Johnny gaat het op zeker proberen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:49 schreef Pino112 het volgende:
Kopgroepje die voor de bergtrui mag gaan denk ik. Johnny?
Ja dat wel idd, maar dan heeft ie iig de bollen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:26 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Johnny gaat het op zeker proberen.
Probleem is dat de top van de Col de Vizzavona te ver van de meet ligt. En in afdalen is Johnny ook geen ster. Zal wel weer Sagan worden.
twitter:inrng twitterde op zaterdag 29-06-2013 om 22:04:33Tricky finish for Stage 2 tomorrow. Côte du Salario 12km from finish. 1km at 8.9% avg. but sharp turn then 300m at 5% before 700m at 11% reageer retweet
Lijkt me wat te zwaar voor Sagan.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:05 schreef TheArt het volgende:
twitter:inrng twitterde op zaterdag 29-06-2013 om 22:04:33Tricky finish for Stage 2 tomorrow. Côte du Salario 12km from finish. 1km at 8.9% avg. but sharp turn then 300m at 5% before 700m at 11% reageer retweet
Sagan lijkt me wat beter te klimmen dan vorig jaar, maar iets minder snel.quote:
Ben jij wel helemaal goed bij je appel.quote:
Een vrij venijnige klim, maar hij reed vooraan over de Brünigpass twee weken geleden, dus moeten we hem niet onderschatten.quote:
Kittel gaat nooit in de eerste groep eindigen. Morgen is het wel een kans voor Degenkolb.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 23:29 schreef Pino112 het volgende:
Zal Kittel weer vooraan eindigen of gaat ie rustig aan doen in de gele trui?
Ik mis hier eigenlijk nog wel een Rui Costa. Die kan dit normaal gesproken ook erg goed. Rojas ook wel, maar die wint nooit wat.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:06 schreef Insomnia_ het volgende:
[ afbeelding ]
Sagan overgroot favoriet.
Rui Costa is vandaag ook gevallenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 23:32 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik mis hier eigenlijk nog wel een Rui Costa. Die kan dit normaal gesproken ook erg goed. Rojas ook wel, maar die wint nooit wat.
Al hoop ik toch ook wel een beetje op Degenkolb, dan heeft hij in zijn eerste drie grote rondes (en dus in alle grote rondes) een etappe gewonnen. Nog mooier zou het zijn als hij het doet zoals in de Giro, uitgeput neervallen na de streep.
En hij moet natuurlijk zijn nieuwe ponosnor aan het grote publiek tonen![]()
Sagan ook. Maar vooralsnog is het handiger om van de meesten er vanuit te gaan, dat ze niet per definitie last er van hebben (dat hoeft ook niet altijd). En ze zijn ook niet opgenomen in het medisch communique. Uiteraard is het morgen altijd nog afwachten.quote:
Gesink zeker niet, die laten ze nog niet gaan. Heeft pas kansen als ie op vele minuten achterstand staat.quote:Op zondag 30 juni 2013 06:10 schreef Toekito het volgende:
Hoogerland en Gesink zie ik er samen nog wel vandoor gaan. En of Sagan mee kan met het peleton aan de meet? Geen idee hij ging hard op zijn plaat.
Ik weet het niet of ze hem niet zouden laten gaan. Kan inderdaad zijn dat ze toch nog bang voor hem zijn.quote:Op zondag 30 juni 2013 07:31 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Gesink zeker niet, die laten ze nog niet gaan. Heeft pas kansen als ie op vele minuten achterstand staat.
Gesink laten ze zeker niet gaan.quote:Op zondag 30 juni 2013 08:23 schreef Toekito het volgende:
[..]
Ik weet het niet of ze hem niet zouden laten gaan. Kan inderdaad zijn dat ze toch nog bang voor hem zijn.
Jij denkt dat op t laatste klimmetje (van een km) mannen als Sagan, Degenkolb etc allemaal moeten passen? En dat ze er bovendien in de 18 (?) km na de top niet meer bijkomen?quote:Op zondag 30 juni 2013 08:54 schreef TLC het volgende:
Een verrassing hier ; Joaquim Rodriguez gaat deze winnen
dat heb je me allemaal niet horen zeggen, en als ie wint is het idd een verrassingquote:Op zondag 30 juni 2013 08:55 schreef Bugno het volgende:
[..]
Jij denkt dat op t laatste klimmetje (van een km) mannen als Sagan, Degenkolb etc allemaal moeten passen? En dat ze er bovendien in de 18 (?) km na de top niet meer bijkomen?
Verrassende voorspelling inderdaad!
Heb je niet gezegd, my bad. Maar goed, als Quim wint terwijl die mannen er wel nog bijzitten is het natuurlijk helemaal verrassendquote:Op zondag 30 juni 2013 08:57 schreef TLC het volgende:
[..]
dat heb je me allemaal niet horen zeggen, en als ie wint is het idd een verrassingdaarom noemde ik het ook zo
Ben benieuwd hoe de andere ploegen naar De Gees kijken!quote:
Zal wel met Buren te maken hebben.quote:Op zondag 30 juni 2013 09:07 schreef TLC het volgende:
Waarom is Sporza op zondag altijd op den tweede Belg waar het op andere dagen altijd op den eerste Belg is
quote:
twitter:TourDeJose twitterde op zondag 30-06-2013 om 10:11:07OPQS press officer says Tony Martin will start today #TDFTed King (CAN) will also be at the start reageer retweet
Tussen 17:10 en 17:30 wordt de aankomst verwacht.quote:
Dank jequote:Op zondag 30 juni 2013 10:16 schreef Ajacied422 het volgende:
[..][..]twitter:TourDeJose twitterde op zondag 30-06-2013 om 10:11:07OPQS press officer says Tony Martin will start today #TDFTed King (CAN) will also be at the start reageer retweet
Tussen 17:10 en 17:30 wordt de aankomst verwacht.
In dat geval zou het volledig terecht zijn.quote:Op zondag 30 juni 2013 09:08 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Zal wel met Buren te maken hebben.
Quick Step willen koste wat kost de TTT winnen. Daar hebben ze Martin voor nodig...maargoed, in deze toestand hebben ze weinig aan hem.quote:Op zondag 30 juni 2013 10:42 schreef baggerbaas het volgende:
Dat Tony Martin aan de start staat lijkt me niet bepaald verantwoord. Las gisteren nog dat ie een hersenschudding had.
In deze toestand is ie binnen 5 km. gelost.quote:Op zondag 30 juni 2013 10:47 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Quick Step willen koste wat kost de TTT winnen. Daar hebben ze Martin voor nodig...maargoed, in deze toestand hebben ze weinig aan hem.
Misschien gokken ze er (tegen beter weten in) op dat hij over 2 dagen weer is hersteld. Zonder Martin kunnen ze het sowieso vergeten.quote:Op zondag 30 juni 2013 10:47 schreef TheArt het volgende:
[..]
In deze toestand is ie binnen 5 km. gelost.
http://www.sporza.be/cm/s(...)r&utm_source=dlvr.itquote:Tony Martin (Omega Pharma-Quick Step) gaat vanmiddag van start in de tweede rit van de Ronde van Frankrijk. De wereldkampioen tijdrijden smakte zaterdag lelijk tegen het asfalt. "Zo had ik me de start van de Tour niet voorgesteld", zegt de Duitse renner.
Tony Martin was een van de grootste slachtoffers van de zware val in de hectische slotfase van de eerste etappe. In het ziekenhuis stelden de dokters een hersenschudding, een gekneusde long en verschillende schaafwonden vast.
"Zo had ik me de start van de Tour niet voorgesteld", zegt Martin. "Ik had op een ander begin gehoopt."
"Bij die grote valpartij had ik geen geluk. Iemand knalde in mijn stuur en ik raakte helemaal uit balans."
"Gelukkig heb ik niks gebroken, maar ik heb veel pijn, vooral aan mijn ellebogen."
"Marcel Kittel (de winnaar van de eerste etappe, red.) wenste me via sms veel beterschap. Dat deed me veel deugd. Na zijn grootste zege in zijn carrière dacht hij nog aan mij, dat is niet vanzelfsprekend."
twitter:zeeuwseleeuw twitterde op zondag 30-06-2013 om 11:04:08Vanmorgen 20 min op de rollers gereden om te kijken hoe de benen voelden. Finishen zal geen probleem zijn. http://t.co/JPL6IqTusP reageer retweet
Dat deed ie ook toen hij in het prikkeldraad was beland...Je weet het niet.quote:Op zondag 30 juni 2013 11:15 schreef dichelsey het volgende:
Nou dat klink niet al te positief... Zal dus denk ik niet in de aanval gaan wat denken jullie?
Lijkt me niet nee.quote:Op zondag 30 juni 2013 11:15 schreef dichelsey het volgende:
Nou dat klink niet al te positief... Zal dus denk ik niet in de aanval gaan wat denken jullie?
Zat wel een rustdag tussen, dat ik weet.quote:Op zondag 30 juni 2013 11:18 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Dat deed ie ook toen hij in het prikkeldraad was beland...Je weet het niet.
Ja daar heb je compleet gelijk in, maar het was wel een veel zwaardere val.quote:Op zondag 30 juni 2013 11:20 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Zat wel een rustdag tussen, dat ik weet.
Netjes van Kittelquote:Op zondag 30 juni 2013 10:57 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
http://www.sporza.be/cm/s(...)r&utm_source=dlvr.it
Yup, Puus omdat mijn te bestaat uit klassement renners en sprintersquote:Op zondag 30 juni 2013 11:35 schreef Mr_Scofield het volgende:
VRaagje voor degene die ook op scoritomeespelen,, gaan jullie voor de sprinters ofniet?
Nee, want tijden worden altijd al geneutraliseerd op 3 km van de finish. En toen ze vielen lag de streep op 3 km van de finish, dus vielen ze minder dan 3 km voor de finish. Net na de valpartij hebben ze de streep weer verplaatst naar de finish.quote:Op zondag 30 juni 2013 11:34 schreef Ferdii het volgende:
Heeft Cavendish wel een punt.
https://twitter.com/markcavendish/status/351265760045314048
Je hebt bij het posten een Twitter-icoontje, daar moet je op klikken en dan de link van de Tweet plakken.quote:Op zondag 30 juni 2013 11:34 schreef Ferdii het volgende:
Heeft Cavendish wel een punt.
https://twitter.com/markcavendish/status/351265760045314048
/ edit wat zijn de tags voor tweets hier te krijgen?
En met uitzondering van Kristoff en heeeel misschien Rojas doet er toch niemand van de top 20 mee voor groen, dus zoveel schade heeft hij niet opgelopen. Nou ja, wel een kans om uit te lopen op Sagan natuurlijk.quote:Op zondag 30 juni 2013 11:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, want tijden worden altijd al geneutraliseerd op 3 km van de finish. En toen ze vielen lag de streep op 3 km van de finish, dus vielen ze minder dan 3 km voor de finish. Net na de valpartij hebben ze de streep weer verplaatst naar de finish.
Gaat niet km de streep. Gaat erom dat wel de tijd is geneutraliseerd maar niet de punten voor de groene trui, terwijl hier ook kandidaten boor waren die bij de val betrokken warenquote:Op zondag 30 juni 2013 11:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, want tijden worden altijd al geneutraliseerd op 3 km van de finish. En toen ze vielen lag de streep op 3 km van de finish, dus vielen ze minder dan 3 km voor de finish. Net na de valpartij hebben ze de streep weer verplaatst naar de finish.
De punten voor groen worden nooit geneutraliseerd door valpartijen.quote:Op zondag 30 juni 2013 11:39 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Gaat niet km de streep. Gaat erom dat wel de tijd is geneutraliseerd maar niet de punten voor de groene trui, terwijl hier ook kandidaten boor waren die bij de val betrokken waren
Voorin de sprinters niet, maar wel de uitvallers en idd weglopen op saganquote:Op zondag 30 juni 2013 11:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En met uitzondering van Kristoff en heeeel misschien Rojas doet er toch niemand van de top 20 mee voor groen, dus zoveel schade heeft hij niet opgelopen. Nou ja, wel een kans om uit te lopen op Sagan natuurlijk.
Voor een groot deel wel. Ik heb wel een Valverde en een Nieve erin gegooid. Cav en Greipel heb ik niet genomen.quote:Op zondag 30 juni 2013 11:35 schreef Mr_Scofield het volgende:
VRaagje voor degene die ook op scoritomeespelen,, gaan jullie voor de sprinters ofniet?
De vraag ia waarom nietquote:Op zondag 30 juni 2013 11:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De punten voor groen worden nooit geneutraliseerd door valpartijen.
Dus een onzinnig argument van Cavendish.
Zou je denken ja ? ze hebben toch nog aardig wat tijd om terug tekomen ofniet..? zit te twijvelen manquote:Op zondag 30 juni 2013 11:40 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Voor een groot deel wel. Ik heb wel een Valverde en een Nieve erin gegooid. Cav en Greipel heb ik niet genomen.
Omdat ze dan bijna nooit punten kunnen uitkeren, er is bijna altijd wel een valpartij in de laatste 3 km.quote:Op zondag 30 juni 2013 11:42 schreef Ferdii het volgende:
[..]
De vraag ia waarom nietgele trui wordt blijkbaar als klasse apart gezien terwijl groen voor veel sprinters ook veel vanaf hangt. Wat als sagan wel had door kunnen fietsen en Cavendish niet? Had ie direct dik achter gestaan
Als ze dit hadden toegepast zou Johnny niet dezelfde tijd moeten krijgen. Ze hebben hier echt een generaal pardon afgegeven, wat volgens mij toch wel anders is.quote:Op zondag 30 juni 2013 11:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Omdat ze dan bijna nooit punten kunnen uitkeren, er is bijna altijd wel een valpartij in de laatste 3 km.
Itt wat gedacht wordt, is er geen hele bijzondere uitzondering gemaakt. Op 10 km voor de finish is gezegd dat de finish 3 km eerder is. Dan geldt dus dat valpartijen 3 km voor die finish (dus 6 voor de oorspronkelijke finish) niet meetellen. Vervolgens vallen ze op 5,5 km voor de finish, dus binnen die 3 km. Daarna wordt de finish weer teruggelegd naar de oorspronkelijke finish.
Het bijzondere is het geschuif met de finish, niet dat de valpartij niet doorgerekend is.
Johnny was de enige die op achterstand lag. Waarschijnlijk hebben ze die voor het gemak maar meegenomen.quote:Op zondag 30 juni 2013 11:49 schreef Alrac4 het volgende:
[..]
Als ze dit hadden toegepast zou Johnny niet dezelfde tijd moeten krijgen. Ze hebben hier echt een generaal pardon afgegeven, wat volgens mij toch wel anders is.
Denk je dat ze Mollema laten gaan?quote:Op zondag 30 juni 2013 11:48 schreef Fox-McCloud het volgende:
EBH, maar geef Mollema ook een kans. Sagan zie ik niet gebeuren.
Ik snap eigenlijk niet waarom EBH gisteren maar 24e werd, terwijl hij wel bij die eerste groep zat. Misschien niet serieus meegesprint, maar aangezien het een onthoofde sprint was had ik dat toch maar wel gedaan.quote:Op zondag 30 juni 2013 11:48 schreef Fox-McCloud het volgende:
EBH, maar geef Mollema ook een kans. Sagan zie ik niet gebeuren.
Waarschijnlijk heeft die 100en tweets gehad van mensen die medelijden hadden enzo #lolquote:Lieve mensen, vallen hoort helaas bij de Tour. Valt allemaal wel mee. Prijs me gelukkig met zo een goede medische staf bij de ploeg. #truste
Er was voor de grote valpartij ook nog een kleinere val met onder meer Hesjedal, al weet ik niet zeker of dit binnen de 6 km viel.quote:Op zondag 30 juni 2013 11:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Johnny was de enige die op achterstand lag. Waarschijnlijk hebben ze die voor het gemak maar meegenomen.
En dat de jury zelf niet snapt hoe de reglementen in elkaar zitten komt wel vaker voor in de sportwereld.
Mollema hoeft daarvoor niet te ontsnappen. Ik denk dat Fox-McCloud doelt op een situatie waarin op die klim + afdaling een groepje wegrijdt en kan standhouden tot aan de finish. Aangezien Mollema vrij rap is in kleine groepen, heeft ie op die manier een kans.quote:Op zondag 30 juni 2013 11:51 schreef Mr_Scofield het volgende:
[..]
Denk je dat ze Mollema laten gaan?
In feite is het 20 km klimmen met wat onderbreking. Als het spel vroeg op de wagen gaat, zijn alle sprinters eraf, met uitzondering van Sagan misschien. En als die afdaling technisch genoeg is, kome ze ook niet meer terug.quote:Op zondag 30 juni 2013 11:58 schreef TheArt het volgende:
[..]
Mollema hoeft daarvoor niet te ontsnappen. Ik denk dat Fox-McCloud doelt op een situatie waarin op die klim + afdaling een groepje wegrijdt en kan standhouden tot aan de finish. Aangezien Mollema vrij rap is in kleine groepen, heeft ie op die manier een kans.
Denk dat de kans heel klein is dat dat gebeurt, maar we zullen zien.
Bij de bookies staat Cavendish als tweede en Greipel als vierde, ik verwacht toch dat die 2 er niet meer bij zitten dan.quote:Op zondag 30 juni 2013 12:01 schreef aesop het volgende:
[..]
In feite is het 20 km klimmen met wat onderbreking. Als het spel vroeg op de wagen gaat, zijn alle sprinters eraf, met uitzondering van Sagan misschien. En als die afdaling technisch genoeg is, kome ze ook niet meer terug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |