Dit klopt volgens mij niet.quote:Op maandag 1 juli 2013 10:15 schreef Braddie het volgende:
Ik ben 3,5 maand te vroeg geboren, was bedoeld voor 30 maart, ben 5 december ter wereld gebracht.
Nja, positieve dingen, die zijn er niet echt.quote:Op maandag 1 juli 2013 10:20 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Dit klopt volgens mij niet.
Waar zijn de positieve dingen, Bradley? Waar haal je voldoening uit? Heb je vrienden waarbij je terecht kunt? (en dan bedoel ik échte vrienden)
Probeer niet te veel in het verleden te blijven hangen. Ik weet dat zoiets heel verleidelijk is. Zwelgen in zelfmedelijden etc. Maar probeer je nu te richten op de toekomst. Je was volgens mij al bezig met afvallen, gezonder leven, nou, zet dat doorDan voelt het mentaal ook beter op een gegeven moment.
Nou... ik heb volgens mij wel een verknipt zelfbeeld hoor..quote:Op maandag 1 juli 2013 10:23 schreef Oognip het volgende:
Wie zegt trouwens dat het een verknipt zelfbeeld is?
Valt me mee dat hij het zelf ook gezeik vindtquote:Op maandag 1 juli 2013 10:25 schreef bas-beest het volgende:
KLB / Mijn gezeik (Vervolg op het Wajong topic)
Had het bij het verkeerde subforum gepost..quote:Op maandag 1 juli 2013 10:27 schreef Oognip het volgende:
[..]
Valt me mee dat hij het zelf ook gezeik vindt
Al eens overwogen om met een psycholoog te praten?quote:Op maandag 1 juli 2013 10:24 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nja, positieve dingen, die zijn er niet echt.
Ja, ik ben bezig met afvallen, ja ik speel in een goede band, maar daar is het ook mee gezegd.
M`n voldoening haal ik uit de muziek tegenwoordig.
Heb 1 echte vriend waar ik bij terecht kan, daar kan ik echt met alles terecht, en dat is wel fijn, alleen spreken we elkaar de laatste tijd niet zo heel veel..
Het is voor mij énorm lastig om mezelf zekerder voor te doen, of zekerder te voelen.. omdat ik toch die problemen heb, en het blijft wel in m`n achterhoofd.
Geen idee wat ik er aan kan doen (behalve ze proberen opzij te zetten/ te manipuleren)
Ben al aan het *sporten* (Wil het rustig opbouwen, dus ik fiets tegenwoordig dagelijks 10 km ongeveer)quote:Op maandag 1 juli 2013 10:26 schreef iScream. het volgende:
Ga sporten:
- Je stopt je overtollige energie in iets nuttigs, waardoor je minder druk bent
- Je slaapt beter door sporten, geen trillende ogen meer
- Je valt af, geen last van je knieen meer
- Je krijgt een betere conditie, dus niet meer bekaf na 150 meter
- Je voelt je zelfverzekerder als je afvalt
Dat dus.
Had je expres gedaanquote:Op maandag 1 juli 2013 10:27 schreef Braddie het volgende:
[..]
Had het bij het verkeerde subforum gepost..
Heb dat al eens overwogen ja, maar iets houd me tegen.quote:Op maandag 1 juli 2013 10:27 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Al eens overwogen om met een psycholoog te praten?
Daarnaast moet je investeren in vriendschap. Als het echt zo'n goede vriend is, dan wil hij heus wel met je afspreken. Je zult daar dan wel moeite voor moeten doen
Zie, je zelfbeeld klopt wel.quote:Op maandag 1 juli 2013 10:27 schreef Braddie het volgende:
[..]
Had het bij het verkeerde subforum gepost..
Dat is geen sport, dat is gematigde lichaamsbeweging. Koop een racefiets en ga jezelf lekker afmatten, je valt ook pas af als je normale energievoorraad opgebruikt is en je lichaam dus je reserves moet aanspreken, ga dus maar wat verder fietsen, en zo hard dat je goed zweet, maak je nog endorfine aan ook, voel je je beter door.quote:Op maandag 1 juli 2013 10:28 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ben al aan het *sporten* (Wil het rustig opbouwen, dus ik fiets tegenwoordig dagelijks 10 km ongeveer)
Hmm..quote:Op maandag 1 juli 2013 10:30 schreef iScream. het volgende:
[..]
Dat is geen sport, dat is gematigde lichaamsbeweging. Koop een racefiets en ga jezelf lekker afmatten, je valt ook pas af als je normale energievoorraad opgebruikt is en je lichaam dus je reserves moet aanspreken, ga dus maar wat verder fietsen, en zo hard dat je goed zweet, maak je nog endorfine aan ook, voel je je beter door.
Je kunt het blijkbaar niet zelf oplossen, want dit is niet de eerste keer dat je over je problemen vertelt. En je ouders dan? Ik zou trouwens wel echt serieus overwegen die stap te gaan zetten. Al is het maar om je hart te luchten bij een onafhankelijk persoon.quote:Op maandag 1 juli 2013 10:29 schreef Braddie het volgende:
[..]
Heb dat al eens overwogen ja, maar iets houd me tegen.
Wat dit is kan ik je zo 1.2.3 niet vertellen, dat weet ik zelf ook niet...
Ja, heb net met hem gepraat, en hij wilde vandaag wel afspreken. Dus dat is fijn.
Hoeveel fiets je nu?quote:Op maandag 1 juli 2013 10:31 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hmm..
Hoeveel verder is verder fietsen?![]()
Wanneer zit ik in m`n reserves? (Eet gemiddeld 1500-1800cals)
Grow some balls menquote:Op maandag 1 juli 2013 10:29 schreef Braddie het volgende:
[..]
Heb dat al eens overwogen ja, maar iets houd me tegen.
Wat dit is kan ik je zo 1.2.3 niet vertellen, dat weet ik zelf ook niet...
Ja, heb net met hem gepraat, en hij wilde vandaag wel afspreken. Dus dat is fijn.
Met m`n ouders er over praten doe ik niet...quote:Op maandag 1 juli 2013 10:31 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Je kunt het blijkbaar niet zelf oplossen, want dit is niet de eerste keer dat je over je problemen vertelt. En je ouders dan? Ik zou trouwens wel echt serieus overwegen die stap te gaan zetten. Al is het maar om je hart te luchten bij een onafhankelijk persoon.
Goed zoProbeer juist de positieve dingen te accentueren. Daar haal je tenslotte je energie uit.
Als je wilt opbouwen, gewoon beginnen met een uurtje, en echt jezelf goed kapot fietsen, even door de zure appel bijten, je gaat jezelf alleen maar lekkerder door voelen later.quote:
hmm..quote:Op maandag 1 juli 2013 10:35 schreef iScream. het volgende:
[..]
Als je wilt opbouwen, gewoon beginnen met een uurtje, en echt jezelf goed kapot fietsen, even door de zure appel bijten, je gaat jezelf alleen maar lekkerder door voelen later.
Waarom geen krachttraining? Leuker, verbrandt meer kcals en je hebt er meer aan.quote:Op maandag 1 juli 2013 10:38 schreef Braddie het volgende:
[..]
hmm..
Straks maar op de fiets stappen dan (Was ik al van plan, maar dan weet ik dat ik nu wat meer / intensiever moet fietsen)
Moet ik een abbonement bij de sportschool nemen, iets wat ik niet kan betalen.quote:Op maandag 1 juli 2013 10:38 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Waarom geen krachttraining? Leuker, verbrandt meer kcals en je hebt er meer aan.
Zonder de topic wist je niet dat je intensief moet fietsen?quote:Op maandag 1 juli 2013 10:38 schreef Braddie het volgende:
[..]
hmm..
Straks maar op de fiets stappen dan (Was ik al van plan, maar dan weet ik dat ik nu wat meer / intensiever moet fietsen)
Dat wist ik serieus niet.quote:Op maandag 1 juli 2013 10:40 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Zonder de topic wist je niet dat je intensief moet fietsen?
Please. Doe niet alsof je dom bent, want dat ben je niet, stop met zielig doen en zelfmedelijden hebben.
gast je trekt een wajong en woont thuisquote:Op maandag 1 juli 2013 10:39 schreef Braddie het volgende:
[..]
Moet ik een abbonement bij de sportschool nemen, iets wat ik niet kan betalen.
Gast, ik heb rijlessen. Dus geen geld meer.quote:Op maandag 1 juli 2013 10:40 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
gast je trekt een wajong en woont thuis
minder drugs gebruiken en een abo afsluiten. kom eens uit je comfortzone man
Boom! Dé tip van de week.quote:Op maandag 1 juli 2013 10:40 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
gast je trekt een wajong en woont thuis
minder drugs gebruiken en een abo afsluiten. kom eens uit je comfortzone man
20-25 euro per maand is toch goed te doen? Zeker als je een beetje bijverdient met online de handel bedrijven.quote:Op maandag 1 juli 2013 10:39 schreef Braddie het volgende:
[..]
Moet ik een abbonement bij de sportschool nemen, iets wat ik niet kan betalen.
Waarom op zulke momenten het niet proberen bij je ouders? Leg ze de situatie uit. Je moeder kan wel vaak weg zijn, je blijft toch haar kind. Ik neem aan dat ze wel gewoon van je houdt.quote:Op maandag 1 juli 2013 10:41 schreef Braddie het volgende:
[..]
Gast, ik heb rijlessen. Dus geen geld meer.
Enne, drugs gebruiken? Nee, ik gebruik geen drugs. ik hád een abbo op de sportschool, maar op een gegeven moment ging ik gewoon niet meer.
Ik ging namelijk altijd met vrienden, maar op een gegeven moment gingen die gasten ook niet, en in m`n eentje naar de sportschool vind ik niets...
Ik denk eerder doorquote:Op maandag 1 juli 2013 10:46 schreef Robophatt het volgende:
Nou deze post net in KLB getypt, maar dat topic ging dicht.
Vraag me af hoe jij bij het idee komt dat je van Concerta overgewicht krijgt, want een van de bekendste bijwerkingen is juist dat het de hongerprikkels wegneemt wat juist leidt tot gewichtsverlies. Nu is het bij Concerta wel in mindere mate dan bij Ritalin - een belangrijke reden voor mijn overstap - maar je gaat mij niet wijsmaken dat je je overgewicht daar aan te danken hebt.
Je gaat daarheen om te sporten, niet theekransjequote:Op maandag 1 juli 2013 10:41 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik ging namelijk altijd met vrienden, maar op een gegeven moment gingen die gasten ook niet, en in m`n eentje naar de sportschool vind ik niets...
Dat denk ik inderdaad ook. Nja, 's nachts worden de prikkels inderdaad niet meer onderdrukt, maar normaal gesproken ga je dan gewoon naar bed.quote:Op maandag 1 juli 2013 10:47 schreef Ataturko het volgende:
[..]
Ik denk eerder door
LIF / s`Nachts eten.... verschrikkelijke gewoonte, hóe kom ik er vanaf?
bullshit... concerta is een amfetamine-achtige stof die juist gewichtsverlies veroorzaaktquote:Op maandag 1 juli 2013 10:15 schreef Braddie het volgende:
Mede door de Concerta heb ik overgewicht gekregen (Dat was een bijwerking van Concerta)
Ja, misschien moet ik het maar gewoon gaan proberen ja, wat heb ik te verliezen?quote:Op maandag 1 juli 2013 10:46 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Waarom op zulke momenten het niet proberen bij je ouders? Leg ze de situatie uit. Je moeder kan wel vaak weg zijn, je blijft toch haar kind. Ik neem aan dat ze wel gewoon van je houdt.
En de sportschool doe je voor jezelf. Dat is juist fijn om alleen te doen. Geen gezeik van vrienden die moe zijn of je afleiden.
Dan mag jij mij vertellen, hoe ik in de zomervakantie van 2003 (toen ik ben begonnen met Concerta) enerzijds een zombie werd (ik had 0 energie meer) en anderzijds 20 kilo aanben gekomen in 6 wekenquote:Op maandag 1 juli 2013 11:03 schreef Re het volgende:
[..]
bullshit... concerta is een amfetamine-achtige stof die juist gewichtsverlies veroorzaakt
Ik slik al ruim 8 jaar geen medicatie meer voor ADHD..quote:Op maandag 1 juli 2013 10:51 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Dat denk ik inderdaad ook. Nja, 's nachts worden de prikkels inderdaad niet meer onderdrukt, maar normaal gesproken ga je dan gewoon naar bed.
Ik ben in de zomervakantie van `03 in 6 weken tijd 20 kilo aangekomen, ik stapte van Ritalin over op Concerta, had géen energie meer door die Concerta, maar ben wél 20 kg aangekomen..quote:Op maandag 1 juli 2013 10:46 schreef Robophatt het volgende:
Nou deze post net in KLB getypt, maar dat topic ging dicht.
Vraag me af hoe jij bij het idee komt dat je van Concerta overgewicht krijgt, want een van de bekendste bijwerkingen is juist dat het de hongerprikkels wegneemt wat juist leidt tot gewichtsverlies. Nu is het bij Concerta wel in mindere mate dan bij Ritalin - een belangrijke reden voor mijn overstap - maar je gaat mij niet wijsmaken dat je je overgewicht daar aan te danken hebt.
Janee, dat snap ik ook best. Maar het is wel wat fijner om met iemand te sporten die je kent, omdat je dan nog een praatje kan maken eventueel tijdens het sporten, en dat vind ik wel fijn..quote:Op maandag 1 juli 2013 10:47 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Je gaat daarheen om te sporten, niet theekransje
Daar zijn zat instructeurs die je willen helpen met trainen.
omdat je misschien geen ADHD hebt?... amfetamines zijn er om rust in je hoofd te brengen, structureel te worden met gedachtenstromen... heeft geen fuck met het ontnemen van energie te maken...quote:Op maandag 1 juli 2013 11:10 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dan mag jij mij vertellen, hoe ik in de zomervakantie van 2003 (toen ik ben begonnen met Concerta) enerzijds een zombie werd (ik had 0 energie meer) en anderzijds 20 kilo aanben gekomen in 6 weken
Daarvoor werd ik al dik, wat ik zei.. van de Concerta in 2003. lees eens moderator.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:13 schreef motorbloempje het volgende:
Misschien moet je eens stoppen met jezelf volproppen 's avonds. En nee, zeggen dat je dat nu al 3 dagen niet meer doet schiet niet op.
LIF / s`Nachts eten.... verschrikkelijke gewoonte, hóe kom ik er vanaf?
Verschillende dossiers van ziekenhuizen etc melden toch echt dat ik ADHD had... (en nogsteeds heb.. maar niet meer zo erg dat ik er medicatie voor moet slikken)quote:Op maandag 1 juli 2013 11:13 schreef Re het volgende:
[..]
omdat je misschien geen ADHD hebt?... amfetamines zijn er om rust in je hoofd te brengen, structureel te worden met gedachtenstromen... heeft geen fuck met het ontnemen van energie te maken...
Ja, user, blijf vooral lekker smoesjes bedenken. Prima hoor dat je wat aankomt van medicijnen, je bent de eerste niet, maar vervolgens blijven zwelgen in medelijden en OVERWEGEN om MISSCHIEN wat te GAAN DOEN is de grootste boosdoener.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:14 schreef Braddie het volgende:
[..]
Daarvoor werd ik al dik, wat ik zei.. van de Concerta in 2003. lees eens moderator.
Ik moet ook stoppen met zoveel eten `savonds, ben er ook meegestopt. Moet het alleeen nog doorzetten.
Je vindt het gewoon eng om in je eentje naar de sportschool te gaanquote:Op maandag 1 juli 2013 11:13 schreef Braddie het volgende:
[..]
Janee, dat snap ik ook best. Maar het is wel wat fijner om met iemand te sporten die je kent, omdat je dan nog een praatje kan maken eventueel tijdens het sporten, en dat vind ik wel fijn..
Maar misschien moet ik maar wat gaan proberen ja, en er toch heen.
quote:Op maandag 1 juli 2013 10:14 schreef zarGon het volgende:
Beetje rustig aandoen met de accent aigu's man.
nou vooruit, ik geloof best dat je ADHD hebt, maar dat je dik wordt van concerta is een ongelofelijk slap excuus en blijf dat maar de schuld geven van je overgewicht want zelf immers kun je er geen reet aan doen toch, dat je dik bent?quote:Op maandag 1 juli 2013 11:14 schreef Braddie het volgende:
[..]
Verschillende dossiers van ziekenhuizen etc melden toch echt dat ik ADHD had... (en nogsteeds heb.. maar niet meer zo erg dat ik er medicatie voor moet slikken)
Ja, misschien vind ik het ook wel eng, maar om eerlijk te zijn vind ik sociaal contact met onbekenden ook eng..quote:Op maandag 1 juli 2013 11:14 schreef Oognip het volgende:
[..]
Je vindt het gewoon eng om in je eentje naar de sportschool te gaanDaarom is het juist goed om het wel te doen en buiten je comfort zone te treden. Met je huidige gedrag hou je alleen maar al je problemen in stand.
Oh en:
[..]
Ik DOE er nu toch wat aan? Ik eet niet meer `savonds, ik beweeg, ik fiets dagelijks 10-15 km, ik probeer dagelijks (Als ik nog energie heb) hard te lopen.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:14 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, user, blijf vooral lekker smoesjes bedenken. Prima hoor dat je wat aankomt van medicijnen, je bent de eerste niet, maar vervolgens blijven zwelgen in medelijden en OVERWEGEN om MISSCHIEN wat te GAAN DOEN is de grootste boosdoener.
Waarom heb je dan nul komma nul bezwaar alles wereldkundig te maken op een forum. Ik weet meer van jou dan van sommige van mijn vrienden joh.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:16 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja, misschien vind ik het ook wel eng, maar om eerlijk te zijn vind ik sociaal contact met onbekenden ook eng..
Ben bang dat er meteen al een oordeel over mij gevelt word..
Dan kan je na die 20 kilo onmogelijk zo veel te zwaar zijn dat je ineens spontaan last van je knieeen krijgt.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:12 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik ben in de zomervakantie van `03 in 6 weken tijd 20 kilo aangekomen, ik stapte van Ritalin over op Concerta, had géen energie meer door die Concerta, maar ben wél 20 kg aangekomen..
En voordat ik op Concerta overstapte was ik altijd een magere spriet, met ondergewicht..
Misschien? Mens, ga wat doen met jouw leven, je verpest het voor jezelf en alleen jij kan er wat aan doen.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:13 schreef Braddie het volgende:
[..]
Janee, dat snap ik ook best. Maar het is wel wat fijner om met iemand te sporten die je kent, omdat je dan nog een praatje kan maken eventueel tijdens het sporten, en dat vind ik wel fijn..
Al 3 dagen niet meer. Vorige topic over je gewicht was je ook vastbesloten er wat aan te gaan doen, was je 3 dagen na het openen van dat topic ook helemaal overtuigd dat het ging lukken, en dan 2 weken later wéér zo'n topic. Spendeer al die tijd die je in topics steekt eens aan het zoeken van een goede diëtist en psycholoog.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:17 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik DOE er nu toch wat aan? Ik eet niet meer `savonds, ik beweeg, ik fiets dagelijks 10-15 km, ik probeer dagelijks (Als ik nog energie heb) hard te lopen.
Ik ben sinds 2005 (scheiding van m`n ouders) m`n troost gaan zoeken in eten.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dan kan je na die 20 kilo onmogelijk zo veel te zwaar zijn dat je ineens spontaan last van je knieeen krijgt.
Ieder pondje gaat bij Braddie door het mondjequote:Op maandag 1 juli 2013 11:16 schreef Re het volgende:
[..]
nou vooruit, ik geloof best dat je ADHD hebt, maar dat je dik wordt van concerta is een ongelofelijk slap excuus en blijf dat maar de schuld geven van je overgewicht want zelf immers kun je er geen reet aan doen toch, dat je dik bent?
Het was toch de concerta?quote:Op maandag 1 juli 2013 11:19 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik ben sinds 2005 (scheiding van m`n ouders) m`n troost gaan zoeken in eten.
En nu ben ik dus een kleine 35 kilo te zwaar.
Dat kan zeker wel.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dan kan je na die 20 kilo onmogelijk zo veel te zwaar zijn dat je ineens spontaan last van je knieeen krijgt.
En sowieso is 20 kilo in 6 weken vlgs mij nagenoeg onmogelijk. Dat is 3 kilo per week en daarvoor moet je 21000kcal meer eten dan wat je lijf verbruikt voor de dagelijks activiteiten.
Tenzij je om het uur een bekertje slagroom leegdronk en de rest van de dag blokken frituurvet at is het echt onmogelijk.
"En voordat ik op Concerta overstapte was ik altijd een magere spriet, met ondergewicht.."quote:Op maandag 1 juli 2013 11:19 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik ben sinds 2005 (scheiding van m`n ouders) m`n troost gaan zoeken in eten.
En nu ben ik dus een kleine 35 kilo te zwaar.
Je had er toch geen geld voor?quote:Op maandag 1 juli 2013 11:13 schreef Braddie het volgende:
quote:
Van Ritalin viel ik meer af dan van Concerta, maar op dagen waarop ik geen zin heb in medicatie eet ik veel meer dan anders. Waarschijnlijk at je zo weinig met Ritalin dat je daarna met gemak aankwam, maar overwicht is absoluut niet te wijten aan Concerta. Dat heeft vooral te maken met de rest van je gewoonten.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:12 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik ben in de zomervakantie van `03 in 6 weken tijd 20 kilo aangekomen, ik stapte van Ritalin over op Concerta, had géen energie meer door die Concerta, maar ben wél 20 kg aangekomen..
En voordat ik op Concerta overstapte was ik altijd een magere spriet, met ondergewicht..
Als je je toch verveelt, ga dan gewoon naar bed.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:11 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik slik al ruim 8 jaar geen medicatie meer voor ADHD..
Dit is puur omdat ik me dan kapot verveel en daarom ga eten..
Echt vet? Dat lijkt me echt heel sterk.quote:
Nou dan niet. Het is mij anders wel gelukt icm medicatie (geen concerta though).quote:Op maandag 1 juli 2013 11:21 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Echt vet? Dat lijkt me echt heel sterk.
Vocht wel, absoluut, maar dat zou dan dus ook weer weg moeten zijn als je met de concerta stopt (als het daar al door zou komen)
Concerta onttrekt juist vocht uit je lichaam, dus zelfs dat is onmogelijk.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:21 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Echt vet? Dat lijkt me echt heel sterk.
Vocht wel, absoluut, maar dat zou dan dus ook weer weg moeten zijn als je met de concerta stopt (als het daar al door zou komen).
Anyway, ik ga maar voor de *kuttopic* optie.
De hele wereld buiten FOK! je comfortzone is eng en zal ook altijd zo blijven als je niet eens buiten komt.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:16 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja, misschien vind ik het ook wel eng, maar om eerlijk te zijn vind ik sociaal contact met onbekenden ook eng..
Ben bang dat er meteen al een oordeel over mij gevelt word..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |