Als je van te voren al weet waar je in Bangkok overnacht kan je ze nu al wel bestellen via internet. Hebben wij ook gedaan en toen we in hadden gecheckt lagen onze tickets al klaar in het hotel voor ons.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:40 schreef Sharana_LV het volgende:
[..]
Dat is wel een mooie prijs! Ik ben ook nog steeds bezig met het plannen van de reis in thailand, maar van bangkok naar chiang mai met de trein is dus redelijk goed te doen qua prijs
Dankjewel! Ik ga binnenkort weer verder met het plannen van de reis dus alles wat ik vooraf kan doen is natuurlijk handigquote:Op vrijdag 26 juli 2013 14:46 schreef Claire-l het volgende:
[..]
Als je van te voren al weet waar je in Bangkok overnacht kan je ze nu al wel bestellen via internet. Hebben wij ook gedaan en toen we in hadden gecheckt lagen onze tickets al klaar in het hotel voor ons.
http://www.thailandtrainticket.com/ en dan aangeven dat je via seat61 boekt krijg je nog een kleine korting ook.
Het kan heel slecht zijn, tot overstromingen aan toe, zoals in 2011, maar toen was het droge seizoen ook extreem nat. De locals en expats/duikinstructeurs trekken iig massaal naar andere streken.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
In mijn ervaringen dat ik in het regenseizoen in Koh Phi Phi en Krabi ben geweest is het ook enorm meegevallen.
Af en toe een harde bui en dat was 't. Zal meestal zo zijn lijkt me, al kun je flink pech hebben.
Ik heb in eerste instantie ook geprobeerd de tickets te bestellen via internet maar ik kreeg geen mailtje van ze terug.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 14:46 schreef Claire-l het volgende:
[..]
Als je van te voren al weet waar je in Bangkok overnacht kan je ze nu al wel bestellen via internet. Hebben wij ook gedaan en toen we in hadden gecheckt lagen onze tickets al klaar in het hotel voor ons.
http://www.thailandtrainticket.com/ en dan aangeven dat je via seat61 boekt krijg je nog een kleine korting ook.
Ja, zo snel mogelijk weggaan uit surat thani. Kutstad.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 04:44 schreef Johnbon het volgende:
Nu op t vliegveld van Bangkok, vanaf Chiang Mai. Zometeen naar surat thani denk naar ko samui. Iemand ervaringen en tips daar over? Wil t liefst een bungalow aan t strand o.i.d. Alvast bedankt
Ben nu op t gedeelte lamai op koh samui. Nu nog even zoeken waar we gaan zitten. Wel lange reis achter de rug maar blij dat ik ben gaan vliegen op deze manier wel alles in 1 dag gedaan. Dus als iemand nog iets leuks weet op de kant van lamai zou ik t graag willen weten!quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, zo snel mogelijk weggaan uit surat thani. Kutstad.
Weet zo verder geen aanraders op koh samui. Zat zelf destijds een 5 min van t strand dus niet echt wat je zoekt.
Wij zaten daar anderhalve week terug in Aloha Resort. Vond het erg mooi en niet druk.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:39 schreef Johnbon het volgende:
[..]
Ben nu op t gedeelte lamai op koh samui. Nu nog even zoeken waar we gaan zitten. Wel lange reis achter de rug maar blij dat ik ben gaan vliegen op deze manier wel alles in 1 dag gedaan. Dus als iemand nog iets leuks weet op de kant van lamai zou ik t graag willen weten!
Lamai wanta resort zijn wij vorige maand geweest. Goeie kamers, goed bed, zeer goed ontbijt. Zwembadje...de hele rambamquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:39 schreef Johnbon het volgende:
[..]
Ben nu op t gedeelte lamai op koh samui. Nu nog even zoeken waar we gaan zitten. Wel lange reis achter de rug maar blij dat ik ben gaan vliegen op deze manier wel alles in 1 dag gedaan. Dus als iemand nog iets leuks weet op de kant van lamai zou ik t graag willen weten!
Sneller is de trein zeker niet, maar comfortabeler? Voor mij zeker wel, de mogelijkheid om wat rond te lopen overdag, het landschap voorbij zien zoeven anders dan langs de snelwegen is een pre, daarnaast heb je natuurlijk de mogelijkheid tot een sleeper voor nachtritten wat relatief comfortabel is.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 18:01 schreef buzz1291 het volgende:
Mensen die nog steeds denken dat een trein in Thailand comfortabeler en sneller is dan een 24 persoons VIP bus....
Rijden die overal? Want mijn ervaring met bussenin Thailand is massaal backpackervervoer met vooral minibusjes, waarbij je van kantoortje naar kantoortje wordt gereden en er geen enkele Thai aan boord is. Krabi-Khao Sok, Krabi-Koh Lanta bv. Bangkok-Krabi was in een aftandse bus die ze VIP noemden, nog steeds met alleen maar backpackers (vertrek vanaf het treinstation).quote:Op zaterdag 27 juli 2013 18:01 schreef buzz1291 het volgende:
Mensen die nog steeds denken dat een trein in Thailand comfortabeler en sneller is dan een 24 persoons VIP bus....
Vaak moet je op een busstation even zoeken naar die vaak particuliere busmaatschappij die de route met een echte VIP bus doet. Vanaf Krabi zou ik het niet direct weten, maar Bangkok-Hat Yai en Trat-Mae Sot via BKK bv worden allemaal ook met hele comfortabele 24p Vip of 48p dubbeldekker bussen gereden, zo ook de routes van Bangkok naar Mae Sai en Nong Khai. Soms kom je hele rare routes tegen. In Trat bv niet naar het loket voor de Gov. Bus gaan maar op het platform een tafeltje annex kassa. De eerste keer wat argwanend, maar dat was gewoon een hele luxe bus. En de prijs blijft hetzelfde. Niet bij die reisburo cowboys boeken. Dat kost leergeld. Ook mij toen ik ooit een ticket kocht in HuaHin om naar Maleisie door te reizen en geen zin had om eerst terug te gaan naar BKK. Betaal je dus minstens de helft teveel. En in dat soort bussen zie je dus zelden een backpacker maar veel meer Thaise families.quote:Op zondag 28 juli 2013 10:19 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Rijden die overal? Want mijn ervaring met bussenin Thailand is massaal backpackervervoer met vooral minibusjes, waarbij je van kantoortje naar kantoortje wordt gereden en er geen enkele Thai aan boord is. Krabi-Khao Sok, Krabi-Koh Lanta bv. Bangkok-Krabi was in een aftandse bus die ze VIP noemden, nog steeds met alleen maar backpackers (vertrek vanaf het treinstation).
Veel te veel betalen voor een matig diner met muziek van een lokale pianist die met z'n zingende vriendin covers van Elton John speeltquote:Op zondag 28 juli 2013 18:23 schreef Guppyfriend het volgende:
Die verplichte galadiners met kerst en oud en nieuw he... Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Daar was ik al bang voorquote:Op zondag 28 juli 2013 18:25 schreef APK het volgende:
[..]
Veel te veel betalen voor een matig diner met muziek van een lokale pianist die met z'n zingende vriendin covers van Elton John speelt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |