abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128415566
Ik ben erg benieuwd naar die drie (eigenlijk vier) opeenvolgende klimmetjes. Als er serieus gekoerst gaat worden zie ik geen massasprint gebeuren, tenminste als die afdaling zo lastig is als wordt beweerd. Dan gaan de klassementsrenners of aanvallers om de zege strijden.
Mollema?
  zondag 30 juni 2013 @ 11:38:39 #77
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_128415593
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 11:36 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee, want tijden worden altijd al geneutraliseerd op 3 km van de finish. En toen ze vielen lag de streep op 3 km van de finish, dus vielen ze minder dan 3 km voor de finish. Net na de valpartij hebben ze de streep weer verplaatst naar de finish.
En met uitzondering van Kristoff en heeeel misschien Rojas doet er toch niemand van de top 20 mee voor groen, dus zoveel schade heeft hij niet opgelopen. Nou ja, wel een kans om uit te lopen op Sagan natuurlijk.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_128415608
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 11:36 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee, want tijden worden altijd al geneutraliseerd op 3 km van de finish. En toen ze vielen lag de streep op 3 km van de finish, dus vielen ze minder dan 3 km voor de finish. Net na de valpartij hebben ze de streep weer verplaatst naar de finish.
Gaat niet km de streep. Gaat erom dat wel de tijd is geneutraliseerd maar niet de punten voor de groene trui, terwijl hier ook kandidaten boor waren die bij de val betrokken waren
hardcoholic
pi_128415619
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 11:39 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Gaat niet km de streep. Gaat erom dat wel de tijd is geneutraliseerd maar niet de punten voor de groene trui, terwijl hier ook kandidaten boor waren die bij de val betrokken waren
De punten voor groen worden nooit geneutraliseerd door valpartijen.
Dus een onzinnig argument van Cavendish.
pi_128415632
quote:
2s.gif Op zondag 30 juni 2013 11:38 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

En met uitzondering van Kristoff en heeeel misschien Rojas doet er toch niemand van de top 20 mee voor groen, dus zoveel schade heeft hij niet opgelopen. Nou ja, wel een kans om uit te lopen op Sagan natuurlijk.
Voorin de sprinters niet, maar wel de uitvallers en idd weglopen op sagan
hardcoholic
  zondag 30 juni 2013 @ 11:40:49 #81
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_128415633
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 11:35 schreef Mr_Scofield het volgende:
VRaagje voor degene die ook op scoritomeespelen,, gaan jullie voor de sprinters ofniet?
Voor een groot deel wel. Ik heb wel een Valverde en een Nieve erin gegooid. Cav en Greipel heb ik niet genomen.
pi_128415668
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 11:40 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De punten voor groen worden nooit geneutraliseerd door valpartijen.
Dus een onzinnig argument van Cavendish.
De vraag ia waarom niet :P gele trui wordt blijkbaar als klasse apart gezien terwijl groen voor veel sprinters ook veel vanaf hangt. Wat als sagan wel had door kunnen fietsen en Cavendish niet? Had ie direct dik achter gestaan
hardcoholic
pi_128415716
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 11:40 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Voor een groot deel wel. Ik heb wel een Valverde en een Nieve erin gegooid. Cav en Greipel heb ik niet genomen.
Zou je denken ja ? ze hebben toch nog aardig wat tijd om terug tekomen ofniet..? zit te twijvelen man
het valt gewoon niet te voorspellen haha, kijk maar naar gisteren
pi_128415723
Johnny gaat het lastig krijgen gok ik, verwacht geen aanval eerlijk gezegd :P

hardcoholic
pi_128415731
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 11:42 schreef Ferdii het volgende:

[..]

De vraag ia waarom niet :P gele trui wordt blijkbaar als klasse apart gezien terwijl groen voor veel sprinters ook veel vanaf hangt. Wat als sagan wel had door kunnen fietsen en Cavendish niet? Had ie direct dik achter gestaan
Omdat ze dan bijna nooit punten kunnen uitkeren, er is bijna altijd wel een valpartij in de laatste 3 km.

Itt wat gedacht wordt, is er geen hele bijzondere uitzondering gemaakt. Op 10 km voor de finish is gezegd dat de finish 3 km eerder is. Dan geldt dus dat valpartijen 3 km voor die finish (dus 6 voor de oorspronkelijke finish) niet meetellen. Vervolgens vallen ze op 5,5 km voor de finish, dus binnen die 3 km. Daarna wordt de finish weer teruggelegd naar de oorspronkelijke finish.

Het bijzondere is het geschuif met de finish, niet dat de valpartij niet doorgerekend is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2013 11:46:48 ]
pi_128415760
Chavanel is overigens jarig vandaag.
  zondag 30 juni 2013 @ 11:48:12 #87
379533 Fox-McCloud
Ignorance Is Bliss
pi_128415775
EBH, maar geef Mollema ook een kans. Sagan zie ik niet gebeuren.
A man hears what he wants to hear and disregards the rest.
pi_128415792
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 11:46 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Omdat ze dan bijna nooit punten kunnen uitkeren, er is bijna altijd wel een valpartij in de laatste 3 km.

Itt wat gedacht wordt, is er geen hele bijzondere uitzondering gemaakt. Op 10 km voor de finish is gezegd dat de finish 3 km eerder is. Dan geldt dus dat valpartijen 3 km voor die finish (dus 6 voor de oorspronkelijke finish) niet meetellen. Vervolgens vallen ze op 5,5 km voor de finish, dus binnen die 3 km. Daarna wordt de finish weer teruggelegd naar de oorspronkelijke finish.

Het bijzondere is het geschuif met de finish, niet dat de valpartij niet doorgerekend is.
Als ze dit hadden toegepast zou Johnny niet dezelfde tijd moeten krijgen. Ze hebben hier echt een generaal pardon afgegeven, wat volgens mij toch wel anders is.
pi_128415829
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 11:49 schreef Alrac4 het volgende:

[..]

Als ze dit hadden toegepast zou Johnny niet dezelfde tijd moeten krijgen. Ze hebben hier echt een generaal pardon afgegeven, wat volgens mij toch wel anders is.
Johnny was de enige die op achterstand lag. Waarschijnlijk hebben ze die voor het gemak maar meegenomen.
En dat de jury zelf niet snapt hoe de reglementen in elkaar zitten komt wel vaker voor in de sportwereld.
pi_128415838
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 11:48 schreef Fox-McCloud het volgende:
Denk je dat ze Mollema laten gaan?
pi_128415847
De jury bood toch excuses aan aan Johnny voor dat hek wat een beetje half op de weg stond. Vandaar dat hij meegenomen werd in het generaal-pardon.
pi_128415877
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 11:48 schreef Fox-McCloud het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom EBH gisteren maar 24e werd, terwijl hij wel bij die eerste groep zat. Misschien niet serieus meegesprint, maar aangezien het een onthoofde sprint was had ik dat toch maar wel gedaan.
pi_128415901
Mooi hoe die Hoogerland reageert op zn twitter he:
quote:
Lieve mensen, vallen hoort helaas bij de Tour. Valt allemaal wel mee. Prijs me gelukkig met zo een goede medische staf bij de ploeg. #truste
Waarschijnlijk heeft die 100en tweets gehad van mensen die medelijden hadden enzo #lol
pi_128415916
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 11:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Johnny was de enige die op achterstand lag. Waarschijnlijk hebben ze die voor het gemak maar meegenomen.
En dat de jury zelf niet snapt hoe de reglementen in elkaar zitten komt wel vaker voor in de sportwereld.
Er was voor de grote valpartij ook nog een kleinere val met onder meer Hesjedal, al weet ik niet zeker of dit binnen de 6 km viel.

Verder kan ik me inderdaad best indenken dat ze het zichzelf niet al te moeilijk willen maken en gewoon iedereen dezelfde tijd geven, maar dan kan ik me het commentaar van Cavendish wel voorstellen.
  zondag 30 juni 2013 @ 11:56:57 #95
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_128415964
Rui Costa zegt vanochtend dattie nog veel last heeft van zijn hand/pols.
pi_128415984
Lulliger is dat Johnny vanochtend om 7 uur wakker werd gemaakt voor controle :')

Alsof ze hem geen uurtje extra rust gunnen zodat hij vandaag beroerd aan de start staat en niet voorde bollen kan gaan :D
hardcoholic
pi_128415988
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 11:51 schreef Mr_Scofield het volgende:

[..]

Denk je dat ze Mollema laten gaan?
Mollema hoeft daarvoor niet te ontsnappen. Ik denk dat Fox-McCloud doelt op een situatie waarin op die klim + afdaling een groepje wegrijdt en kan standhouden tot aan de finish. Aangezien Mollema vrij rap is in kleine groepen, heeft ie op die manier een kans.

Denk dat de kans heel klein is dat dat gebeurt, maar we zullen zien.
  zondag 30 juni 2013 @ 11:59:02 #98
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_128416010
Ik denk dat er meer sprinters zijn dan verwacht die het "overleven". Dat colletje voor de finish geeft de beslissing daarvoor. Die 1100 meter col ligt te ver van de finish.
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_128416053
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 11:58 schreef TheArt het volgende:

[..]

Mollema hoeft daarvoor niet te ontsnappen. Ik denk dat Fox-McCloud doelt op een situatie waarin op die klim + afdaling een groepje wegrijdt en kan standhouden tot aan de finish. Aangezien Mollema vrij rap is in kleine groepen, heeft ie op die manier een kans.

Denk dat de kans heel klein is dat dat gebeurt, maar we zullen zien.
In feite is het 20 km klimmen met wat onderbreking. Als het spel vroeg op de wagen gaat, zijn alle sprinters eraf, met uitzondering van Sagan misschien. En als die afdaling technisch genoeg is, kome ze ook niet meer terug.
  zondag 30 juni 2013 @ 12:02:22 #100
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_128416080
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 12:01 schreef aesop het volgende:

[..]

In feite is het 20 km klimmen met wat onderbreking. Als het spel vroeg op de wagen gaat, zijn alle sprinters eraf, met uitzondering van Sagan misschien. En als die afdaling technisch genoeg is, kome ze ook niet meer terug.
Bij de bookies staat Cavendish als tweede en Greipel als vierde, ik verwacht toch dat die 2 er niet meer bij zitten dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')