abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128450610
Ik ben 3,5 maand te vroeg geboren, was bedoeld voor 30 maart, ben 5 december ter wereld gebracht.
Hierbij traden verschillende complicaties op zoals een Hersenbloeding, zuurstof te kort, maag bloeding en een lies breuk.

Uiteindelijk heb ik het overleefd (M`n tweeling broertje niet helaas..) En mag ik blij zijn dat ik in relatieve gezondheid ter wereld ben gebracht.

Helaas heb ik de afgelopen jaren ook wel wat dingen over mij heen gehad..

Ik wás een zware astma patient (elke week bij heideheuvel, constant aan zo`n vernevelaar, constant pufjes) Uiteindelijk lijk ik hier vanaf te zijn, maar heb er nog dagelijks last van, als ik 100-150 meter ren dan ben ik kapot. Dat is énigzins te wijden aan m`n overgewicht maar ook aan (nogsteeds) de astma.

Ik hád ook zware ADHD, hier heb ik pillen voor geslikt (eerst begonnen met Ritalin, daarna Concerta... en toen weer terug naar Ritalin)
Door die ADHD had ik last van woede aanvallen, ik kon heel raar uit de hoek komen, en ik maakte eigenlijk alleen maar mezelf steeds verder kapot, omdat ik niet in de gaten had wat ik allemaal deed..

Mede door de Concerta heb ik overgewicht gekregen (Dat was een bijwerking van Concerta)
Met als gevolg dat m`n knieén vrij zwak zijn (Als ik 2 kilometer loop heb ik énorm veel pijn aan m`n knieén)

Door m`n ADHD had ik dus ook énorm veel last van gedragproblemen op school, wat resulteerde in zo goed als geen basisschoolstructuur (Heb op 7 basisscholen gezeten..)
M`n middelbare heb ik wél afgemaakt gelukkig (Met een diploma!)

Ze hebben ook op een school ooit eens onterecht het stempel "Zwaar autistisch" op me geplakt, hier
Heb ook last van een oogafwijking, Nystagmus.
Komt er op neer dat als ik te kort heb geslapen dat ik dan last krijg van trillende ogen, dit zorgt ervoor dat mijn focus niet helemaal scherp is en ik gewoon niet goed zie. Ook heb ik dit `savonds (ik ben dan ook nacht blind)

Mede door dit alles heb ik een énorm verknipt zelfbeeld gekregen en ben ik héél onzeker geworden, en wil ik éigenlijk van álles wat ik doe wel bevestiging van andere of ik het wel goed doe of niet..

Dit heeft dus ook invloed op alles wat ik doe, van het lopen op straat (ik loop constant met gebogen hoofd) tot het maken van muziek met de band, ik heb geen idee hoe en wat ik goed/fout doe.

Ook bij het uitgaan kom ik volgens 99% van de mensen met wie ik omga, énorm onzeker over.
En dat is ook zo, ik kijk mensen niet echt aan als ik met ze praat, ik kijk vaker langs ze heen... Soms dan ga ik stotteren... het is allemaal héel erg vervelend..

Sorry voor de lange post... ik moest dit even van mij aftypen

(Had dit eerst perongeluk in KLB gepost.... en daar is het niet echt op z`n plaats natuurlijk)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2013 10:16:03 ]
pi_128450627
:O
Je leert het ook nooit hè?
pi_128450655
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:15 schreef Oognip het volgende:
:O
Je leert het ook nooit hè?
  maandag 1 juli 2013 @ 10:20:49 #4
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_128450735
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:15 schreef Braddie het volgende:
Ik ben 3,5 maand te vroeg geboren, was bedoeld voor 30 maart, ben 5 december ter wereld gebracht.
Dit klopt volgens mij niet.

Waar zijn de positieve dingen, Bradley? Waar haal je voldoening uit? Heb je vrienden waarbij je terecht kunt? (en dan bedoel ik échte vrienden)

Probeer niet te veel in het verleden te blijven hangen. Ik weet dat zoiets heel verleidelijk is. Zwelgen in zelfmedelijden etc. Maar probeer je nu te richten op de toekomst. Je was volgens mij al bezig met afvallen, gezonder leven, nou, zet dat door :) Dan voelt het mentaal ook beter op een gegeven moment.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_128450797
Sterkte, Braddie. Mijn Tyros 3 sloeg spontaan een paar uiterst droevige, maar stevige noten aan bij het openen van dit topic. Het is vast niet fijn om gehandicapt te zijn.
pi_128450805
Wie zegt trouwens dat het een verknipt zelfbeeld is? :@
pi_128450821
quote:
7s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:20 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Dit klopt volgens mij niet.

Waar zijn de positieve dingen, Bradley? Waar haal je voldoening uit? Heb je vrienden waarbij je terecht kunt? (en dan bedoel ik échte vrienden)

Probeer niet te veel in het verleden te blijven hangen. Ik weet dat zoiets heel verleidelijk is. Zwelgen in zelfmedelijden etc. Maar probeer je nu te richten op de toekomst. Je was volgens mij al bezig met afvallen, gezonder leven, nou, zet dat door :) Dan voelt het mentaal ook beter op een gegeven moment.
Nja, positieve dingen, die zijn er niet echt.
Ja, ik ben bezig met afvallen, ja ik speel in een goede band, maar daar is het ook mee gezegd.

M`n voldoening haal ik uit de muziek tegenwoordig.
Heb 1 echte vriend waar ik bij terecht kan, daar kan ik echt met alles terecht, en dat is wel fijn, alleen spreken we elkaar de laatste tijd niet zo heel veel..

Het is voor mij énorm lastig om mezelf zekerder voor te doen, of zekerder te voelen.. omdat ik toch die problemen heb, en het blijft wel in m`n achterhoofd.

Geen idee wat ik er aan kan doen (behalve ze proberen opzij te zetten/ te manipuleren)
pi_128450846
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:23 schreef Oognip het volgende:
Wie zegt trouwens dat het een verknipt zelfbeeld is? :@
Nou... ik heb volgens mij wel een verknipt zelfbeeld hoor..
Alles wat ik doe is in mijn ogen negatief, het gaat allemaal heel erg onzeker... en ik bedenk bij heel veel dingen ook de slechtste scenario`s...
pi_128450851
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_128450863
Professionele hulp zoeken klinkt als een plausibele oplossing.
  maandag 1 juli 2013 @ 10:26:56 #11
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_128450883
Ga sporten:

- Je stopt je overtollige energie in iets nuttigs, waardoor je minder druk bent
- Je slaapt beter door sporten, geen trillende ogen meer
- Je valt af, geen last van je knieen meer
- Je krijgt een betere conditie, dus niet meer bekaf na 150 meter
- Je voelt je zelfverzekerder als je afvalt

Dat dus.
pi_128450893
quote:
Valt me mee dat hij het zelf ook gezeik vindt :D
pi_128450902
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:27 schreef Oognip het volgende:

[..]

Valt me mee dat hij het zelf ook gezeik vindt :D
Had het bij het verkeerde subforum gepost..
  maandag 1 juli 2013 @ 10:27:57 #14
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_128450909
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:24 schreef Braddie het volgende:

[..]

Nja, positieve dingen, die zijn er niet echt.
Ja, ik ben bezig met afvallen, ja ik speel in een goede band, maar daar is het ook mee gezegd.

M`n voldoening haal ik uit de muziek tegenwoordig.
Heb 1 echte vriend waar ik bij terecht kan, daar kan ik echt met alles terecht, en dat is wel fijn, alleen spreken we elkaar de laatste tijd niet zo heel veel..

Het is voor mij énorm lastig om mezelf zekerder voor te doen, of zekerder te voelen.. omdat ik toch die problemen heb, en het blijft wel in m`n achterhoofd.

Geen idee wat ik er aan kan doen (behalve ze proberen opzij te zetten/ te manipuleren)
Al eens overwogen om met een psycholoog te praten?

Daarnaast moet je investeren in vriendschap. Als het echt zo'n goede vriend is, dan wil hij heus wel met je afspreken. Je zult daar dan wel moeite voor moeten doen :)
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_128450911
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:26 schreef iScream. het volgende:
Ga sporten:

- Je stopt je overtollige energie in iets nuttigs, waardoor je minder druk bent
- Je slaapt beter door sporten, geen trillende ogen meer
- Je valt af, geen last van je knieen meer
- Je krijgt een betere conditie, dus niet meer bekaf na 150 meter
- Je voelt je zelfverzekerder als je afvalt

Dat dus.
Ben al aan het *sporten* (Wil het rustig opbouwen, dus ik fiets tegenwoordig dagelijks 10 km ongeveer)
pi_128450917
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:27 schreef Braddie het volgende:

[..]

Had je expres gedaan
pi_128450929
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:27 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Al eens overwogen om met een psycholoog te praten?

Daarnaast moet je investeren in vriendschap. Als het echt zo'n goede vriend is, dan wil hij heus wel met je afspreken. Je zult daar dan wel moeite voor moeten doen :)
Heb dat al eens overwogen ja, maar iets houd me tegen.
Wat dit is kan ik je zo 1.2.3 niet vertellen, dat weet ik zelf ook niet...

Ja, heb net met hem gepraat, en hij wilde vandaag wel afspreken. Dus dat is fijn.
pi_128450930
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:28 schreef Kesefkesef het volgende:

[..]

Had je expres gedaan
:')_!
pi_128450941
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:27 schreef Braddie het volgende:

[..]

Zie, je zelfbeeld klopt wel.
  maandag 1 juli 2013 @ 10:29:54 #20
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_128450945
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:28 schreef Kesefkesef het volgende:

[..]

Had je expres gedaan
Negatieve aandacht is ook aandacht bro.
BEASTMODE
  maandag 1 juli 2013 @ 10:30:06 #21
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_128450952
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:28 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ben al aan het *sporten* (Wil het rustig opbouwen, dus ik fiets tegenwoordig dagelijks 10 km ongeveer)
Dat is geen sport, dat is gematigde lichaamsbeweging. Koop een racefiets en ga jezelf lekker afmatten, je valt ook pas af als je normale energievoorraad opgebruikt is en je lichaam dus je reserves moet aanspreken, ga dus maar wat verder fietsen, en zo hard dat je goed zweet, maak je nog endorfine aan ook, voel je je beter door.
pi_128450977
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:30 schreef iScream. het volgende:

[..]

Dat is geen sport, dat is gematigde lichaamsbeweging. Koop een racefiets en ga jezelf lekker afmatten, je valt ook pas af als je normale energievoorraad opgebruikt is en je lichaam dus je reserves moet aanspreken, ga dus maar wat verder fietsen, en zo hard dat je goed zweet, maak je nog endorfine aan ook, voel je je beter door.
Hmm..
Hoeveel verder is verder fietsen? :)
Wanneer zit ik in m`n reserves? (Eet gemiddeld 1500-1800cals)
  maandag 1 juli 2013 @ 10:31:18 #23
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_128450979
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:29 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ja, heb net met hem gepraat, en hij wilde vandaag wel afspreken. Dus dat is fijn.
Je kunt het blijkbaar niet zelf oplossen, want dit is niet de eerste keer dat je over je problemen vertelt. En je ouders dan? Ik zou trouwens wel echt serieus overwegen die stap te gaan zetten. Al is het maar om je hart te luchten bij een onafhankelijk persoon.

Goed zo :) Probeer juist de positieve dingen te accentueren. Daar haal je tenslotte je energie uit.
pi_128450988
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:31 schreef Braddie het volgende:

[..]

Hmm..
Hoeveel verder is verder fietsen? :)
Wanneer zit ik in m`n reserves? (Eet gemiddeld 1500-1800cals)
Hoeveel fiets je nu?
  maandag 1 juli 2013 @ 10:32:16 #25
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_128450991
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:31 schreef Braddie het volgende:
Hoeveel verder is verder fietsen?

je moet niet verder, je moet intensiever

en een keer naar de kapper
pi_128450997
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:29 schreef Braddie het volgende:

[..]

Grow some balls men :{
Ga eens wat anders aan je problemen doen dan er dagelijks FOK! mee te vervuilen en zoek hulp. Dit red je niet alleen.
pi_128451003
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:31 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Je kunt het blijkbaar niet zelf oplossen, want dit is niet de eerste keer dat je over je problemen vertelt. En je ouders dan? Ik zou trouwens wel echt serieus overwegen die stap te gaan zetten. Al is het maar om je hart te luchten bij een onafhankelijk persoon.

Goed zo :) Probeer juist de positieve dingen te accentueren. Daar haal je tenslotte je energie uit.
Met m`n ouders er over praten doe ik niet...
Dat schiet niet op, hoe lullig het ook klinkt, maar echt een super band met m`n ouders heb ik niet (M`n vader heb ik al 4 maanden niet meer gezien, en m`n moeder is vaak weg)

De positieve dingen ga ik proberen te accentueren.
pi_128451011
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:32 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Hoeveel fiets je nu?
10-15 km per dag
  maandag 1 juli 2013 @ 10:35:53 #29
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_128451061
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:33 schreef Braddie het volgende:

[..]

10-15 km per dag
Als je wilt opbouwen, gewoon beginnen met een uurtje, en echt jezelf goed kapot fietsen, even door de zure appel bijten, je gaat jezelf alleen maar lekkerder door voelen later.
pi_128451120
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:35 schreef iScream. het volgende:

[..]

Als je wilt opbouwen, gewoon beginnen met een uurtje, en echt jezelf goed kapot fietsen, even door de zure appel bijten, je gaat jezelf alleen maar lekkerder door voelen later.
hmm..
Straks maar op de fiets stappen dan (Was ik al van plan, maar dan weet ik dat ik nu wat meer / intensiever moet fietsen)
pi_128451143
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:38 schreef Braddie het volgende:

[..]

hmm..
Straks maar op de fiets stappen dan (Was ik al van plan, maar dan weet ik dat ik nu wat meer / intensiever moet fietsen)
Waarom geen krachttraining? Leuker, verbrandt meer kcals en je hebt er meer aan.
pi_128451165
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:38 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Waarom geen krachttraining? Leuker, verbrandt meer kcals en je hebt er meer aan.
Moet ik een abbonement bij de sportschool nemen, iets wat ik niet kan betalen.
pi_128451167
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:38 schreef Braddie het volgende:

[..]

hmm..
Zonder de topic wist je niet dat je intensief moet fietsen?

Please. Doe niet alsof je dom bent, want dat ben je niet, stop met zielig doen en zelfmedelijden hebben.
pi_128451190
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:40 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Zonder de topic wist je niet dat je intensief moet fietsen?

Please. Doe niet alsof je dom bent, want dat ben je niet, stop met zielig doen en zelfmedelijden hebben.
Dat wist ik serieus niet.

Ik wist wel dat ik moest fietsen om te verbranden, dus ik neem genoegen met dagelijks 10-15 km.
Maar weet ik veel dat ik meer/intensiever moet gaan fietsen :')
  maandag 1 juli 2013 @ 10:40:52 #35
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_128451193
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:39 schreef Braddie het volgende:

[..]

gast je trekt een wajong en woont thuis

minder drugs gebruiken en een abo afsluiten. kom eens uit je comfortzone man
pi_128451216
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:40 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Gast, ik heb rijlessen. Dus geen geld meer.
Enne, drugs gebruiken? Nee, ik gebruik geen drugs. ik hád een abbo op de sportschool, maar op een gegeven moment ging ik gewoon niet meer.

Ik ging namelijk altijd met vrienden, maar op een gegeven moment gingen die gasten ook niet, en in m`n eentje naar de sportschool vind ik niets...

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2013 10:43:02 ]
pi_128451223
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:40 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Boom! Dé tip van de week.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_128451239
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:39 schreef Braddie het volgende:

[..]

20-25 euro per maand is toch goed te doen? Zeker als je een beetje bijverdient met online de handel bedrijven. :) Als je eenmaal geld verdient dan gaat het snel.

Misschien kun je na je herkeuring meteen als stucadoor aan de slag?
  maandag 1 juli 2013 @ 10:46:08 #39
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_128451314
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:41 schreef Braddie het volgende:

[..]

Gast, ik heb rijlessen. Dus geen geld meer.
Enne, drugs gebruiken? Nee, ik gebruik geen drugs. ik hád een abbo op de sportschool, maar op een gegeven moment ging ik gewoon niet meer.

Ik ging namelijk altijd met vrienden, maar op een gegeven moment gingen die gasten ook niet, en in m`n eentje naar de sportschool vind ik niets...
Waarom op zulke momenten het niet proberen bij je ouders? Leg ze de situatie uit. Je moeder kan wel vaak weg zijn, je blijft toch haar kind. Ik neem aan dat ze wel gewoon van je houdt.

En de sportschool doe je voor jezelf. Dat is juist fijn om alleen te doen. Geen gezeik van vrienden die moe zijn of je afleiden.
pi_128451324
Nou deze post net in KLB getypt, maar dat topic ging dicht.
Vraag me af hoe jij bij het idee komt dat je van Concerta overgewicht krijgt, want een van de bekendste bijwerkingen is juist dat het de hongerprikkels wegneemt wat juist leidt tot gewichtsverlies. Nu is het bij Concerta wel in mindere mate dan bij Ritalin - een belangrijke reden voor mijn overstap - maar je gaat mij niet wijsmaken dat je je overgewicht daar aan te danken hebt.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
  maandag 1 juli 2013 @ 10:47:20 #41
405222 Ataturko
Mussie Kemal
pi_128451345
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:46 schreef Robophatt het volgende:
Vraag me af hoe jij bij het idee komt dat je van Concerta overgewicht krijgt, want een van de bekendste bijwerkingen is juist dat het de hongerprikkels wegneemt wat juist leidt tot gewichtsverlies. Nu is het bij Concerta wel in mindere mate dan bij Ritalin - een belangrijke reden voor mijn overstap - maar je gaat mij niet wijsmaken dat je je overgewicht daar aan te danken hebt.
Ik denk eerder door

LIF / s`Nachts eten.... verschrikkelijke gewoonte, hóe kom ik er vanaf?
pi_128451349
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:41 schreef Braddie het volgende:

[..]

Je gaat daarheen om te sporten, niet theekransje :')
Daar zijn zat instructeurs die je willen helpen met trainen.
pi_128451445
quote:
Dat denk ik inderdaad ook. Nja, 's nachts worden de prikkels inderdaad niet meer onderdrukt, maar normaal gesproken ga je dan gewoon naar bed.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
  maandag 1 juli 2013 @ 11:03:48 #44
262 Re
Kiss & Swallow
pi_128451716
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:15 schreef Braddie het volgende:
Mede door de Concerta heb ik overgewicht gekregen (Dat was een bijwerking van Concerta)
bullshit... concerta is een amfetamine-achtige stof die juist gewichtsverlies veroorzaakt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_128451864
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:46 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Waarom op zulke momenten het niet proberen bij je ouders? Leg ze de situatie uit. Je moeder kan wel vaak weg zijn, je blijft toch haar kind. Ik neem aan dat ze wel gewoon van je houdt.

En de sportschool doe je voor jezelf. Dat is juist fijn om alleen te doen. Geen gezeik van vrienden die moe zijn of je afleiden.
Ja, misschien moet ik het maar gewoon gaan proberen ja, wat heb ik te verliezen?
pi_128451877
Hè, het wekelijkse ik-ben-zo-zielig-topic van Braddie..
Ja doei.
pi_128451880
quote:
3s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:03 schreef Re het volgende:

[..]

bullshit... concerta is een amfetamine-achtige stof die juist gewichtsverlies veroorzaakt
Dan mag jij mij vertellen, hoe ik in de zomervakantie van 2003 (toen ik ben begonnen met Concerta) enerzijds een zombie werd (ik had 0 energie meer) en anderzijds 20 kilo aanben gekomen in 6 weken
pi_128451893
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:51 schreef Robophatt het volgende:

[..]

Dat denk ik inderdaad ook. Nja, 's nachts worden de prikkels inderdaad niet meer onderdrukt, maar normaal gesproken ga je dan gewoon naar bed.
Ik slik al ruim 8 jaar geen medicatie meer voor ADHD..
Dit is puur omdat ik me dan kapot verveel en daarom ga eten..

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2013 11:11:15 ]
pi_128451920
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:46 schreef Robophatt het volgende:
Ik ben in de zomervakantie van `03 in 6 weken tijd 20 kilo aangekomen, ik stapte van Ritalin over op Concerta, had géen energie meer door die Concerta, maar ben wél 20 kg aangekomen..
En voordat ik op Concerta overstapte was ik altijd een magere spriet, met ondergewicht..

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2013 11:12:23 ]
pi_128451949
Misschien moet je eens stoppen met jezelf volproppen 's avonds. En nee, zeggen dat je dat nu al 3 dagen niet meer doet schiet niet op.

Ja doei.
pi_128451955
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:47 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Je gaat daarheen om te sporten, niet theekransje :')
Daar zijn zat instructeurs die je willen helpen met trainen.
Janee, dat snap ik ook best. Maar het is wel wat fijner om met iemand te sporten die je kent, omdat je dan nog een praatje kan maken eventueel tijdens het sporten, en dat vind ik wel fijn..

Maar misschien moet ik maar wat gaan proberen ja, en er toch heen.
  maandag 1 juli 2013 @ 11:13:50 #52
262 Re
Kiss & Swallow
pi_128451965
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:10 schreef Braddie het volgende:

[..]

Dan mag jij mij vertellen, hoe ik in de zomervakantie van 2003 (toen ik ben begonnen met Concerta) enerzijds een zombie werd (ik had 0 energie meer) en anderzijds 20 kilo aanben gekomen in 6 weken
omdat je misschien geen ADHD hebt?... amfetamines zijn er om rust in je hoofd te brengen, structureel te worden met gedachtenstromen... heeft geen fuck met het ontnemen van energie te maken...
pi_128451973
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:13 schreef motorbloempje het volgende:
Misschien moet je eens stoppen met jezelf volproppen 's avonds. En nee, zeggen dat je dat nu al 3 dagen niet meer doet schiet niet op.

Daarvoor werd ik al dik, wat ik zei.. van de Concerta in 2003. lees eens moderator.

Ik moet ook stoppen met zoveel eten `savonds, ben er ook meegestopt. Moet het alleeen nog doorzetten.
pi_128451985
quote:
3s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:13 schreef Re het volgende:

[..]

omdat je misschien geen ADHD hebt?... amfetamines zijn er om rust in je hoofd te brengen, structureel te worden met gedachtenstromen... heeft geen fuck met het ontnemen van energie te maken...
Verschillende dossiers van ziekenhuizen etc melden toch echt dat ik ADHD had... (en nogsteeds heb.. maar niet meer zo erg dat ik er medicatie voor moet slikken)
pi_128451991
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:14 schreef Braddie het volgende:

[..]

Daarvoor werd ik al dik, wat ik zei.. van de Concerta in 2003. lees eens moderator.

Ik moet ook stoppen met zoveel eten `savonds, ben er ook meegestopt. Moet het alleeen nog doorzetten.
Ja, user, blijf vooral lekker smoesjes bedenken. Prima hoor dat je wat aankomt van medicijnen, je bent de eerste niet, maar vervolgens blijven zwelgen in medelijden en OVERWEGEN om MISSCHIEN wat te GAAN DOEN is de grootste boosdoener.
Ja doei.
pi_128451992
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:13 schreef Braddie het volgende:

[..]

Janee, dat snap ik ook best. Maar het is wel wat fijner om met iemand te sporten die je kent, omdat je dan nog een praatje kan maken eventueel tijdens het sporten, en dat vind ik wel fijn..

Je vindt het gewoon eng om in je eentje naar de sportschool te gaan :) Daarom is het juist goed om het wel te doen en buiten je comfort zone te treden. Met je huidige gedrag hou je alleen maar al je problemen in stand.

Oh en:
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:14 schreef zarGon het volgende:
Beetje rustig aandoen met de accent aigu's man.
  maandag 1 juli 2013 @ 11:16:03 #57
262 Re
Kiss & Swallow
pi_128452021
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:14 schreef Braddie het volgende:

[..]

Verschillende dossiers van ziekenhuizen etc melden toch echt dat ik ADHD had... (en nogsteeds heb.. maar niet meer zo erg dat ik er medicatie voor moet slikken)
nou vooruit, ik geloof best dat je ADHD hebt, maar dat je dik wordt van concerta is een ongelofelijk slap excuus en blijf dat maar de schuld geven van je overgewicht want zelf immers kun je er geen reet aan doen toch, dat je dik bent?
pi_128452030
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:14 schreef Oognip het volgende:

[..]

Je vindt het gewoon eng om in je eentje naar de sportschool te gaan :) Daarom is het juist goed om het wel te doen en buiten je comfort zone te treden. Met je huidige gedrag hou je alleen maar al je problemen in stand.

Oh en:

[..]

Ja, misschien vind ik het ook wel eng, maar om eerlijk te zijn vind ik sociaal contact met onbekenden ook eng..
Ben bang dat er meteen al een oordeel over mij gevelt word..
pi_128452057
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:14 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, user, blijf vooral lekker smoesjes bedenken. Prima hoor dat je wat aankomt van medicijnen, je bent de eerste niet, maar vervolgens blijven zwelgen in medelijden en OVERWEGEN om MISSCHIEN wat te GAAN DOEN is de grootste boosdoener.
Ik DOE er nu toch wat aan? Ik eet niet meer `savonds, ik beweeg, ik fiets dagelijks 10-15 km, ik probeer dagelijks (Als ik nog energie heb) hard te lopen.
pi_128452062
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:16 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ja, misschien vind ik het ook wel eng, maar om eerlijk te zijn vind ik sociaal contact met onbekenden ook eng..
Waarom heb je dan nul komma nul bezwaar alles wereldkundig te maken op een forum. Ik weet meer van jou dan van sommige van mijn vrienden joh. :{w
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  maandag 1 juli 2013 @ 11:18:05 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128452071
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:12 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik ben in de zomervakantie van `03 in 6 weken tijd 20 kilo aangekomen, ik stapte van Ritalin over op Concerta, had géen energie meer door die Concerta, maar ben wél 20 kg aangekomen..
En voordat ik op Concerta overstapte was ik altijd een magere spriet, met ondergewicht..
Dan kan je na die 20 kilo onmogelijk zo veel te zwaar zijn dat je ineens spontaan last van je knieeen krijgt.

En sowieso is 20 kilo in 6 weken vlgs mij nagenoeg onmogelijk. Dat is 3 kilo per week en daarvoor moet je 21000kcal meer eten dan wat je lijf verbruikt voor de dagelijks activiteiten.
Tenzij je om het uur een bekertje slagroom leegdronk en de rest van de dag blokken frituurvet at is het echt onmogelijk. :N
pi_128452088
quote:

[..]

Misschien? Mens, ga wat doen met jouw leven, je verpest het voor jezelf en alleen jij kan er wat aan doen.
pi_128452093
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:17 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik DOE er nu toch wat aan? Ik eet niet meer `savonds, ik beweeg, ik fiets dagelijks 10-15 km, ik probeer dagelijks (Als ik nog energie heb) hard te lopen.
Al 3 dagen niet meer. Vorige topic over je gewicht was je ook vastbesloten er wat aan te gaan doen, was je 3 dagen na het openen van dat topic ook helemaal overtuigd dat het ging lukken, en dan 2 weken later wéér zo'n topic. Spendeer al die tijd die je in topics steekt eens aan het zoeken van een goede diëtist en psycholoog.
Ja doei.
pi_128452099
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:18 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dan kan je na die 20 kilo onmogelijk zo veel te zwaar zijn dat je ineens spontaan last van je knieeen krijgt.
Ik ben sinds 2005 (scheiding van m`n ouders) m`n troost gaan zoeken in eten.
En nu ben ik dus een kleine 35 kilo te zwaar.
pi_128452106
quote:
3s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:16 schreef Re het volgende:

[..]

nou vooruit, ik geloof best dat je ADHD hebt, maar dat je dik wordt van concerta is een ongelofelijk slap excuus en blijf dat maar de schuld geven van je overgewicht want zelf immers kun je er geen reet aan doen toch, dat je dik bent?
Ieder pondje gaat bij Braddie door het mondje :') En met ADHD eet je ook in een rapper tempo. Hap slik weg.
pi_128452111
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:19 schreef Braddie het volgende:

[..]

Het was toch de concerta? :?
Ja doei.
pi_128452129
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:18 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En sowieso is 20 kilo in 6 weken vlgs mij nagenoeg onmogelijk. Dat is 3 kilo per week en daarvoor moet je 21000kcal meer eten dan wat je lijf verbruikt voor de dagelijks activiteiten.
Tenzij je om het uur een bekertje slagroom leegdronk en de rest van de dag blokken frituurvet at is het echt onmogelijk. :N

Dat kan zeker wel. :Y
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  maandag 1 juli 2013 @ 11:20:12 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128452135
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:19 schreef Braddie het volgende:

[..]

"En voordat ik op Concerta overstapte was ik altijd een magere spriet, met ondergewicht.."
Wat is het nou?
pi_128452141
quote:
Je had er toch geen geld voor?
pi_128452143
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:19 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het was toch de concerta? :?
:')
Lees eens.

2003 - overstap concerta. Toen werd ik te dik (20 kilo)
Dit bleef zo tot 2005, toen begon ik weer wat af te vallen.. Totdat m`n ouders gingen scheiden.
Sinds ik een emotie eter ben heb ik heel veel gegeten, en ben ik nu op het punt dat ik 115 kilo ben in plaats van de 85 kilo die ik in 2003 was.
pi_128452147
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:12 schreef Braddie het volgende:

[..]

Van Ritalin viel ik meer af dan van Concerta, maar op dagen waarop ik geen zin heb in medicatie eet ik veel meer dan anders. Waarschijnlijk at je zo weinig met Ritalin dat je daarna met gemak aankwam, maar overwicht is absoluut niet te wijten aan Concerta. Dat heeft vooral te maken met de rest van je gewoonten.

quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:11 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik slik al ruim 8 jaar geen medicatie meer voor ADHD..
Dit is puur omdat ik me dan kapot verveel en daarom ga eten..
Als je je toch verveelt, ga dan gewoon naar bed.
Altijd die excuses over 's nachts niet kunnen slapen... Als je dat niet kunt heb je overdag te weinig gedaan.
  maandag 1 juli 2013 @ 11:21:03 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128452158
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:20 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Dat kan zeker wel. :Y
Echt vet? Dat lijkt me echt heel sterk.
Vocht wel, absoluut, maar dat zou dan dus ook weer weg moeten zijn als je met de concerta stopt (als het daar al door zou komen).

Anyway, ik ga maar voor de *kuttopic* optie.
pi_128452189
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:21 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Vocht wel, absoluut, maar dat zou dan dus ook weer weg moeten zijn als je met de concerta stopt (als het daar al door zou komen)
Nou dan niet. Het is mij anders wel gelukt icm medicatie (geen concerta though).
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_128452192
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:21 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Vocht wel, absoluut, maar dat zou dan dus ook weer weg moeten zijn als je met de concerta stopt (als het daar al door zou komen).

Anyway, ik ga maar voor de *kuttopic* optie.
Concerta onttrekt juist vocht uit je lichaam, dus zelfs dat is onmogelijk.
pi_128452207
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:16 schreef Braddie het volgende:

[..]

De hele wereld buiten FOK! je comfortzone is eng en zal ook altijd zo blijven als je niet eens buiten komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')