abonnement Unibet Coolblue
pi_127268649
quote:
14s.gif Op donderdag 30 mei 2013 21:38 schreef Tchock het volgende:
De nieuwe Miles Kane is gelekt. Ben benieuwd. Doet Turner nog mee op die plaat?
Vorige week belde ;). Neen. Wel meegeschreven aan de B-kant van de huidige single, vandaag uitgekomen:


Get up, stand up... Vond 'em live toffer ;).
pi_127268808
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 22:39 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Vorige week belde ;).
Hij is gelekt op de 28e voor 'ons plebs', meneertje ik-wist-dat-al-lang.
pi_127268912
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 22:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hij is gelekt op de 28e voor 'ons plebs', meneertje ik-wist-dat-al-lang.
Meneertje 'niet-zo-goed-op-de-hoogte' heeft dan de NME-stream van 5 volle dagen eerder gemist: http://www.nme.com/blogs/(...)t-forget-who-you-are
pi_127268952
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 22:44 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Meneertje 'niet-zo-goed-op-de-hoogte' heeft dan de NME-stream van 5 volle dagen eerder gemist: http://www.nme.com/blogs/(...)t-forget-who-you-are
Dat is geen lek.
pi_127269910
Maar is het wat, die nieuwe van Miles?
pi_127319095
Ok, mijn duit in het zakje:



Was ik even blij dat de setlist bekend werd voordat nog de eerste noot werd gespeeld _O-. Snel weer omgedraaid. AMDB had de juiste visie: natúúrlijk start deze band de show met een track van het reeds afgeronde nieuwe album. En wat voor een. Het is ze weer gelukt om een liedje te schrijven wat duidelijk te herkennen is als Arctic Monkeys, maar weer met een twist die we nog niet van ze kennen, gedragen door de geweldige vocalen. Voor het eerst een drumpad voor Helders (de snare). Wat mij zo tevreden stelt is de onvoorspelbaarheid van het liedje, in tegenstelling tot 'R U Mine?', wat gelijk de enige vergelijking is die ik ga maken. Het tweede couplet waarin de uithaal steeds wordt uitgesteld, de telkens variërende zanglijnen in de refreinen. En Turner net als Cookie op een nieuwe gitaar. Het mag van mij de aankomende lead-single worden. Het zou mij niet verbazen als de nieuwe video zeer binnenkort zal verschijnen, niet zeggende dat dit de nieuwe single ís. We verstoppen de primeurs zoals gewoonlijk weer in grote lappen tekst, zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb ;).

Nog steeds/weer Outkast als opening tape dus. 'Dancing Shoes' riepen we hier al sinds vorig jaar, en uiteraard kwam hij voor deze tour terug. Op de beelden lijkt het weer even het hoogtepunt uit de sets van de beginperiode. Die kunnen ze er altijd ingooien: begin van de set, midden, eind, toegift… Maar 'Fake Tales' had ik nóóit nu al durven dromen. Ik geloof dat ik hier wel eens gezegd heb dat ik het nog wel ooit zou zien gebeuren, maar dan alleen met een beetje live-shtick hier en daar. En jawel hoor, zelfspot a-go-go. Grappig om Turner dit liedje voor het eerst met z'n crooner-vocalen te horen zingen. Er is nog nooit een liedje zo lang uit hun set geweest (en teruggebracht). Ik moet wel eerlijk zijn: de versie is schokkend. Helders zat er een week later nog steeds niet lekker in, weet niet meer hoe hij het ritme moet pakken, mist slagen, maakt gekke fills. Soms is een bepaalde sfeer simpelweg niet meer te simuleren. En dat gaat niet eens om de missende microfoon bij Jamie, en de nieuwe toon van de gitaren. Turner zingt de 'Five Minutes With…' radio-versie, en draait de woorden in de zin daarvoor om. Raar om dit terug te zien als oorlogspaard in de set.

Kan niet geloven dat ze 'This House Is A Circus' en 'Still Take You Home' gedropt hebben. Maar als er íets muf aan het raken was, zeker in die combinatie… Ze weten goed waar ze mee bezig zijn. 'Old Yellow Bricks' was de te verwachten FWN album-track die ooit zou moeten terugkomen, maar had ook weer niet verwacht dat het ten koste zou gaan van 'Teddy Picker' en dus ook 'This House Is A Circus' (en dat 'Do Me A Favour' maar platgereden blijft worden). Je gaat zo'n liedje toch ineens herwaarderen, de opnames die ik gehoord heb klinken vol energie, zelfs terwijl Turner zich door de hoge noten heen moet worstelen. En zoals Turner tijdens de openingsavond zei: "well, we're fucking playing all the deep cuts here in Ventura, eh?".

Heel bij dat 'de B-kant van de vorige plaat' verrassend genoeg niet gesneuveld is: 'Evil Twin', inclusief nieuw showeinde, hoogtepunt uit de SIAS-gigs en een van de beste B-kanten die ze ooit uitgebracht hebben. Zouden ze al spijt hebben dat ze die niet hebben bewaard voor een album?

Dan het slechte nieuws. Tweede helft van de setlist vind ik zwak. Hoe briljant het eerste deel van de set is, des te teleurstellender is het tweede deel. Op zich is na de eerste 8 nummers de setlist hetzelfde als in 2011. Ik zou zeer verbaasd zijn als ze hiermee de Europese festivals in gaan. Ik had eigenlijk ook wel verwacht dat ze in die paar optredens in Amerika de setlist alle kanten op zouden laten gaan. Dat is niet gebeurd, op een kleine shake-up hier en daar - 'Thunderstorms' d'r uit, 'When The Sun Goes Down' er in, 'Hellcat', 'That's Where You're Wrong', 'Fake Tales Of San Francisco', 'R U Mine?' op verschillende plaatsen in de set, toegift andere volgorde - na, dus dat viel een klein beetje tegen.

Ze zijn erg zuinig geweest met nieuwe liedjes tot nu toe. Je zou denken dat het album daarom nog vér weg zou zijn, maar niets is minder waar. Het zal een bewuste keuze zijn geweest om in tegenstelling tot de vorige albums niet al het halve album live te spelen 3 maanden voor de release. Ze zullen vast gaandeweg de zomer, en misschien al eerder, wel langzaamaan meer liedjes gaan toevoegen.

Nog steeds dat véél te mellow einde. De drieklapper 'The View From', 'Fake Tales', 'Dancefloor' is alles wat je live kunt wensen, of recent 'When The Sun Goes Down' ipv 'Fake Tales' (al eerder in de set gespeeld). En 'R U Mine?' werkt heel goed daarna, maar misstaat ook niet als vervolg op opener 'Do I Wanna Know?'. Met een toegift van 'That's Where You're Wrong'/'Hellcat', 'Fluorescent Adolescent' en '505' lijkt het wel alsof ze ons in slaap willen wiegen, en die laatste 2 achter elkaar zit er straks ook al een jaar of 4 in. Eigenlijk is het hele blokje in het midden zwak, 'Hellcat'/'Wrong', 'Crying Lightning, 'Pretty Visitors', 'Do Me A Favour', 'Cornerstone', 'Suck It And See'… Daar moet sowieso één rocker tussen, de kapotgespeelde 'Humbug'-nummers mogen er uit, en - nu wordt-ie leuk - 'Do Me A Favour' mag toch echt eens plaats gaan maken voor… 'This House Is A Circus', haha. Doodzone van 'Still Take You Home', maar ja… Des te vetter als die ooit weer terug komt.

'Suck It And See' is niets mis mee, maar op Europa na - lol - ook te vaak te veel gedaan. Nederland heeft die nog te goed, dus die kan ik nog wel een keer aanhoren, blijft een ijzersterk liedje. Die wordt trouwens nu live gedaan door 3 gitaristen, het nieuwe vijfde livelid Tom Rowley speelt niet alleen het onvermijdelijke orgel maar heeft dus ook hier en daar gitaarverplichtingen. Verder is hij onvervangbaar als tamboerijnspeler tijdens 'That's Where You're Wrong', waar nu ook al orgel op te horen is.

'Cornerstone' akoestisch beginnen is tof, maar gaat natuurlijk sneuvelen. Zelfde met de wel heel willekeurige keuze van 'That's Where You're Wrong'. En 'Thunderstorms' hoeven we het niet meer over te hebben, staan zo veel betere nummers op 'Suck It And See'. (Waar is 'Black Treacle'?!). Zelfde met 'Hellcat', dat zie die voor de festivals in Amerika laten vallen zegt al genoeg. En 'When The Sun Goes Down' is nooit echt 'gedropt', puur een luxe-probleem, op de festivals zal dat vaste prik zijn. Ik kan er ondertussen zonder leven, alhoewel het een unaniem hoogtepunt voor het publiek tijdens de live-optredens lijkt. Nee, de set is nog heel erg veel werk aan, maar dat zal ongetwijfeld in de komende weken al veranderen. Echter qua sfeer lijkt de stijgende lijn z'n piek nog steeds niet bereikt te hebben, en wie had kunnen denken dat ze de post-haircut gigs uit de SIAS-era zouden kunnen overtreffen?
  zondag 2 juni 2013 @ 13:41:16 #182
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_127319299
Hoe zijn de kapsels tegenwoordig eigenlijk? Toch altijd wel een graadmeter voor de nieuwe releases.
2000 light years from home
pi_127319949
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 13:34 schreef Aisumasen het volgende:
natúúrlijk start deze band de show met een track van het reeds afgeronde nieuwe album. En wat voor een. (...) 'R U Mine?' werkt heel goed daarna, maar misstaat ook niet als vervolg op opener 'Do I Wanna Know?'.
Is de opener nou Do I Wanna Know of een andere nieuwe track?
pi_127320041
quote:
11s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:06 schreef Tchock het volgende:

[..]

Is de opener nou Do I Wanna Know of een andere nieuwe track?
Ze hebben 'R U Mine?' als afsluiter van de regulier set gespeeld, maar ook als eerste track ná de opener 'Do I Wanna Know?', die al die paar optredens hetzelfde is gebleven. Twee ándere nieuwe tracks zijn geoefend tijdens de soundcheck, maar geen enkele is er aan de set toegevoegd.
pi_127320053
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:08 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ze hebben 'R U Mine?' als afsluiter van de regulier set gespeeld, maar ook als eerste track ná de opener 'Do I Wanna Know?', die al die paar optredens hetzelfde is gebleven. Twee ándere nieuwe tracks zijn geoefend tijdens de soundcheck, maar geen enkele is er aan de set toegevoegd.
Ah, oké :)
  zondag 2 juni 2013 @ 14:10:14 #186
192683 AMDB
Visionair.
pi_127320089
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 13:34 schreef Aisumasen het volgende:
Ok, mijn duit in het zakje:

[ afbeelding ]

AMDB had de juiste visie: natúúrlijk start deze band de show met een track van het reeds afgeronde nieuwe album.
Hierna gestopt met lezen. Gelijk even 'visionair' in m'n ondertitel zetten 8-)
pi_127324472
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 13:34 schreef Aisumasen het volgende:
Ok, mijn duit in het zakje:

[ afbeelding ]

Was ik even blij dat de setlist bekend werd voordat nog de eerste noot werd gespeeld _O-. Snel weer omgedraaid. AMDB had de juiste visie: natúúrlijk start deze band de show met een track van het reeds afgeronde nieuwe album. En wat voor een. Het is ze weer gelukt om een liedje te schrijven wat duidelijk te herkennen is als Arctic Monkeys, maar weer met een twist die we nog niet van ze kennen, gedragen door de geweldige vocalen. Voor het eerst een drumpad voor Helders (de snare). Wat mij zo tevreden stelt is de onvoorspelbaarheid van het liedje, in tegenstelling tot 'R U Mine?', wat gelijk de enige vergelijking is die ik ga maken. Het tweede couplet waarin de uithaal steeds wordt uitgesteld, de telkens variërende zanglijnen in de refreinen. En Turner net als Cookie op een nieuwe gitaar. Het mag van mij de aankomende lead-single worden. Het zou mij niet verbazen als de nieuwe video zeer binnenkort zal verschijnen, niet zeggende dat dit de nieuwe single ís. We verstoppen de primeurs zoals gewoonlijk weer in grote lappen tekst, zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb ;).

Nog steeds/weer Outkast als opening tape dus. 'Dancing Shoes' riepen we hier al sinds vorig jaar, en uiteraard kwam hij voor deze tour terug. Op de beelden lijkt het weer even het hoogtepunt uit de sets van de beginperiode. Die kunnen ze er altijd ingooien: begin van de set, midden, eind, toegift… Maar 'Fake Tales' had ik nóóit nu al durven dromen. Ik geloof dat ik hier wel eens gezegd heb dat ik het nog wel ooit zou zien gebeuren, maar dan alleen met een beetje live-shtick hier en daar. En jawel hoor, zelfspot a-go-go. Grappig om Turner dit liedje voor het eerst met z'n crooner-vocalen te horen zingen. Er is nog nooit een liedje zo lang uit hun set geweest (en teruggebracht). Ik moet wel eerlijk zijn: de versie is schokkend. Helders zat er een week later nog steeds niet lekker in, weet niet meer hoe hij het ritme moet pakken, mist slagen, maakt gekke fills. Soms is een bepaalde sfeer simpelweg niet meer te simuleren. En dat gaat niet eens om de missende microfoon bij Jamie, en de nieuwe toon van de gitaren. Turner zingt de 'Five Minutes With…' radio-versie, en draait de woorden in de zin daarvoor om. Raar om dit terug te zien als oorlogspaard in de set.

Kan niet geloven dat ze 'This House Is A Circus' en 'Still Take You Home' gedropt hebben. Maar als er íets muf aan het raken was, zeker in die combinatie… Ze weten goed waar ze mee bezig zijn. 'Old Yellow Bricks' was de te verwachten FWN album-track die ooit zou moeten terugkomen, maar had ook weer niet verwacht dat het ten koste zou gaan van 'Teddy Picker' en dus ook 'This House Is A Circus' (en dat 'Do Me A Favour' maar platgereden blijft worden). Je gaat zo'n liedje toch ineens herwaarderen, de opnames die ik gehoord heb klinken vol energie, zelfs terwijl Turner zich door de hoge noten heen moet worstelen. En zoals Turner tijdens de openingsavond zei: "well, we're fucking playing all the deep cuts here in Ventura, eh?".

Heel bij dat 'de B-kant van de vorige plaat' verrassend genoeg niet gesneuveld is: 'Evil Twin', inclusief nieuw showeinde, hoogtepunt uit de SIAS-gigs en een van de beste B-kanten die ze ooit uitgebracht hebben. Zouden ze al spijt hebben dat ze die niet hebben bewaard voor een album?

Dan het slechte nieuws. Tweede helft van de setlist vind ik zwak. Hoe briljant het eerste deel van de set is, des te teleurstellender is het tweede deel. Op zich is na de eerste 8 nummers de setlist hetzelfde als in 2011. Ik zou zeer verbaasd zijn als ze hiermee de Europese festivals in gaan. Ik had eigenlijk ook wel verwacht dat ze in die paar optredens in Amerika de setlist alle kanten op zouden laten gaan. Dat is niet gebeurd, op een kleine shake-up hier en daar - 'Thunderstorms' d'r uit, 'When The Sun Goes Down' er in, 'Hellcat', 'That's Where You're Wrong', 'Fake Tales Of San Francisco', 'R U Mine?' op verschillende plaatsen in de set, toegift andere volgorde - na, dus dat viel een klein beetje tegen.

Ze zijn erg zuinig geweest met nieuwe liedjes tot nu toe. Je zou denken dat het album daarom nog vér weg zou zijn, maar niets is minder waar. Het zal een bewuste keuze zijn geweest om in tegenstelling tot de vorige albums niet al het halve album live te spelen 3 maanden voor de release. Ze zullen vast gaandeweg de zomer, en misschien al eerder, wel langzaamaan meer liedjes gaan toevoegen.

Nog steeds dat véél te mellow einde. De drieklapper 'The View From', 'Fake Tales', 'Dancefloor' is alles wat je live kunt wensen, of recent 'When The Sun Goes Down' ipv 'Fake Tales' (al eerder in de set gespeeld). En 'R U Mine?' werkt heel goed daarna, maar misstaat ook niet als vervolg op opener 'Do I Wanna Know?'. Met een toegift van 'That's Where You're Wrong'/'Hellcat', 'Fluorescent Adolescent' en '505' lijkt het wel alsof ze ons in slaap willen wiegen, en die laatste 2 achter elkaar zit er straks ook al een jaar of 4 in. Eigenlijk is het hele blokje in het midden zwak, 'Hellcat'/'Wrong', 'Crying Lightning, 'Pretty Visitors', 'Do Me A Favour', 'Cornerstone', 'Suck It And See'… Daar moet sowieso één rocker tussen, de kapotgespeelde 'Humbug'-nummers mogen er uit, en - nu wordt-ie leuk - 'Do Me A Favour' mag toch echt eens plaats gaan maken voor… 'This House Is A Circus', haha. Doodzone van 'Still Take You Home', maar ja… Des te vetter als die ooit weer terug komt.

'Suck It And See' is niets mis mee, maar op Europa na - lol - ook te vaak te veel gedaan. Nederland heeft die nog te goed, dus die kan ik nog wel een keer aanhoren, blijft een ijzersterk liedje. Die wordt trouwens nu live gedaan door 3 gitaristen, het nieuwe vijfde livelid Tom Rowley speelt niet alleen het onvermijdelijke orgel maar heeft dus ook hier en daar gitaarverplichtingen. Verder is hij onvervangbaar als tamboerijnspeler tijdens 'That's Where You're Wrong', waar nu ook al orgel op te horen is.

'Cornerstone' akoestisch beginnen is tof, maar gaat natuurlijk sneuvelen. Zelfde met de wel heel willekeurige keuze van 'That's Where You're Wrong'. En 'Thunderstorms' hoeven we het niet meer over te hebben, staan zo veel betere nummers op 'Suck It And See'. (Waar is 'Black Treacle'?!). Zelfde met 'Hellcat', dat zie die voor de festivals in Amerika laten vallen zegt al genoeg. En 'When The Sun Goes Down' is nooit echt 'gedropt', puur een luxe-probleem, op de festivals zal dat vaste prik zijn. Ik kan er ondertussen zonder leven, alhoewel het een unaniem hoogtepunt voor het publiek tijdens de live-optredens lijkt. Nee, de set is nog heel erg veel werk aan, maar dat zal ongetwijfeld in de komende weken al veranderen. Echter qua sfeer lijkt de stijgende lijn z'n piek nog steeds niet bereikt te hebben, en wie had kunnen denken dat ze de post-haircut gigs uit de SIAS-era zouden kunnen overtreffen?
Mooi nieuws tussen de regels door ;). Wat de single betreft zou het een goede timing zijn om hem de week van Glastonbury uit te brengen lijkt me. En dan de promotietrein weer op volle toeren laten draaien.

Over het middenstuk geef ik je gelijk, daar kakt het te veel in. Komt natuurlijk ook doordat ze alle live-knallers bij elkaar zetten, blokje View, Dancefloor, Fake Tales en R U Mine is wel echt :9. Als het nieuwe album wat goede uptempo nummers bevat, waar ik van uit ga, zie ik het helemaal goed gaan met de setlist. Dan zullen ze wel wat nummers van SIAS en Cornerstone laten vallen. Wat mij betreft hoeven Do Me a Favour en Pretty Visitors ook niet meer. Dan lijkt me dat je toch genoeg ruimte hebt voor de nieuwe nummers en een goede setlist :7
pi_127324977
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 16:31 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Mooi nieuws tussen de regels door ;). Wat de single betreft zou het een goede timing zijn om hem de week van Glastonbury uit te brengen lijkt me. En dan de promotietrein weer op volle toeren laten draaien.

Over het middenstuk geef ik je gelijk, daar kakt het te veel in. Komt natuurlijk ook doordat ze alle live-knallers bij elkaar zetten, blokje View, Dancefloor, Fake Tales en R U Mine is wel echt :9. Als het nieuwe album wat goede uptempo nummers bevat, waar ik van uit ga, zie ik het helemaal goed gaan met de setlist. Dan zullen ze wel wat nummers van SIAS en Cornerstone laten vallen. Wat mij betreft hoeven Do Me a Favour en Pretty Visitors ook niet meer. Dan lijkt me dat je toch genoeg ruimte hebt voor de nieuwe nummers en een goede setlist :7
Yes. Glastonbury zal sowieso aangegrepen worden voor de aankondiging van de grootse UK arena tour in oktober-november danwel de aankondiging van het album. De promo is klaar iig. Over iets minder dan 2 weken de eerste festivaloptredens in Europa.
pi_127365329
En dan nog effe teruglezen:

quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 07:40 schreef AMDB het volgende:
Brick By Brick, Don't Sit Down... had gehoopt dat ze daar nu wel op uitgespeeld waren. Niet dus :(
Ben het volledig met je eens over de relatieve teleurstelling over het grootste gedeelte van de set, maar 'Don't Sit Down' hoort er toch echt bij, en is een van de beste live-songs in de huidige set. 'Brick By Brick' is een ander verhaal, dat trucje is nu wel leuk geweest, maar we moeten ook niet vergeten dat dat een van hun bekendste nummers is.

Ik snap trouwens persoonlijk niet zo goed dat sommige mede-fans treuren om de 'Teddy Picker'/'Crying Lightning'-overgang. Dat was toch altijd een beetje knipenplakwerk :P? En na anderhalf jaar waren we daar toch ook wel weer klaar mee?

quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:58 schreef AMDB het volgende:

[..]

Nummer klinkt hier een stuk minder intens :o
Haha, ik kan je vertellen dat het exact dezelfde audio is, alleen de YouTube-video niets minder dan een 'iMovie booster' bevat :P. (Die het mijn inziens alleen maar slechter laat klinken, maar goed). Er is een lijdensweg doorstaan om de première van het nieuwe nummer al zo vroeg op het internet te krijgen.

Van het optreden in Boise doet ondertussen een kwaliteitstape de ronde.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 19:14 schreef Tchock het volgende:

[..]

Trouwens. Nu we weten dat het helemaal geen R U Mine? was, hoe kan het dan een typisch dingetje zijn :o
Ik bedoelde er mee, zoals ik hier al zei, dat niemand hoeft te verwachten dat ze 'R U Mine?' ineens in een ander arrangement zouden spelen. Dat een band een liedje iets anders speelt, of een gedeelte daarvan, tijdens een soundcheck, zegt vrij weinig. Met de kennis van nu kan het niet missen dat het gewoon een allerlaatste repetitie van het nieuwe liedje was natuurlijk.

Er zijn dus nog twee andere liedjes gedaan tijdens de soundcheck deze korte tour. Van één daarvan zijn opnames, maar daar is weinig van te maken. Sja, en de deprimerende versie van 'Mardy Bum' dus… Verder geen andere liedjes gesoundcheckt die niet tijdens de reguliere set gespeeld zijn. Nog vrij weinig te zeggen over welke kant ze de komende maanden opgaan met de set.

Daarover gesproken, dieper in september blijven ze ook in Europa, waarvan één festival met een wel heel toepasselijke naam in een land waar ze ook nog nooit gespeeld hebben.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:53 schreef hallo-daar het volgende:
Ik vind SIAS een matig album. Vind die fluister-zang van Alex dat 'ie bij zo'n beetje elk liedje op dat album gebruikt, niet werken. Bij Humbug vind ik het wel tof. Ben blij dat 'ie bij het nieuwe nummer 'voluit' zingt. Hoop dat weer vaker te horen op een album.
He's belting it out op dat album, joh! :P Onder 'fluister-zang' versta ik dat zweverige, ingetogen semi-gemompel uit die afschuwelijk donkere periode eind 2009-begin 2010. Check bijvoorbeeld het 'When The Sun Goes Down'-intro op Reading 2009, en dat is nog niet eens het meest extreme voorbeeld, want pas in de maanden daarna ging hij er mee overboord, totdat hij z'n mojo weer terughad tijdens de concerten in Londen begin 2010 (al is het pas echt helemaal goed gekomen anderhalf jaar daarna). Op SIAS doet hij juist veel van dat lage vibrato-achtige, soms volledig over de top tijdens akoestische sessies ("topless modohohohohohels", insert Gerard Joling-galm), maar zingt hij echt wel volluit.

quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 13:27 schreef sander26 het volgende:
Beste kwaliteit versie van 'Do I Wanna Know' tot nu toe en super goed beeld. En wat een heerlijke versie van Dancing Shoes. Wat is Alex in vorm zeg, ongelofelijk! Hij is echt een fantastische frontman geworden. Zie einde Dancing Shoes! [..]
Zeg dat! Op en naast het podium waren ze deze kortstondige tour net zo enthousiast als tijdens het laatste half jaar van de SIAS-tour. Ook de banter is weer hilarisch (YouTube.com/watch?v=L6k1biUuMSA)

quote:
7s.gif Op donderdag 30 mei 2013 18:00 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Het zou me niks verbazen als ze het doen.
Ben sowieso benieuwd wat voor verrassingen ze in petto hebben voor Glasto nu ze alle verrassingen eigenlijk al hebben weggegeven.. [..]
Ja, dat is iets wat ik wel jammer vind, er is niets meer over. Toch heb ik vernomen dat ze nog niet het achterste van hun tong hebben laten zien, en dat gaat niet alleen om die ene afsluiter. Ze hebben tevens hun toestemming gegeven aan de BBC voor de uitzending van de volledige set. De druk is heel erg hoog, ze beseffen dat het een mijlpaal in hun geschiedenis gaat worden, en hebben veel honger om het 'dit maal' - meningen zijn daarover verdeeld - 'eer aan te doen'.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 17:36 schreef AMDB het volgende:
Ik zie dat Dizzee Rascal voor AM optreed op Glasto... Zouden ze een Temptation aandurven?
Dizzee Rascal moet weer meedoen omdat ze dat de vorige keer ook deden…? Gaan ze dan ook weer 'Diamonds Are Forever' doen :P? ClashFinder is optimistisch en heeft ze voor twee uur in het schema staan. Dat verwacht ik niet, maar 1 uur en 30-45 minuten gaat er deze keer wel van komen. Maar geloof dat de meest recente Engelse arena-tournee al tegen die tijd aanliep.

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 23:02 schreef Zocalo het volgende:
Maar is het wat, die nieuwe van Miles?
En of.
pi_127369972
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 16:55 schreef Aisumasen het volgende:

He's belting it out op dat album, joh! :P Onder 'fluister-zang' versta ik dat zweverige, ingetogen semi-gemompel uit die afschuwelijk donkere periode eind 2009-begin 2010. Check bijvoorbeeld het 'When The Sun Goes Down'-intro op Reading 2009, en dat is nog niet eens het meest extreme voorbeeld, want pas in de maanden daarna ging hij er mee overboord, totdat hij z'n mojo weer terughad tijdens de concerten in Londen begin 2010 (al is het pas echt helemaal goed gekomen anderhalf jaar daarna). Op SIAS doet hij juist veel van dat lage vibrato-achtige, soms volledig over de top tijdens akoestische sessies ("topless modohohohohohels", insert Gerard Joling-galm), maar zingt hij echt wel volluit.

'Fluister-zang' of 'lage vibrato-achtige', noem het hoe je het wilt noemen, maar je hoort gewoon duidelijk verschil qua zang tussen "She's Thunderstorms", coupletten "Hellcat", "Reckless Serenade", "Love is a Laserquest", "Suck it and See", "That's where you're Wrong" en nummers als "RU Mine" en "Do I Wanna Know". En dan prefereer ik laatst genoemden, in ieder geval als meest voorkomende op een album.

Die versie van "When The Sun Goes Down" is inderdaad vreselijk. En wat dacht je van de stem die hij opzette bij "Leave Before The Lights Come On" in de zomer van 2009? Dat sloeg alles :P .
pi_127408523
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 17:10 schreef maan. het volgende:
omg. Ik dacht dat mijn verslaving aan AM redelijk over was.. Toch niet. Zsm kaartjes halen voor BKS
Hier is de gebruikelijke maan.-reminder:

"De laatste 500 weekendtickets gaan nu in de verkoop"
.
pi_127450734
Heerlijke dag om naar Suck It And See te luisteren.
pi_127451521
quote:
4s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 17:38 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Hier is de gebruikelijke maan.-reminder:

"De laatste 500 weekendtickets gaan nu in de verkoop"
.
" laatste bezoek: 13 dagen, 1 uur geleden. "

Ik vrees voor het ergste...
pi_127452122
Ik heb mss nog een vrijdag kaartje over. Niemand kan of wil mee :( maar ik moet er heen.
pi_127453285
Arme Turkse fans.



Gig is amper aangekondigd of het staat alweer op losse schroeven.
pi_127477206
Oké, dus de eerste video schijnt klaar te liggen en de promo-shoot is voltooid.
Volgende week een single/video anyone? :)
pi_127477755
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:12 schreef sander26 het volgende:
Oké, dus de eerste video schijnt klaar te liggen en de promo-shoot is voltooid.
Volgende week een single/video anyone? :)
"Yeah, I said it alll alooooong" ;). Deze maand. En niet met Focus Creeps, die alles rondom SIAS deden.
pi_127489065
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 19:37 schreef Aisumasen het volgende:
Arme Turkse fans.

[ afbeelding ]

Gig is amper aangekondigd of het staat alweer op losse schroeven.
Mooi. Niets aan de hand. De organisatie had bij nader inzien een ander moment van aankondigen in gedachte (edit: door de politieke situatie aldaar uiteraard). Hun eerste show in Turkije!

[ Bericht 4% gewijzigd door Aisumasen op 06-06-2013 18:54:36 ]
pi_127542258
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 22:39 schreef Aisumasen het volgende:

[..] Wel meegeschreven aan de B-kant van de huidige single, vandaag uitgekomen:


Get up, stand up... Vond 'em live toffer ;).
Zo veel geluk als we in Nederland hebben met de vroegtijdige release van albums, zo weinig geluk hebben we tegenwoordig met veel van de 7" singles. Vrijwel allemaal langzame UK import voor 8 fucking euro. Goed, de voorlopige single van het jaar is week na release te verkrijgen dus, maar heeft iemand goed gekeken naar de credits van de B-kant, 'Get Right' dus, van Miles Kane's 'Don't Forget Who You Are'?

"Written by Miles Kane & Alex Turner. Produced by Miles Kane & Alex Turner. Recorded by Ian Shea at Sage & Sound, Los Angeles. Additional recording & mixed by Stephen Harris at Parr Street Studios, Liverpool. Assisted by Chris Taylor. Vocals and guitar by Miles Kane. Backing vocals by George Moran. Bass by Alex Turner. Drums by Pete Thomas. Keys by Ben Parsons. Mastered by John Davis at Metropolis Studios, London."

Dus de basis opgenomen in de woonplaats van Arctic Monkeys, met Alex Turner op basgitaar! Drums door legendarische The Attractions-drummer Pete Thomas, geboren en getogen in Sheffield, vader van Tennessee Thomas (drumster in The Like, oude Alexa-kliek, en deden vele voorprogramma's voor AM), die op geen enkel ander nummer van Miles Kane speelt. En afgewerkt in Engeland door het gebruikelijke team van Miles Kane, dezelfde namen die ook zijn tweede plaat hebben gedaan of waarmee hij op het podium staat.

Jammer dat dit dan net een weggooitrack (© Arn0) is die ze ongetwijfeld op de dag van de opnamesessie uit hun mouw geschud hebben en zijn melodielijn aan Bob Marley's 'Get Up, Stand Up' heeft ontleend. 'Get Right' is niet digitaal verkrijgbaar.

Miles Kane vertelt in de OOR van deze maand hoe hij afgelopen april bij "een kennis" in LA was, om "gewoon een beetje te hangen zonder iets te hoeven doen". Al klinkt de track dan misschien ook wel zo, is dat dus toch niet helemaal het geval geweest.

Zou geweldig zijn als hij ook weer wat van zijn magie op het nieuwe werk van Arctic Monkeys zou hebben gesprankeld, het zal een welkome aanvulling in het soms toch beperkte gitaarkarakter van de band zijn.

instant edit: En hoe toevallig, vanavond was Alex Turner aanwezig bij een intiem optreden van Miles Kane in Camden, wat het de eerste keer in bijna een half jaar maakt dat hij gespot wordt in Engeland. http://instagram.com/p/aRm45Hp56r/#

instant edit 2: En de mensen die aanwezig waren hebben de juiste vragen gesteld en het antwoord gekregen wat de oplettende lezer op FOK! al geruime tijd wist: de 9de maand wordt er iets geboren ;).

[ Bericht 1% gewijzigd door Aisumasen op 08-06-2013 01:00:23 ]
pi_127586490
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 18:56 schreef portie het volgende:

[..]

" laatste bezoek: 13 dagen, 1 uur geleden. "

Ik vrees voor het ergste...
:) Ik lees undercover zonder in te loggen.. Heb kaarten! Zin in! ben benieuwd, meer tracks nog niet uitgelekt toch?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')