inderdaad uurtjequote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:46 schreef RicDan het volgende:
Die zit zo vol, in een uurtje ¤17.5k gefinancierd.
Soms gaat het echt heel snel en soms duurt het weer heel lang en heb niet echt een idee waar dat aan ligt. Wat meer status updates bij een project zou fijner zijn zodat je beter weet wat er op dit moment gebeurd. Zeker als het je 1e project is is dat fijn.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:24 schreef µ het volgende:
Op 31 mei kreeg ik: "Binnenkort ontvangt u de getekende schuldbekentenis van de kredietnemer en het verzoek tot overboeken van het door u toegezegde bedrag. We verzoeken u hier alvast rekening mee te houden."
Vandaag wordt gevraagd of ik het wil overmaken.
Dat is wel een mooie zegquote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:55 schreef mrbombastic het volgende:
Nog een nieuwe: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=3339
Het scheelt dat de lener hoofdelijk aansprakelijk is. Je kunt dus niet zo maar je bv laten klappen dan toch?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:55 schreef AQuila360 het volgende:
Waarom is eigenlijk die 0% uitval bij GVE uit de OP gehaald? Zolang het op de site staat ga ik er vanuit dat het werkt.
Dat lijkt me wel, je bent als lener persoonlijk verantwoordelijk voor de lening dus ook al klapt je BV, je moet het alsnog terugbetalen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 20:37 schreef mrbombastic het volgende:
[..]
Het scheelt dat de lener hoofdelijk aansprakelijk is. Je kunt dus niet zo maar je bv laten klappen dan toch?
Betekent dat dat je of tot in lengte van dagen moet aflossen, of persoonlijk faillissement moet aanvragen?
Ik heb begrepen dat ze het doen om o.a. 'lege bv's' tegen te gaan. Maar een fijne bijkomstigheid (voor ons) is ook natuurlijk dat ze hoofdelijk aansprakelijk zijn. Waardoor we niet direct met lege handen komen te staan zodra de BV failliet gaat. Het geeft ook wel aan dat de ondernemers vertrouwen hebben in hun eigen product/diensten, anders tekenden ze niet op persoonlijke titel.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:56 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel, je bent als lener persoonlijk verantwoordelijk voor de lening dus ook al klapt je BV, je moet het alsnog terugbetalen.
Zorg dat je op de mail lijst komtquote:Op maandag 1 juli 2013 12:29 schreef Dallas-Green het volgende:
De crowdfunding projecten die met een A of B zijn geclassificeerd, zijn echt bizar snel vol waardoor ik ze steeds mis loop. En dat terwijl ik toch bijna elke dag minimaal een keer op de website kijk.
Hopelijk deze week wat meer geluk!
Dat probleem heb ik ook steeds ja, alhoewel ik ook wel E projecten wil maar eigenlijk geen 60 maanden.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:29 schreef Dallas-Green het volgende:
De crowdfunding projecten die met een A of B zijn geclassificeerd, zijn echt bizar snel vol waardoor ik ze steeds mis loop. En dat terwijl ik toch bijna elke dag minimaal een keer op de website kijk.
Hopelijk deze week wat meer geluk!
Ik heb daar niet echt problemen mee met die 60 maand. Vraag me wel af wat meer opbrengt uiteindelijk. Het is wel zo dat hoe langer het uitstaat hoe meer opbrengst er is met dat bedrag. Hoe dat dan ligt met een herinvestering van hetzelfde bedrag bij een kortere looptijd heb ik niet berekent.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:46 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dat probleem heb ik ook steeds ja, alhoewel ik ook wel E projecten wil maar eigenlijk geen 60 maanden.
Je krijgt niet 'meer', met een langere periode krijg je hetzelfde rentepercentage over meer jaren. 5x achter elkaar een project van 12 maanden met 5% rente is hetzelfde als 1 project van 60 maanden met 5% rente, aangenomen dat je het geld wat je terugkrijgt weer herinvesteert.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:02 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Ik heb daar niet echt problemen mee met die 60 maand. Vraag me wel af wat meer opbrengt uiteindelijk. Het is wel zo dat hoe langer het uitstaat hoe meer opbrengst er is met dat bedrag. Hoe dat dan ligt met een herinvestering van hetzelfde bedrag bij een kortere looptijd heb ik niet berekent.
Dat is dan toch ook een punt of niet dan. Er zijn er hier die liever dus niet 60 maand doen omdat ze hun geld dan sneller weer terug hebben. Dan wel minder opbrengst mits je het dus niet weer uitleent. Dus dan maakt dat eigenlijk niks uit imo.quote:Op maandag 1 juli 2013 16:20 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Je krijgt niet 'meer', met een langere periode krijg je hetzelfde rentepercentage over meer jaren. 5x achter elkaar een project van 12 maanden met 5% rente is hetzelfde als 1 project van 60 maanden met 5% rente, aangenomen dat je het geld wat je terugkrijgt weer herinvesteert.
Nou ja, het is maar net wat je wilt inderdaad. Ik vind het niet zo erg om mijn geld langer vast te zetten, het is voor mij een versie van sparen. Uiteraard niet met al mijn spaargeld.quote:Op maandag 1 juli 2013 16:27 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Dat is dan toch ook een punt of niet dan. Er zijn er hier die liever dus niet 60 maand doen omdat ze hun geld dan sneller weer terug hebben. Dan wel minder opbrengst mits je het dus niet weer uitleent. Dus dan maakt dat eigenlijk niks uit imo.
5 keer een jaar is nog altijd minder risico dan 1 keer 5 jaar.quote:Op maandag 1 juli 2013 16:20 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Je krijgt niet 'meer', met een langere periode krijg je hetzelfde rentepercentage over meer jaren. 5x achter elkaar een project van 12 maanden met 5% rente is hetzelfde als 1 project van 60 maanden met 5% rente, aangenomen dat je het geld wat je terugkrijgt weer herinvesteert.
Is dat zo? Met 5 jaar is het te betalen bedrag per maand kleiner, en dus makkelijker op te hoesten voor de lener. En met vijf leners is de kans groter dat 1 van de vijf het niet meer kan betalen. Ik denk dat je er in de praktijk gewoon weinig van kan zeggen, zeker met de vaak summiere informatie op geldvoorelkaar. En die jaarcijfers en dergelijke zeggen mij als leek toch niks.quote:Op maandag 1 juli 2013 17:06 schreef Kirov het volgende:
[..]
5 keer een jaar is nog altijd minder risico dan 1 keer 5 jaar.
Prognoses en termen als "gecontroleerd door de boekhouder" moet je me een kilo zout nemen. Iedereen kan zich bijvoorbeeld boekhouder noemen. Ook de risico kwalificatie, dat zegt alleen wat over de liquiditeit, niks over het risico zelf.quote:Op maandag 1 juli 2013 17:08 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Is dat zo? Met 5 jaar is het te betalen bedrag per maand kleiner, en dus makkelijker op te hoesten voor de lener. En met vijf leners is de kans groter dat 1 van de vijf het niet meer kan betalen. Ik denk dat je er in de praktijk gewoon weinig van kan zeggen, zeker met de vaak summiere informatie op geldvoorelkaar. En die jaarcijfers en dergelijke zeggen mij als leek toch niks.
Duurt allemaal weg bijzonder lang..... 21 mei geld overgemaakt en nog steeds geen rente/aflossing ontvangen. Snap dat dit het principe is, maar komt de snelheid niet ten goede. Vooraf overmaken lijkt me gezien korte tijd dat een project op de site staat wellicht beterquote:28 april 2013 Geregistreerd
28 april 2013 Lening volgeboekt
21 mei 2013 Schuldbekentenis door geldvoorelkaar ontvangen
21 mei 2013 Verzoek tot overmaken investering
23 mei 2013 Investeringsbedrag ontvangen
31 mei 2013 Lening opnieuw gepubliceerd
31 mei 2013 Lening volgeboekt
31 mei 2013 Schuldbekentenis door geldvoorelkaar ontvangen
31 mei 2013 Verzoek tot overmaken investering
31 mei 2013 Alle investeringen ontvangen
31 mei 2013 Lening rond en lopend
17 juni 2013 Lening rond en lopend
Dat is dus geld waarover je geen rente krijgt, maar GvE mogelijk welquote:Op maandag 1 juli 2013 21:20 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Duurt allemaal weg bijzonder lang..... 21 mei geld overgemaakt en nog steeds geen rente/aflossing ontvangen. Snap dat dit het principe is, maar komt de snelheid niet ten goede. Vooraf overmaken lijkt me gezien korte tijd dat een project op de site staat wellicht beter
Precies dit en ik heb ook wel accountkantoren gezien die mensen helpen met het opstellen van een ondernemingsplan, terwijl ze zelf ook wel kunnen nagaan dat er geen enkele bank is die er geld in zou willen steken. Maar hun presenteren uiteindelijk wel mooi de rekening. En inderdaad, als je wil ben je morgen boekhouderquote:Op maandag 1 juli 2013 17:24 schreef Kirov het volgende:
[..]
Prognoses en termen als "gecontroleerd door de boekhouder" moet je me een kilo zout nemen. Iedereen kan zich bijvoorbeeld boekhouder noemen. Ook de risico kwalificatie, dat zegt alleen wat over de liquiditeit, niks over het risico zelf.
Dit is wel een uitzondering maar kan wel voorkomen ja.quote:Op maandag 1 juli 2013 21:20 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Duurt allemaal weg bijzonder lang..... 21 mei geld overgemaakt en nog steeds geen rente/aflossing ontvangen. Snap dat dit het principe is, maar komt de snelheid niet ten goede. Vooraf overmaken lijkt me gezien korte tijd dat een project op de site staat wellicht beter
Wat vinden we van deze? Ik twijfel weer een beetjequote:Op maandag 1 juli 2013 18:17 schreef µ het volgende:
Nieuwe 'E':
Financiering werkkapitaal (3825):
Categorie: Zakelijk
Classificatie: E
Kredietbedrag: ¤ 150.000
Rente per jaar: 9,0%
Looptijd: 48 maanden
Meh.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat vinden we van deze? Ik twijfel weer een beetje
Welkom!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:42 schreef kevink01 het volgende:
Is er ook een andere manier om op die mail lijst te komen?
Ik wou een PM sturen, maar dat kan niet omdat ik nog niet genoeg reacties heb geplaatst op dit forum.
Ook stom want je mag maar max 40.000 euro doen totaal, of het is een bedrijf.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:53 schreef mrbombastic het volgende:
Het is wel interessant om te zien wat voor een grote bedragen sommige investeerders investeren.
Bijvoorbeeld 004422: https://www.google.nl/#q=(...)238&biw=1454&bih=726.
Die persoon heeft echt geld te veel.
quote:Op woensdag 3 juli 2013 07:16 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ook stom want je mag maar max 40.000 euro doen totaal, of het is een bedrijf.
quote:Zoals is voorgeschreven door de AFM, bedraagt de maximale investering ¤ 40.000,- voor particuliere investeerders. Investeringen vanuit een rechtsvorm zijn niet aan een maximum gebonden.
Da's erg hoge rente voor 2 jaar ja. Niet al te groot bedrag in investeren dus.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:48 schreef mrbombastic het volgende:
Wat vinden we hiervan?
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=3697
Het rendement is mooi voor 2 jaar.
De groeivoorspellingen zijn wel behoorlijk ambitieus.
Het idee er achter lijkt me wel iets. En ook 24 maanden is mooi.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:48 schreef mrbombastic het volgende:
Wat vinden we hiervan?
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=3697
Het rendement is mooi voor 2 jaar.
De groeivoorspellingen zijn wel behoorlijk ambitieus.
Als dit rondkomt dan zitten ze wel goed. Ik ga er 500,- in investeren.quote:Daarnaast zijn er vergevorderde gesprekken met zorgverzekeraars die het gezondheidspaspoort willen inzetten bij hun zorgcampagne 2013-2014
Zit er ook over te denken om er wat geld in te stoppen. Bij 1000 euro krijg je elke maand 45,10 gestort, lekker bedrag.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:08 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Het idee er achter lijkt me wel iets. En ook 24 maanden is mooi.
[..]
Als dit rondkomt dan zitten ze wel goed. Ik ga er 500,- in investeren.
Goeie genade wat duurt dat lang.quote:30 mei 2013 Geregistreerd
30 mei 2013 Lening volgeboekt
6 juni 2013 Schuldbekentenis door geldvoorelkaar ontvangen
28 juni 2013 Verzoek tot overmaken investering
2 juli 2013 Investeringsbedrag ontvangen
Straks geprobeerd, krijg alleen geen bevestigingsmailtje das kon hem niet bevestigen. Meer mensen last van?quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:57 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Zit er ook over te denken om er wat geld in te stoppen. Bij 1000 euro krijg je elke maand 45,10 gestort, lekker bedrag.
Daarom hebben ze ook een vacature, kan het allemaal wat sneller gaan misschien.quote:
Ik heb meteen een mailtje gehad om te activeren.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:37 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Straks geprobeerd, krijg alleen geen bevestigingsmailtje das kon hem niet bevestigen. Meer mensen last van?
Ik heb ze net even een mailtje gestuurd want ik krijg niets meer binnen ook niet van een ander project. Raar geval maar hopelijk is het snel te fixen anders is die 24 maanden al vol.quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:54 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ik heb meteen een mailtje gehad om te activeren.
Nee. Je krijgt dan 24 maanden lang maandelijks rente wat neerkomt op 8% per jaar. Dus in totaal ontvang je 16% rente over je uitgeleende bedrag. Maar omdat het uitgeleende bedrag steeds kleiner wordt ontvang je dus uiteindelijk niet 16% maar ongeveer 8% rente over het bedrag wat je in het begin geļnvesteerd hebt.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:38 schreef Baje het volgende:
Als ik zo die site bekijk, zie ik dat bijvoorbeeld je op een lening van 8% over 24 maanden niet elk jaar die 8% krijgt maar eenmalig? Klopt dit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |