In augustus wordt I 4 jaar.
Ze is vanmorgen wezen wennen (1e keer mag je er 10 minuten bij blijven) en gaat donderdag nog.
Bij ons op school gaan ze 5 ochtenden, geen middagen in groep 1 en in principe gaat ze ook gelijk 5 ochtenden na de zomervakantie.
Voorbereiding... ze wist al een beetje hoe het ging van grote zus

.
Verder heb ik verteld dat ik even mee mocht in de klas en dat ik dan weer naar huis zou gaan en haar na school op kwam halen.
We zijn vorige week samen een bakje uit gaan zoeken (Hello Kitty werd het) voor het fruit. En ze heeft een contigo beker, die die mignonne eerder postte.
Tasje heb ik even een tasje gepakt wat we nog hadden en ik was eigenlijk bezig gegaan met een tas te maken voor haar en zus, maar dat schiet niet op.
Zus moet sowieso iets anders, maar of dat zelfmaak project gaat lukken weet ik noog niet.
Lunchpakketje hoeven ze alleen bij overblijven, dat doen ze incidenteel.
Maar voor de "ochtendpauze" geef ik eigenlijk voornamelijk fruit (gesneden, juf doet dat hier niet voor 26 kinderen

) mee. Soms krijgen ze er 1 ligakoekje of een stukje ontbijtkoek bij.
Ze hebben bij ons op school niet echt regels daarvoor, omdat het tot nu toe eigenlijk wel goed gaat.
Maar ik vind het zelf wel weer een mooi meegenomen fruitmomentje, thuis eet vooral de oudste dat toch minder makkelijk dan op school.
Ze vraagt wel eens om koekjes met chocolade e.d. maar dat vind ik niks voor op school, krijgen ze dus ook niet mee.
Om te drinken krijgen ze eigenlijk altijd oploslimonade mee.
I. had vandaag een jurkje aan wat haar lekker zat. Speelproof, dus mag vies worden.
Gewoon comfortabele kleren, geen speciale eerste dag outfit hier.
Bij ons gymmen groep 1 en 2 in ondergoed en op blote voeten, dus geen gedoe met gymschoenen enzo.
WEL HANDIG:
- Naamlabels voor op bekers en bakjes (bijvoorbeeld van goedgemerkt, daar heb ik zelf goede ervaringen mee, blijven goed plakken, kunnen ook in schoenen)
- Naam in de jas (er bestaan ook instrijklabels met naam, maar ik schrijf het eigenlijk meestal).
- Vriendenboekje (leuk voor later, ze gaan er vanzelf mee leuren als ze zo ver zijn, I. krijgt
deze voor haar verjaardag).
NIET HANDIG:
- Op hete dagen melkproducten meegeven in een beker, het duurt vaak even voor het pauze is en dan is de melk oid warm, geen idee wat dat voor de houdbaarheid doet, maar goed lijkt het me ook niet.
(pakjes zou ik dan eerder doen als je melkproducten wilt meegeven).
- Gymkleren/boeken/e.d en eten/drinken in dezelfde tas. Als je lekkage hebt dan is alles nat.
Mijn oudste heeft een zwemtas waar in groep 3 ook de gymkleren in mee kunnen.
Speelafspraakjes:
- Als ik iemand verder niet ken dan breng ik ze zelf weg, of ik ga mee, andere ouders doen dat ook.
- Telefoonnummers uitwisselen, als er iets is kan je altijd bellen of gebeld worden.
- Toevallig had ik vandaag voor het eerst een moeder die vroeg of er bijzonderheden waren, eigenlijk best goed, al ga ik er ook een beetje van uit dat ouders het zeggen als er wel bijzonderheden zijn.
- En als ik er geen goed gevoel bij heb dan ga ik of mee of er wordt niet gespeeld (kindje die bij mijn oudste in de klas heeft gezeten en heel claimend was, geen fijn gevoel bij de ouders, is ze nooit gaan spelen, maar nu komt mijn jongste bij het 2e kind van dat gezin in de klas die ook gelijk vandaag zo ongeveer mijn kind claimde en wilde spelen, maar dat kwam gelukkig niet uit...). En misschien is er niks aan de hand, maar mn alarmbellen gaan af en als mijn dochter er al wil spelen dan ga ik mee, maar ze leek ook niet heel geïnteresseerd (en daar ben ik niet zo heel rouwig om).