Wat wil je precies bijhouden?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:30 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik ben nog wel op zoek naar een fatsoenlijke Excel sheet om e.e.a. bij te houden. Maar ben te lui om er zelf een te makenWie deelt zijn mooie sheet met mij?
Ik gebruik deze: https://www.wetransfer.co(...)0130730150259/25bdbfquote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:30 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik ben nog wel op zoek naar een fatsoenlijke Excel sheet om e.e.a. bij te houden. Maar ben te lui om er zelf een te makenWie deelt zijn mooie sheet met mij?
Nou het is ook wel makkelijk lijkt mij om zo te zien zonder internet wat je allemaal binnen hebt gekregen etc enzo. En dan niet alleen de totalen maar ook per project. Ik heb er zelf een excel voor gemaakt alleen werkt die nog niet helemaal super. 1 verkeerde delete en alles loopt meteen vast.quote:
Maar dat kun je toch al allemaal perfect zien op de site zelf?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:40 schreef Blik het volgende:
Ik hou bij van welke projecten ik de betalingen heb binnengehad per maand. Dus eerste kolommen een aantal project details zoals looptijd, rente, etc. Vervolgens eigenlijk per maand een kolom met verwachte inkomsten per project, welke ik groen maak als het binnen is. Als het wat langer loopt ben ik van plan het samen te trekken tot inkomsten per jaar.
Ik hou het liever zelf bij zodat ik één klap een overzicht heb voor ieder project en ook totaalquote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:59 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Maar dat kun je toch al allemaal perfect zien op de site zelf?
Jawel maar er is niet heel veel meer hier in NL. Je hebt Symbid maar die projecten lopen niet echt. Gamebitious is ook interessant maar die zijn al 4 maanden bezig met een relaunch.quote:Op woensdag 31 juli 2013 00:04 schreef Syntix het volgende:
Echt niemand hier die iets meer wil dan die leningen?
Inderdaad. Ik heb ook al rondgekeken maar het is best een vage markt. Hier in Nederland heb je weinig en buitenlandse clubs zijn of een beetje schimmig, of ze laten geen Nederlanders toe. In de USA heb je veel meer van dit soort tenten, zoals de lending club, maar daar moet je uiteraard Amerikaan voor zijn. Ik houd het voorlopig ook bij geldvoorelkaar.quote:Op woensdag 31 juli 2013 07:25 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Jawel maar er is niet heel veel meer hier in NL. Je hebt Symbid maar die projecten lopen niet echt. Gamebitious is ook interessant maar die zijn al 4 maanden bezig met een relaunch.
quote:Op woensdag 31 juli 2013 07:25 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Jawel maar er is niet heel veel meer hier in NL. Je hebt Symbid maar die projecten lopen niet echt. Gamebitious is ook interessant maar die zijn al 4 maanden bezig met een relaunch.
Symbid loopt inderdaad nog niet echt lekker en andere opties zijn er bijna niet. In de UK en Amerika wel, maar ze laten geen andere nationaliteiten toe (raar eigenlijk dat er nog geen wereldwijd recht hiervoor is).quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:55 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik heb ook al rondgekeken maar het is best een vage markt. Hier in Nederland heb je weinig en buitenlandse clubs zijn of een beetje schimmig, of ze laten geen Nederlanders toe. In de USA heb je veel meer van dit soort tenten, zoals de lending club, maar daar moet je uiteraard Amerikaan voor zijn. Ik houd het voorlopig ook bij geldvoorelkaar.
Maar Kickstarter verdien je niets aan toch.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:03 schreef Syntix het volgende:
[..]
[..]
Symbid loopt inderdaad nog niet echt lekker en andere opties zijn er bijna niet. In de UK en Amerika wel, maar ze laten geen andere nationaliteiten toe (raar eigenlijk dat er nog geen wereldwijd recht hiervoor is).
Dan maar even afwachten. Bij Kickstarter zijn ook wat leuke projecten, maar ik heb er het geld niet voor of ze zijn nutteloos.
Kickstarter verdien je idd niks aan, maar er staan wel erg leuke/innovatieve projecten bij waar ik best in zout investeren als ik het geld zou hebben en het nodig zou hebben.quote:Op woensdag 31 juli 2013 13:03 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Maar Kickstarter verdien je niets aan toch.
Gamebitious is ook gericht op investeren in games en daar deel je wel mee in de winst (de eventuele winst of het verlies hangt af van het succes van de game). Als die site weer up is wil ik daar ook wel iets mee gaan doen.
Als je niks doet verdien je natuurlijk ook niksquote:Op woensdag 31 juli 2013 13:34 schreef Syntix het volgende:
[..]
Kickstarter verdien je idd niks aan, maar er staan wel erg leuke/innovatieve projecten bij waar ik best in zout investeren als ik het geld zou hebben en het nodig zou hebben.
Ik investeer liever niet in games en sowieso liever niet in NL projecten/bedrijven. Liever Amerika of anders UK, wegens de redenen die ik al eerder heb gegeven.
EDIT: Toch gelezen, het gaat over een startup die geld via crowdsourcing binnenhaalde en later failliet ging. Dat kan uiteraard altijd gebeuren, ongeacht waar het geld voor een startup vandaan komt. Daarom moet je niet al je geld in 1 project stoppen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:13 schreef groggy het volgende:
Crowdfunding staat nog in de kinderschoenen, nu komen ook de eerste onsuccesvolle projecten aan de horizon.
hier is er weer een Alarm bells for crowdfunding as bubble pops for soap start-up
In mijn ogen maakt crowdfunding een substantieel deel uit van de toekomst, maar over de gehele breedte gezien moet er nog wel een professionalisering slag geslagen worden.
Kickstarter is volgens mij gewoon een gift, het geld krijg je volgens mij niet terug en rendement krijg je sowieso niet. Als je niks doet heb je in ieder geval nog spaarrentequote:Op woensdag 31 juli 2013 16:16 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Als je niks doet verdien je natuurlijk ook niksIk ben ook wel geinteresseert in de internationale startup markt, maar bij gebrek aan mogelijkheden is geldvoorelkaar het beste alternatief.
Ik zeg toch ook niks over kickstarter?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Kickstarter is volgens mij gewoon een gift, het geld krijg je volgens mij niet terug en rendement krijg je sowieso niet. Als je niks doet heb je in ieder geval nog spaarrente
Anders copy past je het even, een bron achter een betaalmuurquote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:13 schreef groggy het volgende:
Crowdfunding staat nog in de kinderschoenen, nu komen ook de eerste onsuccesvolle projecten aan de horizon.
hier is er weer een Alarm bells for crowdfunding as bubble pops for soap start-up
In mijn ogen maakt crowdfunding een substantieel deel uit van de toekomst, maar over de gehele breedte gezien moet er nog wel een professionalisering slag geslagen worden.
ik zie het nu sorry, ik kwam er via google en kon het toen gewoon direct lezen.... nu krijg ik ook de tekst nietquote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:25 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Anders copy past je het even, een bron achter een betaalmuur
De strekking was anders vrij duidelijk. Bedrijf failliet, geld weg. De risico's van investeren gewoon. Feitelijk niks bijzonders aan, daarom risico spreiding.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:04 schreef groggy het volgende:
[..]
ik zie het nu sorry, ik kwam er via google en kon het toen gewoon direct lezen.... nu krijg ik ook de tekst niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |