Krijgt die hommo nou ook een ban? Of is dat alleen als je als VBL SC'er buiten VBL een topic titel kaapt?
Dan mag knalerwtje ook verdwijnen, die deed dat ook met het Ajax topic. Jongens, nog een aanvaller kopen is toch waanzin? Het shirt staat Maher wel moet ik zeggen.
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
Dan mag knalerwtje ook verdwijnen, die deed dat ook met het Ajax topic. Jongens, nog een aanvaller kopen is toch waanzin? Het shirt staat Maher wel moet ik zeggen.
Hij zat met de OP te kloten.
Is ook waanzin.
Hoe vaker ik het shirt zie, hoe minder ik 't eigenlijk vind worden. Wellicht moet ik 't eens aanraken, maar het heeft een beetje een cheape uitstraling op een of andere manier
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
Hoe vaker ik het shirt zie, hoe minder ik 't eigenlijk vind worden. Wellicht moet ik 't eens aanraken, maar het heeft een beetje een cheape uitstraling op een of andere manier
Ik vind het jammer dat dat Freo er op staat, wel begrijpelijk. Maar ik blijf het een prachtig shirt vinden.
Ik vind het jammer dat dat Freo er op staat, wel begrijpelijk. Maar ik blijf het een prachtig shirt vinden.
Van 'Freo' heb ik totaal geen last eigenlijk. Van mijn part staat het hele shirt vol met reclame, indien we er net zo veel geld voor krijgen
Begrijp me niet verkeerd, dat vind/vond ik ook. Maar 't komt opeens anders op me over als spelers het aan hebben. Even tot 19juli wachten, dan kan ik 't beter bekijken.
Vond het nieuwe trainingstenue ook erg mooi trouwens
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
Van 'Freo' heb ik totaal geen last eigenlijk. Van mijn part staat het hele shirt vol met reclame, indien we er net zo veel geld voor krijgen
Begrijp me niet verkeerd, dat vind/vond ik ook. Maar 't komt opeens anders op me over als spelers het aan hebben. Even tot 19juli wachten, dan kan ik 't beter bekijken.
Bij de Maher presentatien vind ik de pasvorm niet helemaal optimaal, alsof het shirt iets te groot is. Een slimfit versie van dit shirt zou prachtig zijn.
Heyhey ik had kei mijn verontschuldigingen aangeboden. En ik ben bovendien WEL een kwaliteitsuser.
Bij de Maher presentatien vind ik de pasvorm niet helemaal optimaal, alsof het shirt iets te groot is. Een slimfit versie van dit shirt zou prachtig zijn.
Kan 't ook aan liggen inderdaad. Deppi heeft al een XS'je besteld. Dus we zullen er snel achter komen
zag gewoon mensen voor zijn neus op straat sterven. Thug life.
Wat een mongool ook he
Sowieso al die profs die zeggen "Als ik geen prof was geworden had ik waarschijnlijk in de criminaliteit gezeten" ... Maar blijkbaar is het cool om tegenwoordig te vermelden hoe hard je hebt moeten strugglen in de straten.
Op maandag 1 juli 2013 16:27 schreef Keukendrol het volgende: Ik vraag me ook echt af wat Willems daar dacht, volgens mij dacht hij gewoon dat ze een kansenwijk in Amsterdam-Zuid bezochten.
Op maandag 1 juli 2013 16:27 schreef Keukendrol het volgende: Ik vraag me ook echt af wat Willems daar dacht, volgens mij dacht hij gewoon dat ze een kansenwijk in Amsterdam-Zuid bezochten.
Sowieso al die profs die zeggen "Als ik geen prof was geworden had ik waarschijnlijk in de criminaliteit gezeten" ... Maar blijkbaar is het cool om tegenwoordig te vermelden hoe hard je hebt moeten strugglen in de straten.
''We zijn nog niet klaar'', zei technisch manager Marcel Brands terwijl naast hem Adam Maher zijn nieuwe contract tekende. ''Op twee of drie posities moet er nog iets bij komen. Achterin, en dan vooral op de rechtsbackpositie, misschien in de aanval en ook op het middenveld, al hangt dat ook af van de vraag of er spelers vertrekken.''
Op maandag 1 juli 2013 16:47 schreef StijnDa het volgende: [quote=Marcel Brands]''We zijn nog niet klaar'', zei technisch manager Marcel Brands terwijl naast hem Adam Maher zijn nieuwe contract tekende. ''Op twee of drie posities moet er nog iets bij komen. Achterin, en dan vooral op de rechtsbackpositie, misschien in de aanval en ook op het middenveld, al hangt dat ook af van de vraag of er spelers vertrekken.''
[/quote] 3 versterkingen , ben je meteen bijna al t geld kwijt wat er is binnengekomen. Lachen als ze straks weer in de financielenprobelemen komen
3 versterkingen , ben je meteen bijna al t geld kwijt wat er is binnengekomen. Lachen als ze straks weer in de financielenprobelemen komen [/quote] ze kunnen het ook op de Raborekening zetten inderdaad. Beetje 1,8% rente pakken. Das kassa.
ze kunnen het ook op de Raborekening zetten inderdaad. Beetje 1,8% rente pakken. Das kassa.
Lening aan de gemeente aflossen? [/quote]
Gaan ze natuurlijk gewoon 40 jaar over doen. Zij denken gewoon waarom zouden wij dat nu doen als we het jaarlijks betalen zetten en het nu sportief kunnen gebruiken.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2013 17:12:22 ]
Gaan ze natuurlijk gewoon 40 jaar over doen. Zij denken gewoon waarom zouden wij dat nu doen als we het jaarlijks betalen zetten en het nu sportief kunnen gebruiken. [/quote] Nou als ze de zaak verliezen an de EU moeten ze t meteen terugbetalen.
Gaan ze natuurlijk gewoon 40 jaar over doen. Zij denken gewoon waarom zouden wij dat nu doen als we het jaarlijks betalen zetten en het nu sportief kunnen gebruiken.
Nou als ze de zaak verliezen an de EU moeten ze t meteen terugbetalen. [/quote]
Het deel dat als teveel gezien wordt ja.
Daarnaast Malmö is een teringbende ja maar je kan ook overdrijven Valt allemaal reuze mee als je 't gaat vergelijken met de favela's in Rio de Janeiro bijvoorbeeld.
Daarnaast Malmö is een teringbende ja maar je kan ook overdrijven Valt allemaal reuze mee als je 't gaat vergelijken met de favela's in Rio de Janeiro bijvoorbeeld.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Steeds meer geruchten over interesse PSV voor Assaidi
1 juli 2013
Hoewel er geen concrete bronnen worden aangegeven, wordt PSV in steeds meer media bij het rijtje clubs genoemd dat belangstelling zou hebben voor Oussama Assaidi. De laatste in een rijtje is VI dat PSV naast Feyenoord, FC twente en Vitesse als gegadigde noemt. PSV Netwerk De buitenspeler zou weg mogen bij Liverpool. Mogelijk wil PSV hem huren om het vertrek van Lens en Mertens op te vangen. Cocu sprak zich eerder vandaag uit voor de komst van nog een aanvaller.
Op maandag 1 juli 2013 23:34 schreef Chase_Utley het volgende: @RikElfrink: #PSV wil de transfer van #Maher mogelijk toch deels financieren via (buitenlandse) investeerders. Morgen meer in het #ED hierover.
Op maandag 1 juli 2013 23:34 schreef Chase_Utley het volgende: @RikElfrink: #PSV wil de transfer van #Maher mogelijk toch deels financieren via (buitenlandse) investeerders. Morgen meer in het #ED hierover.
Ze hebben aardig wat geld opgehaald met de verkoop van diverse spelers , dan heb je dit toch niet nodig
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende: ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg PieAir Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
Brands: Strootman zal sowieso niet meer vertrekken 2 juli 2013
Na het vertrek van Mertens, Lens en Pieters laat PSV Kevin Strootman niet meer gaan, zo stelt Marcel Brands in het Algemeen Dagblad. 'Strootman zal sowieso niet meer vertrekken. De financiële noodzaak is er niet van onze kant. Hij weet ook zelf dat hij nog een jaar blijft.'
Hendrix is de hoop van Limburg de komende jaren Veel meer bijzonders hebben we niet rondlopen als Limburgers zijnde op de Nederlandse velden Hoesen, maar daar ben ik nog niet van overtuigd.
Fans Willem II niet welkom bij Jong PSV en FC Den Bosch Geplaatst op 01 juli 2013 Laatste update 02 juli, 00:21 Foto's 1 TILBURG - De burgemeester van Eindhoven heeft vorige week toestemming gegeven om Jong PSV uit te laten komen in de eerste divisie onder de voorwaarde dat bij een aantal thuisduels geen fans van bepaalde andere clubs worden toegelaten.
De supporters van Willem II, FC Den Bosch, FC Oss, (Jong) Ajax, (Jong) FC Twente, MVV, FC Dordrecht, Fortuna Sittard en De Graafschap zijn om veiligheidsredenen niet welkom in Eindhoven als hun club daar op bezoek gaat bij Jong PSV.
De fans van Willem II kunnen nog een uitwedstrijd doorstrepen. In De Vliert mogen zij hun club niet ondersteunen tegen FC Den Bosch, op last van de Bossche burgemeester. Ook bij de thuiswedstrijden van de Bosschenaren tegen Jong Ajax, Jong PSV en Jong FC Twente worden geen fans van de bezoekende ploeg in het stadion toegelaten.
Vooralsnog mogen supporters van FC Den Bosch wel aanwezig zijn bij de uitwedstrijd van hun ploeg bij Willem II op 4 augustus, in de eerste speelronde van de eerste divisie.
Hendrix is de hoop van Limburg de komende jaren Veel meer bijzonders hebben we niet rondlopen als Limburgers zijnde op de Nederlandse velden Hoesen, maar daar ben ik nog niet van overtuigd.
Blijkbaar is het ook deels de schuld van de KNVB die de toevoeging van de extra clubs niet hebben gemeld bij de burgemeesters.
In het geval van Jong PSV ziet de burgemeester gewoon geen mogelijkheid om bijna 3 clubs te faciliteren binnen de stadsgrenzen. Ik vraag me dan af PSV ooit had mogen worden toegelaten. Uiteindelijk gaat het toch ook gewoon om de supporters
Op dinsdag 2 juli 2013 10:07 schreef Caland het volgende: Blijkbaar is het ook deels de schuld van de KNVB die de toevoeging van de extra clubs niet hebben gemeld bij de burgemeesters.
In het geval van Jong PSV ziet de burgemeester gewoon geen mogelijkheid om bijna 3 clubs te faciliteren binnen de stadsgrenzen. Ik vraag me dan af PSV ooit had mogen worden toegelaten. Uiteindelijk gaat het toch ook gewoon om de supporters
Is gewoon uitstel van executie voor een ten dode opgeschreven competitie
Op dinsdag 2 juli 2013 10:07 schreef Caland het volgende: Blijkbaar is het ook deels de schuld van de KNVB die de toevoeging van de extra clubs niet hebben gemeld bij de burgemeesters.
Wordt toch ook rijkelijk overdreven gereageerd. Ik heb niet het idee dat er veel gaat gebeuren als je niet 100 man ME bij de 16 uitsupporters van MVV neerzet.
Wordt toch ook rijkelijk overdreven gereageerd. Ik heb niet het idee dat er veel gaat gebeuren als je niet 100 man ME bij de 16 uitsupporters van MVV neerzet.
Ja jij hebt er verstand van. MVV reist al jaren met gemiddeld de meeste uitsupporters het hele land door in de Jupiler League. Bij FC Eindhoven is het vak al jaren stijf uitverkocht, en als er meer kaarten in de verkoop gingen dan kwamen ze die ook met gemak kwijt. Kortom, PSV kon zeker 300 man verwachten als MVV op de Herdgang kwam spelen. Niet voor niets dat ze overal met een combi naartoe moeten
Ik ben er geen voorstander van, van investeerders. Heb je een groot talent, verkoop je hem, gaat er zoveel naar de investeerders dat je geen adequate vervanger kunt halen.
Het is zoeken naar wegen om maar te kunnen blijven kopen. Ik heb trouwens zo langzamerhand ook het idee dat Cocu daar zijn focus heeft. Volgens mij hoort hij helemaal niet bij het clubje oud-spelers dat verandering wil.
Maher kost veel geld, transfer en salaris. Met investeerders wordt de eigen inbreng verlaagd waardoor de eventuele winst lager uitvalt maar verlies ook, in het Sulejmani scenario. Stukje risico vermindering, ik kan het wel begrijpen al is het natuurlijk jammer als hij straks voor veel weg gaat en wij moeten een stuk inleveren aan investeerders.
Op dinsdag 2 juli 2013 10:57 schreef StijnDa het volgende: Maher kost veel geld, transfer en salaris. Met investeerders wordt de eigen inbreng verlaagd waardoor de eventuele winst lager uitvalt maar verlies ook, in het Sulejmani scenario. Stukje risico vermindering, ik kan het wel begrijpen al is het natuurlijk jammer als hij straks voor veel weg gaat en wij moeten een stuk inleveren aan investeerders.
Hoi Wim Kieft.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Natuurlijk wel. Alleen als het goede investeerders zijn dan hebben ze hun risico's gecalculeerd en afgedekt.
Als het goede investeerders zijn hebben ze alleen de lusten en niet de lasten, kijk maar naar de talentpools van feyenoord. Ze kunnen het eisen ook, wie betaalt die bepaalt.
Als het goede investeerders zijn hebben ze alleen de lusten en niet de lasten, kijk maar naar de talentpools van feyenoord. Ze kunnen het eisen ook, wie betaalt die bepaalt.
Juist de investeerders van de talentpools zijn dan weer veel geld kwijt geraakt. Iets met een klok en een klepel.
Ze zouden kunnen eisen dat ze hun inleg altijd terugkrijgen of iets dergelijks. Maar daar gaat PSV natuurlijk niet mee akkoord.
Dat je winsten bij doorverkoop minder zijn, dat zou je kunnen accepteren. Dat je uiteindelijk verlies lijdt natuurlijk niet.
Op dinsdag 2 juli 2013 11:38 schreef Caland het volgende: De transfer van Adam Maher naar PSV is voor een groot deel betaald door een grote investeerder uit Rusland of het Midden Oosten. 11.40 uur @ VI radio
Zouden er nog een hoop lijken uit de kast komen ofzo? Anders zou je dit toch niet willen?
Op dinsdag 2 juli 2013 11:38 schreef Caland het volgende: De transfer van Adam Maher naar PSV is voor een groot deel betaald door een grote investeerder uit Rusland of het Midden Oosten. 11.40 uur @ VI radio
Die krijgen dus een percentage bij doorverkoop. Die externe financiers hopen er blijkbaar aan te verdienen.
Zouden er nog een hoop lijken uit de kast komen ofzo? Anders zou je dit toch niet willen?
Ik denk dat je het als club sowieso nooit moet willen. Eigenlijk al liever niet van 'eigen' investeerders. Laat staan gasten uit Rusland of het midden-oosten.
Ik denk dat je het als club sowieso nooit moet willen. Eigenlijk al liever niet van 'eigen' investeerders. Laat staan gasten uit Rusland of het midden-oosten.
Dat zo'n speler er zelf mee akkoord gaat begrijp ik ook niet, kijk naar Falcao die door zo'n constructie nu in Monaco voetbalt terwijl hij liever in de PL had gespeeld
Dat zo'n speler er zelf mee akkoord gaat begrijp ik ook niet, kijk naar Falcao die door zo'n constructie nu in Monaco voetbalt terwijl hij liever in de PL had gespeeld
Geld is machtig he
Juist de investeerders van de talentpools zijn dan weer veel geld kwijt geraakt. Iets met een klok en een klepel.
echt waar? oh ik had van de verhalen in jullie topic begrepen dat ze hun ingelegde geld sowieso terug kregen. Als een speler erg goed was, maakten ze goede winst er op, was de speler niks, kregen ze hun inleg terug.
Volgens Brands heeft het te maken met het feit dat dergelijke investeerders deel uitmaken van de entourage waar ook de invloedrijke zaakwaarnemers en dergelijke toe behoren.
Oftewel, schimmige witwaspraktijken, graaiers en ander oplichtersgespuis.
Ik voel dat mijn gevoel bij de club weer een schopje in de verkeerde richting krijgt.
echt waar? oh ik had van de verhalen in jullie topic begrepen dat ze hun ingelegde geld sowieso terug kregen. Als een speler erg goed was, maakten ze goede winst er op, was de speler niks, kregen ze hun inleg terug.
Dat was later zo bij de aankopen van El Ahmadi, Sisse en D. Fernandez. Waren ook grotendeels dezelfde investeerders die verlies hadden gemaakt op de talentpools. Wellicht als enige vorm van genoegdoening.
Op dinsdag 2 juli 2013 12:02 schreef Knalerwtje het volgende: Volgens Brands heeft het te maken met het feit dat dergelijke investeerders deel uitmaken van de entourage waar ook de invloedrijke zaakwaarnemers en dergelijke toe behoren.
Oftewel, schimmige witwaspraktijken, graaiers en ander oplichtersgespuis.
Op dinsdag 2 juli 2013 12:02 schreef Knalerwtje het volgende: Volgens Brands heeft het te maken met het feit dat dergelijke investeerders deel uitmaken van de entourage waar ook de invloedrijke zaakwaarnemers en dergelijke toe behoren.
Zullen ze recht hebben gehad... dat daarom Ajax afgehaakt is zo spontaan. Die branden hun vingers daar niet aan.
Dat was later zo bij de aankopen van El Ahmadi, Sisse en D. Fernandez. Waren ook grotendeels dezelfde investeerders die verlies hadden gemaakt op de talentpools. Wellicht als enige vorm van genoegdoening.
Op dinsdag 2 juli 2013 12:07 schreef Knalerwtje het volgende: Ik zie trouwens ook wel en link met Advocaat. De mogelijkheid van een Russische investeerder zong ook al rond toen Advocaat Maher wilde vorig jaar.
Ik zie alleen de noodzaak niet als je net 20 miljoen? binnenhaalt voor spelers
Op dinsdag 2 juli 2013 12:06 schreef Caland het volgende: Het verhaal PSV begint zo opeens weer meer parallellen te krijgen met de zwarte Feyenoord periode. Inclusief een falende clubheld als hoofdtrainer?
Behalve dan dat Feyenoord vooral 30+'ers haalde die allang over de hill waren en PSV investeert in jonge spelers.
Sanders benadrukt dat PSV geen enkele zeggenschap rondom bijvoorbeeld het technisch beleid uit handen geeft. "Wij kunnen Maher nu makkelijk zelf betalen, nadat we spelers verkochten.
De enige manier voor NL clubs om klappertjes te maken zijn juist de transfersommen, die inkomsten geef je nu dus voor een groot deel weg, begrijp ik echt niets van.
De enige manier voor NL clubs om klappertjes te maken zijn juist de transfersommen, die inkomsten geef je nu dus voor een groot deel weg, begrijp ik echt niets van.
Vooralsnog is het ook een gerucht toch? Weet niet of het van twitter Thijs afkomt.
'Een Oranje-international voor deze prijs is niet gewoon' 02/07/2013 09:43
Stoke City had liefst een Engelse linksback aangetrokken, maar kwam na het afwegen van alle belangen terecht bij de 'goedkope' buitenlandse kracht Erik Pieters.
Stoke City wil graag versterkingen halen uit eigen land, maar beseft dat het vanuit economische oogpunt soms noodzakelijk is de blik over de grenzen te richten. Dat bleek ook bij de zoektocht naar een nieuwe linksback, waarbij The Potters uiteindelijk terecht kwamen bij Pieters.
'We richten ons niet alleen op buitenlandse spelers', zegt technisch directeur Mark Cartwright. 'We hebben ook andere opties bekeken, waaronder Engelse linksbacks. Maar we hebben het idee een goede deal te hebben gedaan. Het is niet gewoon een Nederlands international te krijgen voor deze prijs. '
Cartwright refereert aan de transfersom van naar verluidt 3,6 miljoen die PSV kreeg voor Pieters, die zich voor vier jaar verbond aan de Premier League-club. De technisch directeur van Stoke City is er ondanks alles overtuigd dat de zeventienvoudig international indruk gaat maken in Britannia Stadium.
'Iedereen weet dat Erik enkele vervelende blessures heeft gehad, maar hij is nu fit en wil graag spelen. Je weet ook dat hij als een Nederlands international aardig met een bal overweg kan', aldus Cartwright.
Maher is PSV'er mede dankzij buitenlandse investeerder 02/07/2013 11:36
De komst van Adam Maher betekent voor PSV veel meer dan een sportieve impuls. Het is een transfer die ook symbool staat voor een nieuwe tijd, die in Eindhoven haast ongemerkt is aangebroken. Hoewel daarvoor volgens directeur Tiny Sanders geen enkele financiële noodzaak bestaat, heeft hij bij de transfer van Maher een grote buitenlandse investeerder betrokken.
De laatste maanden dienden zich twee grote partijen aan, die met PSV een vorm van samenwerking zochten op het gebied van spelerstransacties. Deze zijn afkomstig uit 'de Russische en de Arabische taalgebieden', zoals Sanders het noemt. De naam van de investeerder wil hij niet bekendmaken. 'Dat doen we pas als de andere partij aangeeft daartegen geen bezwaar te hebben.'
De reden om in zee te gaan met een grote buitenlandse investeerder is volgens Sanders van strategische aard. Hij wijst erop hoe zich in de internationale voetbalwereld een steeds omvangrijker circuit aan het vormen is van financieel zeer vermogende partijen, die een stevige greep hebben op het internationale spelerscircuit en de invloedrijke makelaars die daaraan zijn gekoppeld.
'Als je je helemaal afsluit voor die wereld, dan heb je er ook geen contacten mee', waarschuwt Sanders. 'Voor een club als PSV kan het van groot belang zijn om daarmee wel in verbinding te staan.' De stelregel die Sanders daarbij hanteert, is helder: externe financiers zijn van harte welkom, maar ze kunnen binnen PSV geen enkel belang afdwingen. 'Wij willen volkomen autonoom blijven.'
Waarom zou je 'contacten' willen met dit soort partijen?
Omdat die toch een groot deel van de spelersmarkt in handen hebben zoals hij zelf al zegt.
maar je bent geen baas in eigen huis meer. Stel voor dat de transferopbrengst van Maher ook 50/50 wordt verdeeld en AZ en Maher ook een eventuele som van de transfer krijgen dan met hij wel echt voor 20+ miljoen verkocht gaan worden. Het is dus niet echt een cashcow.
Ik zie alleen de noodzaak niet als je net 20 miljoen? binnenhaalt voor spelers
Ik ook niet, maar als je het verhaal leest dan lijkt het niet zo zeer te maken te hebben met beschikbaar budget, maar meer met de invloed die dit soort partijen hebben. Anders gezegd: kennelijk komen bepaalde spelers in de toekomst niet als je ze niet via een dergelijke constructie haalt.
Lulkoek natuurlijk. Uiteindelijk gaat de entourage rondom een speler bepalen wat er gebeurt. Een dergelijk systeem moet je niet aan meewerken. Ik schaam me voor mijn club, echt waar. Ik hoop dat er snel details uitkomen waaruit blijkt dat het anders is als het nu lijkt.
Omdat die toch een groot deel van de spelersmarkt in handen hebben zoals hij zelf al zegt.
Omdat het nu ook in Nederland gebeurd, zie Vitesse. Op een gegeven moet je wel mee anders stel je zeker in Europa niks meer voor. Ik geloof niet dat die Fair Play regels echt verschil gaan maken dus contacten leggen is nooit slecht..
Alleen verkoop je je identiteit, ziel en ben je geen eigen baas meer. Maar hey PSV is toch een lege identiteitsloze kutclub volgens jullie dus niks te verliezen
Omdat het nu ook in Nederland gebeurd, zie Vitesse. Op een gegeven moet je wel mee anders stel je zeker in Europa niks meer voor. Ik geloof niet dat die Fair Play regels echt verschil gaan maken dus contacten leggen is nooit slecht..
Alleen verkoop je je identiteit, ziel en ben je geen eigen baas meer. Maar hey PSV is toch een lege identiteitsloze kutclub volgens jullie dus niks te verliezen
Van een club als Vitesse kan/kon ik het wel begrijpen, beggars are no choosers, van PSV verbaast het me wel, zeker omdat je er uiteindelijk financieel niet beter van wordt, maar goed het korte termijn denken viert blijkbaar hoogtij.
Op dinsdag 2 juli 2013 12:56 schreef Godtje het volgende: De fans zouden die brands toch met hooivorken die club uit moeten jagen.
Hier zie je de hand van Sanders. Misschien dat Brands een keer instemmend heeft mogen knikken, maar die heeft part noch deel aan een constructie als deze.
Ik begrijp al die ophef niet. Andere clubs zijn ook afhankelijk van externe partijen. Ajax met haar beursnotering, Feyenoord met haar Talent Pool, Vitesse met Jordania. Bij mij komt dit dan ook niet aan als een verrassing. Wil je nog enige aansluiting met de Europese (sub)top houden, dan lijkt het niet meer dan logisch om gebruik te maken van dit soort constructies. Maar ik snap wel dat het leuk is om PSV en dan vooral de directie te bashen. Iets met boter en hoofd.
Op dinsdag 2 juli 2013 14:09 schreef M51 het volgende: Ik begrijp al die ophef niet. Andere clubs zijn ook afhankelijk van externe partijen. Ajax met haar beursnotering, Feyenoord met haar Talent Pool, Vitesse met Jordania. Bij mij komt dit dan ook niet aan als een verrassing. Wil je nog enige aansluiting met de Europese (sub)top houden, dan lijkt het niet meer dan logisch om gebruik te maken van dit soort constructies. Maar ik snap wel dat het leuk is om PSV en dan vooral de directie te bashen. Iets met boter en hoofd.
Dus jij denkt dat je met de externe financiering van Maher wel aansluiting vindt bij Europese subtop
Op dinsdag 2 juli 2013 14:09 schreef M51 het volgende: Ik begrijp al die ophef niet. Andere clubs zijn ook afhankelijk van externe partijen. Ajax met haar beursnotering, Feyenoord met haar Talent Pool, Vitesse met Jordania. Bij mij komt dit dan ook niet aan als een verrassing. Wil je nog enige aansluiting met de Europese (sub)top houden, dan lijkt het niet meer dan logisch om gebruik te maken van dit soort constructies. Maar ik snap wel dat het leuk is om PSV en dan vooral de directie te bashen. Iets met boter en hoofd.
Ik vind al die constructies die je opnoemt kut en schadelijk voor het voetbal.
Dus jij denkt dat je met de externe financiering van Maher wel aansluiting vindt bij Europese subtop
Door hier goed mee om te gaan, kun je wel meerdere "toptalenten/goede spelers" halen waar je anders niet het vermogen voor hebt.
En dus wel degelijk een kwaliteits- impuls te geven aan het team en dus een beter presterend team in Europa. Van mij mag er wel een constructie komen dat een rijke oliesjeik de club voor 40% overneemt!
Door hier goed mee om te gaan, kun je wel meerdere "toptalenten/goede spelers" halen waar je anders niet het vermogen voor hebt.
En dus wel degelijk een kwaliteits- impuls te geven aan het team en dus een beter presterend team in Europa. Van mij mag er wel een constructie komen dat een rijke oliesjeik de club voor 40% overneemt!
Maar uiteindelijk houd je weer minder over om te besteden aan nieuwe toptalenten waardoor je afhankelijk wordt van die externe financiers, als jij dat graag wilt voor je club, prima dan.
Op dinsdag 2 juli 2013 14:19 schreef BadderAapje het volgende: Door hier goed mee om te gaan, kun je wel meerdere "toptalenten/goede spelers" halen waar je anders niet het vermogen voor hebt.
Dat vermogen was er dus wel na verkoop. Je kon hem zo te lezen niet kopen zonder in zee te gaan met vreemde investeerders uit Rusland.
Maar uiteindelijk houd je weer minder over om te besteden aan nieuwe toptalenten waardoor je afhankelijk wordt van die externe financiers, als jij dat graag wilt voor je club, prima dan.
Als je ze erbij betrekt kun je inplaats van 1 goede speler er misschien wel 3/4 halen. Waardoor de kosten/baten vast wel gelijk zullen blijven. je verkoopt er (uiteraard met een risico) uiteindelijk meer spelers door.
Als je ze erbij betrekt kun je inplaats van 1 goede speler er misschien wel 3/4 halen. Waardoor de kosten/baten vast wel gelijk zullen blijven. je verkoopt er (uiteraard met een risico) uiteindelijk meer spelers door.
Maar je bent wel je onafhankelijkheid kwijt en dan krijg je dus een Vitesse2.0, een club die een etalage wordt van talenten die verkocht moeten worden.
Precies. PSV is altijd al een zakelijke club met connecties geweest en dat zal altijd wel zo blijven. Juist door externe partijen kon PSV altijd mee met de top, onder Reker werd dit afgedaan als "louche praktijken", goed om te zien dat PSV onder Sanders weer die banden aan haalt.
Maar je bent wel je onafhankelijkheid kwijt en dan krijg je dus een Vitesse2.0, een club die een etalage wordt van talenten die verkocht moeten worden.
Daarom zeg ik ook dat ik wel voor een constructie ben waar ze 40% afstaan. Waardoor ze wel mee helpen in de kosten en natuurlijk er ook transfergeld voor terug krijgen. Maar Theoretisch niets te zeggen hebben.
Precies. PSV is altijd al een zakelijke club met connecties geweest en dat zal altijd wel zo blijven. Juist door externe partijen kon PSV altijd mee met de top, onder Reker werd dit afgedaan als "louche praktijken", goed om te zien dat PSV onder Sanders weer die banden aan haalt.
Daar is PSV toch bijna aan ten onder gegaan, echt onbegrijpelijk dat PSVers dit toejuichen
Daarom zeg ik ook dat ik wel voor een constructie ben waar ze 40% afstaan. Waardoor ze wel mee helpen in de kosten en natuurlijk er ook transfergeld voor terug krijgen. Maar Theoretisch niets te zeggen hebben.
Dit is wat Sanders nu eigenlijk dus ook doet.
Liefdadigheid bestaat niet in dit soort constructies
Op dinsdag 2 juli 2013 14:33 schreef BadderAapje het volgende: Door Lemic hebben wij ook klappers gemaakt met Chelsea met onder andere Kezman en Robben.
robben had je ook wel zonder Lemic voor dat bedrag kunnen verpatsen hoor.
Op dinsdag 2 juli 2013 14:44 schreef BadderAapje het volgende: Die is gegaan voor 12miljoen pond. Ik betwijfel of Chelsea dat had betaald zonder Lemic.
Dan een andere club wel, dat zie je ook aan zijn carriereverloop. Kezman was wel gewoon een mazzeltje dat die flink overgewaardeerd werd.
Hij verpatste alles voor de hoofdprijs. Zelfs figuren als Salcido loodste hij voor miljoenen de Premier League in. Het is een behoorlijk discutabel figuur, maar die kerel heeft PSV heel wat extra miljoenen opgeleverd. Daar is geen twijfel over mogelijk.
Op dinsdag 2 juli 2013 14:46 schreef Buitendam het volgende: Hij verpatste alles voor de hoofdprijs. Zelfs figuren als Salcido loodste hij voor miljoenen de Premier League in. Het is een behoorlijk discutabel figuur, maar die kerel heeft PSV heel wat extra miljoenen opgeleverd. Daar is geen twijfel over mogelijk.
Maar je moet zo'n idioot toch niet in je club willen?
Remember to let her into your heart Then you can start to make it better Was ooit triptamine, account is verneukt :(
Nou, het lijkt me dat je zelf de baas wil blijven binnen je eigen vereniging? Nu weer je "ziel" verkopen aan buitenlandse investeerders en vage zakenmannen lijkt me niet de slimste optie.
Maar we zullen zien.
Remember to let her into your heart Then you can start to make it better Was ooit triptamine, account is verneukt :(
Nou, het lijkt me dat je zelf de baas wil blijven binnen je eigen vereniging? Nu weer je "ziel" verkopen aan buitenlandse investeerders en vage zakenmannen lijkt me niet de slimste optie.
Maar we zullen zien.
PSV verkocht haar ziel niet aan figuren als Lemic. PSV (Reker) flikkerde ze buiten omdat ze niet met zulke types om kon gaan. Hiddink kon er feilloos mee door 1 deur, wat gezorgd heeft voor véél geld aan transfers. Hij zat niet op een stoel binnen de RvC o.i.d.
PSV verkocht haar ziel niet aan figuren als Lemic. PSV (Reker) flikkerde ze buiten omdat ze niet met zulke types om kon gaan. Hiddink kon er feilloos mee door 1 deur, wat gezorgd heeft voor véél geld aan transfers. Hij zat niet op een stoel binnen de RvC o.i.d.
Nogmaals: We zullen zien.
Vooralsnog krijg ik bij het bestuur van PSV het idee dat ze koortsachtig op zoek zijn naar succes en hier vreemde risico's voor nemen. Zie bijvoorbeeld dat vage investeerder verhaal. Wat heb je daar nou aan?(en ja, ik heb de uitleg van Sanders gelezen, maar die slaat als een lul op een drumstel)
VI Radio @VIradionl 1m '#PSV doet het tegenovergestelde van #Ajax en neemt risico', zegt Tom Knipping over de transfer van #az naar #psv om 15.15u #vi @viradionl
Vooralsnog krijg ik bij het bestuur van PSV het idee dat ze koortsachtig op zoek zijn naar succes en hier vreemde risico's voor nemen. Zie bijvoorbeeld dat vage investeerder verhaal. Wat heb je daar nou aan?(en ja, ik heb de uitleg van Sanders gelezen, maar die slaat als een lul op een drumstel)
Die uitleg is glashelder, de vraag is alleen of het gaat lukken.
Op dinsdag 2 juli 2013 15:07 schreef stoeltafel het volgende: VI Radio @VIradionl 1m '#PSV doet het tegenovergestelde van #Ajax en neemt risico', zegt Tom Knipping over de transfer van #az naar #psv om 15.15u #vi @viradionl
Oh ja, daarom had Ajax 7 mln geboden op Van Ginkel. Als Eriksen eerder was verkocht had het zich echt wel gemengd in de strijd om Maher.
Oh ja, daarom had Ajax 7 mln geboden op Van Ginkel. Als Eriksen eerder was verkocht had het zich echt wel gemengd in de strijd om Maher.
Dat is nooit bevestigd he. Vitesse nam de telefoon niet eens op dus lijkt het me sterk dat Ajax uberhaupt heeft geboden.
Kwam dit tegen op VZ, wel goed.
quote:
Ik heb ze allemaal gelezen. Het is niet zo dat PSV zaken stiekem doet, maar je stelling dat PSV kerngezond is slaat natuurlijk ook helemaal nergens op. Daarnaast heeft Sanders 100% aangetoond dat het met handige constructies de zaakjes rooskleuriger maakt, door bijvoorbeeld het contract van Marcelo te verlengen. En door te stellen dat er met het geld van de herfinanciering geen geld naar transfers is gegaan, terwijl dat wel het geval is geweest, want er is geld gebruikt uit die deal om afschrijvingen op transfers te betalen. Dat zijn feiten, feiten die gewoon in de jaarverslagen staan.
Het mooiste stukje jaarverslag vind ik trouwens in het jaarverslag 2010 / 2011 toen de ellende van PSV eindelijk naar buiten werd gebracht:
''naast de sportieve teleurstellingen over de resultaten en het vertoonde spel was de financiële situatie inmiddels zorgwekkend geworden. Jaarlijkse operationele verliezen van circa EUR 20 miljoen, door het ontbreken van de vroeger zo vanzelfsprekend gewaande Uefa Champions League-opbrengsten, dreigde PSV aan de rand van de financiële afgrond te komen. Het resultaat uit gewone bedrijfsuitoefening voor belastingen kwam dit jaar uit op EUR 23 miljoen negatief ten opzichte van een verlies van EUR 21,2 miljoen in het voorgaande seizoen. Door de jaren van substantiële verliezen ontstond er voor PSV financieel een penibele situatie, en waren drastische maatregelen nodig teneinde de liquiditeit en de solvabiliteit weer op orde te krijgen.''
Het liquiditeit en solvabiliteit vraagstuk is op korte termijn opgelost door de herfinanciering. Dat maakt de club niet nog niet gezond. Eén van de grootste problemen van PSV is dat ze verlies maken op transfers zoals in de laatste zes boekjaren. Dat heeft de club tientallen miljoenen euro's gekost. Door de snelle verkopen van Lens, Mertens en Pieters zal het lopende boekjaar een waarschijnlijke winst van 8 á 10 miljoen euro aantonen. Dat het hiervoor drie basisspelers (waarvan twee met meerjarige contracten) moest verkopen toont wel aan dat er voor een korte termijnsoplossing is gekozen.
Dat Maher zijn transfer mede betaald wordt met buitenlandse investeerders toont nogmaals aan dat PSV weer voor de korte termijn kiest. Dit heeft helemaal niets met strategie te maken. Dit is gewoon een angstvallige manier van bedrijfsvoering van Brands en Sanders. De schuld bij het kamp Maher leggen is dan ook totaal zinloos en compleet overbodig. Het bestuur van PSV heeft hiervoor gekozen, omdat het miljoenen euro's heeft verbrast aan transfers en ze proberen dit risico te dekken door extern geld te gebruiken.
Dat lijkt slim, maar dat is het absoluut niet. De Nederlandse competitie is een opleidingscompetitie. Ajax harkte net zoveel geld binnen met het verkopen van spelers (95% winst / PSV 40%) dan dat ze binnen harken met het spelen van Champions League. PSV doet er nu (weer) alles aan om de Champions League te halen, terwijl het verstandiger is om spelers op te leiden / door te verkopen. Hoe meer spelers je van buitenaf koopt, des te minder winst kun je maken. Hoe meer extern geld er gebruikt wordt, des te minder winst kun je maken.
Ik vind het goed om te lezen dat je aangeeft dat je als PSV supporter het oneens bent met dit soort praktijken. Realiseer je dan echter wel dat jouw club dit soort praktijken uitvoert doordat het huidige bestuur er een rotzooi van gemaakt hebben. Het groot-kapitaal hoeven we niet te weren, we moeten er juist optimaal gebruik van maken door ''onze'' producten aan hun te verkopen en niet door met hun geld nieuwe producten te kopen. Het eerste is goed voor het lange termijn (ajax heeft afgelopen boekjaar 2011 / 2012 het Nederlands omzet record verbroken en heeft dit is het pas afgelopen boekjaar 2012 / 2013 nogmaals verbroken door in beide boekjaren bijna 20 miljoen is kosten gedaald te zijn, maar door CL gelden en tientallen miljoenen euro's aan uitgaande transfers) en het tweede is goed voor het korte termijn (psv heeft haar selectie in stand kunnen houden en weten te versterken afgelopen seizoen en dat heeft een tweede plaats opgeleverd en een beker finale).
Reker deed net alsof hij degene was die even schoon schip had gemaakt, na de gloriedagen die een zwart randje hadden. Daarna ging hij vrolijk door met op veel te grote voet leven en belangrijke figuren als de Visser en Lemic lozen die zorgde voor de transferkassa. Dat was van behoorlijke invloed op de hele misère waardoor Sanders alle zeilen moest bijzetten om niet failliet te gaan.
Reker deed net alsof hij degene was die even schoon schip had gemaakt, na de gloriedagen die een zwart randje hadden. Daarna ging hij vrolijk door met op veel te grote voet leven en belangrijke figuren als de Visser en Lemic lozen die zorgde voor de transferkassa. Dat was van behoorlijke invloed op de hele misère waardoor Sanders alle zeilen moest bijzetten om niet failliet te gaan.
Onder het bewind van Reker heb je nog 12 miljoen voor Kone ontvangen en 10 miljoen voor Frfan, ook gewoon absolute topprijzen. En om te zeggen dat voor Reker PSV echte klappers had vind ik ook meevallen. Robben en Van Nistelrooy. Maar die stonden zo goed in de markt dat ik dat niet speciaal aan De Visser en Lemic toebedeel. Daarnaast was Kezman idd een knappe deal maar Park leverde ook maar 7 miljoen op. Verder hebben De Visser en Lemic ook genoeg troep meegenomen, zo werkt dat nou eenmaal als je in de handen van een makelaar valt. Edno, Edson, Marquinho, Cleberson, Ferreyra,Carrizo, Fagner, Alcides, Manuel da Costa, Manco en meer van zulke toppers heeft De Visser ook maar mooi binnengebracht. Maar daar hoor je dan weer niemand over.
Onder het bewind van Reker heb je nog 12 miljoen voor Kone ontvangen en 10 miljoen voor Frfan, ook gewoon absolute topprijzen. En om te zeggen dat voor Reker PSV echte klappers had vind ik ook meevallen. Robben en Van Nistelrooy. Maar die stonden zo goed in de markt dat ik dat niet speciaal aan De Visser en Lemic toebedeel. Daarnaast was Kezman idd een knappe deal maar Park leverde ook maar 7 miljoen op. Verder hebben De Visser en Lemic ook genoeg troep meegenomen, zo werkt dat nou eenmaal als je in de handen van een makelaar valt. Edno, Edson, Marquinho, Cleberson, Ferreyra,Carrizo, Fagner, Alcides, Manuel da Costa, Manco en meer van zulke toppers heeft De Visser ook maar mooi binnengebracht. Maar daar hoor je dan weer niemand over.
Marquinho was een fantastische speler totdat hij geblesseerd raakte. Had een wereldtopper kunnen zijn, groter dan Jonathan Reis had kunnen zijn. Maar met scouten werkt het altijd zo dat je maar een kleine hoeveelheid toppers hebt uit een grotere groep. Feit is dat we destijds toegang hadden tot een aanzienlijk groter netwerk, terwijl er nu een soort van Studio Sport scouting wordt gedaan, waarbij er geen mogelijkheden meer zijn door slim te scouten. Doordat de kleinere clubs weten dat er geen alternatieven zijn, worden deze binnenlandse transfers ook duurder.
Marquinho was een fantastische speler totdat hij geblesseerd raakte. Had een wereldtopper kunnen zijn, groter dan Jonathan Reis had kunnen zijn. Maar met scouten werkt het altijd zo dat je maar een kleine hoeveelheid toppers hebt uit een grotere groep. Feit is dat we destijds toegang hadden tot een aanzienlijk groter netwerk, terwijl er nu een soort van Studio Sport scouting wordt gedaan, waarbij er geen mogelijkheden meer zijn door slim te scouten. Doordat de kleinere clubs weten dat er geen alternatieven zijn, worden deze binnenlandse transfers ook duurder.
Doordat PSV en hiervoor Ajax toch wel de hoofdprijs betaalde voor spelers uit de Eredivisie. Dus je moet zorgen dat er weer alternatieven zijn en dan vraag ik mij af of er echt niets beter is te verzinnen dan een makelaar met zijn vriendjes of een externe investeerder.
Reker deed net alsof hij degene was die even schoon schip had gemaakt, na de gloriedagen die een zwart randje hadden. Daarna ging hij vrolijk door met op veel te grote voet leven en belangrijke figuren als de Visser en Lemic lozen die zorgde voor de transferkassa. Dat was van behoorlijke invloed op de hele misère waardoor Sanders alle zeilen moest bijzetten om niet failliet te gaan. [/quote] Volgens mij is Reker juist de reden geweest dat de Lemic-lijn werd verbroken.
Doordat PSV en hiervoor Ajax toch wel de hoofdprijs betaalde voor spelers uit de Eredivisie. Dus je moet zorgen dat er weer alternatieven zijn en dan vraag ik mij af of er echt niets beter is te verzinnen dan een makelaar met zijn vriendjes of een externe investeerder.
Mwah, in het verleden was het zelden lastig voor PSV en Ajax om spelers van de niet-PAF-clubs te halen. Dus dat valt echt wel mee. Wat je nu een 'makelaar met vriendjes' noemt, is in werkelijkheid gewoon een netwerk wanneer je het baseert op scouting. Het verschil tussen vroeger en nu is gewoon evident. Het zijn allemaal spelers uit de eredivisie.
Jij doet als of het gewoon spelers zijn die een vriendje van een makelaar koopt en dat puur en alleen op basis daarvan een aankoop wordt aangeraden. Dat is natuurlijk onzin, aangezien dat nooit vol te houden valt. Spelers moeten immers wel goed genoeg zijn voor PSV.
Zet bij het quoten van hele verhalen, gewoon even de bron erbij, incl. link. Het is irritant om het na te zoeken wanneer je wil weten door wie en in welke context het geschreven is wanneer je dat niet doet.
[ Bericht 5% gewijzigd door Xaobotnik op 02-07-2013 16:41:34 ]
Jij doet als of het gewoon spelers zijn die een vriendje van een makelaar koopt en dat puur en alleen op basis daarvan een aankoop wordt aangeraden. Dat is natuurlijk onzin, aangezien dat nooit vol te houden valt. Spelers moeten immers wel goed genoeg zijn voor PSV.
Hoeveel van dat rijtje dat ik opgenoemd heb waren dan echt goed genoeg voor PSV?
Hoeveel van dat rijtje dat ik opgenoemd heb waren dan echt goed genoeg voor PSV?
Ten eerste, vraag ik me af of dat allemaal spelers waren die via Lemic binnen waren gekomen. Waar haal je dat rijtje vandaan? Overigens was naast Marquinho, ook Manco een groot talent. Heeft ook in de jeugd mooie wedstrijden gespeeld. Waarom hij het opeens niet meer kon, vraag ik me ook af. Maar vandaag de dag komen dit soort spelers niet meer naar PSV.
Verder moet je meenemen dat hij betrokken was bij Kezman, Alex, Reis, Lazovic. Verder vond ik het aantrekken van Alcides, Fagner, Rajkovic, Manco, Marquinho, Cassio Ramos dus helemaal geen slechte (in het geval van Marquinho en Manco zelfs hele goede) transfers gezien het vertoonde potentieel van die spelers. Ook was hij degene die bemiddeld heeft met Chelsea omtrent de transfer van Robben en de Alex-deal.
Is het een enigszins louche-sjoemelaar die puur op basis van netwerken en niet eens de formeel benodigde diploma's zijn werk doet? Ja. Maar het is een van die negatieve krachten die je moet managen als PSV zijnde in een wereld waarin je niet veel andere opties hebt, wil je zo competitief mogelijk zijn.
Op dinsdag 2 juli 2013 18:25 schreef De_Pel het volgende: Zal meheheher leuk vinden, dat ze nu hij binnen is ineens over woestijn-investeerders beginnen. Moet hij straks z'n bedrijfswagengeit delen.
Mooie reactie op de fp over knieschijven trouwens, dat je jezelf zo wil etaleren daar.
Ik ben vooral benieuwd hoe Sanders denkt autonoom te blijven? Stel, er klopt zo'n Rus aan, die zegt "Tiny my friend, die jongens van Anzhi bieden 10 miljoen, dan maken we 4 miljoen winst, we gaan die boy verkopen en anders kun je fluiten naar dat internationale netwerk van geldschieters en topspelers". Wat gaat die Sanders dan zeggen?
Op dinsdag 2 juli 2013 18:51 schreef Ludachrist het volgende: Ik ben vooral benieuwd hoe Sanders denkt autonoom te blijven? Stel, er klopt zo'n Rus aan, die zegt "Tiny my friend, die jongens van Anzhi bieden 10 miljoen, dan maken we 4 miljoen winst, we gaan die boy verkopen en anders kun je fluiten naar dat internationale netwerk van geldschieters en topspelers". Wat gaat die Sanders dan zeggen?
Welk internationaal netwerk van geldschieters? Je verzint hier een heel nieuwe situatie. Als ze van tevoren voorstellen dat zij willen beslissen over het verkoopmoment, zal hij gewoon weigeren.
Sanders heeft het over niets anders dan gewoon een percentage van een doorverkoopprijs. Dat is hoe het werkt bij al die investeerders.
Welk internationaal netwerk van geldschieters? Je verzint hier een heel nieuwe situatie. Als ze van tevoren voorstellen dat zij willen beslissen over het verkoopmoment, zal hij gewoon weigeren.
Sanders heeft het over niets anders dan gewoon een percentage van een doorverkoopprijs. Dat is hoe het werkt bij al die investeerders.
Maakt niet uit. Wat als die investeerder dan Sanders opbelt van "die prijs is nu hoog genoeg, je verkoopt hem maar of we doen geen zaken meer". Gaat hij dan weigeren? Wat als Maher na 5 jaar uit zijn contract loopt omdat Sanders gewoon zegt van "#yolo, hij was toch maar 3.5 voor ons dikke tjalla geldschieter". Ik denk niet dat je op deze manier autonoom kan blijven als club, het lijkt mij vragen om problemen op de lange termijn. Op de korte termijn kan het best voordelig zijn trouwens hoor, daar niet van. Je koopt wel een prima speler natuurlijk.
Maakt niet uit. Wat als die investeerder dan Sanders opbelt van "die prijs is nu hoog genoeg, je verkoopt hem maar of we doen geen zaken meer". Gaat hij dan weigeren?
Is een afweging en een keus die je op dat moment maakt. Zijn die verdere zaken interessant genoeg? Ergo, komt daar veel geld vandaan en vergroot het de kans op topspelers en prijzen?
quote:
Wat als Maher na 5 jaar uit zijn contract loopt omdat Sanders gewoon zegt van "#yolo, hij was toch maar 3.5 voor ons dikke tjalla geldschieter". Ik denk niet dat je op deze manier autonoom kan blijven als club, het lijkt mij vragen om problemen op de lange termijn. Op de korte termijn kan het best voordelig zijn trouwens hoor, daar niet van. Je koopt wel een prima speler natuurlijk.
je verzint het allemaal zelf. Het is een afweging. Als Sanders autonomie belangrijk vind zegt hij gewoon nee. Is het voordeel te groot, zegt hij evt. ja. Wat boeit die autonomie? Als er maar prestaties geleverd worden. Het gaat in jouw voorbeelden ook nog eens over alleen geld dat er vanuit een bepaalde hoek, wel of niet is. Niet over de afhankelijkheid ervan.
Het is maar hoe je het vertaalt. Wat is clubliefde? Zat spelers die gewoon via de normale weg binnen zullen blijven komen, en de kern zullen vormen van wat PSV. Zonder investeerders zijn er ook meerdere mensen niet langer dan een jaar gebleven. Je doet alsof het meteen een soort van handelshuis wordt ala Vitesse.
Vergeet niet dat die externe investeerders in het verleden ook al gebruikt zijn. Vaak waren dit partijen die al bij de club betrokken waren. Ook bij Feyenoord, waarbij 4 jaar geleden alles tot aan de C in een investeringsfonds gezet waar de investeerders gewoon mensen die betrokken waren bij de club waren.
Je vult een denkbeeldige situatie helemaal naar eigen inzicht in, waarbij de de bepalende factoren helemaal zelf invult, terwijl Sanders niets meer heeft gezegd dan dat hij open staat voor externe financierders waarbij van de verkoop een percentage wordt afgestaan en dat de keus hiervoor gebaseerd zou zijn op risico-vermindering.
Je vult een denkbeeldige situatie helemaal naar eigen inzicht in, waarbij de de bepalende factoren helemaal zelf invult, terwijl Sanders niets meer heeft gezegd dan dat hij open staat voor externe financierders waarbij van de verkoop een percentage wordt afgestaan en dat de keus hiervoor gebaseerd zou zijn op risico-vermindering.
quote:
De reden om in zee te gaan met een grote buitenlandse investeerder is volgens Sanders van strategische aard. Hij wijst erop hoe zich in de internationale voetbalwereld een steeds omvangrijker circuit aan het vormen is van financieel zeer vermogende partijen, die een stevige greep hebben op het internationale spelerscircuit en de invloedrijke makelaars die daaraan zijn gekoppeld.
'Als je je helemaal afsluit voor die wereld, dan heb je er ook geen contacten mee', waarschuwt Sanders.
Dus niet alleen het spreiden van risico, ook de mogelijkheid om überhaupt goede spelers te halen volgens Sanders. En jij mag het daar best mee eens zijn hoor, dat zullen er vast meer zijn. Ik vind het gewoon een rare constructie, een waarvan ik vermoed dat het op de lange termijn meer kost dan baat. Voornamelijk omdat Sanders nu wel kan zeggen dat hij autonoom blijft, maar ik er mijn twijfels bij heb of dat überhaupt zo zal blijven.
Dus niet alleen het spreiden van risico, ook de mogelijkheid om überhaupt goede spelers te halen volgens Sanders. En jij mag het daar best mee eens zijn hoor, dat zullen er vast meer zijn. Ik vind het gewoon een rare constructie, een waarvan ik vermoed dat het op de lange termijn meer kost dan baat. Voornamelijk omdat Sanders nu wel kan zeggen dat hij autonoom blijft, maar ik er mijn twijfels bij heb of dat überhaupt zo zal blijven.
Waar haal je die uitspraak over de autonomie vandaan? Verder is het een kwestie van managen, dan hoeft de situatie over de lange termijn niet te veranderen.
Waar haal je die uitspraak over de autonomie vandaan? Verder is het een kwestie van managen, dan hoeft de situatie over de lange termijn niet te veranderen.
Datzelfde artikel:
quote:
'Als je je helemaal afsluit voor die wereld, dan heb je er ook geen contacten mee', waarschuwt Sanders. 'Voor een club als PSV kan het van groot belang zijn om daarmee wel in verbinding te staan.' De stelregel die Sanders daarbij hanteert, is helder: externe financiers zijn van harte welkom, maar ze kunnen binnen PSV geen enkel belang afdwingen. 'Wij willen volkomen autonoom blijven.'
Allemaal leuk en aardig. Heb nog geen seconde spijt gehad van het opzeggen van mijn sc na 20 jaar. Met hun kutgetweet, westside-isthe-best, misselijke ola, prutsmarcelo en kornuiten.
Als wat Sanders zegt. Als wat er daadwerkelijk gaat gebeuren kan heel anders lopen.
Dat verzin je zelf. De kaders die Sanders aangeeft zijn duidelijk. En ik denk dat er maar weinig clubs zijn die niet naar een voorstel van een externe financier zullen kijken. Sanders geeft ook al aan dat hij al verschillende aanboden heeft gehad, en dus geweigerd heeft.
quote:
Op dinsdag 2 juli 2013 19:44 schreef BeamofLight het volgende: Allemaal leuk en aardig. Heb nog geen seconde spijt gehad van het opzeggen van mijn sc na 20 jaar. Met hun kutgetweet, westside-isthe-best, misselijke ola, prutsmarcelo en kornuiten.
Op dinsdag 2 juli 2013 19:44 schreef BeamofLight het volgende: Allemaal leuk en aardig. Heb nog geen seconde spijt gehad van het opzeggen van mijn sc na 20 jaar. Met hun kutgetweet, westside-isthe-best, misselijke ola, prutsmarcelo en kornuiten.
Dat is het meest domme gejank van alles. Een paar jaar geleden was er effe een hype met een dergelijk domme campagne. Dit 'modern Football' is voor Engeland precies de reden waarom het football er nog is, en op dat niveau.
Overigens heeft het weinig te maken met het gebruik van social media door spelers en het gepruts in het veld.
Heb het even gemist en zal vast wel ergens genoemd zijn maar hoe zit het met de transferrechten van Maher ? Ligt dat 100% bij PSV of zit daar ook een percentage bij voor die buitenlandse investeerders ?
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
Op dinsdag 2 juli 2013 19:53 schreef Pedroso het volgende: Heb het even gemist en zal vast wel ergens genoemd zijn maar hoe zit het met de transferrechten van Maher ? Ligt dat 100% bij PSV of zit daar ook een percentage bij voor die buitenlandse investeerders ?
PSV zou overwegen de transfer te financieren met externe financiers. Dus de voorwaarden daaromheen zijn nog niet bekend. Dit betekent echter dat de transfer financieel dus nog niet afgerond is, en men het dus alleen eens is over de voorwaarden.
Waar ik meer benieuwd naar ben is wat er uiteindelijk betaald is en onder welke voorwaarden. Is er sprake van een doorverkooppercentage? Hoeveel van de transfersom is naar Maher gegaan? En heeft PSV dat percentage bijgelegd?
[ Bericht 13% gewijzigd door Kenju op 02-07-2013 20:03:54 ]
Tot nu toe is alleen bekend dat PSV 6,5 miljoen betaalt voor Maher aan AZ. Daarbij komen extra bedragen wanneer bepaalde bonussen worden behaald. Wat die bonussen precies zijn is onbekend. Verder laat het gegeven dat PSV 6,5 miljoen betaalt aan AZ de mogelijkheid open dat er ook aan Maher persoonlijk een bedrag betaald is.
Sowieso vind ik het allemaal heel discutabel om met Russische en Arabische investeringsmaatschappijen in zee te gaan. In bijna alle gevallen hangt er wel een luchtje aan, je zou het niet moeten willen.
Op dinsdag 2 juli 2013 20:13 schreef Pedroso het volgende: Sowieso vind ik het allemaal heel discutabel om met Russische en Arabische investeringsmaatschappijen in zee te gaan. In bijna alle gevallen hangt er wel een luchtje aan, je zou het niet moeten willen.
Als jij de voorwaarden bepaalt.... Zolang ze geen beleidsmatige inspraak krijgen, zie ik het probleem niet.
Op dinsdag 2 juli 2013 20:13 schreef Pedroso het volgende: Sowieso vind ik het allemaal heel discutabel om met Russische en Arabische investeringsmaatschappijen in zee te gaan. In bijna alle gevallen hangt er wel een luchtje aan, je zou het niet moeten willen.
Maak je in deze dan een verschil tussen Arabieren en Russen enerzijds, en bijv. Amerikanen of gewoon Nederlandse partijen anderzijds?
Maak je in deze dan een verschil tussen Arabieren en Russen enerzijds, en bijv. Amerikanen of gewoon Nederlandse partijen anderzijds?
Absoluut. Nederlandse en Amerikaanse investeringsmaatschappijen zijn veel transparanter, die moeten ook alle inkomsten en uitgaven verantwoorden. Iets wat bij Arabische en zeker Russische maatschappijen niet het geval is.
Absoluut. Nederlandse en Amerikaanse investeringsmaatschappijen zijn veel transparanter, die moeten ook alle inkomsten en uitgaven verantwoorden. Iets wat bij Arabische en zeker Russische maatschappijen niet het geval is.
Waar baseer je deze kennis op? Zeker Amerikaanse spelers zou ik bij lange na niet transparant noemen. En we hebben in Nederland ook gigantische investeringsprojecten gehad die uiteindelijk een luchtbel bleek te zijn. Vergeet verder niet dat het over te ontvangen geld gaat.
Wat is het voordeel voor die buitenlandse partijen dan ? Ze doen het niet uit liefdadigheid.
Tuurlijk niet. Maar Sanders geeft dat in het artikel toch gewoon aan? Een percentage van de doorverkoopprijs die hopelijk hoger is dan het deel dat ze geïnvesteerd hebben. Het is dus voor hun een soort van gok. Al is het een zekerheidje wanneer het over een getalenteerde speler gaat, waarvan je bijna zeker bent dat deze met winst verkocht gaat worden. Wanneer je dit bij meerdere spelers doet, waarschijnlijk bij verschillende clubs ook, kun je, als je het goed doet, een aardig bedrag verdienen.
Wat is het voordeel voor die buitenlandse partijen dan ? Ze doen het niet uit liefdadigheid.
Het verneukt je club maar je kunt wel meedoen europees gezien , kijk maar naar benfica en porto . Wel dom van PSV dit vind ik, vooral omdat t in dit geval totaal onnodig was.
Het verneukt je club maar je kunt wel meedoen europees gezien , kijk maar naar benfica en porto . Wel dom van PSV dit vind ik, vooral omdat t in dit geval totaal onnodig was.