abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 juli 2013 @ 10:32:32 #51
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_128491245
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:07 schreef z3bra het volgende:

[..]

Nice, zie al gelijk wat bij plaatselijke ROC :)
Succes!
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_128491278
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:30 schreef z3bra het volgende:

[..]

Interessant! Was het besluiteloosheid? Of simpelweg uitstellen?
Soort combinatie. Had al wel een MBO ict diploma, maar dat was zo nutteloos dat ik er net zo goed m'n kont mee kon afvegen.

Heb toen maar HBO informatica gedaan om in ieder geval redelijk makkelijk aan een baan te kunnen komen, dat is gelukt. Maar echt passie voor het vak heb ik eigenlijk niet...

Maar goed, ik zou adviseren iets te gaan leren eventueel in deeltijd...
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 2 juli 2013 @ 10:34:20 #53
237032 z3bra
Referee extraordinaire
pi_128491303
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:33 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Soort combinatie. Had al wel een MBO ict diploma, maar dat was zo nutteloos dat ik er net zo goed m'n kont mee kon afvegen.

Heb toen maar HBO informatica gedaan om in ieder geval redelijk makkelijk aan een baan te kunnen komen, dat is gelukt. Maar echt passie voor het vak heb ik eigenlijk niet...

Maar goed, ik zou adviseren iets te gaan leren eventueel in deeltijd...
Oké maar jij 'wist' dus al dat je die richting uit wilde, toch? Dat maakt het denk ik makkelijker om een studie op te pakken.
Vertical black and white stripes worn by referees in many North American sports.
pi_128491371
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:30 schreef z3bra het volgende:

[..]

Schei toch uit! Er zijn zat functies waar je inderdaad een gedegen hbo-opleiding voor nodig zult hebben maar ik heb het vaak genoeg meegemaakt dat zogenaamde hbo-functies echt niet zó veeleisend waren.
Kan je wat voorbeelden van functies geven? Maar dan nog heb je niet het bijbehorende salaris.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 10:40:32 #55
237032 z3bra
Referee extraordinaire
pi_128491500
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:36 schreef Zolder het volgende:

[..]

Kan je wat voorbeelden van functies geven? Maar dan nog heb je niet het bijbehorende salaris.
Nee dat ben ik wel met je eens.. Een voorbeeld van wat ik heb meegemaakt was projectmanager, ik kende er twee binnen hetzelfde bedrijf, de ene met diploma, de ander zonder. Ik vond degene zonder diploma veel geschikter als ik terugdenk aan zijn aansturing, communicatie en doortastendheid.

Wat het salaris betreft, klinkt wellicht verwend maar ik vind het salaris niet zaligmakend. Ik hoef geen ¤ 3000 per maand te verdienen.
Vertical black and white stripes worn by referees in many North American sports.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 10:43:20 #56
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128491578
zelfstandig werkend kok is een prachtig beroep
je bent de manager van de keuken en het is een en al creatie

in de keuken werken is echt super tof !!!
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  dinsdag 2 juli 2013 @ 10:45:15 #57
237032 z3bra
Referee extraordinaire
pi_128491626
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:43 schreef sturmpie het volgende:
zelfstandig werkend kok is een prachtig beroep
je bent de manager van de keuken en het is een en al creatie

in de keuken werken is echt super tof !!!
Ik vind dat een machtig mooi beroep maar ik heb daar totaal geen aanleg voor. Ik heb alleen smaak als ik wat wil eten, en zelfs dan ben ik geen fijnproever. Ik zou voor het hoogst haalbare willen gaan en ik weet dat ik als kok zeer matig zou zijn.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 10:52:24 #58
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128491830
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:45 schreef z3bra het volgende:

[..]

Ik vind dat een machtig mooi beroep maar ik heb daar totaal geen aanleg voor. Ik heb alleen smaak als ik wat wil eten, en zelfs dan ben ik geen fijnproever. Ik zou voor het hoogst haalbare willen gaan en ik weet dat ik als kok zeer matig zou zijn.
er zijn nog tal van horecajobs
het hoogst haalbare in de horeca weet ik niet zo gauw maar als je baas van een hotel bent heb je het in ieder geval ver geschopt
hotel manager ?
  dinsdag 2 juli 2013 @ 10:54:21 #59
237032 z3bra
Referee extraordinaire
pi_128491875
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:52 schreef sturmpie het volgende:

[..]

er zijn nog tal van horecajobs
het hoogst haalbare in de horeca weet ik niet zo gauw maar als je baas van een hotel bent heb je het in ieder geval ver geschopt
hotel manager ?
Nee ik bedoel niet hierarchisch gezien, ik bedoel qua functioneren in je baan..
pi_128492257
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:54 schreef z3bra het volgende:

[..]

Maar als je niet eens weet wat je wilt gaan doen hoe weet je dan wel dat je voor het hoogst haalbare wilt gaan. Het klinkt ambitieus zonder te weten welke ambitie je hebt.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:10:00 #61
237032 z3bra
Referee extraordinaire
pi_128492297
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar als je niet eens weet wat je wilt gaan doen hoe weet je dan wel dat je voor het hoogst haalbare wilt gaan. Het klinkt ambitieus zonder te weten welke ambitie je hebt.
Anders gezegd, ik wil mijn werk zo goed mogelijk doen, en ik weet dat ik geen goede kok zou zijn.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:10:30 #62
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128492311
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:54 schreef z3bra het volgende:

[..]

dat is het mooie aan de keuken
je begint als hulpje en als alles goed gaat word je vanzelf chef
als je twee linkerhanden hebt moet je er niet aan beginnen, je motoriek en coordinatie moeten in orde zijn om tempo te houden, in een drukke keuken lijkt het al gauw op fitness, rennen, vliegen, vallen, opstaan, en maar zorgen dat de bordjes er mooi en lekker uit gaan. echt iets wat je eens moet meemaken, net een drug :) je maakt iets waar anderen van kunnen genieten en dat geeft voldoening
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:12:58 #63
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128492383
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:10 schreef z3bra het volgende:

[..]

Anders gezegd, ik wil mijn werk zo goed mogelijk doen, en ik weet dat ik geen goede kok zou zijn.
mwaah, ik ben ook onverwacht in de keuken belandt, ok ik kon wel een ei bakken, en had ook wel eens aardappelen gekookt. echt, er ging een wereld voor me open. hoe die koks met het eten spelen en met messen omgaan alsof het een balpen is. je ziet ze de lekkerste gerechten maken en door mee te doen leer je vanzelf hoe het gaat

[ Bericht 0% gewijzigd door sturmpie op 02-07-2013 11:33:00 ]
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:32:28 #64
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128492957

[ Bericht 100% gewijzigd door sturmpie op 02-07-2013 11:32:42 ]
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:37:40 #65
237032 z3bra
Referee extraordinaire
pi_128493142
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:32 schreef sturmpie het volgende:

U zei?
  dinsdag 2 juli 2013 @ 13:12:37 #66
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_128496514
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:04 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dat zijn ZZP'ers, moeten ze nog wel hun pensioen en de lease van hun bestelbus van betalen.
Dan zou ik het nog serieus overwegen.
Zit nu op een minder maandsalaris waar ik ook zelf m'n pensioentje van moet regelen..
  dinsdag 2 juli 2013 @ 13:15:17 #67
237032 z3bra
Referee extraordinaire
pi_128496612
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 13:12 schreef Keltie het volgende:

[..]

Zit nu op een minder maandsalaris waar ik ook zelf m'n pensioentje van moet regelen..
Zeker!
pi_128500173
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 09:33 schreef z3bra het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens, zodra ik zou besluiten dat ik technisch tekenaar wil worden maar dat is een functie die me nog nooit heeft aangesproken.
Dit is je probleem. Ga bedenken wat je echt wilt gaan doen en baseer daar je keuze op. Je moet niet gelijk denken bij elke functie oh dat lijkt me wel wat. Het probleem is dat je te besluiteloos bent om een keuze te maken.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 15:02:11 #69
237032 z3bra
Referee extraordinaire
pi_128500399
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 14:56 schreef MJ23 het volgende:

[..]

Dit is je probleem. Ga bedenken wat je echt wilt gaan doen en baseer daar je keuze op. Je moet niet gelijk denken bij elke functie oh dat lijkt me wel wat. Het probleem is dat je te besluiteloos bent om een keuze te maken.
Ja! Dat is inderdaad het probleem.
pi_128500914
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:10 schreef z3bra het volgende:
Maar eigenlijk blink je tot nu toe nergens in uit en wil je tegelijk wel heel goed zijn in wat je gaat doen. Dat lijkt me een probleem.

Ik denk dat je eerst moet bepalen wat je leuk vindt om te doen, voor je je druk gaat maken over of je er echt goed in kunt worden. Hoe zou jouw ideale werkdag er uit zien (zonder een beroep te noemen)? Werk je binnen of buiten, in een team of zelfstandig..?
pi_128501099
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 09:15 schreef z3bra het volgende:
Lieve schatteboutjes des Fok!s,

Sinds enige jaren zwerf ik rond in de kantoorwereld der Nederlanden en het is me al opgevallen dat ik een aantal keren niet kon "aarden" bij bepaalde bedrijven. Nou dacht ik eigenlijk, zoals het hoort, dat het aan mij lag en ik me niet kon schikken naar het betreffende bedrijf, of dat het in een enkel geval aan het bedrijf in kwestie lag, en ja daar zat ook een bedrijf tussen waarbij je zegt :
:') ende |:(

Echter, de laatste tijd bekruipt me steeds meer het gevoel dat het het kantoorwerk an sich is dat als een sloopkogel op mijn gemoed werkt. De dagelijkse sleur, file in, file uit, kantoorpark in, kantoortje in, "Goeiesmorges dese morrege" en dan het treurige A4'tjes schuiven want écht dingen voor elkaar krijgen doe je niet op een kantoor, toch?

Ik vervul nu als een zombie een verkoop binnendienst functie bij een ICT-bedrijf, met prettige collega's, interessante diensten en gevarieerde klanten. Ik heb vrij heldere instructies en opdrachten gekregen en zou in theorie aaridg wat werk moeten hebben. In de praktijk is dat echter niet zo en ik vertoon zowel burn- als bore-out verschijnselen. Voor de niet connaisseurs :

Burn-out: zo hard werken dat de spanning en stress je teveel worden
Bore-out: zo weining te doen hebben dat je je zo verveeld dat de stress der verveling je teveel wordt

Nou begon het mij enige weken geleden te dagen; ik haal geen voldoening uit dit werk. Het kantoorbestaan zoals hierboven beschreven, de administratieve taken, het landerige rondhangen dat bij een kantoorbaan komt kijken, het begint me allemaal verschrikkelijk tegen te staan!

Ik heb besloten dat ik een carrièreswitch (om maar een mooi Nederlands woord te bezigen) te maken. Nou heb ik alleen nog geen idee wat! En daarom is mijn vraag tweeledig :

1) Wie heeft er ook ervaring met dit beklemmende gevoel dat ik hierboven tracht te omschrijven? En hoe ben je daarmee omgegaan?

2) Voor wie een carrièreswitch heeft gemaakt van kantoor naar niet-kantoor, hoe is dat gegaan? Wat moest je ervoor doen of laten?

Bedankt!
Wat doe je buiten werk eigenlijk?

Als je geen leuke hobbies / passies hebt kan het ook daaraan liggen.

Ik heb bij mijzelf jaren geleden gemerkt dat ik niet gelukkig zal worden van werk an sich, ondanks het feit dat ik het werk interessant en uitdagend vind (HBO, Technische functie). Daarom heb ik mij gestort op dingen die ik echt leuk vind:

- Sporten in de breedste zin van het woord, als iets lichamelijk inspannend is zal ik het voor mijzelf op een bepaald niveau leren beheersen. Of het nou schaatsen, squashen, kickboksen of klimmen is.

- Reizen

- Seks
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
  dinsdag 2 juli 2013 @ 15:22:33 #72
237032 z3bra
Referee extraordinaire
pi_128501190
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 15:20 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Wat doe je buiten werk eigenlijk?

Als je geen leuke hobbies / passies hebt kan het ook daaraan liggen.

Ik heb bij mijzelf jaren geleden gemerkt dat ik niet gelukkig zal worden van werk an sich, ondanks het feit dat ik het werk interessant en uitdagend vind (HBO, Technische functie). Daarom heb ik mij gestort op dingen die ik echt leuk vind:

- Sporten in de breedste zin van het woord, als iets lichamelijk inspannend is zal ik het voor mijzelf op een bepaald niveau leren beheersen. Of het nou schaatsen, squashen, kickboksen of klimmen is.

- Reizen

- Seks
Ik heb een hobby (sport) waar ik erg veel voldoening uithaal, daarnaast heb ik een fijne relatie en nog zo wat interesses.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 15:23:22 #73
237032 z3bra
Referee extraordinaire
pi_128501220
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 15:15 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Maar eigenlijk blink je tot nu toe nergens in uit en wil je tegelijk wel heel goed zijn in wat je gaat doen. Dat lijkt me een probleem.

Ik denk dat je eerst moet bepalen wat je leuk vindt om te doen, voor je je druk gaat maken over of je er echt goed in kunt worden. Hoe zou jouw ideale werkdag er uit zien (zonder een beroep te noemen)? Werk je binnen of buiten, in een team of zelfstandig..?
Het probleem met deze P&O-valkuil (Beschrijf je ideale baan/dag) is a) als ik het precies wist dan vroeg ik niet om hulp b) dat kan van dag tot dag verschillend.
pi_128501299
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 15:22 schreef z3bra het volgende:

[..]

[..]

Ik heb een hobby (sport) waar ik erg veel voldoening uithaal, daarnaast heb ik een fijne relatie en nog zo wat interesses.
Wat is jouw passie?
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
  dinsdag 2 juli 2013 @ 15:26:37 #75
237032 z3bra
Referee extraordinaire
pi_128501348
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 15:25 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Wat is jouw passie?
Mijn sport. Nee, daar is geen werk in :)
pi_128501391
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 15:23 schreef z3bra het volgende:
Het probleem met deze P&O-valkuil (Beschrijf je ideale baan/dag) is a) als ik het precies wist dan vroeg ik niet om hulp b) dat kan van dag tot dag verschillend.
Jeez, wat nou P&O valkuil :') mensen proberen je te helpen en je reageert zo? Lekker dan.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 15:29:20 #77
237032 z3bra
Referee extraordinaire
pi_128501450
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 15:27 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Jeez, wat nou P&O valkuil :') mensen proberen je te helpen en je reageert zo? Lekker dan.
Niks persoonlijks, dus gelieve dat niet zo op te vatten. Doet niets af aan mijn idee erover.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 15:34:05 #78
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_128501672
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 13:12 schreef Keltie het volgende:

[..]

Lijkt me geen vetpot, aan lease ben je ook snel 250 euro per week kwijt.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_128501837
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 15:29 schreef z3bra het volgende:
Niks persoonlijks, dus gelieve dat niet zo op te vatten. Doet niets af aan mijn idee erover.
Hoe kan het nou van dag tot dag verschillen wat voor werk je wil doen? Als het mooi weer is baal je dat je binnenzit, als het regent baal je dat je niet thuiswerkt, zoiets?
  dinsdag 2 juli 2013 @ 15:42:24 #80
237032 z3bra
Referee extraordinaire
pi_128501968
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 15:38 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Hoe kan het nou van dag tot dag verschillen wat voor werk je wil doen? Als het mooi weer is baal je dat je binnenzit, als het regent baal je dat je niet thuiswerkt, zoiets?
Nee maar heb jij dan 1 ideale werkdag? Die je elke dag wilt doen?
pi_128502068
Welke sport?
  dinsdag 2 juli 2013 @ 15:48:26 #82
237032 z3bra
Referee extraordinaire
pi_128502147
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 15:45 schreef MJ23 het volgende:
Welke sport?
IJshockey.
pi_128502192
Ga naar Canada of Amerika :D
pi_128502235
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 15:42 schreef z3bra het volgende:
Nee maar heb jij dan 1 ideale werkdag? Die je elke dag wilt doen?
Ja hoor.

Ik zeg niet dat iedere dag exact het zelfde moet gaan. Ik vraag naar wat een werkplek fijn maakt voor jou. Voor mij is dat bijvoorbeeld dat ik niet meer dan 20% van mijn tijd aan het vergaderen ben, wel regelmatig contact heb met collega's maar zelfstandig werk (dus niet samen achter een beeldscherm zitten om iets te maken :r maar wel apart werken en dan weer samenkomen om te bespreken). Verder vind ik het fijn om niet steeds tussen dezelfde collega's te zitten, dus werk met veel parttimers vind ik fijn of het nieuwe werken - tenzij ik gedurende de dag meerdere keren moet verkassen, dat stoort me dan weer. Ik werk het liefst bij een grote organisatie en vind het prima om voor meerdere mensen te werken, als maar duidelijk is voor welk project ik bij welke persoon moet zijn (niet dat ik twee mensen met tegengestelde wensen probeer te plezieren met één product). Snap je ongeveer wat ik bedoel? Dit gaat over tig banen en zegt nog niets over wat ik nou precies doe op een dag - laat staan dat elke dag het zelfde is. Maar het geeft wel een idee van bij welke organisatie ik pas.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 15:57:29 #85
237032 z3bra
Referee extraordinaire
pi_128502420
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 15:51 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ja hoor.

Ik zeg niet dat iedere dag exact het zelfde moet gaan. Ik vraag naar wat een werkplek fijn maakt voor jou. Voor mij is dat bijvoorbeeld dat ik niet meer dan 20% van mijn tijd aan het vergaderen ben, wel regelmatig contact heb met collega's maar zelfstandig werk (dus niet samen achter een beeldscherm zitten om iets te maken :r maar wel apart werken en dan weer samenkomen om te bespreken). Verder vind ik het fijn om niet steeds tussen dezelfde collega's te zitten, dus werk met veel parttimers vind ik fijn of het nieuwe werken - tenzij ik gedurende de dag meerdere keren moet verkassen, dat stoort me dan weer. Ik werk het liefst bij een grote organisatie en vind het prima om voor meerdere mensen te werken, als maar duidelijk is voor welk project ik bij welke persoon moet zijn (niet dat ik twee mensen met tegengestelde wensen probeer te plezieren met één product). Snap je ongeveer wat ik bedoel? Dit gaat over tig banen en zegt nog niets over wat ik nou precies doe op een dag - laat staan dat elke dag het zelfde is. Maar het geeft wel een idee van bij welke organisatie ik pas.
Oké, duidelijk! Dan begreep ik je gewoon verkeerd, excuus.

Ik twijfel nog steeds bij het 'concept' kantoorwerk, als in, het geestdodende werk dat ik nu vooral doe.. Ik werk graag in middelgrote bedrijven (maximaal 50 à 75 medewerkers), bij voorkeur familiebedrijven. Of van één eigenaar. Ik werk het liefst met collega's, bij voorkeur mannen, op een afdeling en wil graag veel contact met klanten, leveranciers, enz. enz. Samengevat; externen.

Bij voorkeur heb ik een klein team van leidinggevenden (1 of 2 personen). Wat met trouwens opvalt, ik weet niet of je daarbij een idee krijgt; voor de plaatselijke ijshockeyverenging waarvan ik lid ben, ben ik teammanager voor het eredivisieteam. Dat is een onbetaalde functie voor een paar uurtjes per week waar ik fungeer als manusje-van-alles en 'buffer' voor onder andere communicatie tussen verschillende partijen zoals bestuur, staf, spelers, sponsors, enz. enz.
pi_128502806
Ik herken het wel enigszins, hoewel ik heel ander werk doe.
Ik geef leiding aan een grote groep mensen in een magazijn, waar ze dus "met dozen schuiven, pallets opstapelen en op reachtrucks rijden". Ook ik heb alleen Havo, door omstandigheden nooit doorgeleerd en per toeval beland in wat ik nu doe. Ik ben goed in mijn werk, en het is een kunstje geworden....zo verschrikkelijk saai.
Ik zou graag iets anders doen...weg uit de omgeving waar ik nu 15 jaar rondloop, maar als ik naar aanleiding van mijn monsterboard of vacaturebank-profiel word uitgenodigd, word ik vooral gevraagd om te doen wat ik nu doe, dezelfde dozen en pallets, maar dan in een industrieterrein verderop.
Dan is er nog het geld, ik word niet rijk van deze baan, maar verdien wel bovenmodaal ermee, en als ikop mijn laatste aanbod was ingegaan, wat me overigens een hele leuke baan leek, zou ik er 800 euro per maand op achteruit gaan. Voor mij is salaris ook niet het belangrijkste, maar goed, 800 euro is best veel geld.
Hoe ga ik er mee om? Ik maak mezelf wijs dat mijn werk een noodzakelijk iets is, niet mijn roeping. Ik leef voor mijn hobby's en mijn passies, werk is iets wat ik er bij doe.....
pi_128503288
Ik las laatst een artikel in de krant dat ze weer meer ambachtswerkers zoeken: mensen die iets vervaardigen met hun handen en gewoon goed zijn in hun vak. Als voorbeeld werd een schoenmaker gegeven, maar je zou ook kunnen denken aan een fietsenmaker of iets dergelijks. Misschien kan je bij zo'n bedrijf een interne opleiding volgen of het werk gewoon 'on-the-job' leren. Er schijnt genoeg werk in te zijn, dus je hebt ook nog kans dat je er binnenkomt.
Andere optie die je noemt zijn familiebedrijven. Misschien kan je daar ook wel deelnemen aan een productieproces? Ik moet daarbij denken aan de Batavusfabriek of een fabriek waar ze handmatig tuingereedschap vervaardigen (stond in Volkskrant Magazine). Misschien willen ze je bij zo'n bedrijf wel een interne opleiding aanbieden. Als jij gemotiveerd bent heb je de halve wereld al gewonnen.
Somebody that I used to know
  dinsdag 2 juli 2013 @ 16:32:48 #88
237032 z3bra
Referee extraordinaire
pi_128503640
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 16:21 schreef Postbus100 het volgende:
Ik las laatst een artikel in de krant dat ze weer meer ambachtswerkers zoeken: mensen die iets vervaardigen met hun handen en gewoon goed zijn in hun vak. Als voorbeeld werd een schoenmaker gegeven, maar je zou ook kunnen denken aan een fietsenmaker of iets dergelijks. Misschien kan je bij zo'n bedrijf een interne opleiding volgen of het werk gewoon 'on-the-job' leren. Er schijnt genoeg werk in te zijn, dus je hebt ook nog kans dat je er binnenkomt.
Andere optie die je noemt zijn familiebedrijven. Misschien kan je daar ook wel deelnemen aan een productieproces? Ik moet daarbij denken aan de Batavusfabriek of een fabriek waar ze handmatig tuingereedschap vervaardigen (stond in Volkskrant Magazine). Misschien willen ze je bij zo'n bedrijf wel een interne opleiding aanbieden. Als jij gemotiveerd bent heb je de halve wereld al gewonnen.
Dat vind ik waardevolle tips! Ik zat er zelf ook al te denken... Weet je nog welke krant? Ben erg benieuwd!
pi_128504329
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 16:32 schreef z3bra het volgende:

[..]

Dat vind ik waardevolle tips! Ik zat er zelf ook al te denken... Weet je nog welke krant? Ben erg benieuwd!
Waarom ga je niet in de procesindustrie? Werken bij Shell ofzo, genoeg werk daar in Rotterdam. Opleiding vapro via zo'n bedrijf.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 16:56:08 #90
237032 z3bra
Referee extraordinaire
pi_128504388
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 16:54 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Waarom ga je niet in de procesindustrie? Werken bij Shell ofzo, genoeg werk daar in Rotterdam. Opleiding vapro via zo'n bedrijf.
Wat is Vapro?
pi_128504707
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 16:56 schreef z3bra het volgende:

[..]

Wat is Vapro?
Technische opleiding, duurt meestal 2 jaar. MBO-niveau.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 17:18:01 #92
237032 z3bra
Referee extraordinaire
pi_128505061
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 17:06 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Technische opleiding, duurt meestal 2 jaar. MBO-niveau.
Erg bedankt!
  dinsdag 2 juli 2013 @ 17:18:13 #93
237032 z3bra
Referee extraordinaire
pi_128505070
Iedereen bedankt voor jullie moeite, ik ben weg, tot morgen :W
pi_128508657
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 16:32 schreef z3bra het volgende:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)er-werk-genoeg.dhtml (ik weet niet of je ook toegang hebt zonder abonnement en ik zie ook niets terug van die schoenmaker. Ik ben toch vrij zeker dat er een foto bij stond van een schoenma(a)k(st)er met het verhaal erbij dat die vrouw ook een kleine carrièreswitch had gemaakt).

En voor dat artikel over het tuingereedschap: VK magazine van 11 mei 2013. Het betrof schoffels van Sneeboer & Zn. Wellicht kan je het Magazine nog ergens in een bieb lenen o.i.d.

Succes!

[ Bericht 9% gewijzigd door Postbus100 op 02-07-2013 19:29:03 ]
Somebody that I used to know
  woensdag 3 juli 2013 @ 09:53:44 #95
237032 z3bra
Referee extraordinaire
pi_128528489
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:13 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)er-werk-genoeg.dhtml (ik weet niet of je ook toegang hebt zonder abonnement en ik zie ook niets terug van die schoenmaker. Ik ben toch vrij zeker dat er een foto bij stond van een schoenma(a)k(st)er met het verhaal erbij dat die vrouw ook een kleine carrièreswitch had gemaakt).

En voor dat artikel over het tuingereedschap: VK magazine van 11 mei 2013. Het betrof schoffels van Sneeboer & Zn. Wellicht kan je het Magazine nog ergens in een bieb lenen o.i.d.

Succes!
Ik heb het artikel geopend, tegen betaling maar dat is maar niet anders ;).
pi_128528579
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 15:57 schreef z3bra het volgende:
Oké, duidelijk! Dan begreep ik je gewoon verkeerd, excuus.

Ik twijfel nog steeds bij het 'concept' kantoorwerk, als in, het geestdodende werk dat ik nu vooral doe.. Ik werk graag in middelgrote bedrijven (maximaal 50 à 75 medewerkers), bij voorkeur familiebedrijven. Of van één eigenaar. Ik werk het liefst met collega's, bij voorkeur mannen, op een afdeling en wil graag veel contact met klanten, leveranciers, enz. enz. Samengevat; externen.

Bij voorkeur heb ik een klein team van leidinggevenden (1 of 2 personen). Wat met trouwens opvalt, ik weet niet of je daarbij een idee krijgt; voor de plaatselijke ijshockeyverenging waarvan ik lid ben, ben ik teammanager voor het eredivisieteam. Dat is een onbetaalde functie voor een paar uurtjes per week waar ik fungeer als manusje-van-alles en 'buffer' voor onder andere communicatie tussen verschillende partijen zoals bestuur, staf, spelers, sponsors, enz. enz.
Ik stel me jou nu voor in een functie waarbij je wel af en toe iets aan een bureau moet doen, maar ook veel in het bedrijf rondloopt om verschillende dingen te regelen en verschillende mensen te spreken. Dat je minder vastzit op één plek en veel variatie in je taken hebt. Zou dat het leuker maken?
  woensdag 3 juli 2013 @ 09:59:16 #97
237032 z3bra
Referee extraordinaire
pi_128528627
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:57 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik stel me jou nu voor in een functie waarbij je wel af en toe iets aan een bureau moet doen, maar ook veel in het bedrijf rondloopt om verschillende dingen te regelen en verschillende mensen te spreken. Dat je minder vastzit op één plek en veel variatie in je taken hebt. Zou dat het leuker maken?
Goedemorgen! Dat zou het zonder meer leuker maken, ja.
pi_128528761
Ken genoeg mensen die van alles gedaan hebben om een carriereswitch te maken maar tevergeefs. Blijkbaar hebben recruiters wat uit te leggen als ze iemand voordragen die niet aan het gebruikelijke profiel voldoet, en willen ze hun vingers daar niet aan branden.

In jouw situatie zou ik zelf mijn heil zoeken in een gelijke baan bij andere (nog kleinere) werkgever zodat je even een nieuwe omgeving hebt. Als je echt een switch wil maken moet je toch iets aan opleiding ernaast gaan doen. Lastig genoeg als je in een omgeving bent waarbij je continue wordt afgeleidt omdat je geen voldoening uit je werk haalt.

Als je er dan ook nog voor zorgt dat er een zichtbare logische lijn in je CV zit (en meer expertise hebt op een bepaald gebied dan anderen. Als je ouder wordt ben je duurder en dien je ook meer toegevoegde waarde te hebben) qua banen heb je straks een streepje voor op die ambitieloze lui die 5 jaar of langer dezelfde functie vervullen. Succes.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_128528828
Ik denk dat dat wel meevalt, TS heeft al aangegeven dat loon niet het belangrijkste is. Hij kan daarmee best aantrekkelijk zijn voor een bedrijf. Ik zou vooral gaan zoeken naar vacatures van bedrijven op hun eigen sites, omzeil die recruiters.
  woensdag 3 juli 2013 @ 10:12:00 #100
237032 z3bra
Referee extraordinaire
pi_128528971
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 10:07 schreef Dipkip het volgende:
Ik denk dat dat wel meevalt, TS heeft al aangegeven dat loon niet het belangrijkste is. Hij kan daarmee best aantrekkelijk zijn voor een bedrijf. Ik zou vooral gaan zoeken naar vacatures van bedrijven op hun eigen sites, omzeil die recruiters.
Ja, dat is sowieso mijn advies aan iedereen. Ik vind recruiters, vooral van de grotere bemiddelaars, maar van weinig nut.. Heb nog steeds niks vernomen, ondanks herhaaldelijk informeren van mijn kant, op sollicitaties van februari en maart.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')