Zorgen dat ik bezig blijf... ja, dat kan ik wel doen, maar zodra ik dan na.. stel, 30 minuten lopen/fietsen weer thuis ben, dan heb ik toch de neiging om de kasten in te duiken op zoek naar wat brood of dergelijk...quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:53 schreef dahippieunicorn het volgende:
Vroeger naar bed gaan of zorgen dat je bezig blijft.
Ik ken het hoor. Inderdaad pas na een uur of 11 ga ik eten.
Dus, stel... ik ga bewegen, en ná het bewegen ga ik wat water drinken en daarna bijvoorbeeld m`n bed in (moet ik wel moe zijn ghehe) kan ik het al terug proberen te dringen?..quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:55 schreef devrouwelijkehenk het volgende:
Je bent je bewust van t feit dat je uit verveling eet en niet uit trek, dat is al heel belangrijk! Ik heb een tijdje geprobeerd dan 's avonds sit ups en squats te gaan doen uit verveling. Daarna dronk ik dan een groot glas water om mezelf echt nog even een vol gevoel te geven, gewoon voor de zekerheid. Ging een hele tijd goed
Het is normaal dat je na inspanning trek hebt. Probeer, als je écht het gevoel hebt dat je moet eten, dit dan zo gezond mogelijk te doen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:55 schreef Braddie het volgende:
[..]
Zorgen dat ik bezig blijf... ja, dat kan ik wel doen, maar zodra ik dan na.. stel, 30 minuten lopen/fietsen weer thuis ben, dan heb ik toch de neiging om de kasten in te duiken op zoek naar wat brood of dergelijk...
Ik heb nooit écht het gevoel dat ik moet eten `snachts.. maar puur dat ik gewoon gá eten, uit verveling.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:57 schreef dahippieunicorn het volgende:
[..]
Het is normaal dat je na inspanning trek hebt. Probeer, als je écht het gevoel hebt dat je moet eten, dit dan zo gezond mogelijk te doen.
Tuurlijk kun je t dan terugdringen. Het is gewoon een kwestie negatieve (ikmoeteten) energie omzetten in positieve energie (yesikhebgesport). Een beetje discipline blijft nodig, tuurlijk.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:56 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dus, stel... ik ga bewegen, en ná het bewegen ga ik wat water drinken en daarna bijvoorbeeld m`n bed in (moet ik wel moe zijn ghehe) kan ik het al terug proberen te dringen?..
Ahh, op zo`n manier. Laat ik maar eens die positiviteit proberen te vinden danquote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:59 schreef devrouwelijkehenk het volgende:
[..]
Tuurlijk kun je t dan terugdringen. Het is gewoon een kwestie negatieve (ikmoeteten) energie omzetten in positieve energie (yesikhebgesport). Een beetje discipline blijft nodig, tuurlijk.
Je bent je er bewust van dat je het dus uit verveling doet. Probeer dat te doorbreken door echt tegen jezelf te zeggen: ik ga nu niet eten. Klinkt misschien als een tè simpele oplossing, maar discipline is belangrijk.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:57 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik heb nooit écht het gevoel dat ik moet eten `snachts.. maar puur dat ik gewoon gá eten, uit verveling.
Als ik zeg " Ik ga nu niet eten" en ik neem een paar slokken water.. helpt dat wel! Maar voor 30 minuten of zo, daarna ga ik toch (ondanks dat ik het dus probeer te onderdrukken) de kasten in...quote:Op vrijdag 28 juni 2013 01:01 schreef dahippieunicorn het volgende:
[..]
Je bent je er bewust van dat je het dus uit verveling doet. Probeer dat te doorbreken door echt tegen jezelf te zeggen: ik ga nu niet eten. Klinkt misschien als een tè simpele oplossing, maar discipline is belangrijk.
zorg ervoor dat er niets/wijnig te pakken valt uit de kastquote:Op vrijdag 28 juni 2013 01:01 schreef Braddie het volgende:
[..]
Als ik zeg " Ik ga nu niet eten" en ik neem een paar slokken water.. helpt dat wel! Maar voor 30 minuten of zo, daarna ga ik toch (ondanks dat ik het dus probeer te onderdrukken) de kasten in...
Met eten bedoel ik puur, brood... maarr ik maak `snachts dan niet 2 sneetjes, maar soms echt 4-8 sneetjes brood....quote:Op vrijdag 28 juni 2013 01:07 schreef AMangold het volgende:
[..]
zorg ervoor dat er niets/wijnig te pakken valt uit de kast
ik neem aan dat je met eten snoepen bedoeld?
zorg gewoon dat je geen snoep hebt liggen
Maar wat ik bedoel is dat er niet echt een andere oplossing is dan gewoon... niet doen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 01:08 schreef Braddie het volgende:
M
[..]
Met eten bedoel ik puur, brood... maarr ik maak `snachts dan niet 2 sneetjes, maar soms echt 4-8 sneetjes brood....
Klopt... maar de discipline, hoe vind ik diequote:Op vrijdag 28 juni 2013 01:09 schreef dahippieunicorn het volgende:
[..]
Maar wat ik bedoel is dat er niet echt een andere oplossing is dan gewoon... niet doen.
Probeer eens vroeger naar bed te gaan. Ik weet niet hoe laat je normaal gesproken opstaat? Maar dan heb je in ieder geval weer wat meer slaap ook.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 01:11 schreef Braddie het volgende:
[..]
Klopt... maar de discipline, hoe vind ik dieDie nekt mij gewoon keer op keer.. Dan gaat het afvallen zó goed, en dan is het weer even een paar dagen minder, en in dan zak ik langzaam weer terug..
Ik wil inprincipe vanaf maandag er weer om half 8 uit maximaal.. dus om 12 uur naar bed ongeveer..quote:Op vrijdag 28 juni 2013 01:13 schreef dahippieunicorn het volgende:
[..]
Probeer eens vroeger naar bed te gaan. Ik weet niet hoe laat je normaal gesproken opstaat? Maar dan heb je in ieder geval weer wat meer slaap ook.
probeer je slaap patroon aan te passen, dat past je eetpatroon mee aan,,quote:Op vrijdag 28 juni 2013 01:14 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik wil inprincipe vanaf maandag er weer om half 8 uit maximaal.. dus om 12 uur naar bed ongeveer..
Maar hiervoor ging ik continu om 3 - 4 uur naar bed en er pas 2 uur uit...
Ik eet dan om 2 uur s`middags m`n middag eten én ochtend eten (4 broodjes inplaats van 2) en dan om 6 uur avond eten.. en ja, daarna dus niks.. tot laat..quote:Op vrijdag 28 juni 2013 01:17 schreef AMangold het volgende:
[..]
probeer je slaap patroon aan te passen, dat past je eetpatroon mee aan,,
want je honger is niet gek..
een normaal mens staat op om 7 uur, ontbijt, 12 uur middag eten 17 uur avond eten
jij staat 7 uur later op..
dus dat zou zijn 14 uur ontbijt, 19 uur middag eten, 24 uur avond eten..
je weet dat het gezonder is om vaak kleine hoeveelheden te eten, dan 1 a 2 keer per dag een grote hoeveelheid?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 01:19 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik eet dan om 2 uur s`middags m`n middag eten én ochtend eten (4 broodjes inplaats van 2) en dan om 6 uur avond eten.. en ja, daarna dus niks.. tot laat..
Je weet dat dat bullshit is?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 01:20 schreef AMangold het volgende:
[..]
je weet dat het gezonder is om vaak kleine hoeveelheden te eten, dan 1 a 2 keer per dag een grote hoeveelheid?
Zo gezond mogelijk? Zo weinig mogelijk. Je wordt dik van te veel eten, niet van 'ongezond eten'.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:57 schreef dahippieunicorn het volgende:
[..]
Het is normaal dat je na inspanning trek hebt. Probeer, als je écht het gevoel hebt dat je moet eten, dit dan zo gezond mogelijk te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |