Meestal wel een beetje nutteloze extra's die je krijgt.quote:Op maandag 22 juli 2013 13:28 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Het is wel leuker als het in je woonplaats is lijkt me. Dan kun je zelf iets meer inschatten hoe het gaat lopen en misschien zitten er leuke extra's aanvast waar je wat aan hebt.
Dat zie je bij GVE nu ook wel meer als je ergens geld aan uitleent krijg je iets.
Jawel dat is idd wel zo,quote:Op maandag 22 juli 2013 13:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Meestal wel een beetje nutteloze extra's die je krijgt.
Een horeca-initiatief in Utrecht heeft bij mij meer interesse dan eenzelfde initiatief in Friesland, niet alleen vanwege de locatie maar ook omdat ik dan makkelijker in kan schatten of de plek goede kans heeft of niet. Daarbij vind ik het op zich wel grappig dat ik dan een keer ergens naar binnen kan lopen waarin ik zelf geïnvesteerd heb. Voor mij is dat ook een reden om aan crowdsourcen te doen, om te investeren in projecten die je interessant vind. Dat daar een mooi rendement aanhangt is soms van ondergeschikt belang.quote:Op maandag 22 juli 2013 13:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maakt dat voor jou serieus verschil waar het gebeuren plaats gaat vinden?
Komt niet zo heel net geloof ik.quote:Op maandag 22 juli 2013 17:25 schreef SCG94 het volgende:
En het geld is overgemaakt van mijn project, willen ze binnen 3 dagen het geld binnen hebben of moet het binnen 3 dagen verzonden zijn? Omdat ik de mail pas na 2 dagen heb gezien nu en het van rabo naar andere bank moet ?
http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/crowdfunding-neemt-vluchtquote:Crowdfunding neemt vlucht
Crowdfunding wordt steeds populairder. Dat is goed nieuws voor kleine bedrijven, want crowdfunding wordt daarmee een steeds beter alternatief voor een lening van de bank. Dat blijkt uit een rapport van het ministerie van Economische Zaken.
Banken zijn steeds huiveriger bij het geven van een lening. Vooral kleine bedrijven hebben daar last van. Crowdfunding biedt mogelijk een oplossing.
Stel je wil een nieuw soort kinderstoeltje op de markt brengen. Een grote groep consumenten leent je daarvoor geld. Daar krijgen ze vervolgens een flinke rente voor terug. Een rente die hoger is dan de rente op een spaarrekening.
Jonge markt
In 2010 haalden ondernemers op die manier 50.000 euro op. Vorig jaar is dat bedrag gestegen tot 11 miljoen. Dat zal alleen maar harder gaan. De verwachting is dat er in 2015 zo'n 250 miljoen euro wordt opgegaald via crowdfunding. In perspectief: dat is altijd nog maar een klein percentage van de totale kredietverlening.
"Crowdfunding is pas in 2011 begonnen. Het is een hele jonge markt, dus we moeten het ook in perspectief zien", zegt Edwin Adams van Geld voor Elkaar. "Als we over een aantal jaren gaan kijken denk ik dat we met Crowdfunding wel een aantal miljarden kunnen bedienen. Het kan aanvullend zijn op de bestaande kredietmarkt, en we denken dat het een grote groei gaat meemaken."
Dat is natuurlijk wel de bedoeling, maar de realiteit zal iets anders laten zien.quote:Op maandag 22 juli 2013 17:25 schreef SCG94 het volgende:
En het geld is overgemaakt van mijn project, willen ze binnen 3 dagen het geld binnen hebben of moet het binnen 3 dagen verzonden zijn? Omdat ik de mail pas na 2 dagen heb gezien nu en het van rabo naar andere bank moet ?
Ze zouden een soort regeling moeten maken dat als je niet binnen x dagen het geld hebt overgemaakt je de rente die de andere investeerders mislopen moet betalen ofzo, wedden dat er dan wel wordt betaald ^^quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:36 schreef RicDan het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel de bedoeling, maar de realiteit zal iets anders laten zien.
Hieronder 4 projecten waarin ik heb geïnvesteerd:
3 juli 2013 Verzoek tot overmaken investering
5 juli 2013 Investeringsbedrag ontvangen
16 juli 2013 Lening rond en lopend
13 juli 2013 Verzoek tot overmaken investering
16 juli 2013 Investeringsbedrag ontvangen
1 juli 2013 Verzoek tot overmaken investering
12 juli 2013 Lening rond en lopend
5 juli 2013 Verzoek tot overmaken investering
# Hier heb ik het expres later overgemaakt - en is nog steeds niet rond! Dus er zijn meer mensen die het doen...
Nou ja ik wil het uiteraard zo snel mogelijk overmaken, gewoon omdat ik het vanuit het perspectief van de site/bedrijf kan begrijpen dat dat ook de bedoeling is. Ik vroeg me alleen af hoe lang er mee gewacht word, een x aantal dagen of als (bijvoorbeeld) 95% van de investeerders het overgemaakt hebben.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:36 schreef RicDan het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel de bedoeling, maar de realiteit zal iets anders laten zien.
Hieronder 4 projecten waarin ik heb geïnvesteerd:
3 juli 2013 Verzoek tot overmaken investering
16 juli 2013 Lening rond en lopend
13 juli 2013 Verzoek tot overmaken investering
1 juli 2013 Verzoek tot overmaken investering
12 juli 2013 Lening rond en lopend
5 juli 2013 Verzoek tot overmaken investering
# Hier heb ik het expres later overgemaakt - en is nog steeds niet rond! Dus er zijn meer mensen die het doen...
Laat iedere investeerder een machtiging afgeven voor een automatische incasso?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:52 schreef -jos- het volgende:
[..]
Ze zouden een soort regeling moeten maken dat als je niet binnen x dagen het geld hebt overgemaakt je de rente die de andere investeerders mislopen moet betalen ofzo, wedden dat er dan wel wordt betaald ^^
Handig ja!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:30 schreef RicDan het volgende:
[..]
Laat iedere investeerder een machtiging afgeven voor een automatische incasso?
Vind ik niet handig ivm mijn saldo op mijn rekening. Ik boek altijd eerst over.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:30 schreef RicDan het volgende:
[..]
Laat iedere investeerder een machtiging afgeven voor een automatische incasso?
Me 2quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:28 schreef leolinedance het volgende:
Op de valreep hier nog maar ¤ 500,- in geïnvesteerd![]()
http://www.geldvoorelkaar(...)oject.aspx?id=004318
Ik woon er vlakbij, er komt nooit een hondquote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:28 schreef leolinedance het volgende:
Op de valreep hier nog maar ¤ 500,- in geïnvesteerd![]()
http://www.geldvoorelkaar(...)oject.aspx?id=004318
De recensies zijn wel goed in ieder gevalquote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:00 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Ik woon er vlakbij, er komt nooit een hondAl is het natuurlijk nog maar een paar maanden bezig.
Zulke zaakjes haalt grootste deel van de omzet uit afhalen na telefoontje en bezorgen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:00 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Ik woon er vlakbij, er komt nooit een hondAl is het natuurlijk nog maar een paar maanden bezig.
Ja zo heb ik boven een cafetaria gewoond. Nou denk je cafeteria tsja zijn er genoeg van. Totdat hij begon met bezorgen, begon met 2 scooters en binnen een jaar waren het er 8. En zag je die dingen door de hele stad heen en weer scheuren.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:42 schreef sig000 het volgende:
[..]
Zulke zaakjes haalt grootste deel van de omzet uit afhalen na telefoontje en bezorgen.
Vooral het bezorgen wordt steeds belangrijker dus dat heeft de eigenaar wel goed gezien.
Meteen m'n favo wagen in beeldquote:Op woensdag 24 juli 2013 14:31 schreef Baje het volgende:
@geldvoorelkaar: Nieuw C-project gepubliceerd. Echte auto's. Investeer tegen 7% ROI. http://t.co/XZRsEoAV2Y
Helaas wel auto's. Die markt loopt de laatste tijd niet goed.
Van 3 tot 13 juli heb ik 8 projecten overgeboekt en alle 8 lopen nu. Heb nog 2 uitstaan die nog vol moeten. Mocht dat nog even duren kan ik dat mooi doen met het geld wat teruggeboekt is van mijn lopende projecten.quote:Op woensdag 24 juli 2013 20:01 schreef AQuila360 het volgende:
6 van de 7 projecten lopen nu! Dan wordt het wel leuk vanaf volgende maand.
Daar zit ik ook aan te denken.quote:Op donderdag 25 juli 2013 01:01 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Van 3 tot 13 juli heb ik 8 projecten overgeboekt en alle 8 lopen nu. Heb nog 2 uitstaan die nog vol moeten. Mocht dat nog even duren kan ik dat mooi doen met het geld wat teruggeboekt is van mijn lopende projecten.
Verschilt behoorlijk. Zowel van project tot project, maar ook per project van maand tot maand. Ik heb op de 23e, 25e, 28e en 30e betalingen gehad die "eind <maand>" als betalingsmoment hadden. Een dag of twee, drie later stond het geld daadwerkelijk op m'n rekening.quote:Op donderdag 25 juli 2013 06:04 schreef Tha_Duck het volgende:
Eerste betaling van mijn eerste project zou 'eind juli' moeten zijn. Wat 'eind juli' precies is ben ik wel benieuwd naar
quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:51 schreef Blik het volgende:
Ik heb mijn eerste 2 betalingen binnen, een whopping 4.5 euro
Heb ook mn 1e betaling binnen; 36,52 euro. Weet niet eens meer of dat klopt met wat ik over heb gemaakt, tis al zo lang geleden.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:51 schreef Blik het volgende:
Ik heb mijn eerste 2 betalingen binnen, een whopping 4.5 euro
Bij die projecten van GVE heb je dat in principe niet. Alhoewel ik ook 1 project heb wat voor de verbouwing van een hotel is en als dat klaar is worden de investeerder ook uitgenodigd.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:41 schreef stoeltafel het volgende:
Zijn er mensen die in dit project hebben geïnvesteerd http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=2828 ?
Ken namelijk de eigenaar ervan. Hoe gaat het?
Als je investeert in een willekeurig project behoudt je dan communicatie met het project? Heb zelf in een game geïnvesteerd via kickstarter.com en dat werkt prima. Kan zelfs als 1 van de eerste de beta spelen ,best vet.
In het betaalschema van het project kun je precies zien wat je elke maand krijgt, maar dan heb je wel een behoorlijk bedrag gedaan? Ik heb nu per project gemiddeld 20 euro per maand.quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:55 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Heb ook mn 1e betaling binnen; 36,52 euro. Weet niet eens meer of dat klopt met wat ik over heb gemaakt, tis al zo lang geleden.
1000 euro 24 maanden 9%. Vanaf volgende maand 45,52 euro, lekker bedragje.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 08:50 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
In het betaalschema van het project kun je precies zien wat je elke maand krijgt, maar dan heb je wel een behoorlijk bedrag gedaan? Ik heb nu per project gemiddeld 20 euro per maand.
Goede link: 3697quote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:20 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Dit project https://www.geldvoorelkaa(...)egevens.aspx?id=3697 gaat ook niet echt hard meer, zou t nog vol komen?
Geld in gedaan!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:21 schreef µ het volgende:
Nieuwe:
Financiering werkkapitaal (4026):
Categorie: Zakelijk
Classificatie:E
Kredietbedrag:¤ 150.000
Rente per jaar: 9,0%
Looptijd: 36 maanden
Zit soms ook geen logica in van waarom een project opeens snel volloopt dan weer dagen stil etc etcquote:Op vrijdag 26 juli 2013 19:07 schreef AQuila360 het volgende:
Daar heb ik 500 euro aan toegeschreven maar dat loopt idd niet goed en ik snap niet waarom want korte looptijden zijn wel gewild. Misschien kijken ze er over heen?
Heel leuk en interessant project. Wel vreemd dat dit een E classificatie heeft omdat het net begin te lopen en er voldoende financiële ondersteuning is mochten er problemen ontstaan.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:21 schreef µ het volgende:
Nieuwe:
Financiering werkkapitaal (4026):
Categorie: Zakelijk
Classificatie:E
Kredietbedrag:¤ 150.000
Rente per jaar: 9,0%
Looptijd: 36 maanden
Ik heb er ook wat geld ingestopt ondanks dat ik even wou afwachten.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 09:36 schreef Kirov het volgende:
[..]
Heel leuk en interessant project. Wel vreemd dat dit een E classificatie heeft omdat het net begin te lopen en er voldoende financiële ondersteuning is mochten er problemen ontstaan.
Mogelijkheden zijn hier beperkter heb ik het idee? Laatste x dat ik op symbid heb gekeken was er niet veel activiteit.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:44 schreef Syntix het volgende:
Waarom heeft iedereen het hier alleen maar over GvE? Die andere kant van crowdfunding is zoveel interessanter qua opbrengsten (met uiteraard meer risico's) dan al die risk-averse investeringen in GvE projectjes van 6-10 procent. Je kunt er zoveel meer uithalen.
Zijn er hier ook mensen die investeren in technologie start-ups in Amerika? Waarom Amerika vraag je. De kans op een IPO (initial public offering = beursgang) is daar veel groter + de kans op investeringen van andere (grotere) partijen. Lijkt mij wel interessant om tegen een reward (bijv. de technologie/uitvinding) of beter nog als klein aandeelhouder een snelgroeiende start-up te financieren.
Users die hier platforms weten voor zoiets in Amerika waar je als NLer ook kan investeren (max 1000 dollar of zo om even mee te beginnen)? Ik weet van symbid, heb de eigenaar wel eens persoonlijk ontmoet, maar Amerika is qua opbrengsten een stuk interessanter (al is NL of UK ook wel een optie).
Een heel lijstje: http://en.wikipedia.org/w(...)es#Business_venturesquote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:44 schreef Syntix het volgende:
Waarom heeft iedereen het hier alleen maar over GvE? Die andere kant van crowdfunding is zoveel interessanter qua opbrengsten (met uiteraard meer risico's) dan al die risk-averse investeringen in GvE projectjes van 6-10 procent. Je kunt er zoveel meer uithalen.
Zijn er hier ook mensen die investeren in technologie start-ups in Amerika? Waarom Amerika vraag je. De kans op een IPO (initial public offering = beursgang) is daar veel groter + de kans op investeringen van andere (grotere) partijen. Lijkt mij wel interessant om tegen een reward (bijv. de technologie/uitvinding) of beter nog als klein aandeelhouder een snelgroeiende start-up te financieren.
Users die hier platforms weten voor zoiets in Amerika waar je als NLer ook kan investeren (max 1000 dollar of zo om even mee te beginnen)? Ik weet van symbid, heb de eigenaar wel eens persoonlijk ontmoet, maar Amerika is qua opbrengsten een stuk interessanter (al is NL of UK ook wel een optie).
Dat is ook zeker interessant alleen wat je al zegt is het vrij lastig om daar iets voor te vinden.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:44 schreef Syntix het volgende:
dat is dan een flinke investering geweest, als je 36,52 als eerste betaling hebtquote:Op donderdag 25 juli 2013 17:55 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Heb ook mn 1e betaling binnen; 36,52 euro. Weet niet eens meer of dat klopt met wat ik over heb gemaakt, tis al zo lang geleden.
In de Verenigde Staten heeft de SEC wettelijk verboden dat investeerders winst kunnen behalen uit crowdfunding. Investeren met aandelen is in de Verenigde Staten daarom niet mogelijk. In Europa is crowdfunding via aandelen wel mogelijk, maar hier is wel een wettelijke grens aan. Investeerders kunnen aandelen nemen in een project, maar deze aandelen mogen niet op elk moment vrij te verhandelen zijn. Indien dit wel mogelijk zal zijn, zal er uiteindelijk een nieuwe aandelenbeurs ontstaan en zullen crowdfunding platformen zich als de AEX gaan gedragen. Wel kunnen aandelen verkregen via Crowdfunding worden verhandeld via een speciale constructie, op dit moment is Symbid het enige Nederlandse platform wat een dergelijke constructie aanbiedt.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:44 schreef Syntix het volgende:
Als je een inkomen van boven de 200k per jaar hebt of een vermogen van meer dan 1 miljoen dollar kan/mag het wel.quote:Op zondag 28 juli 2013 21:52 schreef groggy het volgende:
[..]
In de Verenigde Staten heeft de SEC wettelijk verboden dat investeerders winst kunnen behalen uit crowdfunding. Investeren met aandelen is in de Verenigde Staten daarom niet mogelijk. In Europa is crowdfunding via aandelen wel mogelijk, maar hier is wel een wettelijke grens aan. Investeerders kunnen aandelen nemen in een project, maar deze aandelen mogen niet op elk moment vrij te verhandelen zijn. Indien dit wel mogelijk zal zijn, zal er uiteindelijk een nieuwe aandelenbeurs ontstaan en zullen crowdfunding platformen zich als de AEX gaan gedragen. Wel kunnen aandelen verkregen via Crowdfunding worden verhandeld via een speciale constructie, op dit moment is Symbid het enige Nederlandse platform wat een dergelijke constructie aanbiedt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |