abonnement Unibet Coolblue
pi_128611441
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 09:09 schreef Bayswater het volgende:
Imtech + 12 %, bij KPN kwam na de eerste koopgolf een verkoopgolf. Ben benieuwd.
De 12% zal nog wel gaan terugzakken net als gisteren :)
  vrijdag 5 juli 2013 @ 10:42:20 #52
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_128612730
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 15:51 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Uhu, morgen komt daar wel weer een correctie op (gratis geld)
Voorlopig niet. Oppassen met dit soort zekerheden ;)
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_128612823
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:42 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Voorlopig niet. Oppassen met dit soort zekerheden ;)
De beurs is nooit met 100% zekerheid te voorspellen.
We zitten nog dicht bij het slot van gisteren, dus we kunnen zomaar duikelen.
(de DAX is al opweg)
  vrijdag 5 juli 2013 @ 10:59:53 #54
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128613304
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:44 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

De beurs is nooit met 100% zekerheid te voorspellen.
We zitten nog dicht bij het slot van gisteren, dus we kunnen zomaar duikelen.
(de DAX is al opweg)
Als je zegt nooit met 100% zekerheid, dan suggereer je dat het wel redelijk goed te voorspellen is. Dat is ook niet het geval. De beurs is eigenlijk helemaal niet te voorspellen. Op de lange, lange termijn kent de index een rendement van 8% per jaar en er zijn soms paniekverkopen of juist bubbles. Dat is het dan.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_128614848
Uhmm foutje bij Forexpros? (zie Imtech)

pi_128614961
Koers klopt wel, het verschil niet.
http://nl.quoteweb.com/nl(...)t=royal-imtech&type=
pi_128615011
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 11:46 schreef the85mc het volgende:
Koers klopt wel, het verschil niet.
http://nl.quoteweb.com/nl(...)t=royal-imtech&type=
Dankje :) die site kon ik nog niet!
pi_128617038
imtech +170%?
pi_128618408
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 12:40 schreef Baje het volgende:
imtech +170%?
Klopt, ik zag het net ook op RTL-Z
pi_128620950
Banencijfer pakt goed uit!
Behalve weer voor EUR/USD, die gaat weer hard onderuit...
pi_128621571
wtf imtech :o
pi_128623283
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 14:48 schreef Zolder het volgende:
wtf imtech :o
Kijk nou eerst maar eens naar de koersgrafieken ipv naar die procentuele veranderingen. Gewoon fout in het berekenings systeem.
pi_128624681
Het word toch wel duidelijk dat China (hard) is aan het afkoelen. Hetgeen niet als een verassing moet komen gezien het stimuleringsbeleid aldaar sinds (en voorheen) de crisis in 2008. Daar merkt men nu de nadelige gevolgen (overcapaciteit, niet rendabele investeringen, bubbles in bepaald sectoren e.d.) van en het word ook duidelijk dat de autoriteiten niet staan te springen om wederom massaal te intervenieren.

Dit is wel interessant aangezien dit forum een aantal ''China critics'' (zelfs toen mainstream nog lyrisch was over ''emerging markets") kent die dit (en wellicht erger) zagen aankomen, inclusief de gevolgen die dat heeft op commodityprijzen en economien/valuta die daarvan afhankelijk zijn. Ook lijkt duidelijk te worden dat goud/zilver onderdeel waren van deze commodity bubble (voorbehoud: tot nog toe dan). Ook dat was te voorspellen en is hier al dikwijls beschreven.

Zelf heb ik het gevoel dat dit nog verder gaat escaleren, al zal dat tijd nodig hebben. Wat ik echter belangrijker vind is dat men dit eigenlijk allemaal had kunnen zien aankomen als de fundamenten in de gaten werden gehouden. De markt valt imo op grote lijnen dus weldegelijk te ''voorspellen'' mits de de juiste maatstaven, enkel de tijdspanne (ook zeer belangrjk) is een zeer lastig iets. Ik denk dat het voor de meeste daytraders hier een stuk winstgevender word als men zich meer bezig zou houden met het grote plaatje, inplaats van het voorspellen van een zo goed als random walk.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 16:05:56 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128624805
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 12:40 schreef Baje het volgende:
imtech +170%?
Het was sowieso enorm veel gekloot om er vannochtend nog een paar te pakken te krijgen. Kon eerste half uur niet handelen, waarop ik ze net te duur heb moeten kopen.

Komt wel goed verder denk ik. Verwacht dat ze binnen 1 jaar toch wel de drie aantikken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 16:35:43 #65
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_128626053
Laagste punt sinds juli 2009 voor BBL:

http://www.google.com/finance?cid=685324
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_128626337
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het was sowieso enorm veel gekloot om er vannochtend nog een paar te pakken te krijgen. Kon eerste half uur niet handelen, waarop ik ze net te duur heb moeten kopen.

Komt wel goed verder denk ik. Verwacht dat ze binnen 1 jaar toch wel de drie aantikken.
Had ze gister gekocht de claim rechten staan in de plus
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_128626409
Imtech gesloten met een kleine winst.
Ben nu onzeker wat maandag met Imtech gaat gebeuren.
pi_128627564
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:47 schreef 0108daniel het volgende:
Imtech gesloten met een kleine winst.
Ben nu onzeker wat maandag met Imtech gaat gebeuren.
De meeste weten het nog niet er zal druk met de casio aan de qang gegaan worden door de aandeelhouders.

Claim 4* ¤ 1,40 plus aanschafkosten / 5
En dan zien of je er beter van wordt.

De grote vraag is of er veel mensen hun claim gaan verkopen of dat ze meedoen.
En wat de koers gaat doen als er veel door de 3 banken overgenomen moet worden.

Ook het %-tage shorters is nog hoog al zal het nu wel behoorlijk gereduceerd zijn.

Ik zelf weet nog niet wat ik ga doen ik heb een "kleine" positie met claimrechten.

[ Bericht 0% gewijzigd door N.I.M.B.Y. op 05-07-2013 17:27:41 ]
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_128627613
Oh en sluiten met kleine winst is altijd goed !

Winst is winst :7
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  vrijdag 5 juli 2013 @ 18:58:10 #70
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_128630393
Het probleem (denk ik) vandaag bij Imtech was 'optisch bedrog'. Opeens lijkt de koers zo 'goedkoop' .. niet wetende dat de koers gewoon gecorrigeerd is. Je moet eigenlijk nu niet kopen, maar afwachten.

quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 17:22 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ik zelf weet nog niet wat ik ga doen ik heb een "kleine" positie met claimrechten.
Mogelijkheid is natuurlijk de claims te verkopen, in te schrijven of gedeeltelijk inschrijven en verkopen.

Wat wellicht handig is, als je nu Imtech aandelen bezit, is om je huidige aandelen te verkopen, en in te schrijven voor het aantal aandelen dat je nu bezit (a 1,40 dus.. koers doet nu 2,4 je 'pakt' dus een euro lijkt me) en de rest van je claims te verzilveren.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 20:46:30 #71
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128634417
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 18:58 schreef ikjijallebei het volgende:
Het probleem (denk ik) vandaag bij Imtech was 'optisch bedrog'. Opeens lijkt de koers zo 'goedkoop' .. niet wetende dat de koers gewoon gecorrigeerd is. Je moet eigenlijk nu niet kopen, maar afwachten.

[..]

Mogelijkheid is natuurlijk de claims te verkopen, in te schrijven of gedeeltelijk inschrijven en verkopen.

Wat wellicht handig is, als je nu Imtech aandelen bezit, is om je huidige aandelen te verkopen, en in te schrijven voor het aantal aandelen dat je nu bezit (a 1,40 dus.. koers doet nu 2,4 je 'pakt' dus een euro lijkt me) en de rest van je claims te verzilveren.
Het is echt niet zo dat de markt niet weet dat IMTECH een claim gehad heeft. Echt niet.
Hoe je handelt met IMTECH maakt in wezen niks uit. Ik kan me niet voorstellen dat het prijsverschil tussen claims en aandelen niet gearbitreerd wordt. Daar zit hooguit 1/10 ct per aandeel tussen en dan moet je héél snel zijn.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_128642520
Karl Denninger publiceerde vandaag twee heel lezenswaardige artikelen voor de aandelenbelegger:

It's Simple: Adjust Your Expectations Or Die
Realignment: Think Folks

Het eerste gaat over de deflatoire omslag die plaatsvindt wanneer in een klimaat van langdurig dalende rentestanden de rente ineens weer een tijdje omhoog gaat, zoals nu zo'n lijkt te gebeuren. Kortgezegd: wie (kort- tot middellange) schulden heeft, zeker met een hefboom erin, wordt geknipt en geschoren. Dat geldt voor speculanten maar ook voor ondernemingen en overheden. Assetprijzen zullen als gevolg daarvan hard dalen.

Het tweede gaat specifiek over de gevolgen van deze ontwikkeling voor de aandelenbelegger. Welke nieuwe (aanvullende) criteria moet je gaan aanleggen bij de beoordeling van aandelen? Karl noemt er vijf waarmee je je kunt behoeden voor verrassingen.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:11:49 #73
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_128645232
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 20:46 schreef LXIV het volgende:
Het is echt niet zo dat de markt niet weet dat IMTECH een claim gehad heeft. Echt niet.
Daar vergis je je dan lelijk in. Heb elders al berichten voorbij zien komen als: heb net flink ingekocht...zijn spotgoedkoop!!

Maar toch niet echt goed aangegeven van mezelf. Er zullen vast dombo's tussen zitten zoals hierboven vermeld, maar vooral de grote shorters moesten natuurlijk hun posities terugkopen. Op een gegeven moment kwam je er niet eens meer doorheen.
Denk zelf dat ie nog wel inzakt.

Heeft die perenbek van Lucerne toch nog gelijk gehad, overigens.
pi_128645490
Als de rente stijgt op middellange termijn dan gaat dat (denk ik) inderdaad bijdragen aan een nieuwe bust. Bij een nieuwe bust zie ik de rente overigens weer dalen, maar dat ter zijde. Nog even afwachtten of deze rentestijging duurzaam is overigens.

Wat ik zelf interessanter vind is wie als schuldige word aangewezen bij een eventuele nieuwe bust. Ik denk dat de vinger dan rechtstreeks na de FED word gewezen. Dat is een eventueel groot gevaar voor de FED en het monetaire/bancaire systeem in deze vorm. Een toenemend aantal economen/analisten denkt dat dit gevaar een van de hoofdredenen is van het 'taper' verhaal binnen de FED, want laten we wel wezen inflatie/groei is onder de doestelling en lager dan tijdens het begin van QE3/4.

Trouwens DVR, is de visie over goud (op termijn natuurlijk) nog in tact of zijn die ook 'adjusted to expectations'?
pi_128650001
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 00:11 schreef ikjijallebei het volgende:
Daar vergis je je dan lelijk in. Heb elders al berichten voorbij zien komen als: heb net flink ingekocht...zijn spotgoedkoop!!
Dit zijn dan een paar particuliere beleggers die nog te dom zijn om eerst even de laatste berichten te lezen als ze een aandeel 60% zien zakken. Ze lezen dan blijkbaar het forum waarin ze hun aankoop posten niet eens.

Dit kan niet meer dan een handjevol 'beleggers' zijn. Er is gisteren echter voor zo'n 32 miljoen aan aandelen verhandeld.

quote:
Maar toch niet echt goed aangegeven van mezelf. Er zullen vast dombo's tussen zitten zoals hierboven vermeld, maar vooral de grote shorters moesten natuurlijk hun posities terugkopen.
Waarom moest dat specifiek op vrijdag dan ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')