abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128396649
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 10:36 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Behalve dan dat niet rokers netzo hard naar de tering gaan omdat ze de uitgeblazen rook moeten inademen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 10:37 schreef stoereboii het volgende:
Roken, het smerigste wat er toch wel bestaat, lekker je eigen lichaam kapotmaken en dat van je medemens erbij...

Nee dus, als je niet bij die medemens in de buurt rookt (buiten of in je eigen huis) dan heeft die medemens meer last van de uitlaatgassen in steden en langs snelwegen dan van jouw sigaren of sigarettenrook.

Roken is je eigen verantwoordelijkheid zolang je er anderen maar niet mee lastig valt. ^O^

[Edit] Overigens heeft een arts na lang doorvragen toegegeven dat het schadelijker is om met de fiets door de Amsterdamse binnenstad te rijden of in de file te staan dan een avond door te brengen in een huiskamer met iemand (wel 1 persoon dus) die een sigaar rookt.

Ik zal de effecten van chronisch en massaal roken niet bagetalliseren, maar op alle slakken zout leggen en overdrijven is ook een vak. :')
Een heer met stijl
pi_128397007
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 17:13 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

wat een onzin redenatie, vroeger mochten niet-rokers ook gewoon in een cafe zitten... en dan zeiden mensen, als je er niet tegen kan, blijf je toch lekker thuis...
jij loopt jouw waarden op mij af te dwingen, net zoals vroeger jij gedwongen last van rokers had.
Je laatste bewering is sowieso te onnozel om op te reageren, maar je redenatie was inderdaad erg onzinnig. Volgens jouw logica wordt het automobilisten immers onmogelijk gemaakt om in een vliegtuig te zitten en worden kraanmachinisten stelselmatig geweerd uit alle horeca.
pi_128397109
Verslaafden die klagen dat hun verslaving niet overal is toegestaan omdat anderen overlast hebben.
pi_128397135
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 17:29 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Je laatste bewering is sowieso te onnozel om op te reageren, maar je redenatie was inderdaad erg onzinnig. Volgens jouw logica wordt het automobilisten immers onmogelijk gemaakt om in een vliegtuig te zitten en worden kraanmachinisten stelselmatig geweerd uit alle horeca.
totaal onbegrijpelijk antwoord, dit.
pi_128404367
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 05:54 schreef arjan1212 het volgende:
15 februari, 2013 - 13:44

Rokers vormen een minderheid die met een hysterische haat worden vervolgd, paria’s zijn zij, outcasts die op geen enkel mededogen hoeven te rekenen nu het verbod om op het werk of in een café/restaurant te roken, hen definitief naar de stoep heeft verbannen. Inmiddels staan bijna 1800 cafés te koop, omdat het rookverbod tot een afname van het aantal bezoekers heeft geleid. Er zijn al mensen ontslagen omdat ze weliswaar buiten maar wel op het eigen terrein van een instelling stonden te roken. Niemand die het iets kan schelen; geen vakbond die het voor de bedreigde roker opneemt.
pi_128432625
De voornaamste argumenten voor dit rookverbod gaan niet op of zijn hypocriet. Zo was het in de jaren voor het rookverbod zo dat onder de slogan “We komen er samen wel uit” dat de helft van de cafés een rookvrij gedeelte had en 60% van de restaurants. Van de discotheken was dat 20% en van de poppodia 80%. Deze gerealiseerde percentages waren zelfs hoger dan de streefcijfers en er zat nog steeds een stijgende lijn in. Een rookverbod is daarom overbodig.

Het argument van de rookvrije werkplek is hypocriet. Wie maakt het rookhol na sluitingstijd schoon als het nog blauw staat van de rook? Jawel de medewerker.

“Het sociale aspect van het roken in de horeca wordt onderschat. Veel mensen gaan bijna dagelijks uit hun werk naar een café. Drinken wat, doen een kaartje of een dobbelje en praten over van alles en nog wat. In dat sociale gebeuren steekt af en toe iemand een sigaretje op. In de situatie dat de rokers steeds naar buiten moeten is het lastig de ‘sfeer’ erin te krijgen. Ook in de restaurants is het leuke er wel vanaf als groepen mensen tussen de gangen door buiten staan (niet rokers incluis) en lege plekken binnen achterlaten, het voortdurende in- en uitgeloop en mensen die niet blijven ‘hangen’ voor een koffie met een likeurtje. Laten dat nou net de krentjes in de pap zijn”, aldus Agema die zelf opgroeide in het horecabedrijf van haar ouders.

Regels zijn regels en die moeten worden gehandhaafd of zoals in dit geval afgeschaft! Het rookverbod moet worden teruggedraaid. Fatsoenlijke ondernemers worden gecriminaliseerd. Niet de roker maar zij worden beboet. En dat terwijl er alleen al in Amsterdam 1700 veroordeelde criminelen vrij rond lopen die eigenlijk in de bak horen.

Dat het rookverbod er al jáááren aan zat te komen is ook een flauwekulargument. Ja de politiek werd al jaren belobbyd door de voorstanders en zelf Koninklijke Horeca Nederland werd bewierookt, maar pas halverwege 2007 werd het besluit voor het rookverbod in de ministerraad genomen, pas eind februari van dit jaar kwamen de ministeriele regelingen en ineens per 1 juli van dit jaar was daar het rookverbod.

Ondernemers hebben daar onvoldoende op kunnen inspelen. Veel horecaondernemers krijgen te maken met enorme omzetdalingen. Soms wel 30 tot 40%. Volgens Koninklijke Horeca Nederland dreigt voor 1500 tot 3000 horecabedrijven een faillissement. Langjarige leningen bij brouwerijen kunnen straks niet meer betaald worden en de waarde van de goodwill/inventaris is door het rookverbod zo gedaald dat horecaondernemers straks niets meer te verkopen hebben.

Een betrouwbare overheid had dit vooraf in moeten schatten en had moeten berekenen met welk bedrag de horecaondernemers hadden moeten worden gecompenseerd als ze dan toch perse een verbod wilde. Dat doet de overheid ook wanneer de vangstquota voor vissers worden ingeperkt. Let wel, wij vinden dat het rookverbod moet worden teruggedraaid want het enorme bedrag gemoeid zou zijn met deze compensatie geven wij liever terug aan alle burgers in de vorm van belastingverlaging.

Ook een veel gehoord argument is dat in andere landen de omzetdalingen later stabiliseerden. Achterwege wordt dan gelaten dat dat in Ierland zo was nadat 800 zaken failliet waren gegaan.

Ons standpunt is duidelijk. Terugdraaien het rookverbod en snel want vooral de kleine zaken dreigen op de fles te gaan. Kom dan vervolgens met iets in de vorm van een bord aan de deur. Een groen bord betekent dan “rookvrij”, oranje “rookruimte aanwezig” en rood “hier wordt gerookt” en haal dan ook weer de slogan “We komen er samen wel uit” weer van stal want dat is wat bij ons Nederlanders veel meer past dan de huidige impasse waarin we in groepen tegenover elkaar staan in een discussie waarin niemand gelukkig is en waar we nooit uit zullen komen.
  zondag 30 juni 2013 @ 20:52:31 #107
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128432742
pas als je legaal overal meth mag roken mogen de rookhuilies weer zeuren
pi_128436848
Rokers zijn gewoon nicotinejunkies en moeten rekening houden met hen die niet roken. Simpel en sociaal.
pi_128437012
.

[ Bericht 100% gewijzigd door arjan1212 op 30-06-2013 22:10:18 ]
pi_128437083
.

[ Bericht 99% gewijzigd door arjan1212 op 30-06-2013 22:09:09 ]
pi_128437121
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 05:54 schreef arjan1212 het volgende:
15 februari, 2013 - 13:44

Rokers vormen een minderheid die met een hysterische haat worden vervolgd, paria’s zijn zij, outcasts die op geen enkel mededogen hoeven te rekenen nu het verbod om op het werk of in een café/restaurant te roken, hen definitief naar de stoep heeft verbannen. Inmiddels staan bijna 1800 cafés te koop, omdat het rookverbod tot een afname van het aantal bezoekers heeft geleid. Er zijn al mensen ontslagen omdat ze weliswaar buiten maar wel op het eigen terrein van een instelling stonden te roken. Niemand die het iets kan schelen; geen vakbond die het voor de bedreigde roker opneemt.
pi_128468149
Anti-rokers jullie gaan de oorlog verliezen.

Het percentage mannelijke rokers steeg van 29 procent in 2008 naar 34 procent in 2013. Hetzelfde geldt voor de jongvolwassenen. In 2008 rookte 29 procent van de jongeren van 19 tot en met 34 jaar. Dat percentage is opgelopen naar 35 procent

http://www.telegraaf.nl/b(...)en_roken_meer__.html
pi_129119512
.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 13:32:44 #114
352863 HaywoodJablome
Any minute now
pi_129119818
gadver nee, ik heb zelf heel lang gerookt, maar roken in een vliegtuig of de trein ofzo vond ik toen al smerig. maargoed, ts spoort niet helemaal krijg ik het idee, zo veel topics over niet kunnen en al die vergelijkingen met de nazi's... damn man. zoek hulp.
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 13:34:48 #115
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_129119904
ts :')
moet jij je niet bezig houden met dat de NWO dit allemaal veroorzaakt? :')____________________!
Vrouwen moet je behandelen als een jachtgeweer, voorover knikken en helemaal vol laden.
Mannen rijpen als wijn en vrouwen verzuren als melk.
"I am not a puppet. I was not made by the West to go to the West or to any other country." - Bashar al-Assad
  vrijdag 19 juli 2013 @ 13:58:36 #116
351780 Piye
King of Kush
pi_129120807
Ik snap de relatie tussen de OP en TT niet? :?
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_129121026
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 13:58 schreef Piye het volgende:
Ik snap de relatie tussen de OP en TT niet? :?
Niet mogen roken = geen vrijheid volgens de TS in kwestie. Maar volgens mij is hij niet helemaal lekker in zijn hersenpan.
pi_129459561
http://barendswereld.blog(...)c7281634515441889737

wetenschappers zijn bezig met een vaccin tegen nicotine verslaving.
  maandag 29 juli 2013 @ 07:35:51 #119
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129459577
Ts welke fabrikant heeft jouw geld gegeven?
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  maandag 29 juli 2013 @ 07:43:17 #120
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_129459624
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 14:04 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Niet mogen roken = geen vrijheid volgens de TS in kwestie. Maar volgens mij is hij niet helemaal lekker in zijn hersenpan.
Hij heeft wel wat gelijk. Hoor hij bedoelt dat die dag het begonnen ons vrijheid af namen. Dadelijk mogen we helemaal niks meer.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
  maandag 29 juli 2013 @ 15:27:00 #121
405981 Don_Bramxote
Wegens windmolen van een ander
pi_129471097
De schoorstenen in Auschwitz rookten ook, dat lijkt me reden genoeg om roken uit te bannen.
Pro-Europa, anti-EU.
  maandag 29 juli 2013 @ 15:33:15 #122
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_129471297
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 08:12 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

en loopt te boeren en scheten te laten
Wanneer mensen roken worden er door deze rokers en/of de mensen in hun omgeving minder boeren en scheten gelaten?

Overigens komt dit beeld dat jij schetst mij niet echt bekend voor...
Krekker is de bom!
  maandag 29 juli 2013 @ 15:34:10 #123
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_129471324
quote:
13s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 10:13 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik word zo langzamerhand een beetje moe van die anti-rook fascisten van tegenwoordig.
Nou ja. Niet roken in een vliegtuig lijkt mij niet meer dan normaal.
Graag op anoniem
  maandag 29 juli 2013 @ 15:36:39 #124
351780 Piye
King of Kush
pi_129471393
quote:

[..]

Dat leek mij ook, maar dan nog, in de OP staat dat er nog wel gerookt mocht worden bij Air Holland, dus dat vrijheid toen nog niet gestorven was.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
  maandag 29 juli 2013 @ 15:37:41 #125
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_129471424
quote:

[..]

Niet mogen roken is een beperking van de vrijheid, oftewel minder vrijheid. Wat natuurlijk niet helemaal gelijk staat aan 'geen vrijheid'.

Maar goed, niet jouw mening mogen uiten staat ook niet gelijk aan 'geen vrijheid' wanneer je nog wel een rondje in de buurt mag lopen. En opgesloten zitten staat natuurlijk ook niet gelijk aan 'geen vrijheid' wanneer je nog wel vrij bent om eea (bijv. een boek te lezen) te doen.

Dus ja, geen vrijheid, als in helemaal geen vrijheid, komt niet snel voor. Tenzij je doelt op vrijheid als relatief concept waarbij je het kunnen doen v/d dingen die jij wilt gelijk stelt aan vrijheid. Maar in zo'n geval is niet mogen roken inderdaad geen vrijheid.

Desalniettemin hou ik absoluut niet van overdramatische topictitels zoals de titel van dit topic :N.
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')