Jah we zijn lekker bezig hebben hem gewoon binnen 48 uur vol het vorige deel.quote:
Jeps dat maakt de topics ook wat sneller vol. Zolang we hoog staan valt het topic goed op.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:54 schreef einschtein het volgende:
Komen ook steeds meer mensen bij, merk ik. Wat beter is, natuurlijk.
Ja het niveau is nu ook wel hoog en heeft veel met AH te makenquote:
Geregeld wel jaquote:Op zondag 30 juni 2013 16:58 schreef einschtein het volgende:
Daar zijn de topics voor bedoeld. En het gaat 9 van de 10 keer toch over AH, dusseh.
Naast alle tips voor een eenvoudige doch voedzame maaltijd, is het ook een kwestie van grote meid worden. Dat gaat ongemerkt hoor. Opeens merk je dat je volwassen bent en zulke dingen gewoon doet na een lange werkdag (koken, schoonmaken, andere saaie dingen die helaas moeten).quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:42 schreef Krullie. het volgende:
Ik heb ook een lange dag gehadtotaal kapot. Hoe doen mensen met echte banen dat ooit, dan moet je nog koken en alles, zou ik dan helemaal geen zin in hebben.
Als je zo'n mooi gangpad ziet, begrijp je niet hoe ze ook maar kunnen overwegen om te stoppen met spiegelen. Ik was een keer tijdens vakantie in een filiaal waar geen enkel pad een beetje netjes was. Dat zag er zo verpauperd uit. Daar zou ik geen vaste klant willen zijn.quote:Op zondag 30 juni 2013 00:58 schreef Questionmarks het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker breed, hou ik wel van. Is foto van verbouwing c1000 > AH Steenwijk.
Welkom bij onze Albert Heijn.quote:Op zondag 30 juni 2013 17:13 schreef Teslynd het volgende:
Als je zo'n mooi gangpad ziet, begrijp je niet hoe ze ook maar kunnen overwegen om te stoppen met spiegelen. Ik was een keer tijdens vakantie in een filiaal waar geen enkel pad een beetje netjes was. Dat zag er zo verpauperd uit. Daar zou ik geen vaste klant willen zijn.
Ik snap echt wat je bedoeld was vandaag even bij een winkel bij ons die op zondag wel open is. Echt dat die winkel hoger scoorde bij de KTO's dan de onze snap ik echt niet. Zag er gewoon niet uit ....quote:Op zondag 30 juni 2013 17:13 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Als je zo'n mooi gangpad ziet, begrijp je niet hoe ze ook maar kunnen overwegen om te stoppen met spiegelen. Ik was een keer tijdens vakantie in een filiaal waar geen enkel pad een beetje netjes was. Dat zag er zo verpauperd uit. Daar zou ik geen vaste klant willen zijn.
Zit niet in de normering van de budgetten van de teams. Dus waar worden die uren dan uiteindelijk van betaald????quote:Op zondag 30 juni 2013 17:18 schreef einschtein het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom de AH's er écht mee stoppen. Zitten ze dan echt zo krap dat ze die paar uur per week niet kunnen missen voor een vulploeg of elke dag één vuller extra?
Zoals ik al eerder heb gezegd, op sommige paden zetten wij de vulnormering op 35 cpu in plaats van de reguliere 50/60. Wanneer hij op 35 staat, is het inclusief spiegelen en dat gebeurd dan ook netjes.
Mja, het kto is ook niet echt betrouwbaar. Als vriendjes en vriendinnetjes de scores ophemelen heb je niet echt een betrouwbaar resultaat.quote:Op zondag 30 juni 2013 17:19 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ik snap echt wat je bedoeld was vandaag even bij een winkel bij ons die op zondag wel open is. Echt dat die winkel hoger scoorde bij de KTO's dan de onze snap ik echt niet. Zag er gewoon niet uit ....
's middags spiegelen wij heel vers en 's avonds heel houdbaarquote:Op zondag 30 juni 2013 17:20 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Zit niet in de normering van de budgetten van de teams. Dus waar worden die uren dan uiteindelijk van betaald????
Ik hoop echt dat we gaan inzien dat er meer afgespiegeld moet gaan worden en de normering er op gaan aanpassen/.
Zoveel uur kost dat echt niet. Past bij ons allemaal binnen budget. En mocht het op VK er wat over heen zitten, dan heeft het team van de schoonmakers kwaliteitsmedewerkers nog genoeg over.quote:Op zondag 30 juni 2013 17:20 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Zit niet in de normering van de budgetten van de teams. Dus waar worden die uren dan uiteindelijk van betaald????
Ik hoop echt dat we gaan inzien dat er meer afgespiegeld moet gaan worden en de normering er op gaan aanpassen/.
Franchise he. Zou toch wel eens willen zien wat een loonsom en OPWU bij een franchise doet die dus wel ze winkel dagelijks spiegelt, en uiteraard hoe ze organisatie er dan verder uit ziet (kassa/verkoop). Waarom we als wwm organisatie de keuze dan hebben gemaakt om dat niet meer te doen.quote:Op zondag 30 juni 2013 17:23 schreef mujentas het volgende:
[..]
's middags spiegelen wij heel vers en 's avonds heel houdbaar
35 cpu ipv 60 is toch wel bijna 2x zoveel aan urenverbruik. Ik vraag me echt af waar jullie het vandaan halen, bij ons filiaal met de nieuwe aanpak moeten wij zelfs ver boven de 60cpu gaan vullen om de uren te halen.quote:Op zondag 30 juni 2013 17:24 schreef einschtein het volgende:
Zoveel uur kost dat echt niet. Past bij ons allemaal binnen budget. En mocht het op VK er wat over heen zitten, dan heeft het team van de schoonmakers kwaliteitsmedewerkers nog genoeg over.
Dan is er geen probleem, dan word het op andere punten blijkbaar verdiend in het verkoopklaarproces. Alleen zou het niet horen met de strakke normeringen. .quote:Op zondag 30 juni 2013 17:24 schreef einschtein het volgende:
[..]
Zoveel uur kost dat echt niet. Past bij ons allemaal binnen budget. En mocht het op VK er wat over heen zitten, dan heeft het team van de schoonmakers kwaliteitsmedewerkers nog genoeg over.
Op houdbaar hebben wij geen enkel pad dat boven de 60 CPU komt, behalve een bier/fris wanneer er wat speciaals in de aanbieding is. Overigens halen wij, wanneer er heel veel actie binnenkomt, dat nog wel eens uit de colli aantallen.quote:Op zondag 30 juni 2013 17:27 schreef exelletor het volgende:
[..]
35 cpu ipv 60 is toch wel bijna 2x zoveel aan urenverbruik. Ik vraag me echt af waar jullie het vandaan halen, bij ons filiaal met de nieuwe aanpak moeten wij zelfs ver boven de 60cpu gaan vullen om de uren te halen.
Op basis van o.a.quote:Op zondag 30 juni 2013 17:28 schreef mujentas het volgende:
Hoe worden het aantal uren dat het kwaliteitsteam mag gebruiken eigenlijk berekend?
Rekent R&R dat automatisch uit?quote:Op zondag 30 juni 2013 17:30 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Op basis van o.a.
Vloeroppervlakte
Kassa's
Stelling meters
Koeling meters
Grote bedrijfruimtes
zijn o.a. daarvoor criteria.
Zijn geheel indirecte uren die worden er vanuit het hoofdkantoor op basis van die gegevens uitgerekend en worden dan in R&R gezet. Ik vergeet nog het criterium "openings dagen"quote:
Ik kan me nog wel herinneren dat wij ooit die gegevens hebben moeten invullen en aanleveren. Wist niet dat dit voor het kwaliteitsteam was. Maar goed, zoals ik een tijdje terug zei hebben we uiteindelijk besloten om renr niet te gebruiken.quote:Op zondag 30 juni 2013 17:34 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Zijn geheel indirecte uren die worden er vanuit het hoofdkantoor op basis van die gegevens uitgerekend en worden dan in R&R gezet. Ik vergeet nog het criterium "openings dagen"
Dat grapje hebben ze vorig jaar eens bij mij geflikt op fris, terwijl toch echt alles in de schappen gevuld kon worden. Was van 450 colli 350 colli gemaakt, en ze waren zo verbaasd dat ik 10 minuten te laat klaar was.quote:Op zondag 30 juni 2013 17:29 schreef einschtein het volgende:
[..]
Op houdbaar hebben wij geen enkel pad dat boven de 60 CPU komt, behalve een bier/fris wanneer er wat speciaals in de aanbieding is. Overigens halen wij, wanneer er heel veel actie binnenkomt, dat nog wel eens uit de colli aantallen.
Er wordt wel kritisch gekeken en niet alles wordt eruit gehaald, natuurlijk. Maar als je 240 colli bier binnen krijgt, waarvan 192 kratten Heineken (bijvoorbeeld) dan is het natuurlijk onzin om die volle 240 erin te laten staan.quote:Op zondag 30 juni 2013 17:43 schreef Froop het volgende:
[..]
Dat grapje hebben ze vorig jaar eens bij mij geflikt op fris, terwijl toch echt alles in de schappen gevuld kon worden. Was van 450 colli 350 colli gemaakt, en ze waren zo verbaasd dat ik 10 minuten te laat klaar was.
Hopelijk was het wel leuk? Het weer zat i.i.g. mee.quote:Op zondag 30 juni 2013 17:47 schreef Krullie. het volgende:
Vandaag gewerkt op een festival. Doe mij maar AH
Welk festival? Latin dinges?quote:Op zondag 30 juni 2013 17:47 schreef Krullie. het volgende:
Vandaag gewerkt op een festival. Doe mij maar AH
Zit er geen franchiser bij jullie in de winkelgroep waar je eens een keer zou kunnen kijken?quote:Op zondag 30 juni 2013 17:26 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Franchise he. Zou toch wel eens willen zien wat een loonsom en OPWU bij een franchise doet die dus wel ze winkel dagelijks spiegelt, en uiteraard hoe ze organisatie er dan verder uit ziet (kassa/verkoop). Waarom we als wwm organisatie de keuze dan hebben gemaakt om dat niet meer te doen.
quote:Op zondag 30 juni 2013 20:00 schreef Hallyu het volgende:
Bedacht me net dat ik over 8 dagen precies drie jaar bij mijn AH werk.
Ja zit er bij ons in de plaats zelfs in maar dat is een erg kleine. Daarnaast hebben we weinig contact met de franchisers van de winkelgroep.quote:Op zondag 30 juni 2013 20:24 schreef mujentas het volgende:
[..]
Zit er geen franchiser bij jullie in de winkelgroep waar je eens een keer zou kunnen kijken?
Op zich zitten we best wel ruim in de uren. Ik weet niet precies wat de loonsom op dit moment doet, maar volgens mij is het iets van 8%.
Tuurlijk je kan jezelf er zelf inzetten hequote:Op zondag 30 juni 2013 20:22 schreef TommieAH het volgende:
Mag ik ook nog in de Wiki al medewerker?Caissier B
Vroeger hadden we ook weinig contact met WWM, maar sinds een paar jaar worden franchisers er meer bij betrokken en nemen ook deel aan vergaderingen en dergelijke. Bovendien worden er ervaringen enzo uitgewisseld, omdat je vaak van elkaar kan leren.quote:Op zondag 30 juni 2013 20:32 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ja zit er bij ons in de plaats zelfs in maar dat is een erg kleine. Daarnaast hebben we weinig contact met de franchisers van de winkelgroep.
Hoe? Nieuwe FOK'er hahaquote:Op zondag 30 juni 2013 20:32 schreef ikbenschipper het volgende:
Tuurlijk je kan jezelf er zelf inzetten he
je kan de wiki (link staat in de OP) aanpassen. Maar ik regel het wel even voor jequote:
Thanks.quote:Op zondag 30 juni 2013 20:25 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]gefeliciteerd!
Weet je al of je OT krijgt?
Gefeliciteerd! En dubbel gefeliciteerd met je OT, die worden niet extreem vaak meer uitgedeeld!quote:
die worden inderdaad niet zomaar meer gegeven. Maar als je een goede medewerker bent dan kan je hem nog gewoon krijgen. We willen tenslotte de beste bijbaan werkgever van Nederland worden.quote:Op zondag 30 juni 2013 21:51 schreef einschtein het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! En dubbel gefeliciteerd met je OT, die worden niet extreem vaak meer uitgedeeld!
Dat had ik al gehoord, ja. Niets mis mee, goede medewerkers belonen voor hun werk. Zo creëer je natuurlijk ook een beetje een vaste ploeg, ook goed voor de klanten. Beetje vaste gezichten zien.quote:Op zondag 30 juni 2013 21:58 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
die worden inderdaad niet zomaar meer gegeven. Maar als je een goede medewerker bent dan kan je hem nog gewoon krijgen. We willen tenslotte de beste bijbaan werkgever van Nederland worden.
Haha bij ons is het toch meer richting het tegenovergestelde. Beetje omgekeerde wereld...quote:Op zondag 30 juni 2013 22:02 schreef einschtein het volgende:
Dat had ik al gehoord, ja. Niets mis mee, goede medewerkers belonen voor hun werk. Zo creëer je natuurlijk ook een beetje een vaste ploeg, ook goed voor de klanten. Beetje vaste gezichten zien.
Slechte werknemers belonen voor hun fouten?quote:Op zondag 30 juni 2013 22:10 schreef exelletor het volgende:
[..]
Haha bij ons is het toch meer richting het tegenovergestelde. Beetje omgekeerde wereld...
Bericht van het hoofdkantoor/OM, dacht ik. Niet iedereen bij ons weet het hoor, de meeste denken dat er nog steeds bijna geen OT's worden gegeven. En dat mag van mij zo blijven, straks willen ze het allemaal. Terwijl er op het moment niet heel veel zijn die het in mijn ogen verdienen.quote:Op zondag 30 juni 2013 22:10 schreef exelletor het volgende:
[..]
Haha bij ons is het toch meer richting het tegenovergestelde. Beetje omgekeerde wereld...
quote:Op zondag 30 juni 2013 22:11 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Slechte werknemers belonen voor hun fouten?![]()
Nee, gelukkig dat nog niet. Maar wel dat we 999+ werknemers moeten hebben die even voor 4 uur per week komen werken. En OT's worden mondjesmaat uitgedeeld, maar dan moet je niet in opspraak raken met het MT, want dan is het.quote:
Bij mij mogen ze het zeker weten dat we wel OT's geven aan zeer goede medewerkers. Dat betekend dat iemand die graag bij AH blijft beter gaat functioneren. Daarnaast is het goed om dat wel uit te dragen omdat men dan niet gaat denken dat ze na 2,5/3 jaar er toch uit gaan.quote:Op zondag 30 juni 2013 22:11 schreef einschtein het volgende:
[..]
Bericht van het hoofdkantoor/OM, dacht ik. Niet iedereen bij ons weet het hoor, de meeste denken dat er nog steeds bijna geen OT's worden gegeven. En dat mag van mij zo blijven, straks willen ze het allemaal. Terwijl er op het moment niet heel veel zijn die het in mijn ogen verdienen.
[..]
De echte toppers bij ons die het gaan verdienen die krijgen het ook wel op tijd te weten dat ze er kans op maken. Alleen we hebben ook van die mensen er werken die denken dat ze erg goed bezig zijn, ondanks de geleverde opbouwende kritiek, en hun OT'je wel binnen slepen. Aan die mensen kun je zoiets beter niet mededelen.quote:Op zondag 30 juni 2013 22:14 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Bij mij mogen ze het zeker weten dat we wel OT's geven aan zeer goede medewerkers. Dat betekend dat iemand die graag bij AH blijft beter gaat functioneren. Daarnaast is het goed om dat wel uit te dragen omdat men dan niet gaat denken dat ze na 2,5/3 jaar er toch uit gaan.
Tsja, flexibiliteit is tegenwoordig belangrijker dan gemotiveerde en toegewijde medewerkers.quote:Op zondag 30 juni 2013 22:14 schreef exelletor het volgende:
[..]
Nee, gelukkig dat nog niet. Maar wel dat we 999+ werknemers moeten hebben die even voor 4 uur per week komen werken. En OT's worden mondjesmaat uitgedeeld, maar dan moet je niet in opspraak raken met het MT, want dan is het.
Dat is helaas het beleid tegenwoordig. Helaas.quote:Op zondag 30 juni 2013 22:21 schreef mujentas het volgende:
[..]
Tsja, flexibiliteit is tegenwoordig belangrijker dan gemotiveerde en toegewijde medewerkers.
Niet alleen qua klantvriendelijkheid, maar ook qua ervaring. Mensen die 4 uurtjes per week werken zijn vaak alleen geschikt als handjes om te vullen. Er zullen er weinig zijn die ook de andere processen onder de knie hebben.quote:Op zondag 30 juni 2013 22:28 schreef einschtein het volgende:
Helaas, maar ik kan er wel enige logica in zien.
Als je 1 van 28 upw hebt of 3 van 9 upw of 7 van 4 upw, dan zou (qua beschikbaarheid) de 7x4 ook het meest aantrekkelijkste zijn. Als eentje ziek wordt, heb je er nog 6 over. En die 4 pw vang je dan redelijk makkelijk op met één of twee medewerkers van 2u. Echter als je eentje hebt van 26 upwn, vang die 26 uur dan maar zo gauw op.
Maar qua medewerkers-vriendelijkheid, tevens voor de klant, kun je beter 1 van 28 upw of 3 van 9 upw hebben.
Exact, helemaal gelijk in. Als je het bij ons in het filiaal bekijkt, zijn er maar een handje vol mensen die het retouren inscannen, laden/lossen en splitsen met enige ervaring kunnen doen.quote:Op zondag 30 juni 2013 22:36 schreef mujentas het volgende:
[..]
Niet alleen qua klantvriendelijkheid, maar ook qua ervaring. Mensen die 4 uurtjes per week werken zijn vaak alleen geschikt als handjes om te vullen. Er zullen er weinig zijn die ook de andere processen onder de knie hebben.
Dat zijn precies de mensen waar je het van moet hebben. Als zij ziek zijn dan heb je vaak een probleem. Als een vullertje ziek is is dat jammer, maar haal ik me schouders opquote:Op zondag 30 juni 2013 22:38 schreef einschtein het volgende:
[..]
Exact, helemaal gelijk in. Als je het bij ons in het filiaal bekijkt, zijn er maar een handje vol mensen die het retouren inscannen, laden/lossen en splitsen met enige ervaring kunnen doen.
quote:Op zondag 30 juni 2013 22:36 schreef mujentas het volgende:
[..]
Niet alleen qua klantvriendelijkheid, maar ook qua ervaring. Mensen die 4 uurtjes per week werken zijn vaak alleen geschikt als handjes om te vullen. Er zullen er weinig zijn die ook de andere processen onder de knie hebben.
Helemaal mee eens. Vaak zijn deze personen al weer wat langer in dienst als ze deze activiteiten gaan doen. Al leiden wij nu soms ook sommige meteen op omdat ze een goede beschikbaarheid voor hebben.quote:Op zondag 30 juni 2013 22:38 schreef einschtein het volgende:
[..]
Exact, helemaal gelijk in. Als je het bij ons in het filiaal bekijkt, zijn er maar een handje vol mensen die het retouren inscannen, laden/lossen en splitsen met enige ervaring kunnen doen.
De meeste mensen van die groep zijn never ziek. Het zijn sowieso alle teamleiders. En de rest die het allemaal wel goed kan die werken dus elke dag en/of in het weekend. Als die ziek zijn, heb je een klein probleempje. Het is meestal wel op te vangen, daar niet van.quote:Op zondag 30 juni 2013 22:42 schreef mujentas het volgende:
[..]
Dat zijn precies de mensen waar je het van moet hebben. Als zij ziek zijn dan heb je vaak een probleem. Als een vullertje ziek is is dat jammer, maar haal ik me schouders op
Dan nu waarschijnlijk een domme vraag.. Wat is er moeilijk aan laden/lossen?quote:Op zondag 30 juni 2013 22:38 schreef einschtein het volgende:
[..]
Exact, helemaal gelijk in. Als je het bij ons in het filiaal bekijkt, zijn er maar een handje vol mensen die het retouren inscannen, laden/lossen en splitsen met enige ervaring kunnen doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt als mijn agf-man, codeboeker, promo, actie of magazijnman ziek zijn word het kritiek. Als de vuller van buitenlands of VVV ziek is doet het me niks.quote:Op zondag 30 juni 2013 22:42 schreef mujentas het volgende:
[..]
Dat zijn precies de mensen waar je het van moet hebben. Als zij ziek zijn dan heb je vaak een probleem. Als een vullertje ziek is is dat jammer, maar haal ik me schouders op
quote:Op zondag 30 juni 2013 22:46 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Dan nu waarschijnlijk een domme vraag.. Wat is er moeilijk aan laden/lossen?Zelfs een vmbo-basis persoon kan een kar uit een vrachtwagen halen lijkt mij
Dat het met enige snelheid moet, zonder dat het allemaal van de klep/container valt. Daarnaast moet je weten hoe je de retouren terugscanned.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kwam er vorige week zaterdag achter toen ik even ging helpen met lossen dat het toch echt een specialisatie is. Aangezien het bleek dat één van de jongens het echt niet kon, ook niet na het voor de 5de keer te hebben uitgelegd. Dan raakt me geduld wel wat op...Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
Als je het van de klep af laat vallen ben je ook wel een ongelooflijke sukkelquote:Op zondag 30 juni 2013 22:49 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Dat het met enige snelheid moet, zonder dat het allemaal van de klep/container valt. Daarnaast moet je weten hoe je de retouren terugscanned.
Ik kwam er vorige week zaterdag achter toen ik even ging helpen met lossen dat het toch echt een specialisatie is. Aangezien het bleek dat één van de jongens het echt niet kon, ook niet na het voor de 5de keer te hebben uitgelegd. Dan raakt me geduld wel wat op...
Het gebeurd de losser met de meeste ervaring wel eens dat er iets van de klep valt. Helaas gebeurd het sommige zovaak dat je het als sukkel mag bestempelen.quote:Op zondag 30 juni 2013 22:52 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Als je het van de klep af laat vallen ben je ook wel een ongelooflijke sukkel.. Dat je retouren moest scannen wist ik niet. Dacht dat dat op andere momenten gebeurde..
Ga het eerst maar eens doen, en dan vooral het terugladen van (bier)retouren. Het is niet moeilijk, maar het vereist wel echt enige handigheid.quote:Op zondag 30 juni 2013 22:52 schreef d4v1d het volgende:
Als je het van de klep af laat vallen ben je ook wel een ongelooflijke sukkel
Ik kan me even niet inbeelden hoe er iets van een klep afvaltquote:Op zondag 30 juni 2013 22:54 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Het gebeurd de losser met de meeste ervaring wel eens dat er iets van de klep valt. Helaas gebeurd het sommige zovaak dat je het als sukkel mag bestempelen.
Schadepost van 1000 euro?quote:Op zondag 30 juni 2013 22:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ga het eerst maar eens doen, en dan vooral het terugladen van (bier)retouren. Het is niet moeilijk, maar het vereist wel echt enige handigheid.
En als je een fout maakt met het inscannen van de retouren heb je zomaar een schadepost van duizend euro. Dus ook daarbij is het erg prettig dat degene die het doet weet wat ie doet.
Bijna 4 euro per fust. En er gaan er wel een paarhonderd mee...quote:
Ik heb wel eens een kar laten vallen. Sindsdien los ik geen fusten in me eentje, houdbaar en laden gaat nog wel, maar de eerste keren is het best wel zwaar. Ook is het zwaar verneukt als er een krat bier(zelfs een doos met koffie kan pijn doen) van de kar af vliegt, omdat ze het op het dc weer gut gestapeld hebben.quote:Op zondag 30 juni 2013 22:52 schreef d4v1d het volgende:
Als je het van de klep af laat vallen ben je ook wel een ongelooflijke sukkel.. Dat je retouren moest scannen wist ik niet. Dacht dat dat op andere momenten gebeurde..
Het is bij ons wel eens meerdere malen voorgekomen dat iemand zijn voet onder de klep terecht is gekomen.quote:Op zondag 30 juni 2013 22:54 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Het gebeurd de losser met de meeste ervaring wel eens dat er iets van de klep valt. Helaas gebeurd het sommige zovaak dat je het als sukkel mag bestempelen.
Bij ons willen er nog wel eens retouren van de klep afvallen. Komt omdat de vrachtwagen bij ons scheef staat. Gemeente wil de weg niet recht makenquote:Op zondag 30 juni 2013 22:55 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik kan me even niet inbeelden hoe er iets van een klep afvaltJe zet hem vast met zo'n opstaand randje, doet de lift naar beneden en rijd hem eraf..
quote:Op zondag 30 juni 2013 22:55 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik kan me even niet inbeelden hoe er iets van een klep afvaltJe zet hem vast met zo'n opstaand randje, doet de lift naar beneden en rijd hem eraf..
Ja,quote:Op zondag 30 juni 2013 22:55 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik kan me even niet inbeelden hoe er iets van een klep afvaltJe zet hem vast met zo'n opstaand randje, doet de lift naar beneden en rijd hem eraf..
Fout inscannen zorgt voor hoge schadeposten/voorraadverschillen in de winkels. Er komt meer bij kijken dan je nu denkt.quote:
Valt het dan van de container af door hobbels in de stoep ofzo?quote:Op zondag 30 juni 2013 22:59 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Bij ons willen er nog wel eens retouren van de klep afvallen. Komt omdat de vrachtwagen bij ons scheef staat. Gemeente wil de weg niet recht maken. Daarnaast moet ik met enige regelmaat uitwijken voor een vallende doos of tray drank. Helaas zijn sommige order-pickers geen ster in het stapelen
* Klep dat niet helemaal naar beneden gaat wanneer er niks opstaat.quote:Ja,
* Toen sprong het klepje omhoog en komt de container over je heen.
* Is de container topzwaar en komt mooi naar voren vallen
* Wil het zwarte fust even niet mee de klep op
* Blijkt er nog een container achter te staan die je gemist hebt
Ofwel mogelijkheden genoeg ga het eerst maar eens doen.
Net als dat iemand in één van mijn vorige winkels het handig vond duvel-kratje boven op te zetten. Ik had het even niet door met het erop rijden.quote:Op zondag 30 juni 2013 22:59 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Bij ons willen er nog wel eens retouren van de klep afvallen. Komt omdat de vrachtwagen bij ons scheef staat. Gemeente wil de weg niet recht maken. Daarnaast moet ik met enige regelmaat uitwijken voor een vallende doos of tray drank. Helaas zijn sommige order-pickers geen ster in het stapelen
Die klep gaat de laatste paar cm beetje schuin om bij de grond te kunnen.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:00 schreef d4v1d het volgende:
stapelen
Valt het dan van de container af door hobbels in de stoep ofzo?Als ik met een container vol met dozen door de winkel loop lijkt er echt niks af te (kunnen) vallen
quote:Op zondag 30 juni 2013 23:01 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Net als dat iemand in één van mijn vorige winkels het handig vond duvel-kratje boven op te zetten. Ik had het even niet door met het erop rijden.
Kan je zeggen kratje lege flesjes duvel koppen doet best pijn.
Soms schuiven dozen er makkelijk af. Vooral die heineken mono-packs willen nog wel eens jouw kant op komen. De containers staan immers schuin als je ze de klep af rijdt.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:00 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Valt het dan van de container af door hobbels in de stoep ofzo?Als ik met een container vol met dozen door de winkel loop lijkt er echt niks af te (kunnen) vallen
En als je er een zware container vanaf rijdt springt ie een stukje op. De eerste paar keer ook erg fijn als je er niet op bedacht bent.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:01 schreef exelletor het volgende:
[..]
Die klep gaat de laatste paar cm beetje scheef om bij de grond te kunnen.
Klopt wij lossen in mijn huidige winkel met zijplaat. In het begin vond ik het niks tegenwoordig ben ik er wel blij mee, hij maakt die laatste knik niet meer waardoor je als je ze eraf rijd volledig op 1 kar let en niet kijkt hoe de andere 2 de knik gaan meemaken.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:01 schreef mujentas het volgende:
[..]
Soms schuiven dozen er makkelijk af. Vooral die heineken mono-packs willen nog wel eens jouw kant op komen. De containers staan immers schuin als je ze de klep af rijdt.
Enkele voorbeelden:quote:Op zondag 30 juni 2013 22:59 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
[..]
Ja,
* Toen sprong het klepje omhoog en komt de container over je heen.
* Is de container topzwaar en komt mooi naar voren vallen
* Wil het zwarte fust even niet mee de klep op
* Blijkt er nog een container achter te staan die je gemist hebt
Ofwel mogelijkheden genoeg ga het eerst maar eens doen.
[..]
Fout inscannen zorgt voor hoge schadeposten/voorraadverschillen in de winkels. Er komt meer bij kijken dan je nu denkt.
Ook altijd fijn met retouren kleppen die de grond bijna niet willen raken. Dat omhoog springen zorgt ook nog wel eens voor bijzondere situaties.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En als je er een zware container vanaf rijdt springt ie een stukje op. De eerste paar keer ook erg fijn als je er niet op bedacht bent.
Nee, het staat gewoon niet stabiel gestapeld. Container met bier bijvoorbeeld. Onderop helemaal netjes met kratten, vervolgens trays ES bier vervolgens nog een collo Heineken Mono pils (in karton) en daarbovenop een kratje Brand... Een keer raden wat er flikkertquote:Op zondag 30 juni 2013 23:00 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Valt het dan van de container af door hobbels in de stoep ofzo?Als ik met een container vol met dozen door de winkel loop lijkt er echt niks af te (kunnen) vallen
Ik krijg vaak de indruk dat ze tijdens de steekproeven op het retourencentrum maar wat invullen. Wij krijgen regelmatig een retourmanco melding met daarbij de afwijkingen die geconstateerd zijn. Vaak vullen ze gewoon maar wat in, terwijl je zeker weet dat het klopte.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:03 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Enkele voorbeelden:
Kleine EPS (inklapbare AGF kratten) moeten worden ingevoerd als "AGF Krat groot" (3 euro 86 ofzo) maar wordt door veel filialen verwerkt als "AGF Krat klein" (90 cent).
Minitainers (90 euro) worden ingescand als melkric (waarde nihil)
Dolly + 5 trays (Coca Cola, waarde 45 euro) moet als 4 worden ingevuld (namelijk 4 dolly's en 20 trays) maar wordt in sommige filialen als 1 ingevoerd.
Of winkels die - meestal per ongeluk dan - een PAD invoeren (453,80).
En dan heb ik het nog niet gehad over het juist invoeren van alle verschillende soorten (lege) kratten voor emballage...
Het retourencentrum heeft altijd gelijk he. Ik vraag het me soms ook echt af hoor.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:06 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik krijg vaak de indruk dat ze tijdens de steekproeven op het retourencentrum maar wat invullen. Wij krijgen regelmatig een retourmanco melding met daarbij de afwijkingen die geconstateerd zijn. Vaak vullen ze gewoon maar wat in, terwijl je zeker weet dat het klopte.
Ik vond het al erg om zo'n Coca-Cola dolly weer staand rijdend van de grond te krijgen. 150kg omhoogtillen is best wel zwaar.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:06 schreef ikbenschipper het volgende:
Gelukkig was het voor hem niet een al te pijnlijke ervaring
Dit idee heb ik ook. We hebben wel eens op een aparte lijst geturfd wat we meestuurden. Vervolgens krijg je weken lang geen steekproefquote:Op zondag 30 juni 2013 23:06 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik krijg vaak de indruk dat ze tijdens de steekproeven op het retourencentrum maar wat invullen. Wij krijgen regelmatig een retourmanco melding met daarbij de afwijkingen die geconstateerd zijn. Vaak vullen ze gewoon maar wat in, terwijl je zeker weet dat het klopte.
Een paar jaar terug hadden we een jongen die onder een container zuivel terecht kwam. In eerste instantie leek er weinig aan de hang, een paar tellen later zakte hij in elkaar. Best heftig als je zoiets mee moet maken.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:06 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ook altijd fijn met retouren kleppen die de grond bijna niet willen raken. Dat omhoog springen zorgt ook nog wel eens voor bijzondere situaties.
Ooit meegemaakt dat een jongen helemaal onder een cola-dolly lag. Waren samen aan het lossen en hij nam de dolly, die bleef hangen achter een stoeptegel waardoor hij naar voren kwam. Hij kon hem niet houden en kwam er gestrekt onder terecht. Moest er enorm om lachen. Gelukkig was het voor hem niet een al te pijnlijke ervaring
Kan je vertellen was ook een hele opgave. en aan hem hadden we niet zoveel aangezien die er dus onder lag.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:07 schreef exelletor het volgende:
[..]
Ik vond het al erg om zo'n Coca-Cola dolly weer staand rijdend van de grond te krijgen. 150kg omhoogtillen is best wel zwaar.
Yup, hebben vooral XL's, maar ook sommige kleinere AH's hebben zo'n luxe. Hier wel een normale losplek, maar wel met een voordeel dat we drie vrachtwagens tegelijkertijd kunnen lossen.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:07 schreef d4v1d het volgende:
Op die foto's van de verbouwing van C1000 naar AH leek de laad/los plaats wel alsof de laadklep er zo naar binnen gereden kon worden, dat daar dus een verhoging was waardoor je de klep niet steeds omhoog/omlaag hoeft te doen
De laad/los plek bij de AH hier is echt een hel. Zit direct naast de ingang en als er niet geladen/gelost hoeft te worden staan er fietsenrekken voor omdat er anders te weinig plaats is voor fietsers
Dat kan, hoor. Sommige AH's hebben zelfs een verhoogde binnen laden/lossen-plaats. Dan sta je én droog en is het puur een kwestie van de containers eruit rollen zonder dat de laadklep omhoog/omlaag moet.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:07 schreef d4v1d het volgende:
Op die foto's van de verbouwing van C1000 naar AH leek de laad/los plaats wel alsof de laadklep er zo naar binnen gereden kon worden, dat daar dus een verhoging was waardoor je de klep niet steeds omhoog/omlaag hoeft te doen![]()
De laad/los plek bij de AH hier is echt een hel. Zit direct naast de ingang en als er niet geladen/gelost hoeft te worden staan er fietsenrekken voor omdat er anders te weinig plaats is voor fietsers
Grote winkels, vooral XL's, hebben inderdaad een dock. Handig voor laden en lossen. Scheelt ook een hoop tijd.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:07 schreef d4v1d het volgende:
Op die foto's van de verbouwing van C1000 naar AH leek de laad/los plaats wel alsof de laadklep er zo naar binnen gereden kon worden, dat daar dus een verhoging was waardoor je de klep niet steeds omhoog/omlaag hoeft te doen![]()
De laad/los plek bij de AH hier is echt een hel. Zit direct naast de ingang en als er niet geladen/gelost hoeft te worden staan er fietsenrekken voor omdat er anders te weinig plaats is voor fietsers
Hoe doe je het dan als je drie rolly's met fusten van vers hebt?quote:Op zondag 30 juni 2013 23:08 schreef einschtein het volgende:
Overigens kan ik houdbaar, vers én diepvries prima in mijn eentje. Er zijn specifieke ladingdragers die ik liever niet in mijn eentje doe. Denk aan een kaas/deli van vers óf een LDC Geldermalsen (fusten onderop, bovenop glas/vruchtenconserven/knakworsten. Voor de rest kan het op zich alleen, zolang je de handigheid er maar in hebt en ook iemand op standby hebt staan die je even kan helpen wanneer je het zelf niet vertrouwd.
Moet er niet aan denken om zoiets mee te maken. Echt niet.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:08 schreef mujentas het volgende:
Een paar jaar terug hadden we een jongen die onder een container zuivel terecht kwam. In eerste instantie leek er weinig aan de hang, een paar tellen later zakte hij in elkaar. Best heftig als je zoiets mee moet maken.
Lang leve de knie. Met mijn rechterknie hou ik de meest rechtste rolly tegen, met mijn 2 handen de 2 linker. Je hoeft die dingen niet constant vast te houden. Het is puur het laatste stukje van het laten zakken van de klep waar het cruciaal is.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:10 schreef exelletor het volgende:
[..]
Hoe doe je het dan als je drie rolly's met fusten van vers hebt?
Staan er bijvoorbeeld 40 lege rolcontainers in het systeem als retour gestuurd, hebben ze er 0 ontvangenquote:Op zondag 30 juni 2013 23:07 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Dit idee heb ik ook. We hebben wel eens op een aparte lijst geturfd wat we meestuurden. Vervolgens krijg je weken lang geen steekproef
Van de week hadden wij als vervoerder Peter Appel. Zij hebben een aantal trailers met een langere klep, waardoor je 6 stapels fusten erop kan zetten bij het lossen. Chauffeur was onder de indruk van ons "inzicht" en dat hij het nu eens een keertje niet hoefde te zeggenquote:Op zondag 30 juni 2013 23:08 schreef einschtein het volgende:
Laden/lossen + routeren behandelen is inderdaad moeilijk dan het lijkt. Je hoort sommige chauffeurs ook zeggen 'kijk, die heeft er ervaring mee, heeft er gewoon een handigheidje in'.
Overigens kan ik houdbaar, vers én diepvries prima in mijn eentje. Er zijn specifieke ladingdragers die ik liever niet in mijn eentje doe. Denk aan een kaas/deli van vers óf een LDC Geldermalsen (fusten onderop, bovenop glas/vruchtenconserven/knakworsten. Voor de rest kan het op zich alleen, zolang je de handigheid er maar in hebt en ook iemand op standby hebt staan die je even kan helpen wanneer je het zelf niet vertrouwd.
Rolcontainers zijn gratis, dus maakt niet eens zoveel uit.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:11 schreef mujentas het volgende:
Staan er bijvoorbeeld 40 lege rolcontainers in het systeem als retour gestuurd, hebben ze er 0 ontvangen
Peter Appel is er bij ons ook vaak, ja. Alleen hoef ik persoonlijk geen 6 ladingdragers op de klep. Doe maar gewoon 3, maximaal 4. We zijn toch altijd eerder klaar dan dat de planning van de chauffeur aangeeft, dus haasten is niet nodig.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:11 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Van de week hadden wij als vervoerder Peter Appel. Zij hebben een aantal trailers met een langere klep, waardoor je 6 stapels fusten erop kan zetten bij het lossen. Chauffeur was onder de indruk van ons "inzicht" en dat hij het nu eens een keertje niet hoefde te zeggen
Overigens kan ik sowieso altijd wel lachten met chauffeurs.
Wij hadden bij de laatste ELF telling 2000 rolcontainers verschilquote:Op zondag 30 juni 2013 23:12 schreef exelletor het volgende:
[..]
Rolcontainers zijn gratis, dus maakt niet eens zoveel uit.
Hiervoor moet ik nog wat ervaring opdoen. Maar wij hebben ook altijd van die volle vers wagens, met 40-55 rolcontainers + alle retouren van hb&vers, dus dan is het niet echt fijn om in je eentje te staan.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:11 schreef einschtein het volgende:
Lang leve de knie. Met mijn rechterknie hou ik de meest rechtste rolly tegen, met mijn 2 handen de 2 linker. Je hoeft die dingen niet constant vast te houden. Het is puur het laatste stukje van het laten zakken van de klep waar het cruciaal is.
Het was een voorbeeld. Het gaat er niet om of ze gratis zijn, maar dat die polen eens de tijd moeten nemen om alles correct in te vullen.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:12 schreef exelletor het volgende:
[..]
Rolcontainers zijn gratis, dus maakt niet eens zoveel uit.
Lossen deed hij met 3, laden met 6. Lossen kan wat mij betreft best wel 3 containers en dan bijvoorbeeld cola dolly of tabakrolly erachter. Maar geen 6 rolcontainers. Dat lijkt me een beetje gevaarlijk worden...quote:Op zondag 30 juni 2013 23:13 schreef einschtein het volgende:
[..]
Peter Appel is er bij ons ook vaak, ja. Alleen hoef ik persoonlijk geen 6 ladingdragers op de klep. Doe maar gewoon 3, maximaal 4. We zijn toch altijd eerder klaar dan dat de planning van de chauffeur aangeeft, dus haasten is niet nodig.
Retour sturen met 6x rolly is daarin tegen geen probleem.
Heb wel eens zo'n tabakrolly overschat en dus helemaal naar achteren geduwd. Moet niet aan denken om dit met zes rc's te hebben.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:14 schreef Schuimpjes het volgende:
Dat lijkt me een beetje gevaarlijk worden...
+1quote:maar dat die polen eens de tijd moeten nemen om alles correct in te vullen.
Een container chips, pleerollen of bloemen kan er makkelijk achter.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:14 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Lossen deed hij met 3, laden met 6. Lossen kan wat mij betreft best wel 3 containers en dan bijvoorbeeld cola dolly of tabakrolly erachter. Maar geen 6 rolcontainers. Dat lijkt me een beetje gevaarlijk worden...
DIepvries, duhquote:Op zondag 30 juni 2013 23:08 schreef einschtein het volgende:
Laden/lossen + routeren behandelen is inderdaad moeilijk dan het lijkt. Je hoort sommige chauffeurs ook zeggen 'kijk, die heeft er ervaring mee, heeft er gewoon een handigheidje in'.
Overigens kan ik houdbaar, vers én diepvries prima in mijn eentje. Er zijn specifieke ladingdragers die ik liever niet in mijn eentje doe. Denk aan een kaas/deli van vers óf een LDC Geldermalsen (fusten onderop, bovenop glas/vruchtenconserven/knakworsten. Voor de rest kan het op zich alleen, zolang je de handigheid er maar in hebt en ook iemand op standby hebt staan die je even kan helpen wanneer je het zelf niet vertrouwd.
Houdbaar doe ik liever ook niet in mijn eentje hoor. Het gaat ook sneller met zijn 2'en, alleen soms kan het best alleen. Retouren gebeurd altijd alleen, om daar twee man bij te zetten is onnodig en levert heel weinig tijdwinst op.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:14 schreef exelletor het volgende:
[..]
Hiervoor moet ik nog wat ervaring opdoen. Maar wij hebben ook altijd van die volle vers wagens, met 40-55 rolcontainers + alle retouren van hb&vers, dus dan is het niet echt fijn om in je eentje te staan.
Dat is inderdaad prima. 6 CC-rolcontainers tegelijk, als in lossen, dat is niet slim en zeker gevaarlijk. 3 normale containers en 2 cola-rolly's (of tabak) kan best. Maar gekker als dat moet je het niet maken.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:14 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Lossen deed hij met 3, laden met 6. Lossen kan wat mij betreft best wel 3 containers en dan bijvoorbeeld cola dolly of tabakrolly erachter. Maar geen 6 rolcontainers. Dat lijkt me een beetje gevaarlijk worden...
?quote:Op zondag 30 juni 2013 23:16 schreef d4v1d het volgende:
Even ter illustratie:
[ afbeelding ]
Bij het rode deel rijden dus de containers naar binnen, normaal staan daar fietsenrekken dus
Oké daar heb je een punt. Maar 6 containers LDC moet ie niet proberen. Die zijn overigens sowieso altijd ruk gestapeld.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:16 schreef mujentas het volgende:
[..]
Een container chips, pleerollen of bloemen kan er makkelijk achter.
Officieel moet je met z'n 2en lossen.
Wij hebben vaak dezelfde chauffeurs, ondanks de 'roulatie, anders gaan ze wennen aan winkels', komen ze toch vaak terug. Die weten precies wie er wel goed in is en wie wel/niet in zijn eentje kan lossen. Wij hebben ook maar een paar chauffeurs gehad, ik kan mij eigenlijk maar eentje herinneren, die begon te klagen over het feit dat er maar één man stond voor laden/lossen.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:16 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
DIepvries, duh
Vers en Houdbaar als er even geholpen word in het begin (het zware spul) kan degene daarna naar binnen in mijn ogen altijd.
Inderdaad chauffeurs weten ook waar vaak goed opgeleide mensen staan en waar niet. Je hoort ze dan ook geregeld klachen over de winkel waar ze daarna b.v. heen moeten omdat er weer één of andere sjaak achter de klep word gezet.
Had op een gegeven moment 4 zieken toen ik TLVK was dus dacht leeg die wagen alleen even snel (had geen retouren). Heb ik een chauffeur die zegt "Met zijn tweeen achter de klep he". Ik meld hem dat dit net zo snel gaat of zelfs sneller. Hij "nee 2 man", Ik "okay ik roep er even 2 dan ga ik naar binnen me nuttig maken". Halfuurtje later loop ik maar weer eens naar buiten. Hij "wat een klootzak ben je met 2 van zulke mensen laten lossen", Ik "mijn tijd is kostbaar dus als ik niet alleen mag lossen van je ga ik iets nuttigs doen".
Volgende keer was het uiteraard geen probleem
Laatste tijd hebben wij op woensdag een chauffeur die volgens mij een beetje van de verkeerde kant is. Hij wil altijd maar dat ik naar boven komquote:Op zondag 30 juni 2013 23:19 schreef einschtein het volgende:
[..]
Wij hebben vaak dezelfde chauffeurs, ondanks de 'roulatie, anders gaan ze wennen aan winkels', komen ze toch vaak terug. Die weten precies wie er wel goed in is en wie wel/niet in zijn eentje kan lossen. Wij hebben ook maar een paar chauffeurs gehad, ik kan mij eigenlijk maar eentje herinneren, die begon te klagen over het feit dat er maar één man stond voor laden/lossen.
Chauffeurs die nauw op de regels letten is in principe niets mis mee. Alleen ze leren het vanzelf dat het allemaal niet zo nodig is, die 2 man laden/lossen.
Wij ook vaak dezelfde, waar het natuurlijk nooit een probleem is, dit was eens een andere. Die vond het blijkbaar noodzakelijk. Dan kan hij het krijgen maar wel zonder mij achter de klepquote:Op zondag 30 juni 2013 23:19 schreef einschtein het volgende:
[..]
Wij hebben vaak dezelfde chauffeurs, ondanks de 'roulatie, anders gaan ze wennen aan winkels', komen ze toch vaak terug. Die weten precies wie er wel goed in is en wie wel/niet in zijn eentje kan lossen. Wij hebben ook maar een paar chauffeurs gehad, ik kan mij eigenlijk maar eentje herinneren, die begon te klagen over het feit dat er maar één man stond voor laden/lossen.
Chauffeurs die nauw op de regels letten is in principe niets mis mee. Alleen ze leren het vanzelf dat het allemaal niet zo nodig is, die 2 man laden/lossen.
Ik zie niet echt het probleem waarom chauffeurs niet mogen wennen aan winkels. Weet iemand waarom dit is?quote:Op zondag 30 juni 2013 23:19 schreef einschtein het volgende:
Wij hebben vaak dezelfde chauffeurs, ondanks de 'roulatie, anders gaan ze wennen aan winkels', komen ze toch vaak terug. Die weten precies wie er wel goed in is en wie wel/niet in zijn eentje kan lossen. Wij hebben ook maar een paar chauffeurs gehad, ik kan mij eigenlijk maar eentje herinneren, die begon te klagen over het feit dat er maar één man stond voor laden/lossen.
Eentonigheid? ofzo..quote:Op zondag 30 juni 2013 23:21 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ik zie niet echt het probleem waarom chauffeurs niet mogen wennen aan winkels. Weet iemand waarom dit is?
quote:Op zondag 30 juni 2013 23:21 schreef mujentas het volgende:
[..]
Laatste tijd hebben wij op woensdag een chauffeur die volgens mij een beetje van de verkeerde kant is. Hij wil altijd maar dat ik naar boven kom
Naar boven? Eh.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:21 schreef mujentas het volgende:
[..]
Laatste tijd hebben wij op woensdag een chauffeur die volgens mij een beetje van de verkeerde kant is. Hij wil altijd maar dat ik naar boven kom
Al eens een keer een spontaan gesprongen olie leiding meegemaakt? Dan mag je duiken voor je leven xD... Klep dondert dan naar benedenquote:Op zondag 30 juni 2013 23:22 schreef einschtein het volgende:
[..]
Naar boven? Eh.
Wij hebben wel eens een half kapotte klep gehad. Of dat, of de olie was niet helemaal goed meer. De laadklep ging traag omlaag en ging met een rotgang omlaag.Grappig om te zien, maar eigenlijk levensgevaarlijk. De containers bleven bijna boven staan, terwijl de klep al beneden was. A-la-cartoonstyle.
Dit kan fraude in de hand werken.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:21 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ik zie niet echt het probleem waarom chauffeurs niet mogen wennen aan winkels. Weet iemand waarom dit is?
Of een benzinedop die kapot is en de diesel over straat vliegt. Het kon de chauffeur weinig boeien en reed gewoon wegquote:Op zondag 30 juni 2013 23:23 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Al eens een keer een spontaan gesprongen olie leiding meegemaakt? Dan mag je duiken voor je leven xD... Klep dondert dan naar beneden
Ja, precies, in de tijd van de 2 anderen kun jij je tijd wel nuttig besteden.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:21 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Wij ook vaak dezelfde, waar het natuurlijk nooit een probleem is, dit was eens een andere. Die vond het blijkbaar noodzakelijk. Dan kan hij het krijgen maar wel zonder mij achter de klep
Nou ja, puur de gewenning. Dan weten ze wie er zijn, hoe laat ze kunnen komen, of ze later kunnen komen of juist eerder. Ikzelf zie het verkeerde er niet van in, alleen het moet natuurlijk ook zo zijn dat chauffeurs flexibel zijn. Als ze eens een keertje ergens anders heen moeten, dat de wereld niet direct op de kop staat omdat ze de andere filialen gewend zijn.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:21 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ik zie niet echt het probleem waarom chauffeurs niet mogen wennen aan winkels. Weet iemand waarom dit is?
Is het erg dat ik denk dat dit een allochtoon is?quote:Op zondag 30 juni 2013 23:24 schreef mujentas het volgende:
[..]
Of een benzinedop die kapot is en de diesel over straat vliegt. Het kon de chauffeur weinig boeien en reed gewoon weg
Nee.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:23 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Al eens een keer een spontaan gesprongen olie leiding meegemaakt? Dan mag je duiken voor je leven xD... Klep dondert dan naar beneden
Dus afspraken maken over het niet (of niet juist) verzegelen van vrachtwagens? Dit lijkt mij de enige mogelijke fraude. Maar met die tachografen weten vervoerders toch exact wanneer (en waar) er gestopt wordt en hoelang.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:24 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Dit kan fraude in de hand werken.
Nee, die tachografen zijn de chauffeurs altijd zo nauwkeurig mee. Daar wordt noooooooooit mee gesjoemeld. Ahum.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:25 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Dus afspraken maken over het niet (of niet juist) verzegelen van vrachtwagens? Dit lijkt mij de enige mogelijke fraude. Maar met die tachografen weten vervoerders toch exact wanneer (en waar) er gestopt wordt en hoelang.
Zal wel een wat oudere regel zijn dan...
Fantastisch inderdaad. Iedere 13 weken weer een serie chauffeurs die niet weet hoe bij het filiaal te komen, met de neus naar de OG-deur staan en dan een kwartier moeten kloten om er weer uit te steken.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:21 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ik zie niet echt het probleem waarom chauffeurs niet mogen wennen aan winkels. Weet iemand waarom dit is?
Jepsquote:Op zondag 30 juni 2013 23:24 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ja, precies, in de tijd van de 2 anderen kun jij je tijd wel nuttig besteden.
Goederen die de chauffeur mee krijgt zonder te betalen omdat hij een band op bouwt met bepaalde medewerkers.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:25 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Dus afspraken maken over het niet (of niet juist) verzegelen van vrachtwagens? Dit lijkt mij de enige mogelijke fraude. Maar met die tachografen weten vervoerders toch exact wanneer (en waar) er gestopt wordt en hoelang.
Zal wel een wat oudere regel zijn dan...
Bij ons krijgen ze al een paar jaar de verkeerde routebeschrijvingquote:Op zondag 30 juni 2013 23:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Fantastisch inderdaad. Iedere 13 weken weer een serie chauffeurs die niet weet hoe bij het filiaal te komen, met de neus naar de OG-deur staan en dan een kwartier moeten kloten om er weer uit te steken.
Dit is zo herkenbaar. Vooral met chauffeurs die de deelleveringen uitvoeren. Was er eentje die nog nooit bij ons is geweest. Deed er inderdaad een kwartier over om zijn vrachtwagen zo neer te zetten dat er gelost kon worden... En dan vragen om een extra stempeltje vanwege zijn tijdquote:Op zondag 30 juni 2013 23:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Fantastisch inderdaad. Iedere 13 weken weer een serie chauffeurs die niet weet hoe bij het filiaal te komen, met de neus naar de OG-deur staan en dan een kwartier moeten kloten om er weer uit te steken.
Daar is ergens een SSC-formuliertje voor.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:28 schreef mujentas het volgende:
[..]
Bij ons krijgen ze al een paar jaar de verkeerde routebeschrijving
Bij ons is het volgens het papiertje 8 minuten rijden naar het dc(zijn de dichtbijzijndste ah) via een stuk rechte weg, maar toch wel weer mensen die het niet kunnen vinden.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:27 schreef Janneke141 het volgende:
Fantastisch inderdaad. Iedere 13 weken weer een serie chauffeurs die niet weet hoe bij het filiaal te komen, met de neus naar de OG-deur staan en dan een kwartier moeten kloten om er weer uit te steken.
Moeten we dan ook niet al het personeel van Albert Heijn om de dertien weken gaan overplaatsen (en dan met name de caissières, waar frauderen net wat makkelijker is.)quote:Op zondag 30 juni 2013 23:28 schreef ikbenschipper het volgende:
Goederen die de chauffeur mee krijgt zonder te betalen omdat hij een band op bouwt met bepaalde medewerkers.
Maar fraude was i.i.g. een reden die mij ooit verteld is.
Klopt, maar onze meldingen zijn genegeerd blijkbaar dus we hebben het maar opgegevenquote:Op zondag 30 juni 2013 23:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar is ergens een SSC-formuliertje voor.
^quote:Op zondag 30 juni 2013 23:30 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Moeten we dan ook niet al het personeel van Albert Heijn om de dertien weken gaan overplaatsen (en dan met name de caissières, waar frauderen net wat makkelijker is.)
Er zijn wel voor meer zaken SSC-formuliertjtes. Maar daar gebeurt weinig mee.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar is ergens een SSC-formuliertje voor.
Jep daarom zouden medewerkers ook niet in te vaste koppels de kluis werkzaamheden mogen doen enzo. We weten allemaal dat het alleen even niet zo werkt.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:30 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Moeten we dan ook niet al het personeel van Albert Heijn om de dertien weken gaan overplaatsen (en dan met name de caissières, waar frauderen net wat makkelijker is.)
Valt me ook op hoe moeilijk het voor sommigen kan zijn om de vrachtwagen bij ons recht naar binnen te rijden, terwijl we alle ruimte van de wereld hebben...quote:Op zondag 30 juni 2013 23:28 schreef Schuimpjes het volgende:
Deed er inderdaad een kwartier over om zijn vrachtwagen zo neer te zetten dat er gelost kon worden...
SSCquote:Op zondag 30 juni 2013 23:31 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Er zijn wel voor meer zaken SSC-formuliertjtes. Maar daar gebeurt weinig mee.
Ze zijn met de overname van die c1000 winkels behoorlijk aan het schuiven geweest, kan ook niet anders denk ik.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:31 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Jep daarom zouden medewerkers ook niet in te vaste koppels de kluis werkzaamheden mogen doen enzo. We weten allemaal dat het alleen even niet zo werkt.
Van mij hoeven al die roulaties in rittenschema's ook niet, gezeur iedere keer dat het weer aangepast is en zo.
Ik heb ook nog geen positief woord gehoord over dat hele SSC niet. Niet van collega's en ook niet van hier. Zegt genoeg, dacht ik.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:32 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
SSC![]()
![]()
![]()
Zorg als je daar een melding maakt dat je een lange adem hebt
Watskeburt?quote:Op zondag 30 juni 2013 23:33 schreef Janneke141 het volgende:
Ik heb vorig jaar nog een leuk discussie met zo'n planner van DCT gehad over de rit op de derde vrijdag van juli.
Je belt met 2929 om een storing te melden. "Ja sorry, hier gaan wij niet over, gebruik het SSC maar". Goed ik het SSC gebruikt krijg ik als reactie "Je storing is aangemeld bij XXX met prioriteit 3. Tip, voor de volgende keer bel de Hard- en Softwarelijn op 2929"quote:Op zondag 30 juni 2013 23:32 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
SSC![]()
![]()
![]()
Zorg als je daar een melding maakt dat je een lange adem hebt
Helemaal mee eens, maar iedere 13 weken hoeft echt niet.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:33 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ze zijn met de overname van die c1000 winkels behoorlijk aan het schuiven geweest, kan ook niet anders denk ik.
Nijmegen.quote:
Nijmeegse Vierdaagsequote:Op zondag 30 juni 2013 23:33 schreef Janneke141 het volgende:
Ik heb vorig jaar nog een leuk discussie met zo'n planner van DCT gehad over de rit op de derde vrijdag van juli.
quote:Op zondag 30 juni 2013 23:33 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Je belt met 2929 om een storing te melden. "Ja sorry, hier gaan wij niet over, gebruik het SSC maar". Goed ik het SSC gebruikt krijg ik als reactie "Je storing is aangemeld bij XXX met prioriteit 3. Tip, voor de volgende keer bel de Hard- en Softwarelijn op 2929"![]()
![]()
ZOOOOOO HERKENBAARquote:Op zondag 30 juni 2013 23:33 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Je belt met 2929 om een storing te melden. "Ja sorry, hier gaan wij niet over, gebruik het SSC maar". Goed ik het SSC gebruikt krijg ik als reactie "Je storing is aangemeld bij XXX met prioriteit 3. Tip, voor de volgende keer bel de Hard- en Softwarelijn op 2929"![]()
![]()
Ah, ja, nee, dat is niet heel slim.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nijmegen.
Beleveren op vierdaagsevrijdag om 13:30 is niet zo'n succes. Maar het duurde even voordat ik die planner daarvan had overtuigd.
Been there, done thatquote:Op zondag 30 juni 2013 23:33 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Je belt met 2929 om een storing te melden. "Ja sorry, hier gaan wij niet over, gebruik het SSC maar". Goed ik het SSC gebruikt krijg ik als reactie "Je storing is aangemeld bij XXX met prioriteit 3. Tip, voor de volgende keer bel de Hard- en Softwarelijn op 2929"![]()
![]()
Nu wil ik ze niet verdedigen, maar als je het niveau van de vragen soms wel eens ziet die de collega's maken, qua leesbaarheid en grammatica, dan is dat ook wel om te huilen. Ik kan me voorstellen dat het vaak moeilijk is om te begrijpen waar het over gaat.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:32 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
SSC![]()
![]()
![]()
Zorg als je daar een melding maakt dat je een lange adem hebt
Laatst nog, had een collega een klacht over de Grillworst van deli-afdeling. SSC gemaakt, onder het onderwerp 'Klacht Digi'. En dan gaan zeuren als het antwoord wat ze krijgen niet goed is.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:35 schreef mujentas het volgende:
[..]
Nu wil ik ze niet verdedigen, maar als je het niveau van de vragen soms wel eens ziet die de collega's maken, qua leesbaarheid en grammatica, dan is dat ook wel om te huilen. Ik kan me voorstellen dat het vaak moeilijk is om te begrijpen waar het over gaat.
quote:grillworst van deli afdeling is niet lekker meer volgens meerdere klanten
is ook erg donker
wat kan het probleem zijn
Ze stemmen het rittenplan ook af op de individuele wensen van de winkels waar dat mogelijk is. Die wensen gaan natuurlijk ten koste van andere winkels.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:33 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar iedere 13 weken hoeft echt niet.
Klopt, al is het soms ook wel heel lastig uit te leggen wat je wil weten. Zeker als je zoals de meeste hier, de vraag al in de handboeken hebben opgezocht. Sommige vragen van collega's die ik zie denk ik meteen van "waarom heb je mij niet gevraagd voor je een collega op het SSC lastig valt met deze vraag"quote:Op zondag 30 juni 2013 23:35 schreef mujentas het volgende:
[..]
Nu wil ik ze niet verdedigen, maar als je het niveau van de vragen soms wel eens ziet die de collega's maken, qua leesbaarheid en grammatica, dan is dat ook wel om te huilen. Ik kan me voorstellen dat het vaak moeilijk is om te begrijpen waar het over gaat.
Sommige formulieren komen direct bij de verantwoordelijke afdeling terecht, bijvoorbeeld de Planning op het DC. Daar moet je niet naar toe gaan mailen omdat je een storing aan je DIGI hebt. Zo werkt SSC nou eenmaal.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:37 schreef einschtein het volgende:
[..]
Laatst nog, had een collega een klacht over de Grillworst van deli-afdeling. SSC gemaakt, onder het onderwerp 'Klacht Digi'. En dan gaan zeuren als het antwoord wat ze krijgen niet goed is.
Ik moet helaas bekennen dat ik dit herken van mijn eigen collega'squote:Op zondag 30 juni 2013 23:37 schreef einschtein het volgende:
[..]
Laatst nog, had een collega een klacht over de Grillworst van deli-afdeling. SSC gemaakt, onder het onderwerp 'Klacht Digi'. En dan gaan zeuren als het antwoord wat ze krijgen niet goed is.
Sowieso de lack of information van sommige collega's in een SSC. Geen nasa, geen artikelomschrijving, alleen:
[..]
Ja, ik weet dat. alleen sommige collega's niet. Die denken dat dat puur voor de handigheid is.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:39 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Sommige formulieren komen direct bij de verantwoordelijke afdeling terecht, bijvoorbeeld de Planning op het DC. Daar moet je niet naar toe gaan mailen omdat je een storing aan je DIGI hebt. Zo werkt SSC nou eenmaal.
Maar dan moeten ze het wel zo instellen dat het stellen van vragen makkelijker is. Anderzijds begrijp ik dat de barrière om vragen te stellen hoger is gelegd. Ze krijgen al enkele duizenden calls per dag te verwerken.
quote:Op zondag 30 juni 2013 23:40 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik moet helaas bekennen dat ik dit herken van mijn eigen collega's
Is wat kort door de bocht. Aangezien ook lang niet aan alle wensen gehoor word gegeven.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:38 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ze stemmen het rittenplan ook af op de individuele wensen van de winkels waar dat mogelijk is. Die wensen gaan natuurlijk ten koste van andere winkels.
Het zit ook in de manier van de vraag stellen. Ik begin iedere call altijd netjes met "Beste collega" en eindig met "Met vriendelijke groet, Schuimpjes filiaal 1234" Daarnaast geef ik zoveel mogelijk informatie om ze het op het SSC zo makkelijk mogelijk te maken (Nasanummers, schermnummers van toepassingen, reeds ondernomen stappen etc.). Juist om te voorkomen dat ik naar een nietszeggend Plaza of Handboek artikel wordt verwezen. Dan krijg je ook een normaal antwoord. Een andere collega begint meteen met haar verhaal zonder nadere informatie en eindigt nergens mee. Dan snap ik wel dat zij ook een kort antwoord krijgt. Per saldo ben ik misschien een halve minuut langer bezig.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:40 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik moet helaas bekennen dat ik dit herken van mijn eigen collega's
Daarom ook, waar dat mogelijk isquote:Op zondag 30 juni 2013 23:40 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Is wat kort door de bocht. Aangezien ook lang niet aan alle wensen gehoor word gegeven.
Ja doe ik ook altijd, ik word ook geregeld gebeld aan de hand van een vraag. Op de één of andere manier denk ik dat ze dan toch ook wat meer hun best voor je willen doen.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:42 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Het zit ook in de manier van de vraag stellen. Ik begin iedere call altijd netjes met "Beste collega" en eindig met "Met vriendelijke groet, Schuimpjes filiaal 1234" Daarnaast geef ik zoveel mogelijk informatie om ze het op het SSC zo makkelijk mogelijk te maken. Dan krijg je ook een normaal antwoord. Een andere collega begint meteen met haar verhaal zonder nadere informatie en eindigt nergens mee. Dan snap ik wel dat zij ook een kort antwoord krijgt. Per saldo ben ik misschien een halve minuut langer bezig.
Zelfde. Meestal som ik aan het einde de informatie nog even op, NASA nummer, artikel naam en probeer ik de vraag zo duidelijk mogelijk te stellen.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:42 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Het zit ook in de manier van de vraag stellen. Ik begin iedere call altijd netjes met "Beste collega" en eindig met "Met vriendelijke groet, Schuimpjes filiaal 1234" Daarnaast geef ik zoveel mogelijk informatie om ze het op het SSC zo makkelijk mogelijk te maken. Dan krijg je ook een normaal antwoord. Een andere collega begint meteen met haar verhaal zonder nadere informatie en eindigt nergens mee. Dan snap ik wel dat zij ook een kort antwoord krijgt. Per saldo ben ik misschien een halve minuut langer bezig.
Ik moet helaas bekennen dat ik dit tevens herken van mijn collega'squote:Op zondag 30 juni 2013 23:42 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Het zit ook in de manier van de vraag stellen. Ik begin iedere call altijd netjes met "Beste collega" en eindig met "Met vriendelijke groet, Schuimpjes filiaal 1234" Daarnaast geef ik zoveel mogelijk informatie om ze het op het SSC zo makkelijk mogelijk te maken (Nasanummers, schermnummers van toepassingen, reeds ondernomen stappen etc.). Juist om te voorkomen dat ik naar een nietszeggend Plaza of Handboek artikel wordt verwezen. Dan krijg je ook een normaal antwoord. Een andere collega begint meteen met haar verhaal zonder nadere informatie en eindigt nergens mee. Dan snap ik wel dat zij ook een kort antwoord krijgt. Per saldo ben ik misschien een halve minuut langer bezig.
Not sure if..quote:Op zondag 30 juni 2013 23:46 schreef Schuimpjes het volgende:
Je kunt - via een kleine omweg - inloggen op SSC's van andere filialen. Dit wil ik nog wel eens tijdens een eenzame koffiepauze doen. Kwam er laatst een vraag voorbij:
"Hallo. Ik kan niet op Plaza. Groet, Jan"
Jan klinkt als een bejaarde digibeetquote:Op zondag 30 juni 2013 23:46 schreef Schuimpjes het volgende:
Je kunt - via een kleine omweg - inloggen op SSC's van andere filialen. Dit wil ik nog wel eens tijdens een eenzame koffiepauze doen. Kwam er laatst een vraag voorbij:
"Hallo. Ik kan niet op Plaza. Groet, Jan"
Je kan contact opnemen met de hard en softwarelijn op 2929. Hou dan wel je pnl gegevens bij de hand.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:46 schreef Schuimpjes het volgende:
Je kunt - via een kleine omweg - inloggen op SSC's van andere filialen. Dit wil ik nog wel eens tijdens een eenzame koffiepauze doen. Kwam er laatst een vraag voorbij:
"Hallo. Ik kan niet op Plaza. Groet, Jan"
Ja, 2929 hier. Je kunt hiervoor terecht op het SSC.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:48 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Je kan contact opnemen met de hard en softwarelijn op 2929. Hou dan wel je pnl gegevens bij de hand.
Mogen ze van mij een boek uitbrengen. Ik begin soms al te proesten als ik sommige van onze SSC's krijg. Onze voormalige ASM had er ook een handje van. Zo amateuristisch als de pest.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:48 schreef Janneke141 het volgende:
Die gasten die op het SSC werken zullen ook wel een archiefje bijhouden met de meest nutteloze vragen, gewoon om bij de vrijmibo ook wat te lachen te hebben.
Die mogen ze van mij wel eens bundelen
Ja hoi, hier Richard van het SSC, je zult hiervoor toch echt het andere formulier moeten gebruiken.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, 2929 hier. Je kunt hiervoor terecht op het SSC.
*collega maakt reply op SSC aan* en krijgt reply:quote:Op zondag 30 juni 2013 23:50 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ja hoi, hier Richard van het SSC, je zult hiervoor toch echt het andere formulier moeten gebruiken.
Morgenochtend even SSC'enquote:Op zondag 30 juni 2013 23:48 schreef Janneke141 het volgende:
Die gasten die op het SSC werken zullen ook wel een archiefje bijhouden met de meest nutteloze vragen, gewoon om bij de vrijmibo ook wat te lachen te hebben.
Die mogen ze van mij wel eens bundelen
Hiervoor ben je niet goed je kunt het formulier "x" gebruiken bij FORM.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:51 schreef einschtein het volgende:
[..]
*collega maakt reply op SSC aan* en krijgt reply:
Daarvoor kun je terecht in handboek xx in categorie xx. Gebruik hiervoor anders de zoekfunctie.
Antwoord graag hier plaatsenquote:Op zondag 30 juni 2013 23:53 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Morgenochtend even SSC'en
"Beste collega,
Houden jullie een overzicht bij van alle nutteloze en meeste debiele vragen die winkels aan jullie stellen? Zo ja, mag ik hier een boekje van maken.
Met vriendelijke groet,
Schuimpjes
1234"
Ik kan helemaal niet terecht in de handboeken, want plaza ligt er weer eens uitquote:Op zondag 30 juni 2013 23:51 schreef einschtein het volgende:
[..]
*collega maakt reply op SSC aan* en krijgt reply:
Daarvoor kun je terecht in handboek xx in categorie xx. Gebruik hiervoor anders de zoekfunctie.
En ik ben mijn inloggegevens kwijtquote:Op zondag 30 juni 2013 23:54 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik kan helemaal niet terecht in de handboeken, want plaza ligt er weer eens uit
'Error loading apps'quote:Op zondag 30 juni 2013 23:54 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Hiervoor ben je niet goed je kunt het formulier "x" gebruiken bij FORM.
"Beste collega,quote:Op zondag 30 juni 2013 23:51 schreef einschtein het volgende:
[..]
*collega maakt reply op SSC aan* en krijgt reply:
Daarvoor kun je terecht in handboek xx in categorie xx. Gebruik hiervoor anders de zoekfunctie.
Dat ligt toch echt aan u, helaas.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:56 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
"Beste collega,
Bedankt voor uw antwoord op call 1234567. Kunt u mij uitleggen hoe de zoekfunctie werkt? Waar ik ook op zoek, ik krijg altijd te zien dat er geen artikelen zijn gevonden die passen bij mijn zoekopdracht.
Met vriendelijke groet,
Schuimpjes
1234"
Ja, ofquote:Op zondag 30 juni 2013 23:56 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
"Beste collega,
Bedankt voor uw antwoord op call 1234567. Kunt u mij uitleggen hoe de zoekfunctie werkt? Waar ik ook op zoek, ik krijg altijd te zien dat er geen artikelen zijn gevonden die passen bij mijn zoekopdracht.
Met vriendelijke groet,
Schuimpjes
1234"
"Het formulier "Verkeerde/Geen bonuspakket gekoppeld aan product" kan alleen worden gebruikt voor vagen met betrekking tot producten die niet aan een bonuspakket zijn gekoppeld. Gelieve uw vraag in de daarvoor bestemde categorie te vragen"quote:Op zondag 30 juni 2013 23:57 schreef einschtein het volgende:
Verkeerde/Geen bonuspakket gekoppeld aan product
Het lijkt er op dat we een nieuw record willen gaan vestigen geloof ikquote:Op zondag 30 juni 2013 23:59 schreef Schuimpjes het volgende:
Is het de bedoeling dit topic vandaag nog vol te krijgen?
Jaquote:Op zondag 30 juni 2013 23:59 schreef Schuimpjes het volgende:
Is het de bedoeling dit topic vandaag nog vol te krijgen?
Dan blijf ik nog even wakker. Heb morgenochtend toch geen worpen, enkel 4 mutaties en een handjevol penwijzigingenquote:Op zondag 30 juni 2013 23:59 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Het lijkt er op dat we een nieuw record willen gaan vestigen geloof ik
"Sorry, daarvoor zult u toch echt de hard-software lijn moeten bellen."quote:Op zondag 30 juni 2013 23:58 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
"Het formulier "Verkeerde/Geen bonuspakket gekoppeld aan product" kan alleen worden gebruikt voor vagen met betrekking tot producten die niet aan een bonuspakket zijn gekoppeld. Gelieve uw vraag in de daarvoor bestemde categorie te vragen"
"Het handboek is onderdeel van AH Plaza. Hiervoor moet het AH Plaza storingsformulier op het SSC eens proberen"quote:Op maandag 1 juli 2013 00:00 schreef einschtein het volgende:
[..]
"Sorry, daarvoor zult u toch echt de hard-software lijn moeten bellen."
En dan begint het riedeltje weer overnieuw.
quote:Op maandag 1 juli 2013 00:02 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
"Het handboek is onderdeel van AH Plaza. Hiervoor moet het AH Plaza storingsformulier op het SSC eens proberen"
Vervolgens:
"Vragen met betrekking tot AH Plaza kunnen alleen gemeld worden via de Hard- en softwarelijn. Houdt aub je pnl nummer bij de hand"
![]()
![]()
![]()
Ik heb ooit eens met mijn geweldige script skills een generator voor een topic grafiekje gemaakt (echt grafiek, dus niet dat top100 lijstje wat je soms ziet..). Is nog lang niet klaar overigens (Je kan nog niet zelf publiek bekijken of zelf grafiekjes genereren) Maar ik zal eens kijken of ik deze topic reeks er handmatig doorheen krijg.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:59 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Het lijkt er op dat we een nieuw record willen gaan vestigen geloof ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat wordt dat thema? Zomerpunten/zegels/munten/stempels?quote:Op maandag 1 juli 2013 00:03 schreef ikbenschipper het volgende:
Ik ben de komende 4 dagen nog vrij. Dan mag ik vrijdag en zaterdag nog even 2 dagen mee doen aan de HAMSTERRRRRRRRRRRRR campagne en dan gaan we een nieuw 6 weken lang thema in
Ja, ik had het gelezen. Enig idee wat het nieuwe thema gaat worden?quote:Op maandag 1 juli 2013 00:03 schreef ikbenschipper het volgende:
Ik ben de komende 4 dagen nog vrij. Dan mag ik vrijdag en zaterdag nog even 2 dagen mee doen aan de HAMSTERRRRRRRRRRRRR campagne en dan gaan we een nieuw 6 weken lang thema in
Zal wel zo'n saai Deli/Kaas of AGF thema worden...quote:Op maandag 1 juli 2013 00:05 schreef einschtein het volgende:
Ik denk dat het volgende thema niet heel groots wordt. Dit thema, hamsteren, is een flinke uitpakker voor AH. Meestal is het thema daarna niet heel speciaal.
Ook thema's die niet heel groot worden ingezet kunnen toch behoorlijk succesvol zijnquote:Op maandag 1 juli 2013 00:05 schreef einschtein het volgende:
Ik denk dat het volgende thema niet heel groots wordt. Dit thema, hamsteren, is een flinke uitpakker voor AH. Meestal is het thema daarna niet heel speciaal.
6 weken duurt het thema. Ik denk eigenlijk aan een spaaractie ofzo.quote:Op maandag 1 juli 2013 00:06 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Zal wel zo'n saai Deli/Kaas of AGF thema worden...
6 week?quote:Op maandag 1 juli 2013 00:06 schreef mujentas het volgende:
[..]
6 weken duurt het thema. Ik denk eigenlijk aan een spaaractie ofzo.
Keukenmini's.quote:Op maandag 1 juli 2013 00:06 schreef mujentas het volgende:
6 weken duurt het thema. Ik denk eigenlijk aan een spaaractie ofzo.
Dat zullen ze wel niet gedurende de zomer doen. Dan zijn al de krijsende kinderen (gelukkig) op vakantie.quote:Op maandag 1 juli 2013 00:07 schreef einschtein het volgende:
Sure, maar ik doelde meer op de 'uitpakkers'. Dus het zal denk ik geen zomer-actie worden of spaar actie.
Maar meer een AGF actie of zo'n 'lage actie prijs'-thema.
[..]
6 week?Hm. Zal toch geen 'winkeltje'-thema zijn.
Ik ben na morgen 4,5 dag vrijquote:
Was dat niet net na of tijdens de eerste Laagste Actie Prijs Garantie campagne (Ookwel de Piekemafail genoemd))...quote:Op maandag 1 juli 2013 00:09 schreef ikbenschipper het volgende:
Het is vakantie dus het zal denk ik eerder iets zijn als Zomerhits.
We hebben een paar jaar geleden ook een spaaractie gehad. Bij een volle spaarkaart kreeg je dan een gratis product. Iedere week waren daarvoor dan andere producten geselecteerd.
Verwacht niet echt iets voor kinderen omdat die dus op vakantie zijn.
Morfine?quote:Op maandag 1 juli 2013 00:10 schreef Krullie. het volgende:
Een wat? Waarom?Ik wil heel snel in slaap vallen, maar hoe?!
"Hamburgers met korting oh oh oh oh"quote:Op maandag 1 juli 2013 00:10 schreef einschtein het volgende:
Die zomerhits vond ik echt geniaal.Creative masterminds achter die nummers.
Dat weet ik niet meer kunnen wel eens kijken welke filmpjes er zijn.quote:Op maandag 1 juli 2013 00:11 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Was dat niet net na of tijdens de eerste Laagste Actie Prijs Garantie campagne (Ookwel de Piekemafail genoemd))...
Really? Na de zomer weer Hamsterenquote:Op maandag 1 juli 2013 00:12 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Dat weet ik niet meer kunnen wel eens kijken welke filmpjes er zijn.
Ik weet al wel wat we na deze 6 weken gaan doen![]()
HAMSTERRRRRENNNNNNN
En die van de komkommers.quote:Op maandag 1 juli 2013 00:11 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
"Hamburgers met korting oh oh oh oh"
Op plaza stond iets dat de volgende hamsterthema gepland staat voor eind 2013/begin 2014 en dat je daarvoor hamsters kon bestellen.quote:
Ik heb ooit een keer iets getwitterd van "Wordt dit de zomerhit van 2011? [youtube filmpje]".quote:Op maandag 1 juli 2013 00:13 schreef einschtein het volgende:
[..]
En die van de komkommers.
Tweede kom-kom-kommer gratissss, krijgt hem cadeau, krijgt hem cadeauuuu. Tweede kom-komme-kommer gratis, da's snel verdiend, snel verdiend.
Docenten die je in de gaten houdenquote:Op maandag 1 juli 2013 00:14 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ik heb ooit een keer iets getwitterd van "Wordt dit de zomerhit van 2011? [youtube filmpje]".
Krijg ik een reply van een docent marketing van mij. Of ik haar nooit meer wilde rick rollen
Al was deze van voor de vakantie een extra thema volgens onze OM dus ik ga er vanuit dat er september weer 1 is. Maar misschien doen ze nu na de vakantie wel route 99quote:Op maandag 1 juli 2013 00:13 schreef exelletor het volgende:
[..]
Op plaza stond iets dat de volgende hamsterthema gepland staat voor eind 2013/begin 2014 en dat je daarvoor hamsters kon bestellen.
Dat halen jullie in het Jumbo topic nietquote:Op maandag 1 juli 2013 00:16 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Jezus ik kijk een halve dag niet en we zitten alweer bijna aan de 240 haha
Wie we? Jij werkt niet meer bij AHquote:Op maandag 1 juli 2013 00:16 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Jezus ik kijk een halve dag niet en we zitten alweer bijna aan de 240 haha
Jumboquote:Op maandag 1 juli 2013 00:17 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Dat halen jullie in het Jumbo topic niet
Ben ik het wel enigszins mee eens.quote:Op maandag 1 juli 2013 00:19 schreef mujentas het volgende:
Nee, want Aldi medewerkers mogen geen mening hebben
Voor mijn stage werkte ik bij een organisatie die in contact wilde komen met Aldi. Dat moest per brief. Email ken(d)(n)en ze daar nietquote:Op maandag 1 juli 2013 00:19 schreef mujentas het volgende:
Nee, want Aldi medewerkers mogen geen mening hebben
Quote.quote:Op maandag 1 juli 2013 00:20 schreef Krullie. het volgende:
[..]
Ben ik het wel enigszins mee eens.
Quote mij eens? Even kijken of ik zo'n melding krijg.
Nog erger. De artikelnummers, van 3 cijfers.quote:Op maandag 1 juli 2013 00:20 schreef einschtein het volgende:
Oh, nee, dat zijn halve Duitsers. Vroeger bij de Aldi, moest je álle prijzen uit je hoofd kennen. Want een dergelijk kassa systeem hadden ze niet, dus moesten de prijzen met de hand worden ingevoerd op de kassa.
Ik wist niet dat ze daar de post lezen?quote:Op maandag 1 juli 2013 00:20 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Voor mijn stage werkte ik bij een organisatie die in contact wilde komen met Aldi. Dat moest per brief. Email ken(d)(n)en ze daar niet
En dan die chagrijnige hoofden van die mensen daar.quote:Op maandag 1 juli 2013 00:20 schreef einschtein het volgende:
Oh, nee, dat zijn halve Duitsers. Vroeger bij de Aldi, moest je álle prijzen uit je hoofd kennen. Want een dergelijk kassa systeem hadden ze niet, dus moesten de prijzen met de hand worden ingevoerd op de kassa.
Was die richting mij?quote:Op maandag 1 juli 2013 00:10 schreef Krullie. het volgende:
Een wat? Waarom?Ik wil heel snel in slaap vallen, maar hoe?!
Het is wat.. Dat gewoon uit je hoofd moeten kennen, omdat het bedrijf waar je werkt niet wil investeren in een fatsoenlijk kassasysteem..quote:Op maandag 1 juli 2013 00:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nog erger. De artikelnummers, van 3 cijfers.
Heb ook nooit een reactie gehad. Maar dat kan meerdere oorzaken hebbenquote:Op maandag 1 juli 2013 00:22 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik wist niet dat ze daar de post lezen?
En rijen tot achterin de winkelquote:Op maandag 1 juli 2013 00:23 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
En dan die chagrijnige hoofden van die mensen daar.
En de bedrijfsleider die in een witte stoffen jas loopt rond te sloffen. En dan zo'n gestikte naambadgequote:
Sorry, ik heb meer slaap nodig.quote:
1 cassiëre die zich de tyfus zit te werkenquote:Op maandag 1 juli 2013 00:24 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
En de bedrijfsleider die in een witte stoffen jas loopt rond te sloffen. En dan zo'n gestikte naambadge
Non-food acties van de Aldi. Starten op donderdag. Donderdagochtend om 9 uur uitverkocht. Komt daarna nooit meer binnenquote:Op maandag 1 juli 2013 00:25 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Sorry, ik heb meer slaap nodig.
*Ik had mijn beeldscherm bijna bij de aldi gekocht. Hij was uitverkocht toen
Tsja, zelfde kan je zeggen van AH non-food actiesquote:Op maandag 1 juli 2013 00:26 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Non-food acties van de Aldi. Starten op donderdag. Donderdagochtend om 9 uur uitverkocht. Komt daarna nooit meer binnen
Was die richting mij?quote:
Punt.quote:Op maandag 1 juli 2013 00:27 schreef mujentas het volgende:
[..]
Tsja, zelfde kan je zeggen van AH non-food acties
Maar dat kwam toch door slechte oogst? Kwamen uit een ander land dacht ik.. Wat kon het DC er aan doen?quote:Op maandag 1 juli 2013 00:26 schreef einschtein het volgende:
Nee, bij ons ging het afgelopen week lekker met de kersen e.d.
Stuur ze maar door naar ons hou er voldoende over bij non-food actiesquote:Op maandag 1 juli 2013 00:27 schreef mujentas het volgende:
[..]
Tsja, zelfde kan je zeggen van AH non-food acties
quote:Op maandag 1 juli 2013 00:28 schreef Krullie. het volgende:
Nee, AH is oké. En Aldi is... Sowieso, hebben jullie de medewerkers daar wel eens gezien? Alsof je een rondleiding krijgt door de sociale werkplaats.
Ze doen mij altijd denken aan van die melkbrengmannetjesquote:Op maandag 1 juli 2013 00:24 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
En de bedrijfsleider die in een witte stoffen jas loopt rond te sloffen. En dan zo'n gestikte naambadge
Gerriequote:Op maandag 1 juli 2013 00:28 schreef ikbenschipper het volgende:
Ik bedoelde deze campagne
[..]
Stuur ze maar door naar ons hou er voldoende over bij non-food acties
Dan nog. Het is Aldi. AH FTW!quote:Op maandag 1 juli 2013 00:26 schreef einschtein het volgende:
Nee, bij ons ging het afgelopen week lekker met de kersen e.d.
Ik ging stuk bij diegene die dat bandje draaitquote:Op maandag 1 juli 2013 00:28 schreef ikbenschipper het volgende:
Ik bedoelde deze campagne
[..]
Stuur ze maar door naar ons hou er voldoende over bij non-food acties
Is dat niet Martijn, van gewoon bij Albert Heijn?quote:Op maandag 1 juli 2013 00:31 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik ging stuk bij diegene die dat bandje draait
Ik heb hoge bloeddruk.quote:Op maandag 1 juli 2013 00:30 schreef Krullie. het volgende:
Ik kan niet quoten, maar ik bedoelde jou. En waarom 24-uurs?
Wat ben je in welke regio? Ik zet je er wel in.quote:Op maandag 1 juli 2013 00:34 schreef kapsalonzondersla het volgende:
Mijne staat er nog niet tussen, ook geen idee hoe dat moet eerlijk gezegd..
Wat is je functie?quote:Op maandag 1 juli 2013 00:34 schreef kapsalonzondersla het volgende:
Mijne staat er nog niet tussen, ook geen idee hoe dat moet eerlijk gezegd..
Wat doe je bij AH? En in welke regio? Is bijna niet verplicht, maar één van de twee is wel handig.quote:Op maandag 1 juli 2013 00:34 schreef kapsalonzondersla het volgende:
Mijne staat er nog niet tussen, ook geen idee hoe dat moet eerlijk gezegd..
quote:Op maandag 1 juli 2013 00:34 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Wat ben je in welke regio? Ik zet je er wel in.
quote:
quote:Op maandag 1 juli 2013 00:34 schreef einschtein het volgende:
[..]
Wat doe je bij AH? En in welke regio? Is bijna niet verplicht, maar één van de twee is wel handig.
Vuller/magazijnman in de Betuwequote:Op maandag 1 juli 2013 00:34 schreef einschtein het volgende:
[..]
Wat doe je bij AH? En in welke regio? Is bijna niet verplicht, maar één van de twee is wel handig.
Komt voor de bakker.quote:Op maandag 1 juli 2013 00:36 schreef kapsalonzondersla het volgende:
[..]
Vuller/magazijnman in de Betuwe
quote:Op maandag 1 juli 2013 00:36 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Vraag het aan het SSC, of nog beter aan 2929
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |