SPOILER: Transferbeleid 2012-2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bobby Haarms kreeg ook een kenkerafscheid met 1-0 tegen MVV thuisquote:Op vrijdag 28 juni 2013 16:24 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Klopt, maar toen werden de punten tenminste nog bijelkaar gesprokkeld. Tevens vond ik Twente - thuis tijdens het 100 jarige bestaan het dieptepunt. Brian Laudrup zorgde er persoonlijk dat seizoen voor dat er nog af en toe wat te genieten viel.
Afgezien van het feit dat potten in Griekenland en Turkije best mooi en heftig zijn, ben ik vooral gebonden aan mijn werk en thuisland wat mij vaak verhinderd potten in west-europa te bezoekenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:10 schreef Adames het volgende:
[..]
Dat zijn toch zeker niet de mooie uitpotten
Je visuele stoornis op mij trachten te reflecterenquote:
Heeft niks met snappen te maken, die strepen zijn niet zo lelijke dat het een probleem zou moeten zijn.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:29 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Jawel, maar dat je dat niet snapt is jouw probleem.
Sponsor van 010quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:07 schreef Adames het volgende:
Zonder strepen is natuurlijk wel mooier, maar ach, je krijgt niet voor niks miljoenen.
Al is het misschien wel een idee om met hun grote concurrent Puma te gaan onderhandelen, die hebben geen strepen.
quote:RTL7 wijdt hele avond aan Sjaak Swart
De jubileumavond van Sjaak Swart zal komende woensdag ruimschoots aandacht krijgen van RTL7. De commerciële zender zendt eerst de verjaardagswedstrijd uit in het Olympisch Stadion en komt daarna met de documentaire 'Ik voetbal dus ik ben: Mister Ajax'.
De wedstrijd zal beginnen om 18.45 uur en daar doen onder meer Johan Cruijff, Rafael van de Vaart, Wim Jonk, Wesley Sneijder, Frank de Boer, Dennis Bergkamp, Jari Litmanen, Edwin van der Sar en Marc Overmars aan mee.
Je mentale stoornis op mij trachten te reflecterenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Je visuele stoornis op mij trachten te reflecteren
Het feit dat het helemaal niks met Ajax te maken heeft. Zooi van de sponsor op je shirt.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:32 schreef Ajacied422 het volgende:
Wat is nou precies het storende aan die strepen?
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 20:42 schreef Tyron het volgende:
strepen boeien mij ook geen reet, vind 't wel mooi zo
Eens. Logisch dat Adidas wil dat het duidelijk te zien is dat zij shirtsponsor zijn. Het kan veel erger dan een paar streepjes.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 20:42 schreef Tyron het volgende:
strepen boeien mij ook geen reet, vind 't wel mooi zo
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 20:14 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Het feit dat het helemaal niks met Ajax te maken heeft. Zooi van de sponsor op je shirt.
Inderdaad.quote:
Dat kan niet.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:39 schreef manny het volgende:
Met of zonder strepen: op naar de 4e op rij. Daarnaast zou een beetje leuke poule in CL mijn humeur ook verder verbeteren, maar dat zal wel weer barcelona, united en bayern worden....
Tegen engelsen en duitsers heb je leuke wedstrijden die je kunt winnen, itt wedstrijden tegen spanjaarden, portugezen of (de meeste)fransen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:39 schreef manny het volgende:
Met of zonder strepen: op naar de 4e op rij. Daarnaast zou een beetje leuke poule in CL mijn humeur ook verder verbeteren, maar dat zal wel weer barcelona, united en bayern worden....
Tegen elke Engelse club heb je ook gewoon kans om te winnen. Zolang je maar geen Real of Barcelona tegen komt want dan weet je gewoon zeker dat je kansloos bentquote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:50 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Tegen engelsen en duitsers heb je leuke wedstrijden die je kunt winnen, itt wedstrijden tegen spanjaarden, portugezen of (de meeste)fransen.
Uiteindelijk is dat Aegon nog lelijker, maar nog meer centjes, het blijft nog wel stil rond de nieuwe shirtsponsorquote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:23 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja het is niet mooi, maar we krijgen er nu eenmaal meer poen voor.
Nog 2 maanden te gaanquote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:04 schreef stoeltafel het volgende:
Was te verwachten, bleef wel erg stil.
Zou wel een mooie Nederlandse sponsor zijn, mits blauw logoquote:
http://ajax.netwerk.to/ni(...)n%20SDC%20Putten.phpquote:Om 14.30 uur eerste oefenwedstrijd van voorbereiding tegen SDC Putten
Ajax begint om 14.30 uur aan de eerste oefenwedstrijd van de voorbereiding. Het duel tegen de amateurs van SDC Putten is ook de enige wedstrijd tegen amateurs deze voorbereiding. Er wordt gespeeld op Sportpark Putter Eng in Putten, de club komt uit in de zaterdag hoofdklasse A.
Hoewel er cameraploegen van de NOS, Eredivisie Live, Ajax TV en Omroep Gelderland worden verwacht, zal er voor zover op dit moment bekend geen livebeelden te zien zijn van het duel.
Wel is de wedstrijd in zijn geheel te volgen via radiostation Veluw FM, ook via internet: Veluwe FM
Na de oefenwedstrijd tegen SDC Putten (zaterdag om 14:30 uur) genieten de spelers zondag van een vrije dag. Een dag later vertrekt Ajax naar Oostenrijk waar het van 1 tot en met 9 juli verblijft voor een trainingskamp. De internationals sluiten zich op dag van vertrek naar Oostenrijk bij de groep aan.
Compleet nodeloos en zonder onderbouwing maar wat napraten.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:04 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Je mentale stoornis op mij trachten te reflecteren
Blauw logo op een Ajax-shirt willen !!!!!!!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:18 schreef wspa_ het volgende:
[..]
Zou wel een mooie Nederlandse sponsor zijn, mits blauw logo. Las laatst iets over Gazprom, Fly Emirated, Bwin of AON mja geruchten..
KLM sponsort Air France al dus dat gaat niet gebeurenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Blauw logo op een Ajax-shirt willen !!!!!!!![]()
Vind het maar een matige trainer die beter als assistent kan blijven werken.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:32 schreef Dven het volgende:
Wat vinden de mensen hier eigenlijk van Alfons Groenendijk?
Hij deed het dacht ik aardig bij Den Bosch, was ook een goede voetballer, alleen was Ajax toen hij er speelde van een heel hoog niveau.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:33 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Vind het maar een matige trainer die beter als assistent kan blijven werken.
Bwin lijkt me sterk.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:18 schreef wspa_ het volgende:
[..]
Zou wel een mooie Nederlandse sponsor zijn, mits blauw logo. Las laatst iets over Gazprom, Fly Emirated, Bwin of AON mja geruchten..
Hoezo?quote:
Is volgens mij niet geheel legaal in Nederland. Zie: http://www.nu.nl/internet(...)-ondanks-verbod.htmlquote:
Vanaf 1 januari 2015 mag het online gokken ook worden aangeboden door andere spelers dan de Nederlandse overheid. NL staat dus op het punt van een online gokoorlog. Ik kan me goed voorstellen dat sponsoring van de grootste club van het land dan bijzonder interessant is.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:51 schreef Reemi het volgende:
[..]
Is volgens mij niet geheel legaal in Nederland. Zie: http://www.nu.nl/internet(...)-ondanks-verbod.html
En Aegon stopt in 2014. Halfjaartje zonder sponsor spelen, prima.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:53 schreef Dven het volgende:
[..]
Vanaf 1 januari 2015 mag het online gokken ook worden aangeboden door andere spelers dan de Nederlandse overheid. NL staat dus op het punt van een online gokoorlog. Ik kan me goed voorstellen dat sponsoring van de grootste club van het land dan bijzonder interessant is.
Zou mooi zijn als ze dan in juli met een shirt beginnen zonder iets eropquote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:53 schreef Dven het volgende:
[..]
Vanaf 1 januari 2015 mag het online gokken ook worden aangeboden door andere spelers dan de Nederlandse overheid. NL staat dus op het punt van een online gokoorlog. Ik kan me goed voorstellen dat sponsoring van de grootste club van het land dan bijzonder interessant is.
Als ze maar betalen mag het wel leeg voor 6 maanden tochquote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:53 schreef Reemi het volgende:
[..]
En Aegon stopt in 2014. Halfjaartje zonder sponsor spelen, prima.
Graag zelfsquote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als ze maar betalen mag het wel leeg voor 6 maanden toch
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:53 schreef Reemi het volgende:
[..]
En Aegon stopt in 2014. Halfjaartje zonder sponsor spelen, prima.
Sponsor mag je wel gewoon zijn. Half jaar geen sponsor klinkt prima maar ze zullen er dan gewoon op staan. Zeker omdat de uitrol natuurlijk veel eerder zal geschieden dan 1 januari 2015quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als ze dan in juli met een shirt beginnen zonder iets erop
Ik weet niet of dat wel mag zolang het niet legaal is, sponsoren uiteraard wel, maar reclame uitingen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:57 schreef Dven het volgende:
[..]
[..]
Sponsor mag je wel gewoon zijn. Half jaar geen sponsor klinkt prima maar ze zullen er dan gewoon op staan. Zeker omdat de uitrol natuurlijk veel eerder zal geschieden dan 1 januari 2015
Er is al eens aangegeven dat dat zonder problemen mogelijk is. Zal de bron wel even opzoeken. Maar ik twijfel er niet eens aan dat Bwin graag Ajax zou willen sponseren. Grote club, relatief veel (inter)nationale aandacht, gevestigd in een land waar de markt voor het online gokken geopend gaat worden (tientallen miljoenen vallen te winnen) en de huidige hoofdsponsor vertrekt slechts een half jaar voordat het online gokken gelegaliseerd is.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat wel mag zolang het niet legaal is, sponsoren uiteraard wel, maar reclame uitingen.
Nee. Volgens mij werd dat afgeplakt.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Buitenlandse clubs mogen hier toch ook gewoon met Betwin adverteren. Er zullen vast wel CL wedstrijden zijn geweest met Betwin shirt sponsor
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:13 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Nee. Volgens mij werd dat afgeplakt.
Kortom, de ene keer wel en de andere keer niet?!?quote:
Snap het ook niet.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Kortom, de ene keer wel en de andere keer niet?!?
nu al zin in 2015quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:53 schreef Dven het volgende:
[..]
Ehm, nee....quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Die foto van Dven is waarschijnlijk een foto van de uitwedstrijd
Real in het blauw bij een thuiswedstrijd?????quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja. Ik zal het compleet begrijpen als in Spanje Ajax in het thuistenue speelt terwijl Real Madrid het uitshirt draagt. En dat ze Bernabeu de look van de Arena geven.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
En in Bernabeu zitten al helemaal geen open hoeken..quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:20 schreef Omega het volgende:
[..]
Real in het blauw bij een thuiswedstrijd?????
Dat is dan de vierde keer op rij meen ik? Geloof dat ze nu al het record in handen hebben van meest tegen elkaar loten achter elkaar. Dan wordt het helemaal onbreekbaarquote:
Ze spelen dan iig niet met bwin op het shirt.quote:
de kans was 3 jaar terug 0,25 procent en is nu gewoon 12,5quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is dan de vierde keer op rij meen ik? Geloof dat ze nu al het record in handen hebben van meest tegen elkaar loten achter elkaar. Dan wordt het helemaal onbreekbaar
ah dat scheelt een hoopquote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:25 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Ze spelen dan iig niet met bwin op het shirt.
Misschien toch een keertje een punt pakken tegen die Spanjolen.quote:
Meleg onze nieuwe rechtsbuiten hopelijk.twitter:AFCAjax twitterde op zaterdag 29-06-2013 om 13:21:32Putten - Ajax (14:30): Ajax 1e helft: Cillessen; Ligeon, Veltman, Denswil, Boilesen; Poulsen, Klaassen, Serero; Meleg, Sana, Boerrigter. reageer retweet
twitter:AFCAjax twitterde op zaterdag 29-06-2013 om 13:23:40En zo wil Ajax in 2e helft spelen: Van der Hart; Tete, Sporkslede, Nieuwpoort, Koppers; Boccara, Bazoer, De Kamps; Lukoki, Van Kessel, De Sa reageer retweet
Gaat niks worden natuurlijk, een middenveld bestaande uit 3 verdedigende middenvelders.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:27 schreef Kopsterk het volgende:
[..]
Ben ik persoonlijk juist benieuwd naar.
Dit dus. Elk jaar hetzelfde verhaalquote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:27 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Gaat niks worden natuurlijk, een middenveld bestaande uit 3 verdedigende middenvelders.
Maakt mij niet zoveel uit. Het gaat mij er vooral om dat ik Bazoer en Boccara aan het werk kan zien.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:27 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Gaat niks worden natuurlijk, een middenveld bestaande uit 3 verdedigende middenvelders.
zonder eriksenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:47 schreef Tyron het volgende:
deze wedstrijd zal veel zeggen over de rest van het seizoen
het is alles of niets
gaat 'm inderdaad niet worden vandaag danquote:
Opmerking van het jaar ditquote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Superster Maher komt waarschijnlijk niet , interesse in Lerin fucking Duarte. Nee wordt niks. Tussenjaartje. Net als afgelopen seizoen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:49 schreef Tyron het volgende:
[..]
gaat 'm inderdaad niet worden vandaag dan
helaas, psv zal dit seizoen weer de kampioenfavoriet zijn
ik denk dat anderewereld en fer meer blijvenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:55 schreef ejfaar het volgende:
Beter gaan Alderweireld/Vermeer/Eriksen snel weg of tekenen ze direct bij. Dit schiet niet op zo. Last minute vertrekken en geen vervanger kunnen halen.
Oké man, leuk voor je.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:59 schreef JanCees het volgende:
[..]
Veel dommer kan een opmerking niet worden
Ben benieuwd of iedereen die nu een seizoen heeft gekocht het morgen kwijt is.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Overmogen nieuwe abonnementen voor Ajax Exclusive TV trouwens. 15 euro voor het hele seizoen.
Tete, Boccara, Bazoer zijn nog wel interessant. Wel erg veel verdedigende middenvelders op het middenveld de tweede helft met Boccara, De Kamps en Sporkskledequote:
Ik denk het wel, ik heb expres gewacht met het kopen van een seizoen abo omdat het niet duidelijk op de website stond of het nou echt tot de 30ste was of gewoon een jaar lang door.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:03 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ben benieuwd of iedereen die nu een seizoen heeft gekocht het morgen kwijt is.
Ze hadden de site wel even mogen updaten.
We moeten Putten niet onderschatten. Het moet verdedigend dus goed staan.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:03 schreef Syntix het volgende:
[..]
Tete, Boccara, Bazoer zijn nog wel interessant. Wel erg veel verdedigende middenvelders op het middenveld de tweede helft met Boccara, De Kamps en Sporksklede
Zitten soms interessante wedstrijden tussen, persconferenties en het is een steuntje voor de clubquote:
Bazoer staat op het middenveld, Sporkslede rechts achterin.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:03 schreef Syntix het volgende:
[..]
Tete, Boccara, Bazoer zijn nog wel interessant. Wel erg veel verdedigende middenvelders op het middenveld de tweede helft met Boccara, De Kamps en Sporksklede
Ah ze gaan door met het experiment Bazoer op VM dus. Alsnog staat ie met Boccara en De Kamps met twee andere VMs op het middenveld.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:06 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Bazoer staat op het middenveld, Sporkslede rechts achterin.
"krijg je een seizoen lang (19 juni 2012 tot en met 30 juni 2013) exclusief toegang tot alle video's."quote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik denk het wel, ik heb expres gewacht met het kopen van een seizoen abo omdat het niet duidelijk op de website stond of het nou echt tot de 30ste was of gewoon een jaar lang door.
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:11 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
"krijg je een seizoen lang (19 juni 2012 tot en met 30 juni 2013) exclusief toegang tot alle video's."
Duidelijker dan dit kan niet volgens mij, alleen niet zo handig als de eerste wedstrijd op 29 juni is.
Mja dat hebben ze begin vorig seizoen er waarschijnlijk op gegooid zonder na te denken over wanneer het volgend seizoen zal beginnen. Ze zullen hoogstwaarschijnlijk coulant zijn en het laten doorlopen maar ik wacht wel even.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:11 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
"krijg je een seizoen lang (19 juni 2012 tot en met 30 juni 2013) exclusief toegang tot alle video's."
Duidelijker dan dit kan niet volgens mij, alleen niet zo handig als de eerste wedstrijd op 29 juni is.
Dat betwijfel ikquote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Mja dat hebben ze begin vorig seizoen er waarschijnlijk op gegooid zonder na te denken over wanneer het volgend seizoen zal beginnen. Ze zullen hoogstwaarschijnlijk coulant zijn en het laten doorlopen maar ik wacht wel even.
Boilesen valt me tot nu toe zeer positief op ja. Maarja, hij heeft verdedigend nog 0,0 te doen gehad.quote:
Als Boilesen fit blijft dan is hij echt een stuk beter dan Blind.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:50 schreef Kopsterk het volgende:
[..]
Boilesen valt me tot nu toe zeer positief op ja. Maarja, hij heeft verdedigend nog 0,0 te doen gehad.
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:54 schreef Reemi het volgende:
Meleg krult er even in één keer een hoekschop in![]()
Hoe is de kwaliteit op ajax.nl bij jou dan? Ik heb het hele doelpunt niet gezienquote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:55 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ik neem het niet op, moet ik na de wedstrijd even maken.
Ik ook niet, daarom neem ik ook niks op.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:59 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Hoe is de kwaliteit op ajax.nl bij jou dan? Ik heb het hele doelpunt niet gezien
Haha ok, is dat normaal ook zo? Heb wel eens eerder een wedstrijd van Jong Ajax proberen te kijken en dat was ook al niet denderend, maar normaal heb jij wel redelijke goede kwaliteit gifjes.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:00 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ik ook niet, daarom neem ik ook niks op.
Normaal is het veel beter.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:02 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Haha ok, is dat normaal ook zo? Heb wel eens eerder een wedstrijd van Jong Ajax proberen te kijken en dat was ook al niet denderend, maar normaal heb jij wel redelijke goede kwaliteit gifjes.
Hij was precies tijdens de goal aan het bufferenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:59 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Hoe is de kwaliteit op ajax.nl bij jou dan? Ik heb het hele doelpunt niet gezien
Staat genoteerd, volgende graag.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:05 schreef Krunep het volgende:
Ik verveel me en deze wedstrijd is niet op Eredivisie Live te zien, kan geen stream vinden en heb geen Ajax exclusive.
Dat is altijd met streams en voetbalwedstrijden, tijdens goals, vrije trappen, corners etc. altijd bufferen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:04 schreef Reemi het volgende:
[..]
Hij was precies tijdens de goal aan het bufferen
Moeilijk snelquote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:08 schreef Kopsterk het volgende:
Ligeon is echt moeilijk snel. De tering.
Geniaal inderdaad.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:08 schreef Kopsterk het volgende:
Goed argumentquote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:10 schreef ejfaar het volgende:
Ik stel voor Cilessen eerste keeper te maken
Kan nergens een stream vinden, hij is wel te zien op Ajax exclusive, maarja daar moet je ook maar net een abbo op hebben.quote:
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:18 schreef Krunep het volgende:
[..]
Kan nergens een stream vinden, hij is wel te zien op Ajax exclusive, maarja daar moet je ook maar net een abbo op hebben.
Bijnaam van hem was in de A1 niet zomaar 'Speedy'quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:08 schreef Kopsterk het volgende:
63.78% volgens mijn berekeningen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:50 schreef MouzurX het volgende:
Hoe groot is de kans nou eigenlijk dat eriksen en de jong weg gaan?
50%quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:50 schreef MouzurX het volgende:
Hoe groot is de kans nou eigenlijk dat eriksen en de jong weg gaan?
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:44 schreef j0rdiiii het volgende:
Ajax.nl - Hoe werkt een live-uitzending?
aha
Kunnen ze niet gewoon via de internetverbinding van de vereniging het eea online streamen en als backup 3g gebruiken? Of is dat te makkelijk gedachtquote:De WMT-zender bestaat uit acht verschillende sim-kaarten die het signaal vanaf de camera versturen. De mate van bereik is daardoor gelijk aan een 3G-verbinding op een mobiele telefoon. Met als verschil dat het signaal vele malen sterker is. Net als mobiel internet kan het echter wel eens gebeuren dat de verbinding korte tijd wegvalt. Dit verklaart dat een live-uitzending op Ajax TV wel eens kan haperen. Het alternatief is een satellietverbinding, maar qua kosten is dit voorlopig alleen weggelegd voor televisiezenders.
Alsof er niet tegenwoordig overal glasvezel ligtquote:Op zaterdag 29 juni 2013 16:04 schreef Catch22- het volgende:
Denk dat 3g betrouwbaarder is dan de hampele verbindingen op sportparken
Ligt zeker niet overal nee, ook niet bij deze club. Moet niet vergeten dat veel clubs redelijk afgelegen liggen, zoals ook deze. In de bebouwde kom van Putten is er wel glasvezel, maar deze club ligt er vlak buiten.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 16:10 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Alsof er niet tegenwoordig overal glasvezel ligtSommige clubs niet idd, maar SDC Putten is niet een klein clubje uit "de regio"
Was het maar zo'n feest.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 16:10 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Alsof er niet tegenwoordig overal glasvezel ligtSommige clubs niet idd, maar SDC Putten is niet een klein clubje uit "de regio"
j0rdii houdt er een andere mening op naquote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:17 schreef vulgarismagistralis het volgende:
Ajax exclusive was niet om aan te zien van de vijf doelpunten heb ik er geen kunnen zien..
Dan is het maar een paar euro s - maar je wordt wel ziek van dit geknoei.
Een afraader voor wie die overweegt aan te schaffen!
Glasvezel is idd een beetje hoog gegrepen, maar een fatsoenlijke internetverbinding die stabieler is als deze 3g troep die is er zeker op elke club. Gezien alles in de A-categorie tegenwoordig digitaal gaat / moet.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 16:39 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Ligt zeker niet overal nee, ook niet bij deze club. Moet niet vergeten dat veel clubs redelijk afgelegen liggen, zoals ook deze. In de bebouwde kom van Putten is er wel glasvezel, maar deze club ligt er vlak buiten.
Kan dus beter werken, alleen als dat een (te) dure installatie is, waarom niet gebruik maken van de faciliteiten waar je op dat moment bent? Maar goed ik ga er niet verder over zeurenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:29 schreef Wessiej het volgende:
Uhm, dat 3g-gebeuren gebruikt de NOS en RTL ook he voor hun liveuitzendingen, Livell, search for it.
Putten kampioenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:52 schreef Tyron het volgende:
als we maar met 4-1 van putten kunnen winnen zie ik het somber in voor de rest van het seizoen
jammer jongens
Bazoer, Tete dus meequote:De twintig spelers en drie keepers die meereizen naar Oostenrijk zijn:
Toby Alderweireld
Derk Boerrigter
Kolbeinn Sigthórsson
Niklas Moisander
Siem de Jong
Christian Eriksen
Davy Klaassen
Joël Veltman
Christian Poulsen
Viktor Fischer
Lasse Schöne
Lucas Andersen
Danny Hoesen
Thulani Serero
Riechedly Bazoer
Kenny Tete
Kenneth Vermeer
Stefano Denswil
Fabian Sporkslede
Ruben Ligeon
Dico Koppers
Nicolai Boilesen
Dejan Meleg
Tobias Sana
Mickey van der Hart
Jasper Cillessen
is een gedoe en te veel afhankelijk van de bestaande infrastructuurquote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:36 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Kan dus beter werken, alleen als dat een (te) dure installatie is, waarom niet gebruik maken van de faciliteiten waar je op dat moment bent? Maar goed ik ga er niet verder over zeuren, Jong Ajax ga ik gewoon bijna altijd heen en andere wedstrijden spelen zich meestal af als ik zelf moet spelen, dus heb er ook amper tijd voor
.
Ik denk dat j0rdii een paar aandeeltjes teveel heeft gekocht.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:19 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
j0rdii houdt er een andere mening op na
Werkt normaal gesproken prima inderdaad.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:19 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
j0rdii houdt er een andere mening op na
Oefenwedstrijden nemen als referentiequote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:52 schreef Tyron het volgende:
als we maar met 4-1 van putten kunnen winnen zie ik het somber in voor de rest van het seizoen
jammer jongens
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:14 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Oefenwedstrijden nemen als referentie
quote:De Boer neemt Boccara niet mee naar Oostenrijk
Een week in de voorbereiding is het tijd voor de eerste schifting. Jong Ajax begint ook aan de voorbereiding en dus moet Frank de Boer nu al keuzes maken. Die keuzes pakken nadelig uit voor Ilan Boccara.
De Nederlandse Fransman kwam vorige zomer naar Ajax en debuteerde zelfs al in het eerste elftal, maar een vaste basisplek wist hij niet te veroveren. Hij raakte zelfs een beetje uit beeld en een rugblessure hielp ook al niet mee.
Nieuw seizoen, nieuwe kansen. En gelijk een flinke teleurstelling. “De trainer vertelde me dat ik niet mee ga. Ik moet me op de positie van nummer zes richten, maar er is veel concurrentie. Dit is een tegenvaller, maar ik ga keihard knokken bij Jong Ajax voor mijn kans,” aldus Boccara in gesprek met Ajax Life.
Ook Marvin Höner en Sam Hendriks gaan niet mee. “Ik moet nog drie spelers vertellen dat ze wel meegaan en aan drie anderen dat ze zijn afgevallen,” aldus De Boer zelf. “Ik wil een week lang werken met twintig veldspelers en drie keepers.”
De Boer oordeelde kort over enkele jongelingen. De trainer vond Riechedly Bazoer 'volwassen spelen, omschreef Kenny Tete als 'gretig' en noemde Dejan Meleg een 'sierlijke speler' die het beste op rechtsbuiten kan voetballen.
Tot slot is de trainer blij met het herstel van Nicolai Boilesen en Davy Klaassen, die vrijwel geheel vorig seizoen moesten missen vanwege blessures. “Ik ben blij dat ze er weer zijn, maar het zou raar zijn als beiden dit seizoen gelijk alweer dertig volledige wedstrijden spelen.”
quote:De Boer vergelijkt foto’s: ‘Hij is een totaal andere jongen geworden’
De supporters aan de zijlijn hadden waarschijnlijk dubbele cijfers verwacht, maar Ajax won de oefenwedstrijd tegen SDC Putten slechts met 0-4. Trainer Frank de Boer was na afloop overigens wél tevreden en dat kwam vooral doordat Nicolai Boilesen en Davy Klaassen, die vorig seizoen vooral geblesseerd waren, doel troffen en dus weer wat minuten in de benen speelden.
De Deense linksachter kampte met hamstringblessures en speelde vorig seizoen niet één wedstrijd in de hoofdmacht van het Amsterdamse kampioenselftal. “Als je een foto van anderhalf jaar geleden naast een huidige foto van Boilesen houdt, dan zie je een totaal andere jongen. Hij is weliswaar een lange tijd uitgeschakeld geweest, maar tijdens zijn revalidatie is hij fysiek gezien een echte kerel geworden”, citeert Voetbal International de coach.
In de testwedstrijd kwamen ook Dejan Meleg en Jody Lukoki tot scoren, terwijl Riechedly Bazoer en een andere debutant Kenny Tete ook hun opwachting maakten. Zij gaan maandag mee op trainingskamp naar het Oostenrijkse Stubaital. Dan haken de internationals, behalve Daley Blind en Ricardo van Rhijn, ook weer aan bij Ajax.
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:14 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Oefenwedstrijden nemen als referentie
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 20:08 schreef Devv het volgende:
Het gaat weer eens een tussenjaar worden. En alweer geen landskampioen.
Primaquote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:10 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Geen Lukoki en de Sa... Meleg de nieuwe rechtsbuiten?
Als je naar de kwaliteit van die buitenspelers kijkt, is dat ook niet meer dan terecht natuurlijk. Wat een drama.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:36 schreef Syntix het volgende:
[..]
PrimaWeg met de middelmaat. Wel opvallend dat alle buitenspelers uit de jeugd gaan afvallen. Ebecilio/Lukoki/De Sa/Özbiliz
obiliz is inmiddels wel op nivoquote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:47 schreef Sanders86 het volgende:
[..]
Als je naar de kwaliteit van die buitenspelers kijkt, is dat ook niet meer dan terecht natuurlijk. Wat een drama.
Tja, als dat moet gaan meten met spelers als Alba, Bale, Ribery of Robben...quote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:36 schreef Syntix het volgende:
[..]
PrimaWeg met de middelmaat. Wel opvallend dat alle buitenspelers uit de jeugd gaan afvallen. Ebecilio/Lukoki/De Sa/Özbiliz
Idd, dramatischquote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:58 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Tja, als dat moet gaan meten met spelers als Alba, Bale, Ribery of Robben...
Dennis Schulpquote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:59 schreef Pedroso het volgende:
Wanneer heeft Ajax zijn laatste fatsoenlijke spits opgeleid ? Kluivert ?
Sowieso zijn er bar weinig aanvallers doorgebroken de laatste pakweg 10 jaar. Dat gaat met de nieuwe aanpak hoogstwaarschijnlijk (hopelijk) beter worden.
5-10 jaar voordat het goed gaat komen. We hebben al een klein voorproefje gehad denk ik met Hoesen die in een half jaar/1 jaar tijd zoveel vooruit is gegaan met persoonlijke begeleiding.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:59 schreef Pedroso het volgende:
Wanneer heeft Ajax zijn laatste fatsoenlijke spits opgeleid ? Kluivert ?
Sowieso zijn er bar weinig aanvallers doorgebroken de laatste pakweg 10 jaar. Dat gaat met de nieuwe aanpak hoogstwaarschijnlijk (hopelijk) beter worden.
Ja ok, maar toch. Vroeger hadden we Overmars, Keizer etc etc...quote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:00 schreef Syntix het volgende:
[..]
Idd, dramatischDat zal elke Ajacied ook wel aangeven. Al zijn de namen die je noemt natuurlijk wel wereldtop.
De nieuwe Bergkampquote:
Past in Schulp, Splinter , Wooter rijtje jaquote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:04 schreef Pedroso het volgende:
[..]
De nieuwe Bergkamp![]()
Helaas alleen qua uiterlijk.
Overigens vind ik Klaassen ook zo'n type. Hoor je over 5 jaar waarschijnlijk ook weinig van.
Zonde dat hem dat bij Ajax niet lukte. Die gaat op zeker deze zomer of anders volgende wel naar een topclub in Rusland.quote:
Buitenspelers gaat de komende jaren al interessant worden. Kishna, Bousbiba en El-Ghazi als 2e jaars A junioren. Dekker, Hakimzadeh en Cerny als 2e jaars B junioren.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:02 schreef Syntix het volgende:
[..]
5-10 jaar voordat het goed gaat komen. We hebben al een klein voorproefje gehad denk ik met Hoesen die in een half jaar/1 jaar tijd zoveel vooruit is gegaan met persoonlijke begeleiding.
Werd ook wel erg vroeg afgeschreven bij Ajax overigens, door de supporters zeker.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:39 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Zonde dat hem dat bij Ajax niet lukte. Die gaat op zeker deze zomer of anders volgende wel naar een topclub in Rusland.
Tja, er waren er ook genoeg die altijd meer zagen in Ozbiliz dan Ebecilio.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 23:01 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Werd ook wel erg vroeg afgeschreven bij Ajax overigens, door de supporters zeker.
Allemaal haters ineens.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 23:24 schreef Smoofie het volgende:
Waarom gaat boccara niet mee op trainingsjamp?
quote:De Boer: 'Hoop dat Eriksen verlengt'
Ajax was zaterdagmiddag zoals verwacht een maatje te groot voor de amateurs van SDC Putten. In Putten werd er met 1-4 gewonnen en maakten Davy Klaassen en Nicolai Boilesen na lang blessureleed hun rentree in de hoofdmacht.
Trainer Frank de Boer was grotendeels tevreden over het spel van de Amsterdammers. "Er was een groot verschil tussen de eerste en de tweede helft. De eerste helft was heel goed. Daarna was het ietsje minder, maar qua beleving en aanvalsspel ben ik zeer tevreden."
De 43-jarige oefenmeester had Klaassen centraal op het middenveld geposteerd en zag de jongeling in zijn ijver af en toe de verkeerde keuzes maken. "Hij is enthousiast en heeft een tijd niet gespeeld. Hij is nog een beetje zoekende op zijn positie en af en toe liep hij de ruimtes dicht. Dat is ook normaal, want hij is van origine een meer aanvallende middenvelder."
De Boer waakt voor overbelasting bij zowel Klaassen als Boilesen. "Het zou heel raar zijn als zij ineens dertig wedstrijden gaan spelen. Ik zal met deze jongens zeker rekening gaan houden, zoals ik dat afgelopen seizoen met Kolbeinn Sigthorsson en nog een paar andere jongens heb gedaan."
Over het spel van Boilesen toonde De Boer zich verheugd. "Daar ben ik hartstikke blij mee, maar we moeten ons realiseren dat hij er anderhalf jaar uit is geweest. Straks gaan we om de drie dagen spelen en dan is het wachten op het moment dat het verkeerd gaat, dus daar gaan we heel voorzichtig mee om."
Foto's
Met de terugkeer van het duo heeft de Ajax-trainer er voor zijn gevoel twee nieuwe spelers bij. "Ze hebben het hele jaar niet meegetraind en maken nu de keuze lastig voor wie er op de bank komt en wie er speelt. Maar dat is natuurlijk ook goed, want dat zorgt voor een hoger niveau op de training en in de wedstrijden."
"Voetballend hebben Davy en Nicolai zich de afgelopen tijd niet ontwikkeld, maar fysiek wel. Als je foto's naast elkaar zet van de Boilesen van toen en de Boilesen van nu; dat is echt een wereld van verschil. Hij is echt een kerel geworden."
Maandag vertrek Ajax naar Oostenrijk voor een trainingskamp. "Er gaan 23 spelers mee, plus drie keepers", aldus De Boer. "Ik moet nog aan drie jongens vertellen dat ze niet mee gaan en aan drie jongens vertellen dat ze wél meegaan. Alle internationals die nog terugkomen gaan zeker weten mee."
Eriksen
"Ja, ook Christian Eriksen moet zich gewoon melden", vertelt de oefenmeester over de Deense middenvelder, die nog vakantie heeft en veelvuldig in verband wordt gebracht met een transfer. "Een nieuw contract voor hem? Ik hoop het. Hij weet dat wij dat graag willen, dus het is aan Christian. Bij Siem de Jong is dat ook zo. Zoals het er nu naar uit ziet verwacht ik geen transfers, het is vrij stil.''
Ook over de huidige transferontwikkelingen bij PSV had de oefenmeester een mening. Onlangs werden Jeremain Lens, Dries Mertens en Erik Pieters verkocht door de Eindhovenaren. "Ik denk dat dat uiteindelijk een goede keuze is, hoewel Lens en Mertens natuurlijk wel bepalende spelers zijn geweest."
"Het is lastig in te schatten hoe sterk PSV is. Ze hebben vooralsnog jong ingekocht en het is afwachten of die jongens het 34 wedstrijden achter elkaar vol kunnen houden. Wij hebben de laatste drie jaar ook jong ingekocht en we zijn drie keer kampioen geworden. Ik hoop voor PSV dat het bij hun ook beter gaat." Met een knipoog: "Maar natuurlijk niet dat ze eerste worden."
Kan me niet voorstellen dat een Sana of Sporkslede beter zijn.quote:Op zondag 30 juni 2013 01:25 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Zegt wel iets dat hij er niet bij is lijkt me
Waarom zit hij er niet bij dan? Hij werd hier zo ontzettend gehyped maar ik heb er nog vrij weinig van terug gezien helaas.quote:Op zondag 30 juni 2013 01:33 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat een Sana of Sporkslede beter zijn.
Je maakt dan ook maar een selectie uit 30 jaar. Het beste wat Ajax ooit heeft gehad. Ga er maar eens tegenover staan.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:02 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ja ok, maar toch. Vroeger hadden we Overmars, Keizer etc etc...
Daar ga ik nog over nadenkenquote:Op zondag 30 juni 2013 02:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Je maakt dan ook maar een selectie uit 30 jaar. Het beste wat Ajax ooit heeft gehad. Ga er maar eens tegenover staan.
Omdat De Boer maar een groep van 20 spelers mee wil nemen en er op zijn plek al een paar spelers staan.quote:Op zondag 30 juni 2013 01:41 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Waarom zit hij er niet bij dan? Hij werd hier zo ontzettend gehyped maar ik heb er nog vrij weinig van terug gezien helaas.
Die spelen toch niet op dezelfde positiequote:Op zondag 30 juni 2013 01:33 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat een Sana of Sporkslede beter zijn.
Aparte vergelijking van Smoofie inderdaad.quote:Op zondag 30 juni 2013 09:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die spelen toch niet op dezelfde positie
6 is CVM.quote:Op zondag 30 juni 2013 10:02 schreef Tarado het volgende:
Ik dacht trouwens dat positie 6 voor rechtshalf stond of klopt dat niet?
Dus misschien toch niet zo goedquote:Op zondag 30 juni 2013 09:48 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Omdat De Boer maar een groep van 20 spelers mee wil nemen en er op zijn plek al een paar spelers staan.
sporkslede speelt wel op dezelfde positiequote:Op zondag 30 juni 2013 09:52 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Aparte vergelijking van Smoofie inderdaad.
Ik weet niet wie er nog meer zijn voor die positie maar Poulsen is natuurlijk een zekerheidje, dan heb je Schöne ook nog die er kan spelenquote:
Bedoel die Sana.quote:Op zondag 30 juni 2013 11:24 schreef Adames het volgende:
[..]
sporkslede speelt wel op dezelfde positie
Bazoer speelt er ook toch (al was hij centrum verdediger) gisteren bijvoorbeeld?quote:Op zondag 30 juni 2013 11:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik weet niet wie er nog meer zijn voor die positie maar Poulsen is natuurlijk een zekerheidje, dan heb je Schöne ook nog die er kan spelen
Iig veel concurrentie voor die plekquote:Op zondag 30 juni 2013 11:29 schreef Omega het volgende:
[..]
Bazoer speelt er ook toch (al was hij centrum verdediger) gisteren bijvoorbeeld?
grote groep ja met boccara, sporkslede, bazoer, poulsen en schone. en dan zou blind ook nog kunnenquote:Op zondag 30 juni 2013 11:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik weet niet wie er nog meer zijn voor die positie maar Poulsen is natuurlijk een zekerheidje, dan heb je Schöne ook nog die er kan spelen
Denk niet dat ze dat gaan doenquote:Op zondag 30 juni 2013 12:24 schreef Catch22- het volgende:
Met de punt naar voren en 1 voetballende cvm (blind, sporkslede) die kan inschuiven kan ook altijd nog.
Nee hoor, het systeem ligt behoorlijk vast onder De Boer.quote:Op zondag 30 juni 2013 12:24 schreef Catch22- het volgende:
Met de punt naar voren en 1 voetballende cvm (blind, sporkslede) die kan inschuiven kan ook altijd nog.
Ah weer eigen jeugd erbij.quote:
Ik geef alleen mijn mening...quote:Op zondag 30 juni 2013 14:56 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Zeg zou je hier niet willen trollen alsjeblieft.
Niet op reageren. RubenSosa is zo'n typisch PSV'ertje dus gewoon rustig dood laten bloeden. Weet nog niet eens goed wat een 'mening' inhoudt. Zegt al genoegquote:Op zondag 30 juni 2013 14:56 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Zeg zou je hier niet willen trollen alsjeblieft.
Dat is de enige manier om grote talenten nog bij Ajax te laten spelen. Dus prima beleid. Slaagt er eentje of misschien twee heb je het geld al ruimschoots terug verdient.quote:Op zondag 30 juni 2013 15:01 schreef MouzurX het volgende:
Je kan het misschien geen eigen jeugd noemen, maar Ajax doet wel iets anders dan andere clubs. Ze focussen op jeugd die nog niet volledig in het eerste elftal kunnen spelen maar waar wel al van is gebleken dat ze talent hebben. Dan ontwikkelen ze die 3 jaar door in eigen systeem en kunnen ze in het eerste meedraaien zonder dat ze een vermogen hebben gekost.
Dit is anders dan jeugd van Nederlandse bodem compleet opleiden tot voetballer, maar dit kost teveel/levert niet genoeg talenten op.
En dat je nog een opleidingsvergoeding krijgt bij doorverkoop. Eigen jeugdquote:Op zondag 30 juni 2013 15:02 schreef Monolith het volgende:
Het voordeel is dat we dit soort spelers als ze niet renderen over een aantal jaar gewoon aan PSV kunnen slijten.
Dat eigen jeugd noemen komt toch vooral van de media en supporters van andere clubs.quote:Op zondag 30 juni 2013 15:04 schreef MouzurX het volgende:
En dan heb je het verhaal van ja maar dat is toch ook geen eigen jeugd...
Naja vind er van wat je wilt, ajax moet ze zelf wel eerst nog 3 jaar opleiden waaruit dan blijkt of ze het uberhaupt halen in het eerste. Dit is anders dan een speler kopen die direct in het eerste kan.
Al is het vaak geen gok meer. Toen een Fischer of een Eriksen werden gekocht, was allang duidelijk dat deze het 1e (snel) zouden halen. Bazoer is straks toch ook geen (eigen)jeugd te noemen?quote:Op zondag 30 juni 2013 15:04 schreef MouzurX het volgende:
En dan heb je het verhaal van ja maar dat is toch ook geen eigen jeugd...
Naja vind er van wat je wilt, ajax moet ze zelf wel eerst nog 3 jaar opleiden waaruit dan blijkt of ze het uberhaupt halen in het eerste. Dit is anders dan een speler kopen die direct in het eerste kan.
Het is maar wat je vaak vindt. Enkelen zijn idd een gok met een redelijk goede kans, of een lage standaarddeviatie om het zo maar te zeggen. Maar er zijn nu toch veel jeugdspelers waarop veel users zitten te zeuren dat ze nooit top zullen worden,quote:Op zondag 30 juni 2013 15:10 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Al is het vaak geen gok meer. Toen een Fischer of een Eriksen werden gekocht, was allang duidelijk dat deze het 1e (snel) zouden halen. Bazoer is straks toch ook geen (eigen)jeugd te noemen?
Maar wel volledige opleidingsvergoedingquote:Op zondag 30 juni 2013 15:10 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Al is het vaak geen gok meer. Toen een Fischer of een Eriksen werden gekocht, was allang duidelijk dat deze het 1e (snel) zouden halen. Bazoer is straks toch ook geen (eigen)jeugd te noemen?
Blessures daargelaten wel ja. Al vind ik Bazoer van wat ik heb gezien voetballend nog niet zo goed als dat ik gedacht had.quote:Op zondag 30 juni 2013 15:10 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Is echt afwachten natuurlijk of hij nu niet teveel op zijn fysiek teert.quote:Op zondag 30 juni 2013 15:12 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Blessures daargelaten wel ja. Al vind ik Bazoer van wat ik heb gezien voetballend nog niet zo goed als dat ik gedacht had.
Klopt. Maar dat komt ook omdat ze vaak worden worden binnengehaald als 'wereldtalenten'. Waarvan die Mats Rits bv een mooi voorbeeld was, en nu roemloos vertrokken is.quote:Op zondag 30 juni 2013 15:12 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Het is maar wat je vaak vindt. Enkelen zijn idd een gok met een redelijk goede kans, of een lage standaarddeviatie om het zo maar te zeggen. Maar er zijn nu toch veel jeugdspelers waarop veel users zitten te zeuren dat ze nooit top zullen worden,
Breng 'm dan maar weer terugquote:Op zondag 30 juni 2013 15:12 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Blessures daargelaten wel ja. Al vind ik Bazoer van wat ik heb gezien voetballend nog niet zo goed als dat ik gedacht had.
quote:Op zondag 30 juni 2013 15:12 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Maar wel volledige opleidingsvergoeding
Dat zeg je alleen maar zodat je over twee jaar kunt zeggen dat hij bij Ajax pas heeft leren voetballenquote:Op zondag 30 juni 2013 15:12 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
wehehe.quote:Op zondag 30 juni 2013 15:23 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Dat zeg je alleen maar zodat je over twee jaar kunt zeggen dat hij bij Ajax pas heeft leren voetballen
Ik vind het sowieso een CV op dit moment. Vind zijn handelingssnelheid en techniek niet goed genoeg voor een CVM. Maar dat kan hij natuurlijk nog leren.quote:Op zondag 30 juni 2013 15:25 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
wehehe.
Maar serieus, op het middenveld komt hij op dit moment nog kwaliteit te kort. Maar dat kan met de juiste combi van training en wedstrijdervaring onder een hogere weerstand snel opgelost worden als hij die potentie heeft.
Tot nu toe is hij vooral als controleur of rechtshalf opgesteld. Of dat zo is omdat hij op die posities zich moet focussen of om voetballend beter te worden durf ik niet te zeggen.
Die Jupiler League is een prima uitkomst nuquote:Op zondag 30 juni 2013 15:25 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
wehehe.
Maar serieus, op het middenveld komt hij op dit moment nog kwaliteit te kort. Maar dat kan met de juiste combi van training en wedstrijdervaring onder een hogere weerstand snel opgelost worden als hij die potentie heeft.
Tot nu toe is hij vooral als controleur of rechtshalf opgesteld. Of dat zo is omdat hij op die posities zich moet focussen of om voetballend beter te worden durf ik niet te zeggen.
Zeker. Ik snap dat de Jupiler-clubs er van balen, maar voor PSV en Ajax is het perfect voor dit soort jongens. Kunnen ze mooi samen spelen in hun eigen systeem.quote:Op zondag 30 juni 2013 15:38 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Die Jupiler League is een prima uitkomst nu.
Misschien toont Mats Rits juist wel aan dat ook dat dus gewoon opleiden is. Er zijn zat spelers met talent op hun 16e. Een net zo belangrijke fase is 16 t/m 21 en dat is dus ook gewoon opleiden.quote:Op zondag 30 juni 2013 15:22 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat komt ook omdat ze vaak worden worden binnengehaald als 'wereldtalenten'. Waarvan die Mats Rits bv een mooi voorbeeld was, en nu roemloos vertrokken is.
Daarnaast verwacht(te) ik ook snel iets van die Bocara en Andersen te horen.
Imo kan je spelers dan ook pas eigen jeugd noemen als je onbekende gasten zelf gescout en opgeleid hebt. Bazoer blijft gewoon PSV jeugd. Alleen koop je daar niks voor, helaas.
16 is te oud om op te leiden. Dan kan je nog bijschaven, en bijleren, maar de speler is al opgeleid. Het is namelijk al duidelijk dat , en wat zo'n speler kan. Anders trek je 'm ook niet aan . En dan kan alsnog blijken dat zo'n speler tegen verwachting in, er niet gaat komen inderdaad.quote:Op zondag 30 juni 2013 15:43 schreef CaasS het volgende:
[..]
Misschien toont Mats Rits juist wel aan dat ook dat dus gewoon opleiden is. Er zijn zat spelers met talent op hun 16e. Een net zo belangrijke fase is 16 t/m 21 en dat is dus ook gewoon opleiden.
Wanneer is Bazoer eigenlijk bij PSV gekomen?
Je kan dan echt nog wel tactisch opleiden hoor. Is ook best belangrijk.quote:Op zondag 30 juni 2013 15:51 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
16 is te oud om op te leiden. Dan kan je nog bijschaven, en bijleren, maar de speler is al opgeleid. Het is namelijk al duidelijk dat , en wat zo'n speler kan. Anders trek je 'm ook niet aan . En dan kan alsnog blijken dat zo'n speler tegen verwachting in, er niet gaat komen inderdaad.
Bazoer vroeg. In de E of D volgens mij al.
16 Te oud om op te leiden en daarna zeggen dat je nog kan bijleren en bijschaven......dan ben je dus niet opgeleid, maar goed. Bij Messi was waarschijnlijk ook al zichtbaar op zijn 10e wat voor buitengewoon talent het was, maar dat wil niet zeggen dat die jaren die daarop volgen niet verschrikkelijk belangrijk zijn.quote:Op zondag 30 juni 2013 15:51 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
16 is te oud om op te leiden. Dan kan je nog bijschaven, en bijleren, maar de speler is al opgeleid. Het is namelijk al duidelijk dat , en wat zo'n speler kan. Anders trek je 'm ook niet aan . En dan kan alsnog blijken dat zo'n speler tegen verwachting in, er niet gaat komen inderdaad.
Bazoer vroeg. In de E of D volgens mij al.
D1 is onder 13 en zo aflopend.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:13 schreef CaasS het volgende:
E of D betekent 8? 9? Dan heeft hij 6 of 7 jaar bij PSV gevoetbald, 2 of 3 bij zijn amateur team en straks 3 tot 4 bij Ajax als hij 19 a 20 is en dus opgeleid door alle 3 de clubs.
Ok Thnx.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:25 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
D1 is onder 13 en zo aflopend.
[ afbeelding ]
Hier zit natuurlijk een verschil in. Iemand van 25 die kan ook nog bijleren, alleen zal dit minimaal zijn en niet zo snel op technisch of tacktisch vlak zijn. Inzicht bijvoorbeeld, heb je of heb je niet. Iemand van 16 kan bijgeschaafd en bijgeleerd worden, maar in andere proporties dan 8 jaar daarvoor. Het is al duidelijk wat die speler kan, wat zijn sterke en zwakke punten zijn. Dan probeer je daar aan te gaan werken.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:13 schreef CaasS het volgende:
[..]
16 Te oud om op te leiden en daarna zeggen dat je nog kan bijleren en bijschaven......dan ben je dus niet opgeleid, maar goed.
Jij denkt dat scouts hem als enorm talent zagen op zijn 8e? Nee, zo'n spelertje valt natuurlijk op, omdat duidelijk is dat hij beter is dan zijn teamgenootjes. Daarna wordt er met die spelertjes getraind of allerlei vlakken, omdat hun nog wél van alles aangeleerd kan worden. Waarna er weer een hele hoop afvalt. Zo blijven talenten en opvulling over.quote:Bij Messi was waarschijnlijk ook al zichtbaar op zijn 10e wat voor buitengewoon talent het was, maar dat wil niet zeggen dat die jaren die daarop volgen niet verschrikkelijk belangrijk zijn.
En die E of D zegt ook genoeg...waarom denk je dat PSV hem op die leeftijd gehaald heeft? ''Het is namelijk al duidelijk dat zo'n speler talent heeft en al wat kan. Anders trek je hem ook niet aan. En dan kan alsnog blijken dat zo'n speler tegen verwachting in, er niet gaat komen inderdaad''.
E of D betekent 8? 9? Dan heeft hij 6 of 7 jaar bij PSV gevoetbald, 2 of 3 bij zijn amateur team en straks 3 tot 4 bij Ajax als hij 19 a 20 is en dus opgeleid door alle 3 de clubs.
De jongere jaren zijn belangrijker? Dan mogen we zijn amateurclub wel dankbaar zijn aangezien hij daar zeker 2 a 3 jaar heeft gespeeld voordat hij bij PSV terecht kwam.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:31 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Hier zit natuurlijk een verschil in. Iemand van 25 die kan ook nog bijleren, alleen zal dit minimaal zijn en niet zo snel op technisch of tacktisch vlak zijn. Inzicht bijvoorbeeld, heb je of heb je niet. Iemand van 16 kan bijgeschaafd en bijgeleerd worden, maar in andere proporties dan 8 jaar daarvoor. Het is al duidelijk wat die speler kan, wat zijn sterke en zwakke punten zijn. Dan probeer je daar aan te gaan werken.
[..]
Jij denkt dat scouts hem als enorm talent zagen op zijn 8e? Nee, zo'n spelertje valt natuurlijk op, omdat duidelijk is dat hij beter is dan zijn teamgenootjes. Daarna wordt er met die spelertjes getraind of allerlei vlakken, omdat hun nog wél van alles aangeleerd kan worden. Waarna er weer een hele hoop afvalt. Zo blijven talenten en opvulling over.
Vanaf je 8e is er nog zoveel te doen om iets van zo'n spelertje te maken. Op je 16e is het een stuk makkelijker om echt talent te herkennen. Zoals Bazoer ondertussen dus ook al te boek stond.
Oftewel, hij is gewoon opgeleid bij PSV, en bij Ajax nemen ze hem/het over. Je kan inderdaad zeggen dat Ajax hem ( in 2016) 3 jaar opgeleid heeft, maar van enig (zelf)respect is dan geen sprake meer. Daarnaast denk ik dat hij dit, of volgend seizoen al zijn eerste minuten gaat maken. Dus van opleiden is dan al geen sprake meer. Er wordt hem wat bijgeleerd en er wordt met hem getraind ja. Noem het maar zoals je wil.
quote:Op zondag 30 juni 2013 16:41 schreef CaasS het volgende:
[..]
De jongere jaren zijn belangrijker? Dan mogen we zijn amateurclub wel dankbaar zijn aangezien hij daar zeker 2 a 3 jaar heeft gespeeld voordat hij bij PSV terecht kwam.
Principekwestie die Caas graag aan wou gaanquote:Op zondag 30 juni 2013 16:37 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Wat maakt het uit of hij nou bij Ajax of PSV is opgeleid?
Ik zie ook het probleem niet zo, als je geen toppers meer kan halen dan kan je beter potentiële toppers halen, uiteraard zullen er daar wel wat van afvallen maar het financiële risico is er ook naarquote:Op zondag 30 juni 2013 16:37 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Wat maakt het uit of hij nou bij Ajax of PSV is opgeleid?
Maar daar ging het ook niet om. Volgens Caas heeft Ajax bijna net zo'n groot aandeel in de het opleiden van Bazoer als PSV. Waarna je de stempel 'eigen jeugd' erop kan plakken. Daar kon ik me niet helemaal in vindenquote:Op zondag 30 juni 2013 16:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik zie ook het probleem niet zo, als je geen toppers meer kan halen dan kan je beter potentiële toppers halen, uiteraard zullen er daar wel wat van afvallen maar het financiële risico is er ook naar
Ik zeg dat ie wordt opgeleid door zijn amateurclub, PSV en Ajax. Jij zegt dat hij alleen is opgeleid door PSV. Dat vind ik onzin. Je complete opleiding is van belang en als hij op zijn 16e bij Ajax terechtkomt is hij imo ook gedeeltelijk door Ajax opgeleid.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:46 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]Ja
Dan mag je zijn moeder bedanken dat zij hem daar heeft aangemeld. Daarnaast zeg ik niet dat ze belangrijker zijn. Het is alleen heel anders 'opleiden'.
Echt props voor Ajax dat ze zo'n geweldig talent weer voortgebracht hebben inderdaad
[..]
Principekwestie die Caas graag aan wou gaan
Ik ga er vanuit dat hij in die 6 jaar bij PSV meer heeft geleerd dan 2 jaartjes Elinkwijk ja. Het meeste werk is gedaan, waarna Ajax er de vruchten van kan plukken.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:49 schreef CaasS het volgende:
[..]
Ik zeg dat ie wordt opgeleid door zijn amateurclub, PSV en Ajax. Jij zegt dat hij alleen is opgeleid door PSV. Dat vind ik onzin. Je complete opleiding is van belang en als hij op zijn 16e bij Ajax terechtkomt is hij imo ook gedeeltelijk door Ajax opgeleid.
Prima beleid.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:52 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat hij in die 6 jaar bij PSV meer heeft geleerd dan 2 jaartjes Elinkwijk ja. Het meeste werk is gedaan, waarna Ajax er de vruchten van kan plukken.
Je vergeet zijn vader die vroeger met hem ging over trappen die heeft er ook een aandeel in gehad.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:52 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat hij in die 6 jaar bij PSV meer heeft geleerd dan 2 jaartjes Elinkwijk ja. Het meeste werk is gedaan, waarna Ajax er de vruchten van kan plukken.
Is altijd de discussie, er is ook geen standaard voorquote:Op zondag 30 juni 2013 16:49 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Maar daar ging het ook niet om. Volgens Caas heeft Ajax bijna net zo'n groot aandeel in de het opleiden van Bazoer als PSV. Waarna je de stempel 'eigen jeugd' erop kan plakken. Daar kon ik me niet helemaal in vinden
Hij zal vast het meest bij PSV hebben opgestoken, maar je ziet iig in dat hij niet alleen door PSV is opgeleid.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:52 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
quote:Op zondag 30 juni 2013 16:53 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Je vergeet zijn vader die vroeger met hem ging over trappen die heeft er ook een aandeel in gehad.
Jazeker. Dan halen we ze vroeger op. Maar ik denk dat ze dan ook wel buitenlandse toptalenten gaan halen hoor.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit is toch meer een inhaal beleid, als het goed is moet dat minder worden, tenminste in NL.
quote:[Update] Lobotka voor één jaar gehuurd
Stanislav Lobotka zal vannacht afreizen naar Amsterdam om morgen een contract te tekenen bij Ajax. Het management rondom AS Trencin laat aan Ajax Showtime weten dat de middenvelder voor één jaar wordt gehuurd, met een optie tot koop, van de club van Tscheu La Ling.
'Je kent Ling vast en zeker en die is er mee bezig', verklaarde Lobotka's agent eerder telefonisch aan Ajax Showtime, waarna hij toevoegde: 'Het contract kán morgen getekend worden, maar meer mag ik er niet over zeggen.' Niet veel later liet het management rondom de club meer los: 'Stanislav zal voor één jaar worden gehuurd door Ajax. Vanavond zal hij naar Amsterdam vliegen.'
Lobotka is een 18-jarige middenvelder van AS Trencin, waarmee Ajax een samenwerkingsverband heeft. Hij is 1,70 meter lang en speelde afgelopen seizoen 31 wedstrijden in de Cordon Liga. Daarin maakte hij twee treffers en bereidde hij er eentje voor. In 2011 liep de kleine spelmaker al stage in Amsterdam en bij een bezoek aan Slowakije noemde Ronald de Boer opnieuw zijn naam.
In mei tekende Lobotka nog een vierjarig contract bij zijn club, maar wel onder de boodschap dat hij ieder moment weg kan en dat Trencin in dat geval iets aan hem verdient. De Slowaak is na Sam Hendriks en Marvin Höner de derde jonge aanwinst worden voor de landskampioen.
quote:Ajax strikt Slowaaks talent
Ajax heeft een derde talent voor komend seizoen weten te binden. Het betreft de 18-jarige Slowaak Stanislav Lobotka. Eerder tekenden de talentvolle Sam Hendriks (de Graafschap) en de Duitse Marvin Höner al bij de landskampioen.
Middenvelder Lobotka liep in 2011 al eens stage bij Ajax en komt over van AS Trencin, waar Tscheu La Ling eigenaar is en waarmee de Amsterdamse club een samenwerkingsverband heeft.
Als je maar niet gaat hatenquote:Op zondag 30 juni 2013 17:28 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Laten we het daar maar op houden ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |