abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 24 juli 2013 @ 23:06:59 #201
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_129310966
Daarom die tweede gig maar niet doen :+.
pi_129319778
Hey, het valt me zojuist op dat het deuntje van het nieuwe opkomstnummer de riff is van Jamie op het laatst bij "Do I Wanna Know". Wat een schandalige plagiaat :+ .
  donderdag 25 juli 2013 @ 12:17:44 #203
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_129325385
Arctic Monkeys kunnen inmiddels toch wel een Ziggo Dome aan? Als zelfs Editors het aandurven... :P
pi_129326532
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 12:17 schreef JochemP het volgende:
Arctic Monkeys kunnen inmiddels toch wel een Ziggo Dome aan? Als zelfs Editors het aandurven... :P
Met gemak, nooit anders geweest. Ze lijken er zelf liever voor te gaan om een kleinere zaal twee dagen achter elkaar te doen. Al zijn ze tegenwoordig op hun best in de arena's.
pi_129338800
Wie heeft luistersessies of promo-exemplaren nodig als we dit hebben?

  donderdag 25 juli 2013 @ 19:51:33 #206
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_129341102
Van wat ik er van kan horen zitten er van die spannende lichtelijk onheilspellende ritmes in de nieuwe liedjes, dat bevalt mij wel. Ik wil dat AM mij op het randje van mijn stoel brengt, en niet languit op bed (zoals SIAS, hoewel dat ook wel geinig was hoor).

[ Bericht 0% gewijzigd door Merkie op 25-07-2013 20:21:24 ]
2000 light years from home
  donderdag 25 juli 2013 @ 19:54:22 #207
192683 AMDB
Visionair.
pi_129341205
Dergelijke opnames kan ik echt helemaal niks mee.
pi_129376994
En daar gaan we, het allereerste album-interview inclusief beschrijvingen van de tracks. Q Magazine 326 - September 2013: "Arctic Monkeys. New album: Alex Turner reveals all"


pi_129377303
No.1 Party Anthem dus..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_129377518
En dit is nu helemaal frappant:

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 23:19 schreef Aisumasen het volgende:

[..] maar heeft iemand goed gekeken naar de credits van de B-kant, 'Get Right' dus, van Miles Kane's 'Don't Forget Who You Are'?

"Written by Miles Kane & Alex Turner. Produced by Miles Kane & Alex Turner. Recorded by Ian Shea at Sage & Sound, Los Angeles. Additional recording & mixed by Stephen Harris at Parr Street Studios, Liverpool. Assisted by Chris Taylor. Vocals and guitar by Miles Kane. Backing vocals by George Moran. Bass by Alex Turner. Drums by Pete Thomas. Keys by Ben Parsons. Mastered by John Davis at Metropolis Studios, London."

Dus de basis opgenomen in de woonplaats van Arctic Monkeys, met Alex Turner op basgitaar! Drums door legendarische The Attractions-drummer Pete Thomas, geboren en getogen in Sheffield, vader van Tennessee Thomas (drumster in The Like, oude Alexa-kliek, en deden vele voorprogramma's voor AM), die op geen enkel ander nummer van Miles Kane speelt. En afgewerkt in Engeland door het gebruikelijke team van Miles Kane, dezelfde namen die ook zijn tweede plaat hebben gedaan of waarmee hij op het podium staat.

Jammer dat dit dan net een weggooitrack (© Arn0) is die ze ongetwijfeld op de dag van de opnamesessie uit hun mouw geschud hebben en zijn melodielijn aan Bob Marley's 'Get Up, Stand Up' heeft ontleend. 'Get Right' is niet digitaal verkrijgbaar.

Miles Kane vertelt in de OOR van deze maand hoe hij afgelopen april bij "een kennis" in LA was, om "gewoon een beetje te hangen zonder iets te hoeven doen". Al klinkt de track dan misschien ook wel zo, is dat dus toch niet helemaal het geval geweest.

Zou geweldig zijn als hij ook weer wat van zijn magie op het nieuwe werk van Arctic Monkeys zou hebben gesprankeld, het zal een welkome aanvulling in het soms toch beperkte gitaarkarakter van de band zijn. [..]
Gewoon zo'n beetje uit de sessies van 'AM' dus.

En hier krijgen we nu ook antwoord op:

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 14:45 schreef sander26 het volgende:

[..]


Zou de mogelijkheid niet vrij groot zijn - zij het in een AM jasje - dat bovenstaande track gewoon volledig gecoverd is voor 'AM'?
Je was beter op de hoogte dan Turner zelf :P.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 19:24:18 #211
192683 AMDB
Visionair.
pi_129377655
Ik ben echt heel erg benieuwd. Voor wanneer staat de leak gepland? :P
pi_129377877
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 19:24 schreef AMDB het volgende:
Ik ben echt heel erg benieuwd. Voor wanneer staat de leak gepland? :P
Luistersessies pas in midden-augustus, promo-kopieën niet of relatief laat, ze pakken het streng aan. Maar je zult zien dat het eind augustus door een of andere suffe reden ineens weer op straat ligt en het hele promoplan het raam uit kan. Als Domino écht geleerd heeft van het 'Suck It And See'-drama - al deed dat de verkoopcijfers weinig kwaad - lekt-ie op 5 of 6 september op z'n vroegst.
pi_129380122
Zo, even alles teruggelezen :).

'2013' wel vaak geluisterd! Niks mis mee, en ik snap de hele ophef er niet zo over.
Prima nummertje en vooral het stuk "Baby take a walk with me" is erg hoopgevend!

Verder ben ik blij dat we geen nieuwe nummers hebben gehoord, want net zoals AMDB kan ik helemaal niks met die soundchecks. Zo krijgen we wel voor het eerst in jaren een AM album ( die afkorting blijft vervelend :') ) waar we niet al de helft van kennen. Bij de twee releases die ik bewust heb meegemaakt (humbug en SIAS) kenden we iig al de helft van de nummers door studio versies en goede live opnames. Ook bij FWN was het zo volgens mij en bij 'Whatever' natuurlijk al helemaal.
Nu kennen we er nog maar 3 en krijgen we straks dus 9 gloednieuw nummers!

Ben ook echt ontzettend benieuwd naar 'AM' zeker nu de album-artikelen al langzamerhand binnendruppelen. Volgende week een groot artikel in de NME :).
Ik weet niet waarom maar ik heb het idee dat 'AM' in de buurt gaat komen van hun beste album O+
  vrijdag 26 juli 2013 @ 20:43:11 #214
192683 AMDB
Visionair.
pi_129380626
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 20:33 schreef Jacobuspower het volgende:

Ik weet niet waarom maar ik heb het idee dat 'AM' in de buurt gaat komen van hun beste album O+
Ik ben lichtelijk sceptisch. Dat komt ook vooral omdat ik Do I Wanna Know? het beste AM nummer in jaren vind, rest van het album kan alleen maar tegenvallen :P
pi_129382510
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 20:33 schreef Jacobuspower het volgende:

Ik weet niet waarom maar ik heb het idee dat 'AM' in de buurt gaat komen van hun beste album O+
Ik heb Brick en The Chair nooit bijzondere nummers gevonden, desondanks had ik diezelfde verwachtingen bij SIAS, die achteraf juist de minste bleek te zijn.

Hoe dan ook heb ik weer die verwachtingen bij AM :+ . Met name omdat de twee singles deze keer wel heel sterk zijn, waarbij ik vooral juist "RU Mine?" het beste vind van wat ze in jaren hebben uitgebracht. Blijf het wel een beetje 'zwak' vinden dat, dat nummer op het album komt nadat we hem anderhalf jaar lang al grijs hebben kunnen draaien. Vind het achteraf ook jammer dat ze "Evil Twin" niet hadden bewaard voor dit album. Zij zelf vast ook zoals Aisu eerder al aangaf.
pi_129387754
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 21:23 schreef hallo-daar het volgende:

[..]

Ik heb Brick en The Chair nooit bijzondere nummers gevonden, desondanks had ik diezelfde verwachtingen bij SIAS, die achteraf juist de minste bleek te zijn.

Hoe dan ook heb ik weer die verwachtingen bij AM :+ . Met name omdat de twee singles deze keer wel heel sterk zijn, waarbij ik vooral juist "RU Mine?" het beste vind van wat ze in jaren hebben uitgebracht. Blijf het wel een beetje 'zwak' vinden dat, dat nummer op het album komt nadat we hem anderhalf jaar lang al grijs hebben kunnen draaien. Vind het achteraf ook jammer dat ze "Evil Twin" niet hadden bewaard voor dit album. Zij zelf vast ook zoals Aisu eerder al aangaf.
Vind het eigenlijk nog steeds een beetje jammer dat ik 'You & I' live heb gezien i.p.v. Evil Twin.
pi_129388860
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 23:15 schreef MilanILF het volgende:

[..]

Vind het eigenlijk nog steeds een beetje jammer dat ik 'You & I' live heb gezien i.p.v. Evil Twin.
Lol. Jij mag niet klagen!!! (En ik ook niet :+)

Maar dat was wel een slechte ruil, ja :P. Gelukkig nog 3 keer weten mee te pikken. Erg verrast dat die deze era nog op de set staat.


_O_. Inclusief nieuw show-einde.
pi_129399749
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 23:38 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Lol. Jij mag niet klagen!!! (En ik ook niet :+)

Maar dat was wel een slechte ruil, ja :P. Gelukkig nog 3 keer weten mee te pikken. Erg verrast dat die deze era nog op de set staat.


_O_. Inclusief nieuw show-einde.
Ik had inderdaad ook niet verwacht dat die zo lang op de setlist zou blijven staan, zeker nadat ze hem al hadden gedropt op bijv. BKS. Ben benieuwd of we hem over een maand weer terug zien, verwacht het eerlijk gezegd niet. Zou wel jammer zijn want hij past echt perfect in de show die ze nu willen neer zetten. In dit filmpje wordt ook wel weer duidelijk wat een showman Alex is geworden: naar het publiek toe lopen met z'n gitaar en dan weer snel terug rennen om op tijd te zijn voor de zang inzet, het publiek laten klappen en natuurlijk die sprong op het einde. _O_

Over setlisten gesproken: Ik vind het toch eigenlijk wel opvallend dat ze Fake Tales weer helemaal hebben gedropt, terwijl ze hem in de US tour nog constant speelden.
pi_129437786
Gisteren een jaar geleden:
quote:
Arctic Monkeys on Olympics Opening Ceremony one year on: 'It's like representing your country
Alex Turner and co compare London 2012 gig to headlining Glastonbury...

Arctic Monkeys have spoken to NME about their experience of performing at the Opening Ceremony of the London 2012 Olympic Games to coincide with the sporting event's one year anniversary.

Today (July 27) marks almost exactly a year to the day that the Sheffield band took part in the ceremony, which was overseen by film director Danny Boyle and also included appearances from Paul McCartney, Two Door Cinema Club singer Alex Trimble, Frank Turner and Dizzee Rascal. Arctic Monkeys played both their debut single, 'I Bet You Look Good On The Dancefloor', and a cover of The Beatles' 'Come Together'.

Speaking to NME about what it had been like to play the event, singer Alex Turner said: "We did the Olympics thing last year and I was really nervous. Until about ten seconds before I walked out I was like 'What is happening here?!'. I was in a weird panic. We never had fireworks until we did that Olympics thing – we didn't know what was happening. It was great, man. You can't lose, you can do anything if you have fireworks!"

Asked where their performance at the ceremony ranked among their biggest gigs, meanwhile, drummer Matt Helders replied: "I was comparing the Olympics thing to Glastonbury, but there we only did two songs," while bassist Nick O'Malley said: "I think it [the Olympics] would have been bigger if it were more songs, but because it was so short it wasn't." Turner then added: "But people think both of those things are quite prestigious. The Olympics was like representing your country, but Glastonbury is the festival that everyone wants to headline."
http://www.nme.com/news/arctic-monkeys/71683
  maandag 29 juli 2013 @ 13:01:01 #221
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_129466496
Ik krijg 'm niet werkende ;(.
pi_129466526
Binnen nu en pak 'em beet 30 minuten bespreken we hier de gloednieuwe Arctic Monkeys-single ‘Why’d You Only Call Me When You’re High?'.
pi_129466560
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 13:01 schreef BoerBert het volgende:
Ik krijg 'm niet werkende ;(.
Ik ook niet.
pi_129466730
Ik kan hem ook niet luisteren op m'n mobiel :( verwacht wel snel een linkje
pi_129466803
Australië komt - opnieuw :')... - tot onze redding, track duurt 2:41 en is wederom heel radiovriendelijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')