Zijn er hier nu ook dames die langer dan een jaar of 1 a 1,5 voeden? Ik ben benieuwd wanneer jullie weer zijn gaan menstrueren.
De achtergrond van mijn vraag: Ik geef nu ruim 3 jaar borstvoeding (aan één kindje). Sinds een maand of 2 geef ik eigenlijk nog maar één voeding per dag, daarvoor waren het er gemiddeld 2. Ik heb PCOS en heb voor mijn zwangerschap nooit een eigen cyclus gehad. Sinds mijn bevalling heb ik een aantal keer een bloeding gehad, maar ik kon niet met zekerheid zeggen of dit een menstruatie was. Als het dat was was het echt minimaal. Op dit moment ben ik overduidelijk wel echt ongesteld en weet ik zo goed als zeker dat ik een eisprong heb gehad, of in ieder geval een LH-piek rond die tijd. Nu ben ik op zoek naar de reden waarom ik 'ineens' ongesteld ben. Een van de redenen die ik kan bedenken is dat de zwangerschap mijn hormoonhuishouding heeft 'gereset' en dat ik, als ik korter of helemaal geen borstvoeding had gegeven, ik al veel eerder ongesteld zou zijn geworden. Ik vraag me af of het vaker voorkomt om zo lang geen menstruatie te krijgen als je zo lang als ik borstvoeding geeft. Ik snap dat het bij iedere vrouw anders zal zijn, maar zou toch graag wat ervaringen horen
[ Bericht 0% gewijzigd door CrazyPrincess op 10-07-2013 11:12:03 ]