Hallo,
Zoals jullie wellicht uit mijn voorgaande (succesvolle) topics kunnen opmaken is TS een man van de centjes. Liefst veel centjes (van het IMF en de EU bijvoorbeeld), hehehe.
Nou goed, Ik had dus zo'n herdenkingsmunt gevonden in de portomonnee van mijn oma een paar dagen terug. Zo'n stuk platgestampt staal wat dus 10 euro waard bleek te zijn nadat ik dat even had opgezocht op het internet en in 2002 is uitgegeven ter viering van het huwelijk van jullie (nu) koning en koningin.
![S8NwmjG.png]()
Ik ging direct naar de Jumbo om een literfles Chaudfontaine te halen (en om 'normaal' wisselgeld terug te krijgen). Toen ik probeerde af te rekenen met die herdenkingsmunt wilden ze hem niet eens aannemen. Dat terwijl ik op internet gelezen had dat zo'n herdenkingsmunt gewoon een wettig betaalmiddel is. Hij paste daarna ook niet in de betaalautomaat van de parkeergarage, dus langzaam kreeg ik een beetje het gevoel dat deze munten compleet waardeloos zijn.
Toen ben ik naar het postkantoor gegaan om hem in te wisselen tegen een briefje van 10. Maar die graftak van het postkantoor wist het ook allemaal niet (terwijl het postkantoor die kutdingen zelf verkoopt) en na een belletje naar het hoofdkantoor was ze eruit; Ik mocht de munt niet inwisselen, ik mocht er alleen mee betalen.
Toen heb ik een pakje Rizla gekocht omdat dat het goedkoopste was wat er op de toonbank lag en kreeg ik 9,70 ( 10,00 - 0,30 = 9,70 ) terug.
Klacht: Herdenkingsmunt is een wettig betaalmiddel, maar winkels nemen hem niet aan.