abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 juli 2013 @ 20:26:32 #1
300718 Kenju
Say It!!??
pi_128511545

Welkom in het grote PSV topic! :W

Officiele PSV website
PSV TV
PSV Netwerk
Supportersvereniging PSV
PSV Fans United
Lighttown Madness
PSV Ultras

Landskampioenschap (21x)
1929, 1935, 1951, 1963, 1975, 1976, 1978,
1986, 1987, 1988, 1989, 1991, 1992, 1997,
2000, 2001, 2003, 2005, 2006, 2007, 2008

KNVB Beker (9x)
1950, 1974, 1976, 1988, 1989, 1990, 1996,
2005, 2012

Johan Cruijff Schaal (9x)
1992, 1996, 1997, 1998, 2000, 2001, 2003,
2008, 2012

Europacup I (1x)
1988

UEFA Cup (1x)
1978

n.n.b.

Zaterdag 3 augustus: ADO Den Haag - PSV
Zaterdag 10 augustus: PSV - NEC
Zaterdag 17 augustus: PSV - Go Ahead Eagles
Zaterdag 24 augustus: Heracles Almelo - PSV
Zaterdag 31 augustus: PSV - SC Cambuur
Zaterdag 14 september: FC Twente - PSV
Zondag 22 september: PSV - Ajax
Zaterdag 28 september: AZ - PSV
Zondag 6 oktober: PSV - RKC Waalwijk
Zaterdag 19 oktober: FC Groningen - PSV
Zondag 27 oktober: Roda JC - PSV
Zaterdag 2 november: PSV - PEC Zwolle
Zaterdag 9 november: NAC Breda - PSV
Zaterdag 23 november: PSV - Heerenveen
Zondag 1 december: Feyenoord - PSV
Zaterdag 7 december: PSV - Vitesse
Zondag 15 december: FC Utrecht - PSV
Zondag 22 december: PSV - ADO Den Haag

Zondag 19 januari: Ajax - PSV
Zaterdag 25 januari : PSV - AZ
Zondag 2 februari: RKC - PSV
Woensdag 5 februari: Cambuur - PSV
Zaterdag 8 februari: PSV - FC Twente
Vrijdag 14 februari: PSV - Heracles Almelo
Zaterdag 22 februari: NEC - PSV
Zondag 2 maart: Go Ahead Eagles - PSV
Zaterdag 8 maart: PSV - FC Utrecht
Zaterdag 15 maart: Vitesse - PSV
Zaterdag 22 maart: PSV - Roda JC
Zaterdag 29 maart: PSV - FC Groningen
Zaterdag 5 april : Heerenveen - PSV
Zondag 13 april: PSV - Feyenoord
Zondag 27 april: PEC Zwolle - PSV
Zaterdag 3 mei: PSV - NAC Breda

n.n.b.

n.n.b.

SPOILER: Eredivisie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Europa
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: KNVB Beker

[ Bericht 0% gewijzigd door Kenju op 02-07-2013 20:41:42 ]
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  dinsdag 2 juli 2013 @ 20:28:20 #2
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_128511605
Hoezo t de club verneukt? Benfica en Porto bezitten bijna geen enkele speler meer, niet echt handig bij een voetbalclub heh
AFCA
Qui audet adipiscitur
  dinsdag 2 juli 2013 @ 20:29:06 #3
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_128511633
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 20:28 schreef Smoofie het volgende:
Hoezo t de club verneukt? Benfica en Porto bezitten bijna geen enkele speler meer, niet echt handig bij een voetbalclub heh
Wie zegt dat PSV in die situatie terecht komt? Nogmaals, het gebruik van externe financiers is vaker gedaan. Ook bij PSV.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 20:30:14 #4
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_128511674
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 20:29 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Wie zegt dat PSV in die situatie terecht komt? Nogmaals, het gebruik van externe financiers is vaker gedaan. Ook bij PSV.
Ja , dit maakt niet zo uit , hoewel onnodig, maar als ze er in de toekomst meer gebruik gaan van maken :o.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_128512205
RikElfrink twitterde op dinsdag 02-07-2013 om 20:40:10 #PSV speelt definitief geen jubileumwedstrijd op 21 juli. Cambuur (31/8) in plaats van Barcelona of Milan wordt het dus. reageer retweet
Wel ja. Laat dat jubileum duel maar gewoon helemaal zitten -O-
Ons eerst lekker maken met Barca en Milan, nu dit.
pi_128512277
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 20:44 schreef StijnDa het volgende:
RikElfrink twitterde op dinsdag 02-07-2013 om 20:40:10 #PSV speelt definitief geen jubileumwedstrijd op 21 juli. Cambuur (31/8) in plaats van Barcelona of Milan wordt het dus. reageer retweet
Wel ja. Laat dat jubileum duel maar gewoon helemaal zitten -O-
Ons eerst lekker maken met Barca en Milan, nu dit.
die oefenwedstrijd vanwege afellay laat ook wel even op zich wachten he
pi_128512563
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:46 schreef Kenju het volgende:

[..]

Dat verzin je zelf. De kaders die Sanders aangeeft zijn duidelijk. En ik denk dat er maar weinig clubs zijn die niet naar een voorstel van een externe financier zullen kijken. Sanders geeft ook al aan dat hij al verschillende aanboden heeft gehad, en dus geweigerd heeft.
Ja, natuurlijk verzin ik dat zelf. Maar dat er kaders aangegeven worden wil niet zeggen dat de kaders nageleefd worden. Vier jaar geleden stelde Sanders dat er eerst naar de jeugd gekeken moest worden, dat PSV geen koopclub meer mocht en kon zijn. Vervolgens kochten hij en Brands behoorlijk wat spelers voor grote bedragen. Nog geen jaar geleden zei hij wederom precies hetzelfde. Nu haalt hij een externe financierder erbij om een speler te kopen. Ik denk dat ik dus wel mijn twijfels heb bij de standvastigheid van Sanders aangaande zijn uitspraken en kaders, ja.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 20:59:20 #8
300718 Kenju
Say It!!??
pi_128512891
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 20:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk verzin ik dat zelf. Maar dat er kaders aangegeven worden wil niet zeggen dat de kaders nageleefd worden. Vier jaar geleden stelde Sanders dat er eerst naar de jeugd gekeken moest worden, dat PSV geen koopclub meer mocht en kon zijn. Vervolgens kochten hij en Brands behoorlijk wat spelers voor grote bedragen. Nog geen jaar geleden zei hij wederom precies hetzelfde. Nu haalt hij een externe financierder erbij om een speler te kopen. Ik denk dat ik dus wel mijn twijfels heb bij de standvastigheid van Sanders aangaande zijn uitspraken en kaders, ja.
PSV is altijd een koopclub geweest. Wanneer de jeugdspelers er niet zijn, en ook niet komen, kan je niet anders. Dit wist iedereen van te voren. Een club als Benfica heeft altijd gehandeld met spelers die deels van anderen waren, en deals met meerdere zaakwaarnemers waren daar heel normaal. Dat is bij PSV niet zo. Het gaat in deze puur om financiële transacties die zoals gezegd in het verleden ook hebben plaatsgevonden. PSV stond er dus altijd al open voor en Sanders zegt dus feitelijk niets nieuws.

De vergelijking die je maakt tussen het inconsequente gedrag omtrent het streven een opleidende club te zijn en het mogelijk uit handen geven van het clubbelang, vind ik gezien de spelende factoren, niet op zijn plaats.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_128513369
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 20:59 schreef Kenju het volgende:

[..]

PSV is altijd een koopclub geweest. Wanneer de jeugdspelers er niet zijn, en ook niet komen, kan je niet anders. Dit wist iedereen van te voren. Een club als Benfica heeft altijd gehandeld met spelers die deels van anderen waren, en deals met meerdere zaakwaarnemers waren daar heel normaal. Dat is bij PSV niet zo. Het gaat in deze puur om financiële transacties die zoals gezegd in het verleden ook hebben plaatsgevonden. PSV stond er dus altijd al open voor en Sanders zegt dus feitelijk niets nieuws.
Dat zeg ik. Dat Sanders vervolgens wél de noodzaak ziet om dingen te roepen over het afstappen van het zijn van een koopclub geeft mooi aan hoe serieus ik zijn woorden aangaande autonomie hier neem.
Bovendien kan je PSV natuurlijk niet vergelijken met clubs als Porto en Benfica, aangezien die ook vaak de salarissen laten financieren door de investeringsmaatschappijen, die vervolgens ook de transferrechten bijna volledig krijgen. Dat doet Sanders waarschijnlijk niet, want die houdt blijkbaar autonomie en dus een beslissende rol in de besluitvorming rondom transfers. Dan maak je de salarispost dus groter, terwijl je inkomsten uit transfers gaan dalen. Dat is voor Nederlandse topclubs geen goede stap.
pi_128513446
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 20:59 schreef Kenju het volgende:

[..]
De vergelijking die je maakt tussen het inconsequente gedrag omtrent het streven een opleidende club te zijn en het mogelijk uit handen geven van het clubbelang, vind ik gezien de spelende factoren, niet op zijn plaats.
Ik maak geen vergelijking tussen die twee zaken. Ik stel dat Sanders wel vaker dingen heeft gezegd die niet uit bleken te komen, net zoals elke andere persoon in de voetballerij, en ik daarom dus twijfels heb bij zijn uitspraken over autonomie. Ik geef, zoals we dat in vaktermen noemen, een argument.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 21:22:56 #11
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_128513868
Over die externe financiers: ik dacht in de woorden van Sanders gelezen te hebben dat PSV daar wel voor open staat bij toekomstige transfers. Maar zoals ik het las, is dat niet van toepassing op Maher en is hij gewoon van eigen geld gekocht. Is daar vanuit PSV ergens al expliciet iets over vermeld?
pi_128514437
Ja. Staat uitgebreid in de vi. Check vi.nl
  dinsdag 2 juli 2013 @ 22:09:28 #13
79837 Lemming22
pi_128516000
Dat heb ik ook gelezen ja, maar geen letterlijke quote van Sanders of Brands dat het nu bij Maher al het geval is. Ik hoop zo dat het niet waar is, dus tot die tijd houd ik me vast aan dat soort kleine dingen ;)
pi_128516023
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 21:11 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dan maak je de salarispost dus groter, terwijl je inkomsten uit transfers gaan dalen. Dat is voor Nederlandse topclubs geen goede stap.
Je weet helemaal niet hoe die dingen verdeeld worden tussen PSV en de externe financier. Wat er precies wordt gesponsord, salaris/transferkosten en hoeveel winst er weer naar de financier gaat bij doorverkoop, wat er gebeurt bij verlies, etc. is allemaal niet bekend bij ons, onzin dus om daar uitspraken over te gaan doen. Als PSV een miljoenenproject aangeboden krijgt van een Rus/Arabier gaat daar écht wel over nagedacht worden door mensen die er verstand van hebben.
pi_128516209
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 22:09 schreef Lemming22 het volgende:
Dat heb ik ook gelezen ja, maar geen letterlijke quote van Sanders of Brands dat het nu bij Maher al het geval is. Ik hoop zo dat het niet waar is, dus tot die tijd houd ik me vast aan dat soort kleine dingen ;)
het zijn wel letterlijke quotes, anders staan ze niet tussen haakjes.
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
  dinsdag 2 juli 2013 @ 22:52:20 #16
79837 Lemming22
pi_128518586
Het zal helaas wel waar zijn hoor, maar in dit artikel van VI zie ik geen citaat waarin staat dat Maher van extern geld gehaald is. Letterlijk gezien staat er dat PSV benaderd is door twee investeerders en dat PSV met ze in zee wil gaan vanwege hun netwerk. Nogmaals, het zal wel zo zijn, maar ik lees geen expliciet verband tussen de transfer van Maher en de buitenlandse investeerders. Op basis van dit artikel kunnen het ook twee losse trajecten zijn die toevallig tegelijkertijd lopen.

quote:
Maher is PSV'er mede dankzij buitenlandse investeerder

02-07-2013 11:36
De komst van Adam Maher betekent voor PSV veel meer dan een sportieve impuls. Het is een transfer die ook symbool staat voor een nieuwe tijd, die in Eindhoven haast ongemerkt is aangebroken. Hoewel daarvoor volgens directeur Tiny Sanders geen enkele financiële noodzaak bestaat, heeft hij bij de transfer van Maher een grote buitenlandse investeerder betrokken.

De laatste maanden dienden zich twee grote partijen aan, die met PSV een vorm van samenwerking zochten op het gebied van spelerstransacties. Deze zijn afkomstig uit 'de Russische en de Arabische taalgebieden', zoals Sanders het noemt. De naam van de investeerder wil hij niet bekendmaken. 'Dat doen we pas als de andere partij aangeeft daartegen geen bezwaar te hebben.'

De reden om in zee te gaan met een grote buitenlandse investeerder is volgens Sanders van strategische aard. Hij wijst erop hoe zich in de internationale voetbalwereld een steeds omvangrijker circuit aan het vormen is van financieel zeer vermogende partijen, die een stevige greep hebben op het internationale spelerscircuit en de invloedrijke makelaars die daaraan zijn gekoppeld.

'Als je je helemaal afsluit voor die wereld, dan heb je er ook geen contacten mee', waarschuwt Sanders. 'Voor een club als PSV kan het van groot belang zijn om daarmee wel in verbinding te staan.' De stelregel die Sanders daarbij hanteert, is helder: externe financiers zijn van harte welkom, maar ze kunnen binnen PSV geen enkel belang afdwingen. 'Wij willen volkomen autonoom blijven.'
pi_128519431
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 22:52 schreef Lemming22 het volgende:
Het zal helaas wel waar zijn hoor, maar in dit artikel van VI zie ik geen citaat waarin staat dat Maher van extern geld gehaald is. Letterlijk gezien staat er dat PSV benaderd is door twee investeerders en dat PSV met ze in zee wil gaan vanwege hun netwerk. Nogmaals, het zal wel zo zijn, maar ik lees geen expliciet verband tussen de transfer van Maher en de buitenlandse investeerders. Op basis van dit artikel kunnen het ook twee losse trajecten zijn die toevallig tegelijkertijd lopen.

[..]

quote:
Hoewel daarvoor volgens directeur Tiny Sanders geen enkele financiële noodzaak bestaat, heeft hij bij de transfer van Maher een grote buitenlandse investeerder betrokken.
pi_128519503
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 22:09 schreef StijnDa het volgende:

[..]

Je weet helemaal niet hoe die dingen verdeeld worden tussen PSV en de externe financier. Wat er precies wordt gesponsord, salaris/transferkosten en hoeveel winst er weer naar de financier gaat bij doorverkoop, wat er gebeurt bij verlies, etc. is allemaal niet bekend bij ons, onzin dus om daar uitspraken over te gaan doen. Als PSV een miljoenenproject aangeboden krijgt van een Rus/Arabier gaat daar écht wel over nagedacht worden door mensen die er verstand van hebben.
Natuurlijk, maar die Russen denken daar ook over na, net als die investeringsmaatschappijen bij Benfica en Porto. Hier lijkt het alsof Sanders de touwtjes volledig in handen heeft en slechts een verkooppercentage heeft hoeven weggeven, hoewel dat natuurlijk net zo onbekend is.
pi_128519530
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 23:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

[..]

Dat is echter geen citaat. Maar Sanders ontkent het ook niet en ik ga er van uit dat het gewoon waar is.
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
pi_128519595
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 23:09 schreef Chase_Utley het volgende:

[..]

Dat is echter geen citaat. Maar Sanders ontkent het ook niet en ik ga er van uit dat het gewoon waar is.
Zal wel gewoon aan de stijl van opschrijven liggen. Volgende persconferentie sowieso citaten.
pi_128526844
ADO wil Derijck huren. Pas als een verdediger vertrekt komt er een nieuwe bij. Naar het schijnt.
U MAD?
pi_128527098
Wel apart dat ondanks de miljoenen voor Lens, Mertens en Pieters een externe investeerder nodig is om Maher te halen

Die investeerder zal dus ook wel een deel van de transferrechten hebben. Lijkt me een riskante deal

Daarnaast zal de financiele situatie dus echt niet best zijn, als je de transfermiljoenen ergens anders voor nodig hebt
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 3 juli 2013 @ 09:22:08 #23
79837 Lemming22
pi_128527683
RikElfrink twitterde op woensdag 03-07-2013 om 08:28:40 #PSV heeft de 6,5 miljoen voor #Maher volledig zelf betaald zegt Sanders. Het fonds gaat in de toekomst mogelijk participeren. reageer retweet
Daar was ik dus naar op zoek :)
pi_128527814
Kon Rik geen fatsoenlijke foto van zichzelf vinden :')
U MAD?
pi_128529966
PSV twitterde op woensdag 03-07-2013 om 10:33:23 Jeffrey Bruma is nog niet aangesloten bij de selectie. Na de keuring heeft de medische staf geadviseerd om aanvullend onderzoek te doen. reageer retweet
Ben benieuwd wat ze gevonden zouden kunnen hebben...
pi_128530183
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 10:46 schreef Joenes het volgende:
PSV twitterde op woensdag 03-07-2013 om 10:33:23 Jeffrey Bruma is nog niet aangesloten bij de selectie. Na de keuring heeft de medische staf geadviseerd om aanvullend onderzoek te doen. reageer retweet
Overdadig veel swagg waarschijnlijk.
  woensdag 3 juli 2013 @ 10:59:57 #27
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_128530392
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 08:58 schreef TheVulture het volgende:
Wel apart dat ondanks de miljoenen voor Lens, Mertens en Pieters een externe investeerder nodig is om Maher te halen

Die investeerder zal dus ook wel een deel van de transferrechten hebben. Lijkt me een riskante deal

Daarnaast zal de financiele situatie dus echt niet best zijn, als je de transfermiljoenen ergens anders voor nodig hebt
*poef*
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:04:24 #28
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_128530522
Toivonen wél gewoon op het trainingsveld. Gaat dus waarschijnlijk niet naar Norwich.
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_128530726
quote:
PSV moet nu ook weer niet ineens te drastisch verjongen
Woensdag, 3 juli 2013 om 10:36

PSV laat het geld hoorbaar rollen. En volgens Marcel Brands is de koopwoede zeker nog niet voorbij. De nummer twee van vorig seizoen opteert nog voor één of twee verdedigers, een middenvelder en een aanvaller. Namen van mogelijke kandidaten gonzen al tussen het lover van De Herdgang: Stijn Schaars, Oussama Assaidi, Nick Viergever en de Colombiaan Santiago Arias.
PSV heeft zijn beleid voor de komende jaren overgedragen aan Phillip Cocu, de nieuwe trainer met meer macht dan menig voorganger. Zijn wil blijkt wet, gelet op de stoet aan versterkingen. In navolging van Ajax en Feyenoord zet nu ook het Brabantse bolwerk van voorzichtig conservatisme de verjonging in. Ouderen werden langs de kant van de weg gedumpt. Mark van Bommel (36) nam zelf de beslissing om te stoppen. Maar Wilfred Bouma (35), Orlando Engelaar (33), Atiba Hutchinson (30) en Boy Waterman (29) mogen hun vrije transfer elders proberen te verzilveren. Dat scheelt overigens al meteen zo’n 7,5 miljoen aan salarissen.

PSV verdiende tot nog toe goed aan het opruimen van Dries Mertens, Jeremain Lens en Erik Pieters. Dat leverde ruim 22 miljoen euro op. Alle drie de internationals mankeerden wel wat. Mertens werd versleten voor een mooi weer-aanvaller, Lens bleef steken onder de echte top en bij Pieters stagneerde de ontwikkeling al geruime tijd. PSV hoopt daarnaast de kas nog te spekken met de miljoenen voor Ola Toivonen en Tim Matavz. De twee staan meer dan voldoende in de belangstelling, maar de Zweed hikt zelf aan tegen de keuze voor Norwich City en de spits mag weer niet te veel kosten voor Lazio of Benfica. Een jaar terug boden de Portugezen nog zeven miljoen, maar deinsden ze haastig terug voor de geëiste tien miljoen.
PSV investeerde inmiddels ruim tien miljoen euro in de drie aanwinsten: Adam Maher, Jeffrey Bruma en Florian Jozefzoon. Dat is ongeveer de helft van het bedrag dat binnenstroomde voor Mertens, Lens en Pieters. Het aantrekken van Maher is vooralsnog afgemaakt op pakweg 6,5 miljoen, zonder alle bonussen in de loop van het seizoen. Een opmerkelijke, maar ook riskante primeur in Eindhoven: de deelneming van een buitenlandse financier als garantie voor de helft van de miljoenen voor de ex-AZ’er. Qua geld voert PSV niettemin een vrij verantwoord beleid. Ook de voorkeur voor jeugdig talent valt in positieve zin op. Met het vastleggen van Maher troefde het tevens heel slagvaardig Ajax af. De landskampioen begeerde de aankomende nummer 10 van Oranje wel degelijk, maar verstrikte zichzelf in tegenstrijdige verklaringen over het afwijzen van de topper in spe. Vrijwel zeker beoordeelde de Amsterdamse leiding de prijs als simpel te hoog.

Ten aanzien van de rivaal heeft PSV op dit moment een fikse voorsprong afgedwongen, wat betreft de renovatie van het elftal. In Eindhoven was dat bittere noodzaak, in de hoofdstad kan het meevallen als de selectie grotendeels intact blijft. Maar het lijkt toch een illusie om te veronderstellen dat Toby Alderweireld en Christian Eriksen hun vertrek een jaar uitstellen. In het geval van Siem de Jong ligt de kans hoger. In verband met een potentiële uitverkiezing voor het WK in Brazilië ambieert de allrounder alleen een overstap naar de top van de Premier League of Bundesliga. Veel meer dan Ajax diende PSV voor alles de failliete boel van de afgelopen seizoenen af te danken. Met het team van vorig seizoen kon het zich niet weer presenteren. Dat had ook onder Dick Advocaat geen enkele vooruitgang geboekt en dankte de tweede plaats voornamelijk aan de inzinkingen van Feyenoord, Vitesse, en FC Twente.
Volstrekt logisch gooide Cocu meteen het roer om en stippelde een koers uit in de richting van Ajax, maar ook van Feyenoord. Beide grootmachten hebben onderwijl het nut en effect van verjonging afdoende bewezen. Heel de Eredivisie is al lang herschapen in een visrijke kweekvijver voor het buitenland. Met het seizoen daalt de gemiddelde leeftijd en stuitert het al een tijdje tegen de ondergrens aan. Dat is en blijft het bezwaar van de hedendaagse competitie, die qua niveau steeds dieper afglijdt. Veel te veel spelers vliegen te jong uit naar het buitenland. Dat proces is niet meer te stoppen, maar heeft de kwaliteit van het spel al te zeer ondermijnd. Alle nationale vertegenwoordigers in het Europese voetbal moeten ook maar niet te veel dagdromen over overwinteren of zelfs een opmars naar de laatste fase. PSV dreigt nu, meer dan Ajax en Feyenoord, in een soort niemandsland te verdwalen. De (weliswaar noodzakelijke) verjonging verloopt te drastisch en te rigoureus.

Bij zijn terugkeer geldt Stanislav Manolev, verhuurd aan Fulham, met zijn 27 jaar meteen al als de alleroudste. Maar hij is eigenlijk niet meer welkom en allerminst voor de basis. Timothy Deryck (kan terug naar ADO Den Haag) en Marcelo zijn allebei van mei 1987, maar passen evenmin in de plannen van Cocu en de ook al drastisch vernieuwde staf. Meerdere oud-spelers kregen een functie in de van Ajax afgekeken structuur. Ook de eigen opleiding geniet de vereiste aandacht en hoeft niet meer te vrezen voor eenzelfde verwaarlozing als onder Advocaat. Allemaal goede verbeteringen en weggegumde fouten uit het verleden. Maar ook komend seizoen betalen de supporters voor succes, en absoluut niet voor een overgangsfase. Zonder de urgente routine kan het wel weer eens uitdraaien op een moeizaam seizoen vol valkuilen en teleurstellingen. Het kan beslist geen kwaad om Schaars terug te halen naar Nederland. Hij nadert de dertig en perfectioneerde in Portugal in elk geval de mentaliteit van een winnaar. Ook al zo’n tekortkoming bij PSV in het afgelopen decennium.
Maar één zwaluw maakt nog geen zomer. Het is nog lang geen 3 september, wanneer dit keer de transfermarkt sluit. PSV moet zich wel heel goed en bewust realiseren dat het opnieuw achterloopt op Ajax en Feyenoord. En misschien ook wel op Vitesse, als dat Wilfred Bony en Marco van Ginkel kan behouden. Met het AZ van vorig jaar als afschrikwekkend voorbeeld lijkt een doelstelling om bij de eerste vier te eindigen al te hoog gegrepen.
Eens?

Hoe schatten jullie de selectie in? Al beter dan vorig jaar? Jullie doen toch zeker mee voor de titel?
pi_128530796
AT5 twitterde op woensdag 03-07-2013 om 11:09:03 In tegenstelling tot bij Jong PSV zijn uitsupporters bij wedstrijden van Jong Ajax komend seizoen altijd welkom http://t.co/WYR5udHQIK reageer retweet
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:16:50 #31
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_128530911
quote:
Meerdere oud-spelers kregen een functie in de van Ajax afgekeken structuur.
_O- Mooi man.
Dit, dus.
pi_128531088
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 10:46 schreef Joenes het volgende:
Tot zover de "directe versterking" dus.

:')
Land of the free. Home of the brave.
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:28:58 #33
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_128531310
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:22 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Tot zover de "directe versterking" dus.

:')
Bla bla. Wacht nou maar gewoon af. Misschien is er op een scan iets gezien wat ze nog een keer willen onderzoeken, weet jij het.
Dit, dus.
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:34:18 #34
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_128531472
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:28 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Bla bla. Wacht nou maar gewoon af. Misschien is er op een scan iets gezien wat ze nog een keer willen onderzoeken, weet jij het.
Zou liever hebben dat ze dat VOORAF zouden checken.
pi_128531723
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 10:53 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Overdadig veel swagg waarschijnlijk.
:D
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:44:44 #36
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_128531819
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:34 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Zou liever hebben dat ze dat VOORAF zouden checken.
Wanneer was de laatste keer dat een medische check in het Anna nadelige gevolgen voor de club heeft gehad? Zolang we niet weten wat er is kun je moeilijk zeggen dat er voortaan eerst gechecked en dan betaalt moet worden.
Dit, dus.
pi_128531952
Misschien is zijn knie nog niet helemaal oke? Daar was hij aan geblesseerd geraakt toch?
pi_128532555
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:44 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Wanneer was de laatste keer dat een medische check in het Anna nadelige gevolgen voor de club heeft gehad? Zolang we niet weten wat er is kun je moeilijk zeggen dat er voortaan eerst gechecked en dan betaalt moet worden.
Sowieso is er nog niets betaald. Et is feitelijk nog geen transfer, alleen een principe-akkoord en die zijn altijd onder voorbehoud van een medische keuring.

Standaard procedure, met het verschil dat de keuring nu wat langer duurt.
pi_128532639
quote:
6s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:13 schreef Godtje het volgende:
AT5 twitterde op woensdag 03-07-2013 om 11:09:03 In tegenstelling tot bij Jong PSV zijn uitsupporters bij wedstrijden van Jong Ajax komend seizoen altijd welkom http://t.co/WYR5udHQIK reageer retweet
Echt een gezellige en warme club dat psv.
pi_128532837
quote:
Bojan positief over concrete interesse Feyenoord en PSV

Barcelona-aanvaller Bojan Krkic staat in de belangstelling van de traditionele Nederlandse topdrie. De interesse van landskampioen Ajax is echter minder concreet, PSV en Feyenoord hebben al telefonisch contact gehad met de Spanjaard die het vorige seizoen op huurbasis uitkwam voor AC Milan.

'Feyenoord en PSV hebben al gesproken met Bojan', bevestigt zaakwaarnemer Alexander Bursac tegenover Voetbal International. 'Daar stond hij positief tegenover. Alle interesse is natuurlijk leuk, maar uiteindelijk blijft het een speler van Barcelona. Zij moeten erover beslissen.'

Het is aannemelijk dat het om een huurperiode in plaats van definitieve transfer zou gaan, als Bojan naar een Nederlandse club komt. 'Dat denk ik ook', vervolgt Bursac. 'Maar ik kan natuurlijk niet in de buidel van de Nederlandse clubs kijken.'

Bojan Krkic speelde vier seizoenen voor Barcelona en kwam vervolgens op huurbasis uit voor AS Roma en AC Milan. Het is voor hem echter niet noodzakelijk om voor dat kaliber clubs te blijven spelen, aangezien hij andere prioriteiten heeft.

Het afgelopen seizoen speelde Bojan negentien competitiewedstrijden voor AC Milan, waarin hij drie keer tot scoren kwam. 'Hij beseft dat hij moet spelen. Niet een helft, maar het hele seizoen. Nu heeft hij die garantie natuurlijk ook niet in Nederland, maar hier heeft-ie wel meer potentie om weer te spelen', besluit Bursac.
Als Matavz weg gaat, prima, maar anders toch maar gewoon Locadia de kans geven zeker?
  woensdag 3 juli 2013 @ 12:25:02 #41
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_128533275
Tiki-taka in Eindhoven met Maher en Krkic 14.gif
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  woensdag 3 juli 2013 @ 12:32:14 #42
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_128533535
Tiki Taka in de portemonnee van Bojan, misschien. Met zijn 3 miljoen netto per jaar.

Daarnaast gok ik dat het gewoon nog wat onderhandelen wordt tussen Barcelona en Betis en dan gaat ie gewoon daar fijn ballen. Speler en club zijn er al uit.
Dit, dus.
pi_128533693
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:13 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Als Matavz weg gaat, prima, maar anders toch maar gewoon Locadia de kans geven zeker?
Met alle respect, maar de Italiaanse competitie stelt niet zo heel veel voor. Als het hem daar niet lukt om te scoren, dan denk ik dat Matavz beter is en Locadia meer potentie heeft.

Geen goed plan dus, ook niet als Matavz vertrekt.
pi_128533781
Matavz schijnt overigens compleet afgetraind op de training maandag te zijn verschenen. In tegenstelling tot vorig seizoen dat ie met overgewicht aan kwam zetten. Zegt in ieder geval wel iets over zijn mentaliteit dat ie zijn kansen wil pakken onder Cocu.
Land of the free. Home of the brave.
  woensdag 3 juli 2013 @ 12:44:03 #45
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_128533908
psvnetwerk twitterde op woensdag 03-07-2013 om 12:22:50 RT @paulpostman: En daar hebben we Dries Mertens die afscheid komt nemen. #psv http://t.co/zvNSXmFOsr reageer retweet
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
  woensdag 3 juli 2013 @ 13:06:09 #46
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128534756
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:13 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Is meer een buitenspeler dan een spits
pi_128535144
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:40 schreef Scarface88 het volgende:
Matavz schijnt overigens compleet afgetraind op de training maandag te zijn verschenen. In tegenstelling tot vorig seizoen dat ie met overgewicht aan kwam zetten. Zegt in ieder geval wel iets over zijn mentaliteit dat ie zijn kansen wil pakken onder Cocu.
Matavz _O_

Ik blijf oprecht fan van die man :@
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 3 juli 2013 @ 13:26:26 #48
131800 Tarado
capô de fusca
pi_128535578
quote:
19s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:15 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Matavz _O_

Ik blijf oprecht fan van die man :@
Ziet er nu ook beter uit voor hem, hij zal allicht meer bruikbare ballen krijgen
pi_128536183
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:06 schreef Tarado het volgende:

[..]

Is meer een buitenspeler dan een spits
Locadia?? Pure spits.
pi_128536269
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:39 schreef Knalerwtje het volgende:

[..]

Locadia?? Pure spits.
hij heeft het over Krkic