abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129623068
Dat inderdaad. Thailand is wel goedkoper dan NL, maar vergeleken met wat erom heen ligt (Cambodja, Laos, Vietnam en Maleisie) is het echt de duurste van die 5. Hooguit qua alcohol is Maleisie duurder.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 19:10:03 #210
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_129623072
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:04 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Lezen lieverd, van 2000 baht per dag kun je redelijk rondkomen maar luxe? Het is maar wat je daar onder verstaat. Ik kan echt geen 4 sterren hotel (3 sterren is geen luxe) voor onder de 1000 Bt vinden. Dan blijft er nog 1000 Bt over. Met een biertje op een luxe terras en een ice koffie bij Coffee World is er al weer 200 tot 250 Bt weg. En dan moet er ook nog gegeten en gereisd worden. O ja, en duiken moet dan ook nog. Ik zeg niet dat het niet kan maar dan is het niet luxe.

Joh het is al helemaal niet meer goedkoop in Thailand. Slapen en eten zijn betaalbaar maar laat je niks wijsmaken. Ik boekte deze week nog een promo aanbieding bij AirAsia voor een binnenlands retourtje, iets van 2500 Bt, bij een netto enkele reis aanbieding van 790 Bt. Daar betaalde ik, laten we zeggen 6 - 7 jaar geleden all in minder dan 1200 Bt voor bij toen 50 bahtjes in een euro. En dan heb ik het nog niet eens over luxe (24 p VIP) bus vervoer. dat is tegenwoordig bijna zo duur als vliegen. Dus als alle luxe reizen er ook nog af moeten, weet ik niet wat jij onder luxe verstaat, maar blijkbaar iets anders dan ik.
Zo goedkoop als een paar jaar geleden is het zeker niet meer. Alles wordt duurder, niet om de minste reden dat de Thai zelf ook meer verdienen, opgedreven door het feit dat alles duurder wordt.
Vliegtickets van Air Asia worden inderdaad duurder als je deze buiten de echte super promo acties boekt waar tickets worden aangeboden vanaf 0 THB en je enkel de kerosinetoeslag en belastingen moet betalen, maar de prijs van een busticket is relatief gezien helemaal niet zo hard gestegen, zeker niet als je de stijging van de brandstofprijzen meerekent.

Maar voor 60.000 THB per maand moet je wel rond kunnen komen, geen 4 sterren hotel luxe, (dat kan nergens voor dat bedrag), maar een 3 sterren hotel is voor jongere of middelbare reizigers over het algemeen ook wel prima, en kan best worden ervaren als luxe, het ligt er maar aan wat je er onder verstaat.

Wel zijn excursies en dergelijke de zaken die het grootste deel van je budget zullen vergen voor de relatief korte tijd dat je dit gebruikt.
Wanneer je daarnaast de minibar vult met de voorraad uit de 7/11 is Thailand helemaal niet zo duur.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_129630397
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 13:07 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat is dus grofweg 120.000 Baht voor 60 dagen. OK dat kan maar het is geen vetpot. Zeker niet als je nog wat meer wilt doen dan slapen, eten, drinken en duiken..... ;)

Ah dan zal ik eerder tussen de 30 en 45 dagen gaan, dan hou ik wat meer geld over voor activiteiten :). en bedankt voor de reacties mensen.
pi_129630462
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:04 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Lezen lieverd, van 2000 baht per dag kun je redelijk rondkomen maar luxe? Het is maar wat je daar onder verstaat. Ik kan echt geen 4 sterren hotel (3 sterren is geen luxe) voor onder de 1000 Bt vinden. Dan blijft er nog 1000 Bt over. Met een biertje op een luxe terras en een ice koffie bij Coffee World is er al weer 200 tot 250 Bt weg. En dan moet er ook nog gegeten en gereisd worden. O ja, en duiken moet dan ook nog. Ik zeg niet dat het niet kan maar dan is het niet luxe.

Joh het is al helemaal niet meer goedkoop in Thailand. Slapen en eten zijn betaalbaar maar laat je niks wijsmaken. Ik boekte deze week nog een promo aanbieding bij AirAsia voor een binnenlands retourtje, iets van 2500 Bt, bij een netto enkele reis aanbieding van 790 Bt. Daar betaalde ik, laten we zeggen 6 - 7 jaar geleden all in minder dan 1200 Bt voor bij toen 50 bahtjes in een euro. En dan heb ik het nog niet eens over luxe (24 p VIP) bus vervoer. dat is tegenwoordig bijna zo duur als vliegen. Dus als alle luxe reizen er ook nog af moeten, weet ik niet wat jij onder luxe verstaat, maar blijkbaar iets anders dan ik.
Ligt eraan hoe lang je weg blijft 1 a 2 maanden zit een verschil in. En wij hebben in luxe B&B's en resorts. ook af en toe wat minder. maar als je inderdaad een paar keer per dag dure koffie wilt drinken moet je meer geld meenemen. het genoegen nemen met een simpele koffie voor 80 bath kan ook.

als je wilt duiken kan je vaak nog ergens gratis slapen. En ik dronk bijna alleen maar Chang bier voor 50 bath per flesje dan kom je prima rond hoor.Ik schrijf alleen maar mijn waarheid op hoe ik het ervaren heb.

En niet meteen zo denigerend doen met je lieverd.....

[ Bericht 6% gewijzigd door Claire-l op 02-08-2013 22:28:38 ]
pi_129630963

[ Bericht 100% gewijzigd door Claire-l op 02-08-2013 22:29:01 ]
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 22:28:54 #214
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_129631000
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:16 schreef Claire-l het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe lang je weg blijft 1 a 2 maanden zit een verschil in. En wij hebben in luxe B&B's gezetten en 5 sterren hotels.... Ik schrijf alleen maar mijn waarheid op hoe ik het ervaren heb.

En niet meteen zo denigerend doen met je lieverd.....
Dat laatste sloeg ook alleen op je kromme vergelijk. Accomodatie voor twee personen is in het luxe segment nu eenmaal net zo duur als voor één persoon. En er van uitgaande dat hij/zij 2 maanden wilde gaan kom je al gauw tot heel andere getallen.

Maar als jij in 5 sterren hotels geslapen hebt, wat ik best wil aannemen, mag je hier best een lijstje daarvan dumpen waarbij de prijs per nacht onder de 2000 Baht was. ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_129631103
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:28 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat laatste sloeg ook alleen op je kromme vergelijk. Accomodatie voor twee personen is in het luxe segment nu eenmaal net zo duur als voor één persoon. En er van uitgaande dat hij/zij 2 maanden wilde gaan kom je al gauw tot heel andere getallen.

Maar als jij in 5 sterren hotels geslapen hebt, wat ik best wil aannemen, mag je hier best een lijstje daarvan dumpen waarbij de prijs per nacht onder de 2000 Baht was. ;)
Heeft weliswaar geen sterren (omdat het een b&b is) maar mooi en luxe is het zeker. Houten vloeren, zacht bed, super bediening, goed eten en ga zo maar door.

http://www.3sisbedandbreakfast.com/Vacationlodge/roomrate.html
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 22:46:22 #216
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_129631648
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:31 schreef Claire-l het volgende:

[..]

Heeft weliswaar geen sterren (omdat het een b&b is) maar mooi en luxe is het zeker. Houten vloeren, zacht bed, super bediening, goed eten en ga zo maar door.

http://www.3sisbedandbreakfast.com/Vacationlodge/roomrate.html
Ziet er goed en mooi verzorgd uit. Die B&B guesthouses worden steeds luxer ja.

Maar onder zeer luxe verstond ik iets als een koffie op het terras van b.v. de Landmark, Sofitel of The Lebua (waar de drankjes 's vonds 500 Bt kosten) en dan kom je met 80 Bt echt niet toe. Ik zelf haat ook die Coffee World shops waar de prijzen nu eerder tenderen naar 120 - 130 Bt voor een ice coffee terwijl dit elders ook makkelijk voor 60 Bt kan. Zelf drink ik mijn uitstekende Americano coffee op een terras in Lad Phrao voor slechts 35 Bt. En dan slaap ik om de hoek in een 3 sterren hotel in een executive 50 m2 double room met double balcony voor minder dan 1000 Bt per nacht. En voor 100 Bt heb je er dan ook nog een ontbijtje bij.

Dus het kan allemaal wel, maar je moet toch wel continue uitkijken met een totaal budget van 2000 Bt per dag, zeker als je nogal eens van plaats verkast. ^O^
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_129637421
1 reactie en ik veroorzaak een forumoorlog haha
pi_129648404
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 01:06 schreef IkWistGeenNaam het volgende:
1 reactie en ik veroorzaak een forumoorlog haha
Nee hoor helemaal niet maar de definitie van luxe wordt door iedereen anders gezien. Laten we het zo stellen voor dat geld kan je prima rond komen in Thailand. Het ligt er alleen waar jij tevreden mee bent. Kopje koffie bij de bekende koffiezaken of bij de minder bekende plekjes. Cocktails of biertjes en ga zo maar door.
pi_129656422
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 16:03 schreef Claire-l het volgende:

[..]

Nee hoor helemaal niet maar de definitie van luxe wordt door iedereen anders gezien. Laten we het zo stellen voor dat geld kan je prima rond komen in Thailand. Het ligt er alleen waar jij tevreden mee bent. Kopje koffie bij de bekende koffiezaken of bij de minder bekende plekjes. Cocktails of biertjes en ga zo maar door.
Ik ben tevreden met gewoon water en 's avonds wat biertjes. Ik hoef niet zo nodig alles van het dure merk enzo. Oh en nog een vraagje. Ik hoorde dat je het best phuket en pataya kan vermijden, is dat waar of niet?
pi_129658995
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 20:26 schreef IkWistGeenNaam het volgende:

[..]

Ik ben tevreden met gewoon water en 's avonds wat biertjes. Ik hoef niet zo nodig alles van het dure merk enzo. Oh en nog een vraagje. Ik hoorde dat je het best phuket en pataya kan vermijden, is dat waar of niet?
Ik ben in beide plaatsen niet geweest. Maar ik hoor inderdaad dezelfde verhalen. Ik denk dat Phuket prima fungeert als overstap plaats. Om bijvoorbeeld naar Koh Phi Phi af te reizen. Maar om er te blijven weet ik niet. Ik hoor dat de criminaliteit daar erg hoog ligt.

Er zijn zat mooie plekken in Thailand waar je prima naartoe kan. Als je wilt duiken raadt ik ook zeker Koh Tao aan je aan.
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 22:29:19 #222
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_129660714
60.000 baht? Dat is 1500 euro! Daar kan je in Nederland zelfs luxe van leven!
pi_129661560
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 22:29 schreef Lemans24 het volgende:
In Nederland woon je toch niet in een hotel of wel :')? Het is heel anders als dat hier je dagelijks leven is of dat je non-stop 'op vakantie' bent.
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 23:12:07 #224
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_129662209
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 22:29 schreef Lemans24 het volgende:
Je kan er in Nederland van leven ja. Maar luxe? Ik moet eerlijk bekennen dat 1500 euro na aftrek van vaste lasten nou niet echt een vetpot is. Ik zou er wel mee rond kunnen komen door wat dingen te laten, maar dat is zeker niet in luxe.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 20:26 schreef IkWistGeenNaam het volgende:
Phuket en Pattaya staan onder andere bekend om het nachtleven. Pattaya helemaal, en dat is over het algemeen niet het nachtleven wat de gemiddelde reiziger wil ervaren. Phuket heeft ook wel plekken zonder dit nachtleven maar is relatief duur, zeker vervoer is daar door de tuk tuk monopolie duur, naast de wat duurdere prijzen voor alle zaken t.o.v. andere plekken in Thailand. Reden voor mij om andere bestemmingen te kiezen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_129664745
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 23:12 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je kan er in Nederland van leven ja. Maar luxe? Ik moet eerlijk bekennen dat 1500 euro na aftrek van vaste lasten nou niet echt een vetpot is. Ik zou er wel mee rond kunnen komen door wat dingen te laten, maar dat is zeker niet in luxe.

[..]

Phuket en Pattaya staan onder andere bekend om het nachtleven. Pattaya helemaal, en dat is over het algemeen niet het nachtleven wat de gemiddelde reiziger wil ervaren. Phuket heeft ook wel plekken zonder dit nachtleven maar is relatief duur, zeker vervoer is daar door de tuk tuk monopolie duur, naast de wat duurdere prijzen voor alle zaken t.o.v. andere plekken in Thailand. Reden voor mij om andere bestemmingen te kiezen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 21:34 schreef Claire-l het volgende:

[..]

Ik ben in beide plaatsen niet geweest. Maar ik hoor inderdaad dezelfde verhalen. Ik denk dat Phuket prima fungeert als overstap plaats. Om bijvoorbeeld naar Koh Phi Phi af te reizen. Maar om er te blijven weet ik niet. Ik hoor dat de criminaliteit daar erg hoog ligt.

Er zijn zat mooie plekken in Thailand waar je prima naartoe kan. Als je wilt duiken raadt ik ook zeker Koh Tao aan je aan.
Oke bedankt voor de reacties.Ik ga niet naar Thailand voor de hoeren en dat soort dingen dus ik zal zeker pattaya en phuket vermijden
  zondag 4 augustus 2013 @ 01:49:46 #226
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_129668517
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 22:52 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

In Nederland woon je toch niet in een hotel of wel :')? Het is heel anders als dat hier je dagelijks leven is of dat je non-stop 'op vakantie' bent.
Ik kampeer / reis nu zes weken bijna fulltime in Nederland, België, Luxemburg en Duitsland en geef minder dan 1000 euro per maand uit. En ja, dat vind ik al luxe, met dit prachtige weer.
  zondag 4 augustus 2013 @ 01:56:11 #227
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_129668727
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:14 schreef IkWistGeenNaam het volgende:

[..]

Ah dan zal ik eerder tussen de 30 en 45 dagen gaan, dan hou ik wat meer geld over voor activiteiten :). en bedankt voor de reacties mensen.
50 euro per dag is meer dan genoeg als 'backpacker', met een paar dagen duiken per week. Niet voor twee maanden alleen maar duiken nee.
pi_129668780
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 01:56 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

50 euro per dag is meer dan genoeg als 'backpacker', met een paar dagen duiken per week. Niet voor twee maanden alleen maar duiken nee.
Was meer een paar keer duiken, maar ik wil ook wel meer van thailand zien dan alleen het zuiden dus ik wil ook een paar weken naar het noorden gaan waarvan ik hoorde dat het daar wat goedkoper is.
  zondag 4 augustus 2013 @ 11:14:30 #229
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_129673754
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 05:30 schreef Johnbon het volgende:
De kant van lamai op koh samui wat was dat een tegenvaller, leek wel of ik in Spanje was beland. Overal Engelse in hun o zo Thaise pubs...
En zo is Spanje juist helemaal niet, op en paar badplaatsen na.
Maar goed, Lamai zal ik dus mijden.
  zondag 4 augustus 2013 @ 17:47:40 #230
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_129684241
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 11:14 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

En zo is Spanje juist helemaal niet, op en paar badplaatsen na.
Maar goed, Lamai zal ik dus mijden.
Thaise pubs bestaan niet vriend. Alle drinkgelegenheden waar een Thai dol op is zijn naar Westers voorbeeld . Hooguit dat je in de krochten van b.v. Mae Sot of Mae Hong Son nog een Thais restaurant annex drinkgelegenheid tegenkomt. Maar noem dat geen bar. Is overigens wel leuk als er zo'n lokaal poppetje aan je tafel komt zitten en zorgt dat je glas vol blijft en de conversatie niet verder gaat dan drie woorden Engels en handen en voeten werk. En voor de goede orde: dat zijn dus absoluut geen bargirls PUNT!

En wat betreft die Spaanse badplaatsen, ik zou er maar helemaal wegblijven als je geen ladderzatte Engelsen wilt tegenkomen. Beetje burgerlijk in Duitsland kamperen lijkt me meer geschikt met je te expliciete stellingen altijd.... "50 euro p/d is genoeg voor een backpacker" Hoe weet jij dat nou?
  zondag 4 augustus 2013 @ 21:08:05 #231
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_129691921
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 17:47 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Thaise pubs bestaan niet vriend. Alle drinkgelegenheden waar een Thai dol op is zijn naar Westers voorbeeld . Hooguit dat je in de krochten van b.v. Mae Sot of Mae Hong Son nog een Thais restaurant annex drinkgelegenheid tegenkomt. Maar noem dat geen bar. Is overigens wel leuk als er zo'n lokaal poppetje aan je tafel komt zitten en zorgt dat je glas vol blijft en de conversatie niet verder gaat dan drie woorden Engels en handen en voeten werk. En voor de goede orde: dat zijn dus absoluut geen bargirls PUNT!

En wat betreft die Spaanse badplaatsen, ik zou er maar helemaal wegblijven als je geen ladderzatte Engelsen wilt tegenkomen. Beetje burgerlijk in Duitsland kamperen lijkt me meer geschikt met je te expliciete stellingen altijd.... "50 euro p/d is genoeg voor een backpacker" Hoe weet jij dat nou?
Ik begon niet over Spanje én niet over Engelsen, maar zei juist dat ik dat niet herken. Over bargirls had ik het ook al niet, weet niet eens wat dat zijn.

En backpackers geven over het algemeen zo min mogelijk uit, dus 50 euro is al veel. Ik heb 25 gehoord in Thailand, erg krap mijns inziens. Maar met 50 ben je in Zuid-oost Azië geen backpacker, maar een flashpacker. Dat vonden velen mij al, met een budget vsn 35 euro per dag!
Verder ben ik zeker niet burgerlijk, ik loop met een rugzak alleen door de bergen.
pi_129801142
Welk hotel in Bangkok is volgens jullie een aanrader? Prijs: maximaal 45 euro per nacht.
pi_129809047
Navalai River Resort, kamer iets van 50eu per nacht maar neem aan dat je niet alleen gaat? Wel mooie locatie, aan de rivier vlak bij KSR en vlak bij die Freedom bridge.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:11:01 #234
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_129810141
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:17 schreef TvhN het volgende:
Welk hotel in Bangkok is volgens jullie een aanrader? Prijs: maximaal 45 euro per nacht.
Ligt er aan waar je wilt zitten. Tussen de Thais in een zeer geriefelijk 3 sterren hotel voor 550 tot 1000 Bt voor een 2 x26 m2 dubbele kamer of tussen het klompenvolk op Khao San Road. Je zegt het maar.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 11:42:12 #235
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_129825239
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 04:44 schreef Johnbon het volgende:
Nu op t vliegveld van Bangkok, vanaf Chiang Mai. Zometeen naar surat thani denk naar ko samui. Iemand ervaringen en tips daar over? Wil t liefst een bungalow aan t strand o.i.d. Alvast bedankt
travelfish
http://www.thebeachfrontc(...)-central/ubon-villa/
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_129870406
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:17 schreef TvhN het volgende:
Ben net terug uit Bangkok. Verbleven in Baan Sukhumvit Soi 18. Absolute aanrader!!! Op 5 minuten lopen van skytrain station Asok.
Kost iets van 1600-1800Baht per nacht inclusief ontbijt.
pi_129870504
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 17:03 schreef Heufje het volgende:

[..]

Ben net terug uit Bangkok. Verbleven in Baan Sukhumvit Soi 18. Absolute aanrader!!! Op 5 minuten lopen van skytrain station Asok.
Kost iets van 1600-1800Baht per nacht inclusief ontbijt.
Het is uiteindelijk DS67 Suites geworden, maar toch bedankt voor de reacties!
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 10:10:43 #238
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_129892841
Hoeveel tijd ben je kwijt om van Bangkok in Luang Prabang te komen?
pi_129893443
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 10:10 schreef Lemans24 het volgende:
Hoeveel tijd ben je kwijt om van Bangkok in Luang Prabang te komen?
Als je vliegt niet veel.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 13:30:09 #240
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_130054791
En deze dan even voor de 35 baht per maaltijd backpackers budget. Maar stug volhouden dat streetfood zo lekker gezond is.

http://bangkok.coconuts.c(...)ok-street-food-sucks

ik verwacht nu wel minstens 50 reakties in de trant van "ik ben er niet ziek van geworden"
pi_130054957
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:30 schreef buzz1291 het volgende:
En deze dan even voor de 35 baht per maaltijd backpackers budget. Maar stug volhouden dat streetfood zo lekker gezond is.

ik verwacht nu wel minstens 50 reakties in de trant van "ik ben er niet ziek van geworden"
Wie zegt dat het gezond is?
Ik hoor mensen vooral zeggen dat het goedkoop is. Volgens mij heeft niemand de illusie dat onbespoten het meest schone eten is.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 14:43:07 #242
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_130057261
quote:

Ik zal het in BK vermijden, dank je.
In de rest van het land (oftewel, Krabi en Ao Nang) ben ik er idd niet ziek van geworden.
pi_130058696
quote:

Wat een zuurtje dat dat stuk geschreven heeft, ongelooflijk. Ik denk dat er niemand verwacht dat er duur vlees in zulke maaltijden zit of dat het eten gekoeld wordt bewaard (natuurlijk ligt het daar de hele dag in de zon, je kunt het zelf zien), maar ik ben er nog nooit ziek van geworden en het is prima voedsel.
pi_130060021
Een beetje dunne kak is niet het zelfde als ziek zijn.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 16:44:52 #245
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_130061549
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 16:04 schreef Thomas B. het volgende:
Een beetje dunne kak is niet het zelfde als ziek zijn.
Klopt. Als je ziek bent, is er geen eens kak meer, dan schijt je gekleurd water en denk je dat je nooit meer normaal naar de WC kan. Met een beetje geluk komt niet alles er aan de achterkant uit, maar kots je de boel ook nog eens onder.

Deze ervaring heb ik gelukkig niet opgedaan in Thailand, maar wel in Guatemala.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 16:49:19 #246
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_130061697
Verder is een beetje extra uitgeven voor goed voedsel zeker aan te raden, want dat MSG verhaal klopt wel gewoon: de smaken van spotgoedkope soepen, sauzen en marinades zijn vooral kunstmatig.

Er is echter volop eerlijk(er) en lekker eten te krijgen, dus ik maak me geen zorgen.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 20:38:29 #247
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_130068957
In mijn vroegere backpacktijden at ik regelmatig van een straatstalletje en ben er nooit echt ziek van geworden.
Tegenwoordig doe ik dat nooit meer, anders dan een noodle soepje met enkel groenten, want daar kan niet heel veel aan verkeerd gaan.

Ik denk dat de schrijver van het artikel wel gelijk heeft over de kwaliteit van het eten, en ook in de omgeving waar het gegeten kan worden. Dat is niet optimaal.

Wellicht is de Singaporese oplossing niet eens zo heel gek, de hawker centers zijn daar overal te vinden en daardoor ook beter te controleren door de overheid zonder dat de prijzen explosief hoeven te stijgen.
Als toerist doe je er verstandig aan om een beetje gezond verstand te gebruiken waar je wel en niet moet gaan eten, een noodle soupje is prima, maar een volledige maaltijd bij voorkeur op een plek die niet mobiel is maar vast, zodat de verkoper de mogelijkheid heeft om het voedsel voor bereiding goed op te kunnen slaan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 13:54:14 #248
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_130094266
Laat ik noodle soup nou net niet te vreten te vinden ;)
Onhandig te eten met al die slierten, smaakt naar smaakversterker met extra peper, niks bijzonders dus.
Mijn meest gegeten straatvoedsel is de pannenkoek. Krijg je vooral in moslimgebieden.
pi_130204238
Ik ben nu een lijstje aan het maken van dingen die we willen zien in Bangkok, maar er zijn zoveel mooie tempels, is het echt nodig om ze allemaal te zien of is het na een tijdje wat dubbel?

Ik heb nu:
Dag 1:
Aankomst, naar hotel, beetje acclimatiseren en dan naar de Chatuchak Market
Dag 2:
Fietstoer van 9 uur bij Co van Kessel
Dag 3:
- Phra Borom Maha Ratcha Wang (Grand Palace)
- Wat Phra Kaew (Temple of the Emerald Buddha)
- Wat Pho (de schijnt redelijk dichtbij te liggen)
- Lak Meuang (want dit ligt naast de Grand Palace)

Maar dan zijn er ook nog:
- Wat Traimit
- De Gouden Berg (Wat Saket)
- Tempel van de Dageraad (Wat Arun)

Ik weet nog niet echt of die vier dingen op dag 3 teveel is, of dat het misschien zo dicht bij elkaar ligt dat we er zo doorheen zijn. Wat denken jullie, die andere tempels er ook nog bij doen omdat het echt must-see dingen zijn, of gewoon nog een dag bangkok erbij om alles te doen, of houden we op dag 3 nog genoeg tijd over om daar dingen bij te proppen?

Hierna willen we richting het noorden gaan :)
  zondag 18 augustus 2013 @ 18:49:28 #250
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_130206749
quote:
17s.gif Op zondag 18 augustus 2013 17:28 schreef Sharana_LV het volgende:
Ik ben nu een lijstje aan het maken van dingen die we willen zien in Bangkok, maar er zijn zoveel mooie tempels, is het echt nodig om ze allemaal te zien of is het na een tijdje wat dubbel?

Ik heb nu:
Dag 1:
Aankomst, naar hotel, beetje acclimatiseren en dan naar de Chatuchak Market
Dag 2:
Fietstoer van 9 uur bij Co van Kessel
Dag 3:
- Phra Borom Maha Ratcha Wang (Grand Palace)
- Wat Phra Kaew (Temple of the Emerald Buddha)
- Wat Pho (de schijnt redelijk dichtbij te liggen)
- Lak Meuang (want dit ligt naast de Grand Palace)

Maar dan zijn er ook nog:
- Wat Traimit
- De Gouden Berg (Wat Saket)
- Tempel van de Dageraad (Wat Arun)

Ik weet nog niet echt of die vier dingen op dag 3 teveel is, of dat het misschien zo dicht bij elkaar ligt dat we er zo doorheen zijn. Wat denken jullie, die andere tempels er ook nog bij doen omdat het echt must-see dingen zijn, of gewoon nog een dag bangkok erbij om alles te doen, of houden we op dag 3 nog genoeg tijd over om daar dingen bij te proppen?

Hierna willen we richting het noorden gaan :)
Dag 1 lijkt me ook niet echt lekker. Stap je toch een beetje als zombie uit het vliegtuig die drukkende hitte in, en dan ook nog eens naar die Chatuchak Market. Vele Thais verafschuwen die markt omdat het er altijd zo ontzettend druk is.

Dag 2 een fietstocht van 9 uur? Ik hoop dat je dan al over je jetlag heen bent en een redelijke wielrenner bent om het geen drama te laten worden.

Dag 3 moet je wel een hele grote cultuur liefhebber zijn om na de GP en Wat Phrae Kaew er niet de brui aan te willen geven.

Klassieke fout dus om teveel in een te kort tijdsbestek te willen proppen.
pi_130207099
Waarschijnlijk is dit de fietstour? Dan is het gelukkig niet alleen maar fietsen, want 9 uur constant fietsen lijkt mij wel een beetje veel van het goede ;)
pi_130207118
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 18:49 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dag 1 lijkt me ook niet echt lekker. Stap je toch een beetje als zombie uit het vliegtuig die drukkende hitte in, en dan ook nog eens naar die Chatuchak Market. Vele Thais verafschuwen die markt omdat het er altijd zo ontzettend druk is.

Dag 2 een fietstocht van 9 uur? Ik hoop dat je dan al over je jetlag heen bent en een redelijke wielrenner bent om het geen drama te laten worden.

Dag 3 moet je wel een hele grote cultuur liefhebber zijn om na de GP en Wat Phrae Kaew er niet de brui aan te willen geven.

Klassieke fout dus om teveel in een te kort tijdsbestek te willen proppen.
Hmmm okay .. We komen op dag 1 redelijk vroeg aan, dus ik dacht ff bijkomen in het hotel en dan richting de markt ofzo om beetje rond te lopen aangezien die markt de dag erna er niet is. Heb eigenlijk nog nooit echt last gehad van een jetlag dus ik zie dat niet echt een probleem worden, maar misschien kunnen we beter de palace doen.

Die fietstocht van 9 uur is geen probleem, er izt ook een stuk boottocht en trein in dus genoeg tijd om uit te rusten :Y

Maar okay nog meer tempels doen op dag 3 is dus niet slim, thanks :Y Ik ben nu bezig met de rest van de reis beetje te plannen, dus als er nog genoeg tijd over blijft kan ik altijd nog een dag 4 aan bangkok plannen ^O^
pi_130207160
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 19:02 schreef larsico het volgende:
Waarschijnlijk is dit de fietstour? Dan is het gelukkig niet alleen maar fietsen, want 9 uur constant fietsen lijkt mij wel een beetje veel van het goede ;)
Exact ^O^

Ik vind het dus alleen beetje lastig in te schatten soms hoe ver dingen van elkaar afliggen enzo, ben nu aan het kijken voor bridge on the river kwai en daar omheen, en daarna richting chang mai, maar dat moet ik nog allemaal uitzoeken :)

ik zie al zoveel leuke dingen die k wil doen in thailand O+
  zondag 18 augustus 2013 @ 19:15:20 #254
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_130207461
Die boottocht van wijlen Ko. zal toch niet meer zijn dan 2x de Chao Phraya river oversteken om een beetje over de te smalle paadjes van Koh Kret te moeten jongleren denk ik zo. Stel he er maar niet al te veel van voor, want als ik zo'n groep toeristen op de fiets weer eens voorbij zie komen, is het meestal meer op de weg en het verkeer letten dan dat je oog voor de omgeving kunt hebben. Hoe wijlen Ko er ook nog een treinreisje heeft weten in te plakken ontgaat me even.

Maar desalniettemin, veel plezier met de voorpret van het plannen van reis en activiteiten.
  zondag 18 augustus 2013 @ 19:19:56 #255
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_130207640
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 19:02 schreef larsico het volgende:
Ik zie het nu ook. Co gaat dus tegenwoordig naar Prapadeng. Daar is het inderdaad heel rustig en landelijk fietsen. Vroeger pretendeerde Co dat Koh Kret zo lekker landelijk was, maar waarschijnlijk teveel klachten van toeristen en lokale bewoners gehad.
  zondag 18 augustus 2013 @ 19:26:03 #256
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_130207833
quote:
17s.gif Op zondag 18 augustus 2013 19:05 schreef Sharana_LV het volgende:

[..]

Exact ^O^

Ik vind het dus alleen beetje lastig in te schatten soms hoe ver dingen van elkaar afliggen enzo, ben nu aan het kijken voor bridge on the river kwai en daar omheen, en daarna richting chang mai, maar dat moet ik nog allemaal uitzoeken :)

ik zie al zoveel leuke dingen die k wil doen in thailand O+
Ligt er aan wat je in Kanchanaburi wilt doen en hoe je naar het noorden wilt reizen. Vanuit het centrum van bk ben je met taxi en bus toch gauw 4 uur onderweg maarals je een beetje kunt onderhandelen brengt een taxi je al voor 1000 Baht binnen 2 uur naar Kanchanaburi. Van daaruit kun je via Ayutthaya naar ht norden reizen, of terug via Bk.

Het blijft altijd lastig schattn zo'n eerste keer. Zeker als je niet vliegt. (Wat ik wel zou doen)
pi_130207964
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 19:26 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ligt er aan wat je in Kanchanaburi wilt doen en hoe je naar het noorden wilt reizen. Vanuit het centrum van bk ben je met taxi en bus toch gauw 4 uur onderweg maarals je een beetje kunt onderhandelen brengt een taxi je al voor 1000 Baht binnen 2 uur naar Kanchanaburi. Van daaruit kun je via Ayutthaya naar ht norden reizen, of terug via Bk.

Het blijft altijd lastig schattn zo'n eerste keer. Zeker als je niet vliegt. (Wat ik wel zou doen)
Nou, ik ben dus nu op internet dingen aan het zoeken. We willen dus bangkok bekijken, naar kanchanaburi voor bridge over river kwai en ik zie dat daar ook een tijgertempel is, en we willen naar chang mai. Ik kijk dus nu of we dan beter na kanchanaburi omhoog kunnen reizen of terug naar bangkok en dan nachttrein/vliegtuig pakken

Ayutthaya lijkt mij ook mooi om heen te gaan, is het dan het beste om bangkok -> kanchanaburi -> ayutthaya te doen en dan vanuit daar de trein te pakken? of toch terug naar BK

hmmm

dit lijkt mij ook wel super gaaf trouwens _O_
  zondag 18 augustus 2013 @ 19:37:31 #258
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_130208331
quote:
17s.gif Op zondag 18 augustus 2013 19:28 schreef Sharana_LV het volgende:

[..]

Nou, ik ben dus nu op internet dingen aan het zoeken. We willen dus bangkok bekijken, naar kanchanaburi voor bridge over river kwai en ik zie dat daar ook een tijgertempel is, en we willen naar chang mai. Ik kijk dus nu of we dan beter na kanchanaburi omhoog kunnen reizen of terug naar bangkok en dan nachttrein/vliegtuig pakken

Ayutthaya lijkt mij ook mooi om heen te gaan, is het dan het beste om bangkok -> kanchanaburi -> ayutthaya te doen en dan vanuit daar de trein te pakken? of toch terug naar BK

hmmm

dit lijkt mij ook wel super gaaf trouwens _O_
Ligt aan je budget. Is het ruim genoeg om te vliegen, dan zou ik een vroege bus terug naar bk nemen, taxi naar DOng Muang Airport en naar CM vliegen. Anders minibus naar Ayutthaya en vandaaruit trein of bus naar Chiang Mai. Maar die route en aansluitingen ken ik verder niet.
pi_130208416
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 19:37 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ligt aan je budget. Is het ruim genoeg om te vliegen, dan zou ik een vroege bus terug naar bk nemen, taxi naar DOng Muang Airport en naar CM vliegen. Anders minibus naar Ayutthaya en vandaaruit trein of bus naar Chiang Mai. Maar die route en aansluitingen ken ik verder niet.
Oke thanks! Ik ga eerst gewoon nog even goed uitzoeken wat we verder nog willen doen en waar alles is en hoeveel tijd we overhouden, dan maar kijken wat de beste reisoptie is!

We hebben 2 weken, dus wil wel alles zo tactisch mogelijk plannen zodat we genoeg kunnen zien, maar ook weer niet zo dat je er niet van kan genieten omdat je alleen maar aan het haasten bent.
pi_130219287
quote:
We willen dus bangkok bekijken, naar kanchanaburi voor bridge over river kwai en ik zie dat daar ook een tijgertempel is, en we willen naar chang mai.

Tijgertempel zou ik overslaan, of je moet het leuk vinden om naar gedrogeerde tijgers te kijken die niet echt lekker behandeld worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')