Doe ff strava aan ok? Kunnen we over 2 weken elkanders tijden vergelijkenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:56 schreef Gripper het volgende:
Nog steeds niet onder het uur tot de officiële tourfinish.![]()
Blijven trainen dus.
https://www.strava.com/activities/63574115
Morgen een mooi rondje met col de la morte en col d ornon.
Grip.. Zag vandaag nog je nieuwe fiets bij EP in de werkplaatst staan... Mooi ding hoor!!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:56 schreef Gripper het volgende:
Nog steeds niet onder het uur tot de officiële tourfinish.![]()
Blijven trainen dus.
https://www.strava.com/activities/63574115
Morgen een mooi rondje met col de la morte en col d ornon.
Wat is dit voor wannabe batman fiets?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:37 schreef cafca het volgende:
[ afbeelding ]
Cannondale 2014, Mooi fietske!
Nieuwe Cannondale Synapse. Ik vind hem wel cool.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:56 schreef Yankee het volgende:
[..]
Wat is dit voor wannabe batman fiets?
Haha, je herkende m meteen? Ik liet m donderdag daar achter, kan ie ff naar het crankstel kijken. Werd meteen een andere (minder mooie) fiets van de steun voor het raam gehaald en die van mij mocht op een ereplaats hangenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:46 schreef the_critic het volgende:
[..]
Grip.. Zag vandaag nog je nieuwe fiets bij EP in de werkplaatst staan... Mooi ding hoor!!
Ja herkende hem meteen.. Maar wel even gevraagd van wie hij was.. (voor zelfde geld, was er toch iemand anders die zelfde frame heeft) maar hij noemde jouw naam. Dus toen wist ik genoeg.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 20:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
Haha, je herkende m meteen? Ik liet m donderdag daar achter, kan ie ff naar het crankstel kijken. Werd meteen een andere (minder mooie) fiets van de steun voor het raam gehaald en die van mij mocht op een ereplaats hangen![]()
Tot Vd week!
Ik vind hem wel mooi maar ook erg retro. Fausto Coppi erop zou niet misstaan.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 20:05 schreef cafca het volgende:
[..]
Nieuwe Cannondale Synapse. Ik vind hem wel cool.
Leuk. Veel plezier. Kun je de Marmotte-gangers langs zien komenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:36 schreef ataxic het volgende:
Ik vertek dinsdag naar Saint-Jean-de-Maurienne. Camping Grand Cols (oid) voor 8 dagen
Eerste keer in het hooggebergte dus dat word leuk.
Strava gaat aan maar ik denk dat het meer overleven word dan tijdrijden
Ik zou op marktplaats voor een leuke 2e hands kijken.quote:Op zondag 30 juni 2013 14:34 schreef Tobi-wan het volgende:
Het begint rond de tour toch weer te kriebelen. Een paar vrienden van me hebben al een fiets en een andere vriend waarvan ik het nooit had verwacht staat ook op het punt een fiets te halen. Zit zelf ook weer een beetje te bladeren op het internet... Wat is nou voor een student een leuke fiets om te beginnen?
Misschien handig om erbij te zetten, met student bedoel ik een arme sloeber. Max. 500 euro en dat is al best optimistisch...
Daar was ik ook aan het zoeken inderdaad. Heb zelf helemaal geen verstand van racefietsen of fietsen in het algemeen. Ik word van dingen als framehoogte al duizelig. Vroeg me daarom af of jullie wat tips hadden.quote:Op zondag 30 juni 2013 14:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik zou op marktplaats voor een leuke 2e hands kijken.
Fietsenmakers hebben ook 2e hands fietsen, misschien dat die ook wat hebben staan voor je. Die kan dan ook je maat opnemen.quote:Op zondag 30 juni 2013 14:55 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Daar was ik ook aan het zoeken inderdaad. Heb zelf helemaal geen verstand van racefietsen of fietsen in het algemeen. Ik word van dingen als framehoogte al duizelig. Vroeg me daarom af of jullie wat tips hadden.
Kopje suiker zeker...quote:Op zondag 30 juni 2013 14:24 schreef Tommeke het volgende:
Daarom heb ik dat Radioshack pakje. Staat mooi bij m'n fiets
Ik ben nu btw vlak bij Leeuwarden. Ga denk ik ff een bakje koffie halen bij Welmoed
Hahaha. Ik zag ineens de skyline van Leeuwardenquote:Op zondag 30 juni 2013 15:58 schreef Patroon het volgende:
Haha Tommeke. Je bent welkom. Je krijgt trouwens de groeten van je chick, nu kan ze tenminsten beetje doorrijden omhoog
Als het er zo uitziet kan het komen van schoenen die tegen de crank aanschuren, heb ik ookquote:Op maandag 1 juli 2013 08:50 schreef muzas het volgende:
Fiets op de fietsdrager mee terug genomen, en nu zit er een dikke kras op mn crank
Sanremo Race Tour lock for the win.quote:Op maandag 1 juli 2013 08:50 schreef muzas het volgende:
Zo, lekker weekendje op de camping gehad. Met de fiets er heen gereden, en gister een klein rondje gedaan. Geloof dat mn rug nu wel gewend is, want nergens last van. Was alleen die eerste keer.
Fiets op de fietsdrager mee terug genomen, en nu zit er een dikke kras op mn crank
Doefiets.nl voor al uw trainingsvragen.quote:Op maandag 1 juli 2013 08:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Door de PostNl staking nog steeds geen nieuwe voorband in huis, dus maar eens twee uur zo hard mogelik gegaan op m'n vakantietractor, met de hartslagmeter voor het eerst pm.
Conclusie: ik moet eens nieuwe SPD schoenen halen, nu klik ik niet vast op die fiets, en dat werkt niet als je echt goed door wil trappen zonder bepakking. Gleed nu telkens weg. Had wel het voordeel dat het erg zwaar was om op tempo te blijven, en dus een goeie training. En ik moet toch eens die handleiding lezen...ik heb 70% in de zone gefietst. maar welke? Ik zag telkens FIT en dan een percentage vam tussen de 60 en 80 op de display...percentage in de Fitheidszone? Wat is dat, D2 ofzo? Het is een Sigma PC 15.11.
Wanneer? Dan kan ik kijken of ik je onderweg tegen kom.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:29 schreef ThePlaneteer het volgende:
Zo, fietsweekendje geboekt in Limburg.
slecht advies , is een corticosteroide die niet zomaar voor een verkoudheid moet worden gebruiktquote:
Rustig aan doen, niet te druk over maken. Komt heus wel goedquote:Op maandag 1 juli 2013 10:47 schreef janatwork het volgende:
Gister voor het eerst sinds een week, met keeltyfus, weer een rondje gefietst. Voordeel van een week niet fietsen is dat ik volledig uitgerust ben. Nadeel is dat ik nog steeds heel erg weinig lucht binnen krijg. Ik ben in no time buiten adem![]()
Nog 5 dagen om te herstellen.
Staan die corticosteroide niet ook op de dopinglijst?quote:Op maandag 1 juli 2013 11:54 schreef dop het volgende:
[..]
slecht advies , is een corticosteroide die niet zomaar voor een verkoudheid moet worden gebruikt
en volgens mij alleen op recept.
rhinocort is voor de neus , Pulmicort is meer voor de keel.
je kan nog een hele batterij aan astma medicatie opnoemen, die mogelijk kunen werken maar voor alles geld eerst met een arts overleggen
Yep, misschien had ik er een dikke knipoog achter moeten zetten. Maar zo te zien zit Dop beter in de dope dan ik.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:03 schreef janatwork het volgende:
[..]
Staan die corticosteroide niet ook op de dopinglijst?
Of gewoon een a-testje scoren ergens...quote:Op maandag 1 juli 2013 13:12 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Yep, misschien had ik er een dikke knipoog achter moeten zetten. Maar zo te zien zit Dop beter in de dope dan ik.
Fietste jij niet ook met een dikke cortisone spuit in je knie rondquote:Op maandag 1 juli 2013 13:15 schreef Captain_Fabulous het volgende:
De tour is begonnen en het D woord gaat weer overal rond....
Volgens mij gaat het hier om het prepareren van Janatwork voor de Marmot toch?quote:Op maandag 1 juli 2013 13:15 schreef Captain_Fabulous het volgende:
De tour is begonnen en het D woord gaat weer overal rond....
jup weet niet hoe het nu is maar vroeger had het halve peleton daar een attes voorquote:Op maandag 1 juli 2013 13:03 schreef janatwork het volgende:
[..]
Staan die corticosteroide niet ook op de dopinglijst?
Vuige leugens, ik heb het vocht op de ouderwetse manier uit m'n knie gehaald, gewoon een week lang tegen de wind in fietsen en 's avonds op je knieen rond de tent kruipen. Knappe knie die dan nog vocht vasthoudt!quote:Op maandag 1 juli 2013 13:18 schreef janatwork het volgende:
[..]
Fietste jij niet ook met een dikke cortisone spuit in je knie rond
Neuh, maar ga met vrienden die niet fanatieke wielrenners zijn, dus geen idee wat ik moet uitzoeken.quote:
Net zoals Froom dus, nieuwe trainingsmethodes, vage trainingskampen en op de volgende meet iedereen kapot rijden! Marginal gains ftw!quote:Op maandag 1 juli 2013 13:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Vuige leugens, ik heb het vocht op de ouderwetse manier uit m'n knie gehaald, gewoon een week lang tegen de wind in fietsen en 's avonds op je knieen rond de tent kruipen. Knappe knie die dan nog vocht vasthoudt!
Ja, en daarmee werd hij 2e in de Vuelta! Bizarre parasiet hoor, wacht ook nog steeds tot dat ik dat een keer krijg.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:40 schreef CyclingGirl het volgende:
Froome heeft toch een soort van parasiet in zijn lichaam?
Hij had Schistosomiasis in 2010 en 2012, nu niet meer geloof ik.quote:Op maandag 1 juli 2013 16:51 schreef CyclingGirl het volgende:
Hoe dan ook, volgens mij moet je voor een Tour 100% zijn. Dat kan toch nooit met een parasiet? Ik vraag mij af of hij wel podium gaat rijden, ik denk het niet.
Zo ff de beentjes losrijden, is wel nodig na de training van gisteren ben nog wat stijfjes ervan. Was wel een heerlijke training.
Heb je een gpx van de route? Dan zou je 'm ff tijdelijk in strava/connect/ander programma kunnen laden en aan het hoogteprofiel wellicht zien waar de klimmen beginnen?quote:Op maandag 1 juli 2013 18:56 schreef the_critic het volgende:
Heeft er iemand hier een iets van een overzicht, op welke km stand, welke klim begint straks in de Marmotte?
Ik kan wel de lengte, % etc vinden.. maar wil graag weten op welke km-stand ik aan de klim begin en na hoeveel km's op de teller je boven bent enz..
alles van shimano en sram past. Om het dan goedkoop te houden kun je kijken naar tiaga/sora/apex/rival... Prijs+ kwaliteit zou ik toch wel voor een 105 of ultegra gaan.. iets duurder, maar je maakt er ook wel meer km's mee voordat ie "op" isquote:Op maandag 1 juli 2013 19:03 schreef muzas het volgende:
[..]
Heb je een gpx van de route? Dan zou je 'm ff tijdelijk in strava/connect/ander programma kunnen laden en aan het hoogteprofiel wellicht zien waar de klimmen beginnen?
Maar als iemand toevallig een lijstje heeft is dat wel iets makkelijker.
Ik heb ook een vraagje. Ik ben op zoek naar een wat 'dichtere' cassette... Heb nu een 12/28 en mis eigenlijk mn 16. En met mn triple heb ik hier in de omgeving niets aan de 28 en 25... Er zijn wel ultegra cassettes die wat dichter zijn, maar vind die best prijzig voor een cassette... Zijn er nog andere merken die passen?
Volgens mij staan er bordjes sommet 5; 2; 1 km.quote:Op maandag 1 juli 2013 18:56 schreef the_critic het volgende:
Heeft er iemand hier een iets van een overzicht, op welke km stand, welke klim begint straks in de Marmotte?
Ik kan wel de lengte, % etc vinden.. maar wil graag weten op welke km-stand ik aan de klim begin en na hoeveel km's op de teller je boven bent enz..
Aah.. das al wel fijn om te weten. (wil echter ook ff een "spiekbriefje" maken voor op mijn stuurquote:Op maandag 1 juli 2013 19:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij staan er bordjes sommet 5; 2; 1 km.
Patroon en Kaas hadden toch al spiekbriefjes gemaakt?quote:Op maandag 1 juli 2013 19:19 schreef the_critic het volgende:
[..]
Aah.. das al wel fijn om te weten. (wil echter ook ff een "spiekbriefje" maken voor op mijn stuur)
sterktequote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:17 schreef KolonelBroodje het volgende:
Lig nu in bed op de verpleeg afdeling om 12 uur wordr ik geopereerd, waarom nou net op een dag met zo mooi weer
Inderdaad een wazig verhaal van die maffe Froome. In 2008 reed hij nog 85tigste in de Tour en vorig jaar opeens 2de. Groot verschil. Deed me denken aan het verhaal van Armstrong die voor zijn ziekte ook achteraan reed en bij terugkomst ook opeens vooraan zat.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:17 schreef dop het volgende:
froome zijn verhaal is op zijn minst wazig , je kan tegen z'n infectie gewoon behandeld worden , als je er langer mee loopt kan je wel schade oplopen.
maar het is niet iets wat je jaren met je mee hoeft te dragen
Welkom!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:17 schreef Lavenderr het volgende:
Wat een leuk topic is dit.
Lurk weleens mee. En nu wat meer tijdens de Tour.
(en stiekem natuurlijk ook omdat ik benieuwd ben of Captain Fabulous hier ook weleens mooie gedichten plaatst)
Ik heb wel een fiets, maar geen racefiets. Dus ik mag hier eigenlijk helemaal niet komen.quote:
Nee, ik ben alleen maar gek op wielrennen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:59 schreef cafca het volgende:
Ah, dus je bent eigenlijk geen recreatieve wielrennert? (Wat dat ook mag zijn)
Op wielrennen of op wielrenners?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, ik ben alleen maar gek op wielrennen.
Ow. Ik dacht al we hebben een fanquote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Sommige wielrenners zijn wel leukmaar het gaat me om het wielrennen zelf.
Ook geen ambitie om te beginnen met wielrennen?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, ik ben alleen maar gek op wielrennen.
Nee hoor . Op de fiets naar het werk vind ik al prima. Verder hou ik het bij kijken naar de wedstrijden.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:23 schreef tes.je het volgende:
[..]
Ook geen ambitie om te beginnen met wielrennen?
Ik heb vandaag zelf rustig 2u gemaakt. Knie na rustdag een stuk beter maar wel nog erg gevoelig. Als knie goed was geweest, was ik trouwens ook niet mee gegaan. Voor mij niet echt effectief vlak voor zaterdag.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:20 schreef eentwee het volgende:
Jullie zijn straks helemaal afgepeigerd voor de Marmotte! Heeft die nepfries zijn knie rust gegeven?
Begin jij nou ook al op te scheppen?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:23 schreef tes.je het volgende:
Vandaag ook nog even gefietst, de eerste 15 kilometer waren zoals altijd moeizaam, de laatste 25 kilometer gingen zoals gewoonlijk hard.
Mooi tochtje!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:14 schreef Gripper het volgende:
Poeh, pittig tochtje vandaag. Veel hoogtemeters samen met oksel over de glandon en Croix de fer. Nu toe aan veel eten en ook een paar dagen rust![]()
https://www.strava.com/activities/64250352
Welkom :-)quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb wel een fiets, maar geen racefiets. Dus ik mag hier eigenlijk helemaal niet komen.
Dank voor het welkom
T was pittig vandaag. Oksel en ik zitten maar met lodderige oogjes voor ons uit te starenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 20:04 schreef cafca het volgende:
[..]
Mooi tochtje!
stiekem best wel jaloers.
Doe Melanie de groeten
Wel wat flinke GPS-drifts...quote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:14 schreef Gripper het volgende:
Poeh, pittig tochtje vandaag. Veel hoogtemeters samen met oksel over de glandon en Croix de fer. Nu toe aan veel eten en ook een paar dagen rust![]()
https://www.strava.com/activities/64250352
Bij afwezigheid van wat fokkers probeer ik de boel in balans te houdenquote:
Da's toch het belangrijkste, dat je er zelf tevreden mee bentquote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:32 schreef tes.je het volgende:
En nee, ik zou dat absoluut niet serieus opvatten. Wat ik hard vind is voor de meeste hier rustig inrijden. Ik ben me er wel degelijk van bewust dat ik er afgereden zou worden. Maar, ik ben zelf blij met m'n progressie.
De dag erna vind ik altijd zwaarder dan de laatste kilometersquote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:36 schreef heywoodu het volgende:
http://app.strava.com/activities/64232111
Mijn eerste keer over de 100km
Laatste 5-10km waren echt een hel
Goedquote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:36 schreef heywoodu het volgende:
http://app.strava.com/activities/64232111
Mijn eerste keer over de 100km
Laatste 5-10km waren echt een hel
Op een gegeven moment dacht ik wel dat het niet lang meer ging duren. Ook even een duwtje gehad van de man achter me (terwijl ik dacht dat er niemand meer achter me zat). Daarna had ik wel zoiets van "nou laat ik gvd ook niet meer lopen" en zat ik bij het uitkomen van de bochten een stuk strakker op het wiel en ging het wat beter.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:59 schreef Tommeke het volgende:
@Wombcat: Goed teken, dat je je na opblazen toch in gang kan slepen om er bij te blijven.
Ik kom uit Almelo en Ocksel volgens mij ook.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:24 schreef nickhguitar het volgende:
Zijn er hier toevallig ook mensen uit omgeving Almelo (Overijsel) die nog iemand zoeken (Iemand kunnen gebruiken) om mee te fietsen?
Eerst nog 1 of 2 keer de 100 als doel, daarna denk ik 120 gaan proberen jaquote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Goed
Grenzen verleggen. Nu op naar de 120?
Waarvoor ben je geopereerd, dat heb ik gemistquote:Op woensdag 3 juli 2013 06:38 schreef KolonelBroodje het volgende:
De operatie is goed gelukt!wel veel overgegeven, en ik moet de hele tijd in een fles plassen want mocht nog niet naar de wc en dan stap ik uit bed en dan zie ik me mooie bruine randjes op me benen.
[ afbeelding ]
Tulband om en droevig gezicht, en een raketje.
[ afbeelding ]
Aan zijn oor toch?quote:Op woensdag 3 juli 2013 09:04 schreef Blik het volgende:
[..]
Waarvoor ben je geopereerd, dat heb ik gemist
Mijn eerste keer 80+ weet ik nog wel ja. We zouden een rondje van 50 km gaan maken. Toen waren we opeens bij hoorn en hadden we er al 50 opzitten. Terug tegenwind, kapot ging ikquote:Op woensdag 3 juli 2013 09:22 schreef ThePlaneteer het volgende:
De 1e 100km is inderdaad altijd leuk, kan dat ook nog wel herinneren
Later wordt het echt verslavend en ga je echt toffe tochten rijden, zit nu op max 170km.
En dat voor iemand die 1x in de 2 weken fietst
Ik wel, maar da's lang geleden, op de vakantiefiets.quote:Op woensdag 3 juli 2013 09:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
Mijn eerste keer 100+ km kan ik mij niet meer herinneren.
Het kost vooral meer tijd. Je hebt natuurlijk de hele dag om die 100 km af te leggen. Bepakt rij ik zo'n 20 km/h gemiddeld, 5 uur fietsen dus. Er is dan ruim voldoende tijd voor pauzes en niet fiets gerelateerde uitstapjes. Vooral bergop gaan al die kilo's echt meewegen. Mijn fiets + bepakking weegt al snel een kilo of 35...quote:Op woensdag 3 juli 2013 09:50 schreef dop het volgende:
met bepakking is 100 km ook echt wat anders als zonder , van het weekend heen en weer naar het strand geweest met fietskar , en dat kost toch echt meer tijd en energie als op de racefiets.
ik zou zeggen zeker 1.5 maal de inspanng.
Als je nooit verder dan 80 km fietst, dan krijg je het echt wel moeilijk met 150 km, volgens mij.quote:Op woensdag 3 juli 2013 09:36 schreef dop het volgende:
afstanden kijk ik nooit naar, als je echt een cyclo of een brevet rijd moet je daar wel over nadenken maar
tot 150 km hoef je niet heel specifiek te trainen, zolang je maar met regelmaat fiets.
binnen die afstanden kun je volgens mij beter werken aan power en snelheid, met kortere trainingen.
of gewoon fietsen wat je leuk vind
grote verschil tussen 80 en 150 vind ik dat je bij 80 kilometer niet nat kan gaan door niet of weinig te eten, tegen de tijd dat je daar last van krijgt ben je bijna thuis, met 150 kun je die fout niet maken , maar verder?quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je nooit verder dan 80 km fietst, dan krijg je het echt wel moeilijk met 150 km, volgens mij.
Inderdaad, na 10-15 kilometer begin ik trek te krijgen als ik een half uur daarvoor een bord pasta naar binnen heb gewerktquote:Op woensdag 3 juli 2013 10:19 schreef kanovinnie het volgende:
Met 80 km vind ik het wel fijn om wat eten mee te nemen hoor.
Volgens mij is 150 toch wel iets essentieel anders dan 80. 80 doe je ruim 2½ uur over, 50 moet je toch al snel 5 uur voor rekenen. Dan moet je je krachten totaal anders verdelen. En idd voldoende eten. Ben je dat niet gewend, dan kom je jezelf flink tegen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:14 schreef dop het volgende:
[..]
grote verschil tussen 80 en 150 vind ik dat je bij 80 kilometer niet nat kan gaan door niet of weinig te eten, tegen de tijd dat je daar last van krijgt ben je bijna thuis, met 150 kun je die fout niet maken , maar verder?
ik heb er zelf nooit problemen mee in elk geval
Tnx maar er zijn niet zoveel vrouwen hier. Wel blij dat er wat meer op af komenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 20:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dankjewel![]()
Jij bent hier de enige vrouw die ook echt wedstrijden fietst he? Stoer hoor
Je ligt er lief bij hoorquote:Op woensdag 3 juli 2013 06:38 schreef KolonelBroodje het volgende:
De operatie is goed gelukt!wel veel overgegeven, en ik moet de hele tijd in een fles plassen want mocht nog niet naar de wc en dan stap ik uit bed en dan zie ik me mooie bruine randjes op me benen.
[ afbeelding ]
Tulband om en droevig gezicht, en een raketje.
[ afbeelding ]
als je echt wil presteren is het een ander verhaal natuurlijk heb je er dan baat bij om specifieker te trainen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij is 150 toch wel iets essentieel anders dan 80. 80 doe je ruim 2½ uur over, 50 moet je toch al snel 5 uur voor rekenen. Dan moet je je krachten totaal anders verdelen. En idd voldoende eten. Ben je dat niet gewend, dan kom je jezelf flink tegen.
En al helemaal als je voor die 150 km een AGR gaat rijden, terwijl je gewend bent om in Noord-Holland rond te fietsen.
Mijn vuistregel is dat als je een lange tocht/toertocht/cyclo als hoofddoel plant in je seizoen, je voordat je die gaat rijden tenminste een aantal tochten van 2/3 van de duur van je doeltocht gereden hebt (en met duur bedoel ik dus de tijd, niet het aantal km). Zeker als je een goede prestatie neer wilt zetten.
ik eet vaak cakejes, of koekjes,onderweg brood heeft geen meerwaarde en is lastiger eten.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik merkte op de voorjaarsvakantietocht dat ik steeds minder eet onderweg, kan het steeds beter inschatten wanneer je wat wil eten omdat je dat gewend bent, en wanneer het gewoon echt nodig is. Maar als je van 10 tot 5 ongeveer onderweg bent heb je zowiezo stopmomenten bij de bakker, supermarkt ed, dus het is makkelijker om genoeg binnen te krijgen. Tenzij je verkeerd rijdt, maar goed, in m'n stuurtas zit dan altijd wel een paar mueslirepen, of een Snickers ed, voor als de winkel verder is dan ik dacht. Eet zowiezo steeds meer brood onderweg, en minder zoetigheden, hoe meer ik reis.
Ik eet meestal Muesli-en fruitreepjes van de Lidl.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:19 schreef dop het volgende:
[..]
ik eet vaak cakejes, of koekjes,onderweg brood heeft geen meerwaarde en is lastiger eten.
met fiets vakantie word er natuurlijk wel uitgebreid gelunched en ontbeten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. ga onderweg, dus dat is een vakantie-religie geworden
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
ik gebruik ook vaak ranja naar gelang welke smaak er hier voor de kids in de kast staatquote:Op woensdag 3 juli 2013 11:30 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Inderdaad, voor de suikers is iets als Ranja ook goed, en voor het zout kun je beter een paar zoute pinda's eten ofzo. Vult zout aan en geven energie. In Frankrijk hed ik bij een lunch andouilettes(of zoiets, ingewandenworstjes, specialiteit van de Camarque),gelijk genoeg zout voor de week lol
Kreeg er een keer 2 van isostar. Gadverdamme man, met stukjes enzo... Soort dikke appelcompote. Bij de boretti gelletjes van AA, zonder stukjes... Maar zo fkkn zoet... Had een bidon water nodig om m weg te spoelen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
gelletjes moet je leren te eten denk ik, ooit 1 gebruikt maar werd zo misselijk, ranzig-zoet spul...zie de voordelen ervan wel als je cyclo's doet, maar op tourtochten en vakantie liever niet!
Haha vorig jaar had ik ook amper gegeten voor de tijd (karig B&Bquote:Op woensdag 3 juli 2013 10:53 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb ooit eens de Steven Rooks Classic gereden in totaal 180km (ook van en naar hotel). Toen heb ik ook wel het gras van de tuin van het hotel gekust hoor. Had toen geen duurtraining of iets gedaan gewoon cold turkey gestart. Doe ik ook nooooooit meer hahahaah.
Haha die waren niet weg te kauwen inderdaad, heb ze maar in mn bidon water geflikkerd, was wel lekkerquote:Op woensdag 3 juli 2013 13:23 schreef muzas het volgende:
[..]
Bij de boretti gelletjes van AA, zonder stukjes... Maar zo fkkn zoet... Had een bidon water nodig om m weg te spoelen.
Die zijn echt beroerd idd.quote:Op woensdag 3 juli 2013 13:23 schreef muzas het volgende:
[..]
Kreeg er een keer 2 van isostar. Gadverdamme man, met stukjes enzo...
Haha zonder die flappies ga je straks gewoon 2 km/u harder! Ook hiervandaan beterschapquote:Op woensdag 3 juli 2013 16:21 schreef KolonelBroodje het volgende:
Sorry dat ik jullie er mee lastig val, maar verveel me echt ter plette
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Daar heb je gelijk in. Het was ook wel een lekker rondje hoor... En zo valt er in die platte polder toch nog een beetje te klimmenquote:Op donderdag 4 juli 2013 14:11 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja je hoort niks van ze he.
@muzas, nietr druk om maken komt allemaal goed. Ik mag zo ook met dikke terug wind terug rijden maar daar wordt je wel sterk van
Oksle heeft wat foto's gepost, maar ik denk dat ze teveel lol hebben om veel te internetten....quote:Op donderdag 4 juli 2013 14:12 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ze zullen denk ik geen wifi hebben, maar als ze dit lezen: succes!!! Op naar goud.
Autopauzequote:Op donderdag 4 juli 2013 13:55 schreef muzas het volgende:
Sjonge jonge... Anders vergeet je even je Garmin weer aan te zetten na de zoveelste brug die open stond![]()
Precies een stuk waar ik meewind had niet gelogdGelukkig wel de schipholweg... Waar ik met een hartslag van 180 met 12kph lag te harken...
Voor het eerst langer rondje met de fiets... En dat beviel eigenlijk heel goed... Bijna comfortabeler dan met dat fitnessding (nu weet ik zeker dat die gewoon te kort voor me was). Maar kan dus ook liggen aan dat ik een paar keer lang heb kunnen rusten voor een brug
Normaal laat ik m gewoon doorlopen... Strava en zelfs connect halen stilstand er toch wel af. Weet niet waarom ik m nu uitzette.quote:
Strava haalt stilstand er niet uit op segmenten. Daar telt het gewoon mee met het gemiddelde. Alleen op de totale rit wordt de stilstand eruit gefilterd.quote:Op donderdag 4 juli 2013 15:30 schreef muzas het volgende:
[..]
Normaal laat ik m gewoon doorlopen... Strava en zelfs connect halen stilstand er toch wel af. Weet niet waarom ik m nu uitzette.
I know, maar segmenten met een brug of stoplicht er in vind ik toch niet boeiend. Vandaar dat ik 'm normaal gewoon lekker door laat lopen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 15:40 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Strava haalt stilstand er niet uit op segmenten. Daar telt het gewoon mee met het gemiddelde. Alleen op de totale rit wordt de stilstand eruit gefilterd.
Thanks kano!quote:Op donderdag 4 juli 2013 13:45 schreef kanovinnie het volgende:
Ik nog helemaal, lieverd als ik ben, een succeswens naar gripper gestuurd, wordt je gewoon straal genegeerd
Succesquote:Op donderdag 4 juli 2013 18:56 schreef the_critic het volgende:
Ik vanavond de auto in richting Frankrijk... Marmotjes, ik kom eraan!!
Wat zuur! Veel sterkte met het herstel....quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:20 schreef CFF het volgende:
Ik ben afgelopen maandag in de afdaling van de Alpe onderuit gegaan. Sleutelbeen gebroken met een gat van 1 cm tussen het bot wat aan elkaar hoort te zitten.
Voor mij geen Marmotte en denk ook wel einde van wedstrijd seizoen.
Als er nog iemand Marmotte wil rijden kan dat op mijn kaartje wel.
Succes allemaal tijdens de Marmotte!
had mijn collega ook. Botten stonden scheef ook maar dat was op de eerste fotos niet te zien, pas bij een derde of vierde serie fotos hebben ze een andere hoek gebruikt, bleek het hartstikke scheef te staan. Laat je goed onderzoeken en ga desnoods voor een second opinion!quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:20 schreef CFF het volgende:
Ik ben afgelopen maandag in de afdaling van de Alpe onderuit gegaan. Sleutelbeen gebroken met een gat van 1 cm tussen het bot wat aan elkaar hoort te zitten.
Balen! Succes met het herstel!quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:20 schreef CFF het volgende:
die zijn idd kaoloviesquote:Op woensdag 3 juli 2013 13:23 schreef muzas het volgende:
[..]
Kreeg er een keer 2 van isostar. Gadverdamme man, met stukjes enzo... Soort dikke appelcompote. Bij de boretti gelletjes van AA, zonder stukjes... Maar zo fkkn zoet... Had een bidon water nodig om m weg te spoelen.
Je bent pas een wielrenner als je een keer je sleutelbeen hebt gebroken toch?quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:20 schreef CFF het volgende:
Balen zeg beterschap!quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:20 schreef CFF het volgende:
Aanstaande dinsdag gesprek met Chirurg/Trauma-arts en die beslist over het wel of niet opereren en dan vast zetten met ijzerwerk. Ik ga zelf uit van een operatie en hoop daar ook op, dan herstelt het immers sneller.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Moet dat sleutelbeen gewoon helen, of moet er iets van ijzerwerk in? beterschap in elk geval!
Die kleine cyclo's vind ik idd veel leuker dan die grootschalige.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:18 schreef Bismarck het volgende:
Had zondag nog de Vaujany gefietst. Een heel leuke cyclo die meer ontspannen is qua sfeer dan de Marmotte. Althans, dat hoor ik van veel mensen. Ga morgen de Marmotte voor het eerst fietsen, dus ben benieuwd.
Standsafwijking is opzich ook geen reden voor operatie bij een clavicula#.quote:Op donderdag 4 juli 2013 21:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
had mijn collega ook. Botten stonden scheef ook maar dat was op de eerste fotos niet te zien, pas bij een derde of vierde serie fotos hebben ze een andere hoek gebruikt, bleek het hartstikke scheef te staan. Laat je goed onderzoeken en ga desnoods voor een second opinion!
Zit Tandje Hoger daar dan?quote:
Ownee, andere club uit Groningen.quote:
Welke?quote:
http://www.nwvg.nl/quote:Op vrijdag 5 juli 2013 21:09 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Welke?
Ik kijk verplicht een ander programma
Ah, die jongens zie ik wel eens fietsenquote:
Ik wist niet dat er ook nog onderlinge haat was tussen die verenigingen. Btw, hebben jullie niet een paar elite renners om daar even gehakt maken van die toerders daar...quote:Op vrijdag 5 juli 2013 21:40 schreef Tommeke het volgende:
Overigens zal ik volgende week wel m'n opwachting maken in dat programma
Is er niet hoor. Veel ex TH'ers rijden daar en ik train zelf ook regelmatig met jongens van hun.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 21:43 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik wist niet dat er ook nog onderlinge haat was tussen die verenigingen. Btw, hebben jullie niet een paar elite renners om daar even gehakt maken van die toerders daar...
Strava zit er wel vaker naast met de hoogtemeters en de max snelheid. Die 128,5 kmh max klopt ook niet. De Vaujany telt ongeveer 3600 hoogtemeters.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die kleine cyclo's vind ik idd veel leuker dan die grootschalige.
Mooi gereden, maar die 7000 hm lijkt me wat overdreven.
Vet! Wel ff zwaaien he?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 21:40 schreef Tommeke het volgende:
Overigens zal ik volgende week wel m'n opwachting maken in dat programma
daar zit je mooi mee, strekte en beterschap.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:27 schreef CFF het volgende:
[..]
Aanstaande dinsdag gesprek met Chirurg/Trauma-arts en die beslist over het wel of niet opereren en dan vast zetten met ijzerwerk. Ik ga zelf uit van een operatie en hoop daar ook op, dan herstelt het immers sneller.
Goed zeg! Wij ook allemaal veilig binnen, nog niks gezien van goud ofzo. Zware rit, heel warm. Later meer sterke verhalenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 18:13 schreef MarcoD het volgende:
http://app.strava.com/activities/65122925
8.07 gereden, hartslag met klimmen vrij constant gehouden maar toch zat ik er op het eind van de Galibier en op de Alp d' Huez best wel doorheen.
Mooie rit maar wel zwaar en warm, ben benieuwd hoe de rest het heeft ervaren.
quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:11 schreef MarcoD het volgende:
Jullie hebben ook netjes gereden! Zag jullie (nou ja Patroon) vanmorgen nog naar de start rijden maar zag het te laat om hoi te zeggen.
Kaasplankje: 07:34:41
Gripper: 07:44:57
MarcoD: 08:07:02
Patroon: 08:20:53
Oksel: 08:45:00 (schatting)
De rest weet ik niet.
Eet smakelijk, jullie hebben het verdiend!quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:29 schreef kaasplankje het volgende:
Marmot uitgereden in 7:35 officiele tijd. Ben kapot en t was erg warm. 2x moeten stoppen op de alpe vanwege kramp in de hamstrings. Er viel bijna niet tegen op te drinken. Tot de Alpe vloog ik. Behalve de afzink want mn Lorini is eiks te slap voor dit werk weet ik nu. Hij gaat zwabberen boven 70 km/u. Alle jongens goed uitgereden en ben trots op ze! Nu lekker uit eten.
Prima tijd, met krampquote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:29 schreef kaasplankje het volgende:
Marmot uitgereden in 7:35 officiele tijd. Ben kapot en t was erg warm. 2x moeten stoppen op de alpe vanwege kramp in de hamstrings. Er viel bijna niet tegen op te drinken. Tot de Alpe vloog ik. Behalve de afzink want mn Lorini is eiks te slap voor dit werk weet ik nu. Hij gaat zwabberen boven 70 km/u. Alle jongens goed uitgereden en ben trots op ze! Nu lekker uit eten.
Dat maakt me ook niks uit, maar het is lastig bepalen welke maat je nou hebt per merk als je daar nog geen ervaring mee hebt. Een XL in bijvoorbeeld Agu lijkt me heel anders dan een XL van castelli.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:27 schreef Wombcat het volgende:
Wat maakt het uit wat er op het label staat, als het shirtje net zo groot is?
Misschien heeft Agu een wat andere maatvoering, maar ik dacht van niet.
Mooi, eindelijk eens geen pech?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:33 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb koers gereden en ben tevreden. Ging lekker.
Alle Duitse merken dus zoals Gonso, Gore, Craft, Loffler en allemaal te vinden op Rose.nl (of Gore en Craft nu wel Duits zijn weet ik eigenlijk niet, maar allemaal hele standaard pasvormen)quote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:25 schreef Stansfield het volgende:
Ik ben een beginnend fietser en wat aan de zware kant. In mijn normale kleding thsirts/polo's schommel ik tussen de XL en XXL. Maar met fietsshirts is dat wel een heel ander verhaal. Daar gaan Italiaanse merken tot 4x XL voordat ik me er pas in kan proppen.
Dus eigenlijk zoek ik wat merken die gewoon een maatvoering hebben voor de wat zwaardere renner. Waarbij XXL gewoon vergelijkbaar is met de XXL van normale tshirts.
Aangezien ik bij de fietsenzaken in de buurt niet heel veel aanbod is, is internet toch wel iets waar ik wat meer keuze in heb. Maar nu zoek ik dus nog wat merken waarbij XXL gewoon groot genoeg is.
Ja,quote:
Dus geen uitslag gereden?quote:Wat gehinderd in de sprint maar tevreden.
Super mannen, ook oksel met geschatte tijd. Groot feest nu in de tent zeker.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:11 schreef MarcoD het volgende:
Jullie hebben ook netjes gereden! Zag jullie (nou ja Patroon) vanmorgen nog naar de start rijden maar zag het te laat om hoi te zeggen.
De rest weet ik niet.
Ja, en? Dan zijn het nog steeds mooie tijden. Nu telt de afdaling niet meer mee namelijk (en zijn de barema's ook aangepast).quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:56 schreef Wielracer het volgende:
Mooie tijden, maar dit zijn de tijden zonder de afdaling van de Glandon, dus er nog een 25 tot 40 min bij optellen
Oh ja, heb ik ook eens gehad in de afdaling van de Glandon.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:14 schreef Patroon het volgende:
Ik kreeg in de afdaling naar de alp kramp in de bovenbenen en hamstrings tegelijk. Rekken is dan lastig. Toen ik mijn voet uit de pedaal haalde kon ik mijn been nog amper buigen, was wel ff schrikken hehe. Door op een licht verzet te dalen kon ik de benen wat los maken. Zoals kaas zegt was er niet te drinken tegen de hitte.
Je bent nu net thuis?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:27 schreef Zelva het volgende:
Mèn, enorme hongerklop. En moest nog van Beekbergen naar Ede.
Ja, maar ik heb deze afklikbare lamp erop zitten. En ook een lampje van achter die ik aan de zadeltas kan klikken.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Best donker buiten.
Je had toch een racefiets tegenwoordig?
Ohhh, dan telt het niet. Wel ff die erbij optellenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:56 schreef Wielracer het volgende:
Mooie tijden, maar dit zijn de tijden zonder de afdaling van de Glandon, dus er nog een 25 tot 40 min bij optellen
Ik vond het ook nogal allemaal snelle tijden. Maar hoe verklaar je dat? Hebben ze boven en aan de voet van de Glandon dan een tijdmeting gedaan en halen ze die van de totaal tijd af ofzo? Vreemd!quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:56 schreef Wielracer het volgende:
Jep, boven aan de glandon rijd je over de mat met tijdswaarneming en aan het eind van de afdaling weer.quote:Op zondag 7 juli 2013 00:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik vond het ook nogal allemaal snelle tijden. Maar hoe verklaar je dat? Hebben ze boven en aan de voet van de Glandon dan een tijdmeting gedaan en halen ze die van de totaal tijd af ofzo? Vreemd!
De afdaling hebben ze geneutraliseerd, omdat er altijd vele ongelukken gebeuren in die afdaling. Zelfs al met dodelijke afloop.quote:Op zondag 7 juli 2013 00:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik vond het ook nogal allemaal snelle tijden. Maar hoe verklaar je dat? Hebben ze boven en aan de voet van de Glandon dan een tijdmeting gedaan en halen ze die van de totaal tijd af ofzo? Vreemd!
Wel een uitslag natuurlijk, werd gehinderd ben niet gevallen alleen had top 15 kunnen rijden maar dat zat er nu niet in. Het was een omloop. Was wel lekker warm, heerlijk.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 21:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja,
[..]
Dus geen uitslag gereden?
Wat voor wedstrijd was het? Criterium?
Ja en dan nog rijden die koekebakkers zich te pletter in de glandon afdaling. 3 ambulances gezien en 1 waarvoor ik moest stoppen omdat er net iemand ingeschoven werd. Al met al geen toptijden gereden door ons. Ik heb in 2 eerdere edities met croix de fer ipv glandon al eens 7:45 en 7:11 geklokt bruto tijd. Misschien dat ik dat met meer toewijding en onrhouding nog kan evenaren maar denk niet dat ik er nog zin in heb.quote:Op zondag 7 juli 2013 00:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Valt wel mee qua vergelijken. De afdaling van de Glandon doe je 25 tot 30 minuten over. Die tijd hebben ze ook van de barema's voor goud en zilver afgehaald.quote:Op zondag 7 juli 2013 07:51 schreef Wielracer het volgende:
De tijden zijn mooi, begrijp me niet verkeerd, maar het is dan lastig vergelijken met edities die voor 2010 gereden zijn.
I see. Ik doelde dan ook niet specifiek op de tijden van de Fokkerts, die zijn gewoon goed, maar meer in het algemeen als ik de snelste tijden zie van 5:29 dan denk ik nou nou. In vergelijk met het oude parcours over de Croix de Fer is het over de Glandon toch ook nog wat meer kilometers denk ik. Al was die afdaling van de CdF ook nooit echt lekker over dat geitepad.quote:Op zondag 7 juli 2013 07:51 schreef Wielracer het volgende:
[..]
De afdaling hebben ze geneutraliseerd, omdat er altijd vele ongelukken gebeuren in die afdaling. Zelfs al met dodelijke afloop.
Het Franse departement eist dat de afdaling uit de totaaltijd wordt genomen anders krijgen ze geen vergunning meer.
De tijden zijn mooi, begrijp me niet verkeerd, maar het is dan lastig vergelijken met edities die voor 2010 gereden zijn.
Qua kilometers maakt het niet veel uit of je over de Glandon of de Croix de Fer gaat. Qua hoogtemeters wel: het oude parkoes is meer hoogtemeter. De Croix de Fer is een stukje hoger en bovendien zitten daar in de afdaling nog 2 stukjes bergop.quote:Op zondag 7 juli 2013 10:43 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
I see. Ik doelde dan ook niet specifiek op de tijden van de Fokkerts, die zijn gewoon goed, maar meer in het algemeen als ik de snelste tijden zie van 5:29 dan denk ik nou nou. In vergelijk met het oude parcours over de Croix de Fer is het over de Glandon toch ook nog wat meer kilometers denk ik. Al was die afdaling van de CdF ook nooit echt lekker over dat geitepad.
Als het in de planning past, volgend jaar maar eens focussen op de Vaujany. Denk dat dat me tegenwoordig beter zal bevallen.
quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:11 schreef MarcoD het volgende:
De rest weet ik niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |