Jeez, wat nou P&O valkuilquote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:23 schreef z3bra het volgende:
Het probleem met deze P&O-valkuil (Beschrijf je ideale baan/dag) is a) als ik het precies wist dan vroeg ik niet om hulp b) dat kan van dag tot dag verschillend.
Niks persoonlijks, dus gelieve dat niet zo op te vatten. Doet niets af aan mijn idee erover.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:27 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Jeez, wat nou P&O valkuilmensen proberen je te helpen en je reageert zo? Lekker dan.
Lijkt me geen vetpot, aan lease ben je ook snel 250 euro per week kwijt.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:12 schreef Keltie het volgende:
[..]
Dan zou ik het nog serieus overwegen.
Zit nu op een minder maandsalaris waar ik ook zelf m'n pensioentje van moet regelen..
Hoe kan het nou van dag tot dag verschillen wat voor werk je wil doen? Als het mooi weer is baal je dat je binnenzit, als het regent baal je dat je niet thuiswerkt, zoiets?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:29 schreef z3bra het volgende:
Niks persoonlijks, dus gelieve dat niet zo op te vatten. Doet niets af aan mijn idee erover.
Nee maar heb jij dan 1 ideale werkdag? Die je elke dag wilt doen?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:38 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Hoe kan het nou van dag tot dag verschillen wat voor werk je wil doen? Als het mooi weer is baal je dat je binnenzit, als het regent baal je dat je niet thuiswerkt, zoiets?
Ja hoor.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:42 schreef z3bra het volgende:
Nee maar heb jij dan 1 ideale werkdag? Die je elke dag wilt doen?
Oké, duidelijk! Dan begreep ik je gewoon verkeerd, excuus.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:51 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ja hoor.
Ik zeg niet dat iedere dag exact het zelfde moet gaan. Ik vraag naar wat een werkplek fijn maakt voor jou. Voor mij is dat bijvoorbeeld dat ik niet meer dan 20% van mijn tijd aan het vergaderen ben, wel regelmatig contact heb met collega's maar zelfstandig werk (dus niet samen achter een beeldscherm zitten om iets te makenmaar wel apart werken en dan weer samenkomen om te bespreken). Verder vind ik het fijn om niet steeds tussen dezelfde collega's te zitten, dus werk met veel parttimers vind ik fijn of het nieuwe werken - tenzij ik gedurende de dag meerdere keren moet verkassen, dat stoort me dan weer. Ik werk het liefst bij een grote organisatie en vind het prima om voor meerdere mensen te werken, als maar duidelijk is voor welk project ik bij welke persoon moet zijn (niet dat ik twee mensen met tegengestelde wensen probeer te plezieren met één product). Snap je ongeveer wat ik bedoel? Dit gaat over tig banen en zegt nog niets over wat ik nou precies doe op een dag - laat staan dat elke dag het zelfde is. Maar het geeft wel een idee van bij welke organisatie ik pas.
Dat vind ik waardevolle tips! Ik zat er zelf ook al te denken... Weet je nog welke krant? Ben erg benieuwd!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:21 schreef Postbus100 het volgende:
Ik las laatst een artikel in de krant dat ze weer meer ambachtswerkers zoeken: mensen die iets vervaardigen met hun handen en gewoon goed zijn in hun vak. Als voorbeeld werd een schoenmaker gegeven, maar je zou ook kunnen denken aan een fietsenmaker of iets dergelijks. Misschien kan je bij zo'n bedrijf een interne opleiding volgen of het werk gewoon 'on-the-job' leren. Er schijnt genoeg werk in te zijn, dus je hebt ook nog kans dat je er binnenkomt.
Andere optie die je noemt zijn familiebedrijven. Misschien kan je daar ook wel deelnemen aan een productieproces? Ik moet daarbij denken aan de Batavusfabriek of een fabriek waar ze handmatig tuingereedschap vervaardigen (stond in Volkskrant Magazine). Misschien willen ze je bij zo'n bedrijf wel een interne opleiding aanbieden. Als jij gemotiveerd bent heb je de halve wereld al gewonnen.
Waarom ga je niet in de procesindustrie? Werken bij Shell ofzo, genoeg werk daar in Rotterdam. Opleiding vapro via zo'n bedrijf.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:32 schreef z3bra het volgende:
[..]
Dat vind ik waardevolle tips! Ik zat er zelf ook al te denken... Weet je nog welke krant? Ben erg benieuwd!
Wat is Vapro?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:54 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Waarom ga je niet in de procesindustrie? Werken bij Shell ofzo, genoeg werk daar in Rotterdam. Opleiding vapro via zo'n bedrijf.
Erg bedankt!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:06 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Technische opleiding, duurt meestal 2 jaar. MBO-niveau.
http://www.volkskrant.nl/(...)er-werk-genoeg.dhtml (ik weet niet of je ook toegang hebt zonder abonnement en ik zie ook niets terug van die schoenmaker. Ik ben toch vrij zeker dat er een foto bij stond van een schoenma(a)k(st)er met het verhaal erbij dat die vrouw ook een kleine carrièreswitch had gemaakt).quote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:32 schreef z3bra het volgende:
[..]
Dat vind ik waardevolle tips! Ik zat er zelf ook al te denken... Weet je nog welke krant? Ben erg benieuwd!
Ik heb het artikel geopend, tegen betaling maar dat is maar niet andersquote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:13 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)er-werk-genoeg.dhtml (ik weet niet of je ook toegang hebt zonder abonnement en ik zie ook niets terug van die schoenmaker. Ik ben toch vrij zeker dat er een foto bij stond van een schoenma(a)k(st)er met het verhaal erbij dat die vrouw ook een kleine carrièreswitch had gemaakt).
En voor dat artikel over het tuingereedschap: VK magazine van 11 mei 2013. Het betrof schoffels van Sneeboer & Zn. Wellicht kan je het Magazine nog ergens in een bieb lenen o.i.d.
Succes!
Ik stel me jou nu voor in een functie waarbij je wel af en toe iets aan een bureau moet doen, maar ook veel in het bedrijf rondloopt om verschillende dingen te regelen en verschillende mensen te spreken. Dat je minder vastzit op één plek en veel variatie in je taken hebt. Zou dat het leuker maken?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:57 schreef z3bra het volgende:
Oké, duidelijk! Dan begreep ik je gewoon verkeerd, excuus.
Ik twijfel nog steeds bij het 'concept' kantoorwerk, als in, het geestdodende werk dat ik nu vooral doe.. Ik werk graag in middelgrote bedrijven (maximaal 50 à 75 medewerkers), bij voorkeur familiebedrijven. Of van één eigenaar. Ik werk het liefst met collega's, bij voorkeur mannen, op een afdeling en wil graag veel contact met klanten, leveranciers, enz. enz. Samengevat; externen.
Bij voorkeur heb ik een klein team van leidinggevenden (1 of 2 personen). Wat met trouwens opvalt, ik weet niet of je daarbij een idee krijgt; voor de plaatselijke ijshockeyverenging waarvan ik lid ben, ben ik teammanager voor het eredivisieteam. Dat is een onbetaalde functie voor een paar uurtjes per week waar ik fungeer als manusje-van-alles en 'buffer' voor onder andere communicatie tussen verschillende partijen zoals bestuur, staf, spelers, sponsors, enz. enz.
Goedemorgen! Dat zou het zonder meer leuker maken, ja.quote:Op woensdag 3 juli 2013 09:57 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik stel me jou nu voor in een functie waarbij je wel af en toe iets aan een bureau moet doen, maar ook veel in het bedrijf rondloopt om verschillende dingen te regelen en verschillende mensen te spreken. Dat je minder vastzit op één plek en veel variatie in je taken hebt. Zou dat het leuker maken?
Ja, dat is sowieso mijn advies aan iedereen. Ik vind recruiters, vooral van de grotere bemiddelaars, maar van weinig nut.. Heb nog steeds niks vernomen, ondanks herhaaldelijk informeren van mijn kant, op sollicitaties van februari en maart.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:07 schreef Dipkip het volgende:
Ik denk dat dat wel meevalt, TS heeft al aangegeven dat loon niet het belangrijkste is. Hij kan daarmee best aantrekkelijk zijn voor een bedrijf. Ik zou vooral gaan zoeken naar vacatures van bedrijven op hun eigen sites, omzeil die recruiters.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |