:14 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_128571303
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:58 schreef Lonaa het volgende:
Oh voor zo'n hele bak. Ja, nee, oke.

Daar eet ik toch maar de helft van op. Per keer.
:')
En 1 keer beslaat ongeveer een periode van een halve dag? :D
Ik moet dat soort dingen ook niet hebben hoor :N Moet.Op.
Al kan ik het stukken beter laten staan als mijn man ze koopt, dan voelt het toch meer van hem.
disclaimer
pi_128571311
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:Y mijn ervaring is dat braaf op de weegschaal gaan staan idd helpt. Ik heb dat ding ook wel eens maanden lang ontweken :D
Ik ook. En toen was ik 10 kg zwaarder. :')
  donderdag 4 juli 2013 @ 09:59:35 #118
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128571315
quote:
99s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:55 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ohhh, maak je dan aardbeiensorbetijs?
Dat is wel een strak idee, ik zet straks mijn ijsmachine ook ff koud :D
Ik heb jaren geleden deze gemaakt, was echt heerlijk. Ik weet nog niet helemaal wat ik dit weekend doe, misschien sorbet, misschien yoghurtijs met aardbeien. Sowieso ga ik een berg aardbeien invriezen voor in mijn smoothies.
Spoilers!
  donderdag 4 juli 2013 @ 10:00:12 #119
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_128571337
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:17 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Oh die met die roze stippen, wat is dat?
Ziet er goed uit! :9
cheesecakebrownies. 400 gram suiker.400gram roomkaas. 200 gram pure chocolade. 200 gram roomboter. En dan nog iets van 5 eieren, zo'n 150 gram bloem, scheutje vanillearoma en een bak frambozen. Calorieën-killer :Y
  donderdag 4 juli 2013 @ 10:00:22 #120
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128571345
Pudding :r
Spoilers!
pi_128571351
quote:
99s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:59 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

En 1 keer beslaat ongeveer een periode van een halve dag? :D
Ik moet dat soort dingen ook niet hebben hoor :N Moet.Op.
Al kan ik het stukken beter laten staan als mijn man ze koopt, dan voelt het toch meer van hem.
Mja. Of 2 dagen. :')

Gelukkig wil ik meestal heel graag zoetigheid, dan heb ik het, eet ik een beetje, heb ik er weer zat van.

Er liggen hier al 2 weken 2 repen chocola en koekjes in de kast. Taal er niet naar.

Vriendlief wil graag vieze dingen, dus dat scheelt hier ook.
pi_128571354
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:59 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik ook. En toen was ik 10 kg zwaarder. :')
:P Precies wat hier gebeurd is dus. Zo jammer. En onnodig. Never again. :')
pi_128571369
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:57 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Goed zo van die toetjes!

Als je 's nachts wakker wordt van de honger, lijkt me dat je iets meer moet eten?

Ik ga ook zo sporten, om 11 uur. Zullen we virtueel samen gaan? O+
Ik moet er om half 11 zijn. Onze sportschool heeft zomertijden.. Maar dan gaan we virtueel samen! Kunnen we daarna samen trots zijn!

Moet daarna nog de plantjes sproeien bij een vriendin, even naar de lidl voor aardbeitjes en iets verzinnen voor het avond eten. Ik heb nog spinazie liggen en peen en doperwtjes.. Misschien maar gewoon aardappels halen :P
pi_128571389
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 10:01 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik moet er om half 11 zijn. Onze sportschool heeft zomertijden.. Maar dan gaan we virtueel samen! Kunnen we daarna samen trots zijn!

Moet daarna nog de plantjes sproeien bij een vriendin, even naar de lidl voor aardbeitjes en iets verzinnen voor het avond eten. Ik heb nog spinazie liggen en peen en doperwtjes.. Misschien maar gewoon aardappels halen :P
Je kan het. O+

Ik ga daarna gewoon naar huis, denk ik.
pi_128571412
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juli 2013 10:01 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Je kan het. O+

Ik ga daarna gewoon naar huis, denk ik.
Als ik ga sporten dan mag ik vanmezelf vanavond mijn haartjes in een maskertje zetten en mijn verse masker van de lush uitproberen.. Dus ik ga me nu omkleden!
pi_128571423
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 10:02 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Als ik ga sporten dan mag ik vanmezelf vanavond mijn haartjes in een maskertje zetten en mijn verse masker van de lush uitproberen.. Dus ik ga me nu omkleden!
Goed zo!
Ik zal aan je denken straks. ;)
pi_128571473
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juli 2013 10:03 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Goed zo!
Ik zal aan je denken straks. ;)
Ik ook aan jou terwijl ik me opdruk.. Kom je dat virtueel even voor me tellen :p dan kan ik er meer!

We komen er allemaal wel, uiteindelijk! O+
  donderdag 4 juli 2013 @ 10:14:12 #128
16245 CarOnline
met lange O
pi_128571650
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 10:00 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

cheesecakebrownies. 400 gram suiker.400gram roomkaas. 200 gram pure chocolade. 200 gram roomboter. En dan nog iets van 5 eieren, zo'n 150 gram bloem, scheutje vanillearoma en een bak frambozen. Calorieën-killer :Y
Haha, gelukkig kan ik dat echt niet zelf maken, maar 't ziet er geweldig lekker uit.
Sta bijna mn monitor af te likken.

Vandaag gebeld dat ik EINDELIJK (na bijna 2 jaar) weer aan het werk kan.
Uitzendbasis, in een magazijn, maar dat kan de pret niet drukken, ik heb weer werk voor als het goed is, een paar maanden! Hoera, geld! :D
Screw them.
We're going home.
  donderdag 4 juli 2013 @ 10:14:50 #129
16245 CarOnline
met lange O
pi_128571668
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hier ook. Struisvogelen!
Screw them.
We're going home.
  donderdag 4 juli 2013 @ 10:15:58 #130
149959 SQ
snelle trees
pi_128571707
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 10:14 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Haha, gelukkig kan ik dat echt niet zelf maken, maar 't ziet er geweldig lekker uit.

Uitzendbasis, in een magazijn, maar dat kan de pret niet drukken, ik heb weer werk voor als het goed is, een paar maanden! Hoera, geld! :D
Super! Gefeliciteerd!
disclaimer
pi_128571772
quote:
Uitzendbasis, in een magazijn, maar dat kan de pret niet drukken, ik heb weer werk voor als het goed is, een paar maanden! Hoera, geld!
*O* geweldig!
  donderdag 4 juli 2013 @ 10:18:59 #132
16245 CarOnline
met lange O
pi_128571790
quote:
99s.gif Op donderdag 4 juli 2013 10:15 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Super! Gefeliciteerd!
Dank je! Het is echt niet normaal hoe moeilijk het is om aan het werk te komen, zeker als je ongeschoold bent ( :@ )
Ik had 14 jaar een vaste baan, maar door reorganisatie eruit. En nu al 5 jaar aan het klungelen.
Maar goed, ik hoop echt dat ik hier een paar maanden aan de bak kan.
Leuk werk of niet, het is werk!

[/nutteloos]!!
Screw them.
We're going home.
pi_128571810
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 10:18 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Dank je! Het is echt niet normaal hoe moeilijk het is om aan het werk te komen, zeker als je ongeschoold bent ( :@ )
Ik had 14 jaar een vaste baan, maar door reorganisatie eruit. En nu al 5 jaar aan het klungelen.

[/nutteloos]!!
Herkenbaar verhaal dit.
En de opluchting, als er meer geld binnenkomt, heerlijk!

Veel succes!
  donderdag 4 juli 2013 @ 10:20:31 #134
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128571822
Jeej CarO!
Spoilers!
  donderdag 4 juli 2013 @ 10:22:44 #135
16245 CarOnline
met lange O
pi_128571873
Sinds Januari ook geen uitkering meer, dus met een huis (op 2 salarissen gekocht vóór de crisis) en 3 kinderen... Het werd wat krap :% :')

Ah man, ik ben echt zo blij!
Screw them.
We're going home.
  donderdag 4 juli 2013 @ 10:22:58 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_128571880
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 10:18 schreef CarOnline het volgende:

[..]

[/nutteloos]!!
Nou, ik ben wel geschoold en heb ook een kutperiode gehad qua werken. Op een dag werd ik opgebeld door het uitzendbureau of ik tijd had om twee weken een archief op te schonen bij 's Neerlands enige lampenfabrikant. Na die twee weken mocht ik blijven als medewerker personeelszaken op uitzendbasis. Toen mijn uitzendtijd er op zat heb ik heel brutaal intern gesolliciteerd bij IT en nu werk ik daar als projectassistent met een contract voor onbepaalde tijd.
Laat dit verhaal je moed geven - alles is mogelijk :)
disclaimer
  donderdag 4 juli 2013 @ 10:23:17 #137
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_128571888
quote:

[..]

het enige wat ik net kon denken wad iets als mhuhahahahaha mn collega's dik maken :+
  donderdag 4 juli 2013 @ 10:27:12 #138
16245 CarOnline
met lange O
pi_128571978
quote:
99s.gif Op donderdag 4 juli 2013 10:22 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nou, ik ben wel geschoold en heb ook een kutperiode gehad qua werken. Op een dag werd ik opgebeld door het uitzendbureau of ik tijd had om twee weken een archief op te schonen bij 's Neerlands lampenfabrikant. Na die twee weken mocht ik blijven als medewerker personeelszaken op uitzendbasis. Toen mijn uitzendtijd er op zat heb ik heel brutaal intern gesolliciteerd bij IT en nu werk ik daar als projectassistent met een contract voor onbepaalde tijd.
Laat dit verhaal je moed geven - alles is mogelijk :)
Ahh ja, dat is ook zo, maar ik zat er echt een beetje doorheen van de week.
Dus dit komt echt als geroepen. Ik hoop zó dat het niet voor maar een weekje is.

En je hebt ook gelijk hoor, en ik weet het ook wel, maar als je steeds te horen krijgt dat er niks is, is dat best rot. Maar goed, nieuwe ronde, nieuwe kansen! En tof dat het bij jou zo gegaan is! Toffe baan ook, lijkt me!
Screw them.
We're going home.
  donderdag 4 juli 2013 @ 10:28:35 #139
16245 CarOnline
met lange O
pi_128572011
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 10:23 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

het enige wat ik net kon denken wad iets als mhuhahahahaha mn collega's dik maken :+
Haha ja das ook een manier! Gewoon blijven voeren, lijk je vanzelf dunner.

Nu als de sodemieter mn huis poetsen, anders moet ik dat in het weekend doen!
Zal nog wel ff wennen worden, 40 uur aan de bak!
Screw them.
We're going home.
pi_128572727
Caro, gefeliciteerd! Fijn om weer werk te hebben!
pi_128572992
CarOnline wat fijn zeg! Je hoort het momenteel zo vaak. Mijn ex is inmiddels 2 jaar werkeloos met op en af soms werk tussendoor. De afwijzingen zijn ook steeds bruter, afgelopen week begon een afwijzingsbrief met: Geachte heer %ACHTERNAAM,

Nah dus!

Hier gaat het nog steeds op en af. Neem me constant voor meer te schrijven, maar het komt er niet van ;)
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 4 juli 2013 @ 11:09:42 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_128573115
De jeugdwerkloosheid zit in Nederland al op 16% hoorde ik gisteren. "Ga gewoon werken" wordt helaas steeds minder vanzelfsprekend -O-
disclaimer
pi_128573166
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 10:22 schreef CarOnline het volgende:
Sinds Januari ook geen uitkering meer, dus met een huis (op 2 salarissen gekocht vóór de crisis) en 3 kinderen... Het werd wat krap :% :')

Ah man, ik ben echt zo blij!
Wat fijn, gefeliciteerd!!
  donderdag 4 juli 2013 @ 11:14:07 #144
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128573229
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 11:09 schreef Stormqueen het volgende:
De jeugdwerkloosheid zit in Nederland al op 16% hoorde ik gisteren. "Ga gewoon werken" wordt helaas steeds minder vanzelfsprekend -O-
Ik vroeg me laatst nog af of we nu een hoger opgeleide jeugd dan in economisch betere tijden zullen krijgen. Je stopt nu niet zomaar meer even met school lijkt me.
Spoilers!
  donderdag 4 juli 2013 @ 11:27:50 #145
16245 CarOnline
met lange O
pi_128573645
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 11:04 schreef Fuente het volgende:
CarOnline wat fijn zeg! Je hoort het momenteel zo vaak. Mijn ex is inmiddels 2 jaar werkeloos met op en af soms werk tussendoor. De afwijzingen zijn ook steeds bruter, afgelopen week begon een afwijzingsbrief met: Geachte heer %ACHTERNAAM,

Nah dus!

Hier gaat het nog steeds op en af. Neem me constant voor meer te schrijven, maar het komt er niet van ;)
Nou ja, hij krijgt in elk geval nog een afwijzingsbrief :+
Stom he.

Bedankt allemaal, zo leuk om te lezen :)
Ik weet dat het maar een 'suf baantje' is, maar het is in elk geval wat! 'Voor langere tijd' dus ik ben benieuwd! Heb er echt zin in!
Screw them.
We're going home.
pi_128573752
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 11:14 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik vroeg me laatst nog af of we nu een hoger opgeleide jeugd dan in economisch betere tijden zullen krijgen. Je stopt nu niet zomaar meer even met school lijkt me.
Nou, in mijn omgeving zie ik juist dat alle afgestudeerde mensen op banen zitten die ver onder hun niveau zijn. Zijn wel mensen die 'pret-studies' gedaan hebben, maar wel van die banen waarmee je breed opgeleid bent en duidelijk aan 'op academisch denkniveau' functioneert.
pi_128574123
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 11:30 schreef Zeester het volgende:

Nou, in mijn omgeving zie ik juist dat alle afgestudeerde mensen op banen zitten die ver onder hun niveau zijn. Zijn wel mensen die 'pret-studies' gedaan hebben, maar wel van die banen waarmee je breed opgeleid bent en duidelijk aan 'op academisch denkniveau' functioneert.
Op mijn werk worden veel mbo-banen opgevuld door hbo'ers en academici. Eigenlijk te gek voor woorden, want je pikt banen bedoeld voor mbo'ers in. Dus goede scholing helpt - bij het vinden van een baan op mbo-niveau.
pi_128576388
De andere kant van het verhaal is dat ik als bijna-gepromoveerde ook geen werk kan vinden. Bij elke niet-wetenschappelijke vacature waarop ik solliciteer krijg ik te horen dat ik overgekwalificeerd ben, niet de juiste specifieke opleiding heb of niet de juiste specifieke ervaring heb.
pi_128576672
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 11:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Op mijn werk worden veel mbo-banen opgevuld door hbo'ers en academici. Eigenlijk te gek voor woorden, want je pikt banen bedoeld voor mbo'ers in. Dus goede scholing helpt - bij het vinden van een baan op mbo-niveau.
Ik werk in de kinderopvang en daar gebeurd precies hetzelfde.. Vanaf augustus waarschijnlijk geen werk meer en geen uitkering.. Maar er zijn amper vacatures die aansluiten bij mijn werkervaring en diploma.
Maak me daar nu best wel druk om, maar meer als solliciteren kan ik niet doen.

1 augustus loopt mijn oproepcontract af en ik heb nog niets gehoord. Deze week niet ingepland, hoop volgende week wel. Dan denk ik dat ik er zelf maar naar ga vragen. Want dat betreft heb ik een baas van niets.
  donderdag 4 juli 2013 @ 13:09:06 #150
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_128576925
Als de plannen van de overheid/rivm doorgaan zit ik in 2016 ook met een flink probleem; kan met mijn opleiding niet zomaar even ander werk doen. Ben nu ook voorzichtig bezig met intern wat ander werk...
pi_128577038
Het is gewoon een klotesituatie op het moment, en het lijkt erop dat ze het alleen maar erger gaan maken..
pi_128577119
En dan las ik vanmorgen dit ook nog:

"Het kabinet wil Europese werkloze jongeren met specifieke kwaliteiten naar Nederland halen voor werk in de energiesector in Noord-Groningen of als technicus in Zuidoost-Brabant. "

http://www.nu.nl/politiek(...)nederland-halen.html

Ja, dat moet je echt in deze tijden gaan doen...
pi_128577241
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 13:14 schreef Mokkels het volgende:

"Het kabinet wil Europese werkloze jongeren met specifieke kwaliteiten naar Nederland halen voor werk in de energiesector in Noord-Groningen of als technicus in Zuidoost-Brabant. "

Klopt wat gisteren ook op tv bij Hart van Nederland. Werken er spaanse mensen in verzorging te huizen maar als ik me om zou willen laten scholen had ik geen recht meer op WW. Hoe krom is dat!
Dat ze er eerst eens wat aan gaan om de mensen hier aan het werk te krijgen!
pi_128577306
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 13:17 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Klopt wat gisteren ook op tv bij Hart van Nederland. Werken er spaanse mensen in verzorging te huizen maar als ik me om zou willen laten scholen had ik geen recht meer op WW. Hoe krom is dat!
Dat ze er eerst eens wat aan gaan om de mensen hier aan het werk te krijgen!
Precies dit. Het is allemaal zo krom.

Snap ook niet waarom 'wij' ons druk maken om die werkloze Europeanen. Niet ons probleem toch? Maar binnenkort dus wel als het zo doorgaat.
  Moderator donderdag 4 juli 2013 @ 13:20:44 #155
5428 crew  miss_sly
pi_128577374
quote:

Wat ik ervan begreep, betreft dit specifiek technisch geschoolde werkloze jongeren die we in Nederland gewoonweg niet (voldoende) hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_128577394
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 12:52 schreef Claudia_x het volgende:
De andere kant van het verhaal is dat ik als bijna-gepromoveerde ook geen werk kan vinden. Bij elke niet-wetenschappelijke vacature waarop ik solliciteer krijg ik te horen dat ik overgekwalificeerd ben, niet de juiste specifieke opleiding heb of niet de juiste specifieke ervaring heb.
Een werkgever wil tegenwoordig iemand met ervaring in de branche, ervaring in een vergelijkbare functie en het liefste ook ervaring met alle programmatuur waarmee je moet gaan werken.
Owja, en daarnaast moet je ook nog goed in het team passen.
Het is niet makkelijk.

quote:

Kennelijk zijn die mensen in Nederland dus niet te vinden.
"Even" verhuizen naar Nood Gronignen of Zuidoost Brabant is voor veel mensen ook niet echt een reële optie.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')