abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128333872
Goede avond,
wie heeft er een écht goed recept van een chocolade taart?! Ik heb nog niet de perfecte gevonden.. dat is met chocolade toch lastiger dan met andere taarten. en geen cake! Echt taart dus.

Kom maar op! :)
pi_128333913
Klote TT
pi_128333918
Arretjescake!

Is geen cake, maar een soort van taart.
Is errug lekker, maar wel 1 keer per jaar. Zo slecht is het, qua ingrediënten. :P
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_128333966
Ik zet het recept wel even in een spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_128333977
Nu heb ik zin in chocoladetaart. :{
Golf is knikkeren voor jongens die niet willen bukken.
pi_128334048
Missisipi mudpie en deze http://1-zoete-recepten.p(...)t-in-een-handomdraai

ik maak hem ook wel eens met 2 lagen: witte en donkere chocola
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_128334109
Hoi, ik wil hier ook aan deel hebben genomen. :)
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
  donderdag 27 juni 2013 @ 20:02:18 #8
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_128334322
Deze heb ik een paar keer gemaakt, was een groot succes: http://www.foodnetwork.co(...)ke-recipe/index.html
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_128334591
Ik wil deze ook al een hele tijd maken http://www.bbc.co.uk/food/recipes/i_cant_believe_you_made_90494
of een devils food cake
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_128334794
Madelief wat gaan we doen?
pi_128334910
Yummie ik ga ze ffe goed bekijken, ik ga ook ergens rum of kokos in doen denk ik.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2013 20:30:01 ]
  donderdag 27 juni 2013 @ 20:17:34 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_128334919
200 gram Suiker
8 Eieren
50 gram cacao
150 gram Maizena
zakje bakpoeder (optie)
snufje zout
Vanillearoma of extract
Paar druppels citroensap
Eieren moet op kamertemperatuur zijn
Scheid de eieren, roer het eigeel met de suiker tot deze is opgelost.
Meng je meel met het bakpoeder
Zeef hier beetje bij beetje de maizena in tot het dikvloeibaar is, niet meer
Sla de eiwitten heel erg stijf met een kneepje citroen (Het zuur zorgt er voor dat het beter opslaat)
Envelopeer beetje bij beetje het eiwit door de suiker-eigeel massa. Niet roeren, maar met een silicoonspatel omslaan, als je roert gaat de lucht eruit
Als je al het eiwit er door hebt zeef er dan beetje bij beetje de resterende cacaomaizena door terwijl je dit omslaat.
Je hebt nu een hele luchtige massa
Stort dit voorzichtig in een 28 cm springvorm die bekleed is met bakpapier
ca 30-40 minuten bakken in een bij 200 graden voorverwarmde oven, het liefst met een bakblik met wat water er op onderin, zodat je stoom krijgt.
eerste 25 minuten niet openen, daarna kan je eens proberen met een sateprikker of hij gaar is. Als je denkt dat ie gaar is nog 5 minuten laten staan.
.

Dit mengsel wordt erg luchtig, je zal waarschijnlijk een kop er op krijgen.
Af laten koelen en met een lang mes er 3 dunne plakken van snijden.

Deze plakken besprenkelen met grand marnier

Smelt 150 gram bittere chocolade au bain marie in een rvs schaal, zorg dat het smelt maar niet te heet wordt
Sla 350 cc slagroom stijf in een rvs schaal
Als de chocolade gesmolten is, voeg een flinke eetlepel slagroom toe en envelopeer het er door, zodat het dunner wordt, meng het chocolademengsel met de rest van de slagroom door het met een siliconenspatel om te slaan, maar niet roeren, het moet luchtig blijven.
Bestrijk een plak van de taart met dit chocomengsel, leg er een tweede op en herhaal, leg de derde erop en herhaal, smeer ook de zijkanten in.
Laat dit opstijven in de koelkast.

Deze chocoladetaart heeft het voordeel dat hij niet machtig is, en niet mierzoet is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 27 juni 2013 @ 20:18:18 #13
45206 Pietverdriet
pi_128334947
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:17 schreef madeliefff het volgende:
Yummie ik ga ze ffe goed bekijken, ik ga ook sowieso ergens rum of kokos in doen denk ik.
Grand marnier is goddelijk met chocolade
pi_128334949
-

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2013 20:29:09 ]
pi_128336096
Ik heb de cakes van deze blog vaak gemaakt en ze lukken aardig goed: http://sunnycakez.blogspot.com
Als ik last van keelpijn heb, eet ik egels ! :P
  donderdag 27 juni 2013 @ 20:57:12 #16
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_128336551
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:53 schreef Brummetje_ het volgende:
Arretjescake!

Is geen cake, maar een soort van taart.
Is errug lekker, maar wel 1 keer per jaar. Zo slecht is het, qua ingrediënten. :P
Omg, dat heb ik ook al lang niet meer gehad o.o Ik ben zowaar het recept vergeten. Iets met half boter, half suiker, en cacao, toch? :P
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_128338253
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:57 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Omg, dat heb ik ook al lang niet meer gehad o.o Ik ben zowaar het recept vergeten. Iets met half boter, half suiker, en cacao, toch? :P
En koekjes.
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:54:47 #18
45206 Pietverdriet
pi_128339484
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:31 schreef Taurus het volgende:

[..]

En koekjes.
Verkade knappertjes
pi_128355311
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:54 schreef devrouwelijkehenk het volgende:
Nu heb ik zin in chocoladetaart. :{
pi_128355557
Wat is er met je mooie TT gebeurt. ;(
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
pi_128356317
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:10 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Wat is er met je mooie TT gebeurt. ;(
Godver! Mijn TT was veel beter :{

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2013 12:40:10 ]
pi_128421597
Arretjescake:

200 gr roomboter
200 gr witte basterdsuiker
200 gr koekjes (maria biscuit)(of meer/minder, wat je zelf wil)
4 eetlepels cacaopoeder
2 eieren
1 zakje vanillesuiker

Zo maak ik 'm.
pi_128423222
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 15:24 schreef Brummetje_ het volgende:
Arretjescake:

200 gr roomboter
200 gr witte basterdsuiker
200 gr koekjes (maria biscuit)(of meer/minder, wat je zelf wil)
4 eetlepels cacaopoeder
2 eieren
1 zakje vanillesuiker

Zo maak ik 'm.
Ik doe er eigenlijk nooit ei doorheen, mijne brokkelt nooit uit elkaar en volgens mij is dat ei alleen goed om te binden toch? Das dan rauw ook :{
pi_128423713
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:05 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik doe er eigenlijk nooit ei doorheen, mijne brokkelt nooit uit elkaar en volgens mij is dat ei alleen goed om te binden toch? Das dan rauw ook :{
Of het om te binden is moet je mij niet vragen, geen verstand van. :P En ja, het is rauw ei, maar ben (en word) toch niet zwanger, dus kan best. Zo vaak eten we het niet.

Zo heb ik het leren kennen (en ik ben wat betreft nogal "autistisch", dat ik het maak zoals ik het heb leren kennen en niet anders).
pi_128424163
Er is hier in cul een topic: death by chocolate geopend door Fleshwound. Tjek dat eens. Briljante taart!
pi_128425570
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:35 schreef mascara-klodder het volgende:
Er is hier in cul een topic: death by chocolate geopend door Fleshwound. Tjek dat eens. Briljante taart!
ziet er idd lekker uit
  zondag 30 juni 2013 @ 20:13:26 #28
272504 Gits
kimmidoll
pi_128431070
Als we het toch over chocolade hebben....

kan iemand hier dan gelijk het beste recept voor brownies posten, van die brownies die aan de binnenkant nog een beetje kleverig zijn maar niet te. Het lukt mij alsmaar niet!

:)
pi_128475381
quote:
10s.gif Op zondag 30 juni 2013 20:13 schreef Gits het volgende:
Als we het toch over chocolade hebben....

kan iemand hier dan gelijk het beste recept voor brownies posten, van die brownies die aan de binnenkant nog een beetje kleverig zijn maar niet te. Het lukt mij alsmaar niet!

:)
350 gr melkchocolade (is erg belangrijk ze worden echt beter met melk chocolade - trust me ...)
250 gram ongezouten boter
50 gram bloem
1 theelepel bakpoeder
3 geklopte middelgrote eieren
250 gram bruine basterdsuiker
1 bakje ongezouten pecannoten

Verwarm de oven voor op 170 graden celcius, hete luchtoven 160 graden.
Beboter een bakblik (ik pak altijd zo'n groot ding waar je ook aardappeltjes of kip in braad of zo) Leg vetvrij papier op de bodem (belangrijk daarmee krijg je ze er na het bakken goed uit)

Smelt chocolade en boter au-bain-marie. Haal van de warmtebron als alles gesmolten is en laat iets afkoelen.

Zeef bloem en bakpoeder op een bord. Klop de eieren tot een dikke romige substantie, en klop dan voorzichtig de suiker erdoor.
Voeg geleidelijk het chocolademengsel toe, afgewisseld met de bloem.

Doe het geheel in het bakblik en duw de noten 1 voor een onder het mengsel. Ik zet ze er rechtop in en kantel ze dan met een vorkje zodat ze bedekt en goed verdeeld zijn.

Bak 40 - 45 minuten tot de bovenkant gebarsten is (het is niet zo stevig als cake, komt goed bij het afkoelen). Laat afkoelen in het blik.

Leg na een uurtje of zo een vel vetvrij papier over de brownies, en daarna een snijplank en draai het geheel om.

Je kunt nu voorzichtig het vetvrije papier aan de onderkant van de brownies aftrekken. Draai e.e.a. vervolgens weer om, en snijden maar ...
  dinsdag 2 juli 2013 @ 13:37:55 #30
272504 Gits
kimmidoll
pi_128497358
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 21:09 schreef Trusten het volgende:

[..]

350 gr melkchocolade (is erg belangrijk ze worden echt beter met melk chocolade - trust me ...)
250 gram ongezouten boter
50 gram bloem
1 theelepel bakpoeder
3 geklopte middelgrote eieren
250 gram bruine basterdsuiker
1 bakje ongezouten pecannoten

Verwarm de oven voor op 170 graden celcius, hete luchtoven 160 graden.
Beboter een bakblik (ik pak altijd zo'n groot ding waar je ook aardappeltjes of kip in braad of zo) Leg vetvrij papier op de bodem (belangrijk daarmee krijg je ze er na het bakken goed uit)

Smelt chocolade en boter au-bain-marie. Haal van de warmtebron als alles gesmolten is en laat iets afkoelen.

Zeef bloem en bakpoeder op een bord. Klop de eieren tot een dikke romige substantie, en klop dan voorzichtig de suiker erdoor.
Voeg geleidelijk het chocolademengsel toe, afgewisseld met de bloem.

Doe het geheel in het bakblik en duw de noten 1 voor een onder het mengsel. Ik zet ze er rechtop in en kantel ze dan met een vorkje zodat ze bedekt en goed verdeeld zijn.

Bak 40 - 45 minuten tot de bovenkant gebarsten is (het is niet zo stevig als cake, komt goed bij het afkoelen). Laat afkoelen in het blik.

Leg na een uurtje of zo een vel vetvrij papier over de brownies, en daarna een snijplank en draai het geheel om.

Je kunt nu voorzichtig het vetvrije papier aan de onderkant van de brownies aftrekken. Draai e.e.a. vervolgens weer om, en snijden maar ...
tnx. hoe groot is dat bakblik ongeveer?
pi_128497456
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 13:37 schreef Gits het volgende:

[..]

tnx. hoe groot is dat bakblik ongeveer?
Ben nu niet thuis om te meten maar ik schat 30 bij 20 o.i.d.? Het maakt opzich niet zoveel uit...heb je een breder blik dan moet het wat korter in de oven (want de laag brownie is dan dunner)
  woensdag 3 juli 2013 @ 18:49:50 #32
272504 Gits
kimmidoll
pi_128549849
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 13:41 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ben nu niet thuis om te meten maar ik schat 30 bij 20 o.i.d.? Het maakt opzich niet zoveel uit...heb je een breder blik dan moet het wat korter in de oven (want de laag brownie is dan dunner)
ja daarom vraag ik ook naar het formaat want dat is juist waar het bij mij misgaat, vaak wordt de brownie te droog door te lang in de oven

ik zag vandaag een vorm voor brownies zodat je ze later niet in stukjes hoeft te snijden, heb hem laten liggen want eigenlijk zijn van de ongelijkmattige stukken veel lekkerder :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')