abonnement Unibet Coolblue
pi_129073717
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:04 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Ebay en de dagaanbiedingen websites staan bomvol met Breil voor minder dan 100 incl. verzenden.

http://www.ebay.nl/itm/OR(...)3155f#ht_2900wt_1166
Het is dan wel erg triest dat ze deze horloges voor dumpprijzen aanbieden, vind ze echt wel meer waard dan 59 euro.
pi_129073832
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:27 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Het is dan wel erg triest dat ze deze horloges voor dumpprijzen aanbieden, vind ze echt wel meer waard dan 59 euro.
Sla je slag dan. :) Veel horloge voor weinig geld.
pi_129074880
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:27 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Het is dan wel erg triest dat ze deze horloges voor dumpprijzen aanbieden, vind ze echt wel meer waard dan 59 euro.
Waar baseer je dat op? Ik vind het eerder triest dat de door de fabrikant aangegeven retailprijzen zo hoog liggen.
Sum es est, sumus estis sunt
pi_129075419
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 10:21 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op? Ik vind het eerder triest dat de door de fabrikant aangegeven retailprijzen zo hoog liggen.
Fictieve advies verkoop prijzen zorgen er voor dat horloges in de ogen van de consument waardevoller zijn dan ze in werkelijkheid zijn. Rolex en Paneria zijn hier het ultieme voorbeeld van. ;)
pi_129076849
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 10:21 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op? Ik vind het eerder triest dat de door de fabrikant aangegeven retailprijzen zo hoog liggen.
Een horloge met een degelijk uurwerk goed gebouwd eventueel modieus zal gewoon vanaf de laat ik zeggen 150 euro moeten beginnen. Als ik een horloge koop van 50 euro dan verwacht ik geen kwaliteit, die zijn er wel, maar niet de verwachting. Als horloges van Armani, Hugo, Tommy, wat eigenlijks niks met horloges te maken heeft, maar meer met mode al voor 150-200 euro de deur uit gaan, dan mag een Breil echt wel wat meer kosten dan 50 euro.

Ik denk dat jou probleem meer is dat je alles te duur vindt, dan specifiek Breil te duur vindt. Dat kan je vinden, en waarschijnlijk is het ook zo, maar vind het in dit geval een beetje misplaatst. Begrijp me overigens niet verkeerd, de retailprijzen van Breil is naar mijn mening ook te hoog, maar meer dan 50 euro zijn ze dan ook wel weer waard.
pi_129080299
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:32 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Een horloge met een degelijk uurwerk goed gebouwd eventueel modieus zal gewoon vanaf de laat ik zeggen 150 euro moeten beginnen. Als ik een horloge koop van 50 euro dan verwacht ik geen kwaliteit, die zijn er wel, maar niet de verwachting. Als horloges van Armani, Hugo, Tommy, wat eigenlijks niks met horloges te maken heeft, maar meer met mode al voor 150-200 euro de deur uit gaan, dan mag een Breil echt wel wat meer kosten dan 50 euro.

Ik denk dat jou probleem meer is dat je alles te duur vindt, dan specifiek Breil te duur vindt. Dat kan je vinden, en waarschijnlijk is het ook zo, maar vind het in dit geval een beetje misplaatst. Begrijp me overigens niet verkeerd, de retailprijzen van Breil is naar mijn mening ook te hoog, maar meer dan 50 euro zijn ze dan ook wel weer waard.
Hey als jij liever meer betaalt voor je aankopen, in plaats van minder zoals de rest van de mensheid, dan is Breil daar vast heel blij mee. Als je nou op elke aankoop 100 euro bijlapt en naar mij overmaakt, zorg ik wel dat het bij Breil terecht komt. ;)

Ik vind je redenatie een beetje raar. Je bevestigt dat de kwaliteit goed is, maar je klaagt over de betaalbaarheid. Het is toch juist GOED als kwaliteit voor iedereen betaalbaar is?
pi_129081823
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:07 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Hey als jij liever meer betaalt voor je aankopen, in plaats van minder zoals de rest van de mensheid, dan is Breil daar vast heel blij mee. Als je nou op elke aankoop 100 euro bijlapt en naar mij overmaakt, zorg ik wel dat het bij Breil terecht komt. ;)

Ik vind je redenatie een beetje raar. Je bevestigt dat de kwaliteit goed is, maar je klaagt over de betaalbaarheid. Het is toch juist GOED als kwaliteit voor iedereen betaalbaar is?
Ik zal ook graag 1 euro willen betalen voor een nieuwe BMW full option, betekend nog niet dat het niet meer waard is. Maar jij doet nu net alsof het maar 1 euro waard is. Dat mensen minder willen betalen is 1, maar dat het ook minder waard is is 2. Weet je ook dat het menseigen is om inferieure kwaliteit te produceren op het moment dat mensen niet een schappelijke prijs willen betalen? Voor kwaliteit moet je betalen, doe je dat niet, dan moet je ook niet verwachten dat het levenslang meegaat. Dubbeltje....eerste rang....

Maar goed, we komen toch niet uit. Jij vindt dat jij gelijk hebt, en ik mijzelf, dus laten we verder gaan met horloges pimpen.

Ps je hoeft het ook niet te begrijpen. Maar ik word wel betaald om het te begrijpen.

[ Bericht 3% gewijzigd door DarkerThanBlack op 18-07-2013 14:07:07 ]
pi_129082174
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:44 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Ik zal ook graag 1 euro willen betalen voor een nieuwe BMW full option, betekend nog niet dat het niet meer waard is. Maar jij doet nu net alsof het maar 1 euro waard is. Dat mensen minder willen betalen is 1, maar dat het ook minder waard is is 2.
Ik begrijp totaal niet wat je bedoelt. :) Moeten ze dan de prijzen van bepaalde produkten kunstmatig hoog houden omdat die produkten volgens de subjectieve mening van enkele consumenten meer waard zijn dan de retail prijs? Dat is toch volstrekt onlogisch? Stel je voor ze hebben hun produktieproces zo geoptimaliseerd, hun inkoop zo strak geregeld en hun montage met goedkope krachten en betaalbare grondstoffen kunnen realiseren, dan is het toch logisch dat de verkoop prijs daar een reflectie van is? Blijkbaar maakt Breil nog steeds winst als ze hun horloge voor 59 euro verkocht zien worden. Wat denk je dan dat de kostprijs van een Breil horloge is? Ik denk dat die een stuk lager is dan de waarde die jij denkt dat ze hebben. :)
pi_129082609
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:52 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Ik begrijp totaal niet wat je bedoelt. :) Moeten ze dan de prijzen van bepaalde produkten kunstmatig hoog houden omdat die produkten volgens de subjectieve mening van enkele consumenten meer waard zijn dan de retail prijs? Dat is toch volstrekt onlogisch? Stel je voor ze hebben hun produktieproces zo geoptimaliseerd, hun inkoop zo strak geregeld en hun montage met goedkope krachten en betaalbare grondstoffen kunnen realiseren, dan is het toch logisch dat de verkoop prijs daar een reflectie van is? Blijkbaar maakt Breil nog steeds winst als ze hun horloge voor 59 euro verkocht zien worden. Wat denk je dan dat de kostprijs van een Breil horloge is? Ik denk dat die een stuk lager is dan de waarde die jij denkt dat ze hebben. :)
Jij trekt nu conclusies die je niet zo maar kan trekken. Een financieel persoon begrijpt namelijk dat het rendabel kan zijn om producten met verlies te verkopen.

Als iedereen zo redeneert zoals jij dat doet, dan hebben we een probleem. Als jij weet wat mijn bedrijf verkoopt en tegen welk prijs (laat ik zeggen 100x de prijs dat jij normaliter bent gewend) dan zal zal je verbaast zijn dat er uberhaupt nog mensen zijn die dat kopen en dat het ook ng een rechtmatige prijs is.
pi_129082892
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:04 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Jij trekt nu conclusies die je niet zo maar kan trekken. Een financieel persoon begrijpt namelijk dat het rendabel kan zijn om producten met verlies te verkopen.
We hadden het over Breil, toch? Leg me dan eens uit, als financieel persoon, hoe het voor een relatieve middenmoter als Breil rendabel is om haar horloges met verlies te verkopen. Ik begrijp dat het voor sommige fabrikanten zeker zo werkt, zie bijvoorbeeld Microsoft. Verkocht de Xbox360 hardware met verlies om daarna te cashen met de software.

Jij gaat er dus nog steeds van uit dat de horloges van Breil "meer waard" zijn en tegen een te lage verkoopprijs verkocht worden. Is het echt zo ongeloofwaardig dat de horloges van Breil gewoon minder waard zijn dan jij denkt?

Maar ik laat me graag overtuigen. Ik ben niet te beroerd om toe te geven dat ik weer iets nieuws geleerd heb, dus leg het me dan uit. Hoe maakt Breil winst door verlies te maken?
pi_129083525
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:12 schreef Negakinu het volgende:

[..]

We hadden het over Breil, toch? Leg me dan eens uit, als financieel persoon, hoe het voor een relatieve middenmoter als Breil rendabel is om haar horloges met verlies te verkopen. Ik begrijp dat het voor sommige fabrikanten zeker zo werkt, zie bijvoorbeeld Microsoft. Verkocht de Xbox360 hardware met verlies om daarna te cashen met de software.

Jij gaat er dus nog steeds van uit dat de horloges van Breil "meer waard" zijn en tegen een te lage verkoopprijs verkocht worden. Is het echt zo ongeloofwaardig dat de horloges van Breil gewoon minder waard zijn dan jij denkt?

Maar ik laat me graag overtuigen. Ik ben niet te beroerd om toe te geven dat ik weer iets nieuws geleerd heb, dus leg het me dan uit. Hoe maakt Breil winst door verlies te maken?
Ik ben je economie leraar niet. Ik word er voor betaald om over dit soort issues te denken, blijkbaar ligt jou interesse ergens anders, dus doe geen moeite. Maar als je het echt zo graag wilt weten, pak eens een economie boek erbij het staat er bijna overal in. Zoek even op overhead en directe kosten en je vindt zo je antwoord.

Als Breil ook retail zijn prijzen laat zakken tot deze prijzen, dan kan ik nu al voorspellen dat zij binnen no time failiiet zijn. Overigens hebben we het hier over een voorbeeld van Breil, ik heb geen idee of het hier om een fake of echt gaat. Misschien hebben ze ook nog een lijn waar ze inferieure kwaliteit in de markt gooien voor dumpprijzen, gebeurd vaak in het oosten. Producten met de juiste kwaliteit gaat het land uit, slechte kwaliteit blijven in het land. Dr zijn altijd lucrtieve mensen die het dan op ebay verkopen.
  donderdag 18 juli 2013 @ 14:35:31 #187
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_129083773
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:28 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Ik ben je economie leraar niet. Ik word er voor betaald om over dit soort issues te denken, blijkbaar ligt jou interesse ergens anders, dus doe geen moeite. Maar als je het echt zo graag wilt weten, pak eens een economie boek erbij het staat er bijna overal in. Zoek even op overhead en directe kosten en je vindt zo je antwoord.

If you can't explain it simply, you don't understand it well enough - Albert Einstein
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_129083850
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:28 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Ik ben je economie leraar niet. Ik word er voor betaald om over dit soort issues te denken, blijkbaar ligt jou interesse ergens anders, dus doe geen moeite.
Erg jammer dit. Ik stel je gewoon normale vragen, over iets dat zelfs met het topic van deze thread te maken heeft, en je wordt er helemaal defensief van. Reageer dan gewoon nergens op, als je niet eens zin hebt je opmerkingen kracht bij te zetten met voorbeelden en verklaringen. Makkelijk hè, het internet? Kun je een discussie zo uit de weg. ;) Vraag me af wie jou zou willen betalen voor dit soort gedrag. 8)7

quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:28 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Als Breil ook retail zijn prijzen laat zakken tot deze prijzen, dan kan ik nu al voorspellen dat zij
binnen no time failiiet zijn.
Dan voorspel je mis. Breil laat haar produkten tot deze prijzen zakken omdat die prijs de waarde van het produkt weergeeft. Voor de 3e keer: Het. Horloge. Is. Minder. Waard. Dan. Jij. Denkt.

Tevens zijn er geen Breil replicas in omloop, en als Breil, volgens jouw theorie, inferieur modellen voor lage prijzen verkoopt maar toch hun eigen naam erop zet, vraag ik me af waarom je überhaupt zo'n hoge pet van ze op hebt. Lijkt me geen voorbeeld van een integer en waardevol horlogemerk.
pi_129084572
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:32 schreef DarkerThanBlack het volgende:

Ik denk dat jou probleem meer is dat je alles te duur vindt, dan specifiek Breil te duur vindt.
Nee hoor, hoe kom je daarbij? Verder raad ik je aan iets aan je belabberde spelling te doen eer je andere mensen de les gaat lezen. Ik heb verder geen zin in een loze discussie met een anime-kijkende stoner. Jij vindt de op eBay gevraagde prijs te laag - wat ga je eraan doen, mr. Miyagi?

[ Bericht 6% gewijzigd door Leevancleef op 18-07-2013 15:01:11 ]
Sum es est, sumus estis sunt
pi_129084845
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 08:01 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Er is altijd wat van de prijs af te krijgen :Y
Maar even serieus want zelfs voor 10.000 euro ga ik dat natuurlijk niet aanschaffen, ik ben nog steeds zoekende naar een horloge met dag en datumaanduiding.

Ik wacht al best lang op een stalen uitvoering van de Rolex Day-Date maar volgens mij komt die er niet. Misschien is een Longines Master Collection een optie en ik hoopte dat jullie nog wat alternatieven hebben...


pi_129085155
quote:
14s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:55 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Nee hoor, hoe kom je daarbij? Verder raad ik je aan iets aan je belabberde spelling te doen eer je andere mensen de les gaat lezen. Ik heb verder geen zin in een loze discussie met een anime-kijkende stoner. Jij vindt de op eBay gevraagde prijs te laag - wat ga je eraan doen, mr. Miyagi?
Sterke argument, gewoon op de man spelen. Post eens een foto van jezelf dan ga ik wat zeggen over je puistenkop.
pi_129085185
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 15:10 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Sterke argument, gewoon op de man spelen. Post eens een foto van jezelf dan ga ik wat zeggen over je puistenkop.
Sterk argument. Het argument. Nu wegwezen, proleet.
Sum es est, sumus estis sunt
pi_129085258
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:37 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Erg jammer dit. Ik stel je gewoon normale vragen, over iets dat zelfs met het topic van deze thread te maken heeft, en je wordt er helemaal defensief van. Reageer dan gewoon nergens op, als je niet eens zin hebt je opmerkingen kracht bij te zetten met voorbeelden en verklaringen. Makkelijk hè, het internet? Kun je een discussie zo uit de weg. ;) Vraag me af wie jou zou willen betalen voor dit soort gedrag. 8)7

[..]

Dan voorspel je mis. Breil laat haar produkten tot deze prijzen zakken omdat die prijs de waarde van het produkt weergeeft. Voor de 3e keer: Het. Horloge. Is. Minder. Waard. Dan. Jij. Denkt.

Tevens zijn er geen Breil replicas in omloop, en als Breil, volgens jouw theorie, inferieur modellen voor lage prijzen verkoopt maar toch hun eigen naam erop zet, vraag ik me af waarom je überhaupt zo'n hoge pet van ze op hebt. Lijkt me geen voorbeeld van een integer en waardevol horlogemerk.
Ik accepteer dat er gewoon domme mensen op aarde rondlopen. Ik ben geen moraalridder die de wereld moet redden. En internet is inderdaad makkelijk, snap ook niet waarom ik zo'n diacussie aanga met mensen die er geen verstand van hebben. Kan beter lekker van het weer genieten. Ik ga weer een dutje doen.
pi_129085267
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 15:11 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Sterk argument. Het argument. Nu wegwezen, proleet.
Zei je wat, homo?
pi_129085551
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 15:13 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Zei je wat, homo?
Ah man gedraag je. Dit is echt nergens voor nodig. Je laat je echt van je allerslechtste kant zien vandaag. Dit begon gewoon als een gesprek over een merk en je flipt helemaal.
  donderdag 18 juli 2013 @ 15:39:55 #196
67670 Skv
Cynist.
pi_129086599
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 15:10 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Sterke argument, gewoon op de man spelen. Post eens een foto van jezelf dan ga ik wat zeggen over je puistenkop.
Ik geloof er geen donder van dat je ondernemer bent. Je communiceert als een debiel en je argumenten slaan nergens op.

Stakker. :W
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_129086714
Ik heb nooit geroepen dat ik ondernemer ben. Alsof ik mij moet gaan verantwoorden aan jullie, Stelletje sukkels.
  donderdag 18 juli 2013 @ 16:04:29 #198
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_129087810
Gezellig hier,
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 18 juli 2013 @ 16:33:45 #199
310497 drx86
Fulltime Proefkonijn
pi_129089197
Anders houden we het even gezellig. :)

Jullie zijn allemaal personen wie inhoudelijk altijd iets nuttigs te melden hebben, waarvoor ik jullie allen (Negakinu, DarkerThenBlack en Skv) respecteer. Zullen we op die manier weer normaal verder gaan hiero?
  donderdag 18 juli 2013 @ 16:34:57 #200
16715 Mylene
*schatje*
pi_129089246
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 16:33 schreef drx86 het volgende:
Anders houden we het even gezellig. :)

Zullen we op die manier weer normaal verder gaan hiero?
Ja, dat lijkt mij ook een heel goed plan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')