abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128510494
Ik geef 2 keer brood mee. Tijdens de overblijf is er eigenlijk net te weinig tijd om 2 boterhammen te eten. Nu eet hij om half 11 en 12 uur een boterham. Fruit krijgt hij dan wel uit school..
Ik vraag weleens of hij iets anders wil, maar hij vindt het prima zo. De rest van de klas zit ook tussen brave appels (die juf hip snijdt met zo'n partjesding) en evergreens. Echt zoetigheid daar waakt juf wel over.

De rugtassen doen nu steeds een jaar. Deze heeft ook een gaatje in de bodem, dus die kan de kliko in.. Maar dat zijn dan tassen van een tientje..
pi_128512375
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 17:00 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Bij ons is ook elke woensdag fruitdag. Maar dat komt meer omdat de meeste ouders de raarste dingen meegeven, van een rol koek tot een chocoladereep tot een plak cake :{
Tis meer om te stimuleren dat er iig 1x per week iets verantwoords meegaat. Liever vaker dus :)
Hier precies hetzelfde! Gelukkig vindt Kyllian fruit heerlijk en krijgt hij dat dus elke dag mee en niet alleen op woensdag. Ik heb hm nog nooit horen klagen ;)
  † In Memoriam † dinsdag 2 juli 2013 @ 20:50:15 #53
7074 moussy
kuttekop
pi_128512461
hier hebben ze beide (ook de pubert) een lunch-koeltasje, zooo niet hip natuurlijk, dus die gaat weer in een rugzak :P

Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 2 juli 2013 @ 20:50:23 #54
35189 Troel
scherp en bot
pi_128512469
Druifjes, tomaatjes, aardbeitjes, de laatste tijd overigens vaak wat van die kleine letterkoekjes (grote zak in de koektrommel en dan 8 a 10 lettertjes in een bakje meegeven), stukjes appel (eerst wilde hij een hele, maar dat wil hij nu niet meer)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_128512837
Oudste heeft een broodtrommel, fruittrommel en beker met naam erop.
http://www.koterkado.nl/p(...)O9kbgCFYTItAod3mUA4g
Die zijn nu na 2,5 jaar wel aan vervanging toe. Halverwege groep 3 ben ik toch maar pakjes drinken mee gaan geven vanwege de natte tas.
In groep 1 en 2 had hij gewoon melk mee wat op school in de koelkast kon. Nu zit hij echter op een school met ipv 30 kinderen meer dan 400 kinderen, dus melk in de koelkast gaat dan niet.
pi_128513559
Leuk topic! Jaël is afgelopen donderdag kennis wezen maken met haar klas en na de vakantie begint ze meteen op 19/8. Ze heeft er veel zin in!
Hier geen continurooster, dus ze komt lekker onder de middag thuis eten. In de ochtend mag ze een beker drinken en een fruit of koekje mee.
Komende donderdag neemt ze afscheid en viert vast haar verjaardag op de peuterspeelzaal.

Wij moeten nog op zoek naar een nieuwe tas en Saar mag dan ook meteen een nieuwe tas want die mag begin september starten op de peuterspeelzaal.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  dinsdag 2 juli 2013 @ 22:05:57 #57
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_128515835
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:33 schreef mignonne het volgende:
En ik ben geïntrigeerd door deze drinkfles :D maar vraag me af hoe lek- en morsvrij ie echt is en hij s best aan de prijs.
Die Mepal dingen ben ik zelf niet zo'n fan van op de een of andere manier heb ik altijd een lekkende te pakken :{

[ afbeelding ]

http://www.bever.nl/conti(...)10029?id_colour=1828
Ik snap je, ik ben er ook bijna(!) door geintrigeerd. Ik zou er een flesje lube bij kopen als ik jou was :D
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_128516240
In augustus wordt I 4 jaar.
Ze is vanmorgen wezen wennen (1e keer mag je er 10 minuten bij blijven) en gaat donderdag nog.
Bij ons op school gaan ze 5 ochtenden, geen middagen in groep 1 en in principe gaat ze ook gelijk 5 ochtenden na de zomervakantie.
Voorbereiding... ze wist al een beetje hoe het ging van grote zus :).
Verder heb ik verteld dat ik even mee mocht in de klas en dat ik dan weer naar huis zou gaan en haar na school op kwam halen.

We zijn vorige week samen een bakje uit gaan zoeken (Hello Kitty werd het) voor het fruit. En ze heeft een contigo beker, die die mignonne eerder postte.
Tasje heb ik even een tasje gepakt wat we nog hadden en ik was eigenlijk bezig gegaan met een tas te maken voor haar en zus, maar dat schiet niet op.
Zus moet sowieso iets anders, maar of dat zelfmaak project gaat lukken weet ik noog niet.

Lunchpakketje hoeven ze alleen bij overblijven, dat doen ze incidenteel.
Maar voor de "ochtendpauze" geef ik eigenlijk voornamelijk fruit (gesneden, juf doet dat hier niet voor 26 kinderen ;) ) mee. Soms krijgen ze er 1 ligakoekje of een stukje ontbijtkoek bij.
Ze hebben bij ons op school niet echt regels daarvoor, omdat het tot nu toe eigenlijk wel goed gaat.
Maar ik vind het zelf wel weer een mooi meegenomen fruitmomentje, thuis eet vooral de oudste dat toch minder makkelijk dan op school.
Ze vraagt wel eens om koekjes met chocolade e.d. maar dat vind ik niks voor op school, krijgen ze dus ook niet mee.
Om te drinken krijgen ze eigenlijk altijd oploslimonade mee.

I. had vandaag een jurkje aan wat haar lekker zat. Speelproof, dus mag vies worden.
Gewoon comfortabele kleren, geen speciale eerste dag outfit hier.

Bij ons gymmen groep 1 en 2 in ondergoed en op blote voeten, dus geen gedoe met gymschoenen enzo.

WEL HANDIG:
- Naamlabels voor op bekers en bakjes (bijvoorbeeld van goedgemerkt, daar heb ik zelf goede ervaringen mee, blijven goed plakken, kunnen ook in schoenen)
- Naam in de jas (er bestaan ook instrijklabels met naam, maar ik schrijf het eigenlijk meestal).
- Vriendenboekje (leuk voor later, ze gaan er vanzelf mee leuren als ze zo ver zijn, I. krijgt deze voor haar verjaardag).

NIET HANDIG:
- Op hete dagen melkproducten meegeven in een beker, het duurt vaak even voor het pauze is en dan is de melk oid warm, geen idee wat dat voor de houdbaarheid doet, maar goed lijkt het me ook niet.
(pakjes zou ik dan eerder doen als je melkproducten wilt meegeven).
- Gymkleren/boeken/e.d en eten/drinken in dezelfde tas. Als je lekkage hebt dan is alles nat.
Mijn oudste heeft een zwemtas waar in groep 3 ook de gymkleren in mee kunnen.

Speelafspraakjes:
- Als ik iemand verder niet ken dan breng ik ze zelf weg, of ik ga mee, andere ouders doen dat ook.
- Telefoonnummers uitwisselen, als er iets is kan je altijd bellen of gebeld worden.
- Toevallig had ik vandaag voor het eerst een moeder die vroeg of er bijzonderheden waren, eigenlijk best goed, al ga ik er ook een beetje van uit dat ouders het zeggen als er wel bijzonderheden zijn.
- En als ik er geen goed gevoel bij heb dan ga ik of mee of er wordt niet gespeeld (kindje die bij mijn oudste in de klas heeft gezeten en heel claimend was, geen fijn gevoel bij de ouders, is ze nooit gaan spelen, maar nu komt mijn jongste bij het 2e kind van dat gezin in de klas die ook gelijk vandaag zo ongeveer mijn kind claimde en wilde spelen, maar dat kwam gelukkig niet uit...). En misschien is er niks aan de hand, maar mn alarmbellen gaan af en als mijn dochter er al wil spelen dan ga ik mee, maar ze leek ook niet heel geïnteresseerd (en daar ben ik niet zo heel rouwig om).
Fake it till you make it...
pi_128516471
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 22:05 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Ik snap je, ik ben er ook bijna(!) door geintrigeerd. Ik zou er een flesje lube bij kopen als ik jou was :D
:?
:)
pi_128516834
Ben ik de enige die gymen op blote voeten vies vindt?
Wij peutergymen nu nog met onze dochter maar ik vind het echt smerig als kindjes op blote voetjes lopen. Niet omdat ik die kindjes vies vind, maar ik denk dan aan bijvoorbeeld wratten die besmettelijk zijn enzo. Gewoon bah! Ik moet me maar eens verdiepen in wat onze basisschool voor gymschoenbeleid heeft voor de kleuters. :)
pi_128516894
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 22:23 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij peutergymen nu nog met onze dochter maar ik vind het echt smerig als kindjes op blote voetjes lopen. Niet omdat ik die kindjes vies vind, maar ik denk dan aan bijvoorbeeld wratten die besmettelijk zijn enzo. Gewoon bah! Ik moet me maar eens verdiepen in wat onze basisschool voor gymschoenbeleid heeft voor de kleuters. :)
nee hoor... ik deel je mening
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 22:24:07 #63
190853 RockabeIIa
pi_128516896
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 22:17 schreef mignonne het volgende:

[..]

:?
?
  dinsdag 2 juli 2013 @ 22:25:46 #64
190853 RockabeIIa
pi_128516991
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 22:23 schreef _NIKKI_ het volgende:
Nou dat is toch ook vies. Mijn oudste loopt al 2 jaar met een schimpie hierdoor... Ik heb er nooit bij nagedacht maar nu dus echt wel!
  dinsdag 2 juli 2013 @ 22:25:56 #65
35189 Troel
scherp en bot
pi_128517000
Je zal maar per ongeluk de verkeerde meegeven :+

Hier ook niet op blote voeten hoor, bah. Terwijl ik juist een blotevoetenmens ben :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_128517319
Ik heb gelijk even de schoolgids gecheckt: "bij het gymen dragen de kinderen geschikt schoeisel". :D
Hoef ik toch niet op zoek naar een andere school. :)

Ohh getsie Rocka! Ik snap dat je er nu inderdaad wel over nadenkt!
pi_128518756
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 22:22 schreef -Spring het volgende:
Sensilube, vermoed ik.
Ik begreep dat het om glijmiddel ging alleen niet de link met die drinkfles.

Maar Rocks is zo te zien een stuk meer thuis in de roze hulpstukken dan ik. Ik had er geen seconde zo aan gedacht en gelukkig mijn 4-jarige ook niet :+
:)
pi_128519612
Leuk topic! Mijn B gaat ook na de vakantie naar school. Ze is al 4 x gaan wennen, wat heel goed ging, alleen het afscheidnemen was moeilijk. DE eerste weken mag ze maar halve dagen, daarna wordt het opgebouwd naar hele dagen (behalve de woensdag natuurlijk). Voor het tienuurtje ga ik fruit meegeven, en ik enk een lege beker, zodat ze water kan nemen als ze wil. Bij de lunch kan ze schoolmelk krijgen, eens kijken wat dat kost. En een deel van het jaar is er gratis schoolfruit vanuit een of ander overheidsproject. Weet niet meer helemaal hoe dat zit.

We hebben vanaf 1 september bso, die belden vandaag ook al over wennen. Ik ben eigenlijk een beetje klaar met al dat wennen, het is amper te doen met opvang zo.
pi_128528743
Als ik moest kiezen met gym, zou ik ook geen blote voeten doen...
pi_128622397
Dewi heeft net de wenperiode gehad.
Zij mocht naast de speelzaal al volledige dagen meedraaien in de instroomgroep.
Het viel mij reuze mee dat ze dit ook echt kon volhouden.
Sterker nog ze baalt een beetje van de zomervakantie, want dan is de school dicht.
Na de zomervakantie mag ze door in groep 1.
pi_128622774
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 22:13 schreef Nijna het volgende:
In augustus wordt I 4 jaar.
Ze is vanmorgen wezen wennen (1e keer mag je er 10 minuten bij blijven) en gaat donderdag nog.
Bij ons op school gaan ze 5 ochtenden, geen middagen in groep 1 en in principe gaat ze ook gelijk 5 ochtenden na de zomervakantie.
Voorbereiding... ze wist al een beetje hoe het ging van grote zus :).
Verder heb ik verteld dat ik even mee mocht in de klas en dat ik dan weer naar huis zou gaan en haar na school op kwam halen.

We zijn vorige week samen een bakje uit gaan zoeken (Hello Kitty werd het) voor het fruit. En ze heeft een contigo beker, die die mignonne eerder postte.
Tasje heb ik even een tasje gepakt wat we nog hadden en ik was eigenlijk bezig gegaan met een tas te maken voor haar en zus, maar dat schiet niet op.
Zus moet sowieso iets anders, maar of dat zelfmaak project gaat lukken weet ik noog niet.

Lunchpakketje hoeven ze alleen bij overblijven, dat doen ze incidenteel.
Maar voor de "ochtendpauze" geef ik eigenlijk voornamelijk fruit (gesneden, juf doet dat hier niet voor 26 kinderen ;) ) mee. Soms krijgen ze er 1 ligakoekje of een stukje ontbijtkoek bij.
Ze hebben bij ons op school niet echt regels daarvoor, omdat het tot nu toe eigenlijk wel goed gaat.
Maar ik vind het zelf wel weer een mooi meegenomen fruitmomentje, thuis eet vooral de oudste dat toch minder makkelijk dan op school.
Ze vraagt wel eens om koekjes met chocolade e.d. maar dat vind ik niks voor op school, krijgen ze dus ook niet mee.
Om te drinken krijgen ze eigenlijk altijd oploslimonade mee.

I. had vandaag een jurkje aan wat haar lekker zat. Speelproof, dus mag vies worden.
Gewoon comfortabele kleren, geen speciale eerste dag outfit hier.

Bij ons gymmen groep 1 en 2 in ondergoed en op blote voeten, dus geen gedoe met gymschoenen enzo.

WEL HANDIG:
- Naamlabels voor op bekers en bakjes (bijvoorbeeld van goedgemerkt, daar heb ik zelf goede ervaringen mee, blijven goed plakken, kunnen ook in schoenen)
- Naam in de jas (er bestaan ook instrijklabels met naam, maar ik schrijf het eigenlijk meestal).
- Vriendenboekje (leuk voor later, ze gaan er vanzelf mee leuren als ze zo ver zijn, I. krijgt deze voor haar verjaardag).

NIET HANDIG:
- Op hete dagen melkproducten meegeven in een beker, het duurt vaak even voor het pauze is en dan is de melk oid warm, geen idee wat dat voor de houdbaarheid doet, maar goed lijkt het me ook niet.
(pakjes zou ik dan eerder doen als je melkproducten wilt meegeven).
- Gymkleren/boeken/e.d en eten/drinken in dezelfde tas. Als je lekkage hebt dan is alles nat.
Mijn oudste heeft een zwemtas waar in groep 3 ook de gymkleren in mee kunnen.

Speelafspraakjes:
- Als ik iemand verder niet ken dan breng ik ze zelf weg, of ik ga mee, andere ouders doen dat ook.
- Telefoonnummers uitwisselen, als er iets is kan je altijd bellen of gebeld worden.
- Toevallig had ik vandaag voor het eerst een moeder die vroeg of er bijzonderheden waren, eigenlijk best goed, al ga ik er ook een beetje van uit dat ouders het zeggen als er wel bijzonderheden zijn.
- En als ik er geen goed gevoel bij heb dan ga ik of mee of er wordt niet gespeeld (kindje die bij mijn oudste in de klas heeft gezeten en heel claimend was, geen fijn gevoel bij de ouders, is ze nooit gaan spelen, maar nu komt mijn jongste bij het 2e kind van dat gezin in de klas die ook gelijk vandaag zo ongeveer mijn kind claimde en wilde spelen, maar dat kwam gelukkig niet uit...). En misschien is er niks aan de hand, maar mn alarmbellen gaan af en als mijn dochter er al wil spelen dan ga ik mee, maar ze leek ook niet heel geïnteresseerd (en daar ben ik niet zo heel rouwig om).
Hier is Hello Kitty ook populair als trommel.
Zelf gebruik ik pakjes drinken, maar ik ga overstappen, want er is nu dagelijks een lekkage in haar rugzak doordat ze het pakje niet opdrinkt en deze in haar fruit trommel terug stopt om te bewaren. :{
Via de chinese Ebay zo'n Bento trommel besteld met uitstekers.
Lijkt mij leuk om 1 keer per week iets speciaals te doen.
pi_128623427
Leuk idee om er wat speciaals van te maken :).
Oeh, dat pakje in haar fruitbakje... lekkerdelek
  vrijdag 5 juli 2013 @ 23:19:29 #73
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_128642683
Een speciale lunch is leuk, maar hou er rekening mee dat het wel snel op moet.
Ze hebben meestal 15 tot 20 minuten de tijd om alles op te eten en te drinken tussen de middag. De overblijfjuffen (in ons geval oude dametjes) zijn streng!
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 5 juli 2013 @ 23:52:09 #74
190853 RockabeIIa
pi_128644386
Oja, mijn oudste heeft vaak zijn brood niet eens op omdat ie zo kletst... Sinds ik dat weet doe ik er ook een zakje knijpyoghurt bij

Ook niet handig/lekker trouwens: Filet americain mee op brood :')
  † In Memoriam † vrijdag 5 juli 2013 @ 23:59:47 #75
7074 moussy
kuttekop
pi_128644707
leverworst is ook zo'n goeie om niet op brood te doen als het ook maar iets warmer dan 15 graden is :')
Je zou er haast een boek over schrijven!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')