abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128327151
Zwangerschap & geboorte

16 juli: Kiwisoep (meisje)
24 juli: Sylver (meisje)
31 juli Suusz (jongetje)

16 augustus: Hilliebillie
16 augustus: Cwen (meisje)
16 augustus: Hilzillah (jongetje)
17 augustus: Laiveneertiekje
18 augustus: Wizzy
21 augustus: Sull

06 september: sharpdressedman
13 september: Kleurdoos (meisje)
24 september: Spewey (jongetje)
27 september: Ymme (jongetje)
28 september: -Bubseltje- (meisje)

06 oktober: GotC & YUR (jongetje)
12 oktober: Jipster
16 oktober: Ferrari_rood
20 oktober: Rossdale (papa)

08 november: Bla_Bla_Bla (meisje)
12 november: Limone (meisje)
22 november: martine1984
23 november: Mabawa. (jongetje)
27 november: Purple010

05 december: Sethiwe
06 december: angelatje
***14 december: Soempie & Wiebelkont***
***20 december: ProjSkippy & KixAss456***

2014

03 januari: ikke_84
10 januari: Vanyel
11 januari: Flowerbox
24 januari: Lettersoep
24 januari: Lelie81

06 februari: DJMomo
06 februari: RunForrestRun
21 februari: zandsculptuur
24 februari: nummer_zoveel
25 februari: Ikina

06 maart: klaprooss

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 2% gewijzigd door Cwen op 27-06-2013 16:58:13 ]
Home is where the O+ is...
pi_128327179
En mijn laatste reactie, die dus even wegviel:

Leuk hillie, en kan volgens mij prima! Tas inpakken heb ik ook al gedaan, ondanks dat we niet van plan zijn 'm nodig te hebben. Geboorteplan heb ik ook af, gedaan is maar gedaan. Eerste pakje heb ik niet, maar ik wil wel graag een t-shirtje met haar naam... Als we het ooit nog eens worden. Er was nog meer waar ik op wilde reageren, maar ik weet het niet meer... Had namelijk vandaag een verrassings-mini-babyshower! Superleuk en zo lief O+! Heb een mand met cadeautjes gehad voor elke week die ik nog moet, echt gaaf! En lekkere lunch, en cakejes en snoepjes en alles roze... Ben helemaal versleten nu, maar echt O+.

Moet er nog iets in de OP?
Home is where the O+ is...
  donderdag 27 juni 2013 @ 16:57:12 #3
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128327448
Er staan gewoon 23 zwangeren onder mij in het lijstje :o en ik sta 15e :o

Wat een lieve verrassing Cwen! O+
  donderdag 27 juni 2013 @ 17:01:27 #4
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128327576
Wat leuk! Was het een echte verrassing? :)

Tas heb ik nog steeds niet ingepakt, wel elke keer het plan om het te doen, maar ik ben een beetje lui de laatste 2 dagen :@

Is het raar om geen geboorteplan te hebben? Ik heb echt geen idee wat ik er in moet zetten.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_128328225
Oe, sta nu derde!

Leuk hè Cwen, zo lekker verwend te worden met babyshower :)

quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:01 schreef Sylver_ het volgende:

Tas heb ik nog steeds niet ingepakt, wel elke keer het plan om het te doen, maar ik ben een beetje lui de laatste 2 dagen :@

Is het raar om geen geboorteplan te hebben? Ik heb echt geen idee wat ik er in moet zetten.
Ik heb ook al een tijdje DE tas inpakken op mijn lijstje staan, komt er steeds niet van..

Geen geboorteplan hebben lijkt me niet raar, volgens mij hebben veel het niet. Zelf vind ik het wel heel fijn om samen met mijn man over alles nagedacht te hebben en dit als voorkeuren ergens vast gelegd te hebben. Uiteindelijk weet je natuurlijk niet hoe het echt gaat lopen, maar dan weet de verloskundige/ ziekenhuis/ kraamhulp tenminste wel wat de voorkeuren en echte afkeuren zijn.
Er staan trouwens ook veel voorbeelden op internet, je kan er altijd eens een paar doorlezen en kijken of je er iets voor voelt om die naar je eigen wensen aan te passen.
pi_128329114
Bij de eerste had ik ook geen geboorteplan en ook niet gemist, nu kreeg ik een vragenlijst mee van de vk en daar staan wat gerichte vragen op, dat heb ik wel ingevuld al was dat voor mijn gevoel allemaal vrij logisch (en de vk gaf ook aan dat er niets aparts op stond. En dat gaat dan oa over thuis of ziekenhuis bevallen, hoe je denkt over pijnstilling en welke, wie je bij de bevalling wilt, en zo nog een paar dingen die niet eens zijn blijven hangen omdat ik het zo vanzelfsprekend vond.
Dus ik denk niet dat het vreemd is om geen bevalplan te hebben tenzij je hele specifieke wensen hebt, dan is het misschien handig om op te schrijven/bespreken.

Cwen wat leuk een mini babyshower!! En cadeautjes zijn altijd leuk! Zeker elke week 1!!
pi_128329340
Ik heb ook geen geboorteplan hoor, als jij bepaalde dingen echt belangrijk vind dat ziekenhuis dat weet, zou ik het doen. Ik heb alleen aangegeven dat als het kan, ik baby bloot boven op mij wil. Maar alleen als het kan .Was hier in het ziekenhuis standaard.
O en Elmo bevallen that makes me nr 1.... Wauw hihi
pi_128331376
cwen wat leuk zo'n babyshower wat heb je allemaal gekregen?
Kiwi je staat nu echt 1e *O*
Geboorteplan euh ja laat ik daar ook maar eens over nadenken. Ik heb echt geen idee wat ik daar in kan zetten.

En meisjekleding versus jongenskleding. Ik wilde Ean eigenlijk ook niet al teveel roze aangeven. Maar iedereen bleef maar roepen dat ik een jongen heb dus nu krijgt ze wel degelijk zo nu en dan roze aan. Al is haar ene zomerjas blauw maar wel een meisjesmodel.
pi_128331534
Ja Cwen wat heb je gekregen?!
pi_128333679
DAar ben ik ook wel benieuwd naar Cwen.

Iemand bekend met misselijkheid/beroerd voelen zo rond de 33 weken. Heb er sinds gisteren flink last van. Paracetamol helpt niet.... Vraag mij af of dit erbij kan horen, of dat ik beter even kan bellen.

Bloeddruk was de laatste keren wel ok(ma en di gemeten)
pi_128334063
Even bellen laiv. Kan ook ineens hellp zijn.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128335295
Laiv heb je er nog andere klachten bij? Zoals hoofdpijn buikpijn vocht vast houden oid? Dan zou ik ff bellen met de vk
pi_128335747
Symptomen

De klachten die optreden zijn dezelfde klachten als bij het ontstaan van een pre-eclampsie (NB: tussen haakjes, het percentage van voorkomen van het symptoom bij het HELLP-syndroom):

verhoogde diastolische bloeddruk (70%);
misselijkheid en/of braken (50-85%);
pijnlijk band-gevoel in de bovenbuik ter hoogte van de lever (85-95%);
hoofdpijn (50%);
vocht vasthouden in de vorm van perifeer oedeem (55-65%);
eiwituitscheiding in de urine (85-95%) en
tintelende vingers.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128335854
Ik koop voorlopig nog geen maatje 50. Bij ons in de familie worden alleen maar reuzebabies geboren ( 9 en 10 pond :X ) Mijn neefje was 56 cm en 4910, pastte echt geen 50 en zat na 2 a 3 weken in 62. Ik wacht even af hoe groot dit jongetje wordt geschat. Koop waarschijnlijk wel 1 pakje in maat 50, maar stort me nu vooral op de grotere maten.

Vandaag zo'n schattig zwembroekje gekocht! Wel 6-9 maanden, een zwembroek lijkt me echt iets wat je makkelijk 'vergeet' ofzo, dus had liever een grotere.

Cwen was tot van de week voor mijn Sie-wen wat leuk een babyshower en hoop kadootjes!
pi_128336210
Ik ben wat licht in mijn hoofd en een wat koortsig gevoel, verder niet echt iets. Vandaag ook niet echt goed voor mijzelf gezorgd, veels te laat gelunched, maar het gaat niet over.

Ik ga zo op tijd naar bed, en dan morgenochtend even bellen als ik mij niet beter voel.
pi_128336684
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:57 schreef GotC het volgende:
Er staan gewoon 23 zwangeren onder mij in het lijstje :o en ik sta 15e :o
Toevallig had ik ook net geteld en dacht ik: er staat maar 15 mensen boven mij! :o :D
pi_128336724
Laiv even in de gaten houden! Kan ook een buikgriepje ofzo zijn? Sterkte.
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:04:11 #18
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_128336900
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:00 schreef Jipster het volgende:

[..]

Toevallig had ik ook net geteld en dacht ik: er staat maar 15 mensen boven mij! :o :D
Ik heb ook net zitten tellen. Vooral door die 2014 en iedereen die daar onder staat voel ik me echt al heel ver :P.
pi_128338200
Helleu, weinig geshopt helaas. Hij heeft nogal een moeilijke maat. Hij heeft nu iig zelf een pasje, dus kan zijn eigen vriendinnetje mee. O+

Ik had er zelf nog helemaal niet aan gedacht om mijn tas te pakken. Maar tijdens onze niet slapen sessie van vannacht begon vriendje er over. En hij stond er écht op dat ik hem zsm ging pakken. Op 'het' outfitje en een pyjama voor moi is hij klaar.

Wat voor soort pyjama zou handig zijn? (Ik heb dus helemaal geen pyjama's :')

Leuk zo'n babyshower Cwen! Wat heb je allemaal voor moois gekregen? Of mag je iedere week een cadeautje uitpakken?

Sylver, Ik zou ook geen idee hebben wat ik er in zou moeten schrijven eerlijk gezegd. Vriendje weet wat ik wil en niet wil. En dat is eigenlijk niet heel veel byzonders :@ Ik zal misschien net als wat Suusz zegt, eens gaan snuffen op internet.

Ik ging ook tellen... Nog maar 3 boven 'ons'. Al heb ik toch, waarom weet ik niet, het gevoel dat het eerder komt. Vreemd gevoel is dat. Maar dan zal je net zien... Ben ik de laatste van Augustus ofzo :')
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:52:16 #20
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128339366
Even neuzen in andermans geboorteplan is idd wel een goed idee :)

Volgens mij is het een mannenkwaal om het koffertje klaar te willen hebben staan ;) Mijn man begint er ook steeds over, en ook of we even een lijstje kunnen maken me stappen om te nemen (wie te bellen en wanneer enzo). Volgens mij wordt hij een beetje zenuwachtig :+

Ik heb niet echt een pyjama trouwens, ik neem een nachthemd (of 2) mee. Deze om precies te zijn :P
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:54:34 #21
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128339476
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:49 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik ben wat licht in mijn hoofd en een wat koortsig gevoel, verder niet echt iets. Vandaag ook niet echt goed voor mijzelf gezorgd, veels te laat gelunched, maar het gaat niet over.

Ik ga zo op tijd naar bed, en dan morgenochtend even bellen als ik mij niet beter voel.
Volgens mij heerst er wel weer iets, veel mensen in mijn omgeving die niet lekker zijn. Maar altijd goed om het zekere voor het onzekere te nemen en even te bellen als je morgen nog niet beter voelt :Y

Beterschap!
pi_128339696
Laiv voorzichtig doen he. En beterschap :*

Hier bij beide kinderen geen geboorteplan. Ik had geen bijzondere wensen en daarnaast had ik heel veel vertrouwen in mijn vk's. Bij de tweede alleen een notutie op mn kaart laten maken over dat k anders gehecht wilde worden; daar is keurig gehoor aan gegeven. Bij een derde maak ik weer geen plan maar laat wel weer het punt over hechten opnemen en daarbij een ander punt over infuus specifiek voor mijn situatie.
:)
pi_128339861
Ik ben bezig met een bevalplan, vorige keren niet gedaan, mocht ik nu in het ZH bevallen, dan heb ik wel een paar wensen, als ik toch thuis mag, dan mag t plan de vullisbak in. Mijn VK weet echt precies wat ik wil, het ZH daarentegen :{ Vorige bevalling vond ik echt niet oke. Manus is ook goed op de hoogte en mag het woord voor mij doen als ik half op sterven lig :+
pi_128340025
En nu alweer een Maartbaby in de lijst :o September klinkt nog zo ver weg, tot ik bedenk dat ik al in week 30! zit.. een paar weekjes nog maar, omg.
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:14:26 #25
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128340424
Mignonne, ik wist niet dat je een keuze kan hebben in de manier van hechten?

Kleurdoos mag ik vragen wat er niet beviel? mal woord in deze context :+ Hoeft niet als het te persoonlijk is, hoor! Maar ik heb echt geen idee wat ik kan verwachten en of er dan iets is waar ik totaal niet op zit te wachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')