SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Grand marnier is goddelijk met chocoladequote:Op donderdag 27 juni 2013 20:17 schreef madeliefff het volgende:
Yummie ik ga ze ffe goed bekijken, ik ga ook sowieso ergens rum of kokos in doen denk ik.
Omg, dat heb ik ook al lang niet meer gehad o.o Ik ben zowaar het recept vergeten. Iets met half boter, half suiker, en cacao, toch?quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:53 schreef Brummetje_ het volgende:
Arretjescake!
Is geen cake, maar een soort van taart.
Is errug lekker, maar wel 1 keer per jaar. Zo slecht is het, qua ingrediënten.
En koekjes.quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:57 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Omg, dat heb ik ook al lang niet meer gehad o.o Ik ben zowaar het recept vergeten. Iets met half boter, half suiker, en cacao, toch?
quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:54 schreef devrouwelijkehenk het volgende:
Nu heb ik zin in chocoladetaart.
Godver! Mijn TT was veel beterquote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:10 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Wat is er met je mooie TT gebeurt.
Ik doe er eigenlijk nooit ei doorheen, mijne brokkelt nooit uit elkaar en volgens mij is dat ei alleen goed om te binden toch? Das dan rauw ookquote:Op zondag 30 juni 2013 15:24 schreef Brummetje_ het volgende:
Arretjescake:
200 gr roomboter
200 gr witte basterdsuiker
200 gr koekjes (maria biscuit)(of meer/minder, wat je zelf wil)
4 eetlepels cacaopoeder
2 eieren
1 zakje vanillesuiker
Zo maak ik 'm.
Of het om te binden is moet je mij niet vragen, geen verstand van.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:05 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik doe er eigenlijk nooit ei doorheen, mijne brokkelt nooit uit elkaar en volgens mij is dat ei alleen goed om te binden toch? Das dan rauw ook
ziet er idd lekker uitquote:Op zondag 30 juni 2013 16:35 schreef mascara-klodder het volgende:
Er is hier in cul een topic: death by chocolate geopend door Fleshwound. Tjek dat eens. Briljante taart!
350 gr melkchocolade (is erg belangrijk ze worden echt beter met melk chocolade - trust me ...)quote:Op zondag 30 juni 2013 20:13 schreef Gits het volgende:
Als we het toch over chocolade hebben....
kan iemand hier dan gelijk het beste recept voor brownies posten, van die brownies die aan de binnenkant nog een beetje kleverig zijn maar niet te. Het lukt mij alsmaar niet!
tnx. hoe groot is dat bakblik ongeveer?quote:Op maandag 1 juli 2013 21:09 schreef Trusten het volgende:
[..]
350 gr melkchocolade (is erg belangrijk ze worden echt beter met melk chocolade - trust me ...)
250 gram ongezouten boter
50 gram bloem
1 theelepel bakpoeder
3 geklopte middelgrote eieren
250 gram bruine basterdsuiker
1 bakje ongezouten pecannoten
Verwarm de oven voor op 170 graden celcius, hete luchtoven 160 graden.
Beboter een bakblik (ik pak altijd zo'n groot ding waar je ook aardappeltjes of kip in braad of zo) Leg vetvrij papier op de bodem (belangrijk daarmee krijg je ze er na het bakken goed uit)
Smelt chocolade en boter au-bain-marie. Haal van de warmtebron als alles gesmolten is en laat iets afkoelen.
Zeef bloem en bakpoeder op een bord. Klop de eieren tot een dikke romige substantie, en klop dan voorzichtig de suiker erdoor.
Voeg geleidelijk het chocolademengsel toe, afgewisseld met de bloem.
Doe het geheel in het bakblik en duw de noten 1 voor een onder het mengsel. Ik zet ze er rechtop in en kantel ze dan met een vorkje zodat ze bedekt en goed verdeeld zijn.
Bak 40 - 45 minuten tot de bovenkant gebarsten is (het is niet zo stevig als cake, komt goed bij het afkoelen). Laat afkoelen in het blik.
Leg na een uurtje of zo een vel vetvrij papier over de brownies, en daarna een snijplank en draai het geheel om.
Je kunt nu voorzichtig het vetvrije papier aan de onderkant van de brownies aftrekken. Draai e.e.a. vervolgens weer om, en snijden maar ...
Ben nu niet thuis om te meten maar ik schat 30 bij 20 o.i.d.? Het maakt opzich niet zoveel uit...heb je een breder blik dan moet het wat korter in de oven (want de laag brownie is dan dunner)quote:
ja daarom vraag ik ook naar het formaat want dat is juist waar het bij mij misgaat, vaak wordt de brownie te droog door te lang in de ovenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:41 schreef Trusten het volgende:
[..]
Ben nu niet thuis om te meten maar ik schat 30 bij 20 o.i.d.? Het maakt opzich niet zoveel uit...heb je een breder blik dan moet het wat korter in de oven (want de laag brownie is dan dunner)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |