abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134711444
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 09:29 schreef Alxander het volgende:
Leuk dit topic! Ik heb mijn S2 nu meer dan twee jaar. Ik heb gister een KitKat ROM (CyanFox) erop gezet, en mijn telefoon vliegt weer als nooit tevoren! Ik wacht wel tot hij kapot is voor ik een nieuwe haal. Zit namelijk met een sim-only contract en vind 400 euro voor een nieuw toestel toch wel pittig geprijsd ...
Hoe is het batterijgebruik? Ik haal nu gemiddeld 1 à 2 dagen (met hetgeen hierboven als uitspringer), maar met de nieuwe ROM's (CM en zulks) haal ik de dag niet eens. Daarom draai ik nog een CM van februari, omdat ik daarmee geen bugs ondervind.

Deze bugs zijn onder andere:
- Wegvallend bereik (reboot vereist)
- Supersnelle battery drain
- Geluidsthreshold (zacht geluid wordt gedempt, dus bij oude, zacht opgenomen muziek hoor je alleen de drums)
- Trilling zeer onregelmatig

Dit is dan CM10.1 Stable. Die werkt bij mij dus slechter dan een oude nightly, dus ik heb geen zin om weer te updaten tot het goed werkt. :P
pi_134713069

Het werkt gewoon _O_ Niet verwacht
  Forum Admin donderdag 26 december 2013 @ 13:58:23 #79
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_134713629
Heb nu een maand of 9 mijn Xperia z, soms mis ik mijn s2 nog. Wat een heerlijk, onverwoestbaar toestel was dat toch ook _O_
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_134726304
quote:
Leuk dit topic! Ik heb mijn S2 nu meer dan twee jaar. Ik heb gister een KitKat ROM (CyanFox) erop gezet, en mijn telefoon vliegt weer als nooit tevoren! Ik wacht wel tot hij kapot is voor ik een nieuwe haal. Zit namelijk met een sim-only contract en vind 400 euro voor een nieuw toestel toch wel pittig geprijsd ...
Mijn S2 loopt voorlopig ook nog als een zonnetje. Sterker nog, ik heb gisteren een Kitkat CM rom op de S Advance van mijn zusje geinstalleerd (het arme kind draaide nog op 2.3 :') ) en dat ding gaat ook als de brandweer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-12-2013 21:16:35 ]
pi_134726948
Gps werkt niet zo lekker ? Iemand een tip
Werkt niet moet ik zeggen
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_134779990
Sinds een tijdje een nieuwe SD-kaart, maar hij verplaatst apps daar niet naar toe als ik klik op 'verplaats app naar sd kaart', hij verplaatst ze naar de usb-opslag. Die is nu vol en nu kan ie alleen nog maar miepen dat het geheugen vol is. Bij m'n oude sd-kaart verplaatste hij wel alles naar de sd-kaart. Iemand? :o
Live for now, forget forever
pi_135388784
Krijgt deze ook een nieuwe update naar Android 4.4? Zo ja wanneer wordt 4.4 uitgerold op SII?
  zondag 12 januari 2014 @ 11:29:54 #84
302853 themole
graaft totaal door.
pi_135389147
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 11:12 schreef daniela_007 het volgende:
Krijgt deze ook een nieuwe update naar Android 4.4? Zo ja wanneer wordt 4.4 uitgerold op SII?
Iig niet meer door Samsung. Je kan hem wel upgraden hoor door een custom rom erop te zetten, geen idee of deze al stabiel zijn.
Niet altijd serieus
pi_135392220
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2014 11:29 schreef themole het volgende:

[..]

Iig niet meer door Samsung. Je kan hem wel upgraden hoor door een custom rom erop te zetten, geen idee of deze al stabiel zijn.
Ik draai sinds enkele weken de stable versie van cyanogenmod, bevalt erg goed
pi_135408135
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 13:33 schreef winterapfel het volgende:

[..]

welke android versie is die op gebaseerd?
pi_135408182
Net een nieuwe batterij besteld, productiedatum van die van mij was begin 2011, en werd nu redelijk slecht (20% verbruiken met wat browsen tijdens het poepen etc).

Hoop dat ik dus voor ¤30 nog een tijdje door kan met deze telefoon :7
pi_135408468
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 13:33 schreef winterapfel het volgende:

[..]

Kan je stable versie van cyanogenmod op alle Android toestellen updaten?
  maandag 13 januari 2014 @ 18:16:20 #89
189216 netolk
maar dan andersom
pi_135445211
quote:
4s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:08 schreef gogosweden het volgende:
Net een nieuwe batterij besteld, productiedatum van die van mij was begin 2011, en werd nu redelijk slecht (20% verbruiken met wat browsen tijdens het poepen etc).

Hoop dat ik dus voor ¤30 nog een tijdje door kan met deze telefoon :7
Ja, heb niet al te lang ook die nieuwe (grotere) accu gehaald werkt bij mij tot nu toe prima

Ik zit er wel aan te denken om binnen kort (lees als ik een keer tijd heb dus waarschijnlijk rond de zomer vakantie) de SII rooten, zijn er nog serieuze gevaren? of kun je altijd weer in de download mode komen?
Beware of the Raping Zebra's
pi_135446217
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:16 schreef netolk het volgende:

[..]

Ja, heb niet al te lang ook die nieuwe (grotere) accu gehaald werkt bij mij tot nu toe prima

Ik zit er wel aan te denken om binnen kort (lees als ik een keer tijd heb dus waarschijnlijk rond de zomer vakantie) de SII rooten, zijn er nog serieuze gevaren? of kun je altijd weer in de download mode komen?
gewoon cyanogenmod erop draaien via de app. Heb je gelijk stabiele 4.3 versie en root.
:]
  maandag 13 januari 2014 @ 19:41:34 #91
189216 netolk
maar dan andersom
pi_135449283
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:41 schreef wootahH het volgende:

[..]

gewoon cyanogenmod erop draaien via de app. Heb je gelijk stabiele 4.3 versie en root.
Dat was niet de vraag ;)

Persoonlijk ben ik meer voor het old school via kabel aan pc en dan die via download mode de boel erop knallen
pi_135491365
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:16 schreef netolk het volgende:

[..]

idd hier hetzelfde idee met rooten.
pi_135491477
Eigenlijk verbaast het me wel, dat zo'n smartphone zo lang mee gaat. Het mocht dan een high end model zijn, maar ik heb hem gekocht voorjaar 2011, en nu, bijna 3 jaar later, werkt hij nog net zo goed als op de dag dat ik hem kocht.

Deze koelkast heeft me enorm veel plezier geleverd, en heeft zijn geld al 3x terug verdient vind ik. Ik ben van plan hem pas te vervangen als hij kuren begint te vertonen, of als er iets revolutionair in het smartphone gebeuren gebeurt. Want tot nu toe is het alleen maar hogere specs en beter scherm heb ik het idee ;(
  woensdag 15 januari 2014 @ 21:11:18 #94
189216 netolk
maar dan andersom
pi_135538015
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 19:58 schreef gogosweden het volgende:
Eigenlijk verbaast het me wel, dat zo'n smartphone zo lang mee gaat. Het mocht dan een high end model zijn, maar ik heb hem gekocht voorjaar 2011, en nu, bijna 3 jaar later, werkt hij nog net zo goed als op de dag dat ik hem kocht.

Deze koelkast heeft me enorm veel plezier geleverd, en heeft zijn geld al 3x terug verdient vind ik. Ik ben van plan hem pas te vervangen als hij kuren begint te vertonen, of als er iets revolutionair in het smartphone gebeuren gebeurt. Want tot nu toe is het alleen maar hogere specs en beter scherm heb ik het idee ;(
idd hier het zelfde
pi_135538231
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 19:58 schreef gogosweden het volgende:

ik heb ook een simonly abbonementje genomen bij mn huidige toestel, werkt nog prima _O_
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_135637126
quote:
Jep eensch! Hier precies hetzelfde verhaal! 400 is veel geld en als je S2 nog werkt..... Die KitKat wil ik er ook op... ff vragen aan mijn digiman of die zo vriendelijk wil zijn om hem te installeren! :Y
pi_135827579
Nu net Cyanogenmod 10.1.3 op mijn telefoon gezet. Werkt lekker! Ik wacht nog even af tot de kitkat versie wat verder ontwikkeld is, maar met deze "oude" versie ben ik al heel tevreden :)
...
pi_136287415
kut kut kut...telefoon deed in t weekend al raar met opladen, deed t steeds pas na wat 'gewroet' bij stekkeringang en nu doet hij dat dus helemaal niet meer
en natuurlijk is mn batterij nu ook helemaal leeg :{

iemand dit geintje eerder gehad en enig idee wat t me gaat kosten? garantie is namelijk verlopen.. ;(
morgen pas tijd om langs de service centre te gaan
pi_136309500
Mijn S2 bevalt ook nog goed. Heb hem geroot, alle bloatware er afgegooid en daarna de root weer verwijderd. Heb er ook een officiële extended battery bijgekocht, maar de batterijklep wilde niet passen :( Toen dus aan het hobbyen geslagen met als resultaat dat de klep aan de bovenkant niet meer goed vast wil. Ik loop dus met een S2 rond waarbij de batterijklep met twee puntjes superlijm vast zit. Zit stevig en kraakvrij vast, maar als de S2 valt dan spat heel die klep eraf en kan ik weer lijmen. Nou ja, vanaf de buitenkant is niets te zien, maar wel slecht dat officiële Samsung batterijkleppen gewoon niet passen :P Maar goed, dat verbaast me niets. Samsung levert eigenlijk altijd halfbakken werk. Alleen de S2 is echt (per ongeluk?) een topproduct geweest :D
Het is wat het is.
pi_136309733
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 23:43 schreef Bordeel_Sluipers het volgende:
Mijn S2 bevalt ook nog goed. Heb hem geroot, alle bloatware er afgegooid en daarna de root weer verwijderd. Heb er ook een officiële extended battery bijgekocht, maar de batterijklep wilde niet passen :( Toen dus aan het hobbyen geslagen met als resultaat dat de klep aan de bovenkant niet meer goed vast wil. Ik loop dus met een S2 rond waarbij de batterijklep met twee puntjes superlijm vast zit. Zit stevig en kraakvrij vast, maar als de S2 valt dan spat heel die klep eraf en kan ik weer lijmen. Nou ja, vanaf de buitenkant is niets te zien, maar wel slecht dat officiële Samsung batterijkleppen gewoon niet passen :P Maar goed, dat verbaast me niets. Samsung levert eigenlijk altijd halfbakken werk. Alleen de S2 is echt (per ongeluk?) een topproduct geweest :D
als je die batterij koopt moet je ook wel een bijpassend klepje kopen. Die loopt dan recht ipv naar binnen.
:]
pi_136309786
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 23:49 schreef wootahH het volgende:

[..]

als je die batterij koopt moet je ook wel een bijpassend klepje kopen. Die loopt dan recht ipv naar binnen.
Heb de batterij plus dikkere klep van Samsung. Boel paste niet. Bij een vriend overigens exact hetzelfde :P Verder heb ik ooit nog eens een officieel wit klepje gekocht, bij de standaard batterij. Paste ook niet goed. Samsung is daar gewoon niet goed in ;)
Het is wat het is.
pi_136312988
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 23:50 schreef Bordeel_Sluipers het volgende:

[..]

Heb de batterij plus dikkere klep van Samsung. Boel paste niet. Bij een vriend overigens exact hetzelfde :P Verder heb ik ooit nog eens een officieel wit klepje gekocht, bij de standaard batterij. Paste ook niet goed. Samsung is daar gewoon niet goed in ;)
Bij mij paste het anders zonder enig probleem hoor.
pi_136315387
quote:
9s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:38 schreef JaneDoe het volgende:
kut kut kut...telefoon deed in t weekend al raar met opladen, deed t steeds pas na wat 'gewroet' bij stekkeringang en nu doet hij dat dus helemaal niet meer
en natuurlijk is mn batterij nu ook helemaal leeg :{

iemand dit geintje eerder gehad en enig idee wat t me gaat kosten? garantie is namelijk verlopen.. ;(
morgen pas tijd om langs de service centre te gaan
Ik zou hem even langs de plaatselijke Turk brengen en informeren naar de mogelijkheden en kosten. :P
pi_136317160
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 10:36 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Ik zou hem even langs de plaatselijke Turk brengen en informeren naar de mogelijkheden en kosten. :P
kom er net vandaan :D
kwam er vandaag dus achter dat de belwinkel naast jumbo ook telefoons repareert, loop er al jaren langs! :D :@
word vandaag nog gebeld voor een offerte, ben benieuwd
pi_136320643
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 11:57 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

kom er net vandaan :D
kwam er vandaag dus achter dat de belwinkel naast jumbo ook telefoons repareert, loop er al jaren langs! :D :@
word vandaag nog gebeld voor een offerte, ben benieuwd
Hou me op de hoogte. Mijn USB-poortje begint ook gammel te worden, dus ben benieuwd wat het kost. :P
pi_136353319
Batterijklepje van de extended batterij paste bij mij perfect trouwens. Ik heb nu cyanogenmod 11 draaien, gebaseerd op kitkat Android, werkt al best goed, alleen mijn bluetooth carkit werkt nog niet ze lekker.
...
pi_136364737
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 13:57 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Hou me op de hoogte. Mijn USB-poortje begint ook gammel te worden, dus ben benieuwd wat het kost. :P
dusss..

volgens de turk lag t aan de batterij zelf, koste me 25 euro
had er ik al mn twijfels bij maar was allang blij dat ik mn telefoon t weer deed na anderhalve dag..maar t bleek, lag dus niet aan de batterij
vandaag weer terug gegaan en deze keer door iemand anders geholpen die gelijk zag dat t aan de ingang lag, reparatie kost 45 euro, bood gelijk zelf aan het voor 20 te maken aangezien ik eerder onnodig een nieuwe batterij gekocht heb

45 euro dus
pi_136364915
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 15:34 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

dusss..

volgens de turk lag t aan de batterij zelf, koste me 25 euro
had er ik al mn twijfels bij maar was allang blij dat ik mn telefoon t weer deed na anderhalve dag..maar t bleek, lag dus niet aan de batterij
vandaag weer terug gegaan en deze keer door iemand anders geholpen die gelijk zag dat t aan de ingang lag, reparatie kost 45 euro, bood gelijk zelf aan het voor 20 te maken aangezien ik eerder onnodig een nieuwe batterij gekocht heb

45 euro dus
Valt mee, bedankt voor de update. :Y
pi_136464033
Heeft er iemand toevallig een witte achterkant voor de extended battery liggen, en deze niet meer nodig? Dan hou ik me aanbevolen?

Heb de edtended battery al, maar met zwart cover. Ik kan tot nu toe deze niet los vinden...
pi_136478600
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 11:39 schreef winterapfel het volgende:
Heeft er iemand toevallig een witte achterkant voor de extended battery liggen, en deze niet meer nodig? Dan hou ik me aanbevolen?

Heb de edtended battery al, maar met zwart cover. Ik kan tot nu toe deze niet los vinden...
Als je een losse vindt, zou je deze dan ff willen posten? Ik ben namelijk ook op zoek naar een witte achterkant van de extended battery. Doordat deze out-of-the-box niet paste, heb ik zelf wat verprutst met als gevolg dat de bovenkant vrij makkelijk lospopt, dus dit zit nu met een drupje superlijm vast. Een nieuw klepje kan daarom geen kwaad ;)
Het is wat het is.
pi_136490551
Die draait lekker inderdaad. Het is wel een "nightly" bij elke nieuwe download is ie weer wat beter :)
...
  zondag 9 februari 2014 @ 00:21:27 #113
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_136490870
Bazentelefoon. Afgelopen vrijdag nieuwe telefoon ontvangen maar de Samsung heeft zich de afgelopen 2 jaar bewezen als een absolute toptelefoon. Nooit problemen mee gehad :)
pi_136494768
quote:
de url bestaat niet?
pi_136497317
Hier staan de nieuwste nightly versies. Ik heb de laatste en het lijkt tot nu toe goed te werken.

http://download.cyanogenmod.org/?type=nightly&device=i9100

Wel even goed lezen hoe het moet natuurlijk :)

http://wiki.cyanogenmod.org/w/I9100_Info
...
pi_136512549
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 08:04 schreef daniela_007 het volgende:

[..]

de url bestaat niet?
dan hebben ze hem verwijdert ;(
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:26 schreef Garbageman het volgende:
Hier staan de nieuwste nightly versies. Ik heb de laatste en het lijkt tot nu toe goed te werken.

http://download.cyanogenmod.org/?type=nightly&device=i9100

Wel even goed lezen hoe het moet natuurlijk :)

http://wiki.cyanogenmod.org/w/I9100_Info
wat zijn de voordelen met kitkat tegenover de stock jelly bean?

Draait hij wat stabiel trouwens?
pi_136519337
Tot nu toe geen klachten, alleen met bluetooth is het nog ff afwachten of het werkt. Het werkt allemaal heel vlot en soepel, maar dat komt natuurlijk ook door het ontbreken van de Samsung software :) Erg leuk vind ik dat ik per programma de permissies kan instellen. Dus wat ze allemaal mogen inzien en zo.
...
  maandag 10 februari 2014 @ 22:27:35 #118
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136569834
Hmpf. Ik heb mijn GS2 verneukt :'). Heeft Cyanogenmod ook een Clean install mogelijkheid via Odin oid? Ik krijg mijn telefoon enkel nog in Downloadmodus.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_136604832
quote:
10s.gif Op maandag 10 februari 2014 22:27 schreef jogy het volgende:
Hmpf. Ik heb mijn GS2 verneukt :'). Heeft Cyanogenmod ook een Clean install mogelijkheid via Odin oid? Ik krijg mijn telefoon enkel nog in Downloadmodus.
Eerst stock flashen en daarna weer CM?
  dinsdag 11 februari 2014 @ 21:58:45 #120
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136605516
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 21:45 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Eerst stock flashen en daarna weer CM?
Is ook niet gelukt. Ik heb cm9 er weer op moeten zetten omdat die nog wel geödind kon worden. :'). Via Cwm ging het ook niet met een zip bestandje want dat brak steeds af waardoor ik weer overnieuw kon beginnen. Dus ik heb weer cm9 erop gezet en binnenkort koop ik een nieuwe micro sd waar ik die zips op kan zetten voor 11.
Vrijheid
  woensdag 12 februari 2014 @ 00:50:40 #121
189216 netolk
maar dan andersom
pi_136613405
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 23:49 schreef wootahH het volgende:

[..]

Wat lul jij nou?
die krijg je er gewoon hoor
pi_136621586
Zie bericht: http://www.androidics.nl/nieuws/9243/google-verplicht-fabrikanten-de-nieuwste-android-versie-te-gebruiken/

Is dit een goed nieuws voor de Android-gebruikers? Dat betekent dat Samsung o.a. Galaxy SII de Android-versie naar de nieuwste versie moet updaten, toch?
Kunnen we dan snel 4.4 verwachten op onze Galaxy SII?
pi_136633741
Geldt alleen voor nieuw uitgebrachte toestellen begrijp ik uit het bericht.
Lijkt me voor een fabrikant als Samsung met zo'n 100 verschillende modellen ook wel een uitdaging om ze allemaal een update te geven.
pi_136705164
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:01 schreef Garbageman het volgende:
Tot nu toe geen klachten, alleen met bluetooth is het nog ff afwachten of het werkt. Het werkt allemaal heel vlot en soepel, maar dat komt natuurlijk ook door het ontbreken van de Samsung software :) Erg leuk vind ik dat ik per programma de permissies kan instellen. Dus wat ze allemaal mogen inzien en zo.
tof _O_

misschien maar flashen binnenkort :D
  vrijdag 14 februari 2014 @ 16:29:09 #125
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_136707158
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 17:39 schreef Mehari het volgende:
Geldt alleen voor nieuw uitgebrachte toestellen begrijp ik uit het bericht.
Lijkt me voor een fabrikant als Samsung met zo'n 100 verschillende modellen ook wel een uitdaging om ze allemaal een update te geven.
En veel toestellen zijn ook te traak om 4.4 te draaien en in 4.4 zit ook ondersteuning voor hardware die oudere toestellen niet hebben.
Het heeft dus niet veel zin om te upgraden.

Ik heb laatst met *#9900#* "fast dormancy" uitgezet, zou de batterij langer mee moeten laten gaan.. en inderdaad, m'n batterij gaat nu écht heel langzaam leeg.
68% over na 1 dag en 2 uur, nog 2 dagen en 10 uur tegoed.. :o
En dat voor een telefoon van bijna 2 jaar oud.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 15:22:02 #126
189216 netolk
maar dan andersom
pi_136737805
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 15:27 schreef gogosweden het volgende:

[..]

tof _O_

misschien maar flashen binnenkort :D
Ja ik denk dat ik dat aanstaande vrijdag ook naar eens even ga fixen, geen Samsung troep en geen andere onnodige bullshit meer op m'n phone
pi_136751209
Het is in het begin even opletten maar als de "clockworkmod recovery" eenmaal werkt dan is het heel simpel het juiste bestandje downloaden en flashen.
...
  zaterdag 15 februari 2014 @ 21:23:20 #128
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136751509
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 21:16 schreef Garbageman het volgende:
Het is in het begin even opletten maar als de "clockworkmod recovery" eenmaal werkt dan is het heel simpel het juiste bestandje downloaden en flashen.
Waar moet je op letten dan? Ik blijf errors krijgen in de recovery flash stand en dan moet ik het allemaal weer met odin terugzetten op cm9 want dat is de laatste versie die met odin werkt. ;(.
Vrijheid
pi_136751835
Van stock naar CM flashen schijnt op een bepaalde manier te moeten zoals in de wiki staat.
Ik heb gewoon de wiki gevolgd, clockworkmod flashen d.m.v. " Heimdall" CM en de juiste google apps op mijn sd kaartje. Alles flashen, factory reset en de hele boel werkte. Als cm eenmaal loopt is er een clockworkmod app die checkt of je de nieuwste recovery versie hebt en die eventueel gelijk even voor je installeerd. Ik heb odin dus niet gebruikt maar heimdall. Mijn computer loopt op Linux Mint Cinnamon.

Ik heb eerst de laatste "stable" versie geflashed. (10.nogwat) en ik heb nu CM11 kitkat.
...
  zaterdag 15 februari 2014 @ 21:59:16 #130
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136753234
Dus jij flashed van stock naar cm? of kan ik ook van 9 naar 11 gaan? Ik ga nu proberen van 9 naar 10 te gaan en als dat niet lukt ga ik me ff wat beter inlezen :P.
Vrijheid
  zaterdag 15 februari 2014 @ 22:23:27 #131
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136754053
Van 9 naar 10.1 is gelukt, ik laat het daar wel bij denk ik :P
Vrijheid
pi_136762253
Super :)
Ik download de CM11 versies gewoon op de telefoon, zet ze op mijn sd kaartje en daarna kan ik gewoon flashen. Geen computer meer nodig :) Na het flashen even cache en dalvik cache wissen en alles werkt weer.
...
  zondag 16 februari 2014 @ 15:29:51 #133
189216 netolk
maar dan andersom
pi_136772981
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:15 schreef fespo het volgende:
is 5% accu verbruik per uur een beetje normaal?
de telefoon staat op standby. wifi staat uit. verder niet veel bijzonders op de voorgrond en alle programma's afgesloten.
Nee, post eens een screenshot met je batterij overzicht
  zondag 16 februari 2014 @ 15:32:12 #134
189216 netolk
maar dan andersom
pi_136773074
Nou word vrijdag waarschijnlijk niet flashen, in mijn music jacket is een contactje verbogen en kan dat dus njet recht buigen omdat hij helemaal dicht is verder :'(

Dus ga morgen even langs de phonehouse om te kijken wat het kost on dat te laten vervangen (hopelijk niet zo veel)
pi_136923975
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 21:59 schreef jogy het volgende:
Dus jij flashed van stock naar cm? of kan ik ook van 9 naar 11 gaan? Ik ga nu proberen van 9 naar 10 te gaan en als dat niet lukt ga ik me ff wat beter inlezen :P.
Behoud je je smsjes enzo eigenlijk als je van stock naar cm gaat?
  donderdag 20 februari 2014 @ 12:04:24 #136
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136924073
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 12:00 schreef gogosweden het volgende:

[..]

Behoud je je smsjes enzo eigenlijk als je van stock naar cm gaat?
Ik ben nogal rigoureus geweest en bij mij is alles pleite.
Vrijheid
  donderdag 20 februari 2014 @ 12:06:06 #137
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136924119
maar met Titanium Backup kan je het volgens mij wel redden trouwens.
Vrijheid
  donderdag 20 februari 2014 @ 17:37:10 #138
189216 netolk
maar dan andersom
pi_136935978
Moblie Backup II slaat ook dat soort dingen op je sd kaart op is gewoon gratis te downloaden via die play store
  donderdag 20 februari 2014 @ 17:43:50 #139
45 SiGNe
pi_136936215
Ik moet denk ik binnenkort ook maar weer eens flashen , m'n batterij doet vaag.
Als m'n batterij is opgeladen doet ie het prima maar als het scherm dan een tijdje (op batterij) aanstaat dan gaat de telefoon opeens uit en zegt dat de batterij kritiek leeg is.
Als ik 'm dan weer aansluit op de oplader en opstart zie ik dat de batterij nog ~70% vol zit.
Als ik met m'n tong over de contactpunten ga dan voel ik dat er ook nog genoeg prik in de batterij zit.

Dus m'n telefoon denkt dat de batterij leeg is terwijl de batterij nog lang niet leeg is of de batterij is wel redelijk leeg maar geeft aan dat ie nog genoeg power heeft.

Of weten jullie iets waar dat aan kan liggen?
Telefoon is laatst wel weer gevallen van nog geen meter hoogte, geen zichtbare schade, misschien intern toch iets stuk?
pi_137040669
Een vraag van een algemene strekking.

Kan de GL2 ook de laatst uitgebrachte update van Android aan? Niet voor mij maar voor iemand die de ballen verstand hiervan heeft en uit voorzorg dit wil weten. Dank alvast.
  zondag 23 februari 2014 @ 11:14:00 #141
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_137040937
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2014 11:04 schreef Iwanius het volgende:
Een vraag van een algemene strekking.

Kan de GL2 ook de laatst uitgebrachte update van Android aan? Niet voor mij maar voor iemand die de ballen verstand hiervan heeft en uit voorzorg dit wil weten. Dank alvast.
Je bedoelt de laatst uitgebrachte update door Samsung? Uiteraard, anders hadden ze die niet uitgebracht.
Smile like you mean it
www.wefut.com
  maandag 24 februari 2014 @ 14:43:08 #142
189216 netolk
maar dan andersom
pi_137090963
Wat zijn jullie ervaringen met kitkat?

Wil namelijk m'n telefoon gaan rooten en custom rom erop gaan zetten.
Dus nu lijkt mij het wel mooi om kitkat erop te zetten maar heb geen idee of het een beetje chill is
  maandag 24 februari 2014 @ 16:37:51 #143
45 SiGNe
pi_137094699
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 14:43 schreef netolk het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met kitkat?

Wil namelijk m'n telefoon gaan rooten en custom rom erop gaan zetten.
Dus nu lijkt mij het wel mooi om kitkat erop te zetten maar heb geen idee of het een beetje chill is
Veel functies die je op de telefoon niet kan gebruiken ivm. ontbrekende hardware.
Ik vraag me dus af of het wel zin heeft en de telefoon niet langzamer wordt omdat Kitkat ook weer zwarder in gebruik is.
NIeuwe telefoons hebben niet voor niets meer geheugen en een quad-core processor.
pi_137094952
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:37 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Veel functies die je op de telefoon niet kan gebruiken ivm. ontbrekende hardware.
Ik vraag me dus af of het wel zin heeft en de telefoon niet langzamer wordt omdat Kitkat ook weer zwarder in gebruik is.
NIeuwe telefoons hebben niet voor niets meer geheugen en een quad-core processor.
Welke functies dan? Dit is nieuw voor mij. Terwijl ik toch al een jaar of drie uitsluitend custom roms gebruik. Hoe kan hardware trouwens ineens ontbreken?

(En overigens ook nog nooit een toestel langzamer heb zien worden omdat er een nieuwere versie opstond.)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2014 16:52:38 ]
  maandag 24 februari 2014 @ 16:55:22 #145
45 SiGNe
pi_137095236
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:45 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Welke functies dan? Dit is nieuw voor mij. Terwijl ik toch al een jaar of drie uitsluitend custom roms gebruik. Hoe kan hardware trouwens ineens uit een telefoon verdwijnen? :')

(En overigens ook nog nooit een toestel langzamer heb zien worden omdat er een nieuwere versie opstond.)
Je zal die functies ook verder niet zien in je telefoon maar bijv. ondersteuning voor hogere resoluties, temperatuursensor, NFC communicatie.
Dat zit wel allemaal in de software maar wordt niet geladen, het maakt het besturingssysteem dus logger.
Nu zullen ze het er bij een custom rom wel uitgesloopt hebben maar toch zitten er waarschijnlijk nog stukjes code in die wordt aangeroepen terwijl het niks kan.

Bij de officiele overgang van ICS naar Jellybean hoorde je ook veel dat bijv. de batterij opeens een stuk minder lang meeging, puur omdat JB meer stroom vroeg dan ICS.
Dat soort dingen kan je bij Kitkat ook hebben denk ik.
pi_137095481
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:55 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Je zal die functies ook verder niet zien in je telefoon maar bijv. ondersteuning voor hogere resoluties, temperatuursensor, NFC communicatie.
Dat zit wel allemaal in de software maar wordt niet geladen, het maakt het besturingssysteem dus logger.
Nu zullen ze het er bij een custom rom wel uitgesloopt hebben maar toch zitten er waarschijnlijk nog stukjes code in die wordt aangeroepen terwijl het niks kan.

Bij de officiele overgang van ICS naar Jellybean hoorde je ook veel dat bijv. de batterij opeens een stuk minder lang meeging, puur omdat JB meer stroom vroeg dan ICS.
Dat soort dingen kan je bij Kitkat ook hebben denk ik.
Ik volg je niet helemaal. Zoals het woord zegt, een custom rom wordt op maat gemaakt. Als je een model met NFC hebt zal dat in de custom rom ook aanwezig zijn. Heb je die hardware niet, dan zal dat ook niet in de software zitten. Dat van die 'stukjes code' durf ik niet te zeggen. Mij iig onbekend.

Een battery drain kan idd voorkomen. Is meestal een kernel probleem in mijn ervaring. Maar dat is geen argument tegen custom roms an sich. Integendeel, de rom die ik nu draai gaat een stuk zuiniger met de resources van de S2 om en de batterij gaat veel langer mee dan met de stock.
  maandag 24 februari 2014 @ 17:04:18 #147
45 SiGNe
pi_137095529
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 17:02 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ik volg je niet helemaal. Zoals het woord zegt, een custom rom wordt op maat gemaakt. Als je een model met NFC hebt zal dat in de custom rom ook aanwezig zijn. Heb je die hardware niet, dan zal dat ook niet in de software zitten. Dat van die 'stukjes code' durf ik niet te zeggen. Mij iig onbekend.

Een battery drain kan idd voorkomen. Is meestal een kernel probleem in mijn ervaring. Maar dat is geen argument tegen custom roms an sich. Integendeel, de rom die ik nu draai gaat een stuk zuiniger met de resources van de S2 om en de batterij gaat veel langer mee dan met de stock.
Ach, het valt natuurlijk uit te proberen, bevalt het niet kan je nog terug :)
  maandag 24 februari 2014 @ 19:05:47 #148
189216 netolk
maar dan andersom
pi_137099549
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 17:02 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Welke draai jij nu dan?
  woensdag 26 februari 2014 @ 00:03:47 #149
45 SiGNe
pi_137147733
Over 2 maanden mag in een nieuw toestel uitkiezen, S5 is ook net uit maar dat wordt 'm niet.. vrij weinig extra's boven de S4.
Ik gok dat die het wordt.
¤35,- per maand heb je het toestel gratis, opzich nog redelijk prijzig maar wie weet zakken de prijzen nog iets (ben alleen bang van niet.)
S4 mini zou ik dan weer liever qua formaat hebben, beetje hetzelfde als de S2 maar nadeel daarvan is dat het maar een dual-core is en dan kan ik dus in feite net zo goed bij m'n S2 blijven (ok, is wel sneller maar gebrek aan snelheid is op het moment nog neit echt een probleem op telefoons)

[ Bericht 0% gewijzigd door SiGNe op 26-02-2014 21:45:32 ]
  woensdag 26 februari 2014 @ 20:26:58 #150
189216 netolk
maar dan andersom
pi_137173189
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 00:03 schreef SiGNe het volgende:
Over 2 maanden mag in een nieuw toestel uitkiezen, S5 is ook net uit maar dat wordt 'm niet.. vrij weinig extra's boven de S4.
Ik gok dat die het wordt.
¤35,- per maand heb je het toestel gratis, opzich nog redelijk prijzig maar wie weet zakken de prijzen nog iets (ben alleen bang van niet.)
S4 zou ik dan weer liever qua formaat hebben, beetje hetzelfde als de S2 maar nadeel daarvan is dat het maar een dual-core is en dan kan ik dus in feite net zo goed bij m'n S2 blijven (ok, is wel sneller maar gebrek aan snelheid is op het moment nog neit echt een probleem op telefoons)
misschien moet je eerst even hier naar kijken:
http://www.samsung.com/nl(...)/GT-I9505ZKAPHN-spec

S4 bevat namelijk gewoon een Quad-core hoor
  woensdag 26 februari 2014 @ 21:45:07 #151
45 SiGNe
pi_137177679
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:26 schreef netolk het volgende:

[..]

misschien moet je eerst even hier naar kijken:
http://www.samsung.com/nl(...)/GT-I9505ZKAPHN-spec

S4 bevat namelijk gewoon een Quad-core hoor
Klopt, ik bedoelde alleen de S4 mini, ik was alleen vergeten om er mini bij te zetten.
De S4 is inderdaad gewoon quad-core, de mini dus niet.
  donderdag 27 februari 2014 @ 19:01:36 #152
189216 netolk
maar dan andersom
pi_137208794
nee, oké dan snap ik het :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')