Sowieso is het onzin. Het Syrische leger wat voor de opstand voor veel jonge Syriers een instituut waar je enige carriere kon maken maar daarnaast ook het land verdedigde tegen de Israelische-Amerikaanse vijand. Veel patriots gingen daarom bij het leger o.a. Totdat Assad besloot het leger in te zetten om ongewapende demonstraties met wapengekletter neer te maaien.....de dappere militairen passen daarvoor en vluchtten, met risico voor hun eigen leven. Nu is het leger een privemilitie geworden van Assad's familie en clan. Ooit was het een enigzins gemankeerd maar toch trots landelijk instituut om zich te verdedigen tegen de zionisten.quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:57 schreef Frikandelbroodje het volgende:
We praten hier over officieren en soldaten die tientallen jaren van hun leven hebben geïnvesteerd in het leger. Het massaal overlopen van tientallen generaals en honderden, zo niet duizenden officieren van alle rangen, plus het lage moraal van de overgebleven troepen, is typisch voor een dictatuur en bewijst dat zij niet geloven dat Assad's oorlog rechtvaardig is.
Onzin. De Minister van Defensie Al-Frei en de onderbevelhebbers in het Syrische leger zijn allen soennieten.quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:57 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Het kannonnenvoer zijn de soennieten, Assad veracht ze. Al jarenlang. Zij mogen het vuile werk opknappen terwijl de officieren Alawieten zijn. De gewone soldaat moet eerst zijn hele familie het land uitkrijgen voordat hij vlucht....anders krijgen ze de kogel. Dat vertel je er niet bij he. Vele getuigenissen. Grootste deel van meer dan 100.000 FSA-ers zijn voormalige regeringssoldaten die niet voor de vijand kozen. Wat een dappere mannen.
Zonder steun uit de bevolking zou Assad geen standhouden.quote:Assad wordt overeind gehouden door Moskou en Teheran, hij legt bij hen aan het infuus vanaf dag 1 dat hij de problemen niet meer kon overwinnen. Daar heb je je reden dat hij het uithoudt. Maar rechtvaardigheid is onderweg en de Assad's die tientallen jaren het land in een wurggreep hielden gaan voorgoed uit Syrie verbannen worden.
Assad heeft nooit jihadisten naar Irak gestuurd na de Amerikaanse invasie. Daarvoor zijn geen bewijzen.quote:Jouw held Assad stuurde jihadisten Irak in na de Amerikaanse invasie. Weet je nog toen ik je een artikel liet zien ervan? Jouw held Assad is een jihadist pur sang....maar wel tegen de "goede vijanden" dan he. Zelfs de Iraakse minister klaagde dat Assad moest stoppen met het binnenlaten van jihadisten naar Irak toe. Nee prachtiger nog, hij waarschuwde dat "Damascus de volgende zou zijn die door jihadisten zouden worden omgetoverd tot een slagveld"![]()
![]()
En wat gebeurt er later.....de oogarts zelf is slachtoffer!
Arabieren verhuizen gemakkelijk voor een paar miljoen dollar naar een ander (goedkoop) Arabisch land. Met hun clan. Dat gebeurt al duizend jaar. Voor geld en bezittingen. Ook onder islamitische vorsten/dictators die jij wel goed zou keuren.quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:57 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Elk leger hanteert een bepaalde ethiek. Zelfs al zou het waar zijn dat die grote groepen zijn overgelopen voor geld, dan bewijst het alleen maar dat het regime van Assad corrupt is tot op het bot.
We praten hier over officieren en soldaten die tientallen jaren van hun leven hebben geïnvesteerd in het leger. Het massaal overlopen van tientallen generaals en honderden, zo niet duizenden officieren van alle rangen, plus het lage moraal van de overgebleven troepen, is typisch voor een dictatuur en bewijst dat zij niet geloven dat Assad's oorlog gerechtvaardigd is.
"Miljoenen levens verstoord"? "Verstoord"?quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:20 schreef Djibril het volgende:
Mensen die een kant kiezen in deze strijd![]()
Als je Assad steunt dan steun je gewoon een dictator die met zijn familie al duizenden mensen heeft vermoord en miljoenen levens heeft verstoord. Dan kan je wel zeggen dat hij minderheden beschermde, maar dat deed hij helemaal niet. Hij hield de minderheden met elkaar bezig zodat het leek alsof hij alleen vrede kon maken in Syrie.
Oh, je redeneert als harteloze aanhanger van het Zionisme en Jood? De Arabieren elkaar laten uitmoorden vooral? Wat een kille reactie, onmenselijke reactie van jou.quote:Als je FSA steunt dan steun je tegenwoordig gewoon een stel terroristen, die onderscheid maken tussen verschillende ethniciteiten en religieuze stromingen. Waarom beginnen ze een front tegen de Koerden, Christenen, Sijieten, Armenen? Ik dacht dat ze voor iedereen in Syrie opkwamen. En nee, het is niet alleen de Al Nusra front die zulke misdaden pleegt het zijn vooral de 100.000 dappere ex soldaten van Assad die zijn overgelopen.
Beide kanten proberen elkaar te overtreffen in mishandeling van de mensheid lijkt het wel.
Israel moet zijn grens gewoon goed bewaken en de groepen elkaar vooral laten uitmoorden. Jordanie, KSA en Egypte zijn al als slaven voor Israel.
Het probleem met het MO is dat mensen en voornamelijk overheden zich constant bemoeien met binnenlandse aangelegenheden. Alle succesvolle landen van nu hebben bloeddorstige dictaturen gekend, maar op den duur stabiliseert de situatie en komt de verandering van binnenuit. Zie Singapore, Zuid-Korea, Japan, Rusland, China.quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:20 schreef Djibril het volgende:
Mensen die een kant kiezen in deze strijd![]()
Als je Assad steunt dan steun je gewoon een dictator die met zijn familie al duizenden mensen heeft vermoord en miljoenen levens heeft verstoord. Dan kan je wel zeggen dat hij minderheden beschermde, maar dat deed hij helemaal niet. Hij hield de minderheden met elkaar bezig zodat het leek alsof hij alleen vrede kon maken in Syrie.
Als je FSA steunt dan steun je tegenwoordig gewoon een stel terroristen, die onderscheid maken tussen verschillende ethniciteiten en religieuze stromingen. Waarom beginnen ze een front tegen de Koerden, Christenen, Sijieten, Armenen? Ik dacht dat ze voor iedereen in Syrie opkwamen. En nee het is niet alleen de Al Nusra front die zulke misdaden pleegt het zijn vooral de 100.000 dappere ex soldaten van Assad die zijn overgelopen.
Beide kanten proberen elkaar te overtreffen in mishandeling van de mensheid lijkt het wel.
Israel moet zijn grens gewoon goed bewaken en de groepen elkaar vooral laten uitmoorden. Jordanie, KSA en Egypte zijn al als slaven voor Israel.
Helemaal juist.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:01 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Het probleem met het MO is dat mensen en voornamelijk overheden zich constant bemoeien met binnenlandse aangelegenheden. Alle succesvolle landen van nu hebben bloeddorstige dictaturen gekend, maar op den duur stabiliseert de situatie en komt de verandering van binnenuit. Zie Singapore, Zuid-Korea, Japan, Rusland, China.
Neem bijvoorbeeld Iran. Als de druk van buitenaf af zou nemen, zou Iran allang een andere staatsvorm hebben gehad.
Ik steun niet Assad, maar de soevereiniteit van Syrië met de kennis dat dat op den duur het beste is voor het land zelf.
Jij ontkent dat Assad miljoenen levens heeft verstoord? Zijn vader begon ermee en hij is ermee doorgegaan. Zijn we het verleden zo snel vergeten? Zijn we vergeten hoe hij optrad tegen Druzen en Koerden? Zijn we vergeten wat hij doet en deed met elk Soeniet die kritiek op hem had?quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:32 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
"Miljoenen levens verstoord"? "Verstoord"?
De rest zijn jouw beweringen.
[..]
Oh, je redeneert als harteloze aanhanger van het Zionisme en Jood? De Arabieren elkaar laten uitmoorden vooral? Wat een kille reactie, onmenselijke reactie van jou.
Ik wens vrede, vrede, vrede, dialoog en vrije verkiezingen in Syrië.
Ik steun vrede, vrijheid, democratisering langs vreedzame weg! Geen NAVO-Israëlisch-Saoedisch-Turks-Qatarese samenzwering tegen een seculiere autarke (en pro-Russische, pro-Iraanse) Syrische overheid.
Jij steunt chaos, omdat Israël daar belang bij heeft. Ik steun vrede en dialoog, Israël kan zichzelf wel bedruipen en redden. (Moet zelf de vredestafel accepteren.)
Dan zullen we zien wie ook denkt dat Assad levens "verstoord" heeft... En hoeveel Syriërs hem wel volledig steunen.
Hier, gisteren, het "Vrije (pseudo)Syrische Leger" openlijk kogels afvuurt op de massaal protesterende Syrische burgerbevolking in haar bezette gebieden in centraal-noordoostelijk Aleppo:
Hoe Jabhat an-Nusra, FSA/V"S"L de culturele en toeristische eigendommen van Syrië vernietigen:
Show me...quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:44 schreef Djibril het volgende:
maar ik kan ook zo heel veel FSA opstanden eruit halen die meer mensen op de been brengen in totaal
Ga maar tellenquote:Op donderdag 11 juli 2013 15:48 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Show me...
Met tellingen erbij graag, want ik heb geen zin om ze zelf te tellen...
Werd die ook minder bezocht uit angst voor bombardementen? Of mochten ze allemaal vrij hen dictator aanmoedigen zonder over hen schouder heen te kijken voor een eventuele kogel?quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:16 schreef mr_jack het volgende:
Was dat de grootste die je kon vinden? ROFL.
Niks vergeleken met dit :
[ afbeelding ]
Jij hebt een angst meting gehouden? Of probeer je nu een verklaring te geven voor het feit dat je je stelling niet waar kunt maken.quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:35 schreef Djibril het volgende:
[..]
Werd die ook minder bezocht uit angst voor bombardementen? Of mochten ze allemaal vrij hen dictator aanmoedigen zonder over hen schouder heen te kijken voor een eventuele kogel?
Maak eerst dit waar, dan ga ik jouw weer antwoorden....quote:maar ik kan ook zo heel veel FSA opstanden eruit halen die meer mensen op de been brengen in totaal.
Jij hebt je opstand geteld?quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:03 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Jij hebt een angst meting gehouden? Of probeer je nu een verklaring te geven voor het feit dat je je stelling niet waar kunt maken.
[..]
Maak eerst dit waar, dan ga ik jouw weer antwoorden....
Dat weet ik. Ik ging meer in op Djibril's aantijging dat ik als Assad zou steunen, ik tevens een dictator steun. Terwijl een dictatuur slechts een ontwikkelingsfase is in elke maatschappij. Een fase die je van buitenaf niet mag verstoren.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:22 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Helemaal juist.
Maar het gaat ons bij Iran en Syrië als westerse hegemoniale machten niet om de staatsvorm of democratie!
Denk je dat we anders de Saoedische dictatoriale "koninklijke" kameeldrijverstirannen zouden ondersteunen en aan de macht houden? Of de dictator van Bahrein?
Het gaat om macht, petrodollar, economische macht en bovenal om de rol van de banken. Syrië en Iran bevinden zich buiten het ons regerende westerse bankenkartel, van enkele (en één oppermachtige) familie(s) die de centrale bank van de VS (private bank Federal Reserve) beheersen. En sinds Bretton-Woods 1944 dus ook de wereldeconomie nog steviger in handen hebben.
Syrië en Iran hebben zich daaraan onttrokken. Eerder poogde Libië dat meermaals, maar bijv. ook Venezuela en Cuba. De Cubaanse dictatoren Castro hebben echter nauwe banden met de Rockefeller-mannen. Mannetjesputters onder elkaar. Ironisch genoeg.
Dat maakt wel dat Fidel Castro openlijk kan spreken over de plannen van de wereldelite met economie, politieke wereldeenheid, globalisering, wereldoorlogen en kernwapens. Hij heeft dit meermaals gedaan. Fidel Castro is een bendeleider en bruut dictator, maar ook een eerlijke oude opa vaak.
Er is een reden waarom de meeste strijders 'lachen' wanneer ze dit leven verlaten.quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:46 schreef IPA35 het volgende:
http://www.liveleak.com/view?i=ee1_1373556098
Haha.
http://nos.nl/artikel/528(...)lenleider-syrie.htmlquote:Al-Qaida doodt rebellenleider Syrië
Toegevoegd: vrijdag 12 jul 2013, 00:24
Al-Qaida heeft in Syrië een van de leiders van het Vrije Syrische Leger gedood. Dat meldt een woordvoerder van de opstandelingen.
Het gaat om Kamal Hamami, een lid van de militaire raad van het Vrije Syrische Leger. Hij onderhandelde in de stad Latakia met leden van al-Qaida over een gezamenlijk front tegen president Assad toen ze hem doodden.
De woordvoerder zegt dat hij werd gebeld door de al-Qaida-leden met de mededeling dat ze Hamami hadden gedood. Ze dreigden ook de overige leden van de militaire raad te zullen doden. Het is niet duidelijk waarom al-Qaida Hamami heeft vermoord.
De dood van Hamami maakt duidelijk hoe fragiel de samenwerking is tussen de verschillende groepen die tegen Assad vechten. Al-Qaida en het Vrije Syrische Leger, dat wordt gesteund door het Westen en Arabische landen, vochten tot nu toe zij aan zij tegen zijn regime.
Lachen? Ik weet niet aan wat voor waanvoorstellingen jij lijd...quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:16 schreef HishamAbuHamza het volgende:
[..]
Er is een reden waarom de meeste strijders 'lachen' wanneer ze dit leven verlaten.Genoeg info over te vinden, maar ze vechten voor de waarheid. En trouwens best triest dat jij 'lacht' om dode mensen, die hun land Syrie proberen te verdedigen tegen de terreuracties van de SAA.
En jij denkt dat als je in oorlogstijd word opgeroepen dat je dan straffeloos kunt weigeren c.q. deserteren? Daar staat ook in NL de doodstraf op!quote:Zelfs ik lach niet bij dode SAA-soldaten, omdat ik weet dat velen van hen 'moeten' vechten, omdat ze anders eraan gaan...![]()
Zo vertelde een vriend me laatst, dat zijn neef steeds bezoek kreeg van de Mukhabaraat: het was de derde keer dat ze langskwamen om hem op te roepen. Een vierde keer is niet gegarandeerd (de kogel).
Jij zult het weten, met je 4 syrische kennissen in nederland...quote:80% Pro-Assad zeggen ze dan.Nee, nooit. (wanneer ze vrijuit mogen spreken)
Helaas verstoren Rusland en Iran die fase.quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:10 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Dat weet ik. Ik ging meer in op Djibril's aantijging dat ik als Assad zou steunen, ik tevens een dictator steun. Terwijl een dictatuur slechts een ontwikkelingsfase is in elke maatschappij. Een fase die je van buitenaf niet mag verstoren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |