Dat probleem zie ik inderdaad sowieso! Ook voor banen waar ik goed aansluit op het gevraagde functieprofiel, dat komt trouwens ten dele doordat er veel luie recruiters zijn.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja leuk en alles, maar dat is niet waar recruiters of HR mensen naar kijken. Die kijken tegenwoordig naar een of meerdere papiertjes voordat ze je uberhaupt uitnodigen. Dat is helaas de keiharde werkelijkheid.
Is dat zo? Kan het me niet voorstellen, om eerlijk te zijn.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:53 schreef Sinceria het volgende:
Ik zou pakketbezorger worden bij PostNL. Die verdienen tegenwoordig 1000 euro per week.
Dat zijn ZZP'ers, moeten ze nog wel hun pensioen en de lease van hun bestelbus van betalen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:53 schreef Sinceria het volgende:
Ik zou pakketbezorger worden bij PostNL. Die verdienen tegenwoordig 1000 euro per week.
Misschien kan je eens kijken of je les kan gaan geven in je huidige vakgebied? Het voordeel is dat je je in elk geval niet 100% hoeft te laten omscholen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:47 schreef z3bra het volgende:
[..]
Dat vind ik erg moeilijk. Ik heb daar ook nog niet goed over nagedacht, zou ik willen bekennen. Ik weet van mezelf dat ik makkelijk contacten leg en relaties kan onderhouden met mensen met verschillende talen, achtergronden en culturen. Daarnaast denk ik dat ik redelijk kan schrijven, hoewel vandaag, ook gezien dit topic, niet mijn beste dag is.
Ik ben daarentegen uitgesproken slecht in administratieve werkzaamheden, domweg omdat het me niet interesseert waardoor het foutgevoelig is. Dat klinkt wat gemakzuchtig en zou je ook niet zwart-wit moeten zien maar ik heb gemerkt dat je dat sterk dient te benadrukken omdat 'men' nogal gauw veronderstelt dat licht administratief werk (wat dan toch ineens 20 uur per werkweek blijkt te zijn) daar niet onder valt.
Dank je wel voor je toevoegingquote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:04 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat zijn ZZP'ers, moeten ze nog wel hun pensioen en de lease van hun bestelbus van betalen.
Dat vind ik een heel interessant idee! Dat ik daar nooit aan gedacht hebquote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:04 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Misschien kan je eens kijken of je les kan gaan geven in je huidige vakgebied? Het voordeel is dat je je in elk geval niet 100% hoeft te laten omscholen.
Nice, zie al gelijk wat bij plaatselijke ROCquote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:05 schreef z3bra het volgende:
[..]
Dat vind ik een heel interessant idee! Dat ik daar nooit aan gedacht heb. Erg bedankt, ik ga gelijk eens wat zoekwerk verrichten..
Bedankt voor het delen van je verhaalquote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:07 schreef sayaya het volgende:
Ik zit ongeveer in dezelfde situatie. Ik heb verscheidene jobs gedaan, steeds kantoorbanen. In het begin was het altijd wel ok: nieuwe omgeving, nieuwe dingen leren, maar na een tijdje komt dan die sleur.
Op zich vind ik het gewoon benauwend om hier 6 dagen per week op een bureau te moeten zitten. Momenteel werk ik deels op commissie en deels voor een vast bedrag. Nu mijn vast loon ligt een heel stuk lager dan wat ik zou kunnen verdienen met commissie, en ik moet er veel meer voor werken. Momenteel gaat ook het meeste van mijn tijd naar dingen die ik moet doen voor het vaste loon, waardoor mijn concentratie daar naar toe gaat in plaats van echt voor mezelf dingen te bereiken.
Idealiter wil ik op een meer zelfstandige manier beginnen werken en dus inleveren op mijn vast loon ten voordele van mijn commissieloon. Ik zal in principe niet minder werken, misschien wel meer, maar ik zal mijn werk beter zelf kunnen indelen en meer voor mijn eigen zakken te vullen werken en minder voor anderen. Uiteraard met het risico dat ik faal en ik niet rond kom van mijn commissie maar ah wel ik kan het alleen maar leren uit ervaring.
Voor mij is niet perse het kantoorwerk dat me stoort, maar het idee van: ik ben niet vrij en ik bereik er uiteindelijk minder mee dan wat mijn potentieel is. En natuurlijk niemand is compleet vrij, iedereen heeft verplichtingen, die heb ik ook als ik ervoor kies zelfstandiger te werken maar niet iedereen is gemaakt voor een kantoorbaan. En je kan dat accepteren en voor jezelf een andere weg inslaan die wel voldoening geeft of je kan het slikken en elke dag met tegenzin naar een job gaan waar je persoonlijk niet in groeit.
Wat dat precies is, moet je zelf weten. Ik zit ook in de sales (vastgoed) terwijl ik totaal geen harde verkoper ben. Ik probeerde eerst wel zo te zijn (sluwe verkooptrucjes, ongewenst aan de telefoon hangen) maar sinds ik gewoon geaccepteerd heb dat dat me eigenlijk niet past, profileer ik mezelf als consultant in vastgoed.
Maw mijn doel is dat degene die vastgoed koopt dit doet op basis van eerlijke feiten. Ben ik daarvoor een slechtere verkoper? Niet perse, want doordat ik niet iets moet proberen zijn dat ik niet ben en geen dingen hoef aan te smeren die mensen eigenlijk niet willen, doe ik mijn werk liever en ben ik ook natureller.
Pardon maar tref ik daar weer een sneer naar de Havo aan? Magazijnwerk is trouwens inderdaad werk dat voldoening kan geven maar dat is een ander verhaal.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:10 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik vind het best nog knap van je dat je uberhaupt werk hebt met alleen een Havo diploma.
Maar goed, misschien is het werk in een magazijn of iets dergelijks wel wat voor je. Beetje slepen met pallets, containers lossen, heftruck rijden etc. Kan best leuk zijn.
Art imitates life, heb ik ontdekt.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:12 schreef Zolder het volgende:
Goeiesmorges
Bijna weekend
We zagen de week doormidden
Tot sinas
Waar lees jij een 'sneer'? Ik heb zelf ook een Havo diploma, maar gelukkig ook nog een vervolgopleiding gedaan.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:11 schreef z3bra het volgende:
[..]
Pardon maar tref ik daar weer een sneer naar de Havo aan? Magazijnwerk is trouwens inderdaad werk dat voldoening kan geven maar dat is een ander verhaal.
Onzin. Er zijn de afgelopen jaren zoveel onderwijsschandalen geweest waardoor het hbo-diploma in algemene zin in waarde is gedaald, daarnaast zijn er gelukkig genoeg realistische bedrijven die vragen om "hbo-niveau".quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:19 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Waar lees jij een 'sneer'? Ik heb zelf ook een Havo diploma, maar gelukkig ook nog een vervolgopleiding gedaan.
Ik zou echt serieus niet weten op welke baan ik zou moeten solliciteren met alleen Havo, ik zou denk ik in een callcenter terecht komen.
Dat bijna ieder diploma gedevalueerd is, klopt wel.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:23 schreef z3bra het volgende:
[..]
Onzin. Er zijn de afgelopen jaren zoveel onderwijsschandalen geweest waardoor het hbo-diploma in algemene zin in waarde is gedaald, daarnaast zijn er gelukkig genoeg realistische bedrijven die vragen om "hbo-niveau".
Daarnaast begrijp ik ook wel dat ik niet hoef te solliciteren op duidelijk "geschoolde functies". Solliciteren op de functie van CFO bij Shell heeft natuurlijk weinig zin als je alleen havo hebt.
Blijf jezelf maar voor de gek houden dat het niet veel verschil maakt.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:23 schreef z3bra het volgende:
[..]
Onzin. Er zijn de afgelopen jaren zoveel onderwijsschandalen geweest waardoor het hbo-diploma in algemene zin in waarde is gedaald, daarnaast zijn er gelukkig genoeg realistische bedrijven die vragen om "hbo-niveau".
Daarnaast begrijp ik ook wel dat ik niet hoef te solliciteren op duidelijk "geschoolde functies". Solliciteren op de functie van CFO bij Shell heeft natuurlijk weinig zin als je alleen havo hebt.
Ik ben absoluut te lamlendig geweest om door te pakken een verolgopleiding te doen, dat wijt ik deels aan luiheid en deels aan besluiteloosheid. Ik wist domweg niet wat ik wilde doen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:25 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Dat bijna ieder diploma gedevalueerd is, klopt wel.
Maar je kunt toch niet zeggen dat je HBO-niveau hebt met alleen een Havo diploma. Dan ben je gewoon te lui geweest om verder te leren. Ik herken het wel hoor, heb ook pas op latere leeftijd mijn diploma gehaald.
Had ik zelf ook, ben op m'n 25ste nog HBO gaan doen t/m m'n 29ste. Wel blij dat ik het in 4 jaar gehaald heb, maar was best afzien soms.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:28 schreef z3bra het volgende:
[..]
Ik ben absoluut te lamlendig geweest om door te pakken een verolgopleiding te doen, dat wijt ik deels aan luiheid en deels aan besluiteloosheid. Ik wist domweg niet wat ik wilde doen.
Schei toch uit! Er zijn zat functies waar je inderdaad een gedegen hbo-opleiding voor nodig zult hebben maar ik heb het vaak genoeg meegemaakt dat zogenaamde hbo-functies echt niet zó veeleisend waren.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:28 schreef Zolder het volgende:
[..]
Blijf jezelf maar voor de gek houden dat het niet veel verschil maakt.
Ow en dat "hbo niveau" is zodat ze je minder hoeven te betalen maar toch meer van je verwachten
Interessant! Was het besluiteloosheid? Of simpelweg uitstellen?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:29 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Had ik zelf ook, ben op m'n 25ste nog HBO gaan doen t/m m'n 29ste. Wel blij dat ik het in 4 jaar gehaald heb, maar was best afzien soms.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |