Terug uit Werchter. Moe, warm maar voldaan

Een paar uurtjes eerder naar huis, we misten ons zoontje toch wel erg

Minder dan vorig jaar, zowel qua sfeer, line-up als uitvoering, maar toch een prima editie. Heb het gevoel dat er steeds meer Engelse pubers komen, wat de sfeer niet ten goede komt. Veel gebeuk en geschreeuw.
Beste concerten:
- The National. Matt had 'm weer aardig zitten en sprong 3x het publiek in en maakte een rondje om het podium. Daarnaast wel geniaal bij stem en de nummers stonden live als een huis. Nieuwe album ook live een stuk steviger dan op album.
- Blur. Vrij geniale set. Ruim 2 uur lang klassiekers. Heel gevarieerd. Heb me wel vermaakt tot 2u

- James Blake. Strak, zuiver, dansbaar en vrij origineel. Ben geen fan van zijn albums, maar live is dit prima te verteren.
- Sigur Ros. Genieten.
- Balthazar. 2 steengoede albums. Erg sfeervol concert, maar wat wil je als een van de meest populaire bands van België. Live steengoed. Deze moet ik nog in een wat intiemere setting checken

- Gary Clark Jr. Lekkere stevige blues rock. Af en toe sloeg hij wat door in zijn Hendrix imitatie, maar was met vlagen toch wel spectaculair.
Meevallers:
- Alt J. Leuk debuutalbumpje moest ik natuurlijk met eigen oren horen. Live strak. Hier en daar nieuw werk. Dit neigt iets meer naar (post)dubstep, beetje tussen oude Alt-J en James Blake in. Sympatieke lui.
- Rammstein

Totaal niet mijn muziek, maar live echt een spektakel. Wat een bak herrie kunnen die lui maken. Niet helemaal uitgezeten.
Tegenvallers:
- Kings of Leon. Zwaar inspiratieloos optreden. Het leek erop dat ze zonder teveel zweet hun setlist wilden afwerken en weer door naar het volgende festival. Wel uitgezeten, maar met pijn en moeite. Hier en daar zelfs een fluitconcertje naar afloop op de wei.
- Bastille. Een van de weinig plekjes in de schaduw dus ik heb 'm meegepikt, maar och wat een inhoudsloze muziek is dit. Op album nog wel redelijke gevarieerd, maar live een brei van hetzelfde. En die leadsinger maar stoer op die trommels slaan

Nee, dit is geen blijvertje denk ik.
[ Bericht 4% gewijzigd door Moody op 07-07-2013 23:58:31 ]