Anders zeg ik dat niet.. ;-) Iets meer ruimte onderin had nog wel gemogen maar dat is allesquote:
Terwijl die kanoboy zit te zeveren over het gebruik van allerlei HDR technieken en vervagen van de achtergrond enzo.... Veel belangrijker: zijn de twee ontsnapten weggebleven, of werden ze uiteindelijk ingerekend door het peloton?quote:Op maandag 15 juli 2013 16:47 schreef SP22 het volgende:
[..]
Anders zeg ik dat niet.. ;-) Iets meer ruimte onderin had nog wel gemogen maar dat is alles
Ingerekend.. Dit was 1 van de 1e ontsnappingen..quote:Op maandag 15 juli 2013 16:52 schreef Gripper het volgende:
[..]
Terwijl die kanoboy zit te zeveren over het gebruik van allerlei HDR technieken en vervagen van de achtergrond enzo.... Veel belangrijker: zijn de twee ontsnapten weggebleven, of werden ze uiteindelijk ingerekend door het peloton?
Mooie foto dit zeg! Aparte houding van haar en aparte hoek. En zij lijkt echt op een Laura die ik ken, ik moest echt 3 keer kijkenquote:
Het is toch wel een van de ongeschreven sportfotografie regels dat je nooit de eerste ontsnapping fotografeert... :-pquote:Op maandag 15 juli 2013 17:28 schreef SP22 het volgende:
Ingerekend.. Dit was 1 van de 1e ontsnappingen..
Na het uitspelen van GTA Vquote:Op maandag 15 juli 2013 10:24 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het was een FOK!Ker die voor het eerst buitenkomt buitenwam
Ik vind de nabewerking idd over the top, overal overbelichting en ik zie geen enkele plek die scherp is.quote:Op maandag 15 juli 2013 16:47 schreef SP22 het volgende:
[..]
Anders zeg ik dat niet.. ;-) Iets meer ruimte onderin had nog wel gemogen maar dat is alles
Geen idee. Ik denk alleen op JPEGquote:
Een RAW bestand heeft helemaal geen colorspace, sterket nog, in een RAW file zit helemaal geen kleur. Dat gebeurt allemaal in de conversie achteraf. Het kan wel zijn dat je camera (Nikon doet dat bijv) een jpeg embed in de RAW file (bijv. voor preview). Op die jpeg heeft colorspace wel invloed en dus ook op het Histogram.quote:
Dankje.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:05 schreef Uncle het volgende:
[..]
En RAW bestand heeft helemaal geen colorspace, sterket nog, in een RAW file zit helemaal geen kleur. Dat gebeurd allemaal in de conversie achteraf. Het kan wel zijn dat je camera (Nikon doet dat bijv) een jpeg embed in de RAW file (bijv. voor preview). Op die jpeg heeft colorspace wel invloed en dus ook op het Histogram.
Mooie compositie wel, maar waarom zwart-wit?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:45 schreef Visitor.Q het volgende:
Al lang niet meer gepost hier, maar wel gelurked. Hier een foto die ik in Shanghai heb genomen, Canon 500D met de Canon EF-S 15-85mm@15 mm, f/9.0, 1/125
[ afbeelding ]
ik vind m wel mooi zoquote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:51 schreef DonJames het volgende:
[..]
Mooie compositie wel, maar waarom zwart-wit?
Ik vind hem ook wel mooi hoor, maar ik heb het vermoeden dat 'ie in kleur mooier is. Mijn motto is: pas als kleur niks toevoegt, dán pas omzetting naar zwart-wit. Niet andersom, of maar even iets zwart-wit maken omdat dat er zo lekker artistiek uitziet.quote:
Vind hem ook mooi zo, maar ben nu wel benieuwd hoeveel kleur er in het origineel zit.quote:
ah, nieuw hier op FOK! ? Welkom en veel plezier!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:04 schreef MDerks het volgende:
[..]
Vind hem ook mooi zo, maar ben nu wel benieuwd hoeveel kleur er in het origineel zit.
Gelukkig maar. Dit is een prima plaat die geen gimmicks nodig heeft als tilt shift of nog erger, selective color effectjesquote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:16 schreef Visitor.Q het volgende:
Dat hij zwart-wit zou worden werd mij al snel duidelijk toen ik de RAW aan het omzetten was; het contrast en de lijnen in de foto zijn belangrijker dan de kleuren. Ik kan wel even kijken of ik er (even snel) een kleurenplaatje van kan maken.
Ik heb met deze foto ook gespeeld met tilt-shift effect maar dat werd niet echt wat
In kleur vind ik hem veel sprekender!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:37 schreef Visitor.Q het volgende:
Dank voor de commentaren in elk gevalIk had de kleuren omzetting nog staan, en op de valreep (ik moet nu echt weg) heb ik hem op flickr gezet. Ik hoor natuurlijk graag wat jullie voorkeur heeft.
[ afbeelding ]
Ik vind de kleur al beter aangezien de zw er donker isquote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:37 schreef Visitor.Q het volgende:
Dank voor de commentaren in elk gevalIk had de kleuren omzetting nog staan, en op de valreep (ik moet nu echt weg) heb ik hem op flickr gezet. Ik hoor natuurlijk graag wat jullie voorkeur heeft.
[ afbeelding ]
Dan vind ik de zwart-wit mooier....quote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:37 schreef Visitor.Q het volgende:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |